Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 30 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
117
86
59
39
106
Sorter omtaler etter
Viser av 407 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot med dette selskapet, styr unna!"

Har vært helkunde hos disse. Trakk penger av min konto til en annen kunde av de. Mente det var mitt problem. Innboforsikring betalt i et halvt år, viste seg at de ikke hadde endret hvor dette gjaldt selv om de fikk ny adresse av meg. Godt det ikke har vært et uhell hos meg i denne tiden. Selv ved en klage, gir de bare opp mellom avdelingene. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt og solid selskap"

Har ingen dårlig erfaring med selskapet som er solid . har egen online system som du kan rapportere saker .

Velg A. E. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt og rotete forsikringsselskap"

Kundeservice var spydig og frekk, men beklaget seg senere. Sjekker ikke opp kildene sine eller gjør et enkelt research for å se at alt stemmer og er på plass. Setter alt på kunden selvom kunden kan være usikker og/eller nytt for h*n. Plutselig får man baksmell av dem for at de i senere tid har sjekket ut at ikke alt stemte. Det kan være fordi man har glemt seg eller rett og slett helt ny på dette med forsikring. Som et seriøst selskap burde de vite bedre om å se etter at alt stemmer som det skal. Sjekke ut før de gir tilbud og ikke komme i senere tid og trekke seg. Sier ikke jeg er perfekt, men jeg sier jeg feks er helt ny på dette også usikker. De ga meg et tilbud, jeg stolte på at alt var i orden (som jeg føler man skal), senere kom baksmellen, og nå er alt min feil.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig selskap å forholde seg til"

Jeg har ved to anledninger vært uheldig med en tapt (GoPro kamera) på grunn av en uventet, ytre påvirkning i form av svære bølger fra passerende båt med det resultat at kameraet falt overbord. Mobiltelefonen er ble høyst sannsynlig stjålet, men jeg brukte ordet tapt siden jeg ikke direkte så at den ble stjålet, men det var ingen andre sannsynlige årsaker til at den ble borte. Dett benytter Storebrands saksbehandlere straks til å betvile årsakene og mener at jeg mistet tingene. Så gir de et såkalt skjønnsmessig oppgjør på kr 2500.-, som overhodet ikke dekker utgiftene til nytt innkjøp. Jeg kan på ingen måte anbefale Storebrand, som ser ut til å ha som policy at kundene ikke snakker sant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Behandler eksisterende kunder som bottn skvetten på en tam øl."

Jeg ble oppringt av storebrand, de skulle selge meg forsikring og ga meg tilbud på 25% avslagg på mine forsikringer pga at jeg hadde pansjonsparing hos de. Jeg forklarte at jeg trudde det var feil og ble forsikret om at jeg hadde krav på det. Forklarte dermed at jeg var kunde men gjerne ville ha dette avslaget, han prøvde da å forklare at jeg mest sannsynlig hadde det. Det hadde jeg ikke og fikk det heller ikke. Sitter no med en forsikring som er rundt 25% dyrere enn hva jeg ville ha fått om jeg ikke var kunde fra før av. Snakket med ledere som forklarer meg at jeg må forstå at de gjorde en feil og at DE GIR NYERE KUNDER BEDRE AVTALER. Som bottn skvett (storebrand kunde) føler jeg meg presset til å gi til et annet forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring er en nødvendighet"

Siden forsikring er en nødvendighet så må en jo forsikre sine eiendeler hvis noe skulle uønsket skulle skje. Prisene på forsikring hos Storebrand kunne gjerne ha vært lavere.

Kjell M. B
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Prisbevist"

De var det billigste forsikringsselskapet på markedet da jeg valgte de. Har ikke hatt noen hendelser som gjør at jeg har hatt behov for deres assistanse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøs og pålitelig ."

Seriøs og pålitelig Ryddig ved takst og skade. Diskuterer ikkje pris på forsikringene , det drar ned veldig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sliter litt med å få svar fra ansvarspersonen jeg har. Sendt flere mailer, men får ikke svar. Forsikringen gikk betraktelig opp etter 1 år, selv om det ble sagt at det skulle holdes stabilt.

Christian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flink til å selge forsikringer, elendig på oppføling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble overtalt av en selger til å kjøpe forsikringer i Storebrand. Har nå hatt behov for å bruke innboforsikringen min. Det tar veldig lang tid og få svar på forsikringsoppgjøret, og det er dårlig oppfølging. Har ventet 1 uke på svar på svar fra saksbehandler. Noe så enkelt som en takst har jeg nå ventet 6 uker på uten at den har kommet. Det tar for lang tid. Kundeservice på chat er også helt elendig.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enorm prisoppgang"

Premie økte fra 21000 til 29000kr over en natt! Bilforsikringen gikk opp over 30%, utrolig mtp bilens verditap og bonusøkning. Fikk imedlitid grei hjelp under skadeoppgjør.

Freddy L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kommer nesten ikke igjennom på telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Nemi forsikring som Dere har overtatt prøver og ringe men ingen tar telefon . Så dårlig har prøvd flere ganger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabel stigning i forsikringssummen."
2 syns denne omtalen er nyttig

En stigning i forsikringen fra kr 14136,- til kr 19428,- fra året 2020 til året 2021 er helt uakseptabelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke gi superforsikring på bil over 7 år/"

Fikk ikke engang tilbud på superforsikring på bilen. Da pga. At kjøretøyet er 7 1/2 år. Uvesentlig kmstand visstnok. Ellers et greit nok forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok, men kunne vart bedre"

Nett basert løsning er ikke godt nok for å håndtere skade saker. Det er ikke alltid finnes riktig vei / valg å beskrive hendelse slik at man må ringe eller skrive for å forklare bedre og får råd fra konsulent. Og så det tar langt tid til å få tilbake melding fra dem. Den siste sak hos meg tok 2 måneder selv om det var enkelt sak angående skade på takboks som var skadet når jeg kjørte inn i garasjen. I tillegg fikk jeg beskjed at de skal redusere bonusen min på grunn av det. Det synes jeg er urettferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lokketilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand strakk seg langt for å få meg over fra If. Jeg hadde en betingelse om at det ikke måtte komme noe useriøst prishopp etter 1 år, men bl.a 11,85% prisøkning på en av bilene (uten at det hadde vært noe skade) synes jeg ble veldig useriøst...

Adeel A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Setter på brukt dør på bilen, og skriver at egenandelen er 400 kr. i brev, men tar 4000 kr."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble litt satt ut når 2012 Volvo S60 fikk dørskade og døren måtte byttes. Så sier verkstedet at policyen til Storebrand er å sette på brukt dør pga. gammel bil. 8 år gammel bil har blitt gammelt nå? Javel. Så sender de brev der de skriver at egenandelen er på 400 kr. Jeg blir glad, tenker at den er lav pga. parkeringshusskade (de har kun 10% bonustap ved parkeringsskader og ta tenkte jeg at de kanskje har lavere egenandel ved parkeringsskader også). Men så sier verkstedet at den er 4000 kr. Ringer Storebrand, de sier at det mangler et 0-tall. Dette er for dårlig synes jeg, for mye rot og ukurrante løsninger.

Kenneth S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ble mistenkt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bilen ble stjelt mens jeg var i karantene etter at jeg kom hjem fra Thailand,politiet tok biltyven på fersken da han hadde tent på bilen min,politiet har utelukket meg som medskyldig da di hadde fotobevis av to gjerningspersoner som kjørte bilen min den aktuelle perioden,men forsikringsselskapet nekter meg forsikring selv om jeg er utelukket av saken🤬 har kontaktet div instanser som kan gå i strupen på di da di ikke har ett bevis på at jeg hadde det involvert i saken,betale forsikring på noe som ødelegger nattesøvnen min pga at Storebrand,

Jon M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kvalitet på saksbehandlingen."

Jeg er meget fornøyd. Jeg anbefaler Storebrand på det varmeste!! Deres forsikringer er gode og dekker mye. Kort behandlingstid tross Covid pandemi, god kommunikasjon. Ett godt forsikringsselskap ha i ryggen.

Trond A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sommerbil brukes ofte av entusiaster som passer på bilen. Årlig pris er alr for høy i forhold til rissiko. Helt urimelige priser på sommerbil. Selv om beregningen er satt fra Års pris så er vi brukere ikke dumme. Helt urimelig årspris! Ta kunden på alvor i hele livs forsikrings perioden. Spill på lag med kunden, med åpne kort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"bra selskap"

Får raskt tilbakemelding når jeg trenger svar. Sender inn mail eller chatter også er problemet løst. Kommunikasjon elektronisk fungerer utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke hjelp når en trenger det!"

Får ikke hjelp når en trenger det! Først var der i forhold til reise som var planlagt før covid-19 som Storebrand var vanskelig med! Ble sendt videre uten hjelp. Så var der en mobil på reise som ikke kunne dekkes på reise forsikring, hvor beskjeden var at den gikk på innbo. Men ei heller der ble det hjelp å få! På tide å bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fantastisk selskap"

Fantastisk hyggelig og hjelpsom service, sto på 50 prosent ved en feil i 5 måneder, men jeg ble saatt opp til 60 og får pengene som er overtrukket trukket av neste faktura Utrolig priser gor ungdommer, bilforsikringen er 500kr billigere enn gjensidige!

Flemming
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade garasje. Dårlig håndværker forsøker å reparere tre ganger. Storebrand vil ikke bruke annen håndværker, og nu er der igen vann i garasjen!!

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Anbefaler ikke Storebrand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en ganske gunstig årlig pris på hus, innbo, reise og bil hos Storebrand, men når uhellet først var ute, så hadde jeg forventet mer. Lite profesjonelle kundebehandlere, lang ventetid på telefon og saksbehandling. Lite informasjon å få, både på nett og telefon. Byttet til Gjensidige og fikk bedre forsikringsvilkår, litt rimeligere årlig pris og en hyggelig kunderådgiver som hjalp meg. Et enkelt bytte

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR