Meny

Nybygger omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
39
av 147 innen
bank
54%
anbefaler
Nybygger
Filtrer omtaler
25
3
2
1
22
Sorter omtaler etter
Viser av 53 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nybygger?
Alexander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Frarådes på det sterkeste!"

En bank som tydelig kommer med "misvisende markedsføring" for å vinne nye kunder! Ett konsept som er basert på "egne" skjulte regler og er IKKE landsdekkende som de påstår på finansportalen. Avslår søknader over en "lav støvel" for å "selge inn "dyrere" lån som må manuelt behandles av rådgivere/selgere. Svært lite troverdig og profesjonelt av en bank. I tillegg så bryter dem en tydelig markedsførings-grense når de påstår å være landsdekkende, men gir avslag i søknader fordi man ikke bor i "sentrale strøk"/byer. De kommer med nye unnskyldninger for hver gang man søker, så selv om man i etterkant justerer ihht. hva banken setter som krav - gir de avslag med nye unnskyldninger. Dette bygger heller ikke oppunder en troverdig aktør/bank, og frarådes på det sterkeste. I tillegg har jeg ringt de 6 ganger, hvor de hver gang har lovet å komme tilbake med svar og oppfølging – noe de IKKE har gjort noen av gangene.

Svar fra Nybygger
20.04.2021 08:06
Hei Alexander H Det var leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Vi jobber med å bedre rutinene våre. Takk for direkte tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uslåelig lav rente på boliglån"

Med 1,2 % effektiv rente på boliglån, er det ingen alternativer. DNBs vilkår til egne ansatte er dårligere. Nybygger.no er en del av Sparebanken Øst, og de har en utdatert nettbank, kundeservice som ikke bruker oppgavehåndteringssystem (alle eposter er "uanvhengige" uten historikk), og kundeopplevelsen er litt retro, men det veier den lave renten opp for. Så kan man bruke en annen bank som dagligbank, med bedre mobil- og nettbank.

Svar fra Nybygger
15.04.2021 15:15
Hei Christian. Takk for tilbakemelding. Vi jobber med saken :-) Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra kan anbefales"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank lån og det var noen små ting i låneprosessen men det ble ordnet så kan anbefales om du passer innenfor de tingene de forlanger. Ryddig og grei nettbank og få gebyrer (positivt for oss som kommer fra storbank hvor det er standard på nesten alt)

Svar fra Nybygger
08.04.2021 09:34
Takk for tilbakemelding, Nils! Flott at alt ordnet seg. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ubegrunnet avslag"

Som så mange andre her fikk ubegrunnet avslag på refinansiering. Har romslig økonomi og belåning godt under 50%. Opplever banken som useriøs og vil ikke anbefale andre å ha noe med disse å gjøre. Du kan bare tenke deg hvordan de behandler kunder som havner i vanskelige situasjoner.

Svar fra Nybygger
06.04.2021 12:08
Hei Anders Vi har lave renter og er en lavkostnadsbank. Da må det være effektivt, og det kan nok virke urimelig for noen. Veldig leit at du ikke er fornøyd. De fleste lånesøknadene som får avslag skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav i forhold til eiendomsverdi Håper det var oppklarende. Når det er sagt så gjør vi feil i blant, vi også. Du må gjerne ta kontakt med oss igjen. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Vanskelig kommunikasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket å flytte lån pga veldig god rente. Har god sikkerhet (under 42% belåning på 5 år gammel verdivurdering). Men veldig vanskelig kommunikasjon. Min kone og medlåntaker fikk ikke beskjed om når hun skulle signere, og ikke hvor hun skulle gjøre dette elektronisk. Noen svar kommer på mail, andre svar kommer i nettbanken, og svarene tar gjerne 2-3 dager å få. Når "prosessen" hadde vart i ca 2 uker, så fikk vi plutselig svar på mail om at søknad var avslått pga at min kone enda ikke hadde signert. Og nå svarer de ikke lenger på mail i det hele tatt. Kanskje de er underbemannet?

Svar fra Nybygger
28.03.2021 16:32
Hei Kim J Det stemmer, lånesøknaden blir avslått etter en tid om kunden ikke aksepterer ved å signere. Ønsker du å flytte til oss må vi må dessverre be deg om å legge inn lånesøknaden en gang til, og passe på at vi får riktig e-post og telefonnummer til kone. Det er også viktig at begge aksepterer samtykke erklæring med en gang så vi kan hente inn opplysninger fra Altinn. God påske! Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Avslag uten å ha lest min mail"

Skrev at jeg har garanti i bolig, hytter og tomt. Fikk avslag med argument at nybygger kun tar pant i bolig eiendom.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:59
Hei Reidar. Våre systemer er slik at vi kun kan tilby et lån pr. sikkerhet, som er: pant i bolig. Vi tar foreløpig ikke pant i hytter eller tomt. Vi forstår at det kan virke firkantet, men for å kunne opprettholde lave kostnader og lav rente må det foreløpig være sånn. Håper svaret var oppklarende.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"svarer aldri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg søkte om lån og fikk avslag. Vet ikke helt hvorfor. Har sendt dem mail og ikke fått noe svar. Sendt mail på nytt idag for håpe de svarer snart.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:44
Hei Sana. Det kan være flere årsaker til avslaget. Vi vet at det noen ganger kan virke litt firkantet, men for å kunne opprettholde lave kostnader og lav rente må det dessverre være sånn. Vi sender ikke ut begrunnelse på avslag til alle, men de fleste lånesøknadene som får avslag skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav i forhold til eiendomsverdi Håper det var litt oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uhøflig tilbakemelding og uprofesjonell kundebehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag på lån, ba om å få en tilbakemelding på hvilke kriterier jeg feilet på, så jeg kunne sjekke opp dette (f.eks. for høy kredittramme andre steder, eller høy del av eiendomsverdi låst til eksisterende lån) men fikk følgende svar: "Som bank er vi forpliktet til å foreta en konkret og individuell vurdering av hver lånesøknad, uten å måtte gi en detaljert begrunnelse for avslag. Etter en helhetsvurdering av din sak, basert på innlevert dokumentasjon, ble søknaden dessverre avslått. Ytterligere henvendelser i denne saken blir ikke besvart. Ha en fin dag !" Hadde jeg gitt en tilsvarende tilbakemelding i min jobb, ref. "Ytterligere henvendelser i denne saken blir ikke besvart", ville dette ført til en reaksjon ovenfor meg, får håpe tilsvarende gjelder i denne bedriften.

Svar fra Nybygger
17.03.2021 09:44
Hei Jfl Takk for tilbakemelding. Dette skal vi ta til etterretning og se nærmere på. Når det er sagt kan vi fortelle at de fleste lånesøknadene som får avslag hos oss skyldes: • man er selvstendig næringsdrivende eller ansatt i eget aksjeselskap • pant i fritidseiendom • flere sikkerheter pr lån • man har glemt å krysse av for at lån skal innfris i lånesøknaden • man får arbeidsavklaringspenger • verdien på eiendommen er for lav Håper det var til litt hjelp. Hilsen Nybygger.no
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"skuffet etter opplevelsen med Nybybber"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde søkt om boliglån og fikk avslag i første omgang. Etter dialog med kundeservice fikk jeg beskjed om at dette skyldtes altfor høyt kreditramme på kredittkort. Har så redusert (tom mer enn jeg fikk beskjed om fra Nybygger kundeservice). Når gjeldsregisteret var oppdatert søkte jeg på nytt og fikk blank avslag igjen. Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg kun beskjed om "ny vurdering". Siden det har de ikke reagert mer på mine spørsmål. Har søkt om boliglån med mer enn 75% egenkapital. To med inntekt, ingen flere lån. Har inntrykk av at de kun er ute på markedet med lave renter for å få oppmerksomhet - men at det er nesten umulig å få disse.

Svar fra Nybygger
02.03.2021 10:54
Hei Alexander. Det var leit at du har hatt en så dårlig opplevelse. Nybygger passer dessverre ikke for alle, søkekriterier finner du på nettsidene våre. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lang behandlingstid som endte i et ubegrunnet avslag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om boliglån. Fikk beskjed om at automatisk verdi på bolig var for lav, lånesøknad ble da avslått. Tok e-takst som gjorde at låneverdi nå er 60%. Søkte da på nytt, og tenkte at alt var ok nå. Fikk på nytt avslag, på tross av veldig ryddig økonomi, god inntekt og solide jobber. Spurte så kundeservice om de kunne begrunne det, men hørte aldri noe. Trodde virkelig vi kunne være attraktive kunder. Følte at vi ble avvist uten noen god grunn. Skulle ønske de kunne sett på dette på nytt, og svart oss ut.

Svar fra Nybygger
23.02.2021 09:02
Hei Kristin. Vi vil gjerne se på dette på nytt. Kan du sende oss en e-post en gang til? Her må det ha skjedd en glipp siden du ikke har fått svar. hilsen Nybygger.no
Kristoffer W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super rente, enkel søknad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lav rente, og god kundeservice. Enkelt å få svar på hvilken dokumentasjon som behøvdes, og få svar på søknad om lån. Rente ble satt ned automatisk for lånet, så fort dette ble endret fra banken sin side. Er stor oppgradering fra DNB! Eneste som var problematisk ved oppstart var at det ikke fantes noen funksjon for å fjerne utsending papirpost (men fikk det endret til digitalt med en melding til banken).

Svar fra Nybygger
10.02.2021 13:48
Takk for hyggelig tilbakemelding, Kristoffer. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Refinansiering av boliglån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkt refinansiering av boliglån. Prøvde å ringe dem, har brukt 1/2 time uten å komme gjennom. Søkt via nettsiden lagt inn 2 bolig som pant i Oslo pluss jeg kona jobber 100% og fikk avslag uten begrunnelse. det var rart at jeg har søkt andre banker og fikk refinansiering av bolig. Årsaken til jeg søkte hos dere er veldig lav rente iht andre. litt rart at behandlingstid tok bare ca 50 min, hvordan vurderer man når de har brukt under 1 time.

Svar fra Nybygger
09.02.2021 09:36
Takk for tilbakemelding. Hos oss forutsetter vi ett lån tilknyttet en sikkerhet. Kombinasjon med pant i flere eiendommer er dessverre ikke mulig i Nybygger.no. Håper det var oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette er ikkje et boliglån for hele Norge som dei reklamerer med."
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte boliglån fikk avslag for at huset vårt ligger på Stord i vestland, det var utenfor der dei tok pant i hus. Di reklamerer med hele landet på deres sider. Og da mener eg dei bruker opp tiden til folk med som tar seg tid til og søke lån oss dei. Useriøs bank...

Svar fra Nybygger
08.02.2021 09:52
Vi skulle gjerne snakket med deg og rettet opp det dårlige inntrykket du har. Om det er noen misforståelser eller annet. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig rammelån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank med gode betingelser. Litt lang behandlingstid, men det er nok som forventet med såpass stor kundetilstrømning. Svarer stort sett etter en dag på mail og er behjelpelige. Stort pluss at man slipper å ha "totalkundeforhold" med lønnsinngang etc. for å få lån hos de.

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Null kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det har gått 30 dager siden jeg spurte om begrunnelse på avslag hos kundeservice. Ikke noe svar... Men da omtalen kom offentlig (på Bytt.no) gikk det bare 4 dager før de "beklaget" seg. Forøvrig fremdeles ikke noe svar fra "kundeservice".

Svar fra Nybygger
04.02.2021 09:18
Nybygger.no passer dessverre ikke for alle. Du vil få svar fra kundeservice. Det tar tid å gå gjennom avslag manuelt. Nå har vi så stor pågang av lånesøknader som gjør at slike manuelle jobber tar mye lenger tid en normalt. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avslag uten noen grunn. Har god og solid samlet inntekt og søkte om 45% av boligens verdi. Ikke bruk tid på dette. Lang behandlingstid

Svar fra Nybygger
01.02.2021 08:16
Hei. Beklager så mye. Vi ønsker selvsagt å oppleves som seriøse. Kan du ikke ta kontakt så får du en begrunnelse til avslaget. Noen søknader blir avslått, og er likevel gode søknader som må ses på manuelt. Kanskje din søknad er en slik? Behandlingstiden var i en periode lang fordi vi fikk så mange søknader. Det skal være bedre nå. Hilsen Nybygger.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget bra rente"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp flyttet lån fra annen bank til Nybygger.no. Sparer bra med lapper pr år på det. Enkelt å søke om lån via bankID, men vær OBS på samtykket for innhenting av lønn o.l via Altinn. Jeg erfarte at min årsinntekt var satt alt for lavt, noe som resulterte i avslag pga høy gjeldsgrad på første søknadsrunde. Sjekk at tallene stemmer, ikke ta det for god fisk. Ikke Nybygger.no`s feil, men greit å ha i bakhodet. Etter et par mailer gikk min søknad gjennom og lånet utbetalt dagen etterpå :)

Svar fra Nybygger
25.01.2021 15:22
Hei. Takk for tilbakemelding. Vi er en nettbank og søknad skal skje automatisk, men i blant blir det litt dialog :-) Fint å ha deg som kunde. Hilsen Nybygger.no
Nordlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Egentlig ikke interessant som kunde"

Sikkert ein grei og enkel bank, om du har absolutt, og da mener jeg absolutt, alle papirer klart. For min del stoppet det med krav til ny etakst til 4500 kroner, som jeg etterhvert skjønte etter noen mailer fram og tilbake. Skjønner forsåvidt det, men når en fikser refinansiering i banken jeg har i dag på fem minutt, basert på gammel takst, da er det ikke verdt noen få kroner spart i nybygger. Var vel sikkert ikke så interessant som kunde heller. Og det lever jeg godt med.

Svar fra Nybygger
22.01.2021 12:06
Hei. Ja, det stemmer. Vi er en nettbank og er avhengig av oppdaterte verdier på boligen. Beklager at det ble en dårlig opplevelse for deg med fram og tilbake-kommunikasjon på e-post. Kanskje våre veier krysses en annen gang. Håper du får en bedre opplevelse da. Hilsen Nybygger.no
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superenkelt"
9 syns denne omtalen er nyttig

Det var veldig enkelt å fylle ut søknaden. Alt hentes elektronisk. Godkjenningen kom raskt, og flytting av lån var gjennomført ila en dag etter dette.

Svar fra Nybygger
14.01.2021 20:43
Takk, det var en flott tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kun lån i denne banken"
13 syns denne omtalen er nyttig

Har kun lån i denne banken og er suuuuper fornøyd. Enkel og grei app. Litt vanskelig å finne info om felles lån men finner det jeg trenger i fullverdig nettbank.

Svar fra Nybygger
14.01.2021 12:13
Godt å høre at du er superfornøyd, og takk for tilbakemeldingen. Vi jobber stadig med å gjøre det enkelt å finne fram på nettsidene våre.
Petter B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig og bra"
12 syns denne omtalen er nyttig

God rente og enkelt bytte. Tidligere hadde jeg meget god privat rådgivning, men mulig han sluttet hos dere, dette ønsker jeg gjerne igjen da det kan bli aktuelt med å kjøpe utleieobjekt. Uansett så har jeg god rente selv om det var litt mer knot å forhandle den ned enn jeg skulle ønske... Måtte sende inn ny online søknad istedet for at dere bare satt den ned på eksisterende lån. Mulighet for å trekke lån direkte med avtalegiro fra annen konto hadde også vært fint. Ellers veldig fornøyd med dere og anbefales til andre.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Takk så hyggelig!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste rente"
13 syns denne omtalen er nyttig

Spara tusenvis kvar mnd i forhold til før då ingen kan matche renta her på vestland, veldig enkel og grei prosess og bytte bank, allt digitalt, treng ikkje ta ein tlf, har kun huslånet her så kutta ikkje strengen heilt til lokalbanken.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Supert at du er fornøyd!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Markedets beste rente, og flytting av lån fikset raskt"
13 syns denne omtalen er nyttig

Fikk svar nesten umiddelbart på søknaden, og lånet flyttet raskt. Beste rente i markedet. God oppfølgning. :-)

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Godt å høre at du er fornøyd!
Bjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott behandling og kort og lettvindt behandlingstid."
12 syns denne omtalen er nyttig

Lot meg friste av opplysningene om Nybygger på Finansportalen, og tok kontakt, og etter kort tid var søknaden "i boks" uten at jeg hadde forlatt datamaskinen. Alt ordent med bank-id på mobil! Jeg har ikke hatt kontakt med banken utover dette, uten at jeg har mottatt en fin nedbetalingsplan og kontoutskrifter. Med hilsen Fornøyd kunde

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Godt å høre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nybygger.no er på lag med sine boliglånkunder"
13 syns denne omtalen er nyttig

Vu har fått refinansiert vårt boliglån i Nybygger med svært konkurransedyktige lånevilkår både på boliglån og rammelån. Det verdsettes og vi håper at banken har bankkondisjon som en langdistanse aktør. Da vil dere tiltrekke dere enda flere fornøyde kunder. Forbedringer: 1)Dersom Nybyggeren kan redusere tiden for sin lånebehandling, vil dere raskere få enda flere fornøyde kunder. 2)Nybyggerens rentevilkår for brukskonto og sparekonto finner jeg dessverre lite konkurransedyktig med andre nettbanker. Her kan dere også ta et skippertak. Jeg har mange venner med andre bankforbindelser, og har med min gode erfaring anbefalt de å søke Nybyggerlån. Hilsen GHE

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Vi vet vi hadde en periode med for lang behandlingstid på grunn av enormt mange lånesøknader. Dette skal vi bli bedre på. Vi tar med oss alle dine konstruktive tilbakemeldinger :-)
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR