Meny

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 25 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Storebrand Forsikring
Filtrer omtaler
96
70
47
30
75
Sorter omtaler etter
Viser av 318 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Sølvi H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"De reserverer seg mot ALL risiko"

Jeg er frisk som en fisk uten nevneverdige helseproblemer, verken nå eller tilbake i tid. Likevel. De kontaktet legen min som opplyste dem om at jeg var plaget av hodepine for 20 år (pga melkeallergi). Dette resulterte med at de reserverer seg mot migrene og hodepine! Jeg nevnte for legen min at jeg hadde litt vondt i hoften for en stund tilbake, men mottok verken behandling eller medisin for dette, og vondten forsvant like etterpå. Nå har de reservert seg for alle hofterelaterte problemer også. Jeg var også borte fra jobb en liten periode pga sykt barn. Dette har resultert i at de reserverer seg mot stressrelaterte situasjoner....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Ingenting å klage på når det gjelder Storebrand. Har hatt et oppgjør knyttet til avbestilling av reise- fikk da rask og god behandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"ikke bra, Storebrand"

Jeg har betalt på en utdatert og dyr forsikring i årevis uten at Storebrand har tatt kontakt med meg og informert om nyere, bedre og rimeligere alternativer. Jeg har betalt mange, mange, mange tusen kroner til Storebrand unødvendig.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
"Tungvint og vanskelig!"

Min bil ble påkjørt av en bilfører som er kunde hos Storebrand. For å få dekket leiebil må jeg dokumentere arbeidsforhold, arbeidstid, kollektivtilbud og andre grunner til at jeg er avhengig av bil. Det burde da være tilstrekkelig at jeg har bil som er i daglig bruk, og at deres kunde har påført den skader som gjør at den ikke er kjørbar. Storebrand har riktignok bekreftet at de vil dekke kostnader til reparasjon, men siden bilen min ikke er levert til et verksted de har avtale med (den står hos merkeverksted, for skadene er såpass alvorlige at jeg kan ikke ta sjansen på et annet verksted), så må Storebrand godkjenne taksten fra verkstedet før de går med på å betale. Kommunikasjonen med Storebrand har vært ok så langt, derfor får de to stjerner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er meget fornøyd med forsikringen, men jeg har ikke krav ovenfor dem"

Jeg har ikke hatt oppgjør eller krav ovenfor Storebrand, men deres ekspedittelighet med korrespondanse er upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bryter avtaler"

Skulle ha min faktura pr e post, avtalen med Rema var ok... Storebrand tok over og kunne ikke gjøre det samt at de er nesten 1000 dyrere en andre.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Kunderådgiver som du når første gang som ønsker å selge deg forsikring er hyggelig og behjelpelig, opptil flere ganger. Men å få hjelp senere av samme rådgiver gruppe viser at de ikke kommuniserer med hverandre og gir tilbakesvar som er komplett motsatt av hva første rådgiver gav. Husk noter navn på hvilken person du snakket med dato og klokkeslett og om mulig. Ta opptak av samtale. Storebrand kommer aldri tilbake til deg selv om du setter kvalitet på kontaktsamtale til 0.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"lure forsikring"

De ringer deg hvis du er kunde hos andre selskaper, snakker om god rabatt og god service, de lurer deg til å bli kunde, men etterpå som man skal melde en skade, de begynner å lure oss og nekter og dekke skade.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Toppers"

Storebrand er ukomplisert og enkelt og forholde seg til. Svarer kjapt på telefon og kan alltid svare :)

Aleksander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask og god kundeservice"

Storebrand har vært rask i sin behandling av skadesaker og kommet med god informasjon underveis. Har følt meg ivaretatt i prosessen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornøyd"

Meget god service og veldig gode priser, flere andre selskaper har prøvd å matche prisene i flere år nå, men er alltid mange tusen dyrere

Alexandre V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Er det mulig??"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Storebrand for bil, MC, innbo og husforskringer i Mai 2019. Da ble første faktura skrevet og tilgjengelig kun på storebrand.no. Opprettet efaktura avtale og tenkte at alt skulle være i orden fra nå av. Men nei, storebrand sendte ikke alle faktura gjennom efaktura og jeg fikk en purring for "ubetalte premium" av noe jeg faktisk hadde betalt, men ikke gjennom efaktura systemet eller verken på mail eller sms, så jeg visste ikke om det. I mellomtiden fikk jeg de normale månedlig fakturaene via efaktura. Så jeg tenkte at alt var i orden. Avtalen ble opphørt 05.07. pga "manglende betaling" på en av fakturaene. Noe som jeg selvfølgelig hadde ikke ønsket. Jeg fikk først vite om det 13.07. når jeg mottok sms og mail fra trafikkforsikringsforeningen om jeg ikke hadde forsikring på bil og mc lenger!! Tenkt om noe hadde skjedd et uhell i mellom tiden... Hvorfor har ikke Storebrand sendt meg en eneste mail eller sms eller forsøkt å ringe? Hvordan har Storebrand ikke klart å sende egne faktura gjennom efaktura avtalen??

Karolis B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Upåklaglig selskap med god kundeservice"

veldig bra selskap, god kundeservice og god hjelp. Bytter for jeg ønsker bonusopprykk. Regner med jeg skal tilbake til Storebrand

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lokkepris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anga feil (kunstig lav) pris i offert på bilforsikring, for å få kontakt og prøve å ta igjen den lave prisen ved å ta over mine andre forsikringer. Funker sikkert på mange, men jeg får bare dårlig smak i munnen. Med slike salgsmetoder må man regne med at driften i øvrig også er useriøs.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Kundeservice dårlig, arrogant, tar lang tid innen de svarer. På innlogging ser man ikke forsikringsdokumenter. Når man vil legge till en forsikring (ny MC) kommer det opp at vi ikke ha forsikringer fra før..

Hans S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Storebrand, men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte"

Fornøyd men litt dyr derfor vurderer jeg å bytte. Hus tidligst på søknaden 1921 måtte derfor ta dette men ps. huset er fra ca 1800 tallet vil tippe rundt 1890, ukjent byggår ifølge kommunen. Minus : Jeg trykte på igjenoppringning fra Storebrand og har ikke enda fått tlf. fra de. selv om jeg fikk bekreftelse på sms at de ville ringe meg og jeg mistet ikke min plass i køen. Derfor 3 på kundeservice, men hyggelige folk når man får tak i dem.

Sinnakunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vil ha penger inn, men skal betale minst mulig ut. Om uhellet inntreffer blir du nærmest satt i avhør, hvor hver minste ting du sier vil få 10 oppfølgnings spørsmål og de opptrer som om de er politi. Selv når det er en egen politisak. Selskapet gjør det så vanskelig som mulig å komme i kontakt når du trenger de og om du har vært uheldig og en skade har oppstått, så blir du nærmest trakassert til du sier noe som kan minke utbetalingsbeløpet. Styr unna, langt langt unna. De er billige av en grunn.

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/kundebehandling og lite fleksible på pris!"

God tilgang til forsikringene på nett, dårlig kundeservice og lite fleksible på pris når man som trofast kunde over flere år vil reforhandle sine avtaler

Bayram K. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stormskade"

For ikke dekket det, selv om jeg har bevis på at det er stormskade (ikke over hele bilen) bare kun noen plasser og har bilde av vindmåler samme dato.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Andreas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende vilkår for leiebil"

Jeg har min Jeep Renegade forsikret med den beste forsikringen Storebrand kan tilby. I kontrakten står det at jeg har krav på leiebil Tilsvarende min bil. eller opp til 600kr. Dessverre får jeg ikke lånt en tilsvarende bil for 600kr. Om dere har behov for 4x4 så styr unna Storebrand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Har ikke hatt bruk for forsikringen så det er litt vanskelig å uttale seg ang dette. Men de er bra på pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofessjonelle"
1 syns denne omtalen er nyttig

De sendte meg dobbel faktura etter 2-3 måneders forsikring, så sendte de meg purringer på denne flere ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere unna"

Dårlig kundebehandling!!! De lurer deg om å fikse bilen til den dårligst verksted og etter det de sende meg en faktura med egenandel 4000kr og 8000kr pga jeg kjørte bilen over 12000 km, selv om jeg har kjørt bare 2000 km (så lenge jeg kjøpte bilen, 2 måneder siden) ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, laaang ventetid på både telefon og chat. ventet over 1 time bare i chatten. Skulle få tilbakemelding på hvor i køen jeg befant meg og hvor lang ventetid de estimerte, men fikk samme beskjed hvert tredje minutt uten køplass eller estimert ventetid. "Vi har noe ventetid, men du vil bli satt i kontakt med en rådgiver så snart som mulig. Din posisjon i køen og beregnet ventetid vil bli oppdatert om ca. tre minutter." Skademeldinger som er sendt inn finner en ikke igjen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle og upersonlige kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hva er bra med Storebrand forsikring? De har lavere pris enn vår tidligere selskap. Flink og overbevisende selger som dessverre ikke kan sies om saksbehandlere etter at avtalen var underskrevet. Hva kan bli bedre? Saksbehandlere hos Storebrand må bli bedre ved henvendelser. Saksbehandlere må ikke mistenke kundens hensikter og motiver. Det er vanskelig å vite ALLE detaljer i forsikringsvilkår. Derfor må kunden jo kunne stole på at forsikringen opptrer upartisk og er "hjelperen" i en vanskelige situasjon. De må høre hva kundens behov er og enda viktigere, å opptre omsorgsfull som kundens «forsvarer» og ikke "aktorat". Egne erfaringer? Har vært Kaskoforsikret som totalkunde med 2 biler (den ene dyr superforsikring), 3 boliger(den ene dyr superforsikring), innbo, båt, ulykkesforsikring, hos Storebrand i kun 2 måneder! Vi angrer allerede og vurderer å kaste håndkle etter denne korte tiden. Vi opplevde Storebrands forsikringsstil som avvisende, uprofesjonell, mistenkeliggjørende og uinteressert i kundens behov, men de er mest opptatt av å finne paragrafen som gir avslag til kundens behov raskest mulig. Vår anbefaling er å holde seg unna Storebrand forsikringen og satse heller på en annen forsikringsselskap som virkelig er mer opptatt av kundens behov og ikke bare lavere priser.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR