Meny

Utleiemegleren omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
66
av 66 innen
eiendomsmegler
7%
anbefaler
Utleiemegleren
Filtrer omtaler
2
0
0
2
25
Sorter omtaler etter
Viser av 29 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Utleiemegleren?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Advarsel!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utleiermegler bør egentlig kalles leietajer megler, men betalt av utleier.. De er uprofesjonelt, uansvarlig og urettferdig med sine egme kunder. Jeg har hatt veldig bitter opplevelse og advarer alle mot de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Bryr seg ikke så veldig om selve jobben ,de som jobber der gjør som de vil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk Leid en leilighet ,på selve overtagelse dagen møkkete og mange ,mangler ,sender noen i morgen for og fikse kom ingen ,og etter det frekk tone ,flytter nå

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst og uproft"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har leid et år av utleiemegler, og vært på noen visninger med de. Noe mer uproft/useriøse «meglere» har jeg aldri vært borti. Spesielt i Bergen. De skylder på «mye armer og bein» derfor får man aldri svar når man trenger det. Utleier er helt sjokkert over at man i det hele tatt betaler til noen som gir fullstendig faen. Og siden «megleren» vår forsvant uten å gi tilbakemelding eller en lyd fra seg kom Det en ny en som er minst like udugelig. Vi får ikke svar på depositumet vårt om når vi får det. De få gangene de svarer så sier de at de skal fikse det. At ikke utleiemegleren har konkurrenter synes jeg er rart. For dette kan ikke være vanskelig å gjøre bedre ! Styr unna utleiemegleren!

Samboere
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Aldri opplevd så dårlig behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang historie kort - Megleren overaskte oss en møkkete bolig som han sa vi skulle vaske ut selv på grunn av at vi fikk overta to dager før. Vi ønsket ikke dette og ble møtt med at det kom til å ta uker før leiligheten ble vasket. Vi har ikke hatt noen sted å bo på flere dager. Utleiemegleren tilbyr dispensasjon, mend en er så dårlig at det ikke dekker vaskebyrå engang. Kontaktet daglig leder som ikke ville ha noe med saken å gjøre fordi vi skulle forholde oss til megler. Vår erfaring er at megleren var svært lite samarbeidsvillig, prøvde stadig vekk å komme unna med skambud og svarte ikke på halvparten av våre henvendelser i tillegg til et åpenbart kontraktsbrudd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende og lite brysom"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært lite hjelpsomme. Svarer flere uker etter på mail. Følger aldri opp utleier. Rett og slett en tredjepart som gjør alle prosesser ufattelig trege. Slagordet demmes "Vi gjør det enklere – enten du eier eller leier" er BS. De er svært lite interessert i deg eller hvordan du bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig saksbehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig ! De svarer ikke på telefoner. De ringer ikke tilbake . De svarer ikke på mail. Man må sende 3 mail før de svarer. De opplyser om feile regler pr. telefon. De har en ekstremt streng leieavatle der man må binde seg forr ett år. Og man kan ikke si opp før 3 mnd før året er gått. Og veldig høy depositum. Det værste leieforholdet man kan komme ut for. STYR UNNA !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Unngår alt ansvar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Virker tilsynelatende behjelpelige og hyggelige, men unnlater å svare eller snor seg unna dersom man støter på problemer eller brudd i kontrakt.

Eva 5. Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
"Kan anbefales!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg leier ut og har fått god hjelp hele veien. Pengene inn på konto til rett tid. Svarer raskt på henvendelser og vennlige og imøtekommende. Helt uproblematisk og absolutt verdt pengene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Sømløs og trygg utleie"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er superfornøyde med vår megler, fra A til Å! Enkel prosess med utleie, enda enklere med riktig betaling til riktig tid. Og ikke minst trygghet for at utleien følges opp da vi ikke bor i Bærum lenger.

Rundlurt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Hva dere enn gjør, styr unna utleiemegleren"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utleiemegleren gir deg som utleier kontrakt på at leilighet skal tilbakestilles ved avsluttet leieforhold. Hvis du med den kontrakt og meglers forsikring da gir leietaker lov til å male stuevegger, så sier megler i ettertid at kontrakt om tilbakestilling er ugyldig.utført maling av leietager er virkelig så skjoldete og dårlig utført at det er helt uvirkelig. Hvitevarer som tilhører leiligheten som blir fjernet /stjålet og eller solgt av leietager blir av utleiemegler bagatellisert. Utleiemegleren hjelper leietager som er en bekjent i sabotere/produsere feil og mangler i leiligheten for å hjelpe leietager ut av en bindende kobtraktstid i mitt tilfelle pga brudd i samboerforhold. Utleiemegleren gir deg som utleier overhodet ingen juridisk dekning.

Dumleieboer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Nedlatende og elendig kommunikasjon"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt nedlatende, og jeg er bedre enn deg holdning. Føler man seg lurt pga utrolig dårlig informasjon, og sier ifra, så får man bare masse dritt tilbake om hvor dum man er, og alle mine kollegaer har lest alt du har skrevet, og det er du som er dum, ikke jeg. Her er det fort gjort å bli lurt trill rundt. Også får du skylden for det etterfra. Aldri opplevd å bli behandlet så respektløst som kunde noe sted.

Sandra J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke anbefale!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har leid hos Utleiemegleren og de har ikke respekt for deg som leietaker. De ignorerer deg på henvendelser og skal du flytte ut er det umulig å få ny leietaker til å ta over kontrakten, siden Utleiemegleren ikke svarer og da velger jo andre kandidater andre rom eller andre leiligheter! Styr unna. De vil heller ikke lage depositumkonto til hver leietaker, slik at man må overføre til hverandre hvis man flytter inn og ut i løpet av en 3 års kontrakt. Sykt useriøst! Hvem får rentene?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Det verste jeg har vært borti!"
2 syns denne omtalen er nyttig

har leid hos flere utleiefirma og privatpersoner og har aldri vært borti noe lignende. Leide av utleiemegleren i 1 år og de var så og si umulig å få tak i både på Mail og telefon. Hadde flere mangler og ting i leiligheten som tok flere måneder før de fikset. Alt i alt utrolig vanskelig å kommunisere med. MEN nå vi skulle flytte ut av leiligheten ble de plutselig veldig tilgjengelige og vi ble bombadert med Mail om visninger. Til slutt endte det opp med at vi måtte arrangere/være til stede på 80% av visningene fordi kontaktperson kun var disponibel fra 2 timer på dagtid og alle vi var i fulltids jobb på dagtid. Vi leste heldigvis mange lignende anmeldelser og sørget for å avtale befaring (at de går over leiligheten, hull i vegger osv) før vi flyttet ut så vi hadde tydelige krav for hva som måtte gjøres for å få tilbake depositum. Alt var i orden - likevel tok det 1,5 måneder før depositum ble overført. Om mulig - styr unna! de er kun ute etter penger og gir fa** i leiligheten de leier ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Ingen oppfølging"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har leilighet via utleiemegleren i Bergen. Har betalt for ventilasjonen til hele bygget, og har ikke fått noen kompensasjon for dette. Det er nå 7 måneder siden vi gjorde utleier oppmerksom på det, og vi må ringe å mase hele tiden. Kommer til å si opp leiligheten så fort vi får kompensasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Leide leilighet av utleiemegleren. Ansvarlig megler for leiligheten svarte aldri. Da det oppstod spørsmål eller viktigere ting som en kontrakt så sluttet de å svare. Ringte alle på kontoret og sendte 20 Mail og utallige forsøk på å ringe og sms. Etter 5!!!mnd svarte de og prøvde å lure oss med ekstra kostnader på helt useriøse ting. Vi sa opp ene og alene fordi vi ikke orket å være i kontakt med et så useriøst firma. Ved utflytting opplevde vi også ekstremt dårlig kundeservice, frekke svar og nye gebyrer for ting som ikke ga mening og som bryter ved loven. Hatt kontakt med de nye som har flyttet inn som allerede har vurdert å gå til avisen fordi de utleiemegleren på 1 uke har klart å behandle de nye leietakerene sjokkerende dårlig. Helt sjokkert over at et så stort selskap opererer så useriøst. Styr unna om det er kjøp eller leie, det byr kun på problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse Utleimegleren "
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen god erfaring med eiendomsmegler ved Utleiemegleren. Hun er hverken seriøs eller opptatt av å yte god service. Slik som mange andre allerede skriver i tidligere evalueringer, dette selskapet fortjeneter ingen gode anmeldelser. Her må en bare styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig fraværende"
4 syns denne omtalen er nyttig

Helt useriøst og svarer ikke på telefon eller mail. Virker som de prøver å gjøre minst mulig, og at man bare skal gå lei av å mase.

Preben N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Like greit å leie ut selv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Mye bedre å leie ut selv. Megleren er aldri tilgjengelig og koster altfor mye. Styr unna.

Patrik N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk beskjed at Leiligheten var min..... men neida."
3 syns denne omtalen er nyttig

Utleie megler ringte meg på morgenen og sa at leiligheten var vår at vi kunne flytte inn på mandag over helga, hvitevarer ble satt inn den helga. Han sendte meg epost 3-4 timer senere at han hadde sendt kontrakt til en annen som interessert og at jeg måtte ha masse lykke til. Jeg ringte han da opp for å forhøre meg hva som var greia når han sa til oss at vi hadde fått leiligheten og kunne flytte inn på mandag. alt i alt useriøst og blir for dumt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og dårlig kommunikasjon"
7 syns denne omtalen er nyttig

Leide en leilighet full av sopp og råte skader. Utleiemegleren fraskrev seg alt av ansvar og svarte ikke på henvendelsene. Etter flere uker fikk jeg selv tak i ett firma som så på skadene og sa leiligheten var full av sopp og fukt skader. Så skjedde ingenting enda jeg maste og maste. Etter flere uker fikk jeg endelig brutt ut av kontrakten mot at jeg ikke gikk videre med saken etter at jeg hadde sendt inn en del papirer på hvor helseskadelig det er å bo slik og at vi som bodde der ble syke! Når jeg skulle levere nøkkel til leiligheten var de ute etter å ta hevn ved å prøve å finne feil og mangler jeg hadde gjort.. Trodde det var trygt å leie via firma med dette er det verste jeg har opplevd! Leier nå til en privat person og kunne ikke hatt det bedre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Svært uprofesjonelle og useriøse"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil advare mot å bruke Utleiemegleren Kristiansand (tidligere Delego) dersom du er utleier. Min utleiemegler her var svært uprofesjonell, inkompetent og etterhvert uhøflig. Hun fulgte opp leieforholdet på en dårlig måte. Jeg endte med å betale flere titalls tusen for elendig service.  - Utleiemegleren inngikk avtaler med mine leietagere i min disfavør. Disse avtalene var direkte kontraktsbrudd og dessuten brudd på Husleieloven. Et eksempel på dette var at utleiemegleren avtalte med leietager at de ikke trengte å bruke vaskefirma ved utflytt på tross av at dette sto i kontrakten. Dette endte med at jeg måtte bruke mange timer på å vaske leiligheten. - Jeg mottok flere klager fra naboer på leieboerne mine og hvordan de behandlet eiendommen. Utleiemegleren fulgte ikke opp disse klagene ovenfor leieboerne, hun mente dermot at det var naboene som var pirkete.  - Utleiemegleren min, samt daglig leder i Utleiemegleren Kristiansand, har mangelfull juridisk kompetanse når det gjelder utleie. De kommer med råd og krav som er utenfor loven. I forbindelse med en av sakene måtte jeg, etter lang diskusjon med utleiemeglerem, til slutt ta kontakt med jurist i Huseiernes Landsforbund for å få bekreftelse på at det utleiemegleren sa var feil.  - Utleiemegleren var svært lite løsningsorientert i forbindelse med at det var skader i leiligheten og hun var lite villig til å følge dette opp. - Leieforholdet startet med en problematisk og svært forsinket overføring av strømabonnementet på leietagerne.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mest useriøse bedrift jeg har vært borti"
8 syns denne omtalen er nyttig

To av mine døtre leide en leilighet fra sommeren 2020 der Utleiemegleren Nydalen, ved MH, var representant for utleier/boligeier. Både jeg og mine døtre har brukt utrolig mye tid til eposter, telefoner og SMS. Problemer med feil på lys, dør, dårlig utvask, feil billedbruk i annonser, TV, internett... Det gikk uker før de svarte på henvendelser, selv etter purringer. Frustrasjonen har vært meget stor hos oss. Noen av manglene var helt klare brudd etter reglene i Huseierloven. Leieavtalen de bruker er en historie for selv. De var utrolig lite imøtekommende og serviceinnstilte. Virket helt uinteressert i å ta kontakt med kunden for å ordne opp. Dialog virker ikke å være et begrep for dette foretaket. Jeg snakket også med daglig leder sommeren 2020. Føyer seg inn i min vurdering av foretaket. Jeg har passert 60 år. Jeg kan ikke huske at jeg har forholdt meg til et så useriøst foretak, verken i yrkeslivet eller som privatperson. Leieforholdet ble oppsagt etter et år.

Marianne
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt aldri Utleiemegleren når du skal leie bolig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Leiligheten fremsto som lekker på visning, men da jeg flyttet inn begynte problemene. Det var lekkasje på kjøkken, ikke visste jeg at bygget ikke hadde fellesvaskeri, kjøleskapet frungerte ikke som det skulle da det alltid var mye vann der, veggmontert ovn begynte å brenne, og vi fant at både ovn og mikrobølgeovn og kjøleskap var montert i samme kontakt via skjøteledning. Stekeovnen stod tett inntil kjøleskapet som ikke ble skikkelig kaldt ved bruk.Det var så og si ikke ventilasjon i leiligheten og sjekk av det elektriske anlegget fantes feil og noe var ulovlig satt opp. Uteboden er råtten da det regner inn. Det som er fint er beliggenheten. Husleien ble satt til 12500, nå 13038, Jeg har sagt opp, og ny leietaker er funnet og husleien er satt ned til 12500. Jeg forsøker å finne et nytt sted å bo og må oppgi min nåværende megler (nr 3 siden jeg flyttet inn)som referanse, vet ikke hva hun sier, men utleiere som jeg har hatt et positivt møte med mister interessen. Jeg vet ikke hva som blir sagt så det skaper uhygge. Jeg er en sikker og god betaler, rolig person som følger husordensreglene, men er nok blitt uglesett fordi jeg har klaget på ting som ikke har vært bra her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Bedriten oppførsel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi er to studenter som leier i nytt bygg gjennom en megler ansatt hos utleiemegleren. Vi har Internett og tv inkludert i leieavtalen og betaler en ganske drøy pris for å bo her vi bor, da forventer vi at ting er på stell. Vi har gått en måned uten Internett og har nå mobilregning på over 2000kr, vi prøver å få tak i megler men får beskjed av henne å ta kontakt med noen andre gjentatte ganger selvom hun er vår kontakt person. Hun nekter å hjelpe til med noe som helst, skriver fra seg alt ansvar og svarer så frekt at vi blir helt satt ut. Jeg har ALDRI opplevd maken til bedriten oppførsel fra noe som skal være et seriøst firma. Vi tok dette videre til sjefen hennes, men ingen bedring i verken oppførsel eller hjelpsomhet. Jeg vil aldri noen gang anbefale dette firmaet til noen, velg ALT annet for dette her er et fryktelig useriøst firma.

Sinnataggen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekke, useriøse og late"
5 syns denne omtalen er nyttig

All kommunikasjon som skal frem til eier av leiligheten blir surret bort så dette «mellomleddet» som de er fungerer svært dårlig. Når man setter krav til dem blir man møtt med frekkhet og dårlig kundeservice. Innflytningsprossessen har blitt til et mareritt pga dem. Styr unna hvis du vil ha en knirkefri overtakelse.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR