Meny

Nybygger omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
7
av 147 innen
bank
66%
anbefaler
Nybygger
Filtrer omtaler
20
1
1
1
10
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nybygger?
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superenkelt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var veldig enkelt å fylle ut søknaden. Alt hentes elektronisk. Godkjenningen kom raskt, og flytting av lån var gjennomført ila en dag etter dette.

Svar fra Nybygger
14.01.2021 20:43
Takk, det var en flott tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kun lån i denne banken"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har kun lån i denne banken og er suuuuper fornøyd. Enkel og grei app. Litt vanskelig å finne info om felles lån men finner det jeg trenger i fullverdig nettbank.

Svar fra Nybygger
14.01.2021 12:13
Godt å høre at du er superfornøyd, og takk for tilbakemeldingen. Vi jobber stadig med å gjøre det enkelt å finne fram på nettsidene våre.
Petter B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig og bra"
10 syns denne omtalen er nyttig

God rente og enkelt bytte. Tidligere hadde jeg meget god privat rådgivning, men mulig han sluttet hos dere, dette ønsker jeg gjerne igjen da det kan bli aktuelt med å kjøpe utleieobjekt. Uansett så har jeg god rente selv om det var litt mer knot å forhandle den ned enn jeg skulle ønske... Måtte sende inn ny online søknad istedet for at dere bare satt den ned på eksisterende lån. Mulighet for å trekke lån direkte med avtalegiro fra annen konto hadde også vært fint. Ellers veldig fornøyd med dere og anbefales til andre.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Takk så hyggelig!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste rente"
10 syns denne omtalen er nyttig

Spara tusenvis kvar mnd i forhold til før då ingen kan matche renta her på vestland, veldig enkel og grei prosess og bytte bank, allt digitalt, treng ikkje ta ein tlf, har kun huslånet her så kutta ikkje strengen heilt til lokalbanken.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Supert at du er fornøyd!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Markedets beste rente, og flytting av lån fikset raskt"
10 syns denne omtalen er nyttig

Fikk svar nesten umiddelbart på søknaden, og lånet flyttet raskt. Beste rente i markedet. God oppfølgning. :-)

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Godt å høre at du er fornøyd!
Bjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott behandling og kort og lettvindt behandlingstid."
9 syns denne omtalen er nyttig

Lot meg friste av opplysningene om Nybygger på Finansportalen, og tok kontakt, og etter kort tid var søknaden "i boks" uten at jeg hadde forlatt datamaskinen. Alt ordent med bank-id på mobil! Jeg har ikke hatt kontakt med banken utover dette, uten at jeg har mottatt en fin nedbetalingsplan og kontoutskrifter. Med hilsen Fornøyd kunde

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Godt å høre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Nybygger.no er på lag med sine boliglånkunder"
9 syns denne omtalen er nyttig

Vu har fått refinansiert vårt boliglån i Nybygger med svært konkurransedyktige lånevilkår både på boliglån og rammelån. Det verdsettes og vi håper at banken har bankkondisjon som en langdistanse aktør. Da vil dere tiltrekke dere enda flere fornøyde kunder. Forbedringer: 1)Dersom Nybyggeren kan redusere tiden for sin lånebehandling, vil dere raskere få enda flere fornøyde kunder. 2)Nybyggerens rentevilkår for brukskonto og sparekonto finner jeg dessverre lite konkurransedyktig med andre nettbanker. Her kan dere også ta et skippertak. Jeg har mange venner med andre bankforbindelser, og har med min gode erfaring anbefalt de å søke Nybyggerlån. Hilsen GHE

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:52
Vi vet vi hadde en periode med for lang behandlingstid på grunn av enormt mange lånesøknader. Dette skal vi bli bedre på. Vi tar med oss alle dine konstruktive tilbakemeldinger :-)
Christopher
Kundetilfredshet
"Smertefritt bytte av boliglånsleverandør"
9 syns denne omtalen er nyttig

Bytte av boliglånsleverandør gikk superraskt. Ikke behov for å ha dagligbank hos dem, så da ble det enklere å bytte.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Supert at du hadde en god opplevelse. Og du er selvsagt hjertelig velkommen til å bruke våre dagligbanktjenester også :-)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"GODT FORNØYD"
9 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med denne banken, min søknad på boliglån ble behandlet veldig kjapt og effektivt. Enkel og oversiktelig nettbank. Meget konkrransedyktig priser på boliglån.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Så flott. Takk for tilbakemelding.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempefin bank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Banken er imøtekommende og løsningsorientert. Ansatte er flinke, arbeider raskt. Banken har satt ned renten automatisk. Kostnadene er lave. Vi er veldig fornøyde.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Takk for god anmeldelse!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og raskt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dersom du har bank id så går alt flytting av boliglån meget raskt dersom du har fått innvilget nytt lån.

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Så flott at du sier det. Det er det som er meningen; At det skal gå raskt!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fikk lånetilbud på 1,2% slo til med en gang."
8 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn søknad før jul, tok litt tid å få svar grunnet stor pågang. Veldig enkel prosess når søknaden var godkjent. Ingen krav om å flytte «alt» over til Deres bank. Signerte med bank id, då gikk resten av seg selv. Sparer nå 18000,- i året på 30 min jobb🤘🤘😀

Svar fra Nybygger
12.01.2021 19:51
Ja, vi vet det tok lang tid å få svar en stund. Beklager det, men godt å høre at du er fornøyd nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"6 ukers ventetid!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her tar det laaaaang tid og kan ende opp i ingenting! Masse mailer og beskjeder og sjelden svar om ikke svada svar! Jeg fikk innvilget lån til slutt men med 1 års kreditt! De sa den ble automatisk fornyet hvert år! Hva er det for noe? Hvilken sikkerhet har man for at det skjer? Virker som noe lureri hele greia så jeg avslo å godta lånet samt avsluttet mitt kundeforhold!

Svar fra Nybygger
15.12.2020 15:56
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

De vil ikke levere det de reklamerer for. Jeg anbefaler alle å ikke miste tid med dem. Man får uansatt avslag på søknaden uten noe begrunnelse. De fortjener ikke en stiarne heller.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 14:53
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt som forventet."
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er klart at når det eneste man betaler er 1,1 % renter på det du bruker av lånet, kan man ikke forventet samme service som hos dyrere bank konsepter. Her går Nybygger helt klart for lav risiko, og lave drift kostnader som forretningsmodell. Det som er greit å få med seg er at de bruker samme nettbank som sparebanken, som er en helt ok nettbank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"fabelaktig rente"
5 syns denne omtalen er nyttig

Litt uklar prosess frem til bankbytte er en realitet. Men om en har de påkrevde papirer klare, så går prosessen på skinner.Og brått står mi mitt tilfelle,rammelånet til 1.10 % tilgjengelig på konto. Anbefales til alle med god sikkerhet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svindel eller bare useriøst?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har søkt lån hos nybygger to ganger, da det første gang ikke ble ble gitt samtykke forhold til inntektsopplysninger ol via altin, i følge dem. Jeg søkte gang nr to, gav samtykke via altin og får fortsatt samme beskjed. Svar kommer lenge etter du har sendt forespørsel, og det er ikke mulig å nå dem på telefon. Sender du svar på et spørsmål de har sendt deg så kommer det tilbakemelding fra ny kundebehandler med samme spørsmål som første. .Jeg tenkte jeg skulle gi dem en sjanse siden de hadde et så godt tilbud, men dette holder virkelig ikke. Hold dere unna disse, i beste fall er de kun uprofesjonelle amatører som yter dårlig kundeservice..

Svar fra Nybygger
15.12.2020 14:48
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super rask service/bytte"
5 syns denne omtalen er nyttig

Må være den beste dealen jg har gjort på leeenge. Tok mg 15min å bli kunde og søke lån. Fikk svar 1døgn senere😮. Signerte, og gammelt lån innfridd + nytt lån utbetalt på litt over 1 døgn!! Trodde det var for godt til å være sant. Men...alt er helt SANT 💯 %

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Historisk bra rente!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Relativt enkelt å bytte bank, noe som er litt uklart men en soleklar 5 stjerner for tidenes beste rente!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Søk lån i annen bank!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nettopp fått avslag på lånesøknaden. Vi ønsket å flytte lånet fra en annen bank på grunn av lavere rente. Avslaget er basert på en automatisert vurdering, uten videre kommentarer. Vi har ventet på svar ca 5 uker! Jeg har også sendt spørsmål via bankens meldingstjeneste, men ikke fått svar etter en uke! Lånebeløpet er under 50% av boligens verdi og ca 3 ganger årsinntekt.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:16
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
"Uklare kriterier"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her er svaret jeg tror svært mange vil få fra denne banken: Hei Takk for mottatt søknad og beklager responstid hos oss! Vi må dessverre avslå lånesøknaden. Avgjørelsen er basert på bankens retningslinjer og en automatisert saksbehandling. Avslaget er basert på en totalvurdering. ————————— Vi er et ektepar med ordnet økonomi og relativt gode inntekter som ønsket refinansiere og låne under 1,5 ganger brutto årsinntekt og innenfor 60% av husets verdi.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:09
Hei! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uslåelig rente og rask service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk rask tilbakemelding på søknad, og Nybygger ordnet raskt med bytte. Ingen brysomme krav om å bruke tilleggstjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det er gått 4 uker siden jeg søkte og de har ikke fått lånepapirene i orden ennå. De sier alt ser greit ut men at jeg må registrere meg som kunde før endelig behandling. Det gjorde jeg for 3 uker siden, men ikke noe svar.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:23
Hei Ole! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Renata M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån - Refinansiering"
11 syns denne omtalen er nyttig

Elendig. Det har gått 3 uker siden jeg søkte, de reklamerer med rente på 1,1%. Ingen svar. I andre banken tar noen minutter før du signerer lånedokumentene.

Svar fra Nybygger
15.12.2020 13:18
Hei Renata! Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, vi vil oppfordre deg til å sende oss en e-post på kundeservice@nybygger.no med ditt navn i emnefeltet, så kan vi se på saken din.
Bytt.no
"Hva er din erfaring med Nybygger.no?"

Hva er din erfaring med Nybygger.no? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR