Meny

Utleiemegleren omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
67
av 68 innen
eiendomsmegler
0%
anbefaler
Utleiemegleren
Filtrer omtaler
0
0
0
2
7
Sorter omtaler etter
Viser av 9 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Utleiemegleren?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Svært uprofesjonelle og useriøse"

Jeg vil advare mot å bruke Utleiemegleren Kristiansand (tidligere Delego) dersom du er utleier. Min utleiemegler her var svært uprofesjonell, inkompetent og etterhvert uhøflig. Hun fulgte opp leieforholdet på en dårlig måte. Jeg endte med å betale flere titalls tusen for elendig service.  - Utleiemegleren inngikk avtaler med mine leietagere i min disfavør. Disse avtalene var direkte kontraktsbrudd og dessuten brudd på Husleieloven. Et eksempel på dette var at utleiemegleren avtalte med leietager at de ikke trengte å bruke vaskefirma ved utflytt på tross av at dette sto i kontrakten. Dette endte med at jeg måtte bruke mange timer på å vaske leiligheten. - Jeg mottok flere klager fra naboer på leieboerne mine og hvordan de behandlet eiendommen. Utleiemegleren fulgte ikke opp disse klagene ovenfor leieboerne, hun mente dermot at det var naboene som var pirkete.  - Utleiemegleren min, samt daglig leder i Utleiemegleren Kristiansand, har mangelfull juridisk kompetanse når det gjelder utleie. De kommer med råd og krav som er utenfor loven. I forbindelse med en av sakene måtte jeg, etter lang diskusjon med utleiemeglerem, til slutt ta kontakt med jurist i Huseiernes Landsforbund for å få bekreftelse på at det utleiemegleren sa var feil.  - Utleiemegleren var svært lite løsningsorientert i forbindelse med at det var skader i leiligheten og hun var lite villig til å følge dette opp. - Leieforholdet startet med en problematisk og svært forsinket overføring av strømabonnementet på leietagerne.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mest useriøse bedrift jeg har vært borti"

To av mine døtre leide en leilighet fra sommeren 2020 der Utleiemegleren Nydalen, ved MH, var representant for utleier/boligeier. Både jeg og mine døtre har brukt utrolig mye tid til eposter, telefoner og SMS. Problemer med feil på lys, dør, dårlig utvask, feil billedbruk i annonser, TV, internett... Det gikk uker før de svarte på henvendelser, selv etter purringer. Frustrasjonen har vært meget stor hos oss. Noen av manglene var helt klare brudd etter reglene i Huseierloven. Leieavtalen de bruker er en historie for selv. De var utrolig lite imøtekommende og serviceinnstilte. Virket helt uinteressert i å ta kontakt med kunden for å ordne opp. Dialog virker ikke å være et begrep for dette foretaket. Jeg snakket også med daglig leder sommeren 2020. Føyer seg inn i min vurdering av foretaket. Jeg har passert 60 år. Jeg kan ikke huske at jeg har forholdt meg til et så useriøst foretak, verken i yrkeslivet eller som privatperson. Leieforholdet ble oppsagt etter et år.

Marianne
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt aldri Utleiemegleren når du skal leie bolig"

Leiligheten fremsto som lekker på visning, men da jeg flyttet inn begynte problemene. Det var lekkasje på kjøkken, ikke visste jeg at bygget ikke hadde fellesvaskeri, kjøleskapet frungerte ikke som det skulle da det alltid var mye vann der, veggmontert ovn begynte å brenne, og vi fant at både ovn og mikrobølgeovn og kjøleskap var montert i samme kontakt via skjøteledning. Stekeovnen stod tett inntil kjøleskapet som ikke ble skikkelig kaldt ved bruk.Det var så og si ikke ventilasjon i leiligheten og sjekk av det elektriske anlegget fantes feil og noe var ulovlig satt opp. Uteboden er råtten da det regner inn. Det som er fint er beliggenheten. Husleien ble satt til 12500, nå 13038, Jeg har sagt opp, og ny leietaker er funnet og husleien er satt ned til 12500. Jeg forsøker å finne et nytt sted å bo og må oppgi min nåværende megler (nr 3 siden jeg flyttet inn)som referanse, vet ikke hva hun sier, men utleiere som jeg har hatt et positivt møte med mister interessen. Jeg vet ikke hva som blir sagt så det skaper uhygge. Jeg er en sikker og god betaler, rolig person som følger husordensreglene, men er nok blitt uglesett fordi jeg har klaget på ting som ikke har vært bra her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Bedriten oppførsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi er to studenter som leier i nytt bygg gjennom en megler ansatt hos utleiemegleren. Vi har Internett og tv inkludert i leieavtalen og betaler en ganske drøy pris for å bo her vi bor, da forventer vi at ting er på stell. Vi har gått en måned uten Internett og har nå mobilregning på over 2000kr, vi prøver å få tak i megler men får beskjed av henne å ta kontakt med noen andre gjentatte ganger selvom hun er vår kontakt person. Hun nekter å hjelpe til med noe som helst, skriver fra seg alt ansvar og svarer så frekt at vi blir helt satt ut. Jeg har ALDRI opplevd maken til bedriten oppførsel fra noe som skal være et seriøst firma. Vi tok dette videre til sjefen hennes, men ingen bedring i verken oppførsel eller hjelpsomhet. Jeg vil aldri noen gang anbefale dette firmaet til noen, velg ALT annet for dette her er et fryktelig useriøst firma.

Sinnataggen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekke, useriøse og late"
1 syns denne omtalen er nyttig

All kommunikasjon som skal frem til eier av leiligheten blir surret bort så dette «mellomleddet» som de er fungerer svært dårlig. Når man setter krav til dem blir man møtt med frekkhet og dårlig kundeservice. Innflytningsprossessen har blitt til et mareritt pga dem. Styr unna hvis du vil ha en knirkefri overtakelse.

Anonymis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Fordyrende og ansvarsløst mellomledd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte disse til å leie ut bolig over en lengre periode. De fraskriver seg alt ansvar og gir blaffen i overtakelsesprosessen. Jeg skjønner ikke helt hva jeg har betalt dem 10% av leien for så lenge. De skummer fløten av andres innsats og gjør minst mulig. Jeg kan ikke komme på en tjeneste som gir så lite i forhold til kostnad, men det er vel derfor det er god butikk...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Oseriösa mäklare"

Vi försöker få tillbaka del av deposition men Utleiemeglern Pro smiter från sitt ansvar. Vi kommer att gå vidare med detta till högre instans.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Bryter husleieloven"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utleiemegleren er ett firma som driter i leietaker og nekter for at husleieloven eksisterer. Har snakket med de på mail og sendt utdrag, bilder og mer fra husleieloven, lovdata og mer men det blir bare oversett. Tydeligvis har vi leietakere 0 rettigheter, 0 krav og det finnes ikke noe regler i det hele tatt så fort det gjelder utleiemegleren. Svindel på høyt nivå, hold dere unna!

Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke ansvar når det gjelder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Lite tilbakemelding. Fraværende. Når vi er uenig om en vurdering henvises kun til paragrafer - dette harmonerer lite med en servicebedrift.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR