Meny

Nybygger omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
102
av 147 innen
bank
53%
anbefaler
Nybygger
Filtrer omtaler
26
3
3
2
25
Sorter omtaler etter
Viser av 59 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nybygger?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lokkerente og skjulte gebyrer, styr unna!"

Som flere andre flyttet jeg boliglånet hit, da de annonserte flere steder at dette ikke var en lokkerente men begrunnet med effektive og automatiserte systemer. De ville ikke gi noen begrunnelse for hvorfor, annet enn den generiske og verdiløse "justering til markedsforhold" som de copy paster som svar inn på alle som spør. Ba også om å endre løpetid, og ble da trukket 600 kr for dette (uten å få det opplyst fra personen som justerte lånet). Står heller ikke opplyst om under FAQ hvor man tar opp endringer, men ligger i en god skjult pdf under Prislister (hvor det omtales generelle gebyrer på 600 kr for "endring lån"). Hadde gått for noen mer seriøse.

Haakon L. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lokkerente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet boliglånet vårt til Nybygger i januar 2021. Da fikk vi markedets desidert beste rente på 1.19%. I mai 2021 får vi varsel om at renta heves til 1.34%, samtidig som andre banker _senker_ sin rente. Dermed er ikke Nybygger banken med best rente lenger, vi får lavere rente i andre banker. Da vi ble kunde i Nybygger spurte vi spesifikt om de opererte med lokkerente. Fikk til svar at det hadde de ikke. Men kun fire måneder inn i kundeforholdet viser det seg at det var ren løgn. Legg til at kundeservice bruker dagevis på å svare på henvendelser, så blir kundeopplevelsen så som så.

Svar fra Nybygger
21.06.2021 19:15
Hei Haakon L. L. Nybygger har siden oktober 2020 ønsket flere tusen velkommen som nye boliglånskunder. Vi gikk hardt ut for å utfordre boliglånsrenta og konkurransen om å tilby god boliglånsrente til privatpersoner har hatt en betydelig utvikling siden det. Dette er vi stolte av! Nybygger.no ønsker å tilby kunder konkurransedyktige vilkår over tid og tilbyr fortsatt en av Norges laveste boliglånsrenter når vi nå gjør en liten justering i utlånsrenten for å tilpasse oss konkurransen. Nye priser for våre boliglånsprodukter er 1,28 % effektiv rente for rammelån, og 1, 34% effektiv rente for boliglån inntil 75% av boligens verdi. Det er fortsatt 0,- i gebyr, noe som betyr at vi fortsetter å utfordre markedet med en av Norges beste renter på boliglån. Hilsen Nybygger.no
Steinar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Eiendomsverdi fra Eiendomsverdi AS"

Fikk avslag, muligens basert på for lav eiendomsverdi innhentet fra Eiendomsverdi AS. Aner ikke hvilke tall som ligger inne hos Eiendomsverdi AS og hvilke kilder som er benyttet. Har ikke hatt e-takst på eiendommen, så derfra kommer det ikke. Har forsøkt å finne ut hvordan jeg skal finne ut hvilket tall Eiendomsverdi AS har for min eiendom, men det har jeg ikke funnet en metode for. Har kontaktet Nybygger.no for å få oppgitt hvilke verdi de har fra Eiendomsverdi AS, men uten svar så langt. Hvordan kan jeg få opplyst Eiendomsverdi AS sin vurdering av verdien for min eiendom?

Svar fra Nybygger
15.06.2021 13:21
Hei Steinar S Siden du har sendt oss melding vil du høre fra oss. Det kan være at du må innhente en e-takst om du mener verdien på eiendommen er høyere enn det som innhentes fra Eiendomsverdi AS. Hilsen Nybygger,no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Satte renten kraftig opp etter å ha fått nye kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

17 % rentehopp er temmelig drøyt (se artikkel i DN 3. juni 2021). Jeg bytter med en gang det dukker opp noen som tilbyr lavere rente, og bruker nybygger.no (Sparebanken Øst) kun til boliglån, siden nettbanken (web og app) er elendig.

Svar fra Nybygger
15.06.2021 11:04
Hei Tuba L Nybygger har siden oktober 2020 ønsket flere tusen velkommen som nye boliglånskunder. Vi gikk hardt ut for å utfordre boliglånsrenta og konkurransen om å tilby god boliglånsrente til privatpersoner har hatt en betydelig utvikling siden det. Dette er vi stolte av! Nybygger.no ønsker å tilby kunder konkurransedyktige vilkår over tid og tilbyr fortsatt en av Norges laveste boliglånsrenter når vi nå gjør en liten justering i utlånsrenten for å tilpasse oss konkurransen. Nye priser for våre boliglånsprodukter er 1,28 % effektiv rente for rammelån, og 1, 34% effektiv rente for boliglån inntil 75% av boligens verdi. Det er fortsatt 0,- i gebyr, noe som betyr at vi fortsetter å utfordre markedet med en av Norges beste renter på boliglån. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lånetaker"

Utrolig dårlig service. Fikk avslag uten grunn eller forklaring. Var i kontakt med dem via tlf til ingen hjelp. Tlf.tid 10-12. Ventet i over 3 uker for å få avslag. Kunne brukt tiden på en annen bank. Vi er 2 personer som har hatt høyere lån tidligere med mindre egenkapital. Over 35% i egenkapital fikk fortsatt avslag. Finn dere en annen bank. Får garantert ja hos seriøse banker. Hold dere langt unna. Ser at svarene de kommer med her på siden er svada. Useriøse.

Svar fra Nybygger
07.06.2021 20:05
Hei Stipha. Vi beklager at det tok tid å svare på søknaden. Vi sender avslag uten begrunnelse, men de fleste lånesøknadene som får avslag skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav i forhold til eiendomsverdi Håper det var oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempefornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte og forventet egentlig avslag da jeg ba om lån helt opp på 5x arbeidsinntekt og er alene med barn og bil. Ble utrolig nok godtatt som kunde i en rask søkeprosess og lånet ble flyttet uten problemer innen kort tid. Veldig fornøyd med at banken er villig til å gi en i min situasjon markedets beste rente. Måtte ha hjelp av kundeservice for å komme inn i nettbanken første gang da jeg allerede var kunde i en annen av bankene i samme løsning, veldig hyggelige og profesjonelle.

Svar fra Nybygger
31.05.2021 11:29
Hei Elisabeth Supert at du er fornøyd. Velkommen til oss, og tusen takk for god tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra med lav rente"

Lav rente, litt dårlig webløsning, men det går på et par forsøk. En del ting er totalt uforståelig mhp oversikt over lån når man er vant til f.eks SBanken, men håper at kundeservice får tid til å svare på hvordan man bruker nettbanken.

Svar fra Nybygger
14.05.2021 14:56
Hei Ny K Godt å høre det ordnet seg. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask saksbehandling. Hjelpsom og tålmodig kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Gebyrfritt lån med gunstig rente. Akkurat hva jeg var på utkikk etter :)

Svar fra Nybygger
22.04.2021 17:38
Hei Anne L Perfekt! Velkommen til oss :) Og takk for hyggelig tilbakemelding! Hilsen Nybygger.no
Alexander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Frarådes på det sterkeste!"

En bank som tydelig kommer med "misvisende markedsføring" for å vinne nye kunder! Ett konsept som er basert på "egne" skjulte regler og er IKKE landsdekkende som de påstår på finansportalen. Avslår søknader over en "lav støvel" for å "selge inn "dyrere" lån som må manuelt behandles av rådgivere/selgere. Svært lite troverdig og profesjonelt av en bank. I tillegg så bryter dem en tydelig markedsførings-grense når de påstår å være landsdekkende, men gir avslag i søknader fordi man ikke bor i "sentrale strøk"/byer. De kommer med nye unnskyldninger for hver gang man søker, så selv om man i etterkant justerer ihht. hva banken setter som krav - gir de avslag med nye unnskyldninger. Dette bygger heller ikke oppunder en troverdig aktør/bank, og frarådes på det sterkeste. I tillegg har jeg ringt de 6 ganger, hvor de hver gang har lovet å komme tilbake med svar og oppfølging – noe de IKKE har gjort noen av gangene.

Svar fra Nybygger
20.04.2021 08:06
Hei Alexander H Det var leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Vi jobber med å bedre rutinene våre. Takk for direkte tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra kan anbefales"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank lån og det var noen små ting i låneprosessen men det ble ordnet så kan anbefales om du passer innenfor de tingene de forlanger. Ryddig og grei nettbank og få gebyrer (positivt for oss som kommer fra storbank hvor det er standard på nesten alt)

Svar fra Nybygger
08.04.2021 09:34
Takk for tilbakemelding, Nils! Flott at alt ordnet seg. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ubegrunnet avslag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som så mange andre her fikk ubegrunnet avslag på refinansiering. Har romslig økonomi og belåning godt under 50%. Opplever banken som useriøs og vil ikke anbefale andre å ha noe med disse å gjøre. Du kan bare tenke deg hvordan de behandler kunder som havner i vanskelige situasjoner.

Svar fra Nybygger
06.04.2021 12:08
Hei Anders Vi har lave renter og er en lavkostnadsbank. Da må det være effektivt, og det kan nok virke urimelig for noen. Veldig leit at du ikke er fornøyd. De fleste lånesøknadene som får avslag skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav i forhold til eiendomsverdi Håper det var oppklarende. Når det er sagt så gjør vi feil i blant, vi også. Du må gjerne ta kontakt med oss igjen. Hilsen Nybygger.no
Jørnandre B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Raskt og effektivt"
1 syns denne omtalen er nyttig

God renter og rask behandling av lånesøknad. Veldig fornøyd så langt.

Svar fra Nybygger
04.04.2021 15:32
Hei Jørnandre B Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Vanskelig kommunikasjon"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket å flytte lån pga veldig god rente. Har god sikkerhet (under 42% belåning på 5 år gammel verdivurdering). Men veldig vanskelig kommunikasjon. Min kone og medlåntaker fikk ikke beskjed om når hun skulle signere, og ikke hvor hun skulle gjøre dette elektronisk. Noen svar kommer på mail, andre svar kommer i nettbanken, og svarene tar gjerne 2-3 dager å få. Når "prosessen" hadde vart i ca 2 uker, så fikk vi plutselig svar på mail om at søknad var avslått pga at min kone enda ikke hadde signert. Og nå svarer de ikke lenger på mail i det hele tatt. Kanskje de er underbemannet?

Svar fra Nybygger
28.03.2021 16:32
Hei Kim J Det stemmer, lånesøknaden blir avslått etter en tid om kunden ikke aksepterer ved å signere. Ønsker du å flytte til oss må vi må dessverre be deg om å legge inn lånesøknaden en gang til, og passe på at vi får riktig e-post og telefonnummer til kone. Det er også viktig at begge aksepterer samtykke erklæring med en gang så vi kan hente inn opplysninger fra Altinn. God påske! Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Avslag uten å ha lest min mail"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev at jeg har garanti i bolig, hytter og tomt. Fikk avslag med argument at nybygger kun tar pant i bolig eiendom.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:59
Hei Reidar. Våre systemer er slik at vi kun kan tilby et lån pr. sikkerhet, som er: pant i bolig. Vi tar foreløpig ikke pant i hytter eller tomt. Vi forstår at det kan virke firkantet, men for å kunne opprettholde lave kostnader og lav rente må det foreløpig være sånn. Håper svaret var oppklarende.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"svarer aldri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg søkte om lån og fikk avslag. Vet ikke helt hvorfor. Har sendt dem mail og ikke fått noe svar. Sendt mail på nytt idag for håpe de svarer snart.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:44
Hei Sana. Det kan være flere årsaker til avslaget. Vi vet at det noen ganger kan virke litt firkantet, men for å kunne opprettholde lave kostnader og lav rente må det dessverre være sånn. Vi sender ikke ut begrunnelse på avslag til alle, men de fleste lånesøknadene som får avslag skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav i forhold til eiendomsverdi Håper det var litt oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uhøflig tilbakemelding og uprofesjonell kundebehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag på lån, ba om å få en tilbakemelding på hvilke kriterier jeg feilet på, så jeg kunne sjekke opp dette (f.eks. for høy kredittramme andre steder, eller høy del av eiendomsverdi låst til eksisterende lån) men fikk følgende svar: "Som bank er vi forpliktet til å foreta en konkret og individuell vurdering av hver lånesøknad, uten å måtte gi en detaljert begrunnelse for avslag. Etter en helhetsvurdering av din sak, basert på innlevert dokumentasjon, ble søknaden dessverre avslått. Ytterligere henvendelser i denne saken blir ikke besvart. Ha en fin dag !" Hadde jeg gitt en tilsvarende tilbakemelding i min jobb, ref. "Ytterligere henvendelser i denne saken blir ikke besvart", ville dette ført til en reaksjon ovenfor meg, får håpe tilsvarende gjelder i denne bedriften.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:44
Hei Jfl Takk for tilbakemelding. Dette skal vi ta til etterretning og se nærmere på. Når det er sagt kan vi fortelle at de fleste lånesøknadene som får avslag hos oss skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav Håper det var til litt hjelp. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og rimelig boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel søknadsprosess, gode rentebetingelser og god kundeservice.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:43
Hei Rune. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"skuffet etter opplevelsen med Nybybber"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde søkt om boliglån og fikk avslag i første omgang. Etter dialog med kundeservice fikk jeg beskjed om at dette skyldtes altfor høyt kreditramme på kredittkort. Har så redusert (tom mer enn jeg fikk beskjed om fra Nybygger kundeservice). Når gjeldsregisteret var oppdatert søkte jeg på nytt og fikk blank avslag igjen. Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg kun beskjed om "ny vurdering". Siden det har de ikke reagert mer på mine spørsmål. Har søkt om boliglån med mer enn 75% egenkapital. To med inntekt, ingen flere lån. Har inntrykk av at de kun er ute på markedet med lave renter for å få oppmerksomhet - men at det er nesten umulig å få disse.

Svar fra Nybygger
02.03.2021 10:54
Hei Alexander. Det var leit at du har hatt en så dårlig opplevelse. Nybygger passer dessverre ikke for alle, søkekriterier finner du på nettsidene våre. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lang behandlingstid som endte i et ubegrunnet avslag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om boliglån. Fikk beskjed om at automatisk verdi på bolig var for lav, lånesøknad ble da avslått. Tok e-takst som gjorde at låneverdi nå er 60%. Søkte da på nytt, og tenkte at alt var ok nå. Fikk på nytt avslag, på tross av veldig ryddig økonomi, god inntekt og solide jobber. Spurte så kundeservice om de kunne begrunne det, men hørte aldri noe. Trodde virkelig vi kunne være attraktive kunder. Følte at vi ble avvist uten noen god grunn. Skulle ønske de kunne sett på dette på nytt, og svart oss ut.

Svar fra Nybygger
23.02.2021 09:02
Hei Kristin. Vi vil gjerne se på dette på nytt. Kan du sende oss en e-post en gang til? Her må det ha skjedd en glipp siden du ikke har fått svar. hilsen Nybygger.no
Kristoffer W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super rente, enkel søknad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lav rente, og god kundeservice. Enkelt å få svar på hvilken dokumentasjon som behøvdes, og få svar på søknad om lån. Rente ble satt ned automatisk for lånet, så fort dette ble endret fra banken sin side. Er stor oppgradering fra DNB! Eneste som var problematisk ved oppstart var at det ikke fantes noen funksjon for å fjerne utsending papirpost (men fikk det endret til digitalt med en melding til banken).

Svar fra Nybygger
10.02.2021 13:48
Takk for hyggelig tilbakemelding, Kristoffer. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Refinansiering av boliglån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Søkt refinansiering av boliglån. Prøvde å ringe dem, har brukt 1/2 time uten å komme gjennom. Søkt via nettsiden lagt inn 2 bolig som pant i Oslo pluss jeg kona jobber 100% og fikk avslag uten begrunnelse. det var rart at jeg har søkt andre banker og fikk refinansiering av bolig. Årsaken til jeg søkte hos dere er veldig lav rente iht andre. litt rart at behandlingstid tok bare ca 50 min, hvordan vurderer man når de har brukt under 1 time.

Svar fra Nybygger
09.02.2021 09:36
Takk for tilbakemelding. Hos oss forutsetter vi ett lån tilknyttet en sikkerhet. Kombinasjon med pant i flere eiendommer er dessverre ikke mulig i Nybygger.no. Håper det var oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette er ikkje et boliglån for hele Norge som dei reklamerer med."
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte boliglån fikk avslag for at huset vårt ligger på Stord i vestland, det var utenfor der dei tok pant i hus. Di reklamerer med hele landet på deres sider. Og da mener eg dei bruker opp tiden til folk med som tar seg tid til og søke lån oss dei. Useriøs bank...

Svar fra Nybygger
08.02.2021 09:52
Vi skulle gjerne snakket med deg og rettet opp det dårlige inntrykket du har. Om det er noen misforståelser eller annet. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig rammelån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank med gode betingelser. Litt lang behandlingstid, men det er nok som forventet med såpass stor kundetilstrømning. Svarer stort sett etter en dag på mail og er behjelpelige. Stort pluss at man slipper å ha "totalkundeforhold" med lønnsinngang etc. for å få lån hos de.

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Null kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det har gått 30 dager siden jeg spurte om begrunnelse på avslag hos kundeservice. Ikke noe svar... Men da omtalen kom offentlig (på Bytt.no) gikk det bare 4 dager før de "beklaget" seg. Forøvrig fremdeles ikke noe svar fra "kundeservice".

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Nybygger.no passer dessverre ikke for alle. Du vil få svar fra kundeservice. Det tar tid å gå gjennom avslag manuelt. Nå har vi så stor pågang av lånesøknader som gjør at slike manuelle jobber tar mye lenger tid en normalt. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag uten noen grunn. Har god og solid samlet inntekt og søkte om 45% av boligens verdi. Ikke bruk tid på dette. Lang behandlingstid

Svar fra Nybygger
01.02.2021 08:16
Hei. Beklager så mye. Vi ønsker selvsagt å oppleves som seriøse. Kan du ikke ta kontakt så får du en begrunnelse til avslaget. Noen søknader blir avslått, og er likevel gode søknader som må ses på manuelt. Kanskje din søknad er en slik? Behandlingstiden var i en periode lang fordi vi fikk så mange søknader. Det skal være bedre nå. Hilsen Nybygger.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR