Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 24 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
88
67
45
29
69
Sorter omtaler etter
Viser av 298 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Alexandre V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Er det mulig??"

Jeg byttet til Storebrand for bil, MC, innbo og husforskringer i Mai 2019. Da ble første faktura skrevet og tilgjengelig kun på storebrand.no. Opprettet efaktura avtale og tenkte at alt skulle være i orden fra nå av. Men nei, storebrand sendte ikke alle faktura gjennom efaktura og jeg fikk en purring for "ubetalte premium" av noe jeg faktisk hadde betalt, men ikke gjennom efaktura systemet eller verken på mail eller sms, så jeg visste ikke om det. I mellomtiden fikk jeg de normale månedlig fakturaene via efaktura. Så jeg tenkte at alt var i orden. Avtalen ble opphørt 05.07. pga "manglende betaling" på en av fakturaene. Noe som jeg selvfølgelig hadde ikke ønsket. Jeg fikk først vite om det 13.07. når jeg mottok sms og mail fra trafikkforsikringsforeningen om jeg ikke hadde forsikring på bil og mc lenger!! Tenkt om noe hadde skjedd et uhell i mellom tiden... Hvorfor har ikke Storebrand sendt meg en eneste mail eller sms eller forsøkt å ringe? Hvordan har Storebrand ikke klart å sende egne faktura gjennom efaktura avtalen??

Karolis B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Upåklaglig selskap med god kundeservice"

veldig bra selskap, god kundeservice og god hjelp. Bytter for jeg ønsker bonusopprykk. Regner med jeg skal tilbake til Storebrand

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lokkepris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anga feil (kunstig lav) pris i offert på bilforsikring, for å få kontakt og prøve å ta igjen den lave prisen ved å ta over mine andre forsikringer. Funker sikkert på mange, men jeg får bare dårlig smak i munnen. Med slike salgsmetoder må man regne med at driften i øvrig også er useriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Kundeservice dårlig, arrogant, tar lang tid innen de svarer. På innlogging ser man ikke forsikringsdokumenter. Når man vil legge till en forsikring (ny MC) kommer det opp at vi ikke ha forsikringer fra før..

Hans S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Storebrand, men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte"

Fornøyd men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte. Hus tidligst på søknaden 1921 måtte derfor ta dette men ps. huset er fra ca 1800 tallet vil tippe rundt 1890, ukjent byggår ifølge kommunen. Minus : Jeg trykte på igjenoppringning fra Storebrand og har ikke enda fått tlf. fra de. selv om jeg fikk bekreftelse på sms at de ville ringe meg og jeg mistet ikke min plass i køen. Derfor 3 på kundeservice, men hyggelige folk når man får tak i dem.

Sinnakunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut. Om uhellet inntreffer blir du nærmest satt i avhør, hvor hver minste ting du sier vil få 10 oppfølgnings spørsmål og de opptrer som om de er politi. Selv når det er en egen politisak. Selskapet gjør det så vanskelig som mulig å komme i kontakt når du trenger de og om du har vært uheldig og en skade har oppstått, så blir du nærmest trakassert til du sier noe som kan minke utbetalingsbeløpet. Styr unna, langt langt unna. De er billige av en grunn.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/kundebehandling og lite fleksible på pris!"

God tilgang til forsikringene på nett, dårlig kundeservice og lite fleksible på pris når man som trofast kunde over flere år vil reforhandle sine avtaler

Bayram K. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stormskade"

For ikke dekket det, selv om jeg har bevis på at det er stormskade (ikke over hele bilen) bare kun noen plasser og har bilde av vindmåler samme dato.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Andreas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende vilkår for leiebil"

Jeg har min Jeep Renegade forsikret med den beste forsikringen Storebrand kan tilby. I kontrakten står det at jeg har krav på leiebil Tilsvarende min bil. eller opp til 600kr. Dessverre får jeg ikke lånt en tilsvarende bil for 600kr. Om dere har behov for 4x4 så styr unna Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Har ikke hatt bruk for forsikringen så det er litt vanskelig å uttale seg ang dette. Men de er bra på pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofessjonelle"

De sendte meg dobbel faktura etter 2-3 måneders forsikring, så sendte de meg purringer på denne flere ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere unna"

Dårlig kundebehandling!!! De lurer deg om å fikse bilen til den dårligst verksted og etter det de sende meg en faktura med egenandel 4000kr og 8000kr pga jeg kjørte bilen over 12000 km, selv om jeg har kjørt bare 2000 km (så lenge jeg kjøpte bilen, 2 måneder siden) ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, laaang ventetid på både telefon og chat. ventet over 1 time bare i chatten. Skulle få tilbakemelding på hvor i køen jeg befant meg og hvor lang ventetid de estimerte, men fikk samme beskjed hvert tredje minutt uten køplass eller estimert ventetid. "Vi har noe ventetid, men du vil bli satt i kontakt med en rådgiver så snart som mulig. Din posisjon i køen og beregnet ventetid vil bli oppdatert om ca. tre minutter." Skademeldinger som er sendt inn finner en ikke igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle og upersonlige kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hva er bra med Storebrand forsikring? De har lavere pris enn vår tidligere selskap. Flink og overbevisende selger som dessverre ikke kan sies om saksbehandlere etter at avtalen var underskrevet. Hva kan bli bedre? Saksbehandlere hos Storebrand må bli bedre ved henvendelser. Saksbehandlere må ikke mistenke kundens hensikter og motiver. Det er vanskelig å vite ALLE detaljer i forsikringsvilkår. Derfor må kunden jo kunne stole på at forsikringen opptrer upartisk og er "hjelperen" i en vanskelige situasjon. De må høre hva kundens behov er og enda viktigere, å opptre omsorgsfull som kundens «forsvarer» og ikke "aktorat". Egne erfaringer? Har vært Kaskoforsikret som totalkunde med 2 biler (den ene dyr superforsikring), 3 boliger(den ene dyr superforsikring), innbo, båt, ulykkesforsikring, hos Storebrand i kun 2 måneder! Vi angrer allerede og vurderer å kaste håndkle etter denne korte tiden. Vi opplevde Storebrands forsikringsstil som avvisende, uprofesjonell, mistenkeliggjørende og uinteressert i kundens behov, men de er mest opptatt av å finne paragrafen som gir avslag til kundens behov raskest mulig. Vår anbefaling er å holde seg unna Storebrand forsikringen og satse heller på en annen forsikringsselskap som virkelig er mer opptatt av kundens behov og ikke bare lavere priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på skadeoppgjør og kontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Krevde erstatning for to kofferter som ble borte på tur, etter fire måneder klarte de å sende meg brev der de beskylder meg for forsikringssvindel, sier opp forsikringene mine og erklærer meg uønsket som kunde i all fremtid. Da jeg sendte klage og påpekte at anklagende mot meg var 100% feil ble det stille. Etter 5 uker har jeg verken fått noen ny henvendelse eller svar på epost. Advarsel til deg som måtte ønske å ta kontakt på telefon med dette selskapet: Bruk en app som tar opp samtalen! Heldigvis hadde jeg det, og kunne forsvare meg mot løgnene deres.

Leif E. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynner å bli dyre totalt"

Har ikke hatt bruk for de så mange ganger de siste årene. Kun en skade på MC som de handlet helt greit.

Alexandru G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ditt vanlige forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra så lenge du betaler dine fakturaer. Men når det kommer til å faktisk refundere, vil de alltid finne noe å unngå refusjon. Hold deg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God pris og rask kundeservice"

Er fornøyd, men det er alltid viktig å sjekke at man har en god miks mellom god pris og gode betingelser.

Arthur G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Faktura- og termingebyr før du veit av det"

Eg bytte til Storebrand i slutten av ein månad og fekk fyrste fakturaen. Næste faktura kom fem vikor før næste forfall. Eg fekk difor gleda meg yver fakturagebyr og eit for meg nytt gebyr, termingebyr. Eg vel bankar og trygdelag som ikkje spekulerer i gebyr.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at bilen min ble taksert etter krasj (ikke min skyld) på mercedes skadesenteret og forsikringsselskapet til sjåføren som stod skyldig i ulykken godkjent taksen for reparasjon, bestemte jeg å ta kontantoppgjør, men da tok min forsikringselskap (storebrand) initiativet og omvurderte saken og utbetalte 10000 kr mindre selv om det var ikke storebrand som stod ansvarlig i denne saken

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, kunne hatt lavere km pr år"

Hadde Rema forsikring, tidligere, det ble administrert av Storebrand. Kunne hatt 6000km pr år, og 6000kr i egenandel istedet for kr 8000, neste trinn, har nå 4000kr., ellers bra. Gikk til Storebrand, for mange år siden, var i IF, De var dyre

Christer
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Har egentlig ikke noe å si, annet enn at jeg hadde kasko på begge bilene og byttet til ansvar på en. Plutselig fant jeg ut at jeg hadde ansvar på begge...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bruker lokkepriser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en meget god pris på bilforsikringen i starten. Nå som bilen er eldre og bonusen høyere etter skadefri kjøring, er premien snart doblet, og ligger godt over selv dyreste konkurrent. Dråpen som fikk meg til å bytte til et annet selskap, var at de heller ikke tilbakebetalte for et betydelig antall kilometer jeg hadde betalt for men ikke kjørt etter at min bilbruk endret seg. Da jeg var i en lignende situasjon med et annet forsikringsselskap for noen år siden, fikk jeg refundert det jeg hadde betalt for mye. Kontakter jeg kundeservice og uttrykker misnøye med den betydelig økte premien, trekker de bare på skuldrene og sier at det er synd. Tafatt kundepleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktige priser!"

Bra priser og kundeservice. Tok litt langt å konkludere en sak hvor jeg var skyldig part. Ellers ok bedrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hjortedyrpåkjørsel (rådyr)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sak avslått etter 4 mnd saksbehandling. Liten skade. Påkjørsel omsider ikke bestritt fra Storebrand da det er bilder av bil, dyr, jeger fra Viltnemda. Dette var ikke nok til kasko: fordi: a) skaden ikke stor nok.. skulle ha vært høyere opp på panser. b) skade på skjerm var ikke forenelig med forklaring (fart/vekt på dyr, at det traff skjerm nede.. dyr skal visst sprette høyt). Avslag, får ikke forsikring i Storebrand, anklaget for falsk forklaring og trussel om politianmeldelse. Insinuerer at skade måtte være påført bil før ev etter påkjørsel..

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR