Pratet med Nordea men dem vil ikke støtte dette! Håpøøst å ikke få opp salde eller at regingen scanning ikke virker!
Jeg ønsket å refinansiere et par lån og la ut en søknad til flere banker. Jeg fikk da en email fra Nordea at jeg hadde fått innvilget lån fra dem. Jeg sendte da inn kopi av skattemelding (som de ba om) og som er 100% korrekt i forhold til lånesøknad og annen relevant info. Jeg signerte på låne papirer elektronisk og trodde alt var i orden. Jeg fulgte opp med en telefonsamtale for å høre om alt var i orden og det sa de at det var. Men så, dagen etter, fikk jeg beskjed om at lånet var avslått pga at jeg ikke hadde fylt ut korrekte opplysninger noe som overhode ikke var sant og som jeg kunne dokumentere. Jeg ringte de for å høre hva som var feil men, det ville de ikke svare på. Jeg spurte også om hvordan de kunne innvilge meg lån uten å sette seg inn i lånesøknaden og det var ifølge en gretten kundebehandler for å spare tid. Jeg oppfatter dette som useriøs og ulogisk rutine og er bare til frustrasjon.
Alltid gode råd og setter meg inn i det jeg lurer på. Forklarer også ting jeg ikke har tenkt på
Rævva kundeservice og ledelse. Behandler folk på en helt forferdlig måte. Frekke folk som jobber deg. Ved oppmøte gikk alle forbi uten å åpne å det er bare helt sjukt hvor dårlig en Norsk Bank kan fungere.
Totalkunde via gamle Gjensidige Bank, som blei til Nordea Direct. Kunde via Finansforbundet som tidligere avsatt og nå lykkelig pensjonist .
Var super fornøgd når den var som Gjensidige Bank, nå er det meste bare rævva. Dårlig kundebehandlig, så eg bytta bank på dagen og har ikke angret,....
Nordea Direct (Gjensidige bank ) har valgt å ikke tilby sine kunder mulighet for innskudd/uttak av kontanter. Kontanter er et godkjent betalingsmiddel så dette er bare elendig kundeservice.
Denne banken har helt ufattelig dårlig kundeservice. Jeg la inn en søknad på mellomfinansiering da drømmehuset dukket opp. Jeg ba om hurtig behandling og fikk beskjed om å ringe tilbake den dagen første bud ble lagt inn så skulle de prioritere meg. Ringte banken rett etter første bud ble lagt inn men de nektet å hjelpe meg. For en arroganse og et helt ufattelig byråkratisk kundesystem. Jeg gleder meg til å forlate denne banken. Skal også sies at de brukte 10 måneder på å behandle min første lånesøknad. Burde ha ringt en bjelle hos meg da.
Har vært kunde i Nordea siden 2000...Har alltid fått god service og imøtekommende. De passer helt perfekt for meg..
Disse hører steinalderen til. Har du begrenset med midler, må du sitte å regne på hvor mye du har betalt regninger for, det trekkes ikke før flere timer etterpå. Har opplevd at har du 2 eller flere fakturaer til samme mottaker, blir en av dem glatt slettet fra listen. Fakturaer som er lagt til betaling, og godkjent legger seg som en salig røre sammen med de som ikke er godkjent enda. BARE rot og surr, har ikke telling for hvor mange ganger jeg har banna over dette makkverket. Styr unna!
En bank som gir trygghet i hverdagen Banken er litt treg når det gjelder søknadsbehandling. Det tok ni dager for flytting av boliglånet mitt. Gode renter, billigere enn "vanlige dyre bank". Så langt, veldig fornøyd. En ting som jeg savner, er personlig rådgiver for låntakeren.
Tok nesten 2 måneder fra behandling til alt var satt opp! Da alt var ok, var ikke engang bankkort bestilt!!! Kortene til Nordea Direct fungerer heller ikke til netthandel og de støtter ikke Vipps-betaling! Var kunde i 1 uke før jeg bestemte meg får å bytte bank igjen! STYR UNNA!
Er total bankkunde i Nordea Direct og er fornøyd med nettbank-løsning og vilkår. Men når jeg tok opp billån ble jeg svært overrasket at det ikke er mulig å se lånet i nettbank, hverken hos Nordea Direct eller Nordea. Men kredittkort og huslån vises i nettbank. Det burde dere ha fått på plass i 2021… Skal du ta opp billån har du ingen mulighet å sjekke resterende beløp eller betale inn ekstra på en enkel måte…
Kundeservice har vært hjelpsomme og svart godt på mange hendvendelser. Både via chat og telefon. Ett lite minus var at bankkort måtte bestilles 2 ganger før den fant veien frem. Boliglåns utbetaling tokk litt for lang tid å få i orden, og ble litt rotete, men ordnet seg til slutt. Heldigvis hjalp dem godt med å ordne opp.
Som tittelen på anmeldelsen sier er jeg ikke videre imponert over måten kundebehandlerene formidler informasjon eller følger opp saker på. For å starte med noe som jeg ville tro er helt grunnleggende når det kommer til kundeservice, så virker det ikke som noen ting blir logget av det som blir sagt eller at kundebehandlere ikke leser loggen når de snakker med kunden, for man må gjenta de samme opplysningene hver gang man tar kontakt. Når man har kommet i kontakt med kundeservice så virker det som det er mangel på kunnskap eller motivasjon til å dele kunnskap med kunden, da ting som kunne blitt opplyst om i samtale 1, først dukker opp i samtale 5 - 6. En ting som jeg også har erfart er at kundebehandler gir inntrykk om at man vil få svar innen kort tid, men at man selv må ta initiativ til å kontakte banken for oppfølging. Dette er bare noen av eksemplene på det jeg har erfart som boliglån søker hos Nordea Direct. Jeg har kastet bort masse tid hos Nordea Direct på noe som to andre banker (Handelsbanken og Obos Bank) klarte å gi meg svar på innen 1 dag. De var også villige til å gi meg en langt bedre låneavtale. Så min anbefaling er å styre unna denne banken.
Mye tøv av eposter ved nytt huslån. Flere eposter med samme ordlyd. Opptil 4 av samme epost. Nektet lån, tok kontakt på nytt og da gikk alt i orden. Ellers er det ingenting å klage på, eneste er forskjellige saksbehandlere du treffer.
Bra service når du ringer,kan prate direkte med kunderådgiver
Ringte til kundeservicen for å finne ut når overføringer kommer inn på konto, dessverre person fant ikke informasjon jeg hadde behov for og prøve google det ut i mens vi var i samtalen noe jeg synes er bare tull og tøys! Så videre i samtalen ber med kjære kundebehandler å holde kjeft noe jeg reagerte sterk på siden aldri opplevd noe slik før! Synes Nordea er bra bank men ansetter burde få kurs på behandling av kunder
Er UNIO medlem og forbundene har nå avtale om husbanklån. Fikk beskjed om at Nordea Direct er en så liten nettfilial at de kun tilbyr huslån helt innenfor A4 modellen uten noen form for kausjon eller garantist. Så umulig å opprette eller flytte lån hit med mindre man eier 100%, har registrert partner eller er gift med medeier.
Ble ganske overrasket når jeg oppdaget at jeg hadde negativ saldo på en konto hos Nordea Direct som jeg aldri har brukt. Kontoen ble opprettet for noen år siden i Gjensidige Bank og da har det tydeligvis blitt knyttet et visakort til den kontoen uten at jeg kan huske å ha mottatt det kortet. Den negative saldoen skyldes at det ble trukket årsavgift for dette kortet selv om det ikke var aktivert. Grunnen til at det var overraskende var at banken aldri informerte meg om den negative saldoen og ikke sendte f.eks e-post om årsoppgave. Jeg hadde dermed ikke logget inn på denne nettbanken på flere år fordi jeg antok at det var en tom konto uten aktivitet. Når jeg kontaktet kundeservice var de behjelpelig med å avslutte kort og konto og tilbakeførte den negative saldoen ettersom den aldri hadde vært i bruk. Det gikk veldig raskt. Trekker en stjerne fordi jeg syns at de burde gi livstegn til kunder minst en gang i året i stedet for å sende all informasjon i nettbanken, da hadde jeg fanget det opp tidligere.
Etter langvarig feil med BankID har jeg tatt kontakt med banken for å løse dette. Der skylder banken på andre banker og hevder jeg lyver når jeg forteller at det har virket tidligere. Jeg byttet bank for 6 år siden, og feilen har vært tilstede de siste 3 månedene. Etter å ha vært i kontakt med 2 forskjellige kundebehandlere samt chat kan jeg bare anbefale om å styre unna med mindre du foretrekker ekstremt arrogant kundebehandling. Jeg mottok også motstridende informasjon vedrørende bankens avtaler med bedrifter og Vipps. En sier at Gjensidige bank som det het før hadde disse avtalene på plass, en annen sier dette er svada. Min anbefaling er å styre langt unna denne banken!
Ved søknad om refinansiering av boliglån er det ingen kundeservice. Etter kort tid får man e-post med at søknaden er avslått, men det er ingen begrunnelse for avslaget. "Hvis du kan ha lagt inn feil opplysninger i søknaden eller den økonomiske situasjonen din endrer seg, er du velkommen til å søke på nytt." Kan ikke se noe grunn til at kundeservicen skal være så dårlig som den er, selv om de kun er en nettbasert bank. Kommer til å klage på servicen til min fagforeningen som har inngått avtale med Nordea Direct!
Banken har brukt over 1,5 mnd på å kunne gi meg lånetilbud når jeg ønsker å flytte et boliglån over til de. Det tar 3-4 dager minst mellom hvert svar jeg får på mail. Ingen personlig oppfølging, det er ny saksbehandler hver gang jeg ringer eller snakker med de via mail. Hvis de er så elendige med mulige kunder de kan tjene penger fra, hvordan i all verden kan de da være mot eksisterende kunder?

Overraskende lite som går av seg selv, for å være en forholdsvis ny bank i 2020. Man må kontakte kundeservice for å starte betalinger som har blitt stoppet pga manglende dekning på konto, istedenfor å kunne starte disse selv fra nettbanken. I prosesser hvor kort behandlingstid er svært viktig, som ved justeringer i finansieringsbevis ved boligkjøp der budrunde er allerede dagen etter visning, samt ved oppgjør ifm boligkjøp, så skal man ifølge banken selv kunne sende inn ny informasjon og kommunisere per epost ([email protected]). Dette har ikke fungert i vårt tilfelle, vi måtte i tillegg til å sende epost, ringe inn, gjerne stå en halvtime+ i kø, sende eposter på nytt da de ikke klarte å finne dem i systemet, og pga uforholdsmessig lang behandlingstid tross at det hastet så måtte vi ringe inn hver dag og purre. Vi opplevde også å få feil informasjon fra kundeservice slik at papirer som skulle signeres og sendes inn per post måtte sendes på nytt og dette førte til forsinkelse i utbetaling av boligoppgjør, som gjorde at overtagelse av bolig måtte utsettes. I tillegg til dette er det ganske dårlig nettbank og ingen kategoriseringsfunksjon av utgifter slik mange andre banker har.
Ble dessverre like dårlig som nordea etter de kjøpte opp gjfnsidige bank. Ikke var de interesserte i å forhandle om renten som lå skyhøyt over de billigste, henviste bare til sin egen prisliste. Når jeg byttet bank sendte de ikke inn restbeløp til min nye bank noe som regel pleier å ta en dag eller to. Min nye bank måtte purre på dem flere ganger og det tok over en uke, så de kunne suge ut noen ekstra rentekroner. De refunderer heller ikke årsavgift for visa👎🏻