Meny

Sbanken omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 105 innen
bank
88%
anbefaler
Sbanken

"Dårlig kundebehandling iforhold til lån og renter."

Omtale om Sbanken skrevet av Lise for 13.05.2019 00.54

Sbanken har totalt 528 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling iforhold til lån og renter."
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, virker ikke å bry seg om kundene sine. Fin bank så lenge man ikke forventer noe annet enn en ren nettbank uten slingringsrom, altså et sted å oppbevare pengene sine, men da gjør en bankboks nesten samme nytten.

Bytt.no
"Dårlig kundebehandling iforhold til lån og renter." skrev Lise om Sbanken

Har du en tilsvarende erfaring med Sbanken?
Gjør som Lise og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Sbanken du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Harald H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En sikker, enkel og oversiktelig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange års trofast kundeforhold hos DNB, ble det akutt nødvendig å bytte da de i 2002 etter en klønete uttaksregel snøt meg for vesentlig renter på innskudd. Med Skandiabanken kan man opprette mange brukskontoer både til egne prosjekter og forskjellige spareformål, full oversikt til enhver tid. Kundeservice er helt topp også! Skal du bytte bank - anbefaler jeg virkelig Skandiabanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ikke til å stole på. Søk lån få konto. Da ble det avslag men konto ble det, dessverre. Den skal sies opp.

Camilla L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hjelper deg ikke når du trenger det!"
21 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært fornøyd bruker av Sbanken i mange år før jeg oppdaget at de har null fleksibilitet eller sunn fornuft så snart noe avvek det aller minste fra den vanlige malen. Jeg skulle selge mitt hus som også barna mine eide en liten del av, men siden vi på papiret var 3 eiere, kunne de ikke gi lån inntil jeg hadde solgt huset jeg bodde i, som den gangen for 10 år siden hadde en takst på 10-11 mill. og jeg skulle kjøpe et til 8,6 mill. så det burde være en trygg handel. En annen bank hjalp meg så jeg fikk kjøpt og solgt som planlagt. Men da det viste seg at den nye huset var en skikkelig "katta i sekken" og jeg måtte gjennom 6 års uthalingstaktikk fra eierskifteselskapet Protector (advarer alle mot dette firmaet) før jeg fikk dradd dem for retten hvor jeg fikk erstatning, deretter revet og bygd opp på nytt med ny konstruksjon, trengte jeg et lån for å fullføre prosjektet som var nesten ferdig. Da hadde jeg et lån i Sbanken på 900 000 som er lavt når man har doblet verdien på huset sitt - det hadde nå en takst på 16 mill. Men det var blankt avslag fra Sbanken, da jeg hadde rast ned i lønn fordi jeg hadde måttet bli nærmest byggeleder i stedet, for huset hadde feilkonstruert tak, lekkasjer i 3 vegger, sopp og råte, for å nevne noe. Så de ville ikke gi lån i det hele tatt. Altså: De gir ikke lån til et hus med takst på 16 mill, men mente at jeg hadde lånt mer enn nok med 900 000! Så jeg skulle altså bo i uferdig hus, selv om sikkerheten skulle holde herfra og til månen! Det kaller jeg elendig kundebehandling. Hadde det ikke vært for sunn fornuft og god kundebehandling fra Danske Bank, hadde jeg blitt tvunget til å selge, og det hadde jo vært tragisk etter alt jeg hadde vært igjennom. Hos Danske Bank fikk jeg også faktisk vesentlig bedre rente, tro det eller ei, ved at jeg organiserte meg i Akademikerne. Så enden på visa ble god, jeg har lån i Danske Bank til 1,8 % som nå vil stige til 2,0 effektivt, men den er fortsatt bedre enn hos Sbanken som stadig er ute og skryter av at de ikke setter opp renten, som er eff. fra 2,3. Så vær klar over at den dagen du trenger hjelp, så får du den IKKE hos Sbanken. De er fullstendig "økseskaft" å snakke med og helt firkanta og svarer som en maskin. Det var bra jeg oppdaget det, jeg lar meg aldri lokke til å flytte lånet tilbake. Det jeg kan si som var positivt med Sbanken, som jeg jo var fornøyd kunde hos i ca et par tiår, var at de var lett å få tak i og hjelp hos både per telefon og chat for ordinære spørsmål og hadde ryddige hjemmesider og god kundebehandling. Men når du har et problem du trenger hjelp til, har de bare en kald skulder å vise deg. Så aldri mer Sbanken på meg. Det er lov å "bruke hue"! Det går an å øke et lån på 900 000 når husets takst er på 16 mill! Nå har hele familien skiftet bank så denne rigiditeten var veldig dårlig butikk for Sbanken. Med Danske Bank går alt på skinner. Håper virkelig Sbanken skjerper seg på disse områdene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En meget bra bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

God bank og nesten gebyrfri og en av de laveste rentene på markedet, har det en trenger som nettbank. Anbefales til alle. Kan bli bedre for sparing for barn/ungdom.

Sbanken har totalt 528 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR