Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 23 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
82
63
44
27
56
Sorter omtaler etter
Viser av 272 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Christer
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Har egentlig ikke noe å si, annet enn at jeg hadde kasko på begge bilene og byttet til ansvar på en. Plutselig fant jeg ut at jeg hadde ansvar på begge...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lokkepriser"

Fikk en meget god pris på bilforsikringen i starten. Nå som bilen er eldre og bonusen høyere etter skadefri kjøring, er premien snart doblet, og ligger godt over selv dyreste konkurrent. Dråpen som fikk meg til å bytte til et annet selskap, var at de heller ikke tilbakebetalte for et betydelig antall kilometer jeg hadde betalt for men ikke kjørt etter at min bilbruk endret seg. Da jeg var i en lignende situasjon med et annet forsikringsselskap for noen år siden, fikk jeg refundert det jeg hadde betalt for mye. Kontakter jeg kundeservice og uttrykker misnøye med den betydelig økte premien, trekker de bare på skuldrene og sier at det er synd. Tafatt kundepleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktige priser!"

Bra priser og kundeservice. Tok litt langt å konkludere en sak hvor jeg var skyldig part. Ellers ok bedrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hjortedyrpåkjørsel (rådyr)"

Sak avslått etter 4 mnd saksbehandling. Liten skade. Påkjørsel omsider ikke bestritt fra Storebrand da det er bilder av bil, dyr, jeger fra Viltnemda. Dette var ikke nok til kasko: fordi: a) skaden ikke stor nok.. skulle ha vært høyere opp på panser. b) skade på skjerm var ikke forenelig med forklaring (fart/vekt på dyr, at det traff skjerm nede.. dyr skal visst sprette høyt). Avslag, får ikke forsikring i Storebrand, anklaget for falsk forklaring og trussel om politianmeldelse. Insinuerer at skade måtte være påført bil før ev etter påkjørsel..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"

Elendig service, nettsiden fungerer ikke. Ringer man, er de vanskelige og få tak i. Skal du si opp forsikringen, vær obs på å sjekke at dette blir gjort, eller så kan du plutselig få en ny regning. Viktig: Det er også 1 mnd oppsigelsestid. Er ikke fornøyd. Det eneste positive var en god pris, men som ble satt opp etterhvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Reparert bilen min ikke som anbefales av bilprodusent dvs dekk på bilen min var cirka 4mm mønster og siden en av dekka var skadet bytte de kun 2 dekk på samme aksel men BMW sier at siden bilen har xdrive dekke kan vare kun 5% forskellen på mønster og nå må jeg kjøpe 2 nye dekk for å følge BMW sin regel for dekk på biler med xdrive. Jeg synes det er dårlig kundebehandling og hvis man kommer i en ulykke da må man ikke stå for extra kostnader. Jeg kunne forstå om det var utslitt dekk men om det ikke skjedd ulykke kunne jeg bruke de dekkene minst et år til.

Magnus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bilforsikringer til Storebrand. Surret med å betale regningen, så fikk purring. Betalte ved en feiltakelse da den opprinnelige regningen på 12950 kroner. Fikk nå beskjed fra trafikkforsikringsforeningen om at bilene ikke var forsikret. Fant ut at Storebrand hadde kansellert forsikringen fordi purregebyr på 70 kroner ikke var betalt, uten engang å si ifra før eller etterpå slik at vi fikk mulighet til å rette opp i feilen. Fikk beskjeden lørdag morgen og nå kan vi ikke bruke bilene før mandag siden de ikke er tilgjengelige. SKJERP DERE STOREBRAND!!! Dere kan ikke ta imot nesten 13.000 kroner og så si opp forsikringen uten advarsel fordi det ved en feiltakelse mangler 70 kroner!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God pris og veldig gode på skadeoppgjør"

Dette er et selskap som bryr seg om kundene sine. God hjelp til hva man skal gjøre når ulykken inntreffer, og gode betingelser hvis du er en forsiktig kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skrur opp prisen"

Fikk godt tilbud ved inngåelse. Så endret prisene seg når avtalen startet. Så kom prisendring ved årsskiftet med hele 25%????

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppgjør etter skade"

Har du selv skyld i skaden, så taper du mye mer enn bare bonustap og egenandel. Forvent en elendig verditakst i tillegg. Jeg tapte nesten 40 000 bare i verditaksten på en under tre år gammel bil. Storebrand gikk ut fra hva de billigste bilene på Finn ble solgt for. Det innrømmet de når jeg sa jeg hadde sjekket både på Finn og med forhandlere. Fikk kranglet opp taksten 15%. Så det hjelper hvertfall litt å klage om du ikke er fornøyd. MEN jeg tror ikke dette gjelde bare Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundeservice"

Uhyre dårlige websider Bad om å få forsikring klar, de lovet å få ha det klart i god tid. Men det gjorde de ikke, slik at jeg ikke fikk det skiltnummeret jeg ville ha. Og fikk et elendig tilbud da jeg kjøpte ny bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen er for høy."

Selskapet er vel ok, synes prisen er for høy. Har ingen spesiell erfaring med selskapet. Det lille som har vært har vært greit nok.

Else M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra forsikring"

Jeg er veldig fornøyd med kundeservicen og skadeoppgjør. Vi har kun hatt en skade og dette gikk smertefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Håpløst. Jeg fraråder dette forsikringsselskapet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fraråder dette forsikringsselskapet. Ved skade på motorvogn opplevde vi at skadeoppgjøret varte og rakk. Ingen beskjed, sene beskjeder, lite troverdige tilbakemeldinger, ringer ikke tilbake. De selger til og med kjøretøyet før jeg hadde fått oppgjør. Etter nå snart 4 mnd, har jeg ennå ikke fått oppgjør. Det som var positivt var at de var billig på pris, men en bør ikke få en skade sak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk kundebehandling i forbindelse med forsikringssak knyttet til trafikkskade"

Min sønn var utsatt for en trafikkulykke, og fikk varig medisinsk men. Etter den medisinske graden hadde blitt fastsatt av en sakkyndig gikk det svært raskt for ham å få utbetalingen fra Storebrand. Jeg var imponert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyrt"

Dette forsikringsselskapet er alt for dyrt. Jeg føler at jeg betaler alt for mye pr mnd og synes ikke noe om dette. Jeg har aldri brukt forsikringen mtp skade, så jeg føler det er bortkasta.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølgning av kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har ikke følgt opp saken på en riktig måte. Vi har betalt en faktura på flere tusen kroner. Men det viste seg etter en litten stund at det manglet ca 10% av betalte summen som trengtes å betale. Og storebrand i sine prosedyrer hadde som vi ikke har betalt i det hele tatt. De har sendt oss purring som vi har aldri fått !! og de har stoppet forsikringen.De har bare stoppet forsikringen som ingenting var betalt og uten å ringe oss uten følge opp hva som skjedde..
ja sånn skjer når man bare robotiserer prosessene....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid fått god hjelp fra rådgiveren min og når jeg hadde et uhell med bilen fikk jeg kjempegod og rask hjelp fra storebrand. Kjempefornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig behandling av stort selskap"

Med beklageligvis fraråde alle jeg kan fra å bruke dette forsikringsselskapet. Ved innbrudd i bolig opplevde vi at skadeoppgjøret varte og rakk. Ingen beskjed, sene beskjeder, rapporter som ikke korresponderer med våre oppgaver og håpløst skadebegrensningsfirma (som oppførte seg som petimetere i alle henseende av saken). Vi gjorde omtrent hele jobben i beregning, bilder og sjekking av priser. Dette hjalp ikke saken. Vi ender opp med å gjøre all jobb i bakkant også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand dyrt, av og til litt kjipe"

Har hatt med storebrand å gjøre ved noen skader og av å til kan dem være vanskelige å ha å gjøre med da dem ikke tar fighten for deg. Jeg måtte selv krangle som f med gjensidige for å rette opp i en feil ved bilskade. (usikker på hvordan dette har gått fortsatt). Det verste var dog at dem sendte oss til inkasso og hevde alle forsikringer uten varsel når trafikkforsikringen ble en del av forsikringsselskapenes faktura. (denne sto på autotrekk med maks beløp som ikke hadde blitt endret) ja det var vår feil men dårlig gjort å ikke sende varsel eller kontakte oss å bare si opp forsikringene. Når vi skulle aktivere dette på nytt så måtte vi dessuten ta til gode med dagens satser og fikk således en mye dyrere forsikringsregning totalt og som dessuten måtte tilbakedateres.

Eivind A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok forsikring"

Ok kundehjelp og forsikringsvilkår. Dårlig å øke prisen med kr 1000 til tross for bonusøkning uten åpenbar grunn.

Bjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økte prisen på forsikringen nesten med en gang..."

Hadde et tilbud på årlig kostnad på drøye 10000 kroner for full kasko og med kjørelengde på 25000 km pr år. Ønsker nå å se på andre muligheter for å få denne forsikringen billigere enn 11250 pr år.

Ann-Karin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring gjelder bare på utreise, ikke hjemreise."
1 syns denne omtalen er nyttig

For meg starter reisen når jeg låser døra hjemme, og den er ferdig når jeg låser opp hjemme. Men det mener ikke Storebrand. Vi manglet en koffert etter ferien og tenkte ok den kommer vel i morgen. Men ingen koffert og alt av sommertøy til min sønn var fortsatt borte. Han skulle videre på ferie, så jeg måtte ut å kjøpe nytt!!!! Storebrand mener jeg må kontakte flyselskapet, men det må da være Deres jobb. Ikke min! Så nå bytter jeg hus, bil, hytte, livsforsikring. Dårlig service gidder jeg ikke å betale mange tusen kroner for!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig Reiseforsikring."
1 syns denne omtalen er nyttig

En reiseforsikring som ikke er en forsikring. Tap/tyveri fra bil. De valgte da reise forsikring som det alternativet av fors.som skulle benyttes. Har Hus/innbo/Hund/Tabbe fors/biler/innbrudd i bil/arbeidstap/+++ via Akademikerne , altså en fremforhandlet avtale som de ville inngå. Det eneste de leter etter , er årsaker til IKKE å dekke tapt gjenstand , og legger all skyld med til dels tåpelige utsagn over på "kunde". Styr unna !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meldte tapt bagasje for to mnd siden. Enda ikke skjedd noe mer enn bekreftelse på at de har mottatt saken. Mye rot, kundebehandlere sier forskjellig hver gang man ringer.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR