Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

201 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
17
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
64
54
31
20
32
Sorter omtaler etter
Viser av 201 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men dårlig dekning"

Behagelige priser på bil- og reiseforsikring, men selskapet tilbyr ikke utleieforsikring som en del av husforsikringen. Det er for dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så værst"

Bra litt dårlig med bonus opplysninger, for eksempel har jeg min siste bil i over 5 år og hadde bil før det, men bonusen er bare 3 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Hadde en bra pris men den økte pga jeg flyttet til ny kommune, dette er noe som jeg ser negativt på.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt lang behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Registrert skade 24. juli og har pt ennå ikke tatt i saken, over 3 uker senere 17. August. Dette er for dårlig!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ønsker å se om jeg betaler riktig pris på mine forsikringer hos Storebrand"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke noe å klage på hos Storebrand de gjør en utmerket jobb. Jeg ønsker nå å se om de har de riktige prisene når man sammenligner med konkurrentene.

Rolexeier
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For det meste bra, men behandler meg som en suspekt kriminell hver gang jeg kjøper en klokke"

Jeg har alltid fått en OK pris her, men etter å ha blitt trakasert hver gang jeg anskaffer meg en verdigjenstand, har jeg valgt å gå til et annet selskap. Utrolig dårlig kundeservice, til tross for at jeg har alle mine forsikringer her og betaler godt over 20.000/år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Strenge sanksjoner"

I forbindelse med sommerferie ble innbetaling forsinket ved en misforståelse. Da ble bilforsikring kansellert uten noe mail eller sms varsel (får ikke brev post på ferie). Da man gjorde opp og skulle åpne det igjen, fikk man økt forsikringen med nesten 5000, - i året. Dette er jo synd for var forsåvidt fornøyd med Storebrand og hadde samlet alle forsikringer der, men når man straffes så hardt for en misforståelse må man se seg om etter andre tilbud.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Har ingen grunn til å klag, tror jeg!'"

Har ikke brukt forsikringen i mer enn et par ganger på 10 år, tror jeg. Har derfor ikke noe erfaringsgrunnlag for noen uttalelser om skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men vrir seg unna ansvar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjørte på en grevliing, og fikk skader på luftfjæring.

Tilbakemelding var at de ikke dekket luftfjæringer på generelt grunnlag

Ved klage svarte de at det var hull i gamle fjæringer fra før. De overså vedlagt dok på at de var kun 4 år gamle

Ny klage, kopi av dok, og ba de om å komme og hente ødelagt demper for undersøkelse av skade, og almenntilstand på luftfjæringen.

Da endret de svar til at takstmann antok at hullet var i skjøten mot demper, og at det skyldtes sand som hadde gnaget hull
Dette er ikke riktig, hullet er midt på "gummislange" som blåses opp/ned av systemet, og "min" mekaniker monterte fjæringen på benk, og tok bilde av skaden

Dette ga de ingen respons på

Gidder ikke mer, bytter selskap så snart som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning"

Lovet lav eller ingen prisøkning, fikk høy prisøkning og måtte ringe å klage, ha fått redusert til akseptabelt nivå.. Men burde vært unødvendig.. Selektiv kundevurdering bør være prioritet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service og gode priser"

Jeg er veldig godt fornøyd både med service og priser. De er ikke fullt så gode på pris på bil når en har hatt en skade og går ned i % bonus, og når en har sjåfør under 24 år. Ypperlig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Meget bra på pris, men hadde et uhell med en henger. Snakket med skadekontoret, mannen jeg traff på kan ingenting om kundebehandling. Mer arrogant skal du lete lenge etter, han gadd ikke å høre på meg men avfeide meg over tlf, satt igjen som den store taperen. Synd at Storebrand skal ha sånne arrogante typer ellers veldig bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg er fornøyd med Storebrand pga overlegent billigst pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler nå 127 kr i måneden for å forsikre min gamle Mercedes C-klasse
1998 modell, og det er UFATTELIG mye billigere enn det f.eks. Tryg, IF og andre aktører kan tilby. I tillegg har Storebrand en velfungerende faktureringsløsning, og ikke minst forståelig og oversiktlig faktura, aldri noe ekstra overraskelser. Hvert år sjekker jeg om noen kan tilby billigere bilforsikring. Ingen er i nærheten!! Derfor blir det med Storebrand, veldig fornøyd med at de ennå er best på pris. Jeg har også en Toyota som forsikres for 125 kr pr. Måned. På disse årene har jeg spart tusenvis av kroner!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en ulykke for noen uker tilbake og jeg viste ikke at Gjensidige eier 145. 000 aksjer hos Storebrand og fører fra venstre side svingte og traff meg og bilen fikk omfattende skader at rep ble ganske høy, Gjensidige er uenig og forsikringsselskapet mitt "Storebrand" er noen j#%&er at de ikke klarer å ...

Rolanda K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"All is perfect"

All is perfect. I recomend 100% Storebrand. Not all companies working with ppl who have only D number.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjempebra"

Jeg var uheldig å skadet bilen min i ett autovern. Jeg meldte raskt ifra til Storebrand som over telefon opprettet sak. I løpet av 1 time var skademeldingen godkjent å takstering gjenstod. Ved takseringen fikk jeg selv velge hvilket verksted jeg ønskte å benytte meg av.

Dessverre brukte verksted en del tid rundt taksering å innlevering osv. Samme dag som taksering var innlevert ble den justert å godkjent.

*Takstpersonene som jobber for Storebrand burde bli flinkere på å holde en god tone å ikke være frekke å tro at alle kunder er ute etter dem.

Da var alt fra Storebrand sin side fullført.

Lett å få leiebil utlevert, greie personer som man kan snakke med som setter seg inn i hver enkelte sin sak.

Utmerket selskap i en dårlig situasjon for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Er en fornøyd kunde"

God kundeservice, enkle å med å gjøre og jeg syns de er billige... Så det skal mye til for at jeg bytter selskap.

Finn Å. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Stort sett bra"

Ved klage på forsikringens pris ble dette tatt til etterrettning og justert
Passe på å ha riktig premie til en hver tid
Bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fonøyd"

Ble påkjørt og fikk skylden enda du kunne se på bildene at motparten sin bil hadde trykt inn siden på bilen min.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer helt fint"

Handler stort sett om pris, har liten erfaring med hvordan de forskjellige selskapene ved faktiske skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Slurv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Storebrand i februar. Betalte og registrerte efaktura og avtalegiro. I april får jeg beskjed pr brev om at jeg ikke har betalt, og at forsikring opphører hvis jeg ikke betaler. Det gjør jeg så klart. Men jeg fikk ikke beskjed pr epost eller sms. Og jeg hadde heller ikke betalt i mars. Sjekket nettbank, der er alt i orden. Prøver å skrive Storebrand, men da må jeg fylle ut deres skjema, og må derfor ta skjermdump for å dokumentere eget brev. Hva om brevet ikke kom i posten? Hvorfor har de ikke purret i mars? Og prinsipielt: hvis jeg ikke har mulighet til å sende en epost til en epost adresse, har jeg ikke rettssikkerhet fordi jeg ikke kan dokumentere egen kommunikasjon. Dette gjelder mange selskaper. Skulle ikke være nødvendig å ta skjermdump for å dokumentere egen kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Erre mulig?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Plutselig kommer det en regning hvor det står at avtalen er opphørt.
Trodde ikke det var lov.
Kunne feks ringt og fortalt at det var noe galt ikke bare sendt ut en melding om at det var opphørt.
Tenk om det skulle begynne å brenne i heimen eller noe....????

Knut O. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett godt fornøyd, men en forsikring (bobilen) synes noe for høy"

Vi har tilsammen 4 forsikringer hos Storebrand og har hatt det i mange år. Vi har jo en god rabattordning ved at vi også er bankkunder hos Storebrand.
Men én forsikring (bobilen) synes noe for høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Hårreisende kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig forsikring gjennom foreningen, likevel kommer jeg til å bytte ved første anledning. Makan til "kundebehandling" har jeg ikke opplevd noe sted.

Endring til høyere kaskodekning er ikke mulig på nett. De forlanger bilder av bilen innsendt på mail. Når de bruker en uke på å behandle mailen, er bildene blitt for gamle til å godkjennes. Mail med nye bilder er ikke besvart etter 10 dager. Med andre ord, det er simpelthen ikke praktisk mulig å endre til høyere kaskodekning i Storebrand.

For nye kunder forlanger de ikke bilder av bilen ved fullkasko. Det er altså eksisterende kunder de ikke har tillit til. Dermed er den eneste fremgangsmåten å bytte selskap, så bytte tilbake til Storebrand igjen og velge kaskodekning. Men tipper ingen vil bytte tilbake til Storebrand etter en slik opplevelse...

Tips til Storebrand: Send en takstmann (for egen regning) Dersom dere ikke har tillit til kundene.

Solveig M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplever at Storebrand er elendige på informasjon generelt og kundebehandling over telefon spesielt.

Søk Bytt.no