Fana Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Begynt å bli useriøs, Skulle ta ut penger i butikk,, AVVIST, FANA SPAREBAKNK kunder kan ikke ta ut kontanter lengre i butikk, INGEN informasjon til kundene. Bare noe de plutselig begynte med, der stod jeg og minibanker finnes nesten ikke. Ikke alle steder en kan bruke vips. Fikk meg en ekstra kjøretur på nesten 1 time fra Bjørnefjorden og ekstra bompenger til Bergen.STYR UNNA. ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Hei Christen, Så utrolig leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i og med at du ikke får tatt ut fra minibank eller butikk. Vi minner om at det fortsatt er mulig å ta ut penger hos Rema 1000 og Coop . Ta gjerne kontakt med meg om du har uavklarte spørsmål. Du treffer oss på tlf. 91503411. Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Privatmarked
Er jo en vits at en ikke kan ta ut penger i butikk og ikke er kunder informert om dette på forhånd heller! Veldig dårlig!
Hei Maria R, Så kjedelig at du ikke har fått tatt ut penger. Det er mulig for Fana Sparebank kunder å ta ut penger i Rema 1000 og Coop butikker, eller du kan benytte vår minibank her på Nesttun. Har du ytterligere spørsmål så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med meg. Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Strax betaling er tatt bort og ikke mulig å ta ut kontanter i butikk lenger. For dem som bor på Os, hvor det ikke er mini bank for uttak, er det meget tungvint nå. Dem må inn til Nesttun (Bergen) som er nærmeste. Ja, jeg har gått over til annen bank.
Hei Mona, Vi er veldig lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i og med at du ikke får tatt ut fra minibank. Vi minner om at det fortsatt er mulig å ta ut penger hos Rema 1000 og Coop eller så er du jo hjertelig velkommen innom oss på Nesttun. Ta gjerne kontakt med meg om du har uavklarte spørsmål. Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Privatmarked
Byttet til dere fra Ya bank for ca 1 mnd siden. Sendte e-mail når jeg hadde overført penger til nye kontoer hos dere. Gav da rådgiver per e-mail klarsignal til å avslutte ya bank + overføre Autogiroer. Hørte ingenting på 2 uker og ringte 3 ganger til dere ila 3.uken. Dere lovet å følge opp men fortsatt ingen tilbakemeldinger. Ringte da mandag 4.uken og ba om ny rådgiver men ser at dette heller ikke er ordnet.
Hei Marianne, Så utrolig leit at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er veldig glade for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulig service til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, men ring meg gjerne på 915 03411 så tar vi en prat. Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Hadde først finansieringsbevis fra annen bank, med privatlån og kausjonist. Tok kontakt med Fana Sparebank etter vi hadde vunnet budrunde på leilighet. Fana Sparebank var ekstremt kjappe og fleksible med å fikse mye bedre tilbud. Fikk hele summen på eget lån, uten privatlån og kausjonist. Veldig gode renter og betingelser for oss. Hyggelige ansatte og god hjelp. Ingenting å klage på.
Hei😊 Tusen takk for veldig hyggelig anmeldelse og rating⭐⭐⭐⭐⭐! Gratulerer med ny leilighet! Så kjekt å høre at du fikk et godt tilbud og at du fikk all den hjelpen du trengte. Vi ønsker å være en personlig bank med god oppfølging og service fra våre rådgivere og vårt kundesenter, og er glade for at det er akkurat dette du trekker frem😍 Vi skal selvfølgelig gjøre vårt ytterste for at du skal være en fornøyd kunde også i fortsettelsen. Ønsker deg en nydelig dag videre! Hilsen alle oss i Fana Sparebank🧡
Kan hende jeg har vært godt vant med å være kunde i mer moderne og enkle banker gjennom årene, men det å søke boliglån og opprette kundeforhold i Fana Sparebank var virkelig en laaaang hodepine. Jeg søkte boliglån sammen med min samboer og søkte da om å låne kun halvparten av det beløpet bare jeg alene kunne fått lånt alene i hvilken som helst bank. Det tok 2(!) uker med kontinuerlig masende mailutveksling gjennom arbeidsdagene og en evig runddans av nye tullete til tider private spørsmål og toppet det hele med utallige forsøk på å selge oss dyre forsikringer og aksjefond. Kundeforholdet startet også med at jeg fikk sinte telefoner fra boligmegleren fordi banken ikke hadde klart å overføre pengene til boligselger i tide. Og attpåtil plutselig lander det to Bank ID brikker i posten og overtrekk på kontoen på gebyr for disse. Vi hadde jo allerede Bank ID som var brukt til å opprette hele kundeforholdet. De kan da ikke bare sende dette og regning uten at det er bestilt?!? Deretter finner jeg ut at det er gebyrer i bøtter og spann. Noe så enkelt som å overføre penger til en annen bank måtte vi betale gebyr for (noe jeg aldri opplevd før), termingegbyrer. Elendig sparerente. Dårlig og knotete nettbank og en app som fungerer sånn halvparten av tiden. Og bare det å betale ekstra på boliglånet krevde at du tok kontakt med kunderådgiveren hver eneste gang for å få de til å overføre pengene (Hva i alle dager? Heldigvis har de fikset det nå). Og boliglånet som de kavet sånn med betalte vi forøvrig ned over bare 5 år (Mot opprinnelige 20 år). Nå er jeg veldig glad for å endelig ha kommet meg over i en bank hvor ting er enkelt, billig og god kundeservice. Boliglånssøknaden tok 3 minutter å få godkjent med et lån 3 ganger så stort som vi ba om hos Fana Sparebank. En bank som har troen på kundene sine. Det eneste positive jeg kan trekke fram med Fana Sparebank er det at de gav en god rente til førstegangskjøp, men det var også eneste grunnen til at vi holdt ut de 5 årene.
Hei Henrik, Så utrolig kjedelig at du har hatt så mange negative opplevelser med oss, men vi er veldig glade for at du sier ifra. Vi kan jo ikke sjekke oppi eller diskutere enkeltsaker her , men vi ønsker å lære av våre kunder, så du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss slik at kan lære av dette. Vi ønsker deg lykke til med ny bankforbindelse, og håper at vi kanskje kan være en aktuell bankforbindelse ved en senere anledning, Ønsker deg en god helg! Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Rådgiver gir ikke råd. Føyer deg av, eller gidder ikke svare.
Hei Anita, Så utrolig leit at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er veldig glade for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester og service til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. Ta gjerne kontakt med meg, Ann Kristin Thue Tveit på tlf. 48505723 for en prat. Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Forferdelig dårlig bank. Har dessverre vært kunde alt for lenge . De flår deg økonomisk . Ba om en mellomfinansiering på en uke men måtte ha det i 30 dager til skyhøy rente . Brukte kredittkortet noen få dager på kun 3 tusen og fikk regningsvarsel på flere tusen. Dårlig rentebetingelser på spare konto. Dette er den værste bank. Hyggelig folk som jobber der men det hjelper lite med slike betingelser.
Hei Maya, Så utrolig kjedelig at du har hatt en negativ opplevelse med oss, men vi er veldig glade for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester og service til våre kunder, og det er leit at du ikke føler at vi har innfridd. Vi ønsker å lære av våre kunder, så din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. Ta gjerne kontakt med meg, Direktør Personmarked Ann Kristin Thue Tveit på tlf. 48505723 for en prat. Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Da jeg skulle kjøpe meg en bolig så søkte jeg boliglån hos Fana Sparebank med tanke på at de hadde litt bedre lånsvilkår og lavt rente. Men beklageligvis så kom aldri noe svar på søknaden min, forsøkte å etterlyse et svar både på mail og på telf, men da fikk jeg bekjed om at de skulle sjå på søknaden min så fort det lar seg gjøre. Dessverre så kom aldri det svaret og etter et par uker med venting så ringte jeg selv igjen og bedt dem om å slette min søknad. Utrolig dårlig og useriøs bank.
Beklageligvis er det helg og jeg kan ikke komme inn på kontoen min. Ringer banken og får beskjed om at jeg må kontakte dem på mandag. 🙈🥳 Min tilgang til min konto skal være åpen 24-7, når vi nå stort sett kun kan kontakte banken i arbeidstiden vår. Min tilgang skal fungere HELE tiden og jeg skal kunne se, som minimum min saldo. Dette er bare FOR dårlig.
Jeg har vært kunde i Fana Sparebank siden før jeg ble født - mormor og morfar opprettet konti til meg og søsteren min. De var selv også lojale kunder der hele livet. Hadde besteforeldrene mine visst hvordan denne banken behandler kundene deres i 2023, så hadde de rett og slett blitt utrolig skuffet og lei seg. Jeg har inntil nylig hatt lån i banken som jeg betalte ned lenge før tiden, og jeg har heller aldri hatt andre betalingsproblemer. Da jeg nå tok kontakt om et mulig bedriftslån, ble jeg først henvist til digital søknad. Greit nok. Da den digitale søknaden kom tilbake med avslag (også det helt greit nok) tok jeg kontakt med min såkalt "personlige rådgiver" og ba om et møte og en gjennomgang av søknaden for å være sikker på at den var riktig utfylt og at det ikke var noe som kunne gjøres. Resultat: Blankt avslag per e-post, signert med ønske om en fin dag videre. Jeg har aldri følt meg mer tråkket på eller mer arrogant behandlet av en bedrift noensinne. Jeg bytter nå til annen bank, som bare har vært imøtekommende og serviceinnstilte. Hadde jeg ikke vært så relativt godt oppdratt som jeg er, så hadde jeg bedt Fana Sparebank stappe de der hjerte-emojiene de bruker i kunde-epostene sine en viss plass. De er ikke verdt noe som helst. Styr unna!
Disse her står bak Himla. Bankamatører av værste sort. Kundeservice som er frekk og ikke forstår noenting. Skulle gjerne ha gitt null stjerner
I følge Bytt.no skulle jeg få tilbud om 3,96% effektiv rente. Etter å ha fylt ut en 10-siders nettsøknad, samt samtykke via Altinn får vi til slutt tilbud om 7,91% rente. I all verden, hvordan kan man tilby nesten dobbel rente av det som er annonsert?! Ellers takk.
Vi beklager din opplevelse her! Det kan se ut som systemet har beregnet en høyere belåningsgrad (hvor stor gjelden er i forhold til boligens verdi) enn hva som er reelt. Dette vil en rådgiver korrigere slik at du får et endelig tilbud som er korrekt 😊 Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere, så hjelper vi deg 😊 Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Ser at de tar 5 kroner i betaling per vipps som jeg sender. Sender iblant litt småpenger på vipps for at barna skal kjøpe noe med fra butikken. Vipps tar 0 kr i gebyr, men fana sparebank tar 5 kr. Har S -banken i tillegg. De tar 0 kr. Kommer aldri til å bruke banken mer. Har opplevd at de tok ca 200 kr i måneden for å bruke ett vanlig bankkort i banken, derfor bruker jeg ikke kort mer fra den banken. Men nå er det slutt med vipps og.
Takk for din tilbakemelding Sally. Her kan det se ut til at det har vært en misforståelse knyttet til gebyr for ulike betalinger. Det koster ingenting å overføre penger med Vipps, hos oss er det også 0 kr i gebyr. Det som derimot koster 5 kr i gebyr er straksoverføring, men det gjøres via nett- og mobilbanken, og er en annen type overføring. Se gjerne vår prisliste på fanasparebank.no, og om du har spørsmål så ta gjerne kontakt med oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Ann Kristin
hva kan kunden kreve av banken når banken tilbake viser illojal ovenfor en kunde som har vært kunde hos fana sparebank i noe og 20 år ,fana sparebank vet alt om penger på konto hva som kommer inn og hva som går ut og hva som blir værende pr månede , jeg har penger på konto men jeg spurte etter et smålån til opppusing på kr 35.000. fikk nei av den automatiske svareren ,dagen etter snakket jeg med en ikke så behagelig kundebehandler og han krevde lingningsattest noe de hadde fått dagen før og ned betalingesplansen på boliglånet som da også sa at jeg hadde bundet renten for mange år fram i tid .de tok ny kredittskjekk og og der var ingenting og utsette ,men som kundebehanderen sa at etter regjeringens rettningslinjer kan vi ikke gi deg lån ,dette var for meg bare en prinsippsak og jeg søkte på weblånet de fikk alle opplysningene som fana sparebank hadde de fikk gå inn og se på lingningsatesten og de fikk boliglånet kommunaler avgifter og felleskostnader og jeg fikk 3 tilbud om lån og tok i mot et på grunn av prinsippet og betalte det tilbake 3 dager etter på kr 35 908.11 øre .allså et tap kr 908.11 på grunn av at fana sparebank sin illojalitet ovenfor trofaste kunder og hva vist jeg ikke hadde penger på konto da hadde jeg heller ikke fått noe hjelp av fana sparebank etter over 20 år som trofast kunde uten og noen gang belastet de for noe , Direktøren tok kontakt og sa at slik skulle det ikke være nei det er jeg ening i men hvorfor er det slik da når de ser at alle regninger blir betalt og ingen minus på kontoen og lojal ovenfor banken blir avspist med at regjeringen sier at vi ikke har lov og hjelpe deg ,men alle andre banker og finans gir ærlige ord for pengene ,men en bank som ser at vist lånetager faller fra så står der penger på konto som vi kan ta ,som sakt er dette en prinsippsakk om og være lojal kunde og en illojal bank ovenfor sine kunder , så dere som er kunde hos fana sparebank i tro at dere har 30 års kundeforhold til fana sparebank og trenger hjelp en dag at dere for det ,Direktøren skulle ta kontakt igjen 3 ganger la jeg fra meg meling vi a kundesentralen jeg sa det ikke hastet ,men at det skulle ta over en uke og ingenting høre fra noen i banken det viser hvor lite 1 enkel kunde betyr for fana sparebank .MVH Ole Martin.P.S.Beklager mine skrivefeil da jeg har dysleksy
Hei Ole Først og fremst, takk for at du gir oss ærlig tilbakemelding. Vi synes det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss, og vil selvfølgelig gjøre det vi kan for å nøste opp i det. Vi ønsker å bli bedre og lære av våre kunder, så ta gjerne kontakt slik at vi kan ta en prat om saken din. Håper du slår på tråden🤞🏼😊 Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Ann Kristin Thue Tveit Direktør Personmarked
Byttet til Dere for noen år siden var veldig fornøyd med kundebehandler samt lav rente . Kontaktet banken for en uke side da jeg hadde behov for å ta ut et større beløp fikk beskjed at Dere måtte ha det skriftlig og at det kostet kr 500 for å ta ut mine egne penger Har måtte benytt meg av minibanken inne i lokale på Nestun men med de åpningstider så må jeg ta fri fra arbeid så uansett for å få fatt i pengen mine så koster det meg penger . Med de åpningstidene så er banken blitt lite kundevennlig Mvh Rune C.
Hei Rune C, Så utrolig leit at du ikke er så fornøyd med oss, men vi er veldig glade for at du sier ifra. Vi jobber kontinuerlig med å tilby best mulige tjenester og gi best mulig service til våre kunder, og din tilbakemelding hjelper oss å bli bedre. I dette tilfellet må det være en liten misforståelse ifm uttak av dine egne penger, men ring oss gjerne på 915 03411, så tar vi en prat. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Ann Kristin Thue Tveit – Direktør Personmarked