Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 25 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
98
72
47
30
78
Sorter omtaler etter
Viser av 325 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig på alt- de bare gjør alt veldig vanskelig for deg. Du får ikke svar, ikke erstatning, ikke det som du var lovet. Masse "små skrift", styr unna!!

Linda O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Udugelig"

Dette er ett selskap som lurere sine kunder. Vårt hus brannt ned for snart 3 år siden. Og dem har lurt oss fra første dag. Vi har sendt dem mail for ca 2 mnd siden for å få siste oppgjør men ikke fått svar. Vi har ringa å bedt dem svare på mail da er det en masse dritt prat. No er vi leie å blir å skaffe oss advokat og klage dem inn. Vi bytta tilbake til IF rett etter brannen. BYTT BYTT

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygg og god leverandør av forsikringer"

Har alt forsikret hos Storebrand. Dette gjelder hus, innbo, barn, verdisaker osv. Meget gode på kundeservice, og enkel nettside for oversikt. Prisene øker dog mer enn normalt hvert år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende dekning i bilforsikring"

Har opplevd to ganger å bli påkjørt på p-plass siste året, begge gangene stakk synderen av. Vurderer å skifte til selskap der du ikke taper bonus for slike hendelser. 15-20 års toppbonus borte på to biler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Korrupte!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand har vist seg fra en ganske sjokkerende side. De gjør alt de kan for å vinne sin egen sak. De setter historien sammen til sin egen og lyver om de må. Står du i en alvorlig situasjon utnytter de dette for å kjører over deg. De opptrer i det sjulte og benytter seg av en utreder som kun stiller spørsmål som er på oppfordring fra selskapet. De tilbakeholder bevis og dokumenter for saken i mange måneder, dette fordi de vet at folk vil gi opp eller bli preget av mye kostnader i påløpende prosess. De er ekstremt dårlig på kommunikasjon når et alvorlig uhell er ute. Er du i en sak med de så ikke gi opp, Skaff deg en god advokat. Ellers vil jeg bare si STYR LANGT UNNA!!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et seriøst og prisgunstig selskap"

Har hatt en fin tid i Storebrand forsikring og aldri hatt noe problemer dersom det skulle vært noe. Ønsker egentlig ikke å bytte, men dersom det viser seg å dukke opp et rimeligere og like godt alternativ vil jeg vurdere å bytte selskap.

Sølvi H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De reserverer seg mot ALL risiko"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er frisk som en fisk uten nevneverdige helseproblemer, verken nå eller tilbake i tid. Likevel. De kontaktet legen min som opplyste dem om at jeg var plaget av hodepine for 20 år (pga melkeallergi). Dette resulterte med at de reserverer seg mot migrene og hodepine! Jeg nevnte for legen min at jeg hadde litt vondt i hoften for en stund tilbake, men mottok verken behandling eller medisin for dette, og vondten forsvant like etterpå. Nå har de reservert seg for alle hofterelaterte problemer også. Jeg var også borte fra jobb en liten periode pga sykt barn. Dette har resultert i at de reserverer seg mot stressrelaterte situasjoner....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Ingenting å klage på når det gjelder Storebrand. Har hatt et oppgjør knyttet til avbestilling av reise- fikk da rask og god behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"ikke bra, Storebrand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt på en utdatert og dyr forsikring i årevis uten at Storebrand har tatt kontakt med meg og informert om nyere, bedre og rimeligere alternativer. Jeg har betalt mange, mange, mange tusen kroner til Storebrand unødvendig.

Kundetilfredshet
"Tungvint og vanskelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min bil ble påkjørt av en bilfører som er kunde hos Storebrand. For å få dekket leiebil må jeg dokumentere arbeidsforhold, arbeidstid, kollektivtilbud og andre grunner til at jeg er avhengig av bil. Det burde da være tilstrekkelig at jeg har bil som er i daglig bruk, og at deres kunde har påført den skader som gjør at den ikke er kjørbar. Storebrand har riktignok bekreftet at de vil dekke kostnader til reparasjon, men siden bilen min ikke er levert til et verksted de har avtale med (den står hos merkeverksted, for skadene er såpass alvorlige at jeg kan ikke ta sjansen på et annet verksted), så må Storebrand godkjenne taksten fra verkstedet før de går med på å betale. Kommunikasjonen med Storebrand har vært ok så langt, derfor får de to stjerner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er meget fornøyd med forsikringen, men jeg har ikke krav ovenfor dem"

Jeg har ikke hatt oppgjør eller krav ovenfor Storebrand, men deres ekspedittelighet med korrespondanse er upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bryter avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle ha min faktura pr e post, avtalen med Rema var ok... Storebrand tok over og kunne ikke gjøre det samt at de er nesten 1000 dyrere en andre.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunderådgiver som du når første gang som ønsker å selge deg forsikring er hyggelig og behjelpelig, opptil flere ganger. Men å få hjelp senere av samme rådgiver gruppe viser at de ikke kommuniserer med hverandre og gir tilbakesvar som er komplett motsatt av hva første rådgiver gav. Husk noter navn på hvilken person du snakket med dato og klokkeslett og om mulig. Ta opptak av samtale. Storebrand kommer aldri tilbake til deg selv om du setter kvalitet på kontaktsamtale til 0.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"lure forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringer deg hvis du er kunde hos andre selskaper, snakker om god rabatt og god service, de lurer deg til å bli kunde, men etterpå som man skal melde en skade, de begynner å lure oss og nekter og dekke skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Toppers"

Storebrand er ukomplisert og enkelt og forholde seg til. Svarer kjapt på telefon og kan alltid svare :)

Aleksander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god kundeservice"

Storebrand har vært rask i sin behandling av skadesaker og kommet med god informasjon underveis. Har følt meg ivaretatt i prosessen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd"

Meget god service og veldig gode priser, flere andre selskaper har prøvd å matche prisene i flere år nå, men er alltid mange tusen dyrere

Alexandre V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Er det mulig??"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Storebrand for bil, MC, innbo og husforskringer i Mai 2019. Da ble første faktura skrevet og tilgjengelig kun på storebrand.no. Opprettet efaktura avtale og tenkte at alt skulle være i orden fra nå av. Men nei, storebrand sendte ikke alle faktura gjennom efaktura og jeg fikk en purring for "ubetalte premium" av noe jeg faktisk hadde betalt, men ikke gjennom efaktura systemet eller verken på mail eller sms, så jeg visste ikke om det. I mellomtiden fikk jeg de normale månedlig fakturaene via efaktura. Så jeg tenkte at alt var i orden. Avtalen ble opphørt 05.07. pga "manglende betaling" på en av fakturaene. Noe som jeg selvfølgelig hadde ikke ønsket. Jeg fikk først vite om det 13.07. når jeg mottok sms og mail fra trafikkforsikringsforeningen om jeg ikke hadde forsikring på bil og mc lenger!! Tenkt om noe hadde skjedd et uhell i mellom tiden... Hvorfor har ikke Storebrand sendt meg en eneste mail eller sms eller forsøkt å ringe? Hvordan har Storebrand ikke klart å sende egne faktura gjennom efaktura avtalen??

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Karolis B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Upåklaglig selskap med god kundeservice"

veldig bra selskap, god kundeservice og god hjelp. Bytter for jeg ønsker bonusopprykk. Regner med jeg skal tilbake til Storebrand

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lokkepris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Anga feil (kunstig lav) pris i offert på bilforsikring, for å få kontakt og prøve å ta igjen den lave prisen ved å ta over mine andre forsikringer. Funker sikkert på mange, men jeg får bare dårlig smak i munnen. Med slike salgsmetoder må man regne med at driften i øvrig også er useriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice dårlig, arrogant, tar lang tid innen de svarer. På innlogging ser man ikke forsikringsdokumenter. Når man vil legge till en forsikring (ny MC) kommer det opp at vi ikke ha forsikringer fra før..

Hans S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Storebrand, men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte"

Fornøyd men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte. Hus tidligst på søknaden 1921 måtte derfor ta dette men ps. huset er fra ca 1800 tallet vil tippe rundt 1890, ukjent byggår ifølge kommunen. Minus : Jeg trykte på igjenoppringning fra Storebrand og har ikke enda fått tlf. fra de. selv om jeg fikk bekreftelse på sms at de ville ringe meg og jeg mistet ikke min plass i køen. Derfor 3 på kundeservice, men hyggelige folk når man får tak i dem.

Sinnakunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut. Om uhellet inntreffer blir du nærmest satt i avhør, hvor hver minste ting du sier vil få 10 oppfølgnings spørsmål og de opptrer som om de er politi. Selv når det er en egen politisak. Selskapet gjør det så vanskelig som mulig å komme i kontakt når du trenger de og om du har vært uheldig og en skade har oppstått, så blir du nærmest trakassert til du sier noe som kan minke utbetalingsbeløpet. Styr unna, langt langt unna. De er billige av en grunn.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/kundebehandling og lite fleksible på pris!"
2 syns denne omtalen er nyttig

God tilgang til forsikringene på nett, dårlig kundeservice og lite fleksible på pris når man som trofast kunde over flere år vil reforhandle sine avtaler

Bayram K. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stormskade"
1 syns denne omtalen er nyttig

For ikke dekket det, selv om jeg har bevis på at det er stormskade (ikke over hele bilen) bare kun noen plasser og har bilde av vindmåler samme dato.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR