Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 24 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
85
65
45
27
61
Sorter omtaler etter
Viser av 283 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle og upersonlige kundebehandlere"

Hva er bra med Storebrand forsikring? De har lavere pris enn vår tidligere selskap. Flink og overbevisende selger som dessverre ikke kan sies om saksbehandlere etter at avtalen var underskrevet. Hva kan bli bedre? Saksbehandlere hos Storebrand må bli bedre ved henvendelser. Saksbehandlere må ikke mistenke kundens hensikter og motiver. Det er vanskelig å vite ALLE detaljer i forsikringsvilkår. Derfor må kunden jo kunne stole på at forsikringen opptrer upartisk og er "hjelperen" i en vanskelige situasjon. De må høre hva kundens behov er og enda viktigere, å opptre omsorgsfull som kundens «forsvarer» og ikke "aktorat". Egne erfaringer? Har vært Kaskoforsikret som totalkunde med 2 biler (den ene dyr superforsikring), 3 boliger(den ene dyr superforsikring), innbo, båt, ulykkesforsikring, hos Storebrand i kun 2 måneder! Vi angrer allerede og vurderer å kaste håndkle etter denne korte tiden. Vi opplevde Storebrands forsikringsstil som avvisende, uprofesjonell, mistenkeliggjørende og uinteressert i kundens behov, men de er mest opptatt av å finne paragrafen som gir avslag til kundens behov raskest mulig. Vår anbefaling er å holde seg unna Storebrand forsikringen og satse heller på en annen forsikringsselskap som virkelig er mer opptatt av kundens behov og ikke bare lavere priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på skadeoppgjør og kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Krevde erstatning for to kofferter som ble borte på tur, etter fire måneder klarte de å sende meg brev der de beskylder meg for forsikringssvindel, sier opp forsikringene mine og erklærer meg uønsket som kunde i all fremtid. Da jeg sendte klage og påpekte at anklagende mot meg var 100% feil ble det stille. Etter 5 uker har jeg verken fått noen ny henvendelse eller svar på epost. Advarsel til deg som måtte ønske å ta kontakt på telefon med dette selskapet: Bruk en app som tar opp samtalen! Heldigvis hadde jeg det, og kunne forsvare meg mot løgnene deres.

Leif E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynner å bli dyre totalt"

Har ikke hatt bruk for de så mange ganger de siste årene. Kun en skade på MC som de handlet helt greit.

Alexandru G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ditt vanlige forsikringsselskap"

Alt er bra så lenge du betaler dine fakturaer. Men når det kommer til å faktisk refundere, vil de alltid finne noe å unngå refusjon. Hold deg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris og rask kundeservice"

Er fornøyd, men det er alltid viktig å sjekke at man har en god miks mellom god pris og gode betingelser.

Arthur G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Faktura- og termingebyr før du veit av det"

Eg bytte til Storebrand i slutten av ein månad og fekk fyrste fakturaen. Næste faktura kom fem vikor før næste forfall. Eg fekk difor gleda meg yver fakturagebyr og eit for meg nytt gebyr, termingebyr. Eg vel bankar og trygdelag som ikkje spekulerer i gebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"

Etter at bilen min ble taksert etter krasj (ikke min skyld) på mercedes skadesenteret og forsikringsselskapet til sjåføren som stod skyldig i ulykken godkjent taksen for reparasjon, bestemte jeg å ta kontantoppgjør, men da tok min forsikringselskap (storebrand) initiativet og omvurderte saken og utbetalte 10000 kr mindre selv om det var ikke storebrand som stod ansvarlig i denne saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, kunne hatt lavere km pr år"

Hadde Rema forsikring, tidligere, det ble administrert av Storebrand. Kunne hatt 6000km pr år, og 6000kr i egenandel istedet for kr 8000, neste trinn, har nå 4000kr., ellers bra. Gikk til Storebrand, for mange år siden, var i IF, De var dyre

Christer
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Har egentlig ikke noe å si, annet enn at jeg hadde kasko på begge bilene og byttet til ansvar på en. Plutselig fant jeg ut at jeg hadde ansvar på begge...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lokkepriser"

Fikk en meget god pris på bilforsikringen i starten. Nå som bilen er eldre og bonusen høyere etter skadefri kjøring, er premien snart doblet, og ligger godt over selv dyreste konkurrent. Dråpen som fikk meg til å bytte til et annet selskap, var at de heller ikke tilbakebetalte for et betydelig antall kilometer jeg hadde betalt for men ikke kjørt etter at min bilbruk endret seg. Da jeg var i en lignende situasjon med et annet forsikringsselskap for noen år siden, fikk jeg refundert det jeg hadde betalt for mye. Kontakter jeg kundeservice og uttrykker misnøye med den betydelig økte premien, trekker de bare på skuldrene og sier at det er synd. Tafatt kundepleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktige priser!"

Bra priser og kundeservice. Tok litt langt å konkludere en sak hvor jeg var skyldig part. Ellers ok bedrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hjortedyrpåkjørsel (rådyr)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sak avslått etter 4 mnd saksbehandling. Liten skade. Påkjørsel omsider ikke bestritt fra Storebrand da det er bilder av bil, dyr, jeger fra Viltnemda. Dette var ikke nok til kasko: fordi: a) skaden ikke stor nok.. skulle ha vært høyere opp på panser. b) skade på skjerm var ikke forenelig med forklaring (fart/vekt på dyr, at det traff skjerm nede.. dyr skal visst sprette høyt). Avslag, får ikke forsikring i Storebrand, anklaget for falsk forklaring og trussel om politianmeldelse. Insinuerer at skade måtte være påført bil før ev etter påkjørsel..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"

Elendig service, nettsiden fungerer ikke. Ringer man, er de vanskelige og få tak i. Skal du si opp forsikringen, vær obs på å sjekke at dette blir gjort, eller så kan du plutselig få en ny regning. Viktig: Det er også 1 mnd oppsigelsestid. Er ikke fornøyd. Det eneste positive var en god pris, men som ble satt opp etterhvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Reparert bilen min ikke som anbefales av bilprodusent dvs dekk på bilen min var cirka 4mm mønster og siden en av dekka var skadet bytte de kun 2 dekk på samme aksel men BMW sier at siden bilen har xdrive dekke kan vare kun 5% forskellen på mønster og nå må jeg kjøpe 2 nye dekk for å følge BMW sin regel for dekk på biler med xdrive. Jeg synes det er dårlig kundebehandling og hvis man kommer i en ulykke da må man ikke stå for extra kostnader. Jeg kunne forstå om det var utslitt dekk men om det ikke skjedd ulykke kunne jeg bruke de dekkene minst et år til.

Magnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bilforsikringer til Storebrand. Surret med å betale regningen, så fikk purring. Betalte ved en feiltakelse da den opprinnelige regningen på 12950 kroner. Fikk nå beskjed fra trafikkforsikringsforeningen om at bilene ikke var forsikret. Fant ut at Storebrand hadde kansellert forsikringen fordi purregebyr på 70 kroner ikke var betalt, uten engang å si ifra før eller etterpå slik at vi fikk mulighet til å rette opp i feilen. Fikk beskjeden lørdag morgen og nå kan vi ikke bruke bilene før mandag siden de ikke er tilgjengelige. SKJERP DERE STOREBRAND!!! Dere kan ikke ta imot nesten 13.000 kroner og så si opp forsikringen uten advarsel fordi det ved en feiltakelse mangler 70 kroner!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris og veldig gode på skadeoppgjør"

Dette er et selskap som bryr seg om kundene sine. God hjelp til hva man skal gjøre når ulykken inntreffer, og gode betingelser hvis du er en forsiktig kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skrur opp prisen"

Fikk godt tilbud ved inngåelse. Så endret prisene seg når avtalen startet. Så kom prisendring ved årsskiftet med hele 25%????

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppgjør etter skade"

Har du selv skyld i skaden, så taper du mye mer enn bare bonustap og egenandel. Forvent en elendig verditakst i tillegg. Jeg tapte nesten 40 000 bare i verditaksten på en under tre år gammel bil. Storebrand gikk ut fra hva de billigste bilene på Finn ble solgt for. Det innrømmet de når jeg sa jeg hadde sjekket både på Finn og med forhandlere. Fikk kranglet opp taksten 15%. Så det hjelper hvertfall litt å klage om du ikke er fornøyd. MEN jeg tror ikke dette gjelde bare Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundeservice"

Uhyre dårlige websider Bad om å få forsikring klar, de lovet å få ha det klart i god tid. Men det gjorde de ikke, slik at jeg ikke fikk det skiltnummeret jeg ville ha. Og fikk et elendig tilbud da jeg kjøpte ny bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen er for høy."

Selskapet er vel ok, synes prisen er for høy. Har ingen spesiell erfaring med selskapet. Det lille som har vært har vært greit nok.

Else M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra forsikring"

Jeg er veldig fornøyd med kundeservicen og skadeoppgjør. Vi har kun hatt en skade og dette gikk smertefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløst. Jeg fraråder dette forsikringsselskapet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fraråder dette forsikringsselskapet. Ved skade på motorvogn opplevde vi at skadeoppgjøret varte og rakk. Ingen beskjed, sene beskjeder, lite troverdige tilbakemeldinger, ringer ikke tilbake. De selger til og med kjøretøyet før jeg hadde fått oppgjør. Etter nå snart 4 mnd, har jeg ennå ikke fått oppgjør. Det som var positivt var at de var billig på pris, men en bør ikke få en skade sak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk kundebehandling i forbindelse med forsikringssak knyttet til trafikkskade"

Min sønn var utsatt for en trafikkulykke, og fikk varig medisinsk men. Etter den medisinske graden hadde blitt fastsatt av en sakkyndig gikk det svært raskt for ham å få utbetalingen fra Storebrand. Jeg var imponert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyrt"

Dette forsikringsselskapet er alt for dyrt. Jeg føler at jeg betaler alt for mye pr mnd og synes ikke noe om dette. Jeg har aldri brukt forsikringen mtp skade, så jeg føler det er bortkasta.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølgning av kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke følgt opp saken på en riktig måte. Vi har betalt en faktura på flere tusen kroner. Men det viste seg etter en litten stund at det manglet ca 10% av betalte summen som trengtes å betale. Og storebrand i sine prosedyrer hadde som vi ikke har betalt i det hele tatt. De har sendt oss purring som vi har aldri fått !! og de har stoppet forsikringen.De har bare stoppet forsikringen som ingenting var betalt og uten å ringe oss uten følge opp hva som skjedde..
ja sånn skjer når man bare robotiserer prosessene....

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR