Meny

DNB Eiendom omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
65
av 66 innen
eiendomsmegler
10%
anbefaler
DNB Eiendom
Filtrer omtaler
1
0
0
4
5
Sorter omtaler etter
Viser av 10 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Eiendom?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Surrete rutiner"

Er mitt i en prosess, og de har noen nettløsninger som spør om informasjon som ikke er relevant, og hvor de ber om det på feil tid i prosessen, og hvor det er uklart hvorfor de spør og hva de skal bruke det til. ..... Og jeg tenker att dette blir det oppgjørs-surr av. .... Det var da mye bedre i gamle dager med papir. .........

Svar fra DNB Eiendom
22.09.2022 18:53
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med nettløsningene våre. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 91504800 eller via innlogget chat slik at vi kan hjelpe deg å komme i kontakt med noen fra DNB Eiendom som kan hjelpe deg med dette. Eventuelt kan du legge inn telefonnummeret ditt på denne siden for å bli kontaktet av en megler: https://www.samsolgt.no/. /Lisa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Utelatelse av elektriske mangler i tilstandsrapport, som koster for meg, ny eier, flere tusen kroner"

Min egen erfaring med bruk av DnB Eiendom, grunnet tekniske feil som ikke sto i salgsoppgaven da jeg kjøpte egen bolig.

Svar fra DNB Eiendom
07.09.2022 12:03
Hei Anne, det var kjedelig å høre. Du kan kontakte DNB Eiendom kontoret og høre om de har mulighet til å rette opp i det. Ønsker deg en fin dag! \Maren
Kundetilfredshet
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Megleren underpriset og tvunget til å selge billig"

Helt i sjokk av salget. Megleren kjørt hardt på meg og tvunget til å selge billig. Frarådet en visning til. Bindende avtale ga meg ikke mulighet å løse saken. Ble lurt rett og slett.

Svar fra DNB Eiendom
07.06.2022 16:42
Hei, Olga. Denne vil vi sjekke opp i. Send gjerne en mail til [email protected] med beskrivelse av saken slik at vi kan ta det videre. /Hilsen Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Bevist tilbakeholding av info"

Beste venn før kjøp - forsvant når åpenbare feil dukket opp. Argumenterte hardt for at kjøper skulle etablere kjøperforsikring i tilfelle noen feil dukket opp. Stylet leilighet uten spesielle anmerkninger i salgsoppgave eller takst. Møbler var tildels unaturlig plassert på visning. På overtagelse kom hull i parketten til syne. De. Innebygde stekeovnen var defekt og en strømkurs var tydelig tyv-koblet. Gulv Anmerket på overdragelsesdokument og eier som var med på overdragelse aksepterte at det fantes avvik. Megleren svarte kun via sms og ville ikke ha noe med kjøper å gjøre. Henviste til forsikring. Forsikringen vil ikke behandle saken fordi vi ikke kan bevise at selger visste om det. Og at slitasje på gulv - les hull og flenger- må påregnes. Megler sier i sms at feilene burde stått i salgsoppgave og at megler og takstmann har vært i leiligheten når den var tømt før styling..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feilinformasjon i salgsoppgaven"

Jeg kjøpte leilighet hvor det ble opplyst om at det er en to-roms leilighet. Når jeg flytter inn finner jeg ut av at den er registrert som ett-roms og at den ikke tilfredsstiller krav til at det er et soverom. Når jeg stiller spørsmål til megleren har han hele veien vist til boligkjøperforsikring og har ingen av gangene hatt noe svar å komme med. Veldig beklagelig og uprofesjonelt.

Svar fra DNB Eiendom
25.05.2021 21:01
Hei! Takk for at du skriver en tilbakemelding til oss. Dette ønsker vi å komme til bunns i. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med informasjon om saken slik at vi får undersøkt. /Even
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Villedende markedsføring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kommet over flere boligannonser fra DNB som oppgir feil informasjon på en direkte spekulativ måte. Sist var det en bolig som ble markedsført med 3 soverom, men som bare hadde to. Utrolig lei av at de skal prøve å lure oss som er på boligjakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble lurt av Dnb"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle selge en leilighet rett før korona . Fikk litt lavt bud så jeg avslo. Så kom koronaen og ingen la inn bud. Ble litt stresset men jeg vurderte å vente med å selge. Luftet dette for megler men Dnb eiendom overbeviste meg om at det var best å selge til sterkt redusert pris. Tapet ble en katastrofe for oss. 1million. Klagde til eiendomsmeglernemda men der ble Dnb erklært å ha hatt "god meglerskikk" på salget. Skikkelig skuffende. Ikke velg Dnb. De vil bare gjøre hurtige salg . De tenker ikke på ditt beste. Vær svært skeptisk ovenfor alle meglere og finansfolk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
"Meget profesjonell"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget dyktig megler,står på for kunden.Annbefales på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Budrundeprosess
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige rutiner, surrete megler og uryddig oppgjør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Totalopplevelsen av salgsprosessen er dårlig ved å bruke DnB eiendom. Store feil i oppgjør, unnskyldninger og rot. Både megler og daglig leder lot vente å svare på forespørsler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig verdivurdering"
4 syns denne omtalen er nyttig

De sammenligner bolig som har 375 kwm tomt, ikke utsikt, dårlig solforhold mot ett med 2 mål tomt, bra utsikt og masse sol fra morgen til kveld.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR