Nordea Direct har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Overraskende lite som går av seg selv, for å være en forholdsvis ny bank i 2020. Man må kontakte kundeservice for å starte betalinger som har blitt stoppet pga manglende dekning på konto, istedenfor å kunne starte disse selv fra nettbanken. I prosesser hvor kort behandlingstid er svært viktig, som ved justeringer i finansieringsbevis ved boligkjøp der budrunde er allerede dagen etter visning, samt ved oppgjør ifm boligkjøp, så skal man ifølge banken selv kunne sende inn ny informasjon og kommunisere per epost ([email protected]). Dette har ikke fungert i vårt tilfelle, vi måtte i tillegg til å sende epost, ringe inn, gjerne stå en halvtime+ i kø, sende eposter på nytt da de ikke klarte å finne dem i systemet, og pga uforholdsmessig lang behandlingstid tross at det hastet så måtte vi ringe inn hver dag og purre. Vi opplevde også å få feil informasjon fra kundeservice slik at papirer som skulle signeres og sendes inn per post måtte sendes på nytt og dette førte til forsinkelse i utbetaling av boligoppgjør, som gjorde at overtagelse av bolig måtte utsettes. I tillegg til dette er det ganske dårlig nettbank og ingen kategoriseringsfunksjon av utgifter slik mange andre banker har.
Ble dessverre like dårlig som nordea etter de kjøpte opp gjfnsidige bank. Ikke var de interesserte i å forhandle om renten som lå skyhøyt over de billigste, henviste bare til sin egen prisliste. Når jeg byttet bank sendte de ikke inn restbeløp til min nye bank noe som regel pleier å ta en dag eller to. Min nye bank måtte purre på dem flere ganger og det tok over en uke, så de kunne suge ut noen ekstra rentekroner. De refunderer heller ikke årsavgift for visa👎🏻