Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 28 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
101
74
47
31
82
Sorter omtaler etter
Viser av 335 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig veldig bra"

Personlig oppfølging. God informasjonsflyt, forklart det jeg ikke forstår/er enig i. Generelt godt fornøyd

Eivind S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundeservice og priser"

Byttet nylig bilforsikring og fikk betydlig reduksjon i premie, dette til tross for høyere kjørelengde. Hyggelig kundeservice. Blir nok flere forsikringer snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig dekning og lang behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde reiseforsikring via kredittkortet deres. De utbetalte kun en brøkdel av kostnaden for tannskaden min. Det var en svært ukomplisert sak, men likevel var behandlingstiden på nesten to måneder!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"

De har satt seg på bakbeina og vært lite sammarbeidsvillig når jeg som kunde har hatt behov for det. Lang sakstid og vanvittig dårlig kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap som har avtaler med enda verre skadesentre"

Må melde at jeg er svært misfornøyd med skadesenteret (Møller bil) dere har avtale med og forsikringsselskapet jeg har med å gjør. Ikke bare tok det over tre uker før vi fikk sendt inn bilen, men når til og med verkstedet ikke klarer å opprettholde avtale til å levere tilbake bilen etter 5 dager som avtalt fordi de hadde bestilt feil del. De har elendig kundeservice og sa de varslet meg på forhånd om at den ikke var klar, men det gjorde de absolutt ikke. Prøvde å kontakte dem anngående status på bilen, men de svarte verken på mail eller telefon. Når jeg kom for å hente den beklagde de bare og ville ha meg ut. Hadde planer denne helgen og trengte bilen, men de tilbudet ikke noe leiebil eller detaljer eller noe annet alternativ og hastet bare med å få meg ut fordi det nærmet seg stengetid. Kommer til å skifte til et mer pålitelig forsikringsselskap i nærmeste fremtid. Udugelig skadesenter og forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig selvskap"

Mine erfaringer med storebrand er veldig dårlig. Har hatt en pågående sak i over et år pga biltyveri. Hvor de først etter 1 år og 3 mnd sender meg en mail at de mener at det er lite troverdig at den bilen har blitt stjålet!! Så sitter igjen med et billån på en bil jeg ikke har og de står på sitt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig på alt- de bare gjør alt veldig vanskelig for deg. Du får ikke svar, ikke erstatning, ikke det som du var lovet. Masse "små skrift", styr unna!!

Linda O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Udugelig"

Dette er ett selskap som lurere sine kunder. Vårt hus brannt ned for snart 3 år siden. Og dem har lurt oss fra første dag. Vi har sendt dem mail for ca 2 mnd siden for å få siste oppgjør men ikke fått svar. Vi har ringa å bedt dem svare på mail da er det en masse dritt prat. No er vi leie å blir å skaffe oss advokat og klage dem inn. Vi bytta tilbake til IF rett etter brannen. BYTT BYTT

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygg og god leverandør av forsikringer"

Har alt forsikret hos Storebrand. Dette gjelder hus, innbo, barn, verdisaker osv. Meget gode på kundeservice, og enkel nettside for oversikt. Prisene øker dog mer enn normalt hvert år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende dekning i bilforsikring"

Har opplevd to ganger å bli påkjørt på p-plass siste året, begge gangene stakk synderen av. Vurderer å skifte til selskap der du ikke taper bonus for slike hendelser. 15-20 års toppbonus borte på to biler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Korrupte!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand har vist seg fra en ganske sjokkerende side. De gjør alt de kan for å vinne sin egen sak. De setter historien sammen til sin egen og lyver om de må. Står du i en alvorlig situasjon utnytter de dette for å kjører over deg. De opptrer i det sjulte og benytter seg av en utreder som kun stiller spørsmål som er på oppfordring fra selskapet. De tilbakeholder bevis og dokumenter for saken i mange måneder, dette fordi de vet at folk vil gi opp eller bli preget av mye kostnader i påløpende prosess. De er ekstremt dårlig på kommunikasjon når et alvorlig uhell er ute. Er du i en sak med de så ikke gi opp, Skaff deg en god advokat. Ellers vil jeg bare si STYR LANGT UNNA!!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et seriøst og prisgunstig selskap"

Har hatt en fin tid i Storebrand forsikring og aldri hatt noe problemer dersom det skulle vært noe. Ønsker egentlig ikke å bytte, men dersom det viser seg å dukke opp et rimeligere og like godt alternativ vil jeg vurdere å bytte selskap.

Sølvi H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De reserverer seg mot ALL risiko"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er frisk som en fisk uten nevneverdige helseproblemer, verken nå eller tilbake i tid. Likevel. De kontaktet legen min som opplyste dem om at jeg var plaget av hodepine for 20 år (pga melkeallergi). Dette resulterte med at de reserverer seg mot migrene og hodepine! Jeg nevnte for legen min at jeg hadde litt vondt i hoften for en stund tilbake, men mottok verken behandling eller medisin for dette, og vondten forsvant like etterpå. Nå har de reservert seg for alle hofterelaterte problemer også. Jeg var også borte fra jobb en liten periode pga sykt barn. Dette har resultert i at de reserverer seg mot stressrelaterte situasjoner....

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Ingenting å klage på når det gjelder Storebrand. Har hatt et oppgjør knyttet til avbestilling av reise- fikk da rask og god behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"ikke bra, Storebrand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt på en utdatert og dyr forsikring i årevis uten at Storebrand har tatt kontakt med meg og informert om nyere, bedre og rimeligere alternativer. Jeg har betalt mange, mange, mange tusen kroner til Storebrand unødvendig.

Kundetilfredshet
"Tungvint og vanskelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min bil ble påkjørt av en bilfører som er kunde hos Storebrand. For å få dekket leiebil må jeg dokumentere arbeidsforhold, arbeidstid, kollektivtilbud og andre grunner til at jeg er avhengig av bil. Det burde da være tilstrekkelig at jeg har bil som er i daglig bruk, og at deres kunde har påført den skader som gjør at den ikke er kjørbar. Storebrand har riktignok bekreftet at de vil dekke kostnader til reparasjon, men siden bilen min ikke er levert til et verksted de har avtale med (den står hos merkeverksted, for skadene er såpass alvorlige at jeg kan ikke ta sjansen på et annet verksted), så må Storebrand godkjenne taksten fra verkstedet før de går med på å betale. Kommunikasjonen med Storebrand har vært ok så langt, derfor får de to stjerner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er meget fornøyd med forsikringen, men jeg har ikke krav ovenfor dem"

Jeg har ikke hatt oppgjør eller krav ovenfor Storebrand, men deres ekspedittelighet med korrespondanse er upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bryter avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle ha min faktura pr e post, avtalen med Rema var ok... Storebrand tok over og kunne ikke gjøre det samt at de er nesten 1000 dyrere en andre.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunderådgiver som du når første gang som ønsker å selge deg forsikring er hyggelig og behjelpelig, opptil flere ganger. Men å få hjelp senere av samme rådgiver gruppe viser at de ikke kommuniserer med hverandre og gir tilbakesvar som er komplett motsatt av hva første rådgiver gav. Husk noter navn på hvilken person du snakket med dato og klokkeslett og om mulig. Ta opptak av samtale. Storebrand kommer aldri tilbake til deg selv om du setter kvalitet på kontaktsamtale til 0.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"lure forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringer deg hvis du er kunde hos andre selskaper, snakker om god rabatt og god service, de lurer deg til å bli kunde, men etterpå som man skal melde en skade, de begynner å lure oss og nekter og dekke skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Toppers"

Storebrand er ukomplisert og enkelt og forholde seg til. Svarer kjapt på telefon og kan alltid svare :)

Aleksander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god kundeservice"

Storebrand har vært rask i sin behandling av skadesaker og kommet med god informasjon underveis. Har følt meg ivaretatt i prosessen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd"

Meget god service og veldig gode priser, flere andre selskaper har prøvd å matche prisene i flere år nå, men er alltid mange tusen dyrere

Alexandre V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Er det mulig??"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Storebrand for bil, MC, innbo og husforskringer i Mai 2019. Da ble første faktura skrevet og tilgjengelig kun på storebrand.no. Opprettet efaktura avtale og tenkte at alt skulle være i orden fra nå av. Men nei, storebrand sendte ikke alle faktura gjennom efaktura og jeg fikk en purring for "ubetalte premium" av noe jeg faktisk hadde betalt, men ikke gjennom efaktura systemet eller verken på mail eller sms, så jeg visste ikke om det. I mellomtiden fikk jeg de normale månedlig fakturaene via efaktura. Så jeg tenkte at alt var i orden. Avtalen ble opphørt 05.07. pga "manglende betaling" på en av fakturaene. Noe som jeg selvfølgelig hadde ikke ønsket. Jeg fikk først vite om det 13.07. når jeg mottok sms og mail fra trafikkforsikringsforeningen om jeg ikke hadde forsikring på bil og mc lenger!! Tenkt om noe hadde skjedd et uhell i mellom tiden... Hvorfor har ikke Storebrand sendt meg en eneste mail eller sms eller forsøkt å ringe? Hvordan har Storebrand ikke klart å sende egne faktura gjennom efaktura avtalen??

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Karolis B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Upåklaglig selskap med god kundeservice"

veldig bra selskap, god kundeservice og god hjelp. Bytter for jeg ønsker bonusopprykk. Regner med jeg skal tilbake til Storebrand

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR