Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Saksbehandlingen tok veldig lang tid synes jeg og hele beløpet ble ikke dekket.
Har vært veldig fornøyd så lenge jeg har hatt den forsikringen.
Brukte litt lengre tid enn forventet, men det kan vel skyldes at saken kolliderte med Corona-epedemien. Har i tidligere sak fått greit oppgjør.
Når jeg ble syk på utenlandsreise fikk jeg raskt hjelp til å finne en god lege å reise til. Når jeg selv fant en lege som var litt nærmere var det ikke noe problem for Fremtind å ordne plass til meg der. Ettersom jeg ble syk på hjemreisedagen fikk jeg god hjelp til å komme meg hjem etter at jeg ble frisk, uten at jeg måtte komme med noen utlegg selv. Man er sårbar når man blir syk langt vekke hjemmefra. Jeg følte meg godt ivaretatt og trygg på måten Fremtind behandlet meg.
Jeg fikk avslag på min sak, men har sendt inn klage og er veldig spent på tilbakemelding. En forsikringssak er ikke alltid enkel og jeg forstå at det kan tolkes, men jeg hadde håpet at forsikringsselskapet hadde utført en skikkelig undersøkelse/sjekke før de sendte avslag. Psykisk er det alltid tungt når en melder inn en skade, og jeg skulle ønske det var mer og bedre dialog muntlig og evt. krav om dokumentasjon før en sender avslag. Vil poengtere at min sak er en veldig sjelden hendelse men da forventer jeg som kunde at det blir undersøkt grundig i forkant før avslag.
Min kones besøk på sykehus i Torrevieja Spania pga pustebesvær/lungebetennelse i november 2019 ble behandlet meget profesjonelt. Ved forevisning av reiseforsikringsbevis fra LO favør/Sparebank 1 åpnet alle dører seg. Vi ble meget godt mottatt.
Fikk ingen refusjon da vi skulle reise til Nord italia helt i starten av Corona utbruddet. UD hadde begynt å fraråde reise til Nord Italia men det absolutt frarådelsen kom først to dager inn i vår reise og ikke da turen startet. Vi så hva som kom og valgte å ikke reise. Forsikringselskapet har da rett til i å nekte oss refusjon men burde gjort som en del andre forsikring selskap og gitt refusjon for reiser til Nord Italia sett ut fra skjønn med den faren som lå der selvom det var et par dager før UD kom med sin absolutt frarådelse. Fremtind tolker regelverket helt firkantet og viser ingen skjønn. Da kan man også tenke seg hvordan dette blir i eventuelt andre saker. Styr unna dette forsikringselskapet og finn ett annet. Det skal ihvertfall jeg gjøre.