Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 29 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
118
82
54
35
96
Sorter omtaler etter
Viser av 385 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Jon M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kvalitet på saksbehandlingen."

Jeg er meget fornøyd. Jeg anbefaler Storebrand på det varmeste!! Deres forsikringer er gode og dekker mye. Kort behandlingstid tross Covid pandemi, god kommunikasjon. Ett godt forsikringsselskap ha i ryggen.

Trond A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"

Sommerbil brukes ofte av entusiaster som passer på bilen. Årlig pris er alr for høy i forhold til rissiko. Helt urimelige priser på sommerbil. Selv om beregningen er satt fra Års pris så er vi brukere ikke dumme. Helt urimelig årspris! Ta kunden på alvor i hele livs forsikrings perioden. Spill på lag med kunden, med åpne kort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"bra selskap"

Får raskt tilbakemelding når jeg trenger svar. Sender inn mail eller chatter også er problemet løst. Kommunikasjon elektronisk fungerer utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke hjelp når en trenger det!"

Får ikke hjelp når en trenger det! Først var der i forhold til reise som var planlagt før covid-19 som Storebrand var vanskelig med! Ble sendt videre uten hjelp. Så var der en mobil på reise som ikke kunne dekkes på reise forsikring, hvor beskjeden var at den gikk på innbo. Men ei heller der ble det hjelp å få! På tide å bytte!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk selskap"

Fantastisk hyggelig og hjelpsom service, sto på 50 prosent ved en feil i 5 måneder, men jeg ble saatt opp til 60 og får pengene som er overtrukket trukket av neste faktura Utrolig priser gor ungdommer, bilforsikringen er 500kr billigere enn gjensidige!

Flemming
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade garasje. Dårlig håndværker forsøker å reparere tre ganger. Storebrand vil ikke bruke annen håndværker, og nu er der igen vann i garasjen!!

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Anbefaler ikke Storebrand"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en ganske gunstig årlig pris på hus, innbo, reise og bil hos Storebrand, men når uhellet først var ute, så hadde jeg forventet mer. Lite profesjonelle kundebehandlere, lang ventetid på telefon og saksbehandling. Lite informasjon å få, både på nett og telefon. Byttet til Gjensidige og fikk bedre forsikringsvilkår, litt rimeligere årlig pris og en hyggelig kunderådgiver som hjalp meg. Et enkelt bytte

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang saksbehandlingstid, vanskelig å få kontakt med kunderservice og noen dårlige erfaringer med kundebehandlere. Styr unna! Langt bedre erfaring med IF og DNB forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dritdårlig kundeservice, kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice som aldri kan oppnåes på telefon. Forsikringsfakturaer som kommer uanmeldt uten at man har takket ja til forsikringen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Bilen min har fått sprek på rute og har byttet ruta betalte 2000 kr egen andel men forsikring prisen gikk opp 57 kr hver måned på grunn av glass skade

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super service til skade oppstår"

Jeg har vært kunde hos Storebrand i en årrekke. Min erfaring er at de er veldig serviceminded når du skal kjøpe forsikring og hjelpsomme med opplysninger i forbindelse med dette. Men der slutter den gode servicen. I sommer opplevde jeg dessverre å bli frastålet mobil da jeg var på ferie. Dette var aller første gang jeg er blitt utsatt for tyveri. Å miste mobil er en ille nok opplevelse i seg selv, alle fine bilder og viktige dokumenter borte, men den behandlingen jeg opplevde hos Storebrand tok kaken og forverret alt. Jeg politianmeldte hendelsen og gikk gjennom alle prosedyrer og lette etter dokumenter slik forsikringsselskapet krevde. Alt munnet ut i et enkelt svar at de avviser kravet mitt fordi de mente jeg var skyld i hendelsen selv som la mobilen min på disken i resepsjonen. Deres definisjon var at jeg glemte igjen varen og at det var min skyld at mobilen ikke lå der da jeg sekunder etter gikk for å hente den. Jeg var maks ti meter fra resepsjonen hele tiden og hadde ikke med meg sekk eller jakke jeg kunne legge min mobilen min i. Mobilen min er stor i størrelse derfor la jeg den på disken for å frigjøre hendene slik at jeg kunne finne fram bekreftelsen av transport og baguetter som jeg hadde printet ut på ark. Jeg syns det er trist at selskapet får kundene til å føle seg så maktesløse når de trenger hjelpen mest. Det får meg til å tenke på hvordan de kan komme til å behandle meg dersom jeg en dag opplever en større skade på bolig eller helse. Så for første gang tenker jeg nå at jeg må se etter et annet forsikringsselskap som tar meg seriøs i alle ledd, ikke bare ved salg. Anbefaler på bakgrunn av dette ikke Storebrand som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurrensedygitge priser men kundeservicen halter dessverre"

Konkurrensedygitge priser men kundeservicen halter dessverre. Vær obs på at holde øye med premien når forsikringerne fornyes da Storebrand hæver samtlige forsikringspremier langt over vanlig indeksering uten at give kunderne varsling samt forklaring på årsaken. Ved siste fornyelse blev forsikringspremien på min bil regulert op med 20% uten der blev givet premievarsel i forsikringsavtalelovens forstand. Dessverre kendte Storebrands kundeserviceansatte ikke til forsikringsavtaleloven og jeg talte derfor for døve øre - selvom kravene og selskapets mulighet til at give vesentlige premieøkninger er klart og tydeligt beskrevet i forsikringsavtaleloven, der er lavet for at beskytte forsikringstageren. Var involvert i biluheld hvor min bil ble påkørt - og der har skadesbehandlingen dessverre heller ikke vært noget at råbe hurra for pga. manglende opfølgning og dårlig service hvor de ikke på noget tidspunkt er i nærheten av at give kunden mere end de forventer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Frekke og dårlige når uhellet først er ute. Ville valgt et annet selskap. Værste møkka jeg har vært borti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Norges dårligste forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

25 mai, kjørte min kone å jeg på et rådyr. Viltnemda og politi et vaslet. Men oppgjør på en bil med fullkasko det må visst etterforskes og gransket. Denne uken har jeg kontaktet kontaktpersonen i storebrand vær dag. får beskjed om han skal kontakte med dag etter dag. Er dette profesjonelt? Når kunne har fullkasko, så skal det være en trygghet, å betaler dyre dommer. Ser på dette som uprofesjonelt og svindel fra Storebrand.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Erfaringen med Storebrand som motpart er at de trenerer"

Konas bil ble truffet av en syklist I høy fart og som ikke overholdt høyreregelen. Syklisten har opptrådt ryddig, mens hans forsikringsselskap, Storebrand, klarer å få til å rote bort hans skademelding, påstå at de ikke har mottatt den, skylder på serverbytte osv. Styr for all del unna dette selskapet.

Kasper C
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd og bra pris!"

Storebrand har bra pris og hyggelig kundeservice! De har gitt meg beste pris av alle selskaper. Byttet fra Eika selvom jeg var fornøyd. Eika hadde desidert best pris av alle men Storebrand kom og sank prisen min enda mer og ga meg bedre tilbud. Har alle forsikringer her inkl. Tesla. De har beste pris på min P85+ modell av alle og inkl. leiebil i 30 dager. Eneste jeg skulle ønske var bedre tilbud (ikke pris men dekning) på hunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet. Ingen dekning. 6000 kroner egenandel for ødelagt gjenstander. Dårlig service og meget dyrt forsikringen. Anbefaler ikke på sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De nekter kontantoppgjør selv med fullkasko. Måtte sitte i telefon flere dager for å få snakket med saksbehandleren min. Absolutt ingenting positivt jeg har opplevd med dette selskapet. Er som natt og dag i forhold til gjensidige som jeg hadde sist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De tilbyr Toyota Yaris som leiebil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke noe opplysninger om begrensninger på hvilken leiebil man kan få da jeg ble kunde. Og i dag som jeg trengte leiebil fikk jeg beskjed at det er Toyota Yaris jeg kan få. Og de kunne ikke gjøre noe med det. Måtte evn. betale mellomlegget selv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokkende med gode tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har erfaring med at dem er flinke til å lokke kunder med gode tilbud, men veldig dårlig service! Byttet fra Gjensidige til Storebrand pga billigere i pris. Veldig dårlig på kommunikasjon, lite samarbeidsvillige Samt dårlig system for betaling. Opplevd å få purregebyrer ved Flere anledninger jeg ikke skulle hatt dette. Må da Bruke unødvendig tid å energi på å ringe gi beskjed så Etter mye om å men så klarer dem å se feilen sin. Alt i alt en veldig useriøs aktør! STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
"Prisgunstig"

Så langt bare gode erfaringer, prismessig, har ikke hatt behov for forsikringen så langt! Er da man får se hva den er verdt. Og de har ikke stort prispåslag ved hovedforfall, for jeg er ikke trofast, om de prøver på slike sprell med høye prisøkninger! Har alt hos Storebrand nå.

Jaran Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hyggelig kommunikasjon men en useriøs aktør."

Kontakten med storebrand var relativt hyggelig og rask. Jeg ble dog lovet at alle forsikringene jeg hadde i DNB skulle gå igjennom hos dem (bla uføreforsikring). Da alle forsikringene var overført fikk jeg avslag på uføreforsikringen, noe jeg fra før hadde i DNB. Begrunnelsen var svak og det føles mer ut som legen de bruker er en mann i dress som bruker google som verktøy. For meg opplevdes det særdeles useriøst, jeg kan ikke uttale meg om forsikringene generelt men valgte og flytte alt ut. Anbefales om man er ute etter en hyggelig prat, men ikke som en seriøs aktør.

Robertas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok med priser men utrolig dårlig på kommunikasjon"

Jeg har byttet fra IF til Storebrand da jeg fikk litt bedre tilbud. Men etter jeg har byttet opplevd at kontakt person sluttet å svare, har prøvd å ringe og sende e-post. Og dette gjelder feil opprettet faktura/periode som de har sendt til meg. Så de er veldig på å sende tilbud og for å få nye kunder men slutter å kommunisere etterpå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Leverer det de lover!"

Hadde innbrudd i boden min mens jeg var på ferie og ble frastjålet noen flasker dyr vin og en robotgressklipper, ringte inn og meldte skaden, hyggelig kundebehandler og penger på konto etter få dager. Anbefaler Storebrand!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundevennlighet"

Kundevennlig og raskt og fornuftig skadeoppgjør. Rimelige forsikringer på bil som jeg har forespurt pris på

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR