Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert søndag 20. juli
Sparebanken Møre
2.2
22 verifiserte omtaler

Sparebanken Møre omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Møre har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
22 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#103
Forferdelig
Sparebanken Møre er rangert
#103 av 107 dagligbanker
27%
Dårlig
27% anbefaler Sparebanken Møre
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.

Utforsk 22 omtaler om Sparebanken Møre

FILTRER OMTALER
3
3
0
4
12
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Møre?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

sparebanken møre er den ensete banken som har blitt politi anmeldt

Omtale av  Sebastian A

stor anger at jeg kunde hos denne dritt banken, jeg fikk forsikrings utbetaling, denne ble returnert uten varsel og kundeforholdet oppsagt, de inrømtr at det var en feil men nektet og gi errstatning, nå har jeg politianmeldt Sprebanken møre, og sendt klage til finkn, og ansatt advokat som har sendt steving til tingretten etter skadeerstatningsloven paragraf 4-1. jeg fra råder dere på det sterkeste og bli kunde i sparebanken møre

avdarsel

Omtale av  Diego S

forfærdelig bank, advarsel! ikke bli kunde i denne banken. anbefales ikke! bytt

Kundeservicen er dårlig

Omtale av  Tommy

Kundeservicen er dårlig, spesielt på kveldstid. Er dårlig og vanskelige ellers også og ting tar lang tid.

Største vitsen av en bank

Omtale av  Tfh

La frem ønske om refinansiering på et lite lån for bedre rente, med nedbetaling på max 5 måneder, med full åpenhet om å betale inn alt ekstra overskudd etter faste utgifter hver mnd. La ved inntekt, utgifter, kundeforhold osv. Bankens svar var at de ser både vilje og evne til å betale ned, men at de ikke kunne hjelpe. Merkelig å ha vært livslang kunde i over 30 år, med pengesekkbedrifter innad i familien som de har nytt godt av, for så å få et nei, selv om de ser evne og vilje. Jeg stilte til og med en pengegaranti ved potensielt mislighold ved f.eks tap av inntekt - men de kunne altså ikke hjelpe. Dette er helt sinnssvakt, og de mister meg som kunde. Kundeforholdet varer frem til sommeren ene og alene for at banksjefen i Vestnes skal få se mange nuller, og kjenne på angeren av å ikke yte service. Styr unna, det er en bank som ikke ønsker kundene vel!

Kynisk lurendreieri fra Møre

Omtale av  Svein S

Hadde flere avtaler om fastrente innskudd, omkring 5 prosent. Da disse bindingene gikk ut var jeg ikke oppmerksom på at renten på innskudd i størrelsen flere hundre tusen var så lite som 1.5 prosent. Uhyggelig kynisk, jeg opplever meg lurt. At renten falt så lavt over natten, stod med særdeles liten skrift.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig rådgivning

Omtale av  Odin

Ble rådet til å ikke kjøpe ett hus som jeg fikk til spotpris fra nær familie til 400k under takst. Ellers har banken dårlige spareavtaler.. Men alt annet er ok, men det finnes langt bedre alternativer

Manglende kompetanse?

Omtale av  Andre

Det eneste som har gjort at jeg har holdt på denne banken er rask respons på kundeservice. Jeg stiller derimot spørsmål til kompetansen til de ansatte, særlig at de ikke later til å ikke innrømme det, hvis de ikke vet noe om saken de prater om. For å nevne noe snakket jeg med en rådgiver for 6 måneder siden som skulle hjelpe meg med å stoppe betalinger på et abonnement i en konto som hadde blitt hacket, han sa at han fikset det over telefonen. Dette var ikke tilfelle, så måtte ta kontakt igjen. For en måned siden var jeg på kontoret i Ålesund for å snakke om opprettelse av BankID, da fikk jeg beskjed om å stikke innom kontoret i Oslo med pass for å fikse ny BankID, ettersom jeg bor her til vanlig. Det viser seg derimot ikke at det er mulig å gjøre dette på avdelingen i Oslo...

Fantastisk service

Omtale av  Erik R

Fikk fantastisk veiledning og hjelp da jeg skulle ta opp mitt første lån

Manglende kompetanse?

Omtale av  Sidsel

Tror ikke høyrehånden vet hva venstre hånden gjør. Gjentatte ganger får jeg sms på sms der de "gjør oppmerksom på" at jeg skal "signere" etterhvert kan jeg selv dokumentere ved å ta bilde av det de sier er signert. Ergo vet ikke venstrehånden hva høyrehånden har gjort. Til tross for at jeg får bekreftet av en ansatt at alt er i orden, pr telefon, får jeg fremdeles sms om at jeg må signere for bankbytte. SLITSOMT

God lokal bank

Omtale av  Rolf

Har en kontakt i banken som er flink, hyggelig og gir meg svar på det jeg spør om. Trekker et poeng på grunn av gebyr på rammelånet.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

BankID og legitimering

Omtale av  Siri

Har prøvd å legitimere meg for banken over lengre tid med postløsning for å fornye bankID. Etter nesten 4 uker hvor jeg har ringt banken flere ganger i uken kommer det endelig frem at noe er gått galt med første utsending til posten, og jeg må legitimere meg på nytt. Selv etter gjentatte telefonsamtaler. Jeg bytter bank.

Elendig bank

Omtale av  Arador B

En bank som tar seg godt betalt i dårlige tider, høg rente, null fleksibilitet og dårlig service! ein einvegskøyrt servicemodell, der kunden er taparen, skift bank!

Bankene tjener for mye på kundene

Omtale av  Tafjord

Høy rente, dyre gebyrer for banktjenestene. SBM har et rekord overskudd, men likevel går lite tilbake til de faste kundene… følger styringsrente slavisk når den går opp, men den går aldri automatisk ned🙃

Styr unna

Omtale av  Christine

Det eneste positive jeg har å si er at de hjelper førstegangskjøpere inn på boligmarkedet, alt annet er dårlig service! Når du står i nødsituasjoner gir de null hjelp. Spør om det går bra, men kan ikke gjøre noe. Blir du forsøkt svindlet sperrer de alt, men gir null hjelp til å åpne ting opp igjen. Andre banker gir deg kort dagen etter, her tenker de at det er helt ok å gå uten kort og bankid i over en uke.

Dårlig oppførsel mot kunder

Omtale av  Peter

Har vært trofast kunde privat i 10 år og 4 år med mine 4 foretak. Etter at jeg gjorde investeringer gjennom en annen bank og tjente gode penger på det, har de aktivt prøvd å gjøre livet surt for meg, og få meg å avslutte kundeforholdet.

Sjekk hvor mye du kan spare
Sjekk hvor mye du kan spare
Bruk 2 minutter på å sammenligne ditt boliglån mot de beste på markedet, og se hvor mye du kan spare med en lavere rente.
Sjekk boliglån
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Banken med høy rente, gebyrer og omkostninger!

Omtale av  Finn

Jeg har vært trofast bankkunde i mer enn 20 år, og nå ble det slutt. Banken operer med en billigere boliglånsrente på finansportalen og gir trofaste kunder mye høyere rente. Det ender med at jeg har betalt 0,5 % høyere rente enn burde ha gjort i en lang periode. I tillegg har banken ganske høye omkostninger og gebyrer på vanlig banktjenester, noe de fleste andre nettbanker ikke har idag. For eksempel kan det nevnes at termingebyrer for boliglån ligger på 75 kr pr mnd, mens andre banker tar 0 kr.

Sparebanken Møre

Har ikke tilegnet profilen
Sparebanken Møre deltar ikke på Bytt.no

Sparebanken Møre har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Sparebanken Møre besvarer ikke omtaler

Sparebanken Møre har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sparebanken Møre henter ikke inn tilbakemeldinger

Sparebanken Møre benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR