Forsikring

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
76
61
41
25
47
Sorter omtaler etter
Viser av 250 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølgning av kunde"

De har ikke følgt opp saken på en riktig måte. Vi har betalt en faktura på flere tusen kroner. Men det viste seg etter en litten stund at det manglet ca 10% av betalte summen som trengtes å betale. Og storebrand i sine prosedyrer hadde som vi ikke har betalt i det hele tatt. De har sendt oss purring som vi har aldri fått !! og de har stoppet forsikringen.De har bare stoppet forsikringen som ingenting var betalt og uten å ringe oss uten følge opp hva som skjedde..
ja sånn skjer når man bare robotiserer prosessene....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"

Har alltid fått god hjelp fra rådgiveren min og når jeg hadde et uhell med bilen fikk jeg kjempegod og rask hjelp fra storebrand. Kjempefornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig behandling av stort selskap"

Med beklageligvis fraråde alle jeg kan fra å bruke dette forsikringsselskapet. Ved innbrudd i bolig opplevde vi at skadeoppgjøret varte og rakk. Ingen beskjed, sene beskjeder, rapporter som ikke korresponderer med våre oppgaver og håpløst skadebegrensningsfirma (som oppførte seg som petimetere i alle henseende av saken). Vi gjorde omtrent hele jobben i beregning, bilder og sjekking av priser. Dette hjalp ikke saken. Vi ender opp med å gjøre all jobb i bakkant også.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand dyrt, av og til litt kjipe"

Har hatt med storebrand å gjøre ved noen skader og av å til kan dem være vanskelige å ha å gjøre med da dem ikke tar fighten for deg. Jeg måtte selv krangle som f med gjensidige for å rette opp i en feil ved bilskade. (usikker på hvordan dette har gått fortsatt). Det verste var dog at dem sendte oss til inkasso og hevde alle forsikringer uten varsel når trafikkforsikringen ble en del av forsikringsselskapenes faktura. (denne sto på autotrekk med maks beløp som ikke hadde blitt endret) ja det var vår feil men dårlig gjort å ikke sende varsel eller kontakte oss å bare si opp forsikringene. Når vi skulle aktivere dette på nytt så måtte vi dessuten ta til gode med dagens satser og fikk således en mye dyrere forsikringsregning totalt og som dessuten måtte tilbakedateres.

Eivind A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok forsikring"

Ok kundehjelp og forsikringsvilkår. Dårlig å øke prisen med kr 1000 til tross for bonusøkning uten åpenbar grunn.

Bjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Økte prisen på forsikringen nesten med en gang..."

Hadde et tilbud på årlig kostnad på drøye 10000 kroner for full kasko og med kjørelengde på 25000 km pr år. Ønsker nå å se på andre muligheter for å få denne forsikringen billigere enn 11250 pr år.

Ann-Karin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring gjelder bare på utreise, ikke hjemreise."

For meg starter reisen når jeg låser døra hjemme, og den er ferdig når jeg låser opp hjemme. Men det mener ikke Storebrand. Vi manglet en koffert etter ferien og tenkte ok den kommer vel i morgen. Men ingen koffert og alt av sommertøy til min sønn var fortsatt borte. Han skulle videre på ferie, så jeg måtte ut å kjøpe nytt!!!! Storebrand mener jeg må kontakte flyselskapet, men det må da være Deres jobb. Ikke min! Så nå bytter jeg hus, bil, hytte, livsforsikring. Dårlig service gidder jeg ikke å betale mange tusen kroner for!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Udugelig Reiseforsikring."

En reiseforsikring som ikke er en forsikring. Tap/tyveri fra bil. De valgte da reise forsikring som det alternativet av fors.som skulle benyttes. Har Hus/innbo/Hund/Tabbe fors/biler/innbrudd i bil/arbeidstap/+++ via Akademikerne , altså en fremforhandlet avtale som de ville inngå. Det eneste de leter etter , er årsaker til IKKE å dekke tapt gjenstand , og legger all skyld med til dels tåpelige utsagn over på "kunde". Styr unna !!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meldte tapt bagasje for to mnd siden. Enda ikke skjedd noe mer enn bekreftelse på at de har mottatt saken. Mye rot, kundebehandlere sier forskjellig hver gang man ringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyrt, med mye «liten skrift» i kontrakten!"

Da jeg sa opp, fikk jeg regning på 1000kr mer. Det er dyrt i utgangspunktet, men DET var å dra den for langt!

Sven C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Så sinnsykt dårlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har du barn, styr unna! Holder ikke muntlige avtaler.

Når det kommer til vanlige hus/bil forsikringer er dem aldri billigst, vanskelige å få kontakt med og lite hjelpevennlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig selskap og kundeservice."

Fått bedre tilbud fra annen tilbyder ringte inn for å se ompå jeg kunne få en bedre deal, det kunne jeg ikke atpåtil forlangt de at jeg skulle betale for kunne kjøre 289.000 på odometeret til 01.04.19 når jeg allerede hadde betalt for å kunne kjøre 295.000 på odometeret til 01.04.18. Så de mener det er rett og rimelig at jeg skal betale dobbelt fordi jeg hadde kjørt kortere året før! Styr unna dette selskapet.

Thomas F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"De vet ikke noe om min forsikring når jeg melder inn skade"

Når jeg endelig får beskjed om at "det er ikke sikkert at forsikringen din dekker kansellert fly" da blir jeg litt irritert. Og det viste seg at det heller ikke var så lett.
Det ble en liten kamp og de prøvde seg først bare med 1/4 av summen men etter en ny runde fikk vi tilbake full sum. Helt unødvendig saksgang som skapte mye frustrasjon.
Hadet til Storebrand...
Du vet aldri hvordan selskapet er før du skal bruke de....

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skrur opp prisen radikalt på kort tid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Samtlige forsikringer har mangedoblet seg. Helt tydelig at det er lokkepriser innledningsvis, og at det deretter kan opptil doble eller tredoble seg, selvom bonusen din øker.

Grenser til kriminell adferd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunde behandling"

Bra kundeservice.
Tilbakebetaling av kjørelengde jeg ikke har brukt. Kjørt under 8000, betaler for 12000.
Kunne vært bedre på pris med de forsikringene vi har.

Grzegorzhoroszko
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Flott firma"

Utbetaler Penger. Hyggelig å prate med. Kan man ønsker mer enn det hva de gjører? Hvis enn ikke tilsendt manglende dokumenter da Storebrand kunne ringe til den å mine, ellers så det er nok bra og god og kjekte samtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Storebrand"

Er fornøyd med Storebrand. Hyggelige operatører og alltid lett at komme igjennom. Men jeg har for vane at sjekke priser annet hvert år hos andre aktører, er mulig jeg fortsetter med Storebrand men greit at sjekke innimellom om der kan være penger at spare.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra priser frem til nå"

Har hatt bra priser og hyggelig kundeservice, men på to år har den totale forsikringen øket med 10.000,-

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Best for meg"

Veldigt bra selskap. Kunne tenkt meg full pakke der, men desverre kunne de ikke la løpsbiler og veteranbiler under restaurering forsikres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så glad etter at jeg fikk skade på bilen. "
1 syns denne omtalen er nyttig

De bruker brukte deler, lang ventetid og i tillegg fikser de ikke alt som egentlig må byttes med grunn at det kan være gamle skade! :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vil ikke dekke parafinskade i hus"
1 syns denne omtalen er nyttig

De vil at vi som kunde skal gjøre jobben for dem og kontakte alle naboer og tvinge de til å ringe sine forsikringsselskap. Og vi skal ringe kommunen og kystverket selv.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Terje G. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service"

Hadde nettopp skiftet forsikring til Storebrand, da jeg hadde innbrudd i bilen og det var ikke noe tull med oppgjøret!

Farhad A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Litt dyrt"

Jeg og kona hadde forventning at i 2018 vi får litt rabatt og litt mindre beløp på faktura som vi får fra storebrand men dessverre det er samme beløp og ingen bonus kan de forklare og gi oss informasjon at hva betyr 75 prosent bonus, og når menn for rabatt og bonus hos dere. Hvis jeg finner ikke deres svar tilfredsstillende bytter vi til et billigere selskapet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Billig frem til oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig selskap når det skjer en skade. Kun kontakt gjennom takstmenn, som ikke er fra denne planeten.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Å være kunde i årevis, det blir man straffet for. Det er billigere å spørre om å få en ny forsikring for eks. på en bil eller å endre den direkte på internett, (altså internt i selskapet) SKUFFENDE, vil forsøke nytt selskap.

Søk Bytt.no