Sparebanken Møre har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
La frem ønske om refinansiering på et lite lån for bedre rente, med nedbetaling på max 5 måneder, med full åpenhet om å betale inn alt ekstra overskudd etter faste utgifter hver mnd. La ved inntekt, utgifter, kundeforhold osv. Bankens svar var at de ser både vilje og evne til å betale ned, men at de ikke kunne hjelpe. Merkelig å ha vært livslang kunde i over 30 år, med pengesekkbedrifter innad i familien som de har nytt godt av, for så å få et nei, selv om de ser evne og vilje. Jeg stilte til og med en pengegaranti ved potensielt mislighold ved f.eks tap av inntekt - men de kunne altså ikke hjelpe. Dette er helt sinnssvakt, og de mister meg som kunde. Kundeforholdet varer frem til sommeren ene og alene for at banksjefen i Vestnes skal få se mange nuller, og kjenne på angeren av å ikke yte service. Styr unna, det er en bank som ikke ønsker kundene vel!
Hadde flere avtaler om fastrente innskudd, omkring 5 prosent. Da disse bindingene gikk ut var jeg ikke oppmerksom på at renten på innskudd i størrelsen flere hundre tusen var så lite som 1.5 prosent. Uhyggelig kynisk, jeg opplever meg lurt. At renten falt så lavt over natten, stod med særdeles liten skrift.
Ble rådet til å ikke kjøpe ett hus som jeg fikk til spotpris fra nær familie til 400k under takst. Ellers har banken dårlige spareavtaler.. Men alt annet er ok, men det finnes langt bedre alternativer
Det eneste som har gjort at jeg har holdt på denne banken er rask respons på kundeservice. Jeg stiller derimot spørsmål til kompetansen til de ansatte, særlig at de ikke later til å ikke innrømme det, hvis de ikke vet noe om saken de prater om. For å nevne noe snakket jeg med en rådgiver for 6 måneder siden som skulle hjelpe meg med å stoppe betalinger på et abonnement i en konto som hadde blitt hacket, han sa at han fikset det over telefonen. Dette var ikke tilfelle, så måtte ta kontakt igjen. For en måned siden var jeg på kontoret i Ålesund for å snakke om opprettelse av BankID, da fikk jeg beskjed om å stikke innom kontoret i Oslo med pass for å fikse ny BankID, ettersom jeg bor her til vanlig. Det viser seg derimot ikke at det er mulig å gjøre dette på avdelingen i Oslo...
Fikk fantastisk veiledning og hjelp da jeg skulle ta opp mitt første lån
Tror ikke høyrehånden vet hva venstre hånden gjør. Gjentatte ganger får jeg sms på sms der de "gjør oppmerksom på" at jeg skal "signere" etterhvert kan jeg selv dokumentere ved å ta bilde av det de sier er signert. Ergo vet ikke venstrehånden hva høyrehånden har gjort. Til tross for at jeg får bekreftet av en ansatt at alt er i orden, pr telefon, får jeg fremdeles sms om at jeg må signere for bankbytte. SLITSOMT
Har en kontakt i banken som er flink, hyggelig og gir meg svar på det jeg spør om. Trekker et poeng på grunn av gebyr på rammelånet.
Har prøvd å legitimere meg for banken over lengre tid med postløsning for å fornye bankID. Etter nesten 4 uker hvor jeg har ringt banken flere ganger i uken kommer det endelig frem at noe er gått galt med første utsending til posten, og jeg må legitimere meg på nytt. Selv etter gjentatte telefonsamtaler. Jeg bytter bank.
En bank som tar seg godt betalt i dårlige tider, høg rente, null fleksibilitet og dårlig service! ein einvegskøyrt servicemodell, der kunden er taparen, skift bank!
Høy rente, dyre gebyrer for banktjenestene. SBM har et rekord overskudd, men likevel går lite tilbake til de faste kundene… følger styringsrente slavisk når den går opp, men den går aldri automatisk ned🙃
Det eneste positive jeg har å si er at de hjelper førstegangskjøpere inn på boligmarkedet, alt annet er dårlig service! Når du står i nødsituasjoner gir de null hjelp. Spør om det går bra, men kan ikke gjøre noe. Blir du forsøkt svindlet sperrer de alt, men gir null hjelp til å åpne ting opp igjen. Andre banker gir deg kort dagen etter, her tenker de at det er helt ok å gå uten kort og bankid i over en uke.
Har vært trofast kunde privat i 10 år og 4 år med mine 4 foretak. Etter at jeg gjorde investeringer gjennom en annen bank og tjente gode penger på det, har de aktivt prøvd å gjøre livet surt for meg, og få meg å avslutte kundeforholdet.
Jeg har vært trofast bankkunde i mer enn 20 år, og nå ble det slutt. Banken operer med en billigere boliglånsrente på finansportalen og gir trofaste kunder mye høyere rente. Det ender med at jeg har betalt 0,5 % høyere rente enn burde ha gjort i en lang periode. I tillegg har banken ganske høye omkostninger og gebyrer på vanlig banktjenester, noe de fleste andre nettbanker ikke har idag. For eksempel kan det nevnes at termingebyrer for boliglån ligger på 75 kr pr mnd, mens andre banker tar 0 kr.
Advarsel, banken tar avgifter for regningsbetaling, bankoverføring og lignende, som du utfører selv i nettbanken! Fikk sjokk når jeg så dette, finner heller ikke noen prisliste, selv om jeg har lett. Ellers tilbud midt på treet.
Mange på Sunnmøre glemmer at banker nå er digitale. Det er ingen grunn til å godta dårligere betingelser, dyre produkter og “trynefaktor” fordi banken har navnet “Møre” i seg. De beste løsningene og finansinstitusjonene er bare en samtale og noen bank-id-trykk unna. Når så du SBM på noen liste over de beste bankene?
Hatt konto i mange år både privat og bedrift Hyggelege og hjelpsomme, god service, får hjelp med alt Spesiell ROS til bedriftsavdelingen i Ålesund. Meget dyktige og effektive, får hjelp raskt, fått rask hjelp med bedriftslån osv =D