Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2023
DNB Eiendom
2.4
21 verifiserte omtaler

DNB Eiendom omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Eiendom har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
21 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
#810
Forferdelig
DNB Eiendom er rangert
#810 av 812 eiendomsmeglere
24%
Dårlig
24% anbefaler DNB Eiendom
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på eiendomsmegler
Få tilbud på eiendomsmegler
Selge bolig eller trenger du verdivurdering? Motta tilbud fra eiendomsmeglere

Utforsk 21 omtaler om DNB Eiendom

FILTRER OMTALER
4
0
0
4
13
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Eiendom?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kyniske «stjerne-megler» (SM) manipulerte kunden til å selge til off-marked trader

Omtale av  Liv G

Bjellen skullet allerede ringt for meg da vask & flytte byrå som SM anbefalte avslørt som oppført ULOVLIG hos Arbeidstilsynet. Dette firmaet fra Sandvika (OS) kom på befaring og roset SM til himmels for mange oppdrag de fikk. Tatt det ordrett er : «Gud skal velsignet han og alle i hans familie i himmels paradis!» Rett etter OS fikk nøkkelen til sommerhus, ranet de både verdisaker, og dyre hage maskiner. Vi fant tilfeldigvis på Finn.no at kjente maskiner selges samlet til 1000 kr. Det må være at de glemte å ta med lader, batteriet i all hast…. Da vi kom til hytta , det ser helt rasert ut. Tingene ble kastet ut over hele eiendom. Alt har stått i regn og vind siden juni… det kom grove trusler om vi anmeldte dem. — Vi kjøpte nybygd leilighet fra DNB i Drammen for 2 år siden. Vi ble anbefalt for SM fra DNB i Asker. Nye leilighet ble ferdig nå i juli. Vi tok kontakt med SM i våren for å selge leilighet i Spikkestad. Siden kom det en etter andre merkelige forklaringer på svikt i salgsprosessen. Bla. som: 1) vi ble nektet å kunne se på de som kom på den eneste visningen langt ut på kvelden før en arbeidsdag. 2) vi prøvde å foreslå en ny visning litt tidligere på dagen i en helg. Men SM tok aldri telefon. 3) Antallet på de som kom og de som ringte etter for «visning etter avtale» varierte hver gang vi etterspurte listen. 4) Etter flere purring, satt SM «Til Salgs» plakat 2 uker etter visning. Dagen etter , kom et bud fra Eivind, SM sin «samarbeids kollega» på 600000 kr under prisantydning. Salgsgaranti / e-takst fra SM i 2021 var på 4 500 000 kr. 5) Så måttet vi tåle så mye alvorsprat fra SM om boligkrakk, ingen vil ha vår leilighet , vi må være takknemlig på at vi har en budgiver i det hele tatt. Vi allikevel avslo budet. Men ønsket å få se kopi av bud journal. Da «plutselig» kom et nytt bud med 200000 kr mer. Denne gangen også fra Eivind. Vi avslo dette budet også. Fikset ikke økonomisk . 6) i mellomtida, så var det så mye feil i annonsen på Finn.no. Essensielle data som byggeår, BRA, BTA størrelsen bod og teknisk rom, fordeler som ende seksjon, rett ved en ny flott barnehage og barneskole måtte rettes opp av SM sin assistent. 7) Jeg har vært SAGA -kunde i over 10 år. Fikk god rente på mellomfinansiering når jeg skal bytte til en ny leilighet i Drammen som er 1/2 mindre. Leiligheten i Spikkestad hadde allerede 2 potensielle kjøper som er super ivrig pga. skole til barna da jeg kontakt i mars. 8) det er helt uvirkelig at gamle leiligheten min ikke ble solgt enda uken før 6 måneders salgs garanti utløper om 6 dager. 9) økonomisk er vi pr. nå total ødelagt når som renteøkning kom på toppen av det hele. Jeg måttet i forrige uke selge bilen min for å betale en full styling som aktiv dødshjelp. Og enda ble vi «mobbet/advart» at det er dumt, det kommer til å ikke å komme noen på denne visningen nr.2, FINN tar ikke nye bilder etter stylinger. 10) vi ble rådet til å « nesten krype etter Eivind og bønnfalle han å gi det forrige budet en gang til». Vi måtte ta en telefon med egen rådgiver i DNB og ba om råd. Hun var lett sagt forvirret at det har gått så dårlig hittil. Det vises også at salg av Spikkestad var fremdeles ikke registrert i min portal hos DNB eiendom inntil for 10 dager siden… 11) På vår annonse å finne en ny megler , kom det mange , interessant og ikke minst troverdige kandidater fra andre vel renovert meglerhus her i bygda. Da blir det lettere i den totale unødvendige fabrikkerte depresjon fra SM & Eivind. Konklusjon : til dere som lest denne fra DnB , hva skal vi gjøre nå ??

Svar fra DNB Eiendom
09.10.2023 12:42

Hei Liv ! Veldig kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse. Dette ønsker vi selvsagt ikke at noen kunder skal oppleve. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken her, men jeg vil anbefale å sende en epost til [email protected] slik vi kan sjekke opp saken nærmere. /Elisabeth

DNB tar ingen ansvar for manglende opplysninger

Omtale av  Christian

Megler fikk i oppdrag å selge en bolig for oss. I den forbindelse ble megler orientert om at det over gaten var en ubygget tomt som var regulert til boligformål, men som ikke var påbegynt bygging enda. Megler lovet å markedsføre dette slik at kjøpere ikke fikk feil opplysninger og følte seg lurt. Etter overdragelse går det kort tid før bygging starter og kjøper føler seg lurt. Saken havner i avisen hvor kjøper henger ut oss som selgere. Vi har i hele denne tiden bedt om bistand, råd eller "beroligelse" fra DNB Eiendomsmegling ved megleren og hennes daglige leder, men alle henvendelser avvises. DNB kan dessverre ikke anbefales.

Svar fra DNB Eiendom
14.09.2023 11:36

Hei Christian! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du solgte bolig via oss. Dette ønsker vi ikke at noen kunder skal oppleve. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken her, men om du ikke oppnår kontakt med megler, eller daglig leder på kontoret det gjelder, så vil jeg anbefale å sende en epost til [email protected], slik vi kan sjekke opp saken nærmere. /Frida

negativ erfaring med DNB Eiendom Sandvika

Omtale av  Nz

Hvis du tror at et stort og kjent statlig selskap er pålitelig, så tar du feil. Spesielt hvis du er en kjøper, ikke stol på meglere. Når du kjøper en eiendom, bør du alltid forstå at megleren er din fiende. DNB Eiendom er intet unntak. Mangel på profesjonalitet på grense med løgner er fullt mulig i en avtale som involverer DNB Eiendom. Etter at transaksjonen er fullført, vær forberedt på at du ikke vil finne noen på sentralkontoret som vil evaluere handlingene til deres ansatte for overholdelse av loven. Du må forstå at på grunn av fiendens handlinger, vil du være involvert i mange måneder med rettslige prosesser i forskjellige instanser, og du vil bruke enorme mengder penger og helse på å prøve å kansellere avtalen og bevise meglerens løgn. Det er ikke et faktum at retten vil ta din side og dine tap i avtalen vil bli erstattet fullt ut. Når du kommer til retten, vil alle fiendene dine allerede glemme hvordan du ble lurt. Man får inntrykk av at DNB Eiendom selv føler et slags privilegium i markedet, føler mer straffrihet enn enkle små meglerbyråer, som er mer forsiktige i sine tjenester, redde for å miste lisensen og mer dyktig balansere mellom selger og kjøper. Jeg råder deg ikke til å kontakte DNB Eiendom hvis du har den mulighet, vær redd for dem. I korridorene til denne enorme byråkratiske maskinen vil du ikke finne din lille sannhet.

Svar fra DNB Eiendom
10.08.2023 20:24

Hei Nz! Vi kan forsikre deg om at ingen er fiender her, derfor hadde det vært kjempeflott om du kunne tatt kontakt med oss slik at vi kan få høre mer om din opplevelse med oss. Du finner kontaktinformasjonen vår her: https://dnbeiendom.no/Kontakt Ønsker deg en flott dag! /Lene

Solgte min bolig 500 000 under hva naboen fikk til meglers trosfelle og venn

Omtale av  Hagen

DNB Stovner skulle foreta eierskifte, og jeg befant meg i utlandet. Megler sa han hadde ringt nærmeste kontor å fått bekreftet riktig markedspris. DNB Kongsvinger hadde akkurat solgt naboens leilighet nesten 1/2 million høyere, hva jeg ikke viste, og megler burde ha fått vite ut. Boligen ble solgt til en person megler hadde flere tilknyttinger til. Da trekker DNB seg kun fra avtalen og vil ikke gjøre opp. Jeg tapte ca 400 000 ved resalget om vinteren og betaleførstekjøper som først hadde kontrakten for å forlate avtalen, og husleie strøm advokat m.m. Personen ble senere oppgradert i DNB eiendom. DNB var ufine, sjefer som hånlo meg på telefonen, og aldri fått noen erstatning. Dårlig sjekking av markedspris er hovedtabben. Enten har ikke Kongsvinger hatt orden på avdelingen, eller megler på Stovner viste noe helt annet enn han fortalte meg da han sa til meg rett markedspris, for så å stikke fra ansvaret. Resalg ble gjort av en annen megler 10 mil fra objektet, siden han hadde gått på ungdomsskolen med meg, og jeg ikke lenger hadde grunn til å stole på meglere.

Svar fra DNB Eiendom
23.07.2023 13:15

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med DNB Eiendom. Sånn ønsker vi absolutt ikke at det skal være, og det beklager jeg så mye for. I dette tilfellet vil jeg anbefale å sende inn en klage til oss, slik denne kan behandles av andre enn megler du var i kontakt med. Du kan sende inn klage til daglig leder på kontoret det gjelder, eller sende inn en klage sentralt på epost [email protected]. Om du ønsker å kontakte leder vil du finne kontaktinformasjon her: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Velg kontor det gjelder og finn deretter navn på daglig leder. Under navnet finner du epost. Håper du vil gi det en sjanse, da vi gjerne ønsker å sjekke opp i saken. Ønsker deg en riktig fin dag! /Frida

Profesjonell og dyktig megler med lokalkunnskap

Omtale av  Inger E

Salget kunne ikke gått bedre! DNB Eiendom hadde lokalkunnskapen, interessen og engasjementet som skulle til. Jeg ble veiledet gjennom hele salget, informasjonen underveis var upåklagelig, og var det noe jeg lurte på var megler alltid tilgjengelig - med et smil. Veldig enkelt å følge med via portalen med informasjon.

Svar fra DNB Eiendom
21.06.2023 11:14

Hei Inger! Tusen hjertelig takk for en kjempefin anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Veldig kjekt å høre at du er fornøyd. Ønsker deg en strålende dag! /Tonje

Få tilbud på eiendomsmegler
Skal du selge bolig eller trenger du en verdivurdering?
Sammenlign tilbud fra eiendomsmeglere - få tilbud fra flere helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lite skikket eiendomsmegler

Omtale av  Martin K

Kjøpte bolig hvor DNB var megler. Først brukte megler indirekte trusler for å presse opp prisen, før hun bevisst stresset meg for å få en rask overtagelse for selgeren - som alt hadde kjøpt ny bolig - langt raskere enn vi egentlig var komfortable med. Så brukte hun elleve dager på å legge ut for forkjøpsrett hos OBOS, fordi hun etter sigende ventet på en avgjørelse fra oss. Budet vårt var bindende, vi trodde vi var tydelige, vi måtte ta kontakt og megleren hadde mest sannsynlig stadig ikke lagt ut for forkjøp om vi ikke tok kontakt selv. Hun tok i hvert fall ikke kontakt selv - hun mente hun hadde mye å gjøre med visninger (altså å gjøre jobben sin). Resultatet er at vi får avklart forkjøpsretten først tre uker etter endelig bud - tre uker hvor vi ikke har fått vært på boligmarkedet i tilfelle vi ikke får denne boligen - og attpåtil dagen etter vi må ha budrunde på boligen vi selv selger. I verste fall må vi selge vår egen bolig uten å ha en ny på plass, fire uker før fellesferien. Megleren har vært ekstremt lite løsningsorientert, gitt oss all skyld, og i tillegg nektet å svare på skriftlige henvendelser (slik at vi ikke har noe skriftlig, kun muntlig). I forbindelse med vårt eget salg vurderte vi en kort periode å bruke DNB som megler, men de framsto litt for lite troverdige. Jeg er veldig glad vi ikke brukte dem selv. Styr unna, og ikke kjøp eiendommer de har megleransvar for.

Svar fra DNB Eiendom
26.05.2023 20:03

Hei Martin. Takk for tilbakemelding. Dette var vondt å høre, og strider mot alt vi skal stå for. Beklager oppriktig for opplevelsen dere hadde med vår megler. Jeg vil oppfordre deg til å sende denne meldingen til daglig leder på kontoret til megler. Du finner oversikten over kontorene, ledere og meglere på denne siden: https://dnbeiendom.no/Finn-Eiendomsmegler Trykk deg inn på kontoret det gjelder, og videre til Daglig leder. Der finner du epost øverst på siden like under navnet på personen. Ønsker deg en fin dag, og lykke til med salget! Håper det blir en bedre opplevelse enn kjøpet ble. /Lene

Kynisk oppførsel

Omtale av  Edel I. L

Hei Fikk en E takst som var akseptabel av et firma Spurte om en verdivurdering av DNB bare for syns skyld Boligmekler Møtte opp !Han så ut vinduet og sa denne for du minstepris for Du har gjort for mye arbeid selv uten fagfolk (gulv kjøkken eletrisk utført av fagfolk jeg har papirer og en rørlegger ) Du behøver ikke forvente deg noe ! Jeg følte det var regn løgn de kom med ! Håper ikke flere biter på Da dere taper mye penger Her er det kun og selge for minstepris og få inn pengene fort Helt utrolig i disse dager

Svar fra DNB Eiendom
06.03.2023 20:03

Hei! Dette var kjedelig å lese. Send oss gjerne en klage i nettbanken slik vi får videreformidlet den til kontoret. Ønsker deg en fin kveld!/Maren

Salg av bolig

Omtale av  Bente

Jeg er strålende fornøyd med DNB Eiendom Oppsal. De viste stor interesse for oppdraget, var veldig engasjert og tydelig. Ga meg som kunde all den informasjonen jeg trengte, viste meg støtte noe som igjen gjorde at jeg fikk full tillit til henne.

Svar fra DNB Eiendom
02.03.2023 11:33

Så fin tilbakemelding! :)Vi setter stor pris på det! Ønsker deg en fin dag/Maren

Salg av bolig.

Omtale av  Kari

Så fornøyd med salg av bolig fra DNB eiendom. Fantastisk god jobb av meglerne . Flott oppfølging, supert salg av 2 flinke meglere. Alltid blide,flinke og proffe i sine jobber. Hilsen en meget fornøyd kunde.

Svar fra DNB Eiendom
28.02.2023 20:08

Hei. Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding fra deg! Dette var kjekt å lese :) Ønsker deg en riktig fin kveld! /Elisabeth

Overtagelse

Omtale av  Rogern

Det er den verste overtagelsen jeg har hatt. Megler er mere opptatt av og signere papirene, sånn at dem kommer seg videre å kan tjene penger bare. Huset jeg skulle ta var et total fiasko, ikke vasket, ikke ryddet, ikke klar på noen som helst måte. Megleren virket for meg som hun var ny. Her skulle hun møtt opp litt tidligere og snakket med huseier sånn at jeg hadde muligheter til å benytte meg av mine rettigheter. Hun mumler åå overtagelsen pg virker som er mest stressa med å komme seg videre. Avdeling Jessheim.

Svar fra DNB Eiendom
01.02.2023 10:47

Hei! Takk for tilbakemelding, leit å høre at du ikke fikk den servicen du skulle hatt. Videresender denne meldingen til kontoret i Jessheim. /Maren

Få tilbud på eiendomsmegler
Skal du selge bolig eller trenger du en verdivurdering?
Sammenlign tilbud fra eiendomsmeglere - få tilbud fra flere helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Anbefales ikke dnb som eiendoms megler

Omtale av  Ahmed

Oppgjøret ble ikke gjennomført kunne ikke overta leiligheten da har de ikke sendt dokumenter til banken megler unnlate å følge opp saken videre.

Svar fra DNB Eiendom
07.11.2022 08:56

Hei Ahmed, Dette var leit å høre og slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi håper du vil ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan sjekke nærmere opp i hva som er skjedd her. Du finner kontaktinformasjon på denne siden: https://dnbeiendom.no/Kontakt.

Surrete rutiner

Omtale av  Finn

Er mitt i en prosess, og de har noen nettløsninger som spør om informasjon som ikke er relevant, og hvor de ber om det på feil tid i prosessen, og hvor det er uklart hvorfor de spør og hva de skal bruke det til. ..... Og jeg tenker att dette blir det oppgjørs-surr av. .... Det var da mye bedre i gamle dager med papir. .........

Svar fra DNB Eiendom
22.09.2022 18:53

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med nettløsningene våre. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 91504800 eller via innlogget chat slik at vi kan hjelpe deg å komme i kontakt med noen fra DNB Eiendom som kan hjelpe deg med dette. Eventuelt kan du legge inn telefonnummeret ditt på denne siden for å bli kontaktet av en megler: https://www.samsolgt.no/. /Lisa

Utelatelse av elektriske mangler i tilstandsrapport, som koster for meg, ny eier, flere tusen kroner

Omtale av  Anne M

Min egen erfaring med bruk av DnB Eiendom, grunnet tekniske feil som ikke sto i salgsoppgaven da jeg kjøpte egen bolig.

Svar fra DNB Eiendom
07.09.2022 12:03

Hei Anne, det var kjedelig å høre. Du kan kontakte DNB Eiendom kontoret og høre om de har mulighet til å rette opp i det. Ønsker deg en fin dag! \Maren

Megleren underpriset og tvunget til å selge billig

Omtale av  Olga

Helt i sjokk av salget. Megleren kjørt hardt på meg og tvunget til å selge billig. Frarådet en visning til. Bindende avtale ga meg ikke mulighet å løse saken. Ble lurt rett og slett.

Svar fra DNB Eiendom
07.06.2022 16:42

Hei, Olga. Denne vil vi sjekke opp i. Send gjerne en mail til [email protected] med beskrivelse av saken slik at vi kan ta det videre. /Hilsen Even

Bevist tilbakeholding av info

Omtale av  Svein

Beste venn før kjøp - forsvant når åpenbare feil dukket opp. Argumenterte hardt for at kjøper skulle etablere kjøperforsikring i tilfelle noen feil dukket opp. Stylet leilighet uten spesielle anmerkninger i salgsoppgave eller takst. Møbler var tildels unaturlig plassert på visning. På overtagelse kom hull i parketten til syne. De. Innebygde stekeovnen var defekt og en strømkurs var tydelig tyv-koblet. Gulv Anmerket på overdragelsesdokument og eier som var med på overdragelse aksepterte at det fantes avvik. Megleren svarte kun via sms og ville ikke ha noe med kjøper å gjøre. Henviste til forsikring. Forsikringen vil ikke behandle saken fordi vi ikke kan bevise at selger visste om det. Og at slitasje på gulv - les hull og flenger- må påregnes. Megler sier i sms at feilene burde stått i salgsoppgave og at megler og takstmann har vært i leiligheten når den var tømt før styling..

Få tilbud på eiendomsmegler
Skal du selge bolig eller trenger du en verdivurdering?
Sammenlign tilbud fra eiendomsmeglere - få tilbud fra flere helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Feilinformasjon i salgsoppgaven

Omtale av  J

Jeg kjøpte leilighet hvor det ble opplyst om at det er en to-roms leilighet. Når jeg flytter inn finner jeg ut av at den er registrert som ett-roms og at den ikke tilfredsstiller krav til at det er et soverom. Når jeg stiller spørsmål til megleren har han hele veien vist til boligkjøperforsikring og har ingen av gangene hatt noe svar å komme med. Veldig beklagelig og uprofesjonelt.

Svar fra DNB Eiendom
25.05.2021 21:01

Hei! Takk for at du skriver en tilbakemelding til oss. Dette ønsker vi å komme til bunns i. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med informasjon om saken slik at vi får undersøkt. /Even

Forrige
Side 1 av 2
1 2

DNB Eiendom

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR