Meny

Santander omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
3
av 147 innen
bank
60%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
141
27
9
10
92
Sorter omtaler etter
Viser av 279 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Terrible customer support"

I was waiting for 15 minutes on the line and when finally my turn come they put me on another line to wait then I pressed to call me back and it never happened not one of your customers anymore good bye

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Service Fra santander"

De er gode til og følge opp og når du har kontakt med santander så spør de om det r noe de kan gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Faktura"

Jeg har altså blitt sendt frem og tilbake mellom Santander og Apple i over 1,5 time nå. Og ingen klarer hjelpe meg. Dere sier at Appel må ordne det og Appel sier motsatt. Det er jo helt tragisk. Og enda er det ikke kommet en ordning på det. Vet ikke helt hva mer det er å si. Merkelig at ingen av dere har orden på samarbeidet mellom dere.

Eirik N. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Får alltid hjelp"

Hjelpsomme og effektive, litt lang telefon kø. Men det gjør ingenting når man møter trivelig folk i andre enden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode på kundebehandling"

Lang telefonkø for å komme gjennom, ventet totalt 20 minutter før jeg kom gjennom og måtte settes over mellom 2 behandlere. Ikke noe negativt å måtte innom flere, bare synd det tar så lang tid. Kundebehandlingen er utmerket, har svar på spørsmål med det samme, og får ordnet ting i en fei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kanskje Norges dårligste bank?"

Helt utrolig tungvint system for kundeservice. Klarer ikke å holde det dem lover, har lang svartid, leser ikke mail skikkelig, m.m.. Er i kontakt med mange banker til daglig, og dette er uten tvil den minst profesjonelle banken i hele Norge på kundeservice og interne rutiner. Forøvrig håper jeg Finanstilsynet snarlig tar en sjekk av låneporteføljen til banken. Her er det mye groms. Søknader er godkjent over en lav sko langt utenfor lovfestede minimumskrav til betalingsevne. Selvsagt skor de seg på disse kundene, da rentene er langt høyere for kunder med dårlig betalingsevne som ikke for lån noen annen plass. Så for dem som ikke får lån andre steder, forstår jeg at Santander kan være en siste og uheldig løsning. Det er dyrt å være fattig.

Dan F. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hyggelig service"

Alltid hyggelig service det gikk raskt og komme igjenom på tlf og det er alltid kjekt og snakke med en rådgiver ! -Dan F.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aldri negative finner løsninger"

Det er alltid vært positive til å få lån. Er ikke alltid jeg får det jeg ønsker men er mulig å få til noe

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Låne-erfaring"

Rask, problemfri behandling av lånesøknad. Skjema med rom for alle relevante inntektstyper også slike som ikke inngår i skattemelding/kredittsjekk.

Said F. T
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig og uhøflig"

Det er veldig dårlig behandling av deres ansatte di seir hold linie men di henlegger samtalen og viser ikke tilmodehet med kunde prat derfor er det uhøflig behandling jeg fikk idag

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ryddig og effektiv"

Rett på sak. Ryddig og effektiv saksbehandling. Gode betingelser. Ingen bomber gjemt under liten skrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Report for scam charges."

It took a little bit more time on wait for my turn to talk to customer service agent. Its was around 30 mins of waiting on telephone. But I was satisfied.! The customer service agent was nice and friendly. She addressed well my complaints and make action, after our conversation. I received immediately an e-mail from Santander. Thank you and more power to your Company❤️.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kredit"

Jeg har hat bra opplevelse med Santander. Jeg har blitt bare for mye ringt. Dere kunne tar de ting mer med E-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte for å undersøke et lån jeg har nedbetalt. Noe damen sa ikke stemte, hun oppga feil summer og feil datoer og nektet å høre på hva jeg prøvde å få henne til å forstå. På mine sider står det at jeg har betalt regninger på såkalt restlån noe som ikke stemmer. Det ville hun ikke høre på og hun slengte til slutt på røret. Dårligere kundebehandling skal man lete lenge etter. I tillegg har de veldig dyre lånebetingelser og det finnes mange banker som gir mye bedre lånebetingelser og mye lavere renter. Og skal de sørge for at kunder ønsker å bruke dem videre bør de absolutt gå igjennom ansettelsesrutinene til kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kriminell virksomhet"

Handlet på kampanje med 4 måneders utsettelse mot 250kr ekstra på kjøpesummen. Fikk plutselig en regning med 4 kr i rente. Tenkte det var feil, så ignorerte det. Neste måned kastet de på nytt purregebyr og 80 kr. Betalte for å slippe bryet. Fikk så en regning på 90 kr og purregebyr måneden etter. Med 5 dager på å betale før inkassovarsel. Det som stod med stor skrift at skulle være rentefritt i 4 måneder. Ble til 250kr ekstra fordi dem hadde skrevet en, eller annen plass med liten skrift at dem skulle ha rente på de 250 kronene. Dette var på en sum på 250kr. Føler med de stakkars folkene som har store beløp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen hjelp å få"

Jeg ringte med en enkel forespørsel om hjelp til å sette opp avtalegiro for min far i hans nettbank for å betale leasingen på bilen hans. ble sendt gjennom 2 forskjellige personer som ikke kunne hjelpe og bare skulle sende meg videre. Endte med at jeg rett og slett ikke fikk hjelp og er ikke kommet noe lenger på vei mot noe så enkelt som en avtalegiro..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice noensinne !"

Søkte om forbrukslån hos Santander den 10.12.2018 og fikk bekreftelse at den er utbetalt på neste dag. Men penger har ikke kommet in på kontoen min . Etter flere telefonsamtaler , hvor det er nesten umulig å komme i kontakt med en av bankens medarbeidere, fikk jeg endelig penger på 13.01.2019, altså 1 månad seinere. Jeg fikk dessverre ikke med meg at Santander betalte ut lån en gang til noen dager seinere. Nesten 1 år seinere blir jeg ringt opp fra en veldig sinte person som mente at han ringer fra Santander og jeg skulle straks betale et lånet tilbake som blir dobbelt utbetalt. Jeg lå bare på siden jeg trodde at dette var en spøkelse og jeg har aldri fått noen post fra Santander i forkant av dette. Så har jeg sjekket kontoen min og funnet at det var nok riktige at banken har gjørt en feil og jeg fikk skylden på denne. Har ringt denne personen igjen og spørt hvordan vi kan løsne problemet siden jeg kan ikke betale så mye tilbake med en gang. Fikk da svare , på en veldig uhøflige måte at det var for seint og jeg måtte avklare det med inkassoselskap. Ok nå har jeg betalt og trodde at jeg var ferdig med problemer med Santander. Men da har jeg tenkt feil siden jeg hadde ja endå en billån hos de. Den har jeg alltid betalt med avtalegiro men fikk nå beskjed at noen fakturaer ikke var betalt. Sjekket på kontoen og funnet at alle betalinger var utført. Ringt Santander men måtte vente i 1 time for å få kontakt med en uhøflige medarbeider igjen som mente at jeg måtte sende inbetalingsbekreftelse til de. Har gjørt dette med en gang og venter på svare av de og unnskyldning på de feil som de gjør hele tiden og skylder det på kundene sine.

Arnbjørg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avtale på mitt lån"

Stort sett fornøyd. Har vært litt vanskelig og få til refinansiering, ikke lett når en blir sjuk og få hjelp

Amund B. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjapt og greit"

Kjapt og greit - ikke noe snikk snakk. Grei utfylling av søknad. Dette er første runde for meg med Santander og føles som rett valg.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"dårlig kundebehandling styr unna denne banken"

Jeg var kunde i lang tid men valgte å refinansiere hos annen bank I etterkant har ikke santander sendt meg info om rest renter og nå er en liten rente rest regning sendt til inkasso selskap Dette burde vært unngått ved å informere meg på mail eller telefon Dårlig kundebehandling ;O(((((((

Ambjørg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt ok"

Hadde en koselig telefonsamtale med en i går, men kunne ikke hjelpe meg. Har ellers ikke vært i kontakt med dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjapp respons på kundeservice"

Beste respons på kundeservice jeg har vært borti - de fleste har et uendelig kø-system hvor man sakte rykker framover i køen. Santander har kort kø, og kun få minutter fra nr 11 i køen til jeg i dag fikk kontakt. Spørsmålet mitt ble besvart i løpet av sekunder av en meget hyggelig medarbeider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utsettelse på avdrag"

En flott saksbehandler som forsto det oppståtte problem og som ga oss den tiden vi trenger for å komme tilbake til "normalen" Takker masse for for en hyggelig og forståelsesfull samtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vedr. BM kredit kort."

Var i kontakt med en av Deres representanter 08.03.2021 vedr. skifte av kort fra CF til BM. Hyggelig samtale, og vedkommende skulle omgående sende meg det nye kortet. Er godt fornøyd så langt.

Ingeborg T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oppklarende"

Fikk veldig god forklaring på mine spørsmål, noe som gjorde e at jeg ble veldig trygg på at dette er en bank med med gode rutiner og god orden.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR