Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 29 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
110
76
49
33
85
Sorter omtaler etter
Viser av 353 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokkende med gode tilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har erfaring med at dem er flinke til å lokke kunder med gode tilbud, men veldig dårlig service! Byttet fra Gjensidige til Storebrand pga billigere i pris. Veldig dårlig på kommunikasjon, lite samarbeidsvillige Samt dårlig system for betaling. Opplevd å få purregebyrer ved Flere anledninger jeg ikke skulle hatt dette. Må da Bruke unødvendig tid å energi på å ringe gi beskjed så Etter mye om å men så klarer dem å se feilen sin. Alt i alt en veldig useriøs aktør! STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
"Prisgunstig"

Så langt bare gode erfaringer, prismessig, har ikke hatt behov for forsikringen så langt! Er da man får se hva den er verdt. Og de har ikke stort prispåslag ved hovedforfall, for jeg er ikke trofast, om de prøver på slike sprell med høye prisøkninger! Har alt hos Storebrand nå.

Jaran Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hyggelig kommunikasjon men en useriøs aktør."

Kontakten med storebrand var relativt hyggelig og rask. Jeg ble dog lovet at alle forsikringene jeg hadde i DNB skulle gå igjennom hos dem (bla uføreforsikring). Da alle forsikringene var overført fikk jeg avslag på uføreforsikringen, noe jeg fra før hadde i DNB. Begrunnelsen var svak og det føles mer ut som legen de bruker er en mann i dress som bruker google som verktøy. For meg opplevdes det særdeles useriøst, jeg kan ikke uttale meg om forsikringene generelt men valgte og flytte alt ut. Anbefales om man er ute etter en hyggelig prat, men ikke som en seriøs aktør.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Robertas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ok med priser men utrolig dårlig på kommunikasjon"

Jeg har byttet fra IF til Storebrand da jeg fikk litt bedre tilbud. Men etter jeg har byttet opplevd at kontakt person sluttet å svare, har prøvd å ringe og sende e-post. Og dette gjelder feil opprettet faktura/periode som de har sendt til meg. Så de er veldig på å sende tilbud og for å få nye kunder men slutter å kommunisere etterpå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Leverer det de lover!"

Hadde innbrudd i boden min mens jeg var på ferie og ble frastjålet noen flasker dyr vin og en robotgressklipper, ringte inn og meldte skaden, hyggelig kundebehandler og penger på konto etter få dager. Anbefaler Storebrand!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundevennlighet"

Kundevennlig og raskt og fornuftig skadeoppgjør. Rimelige forsikringer på bil som jeg har forespurt pris på

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"5 dager så var forsikringssummen på konto"

Mine erfaringer med Storebrand er kun positive. Jeg har kun opplevd å bli syk og Storebrand betalte ut premien på kort tid. Er fornøyd.

Helena I. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De utbetaler ikke når uhell er ute og de vrir om på skade via skadetakst mann"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig saksbehandling. Dyrt og de betaler ikke ut når skade er og sender takstmann som vrir på aktuell skade til sin fordel. Anbefaler ikke storebrand forsikring til noen..

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kommunikasjon"

Liten kontakt utenom prisøking. Kun nettbaserte forespørsler som ikke alltid dekker kundens behov ved kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Egentlig veldig bra"

Personlig oppfølging. God informasjonsflyt, forklart det jeg ikke forstår/er enig i. Generelt godt fornøyd

Eivind S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundeservice og priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet nylig bilforsikring og fikk betydlig reduksjon i premie, dette til tross for høyere kjørelengde. Hyggelig kundeservice. Blir nok flere forsikringer snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig dekning og lang behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde reiseforsikring via kredittkortet deres. De utbetalte kun en brøkdel av kostnaden for tannskaden min. Det var en svært ukomplisert sak, men likevel var behandlingstiden på nesten to måneder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har satt seg på bakbeina og vært lite sammarbeidsvillig når jeg som kunde har hatt behov for det. Lang sakstid og vanvittig dårlig kommunikasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap som har avtaler med enda verre skadesentre"

Må melde at jeg er svært misfornøyd med skadesenteret (Møller bil) dere har avtale med og forsikringsselskapet jeg har med å gjør. Ikke bare tok det over tre uker før vi fikk sendt inn bilen, men når til og med verkstedet ikke klarer å opprettholde avtale til å levere tilbake bilen etter 5 dager som avtalt fordi de hadde bestilt feil del. De har elendig kundeservice og sa de varslet meg på forhånd om at den ikke var klar, men det gjorde de absolutt ikke. Prøvde å kontakte dem anngående status på bilen, men de svarte verken på mail eller telefon. Når jeg kom for å hente den beklagde de bare og ville ha meg ut. Hadde planer denne helgen og trengte bilen, men de tilbudet ikke noe leiebil eller detaljer eller noe annet alternativ og hastet bare med å få meg ut fordi det nærmet seg stengetid. Kommer til å skifte til et mer pålitelig forsikringsselskap i nærmeste fremtid. Udugelig skadesenter og forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig selvskap"

Mine erfaringer med storebrand er veldig dårlig. Har hatt en pågående sak i over et år pga biltyveri. Hvor de først etter 1 år og 3 mnd sender meg en mail at de mener at det er lite troverdig at den bilen har blitt stjålet!! Så sitter igjen med et billån på en bil jeg ikke har og de står på sitt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig på alt- de bare gjør alt veldig vanskelig for deg. Du får ikke svar, ikke erstatning, ikke det som du var lovet. Masse "små skrift", styr unna!!

Linda O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Udugelig"

Dette er ett selskap som lurere sine kunder. Vårt hus brannt ned for snart 3 år siden. Og dem har lurt oss fra første dag. Vi har sendt dem mail for ca 2 mnd siden for å få siste oppgjør men ikke fått svar. Vi har ringa å bedt dem svare på mail da er det en masse dritt prat. No er vi leie å blir å skaffe oss advokat og klage dem inn. Vi bytta tilbake til IF rett etter brannen. BYTT BYTT

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygg og god leverandør av forsikringer"

Har alt forsikret hos Storebrand. Dette gjelder hus, innbo, barn, verdisaker osv. Meget gode på kundeservice, og enkel nettside for oversikt. Prisene øker dog mer enn normalt hvert år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende dekning i bilforsikring"

Har opplevd to ganger å bli påkjørt på p-plass siste året, begge gangene stakk synderen av. Vurderer å skifte til selskap der du ikke taper bonus for slike hendelser. 15-20 års toppbonus borte på to biler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Korrupte!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Storebrand har vist seg fra en ganske sjokkerende side. De gjør alt de kan for å vinne sin egen sak. De setter historien sammen til sin egen og lyver om de må. Står du i en alvorlig situasjon utnytter de dette for å kjører over deg. De opptrer i det sjulte og benytter seg av en utreder som kun stiller spørsmål som er på oppfordring fra selskapet. De tilbakeholder bevis og dokumenter for saken i mange måneder, dette fordi de vet at folk vil gi opp eller bli preget av mye kostnader i påløpende prosess. De er ekstremt dårlig på kommunikasjon når et alvorlig uhell er ute. Er du i en sak med de så ikke gi opp, Skaff deg en god advokat. Ellers vil jeg bare si STYR LANGT UNNA!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et seriøst og prisgunstig selskap"

Har hatt en fin tid i Storebrand forsikring og aldri hatt noe problemer dersom det skulle vært noe. Ønsker egentlig ikke å bytte, men dersom det viser seg å dukke opp et rimeligere og like godt alternativ vil jeg vurdere å bytte selskap.

Sølvi H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De reserverer seg mot ALL risiko"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er frisk som en fisk uten nevneverdige helseproblemer, verken nå eller tilbake i tid. Likevel. De kontaktet legen min som opplyste dem om at jeg var plaget av hodepine for 20 år (pga melkeallergi). Dette resulterte med at de reserverer seg mot migrene og hodepine! Jeg nevnte for legen min at jeg hadde litt vondt i hoften for en stund tilbake, men mottok verken behandling eller medisin for dette, og vondten forsvant like etterpå. Nå har de reservert seg for alle hofterelaterte problemer også. Jeg var også borte fra jobb en liten periode pga sykt barn. Dette har resultert i at de reserverer seg mot stressrelaterte situasjoner....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Ingenting å klage på når det gjelder Storebrand. Har hatt et oppgjør knyttet til avbestilling av reise- fikk da rask og god behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"ikke bra, Storebrand"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt på en utdatert og dyr forsikring i årevis uten at Storebrand har tatt kontakt med meg og informert om nyere, bedre og rimeligere alternativer. Jeg har betalt mange, mange, mange tusen kroner til Storebrand unødvendig.

Kundetilfredshet
"Tungvint og vanskelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min bil ble påkjørt av en bilfører som er kunde hos Storebrand. For å få dekket leiebil må jeg dokumentere arbeidsforhold, arbeidstid, kollektivtilbud og andre grunner til at jeg er avhengig av bil. Det burde da være tilstrekkelig at jeg har bil som er i daglig bruk, og at deres kunde har påført den skader som gjør at den ikke er kjørbar. Storebrand har riktignok bekreftet at de vil dekke kostnader til reparasjon, men siden bilen min ikke er levert til et verksted de har avtale med (den står hos merkeverksted, for skadene er såpass alvorlige at jeg kan ikke ta sjansen på et annet verksted), så må Storebrand godkjenne taksten fra verkstedet før de går med på å betale. Kommunikasjonen med Storebrand har vært ok så langt, derfor får de to stjerner.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR