Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Storebrand Bank
2.3
78 verifiserte omtaler

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.3
Dårlig
78 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Storebrand Bank er rangert
#113 av 118 dagligbanker
42%
Middels
42% anbefaler Storebrand Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 77 omtaler om Storebrand Bank

FILTRER OMTALER
19
6
11
13
28
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Storebrand Bank
Storebrand Bank har 77 verifiserte omtaler på Bytt.no

Tar ikke kunden på alvor

Omtale av  Brit F

Svært villedende kommunikasjon på deres nettside. Fra bankens hjemmeside med reklame om bankens tilbud om fastrenteinnskudd, fulgte jeg informasjonen de gav. Jeg prøvde først å opprette ny konto, men fikk beskjed om at jeg allerede hadde en konto til dette bruket. Det viser seg så at jeg har blitt lurt til å sette penger inn på en konto med dårligere rentevilkår enn det som er oppgitt i reklamen på deres nettside - da altså etter veiledning gitt på bankens nettside. Når jeg dagen etter tar kontakt med banken påstår de at det er min feil at jeg har brukt denne kontoen. Jeg blir altså behandla som idiot! Jeg er rystet over inkompetent og arrogant kundehåndtering. Det kan også legges til at selve bank-nettsidene har et brukergrensesnitt som neppe kan sies være myntet på bankkunder. Ikke snev av intuitiv betjening som bidrar til å gjøre brukeren selvhjulpen. Ulogisk, manglende oversikt over bevegelser, begrensede muligheter for å betjene konto selv. Når så de som betjener kundeservice ikke kan svare på vesentlige spørsmål, og heller ikke uten videre forsøker å sende spørsmål videre, står man igjen med en totalitet som i alle fall ikke jeg anbefale noen eg kjenner å etablere konto i denne banken. Så takk for meg

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Latterlig

Omtale av  Salah

Norges verste nettbank app!Fullstendig ubrukelig,og helt ekstremt tungvint å bruke.Personene som har godkjent dette burde få sparken.

Fordårlig informasjon om renter

Omtale av  Guttorm B

Fordårlig informasjon om rente forventer bedre rente

Veldig vanskelig å få kontakt

Omtale av  Lise J

Elendig nettbank. Elendig kundeservice. Tok 2 måneder før jeg fikk tak i «min konsulent» da hadde jeg ringt dem 8 ganger. I alle andre banker kan hvem som helst svare på enkle spørsmål, men ikke i Storebrand. Der må man vente i vinter og votter før «din» konsulent ringer deg opp. I tillegg har de elendig rente. 4,9 og jeg er stabil kunde, medlem av obos og Akademikerne .. anbefales ikke.

noe helt dritt

Omtale av  Emi

prøver å lage en bsu konto, så jeg trykker på bsu konto greia og logger meg inn som det står. Men den sender meg kun rett til min egen konto med egen kontoinformasjon. Står ikke en dritt om bsu. Så prøver jeg å lage flere kontoer, men det går tydeligvis kun hvis jeg vil dele med noen. Skjønner ikke hva Storebrand driver med jeg, skal jo gå an å ha mer enn en sparekonto og en brukskonto. OG LA MEG LAGE EN BSU KONTO!!

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Very unprofesional

Omtale av  Artur

I have issue with creating account . Poping case number when norwegian id is typed . I have been talking with customer service Later got contact with responsible IT person Instead they go to browser and type my id and see the problem they push me to check my browser change browser . And other nonsense. Very unprofessional workers. I will try to avoid this bank in future.

Et brukergrensesnitt som er lite logisk og hører hjemme i forrige århundre.

Omtale av  Daniel

Altså hvor skal jeg begynne... Jeg ble anbefalt å bytte til Storebrand gjennom en kollega for å kunne samle alt på et sted. I god tro byttet jeg bank og fikk dog bedre betingelser på boliglånet enn det jeg hadde fra før. Det er vell det eneste positive slik jeg ser det. Dette er en bank som henger LANGT etter samtlige andre norske banker. De har et brukergrensesnitt som er helt elendig og hører hjemme på tidlig 2000-tallet. De har en system som er lite intuitivt, du har en mobilbank med masse begrensninger og generelt sett er jeg lite fornøyd med hva jeg har fått. Kundeservice: Kundeservice bruker lang tid på å svare og dersom man sender dem en melding som inneholder flere spørsmål, unnlater de ofte å svare på mer enn et. Bevisst? Manglende kompetanse? Sløve servicemedarbeidere? Ikke vet jeg, men jeg er ikke fornøyd med det jeg har opplevd hittil. Ettersom jeg har vært kunde i 2 uker, tyder ikke dette på at samarbeidet blir særlig varig heller. Old fashion: Enkle ting som å legge til disponent på konto eller opprette felleskonto, er ikke bare bare i Storebrand. Selv i 2022 har de manuelle prosesser tilhørende denne type aktivitet som gjør at man faktisk må sende dem en melding for å få dette gjort. Deretter blir det (ja, jeg snakker erfaring) litt kluss i papirene, litt dårlig kundeservice og etter en stund får man endelig tilgang til en felles konto.

Storebrand Bank har 77 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Storebrand Bank mener

Storebrand Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR