Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 23 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
60
32
9
21
23
Sorter omtaler etter
Viser av 145 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og god"

Har hatt KLP no i 1 år og er strålende fornøgd.. Seriøst og solid selskap, bare så synd at ikkje alle får benytte seg av den gode prisen når en ikke er medlem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"endring av forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg skulle flytte og forsikre mitt nye hus ble det rot i de forsikringene jeg allerede hadde. Faktura for mars ble heller ikke sendt, og jeg ble usikker i forhold til hva som var gyldig, og om jeg var forsikret i det hele tatt.Har vært svært fornøyd med klp forsikring tidligere, men nå syntes jeg tilliten er på gyngende grunn.

Svar fra KLP Forsikring
26.03.2019 14.57
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positive ting å si om KLP. Når jeg var uheldig i fjor med bilen fikk jeg full hjelp og leiebil og hele pakka. Tok tanna mi i ferien og fikk alt dekka på reiseforsikringa! Kjempefornøyd :-)

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2019 14.50
Takk for tilbakemelding ! Vi setter stor pris på ris og ros. Godt å høre at du er fornøyd.

KLP/christine
Maibritt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri hatt problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt problemer, får svar og evt hjelp raskt. Virker som dette er en billig og god forsikring. Sjekker jevnlig om det finnes bedre og billigere - men har hittil ikke funnet det!

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2019 14.47
Hei. Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på.
KLP/ Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Yrkesskade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært så ødelagt i hele mitt liv etter en yrkesskade og sak mot klp. De trenerer og aviviser alt som har med inntektstap, skade osv. Ved telefon kontakt møter du arrogante og lite hyggelige folk. Ufattelig at kommunen kan være bekjent av å ha sine forsikringer for ansatte i dette selskapet. Jeg anbefaler ingen å ha noen forsikringer i dette selskapet. Synd at man er bundet av dette selskapet i jobbsammenheng.

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.43
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig! Ubrukelig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en yrkesskade for et og halvt år siden. NAV godkjente saken på dagen. Etter 1 år måtte jeg over på AAP og da skulle KLP dekket med uførepensjon eller en yrkeskadedekning! Ingen ting er blitt gjort,. De trenerer saken på det groveste og sier de har ihvertfall 3 mnd! saksbehandlingstid. Trodde man var dekket igjennom kommunen men så feil man kan ta... For et elendig selskap skal man leite lenge etter,

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.43
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendige på det meste"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hva enn du måtte gjøre vedrørende forsikring, hold deg UNNA dette selskapet. De er elendige på: Dekning av skade, kundeservice, avtaler vedrørende oppsigelse, ulike avtaler du måtte gjøre ved tegning av forsikringer o.s.v. Joda du kan nok få en god pris fra dem, men hva hjelper det når det bare er problemer etterpå. Vi har hatt alle våre forsikringer her i 1 år men med alle dårlige opplevelser har vi byttet til annet selskap og er endelig ferdig med KLP. Eller rettere sagt, vi trodde vi var helt ferdige med dem men det var selvsagt for godt til å være sant. Vårt nye selskap sendte oppsigelse til KLP tidlig i Januar, men denne hevder selvsagt KLP at de fortsatt ikke har mottatt!! STYR UNNA!!

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.42
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har fikk avskiltet uten varsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fikk avskiltet uten varsel. Jeg har betalt forsikring og fikk ikke noen markering ubetalt’ med en gang TT

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uproffesjonelt !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble syk under en ferie i Tyskland i sommer. Fikk lege på hotellrommet, fikk legeerklæring pga sykdom. Mitt krav vedr å få tilbake feriedager ble kontant avvist av KLP, og saksbehandler fortalte åpent at hun hadde brukt en BEKJENT I SAMME bygning til å få det tyske oversatt. Så jeg lurte da på hvordan de kunne gå god for oversettelsen og hva som faktisk sto der, men det fikk jeg aldri svar på. Brudd på taushetsplikten og elendig skadebehandling synes jeg. KLP anbefales IKKE! De ligger bra i pris, men det holder ikke for meg.

Torbjørn D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med KLP Skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring med KLP Skadeforsikring. Krangler på alt som har med utbetalinger og gjøre. Ikke er de så billig heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikring i fjor og det ble fort tull. De meldte oppsigelsen på den ene bilen vår i feil navn noe som resulterte at vi måtte tilbakebetale 4 måneder med dyrere forsikring til vårt tidligere forsikringsselskap selv om det var KLP som hadde gjort feilen. dette til tross for at jeg hadde skriftlig bevis på at jeg hadde gitt beskjed om at jeg trodde noe var feil og de insisterte på at alt var ok. I vår ble en mobil nyinnkjøpt til ca 8000 stjålet og vi fikk kun 3000 dekket av KLP. Katten vår fikk en sykdom og vi har hatt store utgifter til veterinær. Selvfølgelig unntak i vilkår for dekning på akkurat den sykdommen. Vi er nå i gang med å finne et nytt forsikringsselskap som har bedre vilkår. Vil fraråde alle å tegne forsikringen hos KLP.

Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra men begynner å prise seg ut"

Har flere forsikringer og hatt KLP i flere år men fikk litt sjokk når jeg fikk oppsumeringen 2018. Relativ bra selskap, men dyrt på enkelte forsikringer

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billigere, men mye dårligere vilkår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vurderte å bytte til KLP forsikring. Jeg fikk tilbud på forsikringer som viste seg å være billigere enn det selskapet jeg har i dag. Fikk inntrykk av "forsikringsrådgiveren" (selgeren), at de skulle være like gode eller bedre enn mitt nåværende forsikringsselskap. Etter å ha lest grundig igjennom tilbudet og vilkårene, fant jeg ut at dette ikke stemmer. Samtlige av forsikringene i KLP har dårligere vilkår enn de jeg har i dag. Da hjelper det lite at prisen er noe lavere når vilkårene er mye dårligere... Jeg bytter derfor ikke til KLP forsikring.

-Vurderer du å bytte til KLP forsikring?
LES GRUNDIG IGJENNOM DE SKRIFTLIGE VILKÅRENE!!

Husk:
Mange forsikringsselskaper jobber for at du KUN skal fokusere på prisene og ikke vilkårene... Noe du var forsikret for før i ditt gamle selskap, er man plutselig ikke forsikret for etter å ha byttet selskap. Da hjelper det lite om man sparte noen hundrelapper...
De spør alltid hvilket forsikringsselskap du har i dag, for å kunne finne noe de er litt bedre på slik at du skal bytte. De nevner aldri hva som er dårligere... -Vær kritisk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Brukte over 2 måneder på skadeoppgjør!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bil og husforsikring hos klp, billig var dem. Men når uhellet skjedde viste seg hvorfor de var billige forholdet mange andre! Jeg ble behandlet dritt og fikk kjeft hver gang jeg ringte og spurte om saken. KLP nektet å dekke noe av skaden som bilen fikk når uhellet skjedde og de mente at jeg drev med svindel!! Til slutt dekket de alt men jeg måtte bruke advokat for løse saken!!! DERFOR ANBEFALER JEG INGEN TIL Å HA FORSIKRING HOS KLP!!!

Waterpit
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye rot ved endringer. Kunne ha gjort endringer enklere på nett. Ofte du MÅ! ta kontakt og det tar laaang tid

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Ved henvendelser møter man forskjellige saksbehandlere som bare kan gi generelle svar. Får ingen hjelp ved vannskade og skadebegrensning. Man må ordne alt selv opp imot takstmann og rørlegger. Selskapet har ingen lokalkontorer og ingen kundekontakt. Det virker som om all deres saksbehandling kun går ut på å unnlate seg å dekke kostnader ved skader. KLP er billig da de ikke har lokalkontorer og alt er sentralisert på et kontor i Oslo. Skal du ha innboforsikring til hus så styr langt unna dette firmaet. De bør heller fokusere på pensjon og banktjenester.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ufine folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

ja de er nok en av de billigste men hva hjelper det når ingenting gjelder når det skjer noe. samtidlig er de forferdelig ufine i oppførsell både til meg og de firma jeg bruker dette er på lang vei et svindel selskap.

Kim A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"

Rotete system. Mailer 3-4 ganger året hvor forsikring nullstilles og startes. Plutselig penger tilbake og så regning i posten med purregebyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"KLP anerkjenner IKKE eltilsynets rapport om at husets elanlegg er sjekket og godkjent av dem!"

Det informeres av KLP om at rabatt kan oppnås om en har gjennomført sikkerhets-sjekk av elanlegget, Infratek gjør den jobben PÅ VEGNE av eltilsynet (som er øverste instans på sjekk av el) Infratek konkluderer etter sjekk hele huset med at alt er funnet iorden og ok-Ingen feil funnet....Godkjent.
når jeg sender kopi av tilsynsrapporten sier KLP at de ikke godtar denne som dokumentasjon??? Finner jeg bare annet forsikringsselskap som verdsetter kunder som Aldri har hatt skadeutbetaling / bonusberøvende eller annet på noen av sine poliser er vår tid i KLP over -Og de kan droppe først som sist i å prøve seg på et antall "rednings-telefoner"
når alle våre forsikringer er flyttet derfra.
KLP framstår for meg som noen som bare Leker forsikring, så kanskje like bra å oppdage det nå FØR man havner i en evnt skadesituasjon..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig for medlemmer men dårlig behandling i skadesak"
3 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at når skaden først har skjedd - vanninntrengning i bolig - så er det vanskelig å få tak i hjelp/ melde inn skaden for å skadebegrense og satt i gang tiltak. Dårlig på kundebehandling og mest opptatt av å avdekke skyld/årsak og spare mest penger for sin arbeidsgiver. Jeg forventer at når en skade først har skjedd så skal forsikringsselskapet trå til og sette igang tiltak og berolige kunden med at alt ordner seg og at det vil bli ordnet på beste måte. Det oppleves dessverre ikke slik fra dette forsikringsselskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kunstig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her virker ikke noe når det gjeller. Det er din skyld ,og behandling som får deg til å lure. Hva skal man med forsikring.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pensjonsutbetaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

STRYKKARAKTER. Flyttet min pensjon fra en konkurrent til KLP. Det tok flere måneder før jeg fikk betalt for den måneden jeg flyttet pensjonen til de. Beklageligvis måtte jeg ta saken til klagenemda for å få fortgang i dette. Ikke svarte de på spørsmålene klagenemda stilte, og det tok over 3 uker mellom hver gang de kom med noen kryptiske meldinger. Jeg fikk ikke utbetalt pensjonen som jeg lever av før April, mens opprinnelig skulle jeg ha hatt den i februar. Først svarte KLP med at jeg mistet ikke pengene, jeg kom til å få lagt en ekstra måned etter 9 år!!! Dette skulle ha gått helt automatisk!!!

Tonje M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig men teit... De mener at jeg skal sitte her helt uten bil og vanskelig å komme seg med kollektivt her.. Hadde ikke krav på leiebil selv om jeg har kasko maks fordi sånn og sånn... Ikke vet jeg når verkstedet får sett på bilen heller.

Rune R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kræsjet for første gang på mange år. Må betale både egenandel og mister 15% i bonus. Håpløst sammenliknet med bl.a. IF forsikring.

Sverre L. O. G. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrulig god"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har Klp forsikring og er utrulig godt fornøyd. Min kone jobber i helsevesen og er medlem i klp derfor forsikring.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR