Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Storebrand Forsikring
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Dårlig
17
av 19 innen
skadeforsikring
44%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
161
115
88
66
209
Sorter omtaler etter
Viser av 639 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"

Meldte skade 4.juli 2022. Venter fortsatt på at noen skal ta tak i denne saken. Skaden skjedde på kveldstid - derfor ble det SOS Veihjelp som hjalp oss. De skrev ut en leiebil slik at vi kom oss hjem. Vi fikk ingen info rundt dette og dagen etter kontaktet jeg Storebrand for info om den lånebilen og det hele. De sa at dette var ikke deres sak. Jeg kontaktet SOS veihjelp og de sa det var Storebrand sin sak, men at jeg normalt kunne ha leiebilen i 11 uker. Etter noen dager kom det telefon fra Hertz som spurte hvor lenge jeg skulle ha bilen. De informerte også om at regningen til nå var 15000 kr. Jeg ble sjokkert og leverte den sporenstraks tilbake. Så fikk jeg melding fra Storebrand om at skadesaken var klar og jeg kunne finne verksted. Gjorde det og de utbedret skaden. Men noen dager etter fikk jeg telefon fra takstmann som sa at de ikke dekket skaden. Dette protesterte jeg på og nå har de hatt den liggende siden juli uten å ta noen avgjørelse. Jeg har purret tre ganger - det hjelper ikke. Orker ikke dette lenger nå. Har vært kunde i Storebrand i ti år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
App
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"

Meldte inn skade (Dyreforsikring) har enda etter en uke ikke mottatt svar. Saksbehandler har heller ikke svart på min henvendelse om forventet behandlingstid. Selskapet burde hatt direkteoppgjør med veterinær.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig kundebehandling"

ikke noe kundebehandling,arogant person,tenkte og utvide mine bilforsikringer,men nå bytter jeg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Amatører"

Utrolig lang behandlingstid. 8 måneder og gjentatte purringer. Feilaktig avslag på skadesak. Styr unna. Flinke å ta imot penger, men trenger man hjelp er det bare å glemme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"

Storebrand gjør alt de kan for å spare mest mulig, og de bryr seg ikke om utfallet til kunden ikke strekker til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Norges tregeste og dårligste"

Vær så snill aldri velg denne verste forsikringsselskapet. De er verst med alt, kontakt, tid, behandling, service. De gjør absolutt alt for å ikke utbetal det du har rett på. Man må mase å mase i flere år. Og det hjelper heller ikke.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingstid..."

Venter fortsatt på svar fra mange uker tilbake...spørsmål om hvor lang behandlingstid jeg kan forvente er heller ikke besvart....

Oppgir I. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Latterlig selskap"

Mistet noe på reise, får ikke dekket dette. For det jeg vet kan det godt være STJÅLET, men hvorfor i pokker skal jeg måtte melde det som stjålet for å kunne få igjen noe på forsikringen? Anbelafer ikke!! Tok også over 2 uker på å få behandlet en enkel sak.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang svartid"

Lang tid på svar og vanskelig å ha med å gjøre. Ikke til å stole på

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Avtalebrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har blitt oppringt de tre siste årene fra storebrand av flere aggressive selgere som påstår at jeg får lavere pris på mine forsikringer hvis jeg går over til dem som totalkunde. Tre ganger har de nesten påstått at jeg lyver med den avtalen jeg hadde. Den fjerde gangen så klarer de på finurlig måte å slå prisen jeg hadde med ca 1000kr. Når jeg endelig blir totalkunde hos dem så skrur de prisen opp når avtalen trer i kraft. De havner da 500kr dyrere enn hva jeg hadde i mitt forrige selskap. Jeg har ikke noe skriftlig som dokumenterer dette, bare samtalen jeg og selger hadde. Dessverre så var avtalen i det forrige selskapet såpass bra at når jeg nå prøver å komme tilbake til det gamle selskapet så får jeg ikke denne prisen igjen. Jeg er svært skuffet over Storebrand og måten de jobber på med å overtale kunder.

Eivind E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God info og service mindede"

Veldig lett og komme fram til etn tilfredsstillende altale for oss!

Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Standard forsikringsselskap"

Virker være som alle andre forsikringsselskap. Endrer priser unødvendig mye om du ikke følger med fra år til år. Begrenset tilgjengelighet, men ryddige ved den ene skadesaken jeg har hatt de siste 20 årene.

Espen L. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyreforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig forsikring på hund, dekker ikke noe av utgifter hos veterinær. Måtte betale alt selv etter hadde framlagt faktura og div. Tilbyr heller ikke direkte oppgjør!! Styr unna!!

Cathrine A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker lite"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekker kun 20% av vannskade pga aldersfradrag. Dekker ikke skadedyr. Hva er poenget med forsikring når man nesten ikke får dekket noe? Saksbehandlingen tar alt for lang tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig selskap! Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig serviceinnstilt og ikke hjelspom i det hele tatt. Må krangle seg til å få noe ved uhell, og da får man ikke dekket skaden helt og må selv stå for det. Må være noe av landets dårligste forsikringsselskaper! Styr unna!!0

Elizabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super på oppgjør, utilstrekkelig på forsikring av dyr"

Har i utgangspunktet bare god erfaring med Storebrand. Svært god service, dekning og oppgjør. Et godt valg for folk uten dyr, ettersom man ikke får forsikret katter som tidligere har manglet forsikring her om den er over 2 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging og kundebehandling. Lang ventetid på tlf."

Nettside, din side er bra. Ellers vanskelig å få kontakt med. Priser er blitt alt for høye. Ringer deg ikke opp etter løfte. Oppbemann sentralbord og agenter. Lang ventetid er irriterende.

Per S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trekk for avslag på reiseforsikring"

Måtte avbryte reise pga sykdom. Klarte ikke å skaffe legeattest i tide. Fikk derfor avslag. Som totalkunde føler jeg at dette blir for rigid. Vurderer å skifte selskap for hele familien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig oppfølging, manglende forståelse og en følelse av å ha blitt lurt av forsikringsselger når vi for første gang fikk en skade. Rett og slett solgt oss et lureprodukt på feile vilkår! Bør være helt sikre på at alt forstås i vilkårene før en kjøper forsikring hos Storebrand. Et skadeoppgjør bør være enkelt og smertefritt i en ellers vanskelig tid.Man betaler tross alt for noe en ikke håper skal inntreffe. Vi bytter!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endrer vilkårene underveis."

Saksbehandler ringte meg med tilbud om en billigere forsikring og ga meg bonusøkning uten at det egentlig var innafor regelverk, det har gått under 6 måneder siden siste økning. Han sa likevel at «dette er ingen problem» og eg fikk forsikring for bedre pris enn hos den firma eg hadd då. Etter noen måneder har eg fått «korrigering» av forsikring i form av bonusnedjustering og måtte betale tilbake alt sum som jeg «skyldte» Storebrand. Politikken som går ut på å skaffe seg kunde med alle muligheter, men når eg har prøvd å ta saken opp med både saksbehandler og support, har dem bare dyttet problemet over på hverandre uten at det ga noen resultater. Her ble noen tusenlapper tapt da forsikringen ble til slutt meire kostbart enn hos den forrige firma.

Katrine A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Aksepterer ingen saker"

Ingen av sakene jeg har sendt inn har blitt akseptert. De behandler kundene sine som kriminelle og mistenker dem for forsøk på forsikringssvindel mens de casher inn selv det man betaler. Ikke velg dette selskapet, du står på bar Bakke hvis du en gang trenger hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"elendig kundebehandling"

ble overtalt til å tegne super reise forsikring.. super på alle måter skulle det være. fikk i ferien frastjålet eiendeler og vil bruke superforsikringen. etter venting i to mnd fikk vi avslag , ikke ei krone!, sa opp omgående!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva skal man med dem som forsikringsselskap? De gjør ingenting for deg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble nylig rygget på av bilen foran meg, jeg sto parkert. Melder saken til Storebrand, hører ikke noe på 10 dager, ringer dem etter 25 min i telefonkø får jeg vite at saken ikke har fått tilegnet en saksbehandler enda, og at "dette kan ta noe tid"? Videre når jeg leverer inn bilen skal verkstedet ha bilen i 5 dager, jeg må søke om leiebil til Gensidige, denne prossessen tar også tid, storebrand hjelper deg ikke i det hele tatt i denne sammenhengen, de fraskriver seg alt ansvar for at du som deres kunde for leiebil av motpart. Så behagelig for storebrand, og så ubehagelig knotete for kundene deres. Så i min første bilskade, kan jeg si at jeg ikke fikk noe hjelp av storebrand i noen av leddene gjennom saken, som ikke engang ble noe sak før over 10 dager etter meldt skade og jeg måtte fysisk ringe dem å få tilegnet en saksbehandler. 0 av 10.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite imøtekomme"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liten/ingen forståelse eller fleksibilitet når det gjelder verdi på produkter ved tjuveri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang oppgjørstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye som ikke omgår i forsikringen. Må forskuttere alle vetrinærutgifter og kan ta bortimot 1 mnd før oppgjøret kommer.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR