Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Storebrand Forsikring
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 31 innen
forsikringsselskap
47%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
131
101
74
53
148
Sorter omtaler etter
Viser av 507 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service"

Følger opp, bra selskap men nådde ikke opp denne gang på pris og dekning. Hadde også foretrukket personlig rådgiver/kundekontakt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sjekk nøye Storebrand sine vilkår på husforsikring nøye. Har ikke konkurransedyktige vilkår etter"

Ingen dekning på fuktskade innvendig som andre selskap dekker. Følgeskader er vanlig å dekke i mange selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling"

Vært kunde hos Storebrand forsikring i en årrekke. Opplevde svært dårlig kundebehandling da jeg skulle tegne en ny bilforsikring. Kundebehandler var frekk og nedlatende da undertegnede ga utrykk for at prisen på forsikringen var høy. Etter kort tid ønsket undertegnede å avslutte samtale grunnet kundebehandlers frekke og nedlatende væremåte, kundebehandler avsluttet da samtale ved å bare legge på/kutte samtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Avslag på en bagatell i mine øyne"

Ikke godkjent skade, noe jeg er helt uenig i. Har byttet i dag

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lite behjelpelige når det gjelder problemløsning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke uforpliktende forsikringspris på klokke uten å betale for verditakst

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Yrkesskadeforsikring igjennom arbeidsgiver"

Skadet hånden på jobb i sent 2015. Nerveskade med varige men. Storebrand er arbeidsgivers forsiktig selskap. Storebrand har selv dratt ut tiden og ikke overholdt egene uttalelser om at saken skal behandles snart. Etter masse år sendte advokaten min en avtale om forsikringsoppgjør som igjen Storebrand lovet snarlig behandling, tok ytterligere 6 måneder pluss med gjenntatte purringer ifra advokaten. Joda Storebrand godtok størrelsen på skade utbetalingen, men dekker ikke hele advokat regningen selv om di er pliktig. Nå har denne saken tatt over 5 år med gjenntatte purringer ifra min advokat, mange legespesialist uttalelser er gjennomgått. Mange rådgivende lege uttalelser er gjennomgått, å iløpet av 5 år med Storebrands egen somling, er det klart det koster i advokat utgifter. Har forøvrig ikke motatt endelig oppgjør som skulle komme for 2 uker siden. Advokaten kommer ikke i kontakt med saksbehandler på Storebrand. Blir tingretten i første ledd, så får di gi pekefingeren til Storebrand.

Anina D. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svak service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Storebrand for noen måneder siden, og angrer. Da jeg for første gang i mitt liv fikk et tyveri fra bilen min, trodde jeg at jeg ville møte et hjelpende og serviceinnstilt menneske på telefon - som forsto at de fleste som har opplevd tyveri /hærverk trenger en imøtekommende og forståelsesfull hjelper. Der ble jeg skuffet: en kvinne som kjølig fortalte meg at jeg måtte melde skade på nettet, var alt. Dessverre gikk det ikke, og etter flere forsøk ringte jeg opp igjen dagen etter En mann, som var like kjølig og uinteressert, ba meg ringe verkstedet for å be de sende over info. Da jg spurte etter kontaktinfo, svarte han at "det vet de". Verkstedet visste imidlertid ikke dette, og jeg fikk plutselig rollen som mellommann, med å ringe frem og tilbake. At kunde hjelperen hos Storebrand virket helt uinteressert i å hjelpe meg slik at dette ble så smidig som mulig, fant jeg irriterende merkelig. Og at han ikke oppga navnet sitt da jeg ba om navn, var også helt uventet. Jeg opplevde rett og slett dårlig hjelp og service, og forventet mer når man trenger hjelp. Har tidligere hatt annet forsikringsselskap, og vil bytte tilbake, selv om de var noen kroner dyrere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefalles ikke"

Fikk inntrykk at de er bare flinke å samle inn penger.. Saksbehandler er aldri tilgjengelig, tross over 10 telefon kontakt med kundeservice og angivelig sendte flere purring meldinger. Aldri svarer tilbake. Måtte vente i over 2 måneder for.. avslaget. Vurderer å bytte selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice og lang saksbehandlingstid."

Hadde et kombiskap som gikk i stykker mens jeg var på ferie. Meldte det inn 31 juli. Jeg vet ikke årsaken til dette og har sjekket med strømleverandør om det hadde vært strømbrudd. Det var det ikke. Jeg har sendt bilder av gammelt skap, ødelagt mat samt nytt med kvittering. Jeg tok kontakt senest mandag 13 sept. Idag fikk jeg beskjed om at saken var lukket grunnet for lite opplysninger. Hva kan man si. Har vært i kontakt med dem utallige ganger. Jeg har toppforsikring og får ingen forklaring på hva de fortsatt mangler. STYR unna dette forsikringsselskapet. Du får ikke hjelp….

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Utmerket kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig flink på å tilrettelegge for unge sjåførerer under 23 som eller må betale dyre dommer for forsikring. Har fikser de løsning for rask bygging av bonus og lavere pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling når en trenger dem"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er utrolig dårlig kundebehandling når det kommer til at en trenger hjelp av dem. Har sendt inn skadesak og at det skal være leiebil, det ble ikke brukt leiebil, slik at det skal utbetales kompensasjon. Det blir ikke svart på meldinger og ikke noe tilbakemeldinger når en sender nye opplysninger i saken. Jeg har nå prøvd å få svar ifra dem i 2 uker, men her skjer det ingen ting Når en ringer får en heller ikke noe hjelp, bare sure svar av kundebehandler. Ikke et selskap å stole på når det kommer til oppgjør

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

De er gode på pris, men de er litt dårlig når det gjelder faktureringsutsendelse.

Jan R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storebrand er til å stole på."

Jeg føler meg godt ivaretatt som kunde i Storebrand Forsikring. Rask behandling og bekreftelse på skade. Er også kunde hos Storebrand på fond og forvaltning. De er til å stole på og har dyktige fagfolk. Jan R. H.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra"

Veldig bra forsikring selskap snart og enkel oppgjør

Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hyggelig og bra!"

God informasjon og godt skadeoppgjør. Det stoppet litt opp etter de første bekreftelsene, men tok seg opp igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fin forsikring. Bra erfaring"

Jeg syntes det er en veldig fin forsikring. Men jeg ser etter ett nytt firma for å muligens få forsikrings kostnader ned

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging fra saksbehandler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter en røykskade hos naboen i mai, har vi i august ennå ikke fått fullt oppgjør for skadene. Vi har purret og purret saksbehandler, og hele tiden får vi beskjed om at hen skal ringe tilbake senere samme dag. Men det skjer ikke. Vi har ikke fått tilbakemelding fra saksbehandler siden medio mai. Vi har fått noe oppgjør via andre saksbehandlere, men bruker mye tid på å purre opp restoppgjøret. Saken har nå gått så langt at vi vurderer klage til Finansklagenemdna. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"fikk ikke svar."
3 syns denne omtalen er nyttig

stilte spørsmål om frostskader i mars har ennå ikke hørt noe,nå er det 28-07.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabelt ang reiseforsikring."
2 syns denne omtalen er nyttig

Reiseforsikring gjelder ikke utenfor europa, uansett skade eller tap, men betalingen blir trukket i sin helhet.kunbe forstått om det gjaldt covid, men for alt? Dette skulle faktisk ikke være lovlig.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling ved skade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var håpløst å få tak i en stund mens bilen min stå skadet på verksted. Dem har konsulenter som sitter i mellom dem og bilverksted som tydeligvis er leid inn for å få utbedret bil på rimeligst mulig måte og det kan jeg forstå. Men når prosessen på godkjenning av skade takst tar 8uker (jeg er 8 uker uten bil) så ender regla opp med at jeg må betale 4Xegenandel sum for å berge bilen. For denne så kalte konsulenten ville ikke utbedre etter skade takst og verkstedet klarte ikke å slå av så mye på prisen. Så ser liten nødvendighet med forsikring vis du ender opp med å betale store deler av skade sum fra egen lomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjapp og enkle å ham med å gjøre"

Tok 2 dager fra et uheldig møte med Snurre Sprett til bilen var ferdig reparert. Meget effektiv

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på kundeservice (umulig å få svar) rask på avslag 👎👎"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ventetid på tlf på opp i 1 time, ringer ikke tilbake om du legger igjen tlfnr. Lynrask på å gi avslag men vil ikke undersøke grunnlag for avslag. Betaler for "super" forsikring på hus, men dekker ikke følgeskader av defekt hvitevarer. Dekket heller ikke rast støttemur som raste pga press fra tilstøtende eiendom. Styr unna. 👎👎👎👎

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Erling B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"omtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

umulig å få betalingsavtale på ønsket dato etter gjentatte henvendelser om å endre betalingsdato kommer purring på purring .enda jeg har avtalegiro som de sier jeg må ha for å få dette til .

Filimon Y
Kundetilfredshet
"jeg er medlem hos Storebrand allerede."

Storebrand er bra. jeg er medlem hos Storebrand allerede. jeg trives veldige gode så lang bra tror jeg

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Frarådes"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bare trøbbel med Storebrand og fraråder direkte å bli kunde. Er du kunde så fort deg å bytte! En forsikring er ment å hjelpe deg når uhellet er ute, og her yter Storebrand elendig service. Masse liten skrift og vilkår spesielt designet for å sikre seg selv, og å hindre bistand om noe skulle skje. Ett av eksemplene mine er at jeg spesielt ba om og kjøpte bilforsikring med leiebil, noe man trenger om bilen av uansett grunn skulle få stans og jeg kjører mye og langt med jobb. Leiebil tror jeg bare du får om du kolliderer mot en blålilla Skoda fabia der sjaføren har bursdag og er født kl 16.12 en regntung oktoberdag (karikert historie, men illustrerende for hva som kan finnes under liten skrift). Oppfylles ikke kriteriene eksakt får du ikke hjelp. Jeg har dessverre et par historier til. Man betaler dyrt for forsikring om uhellet er ute, og hos Storebrand får du absolutt ikke det du betaler for.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR