Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
10
av 25 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
63
35
9
23
28
Sorter omtaler etter
Viser av 158 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"SvinDYRT.no"

Dyreste forsikringen jeg noen gang har hatt. Helt hinsides... Øker prisen kontinuerlig... Føler meg robbet etter 4 år som kunde.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.50
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 så kan vi ta en gjennomgang av avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Janne B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er tilgjengelige og har en grei pris"

De er tilgjengelige og har en grei pris. Prisen på min bil med grønne skilter som er brukt kun i privat regi, har blitt meget høy :(

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.45
Hei,
Takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 hvis du ønsker en gjennomgang av avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uprofesjonelt og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

KLP ringte for og gi tilbud på forsikring, ga beskjed om at de kunne ringe opp om 60 min. Ingen ringte, jeg tok kontakt og fikk beskjed om at en rådgiver ringte meg om 2-3 minutter. Et døgn etterpå har de fortsatt ikke tatt kontakt. Kommer ikke til å ha mine forsikringer i et selskap som oppfører seg så lite profesjonelt mot eventuelle kunder.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.43
Hei,
Det var synd å høre at du ikke ble oppringt igjen. Vi beklager så mye. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00, så skal vi sørge for at du får et tilbud av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til KLP forsikring pga godt tilbud pr telefon fra dem. Skulle spare flere tusen kroner i året. Etter 2 mnd uten å ha mottatt faktura, og heller ingen trekk fra kontoen, ringte jeg flere ganger for å høre hva som skjedde. Jeg fikk beskjed om at alt var i orden, regningene var betalt via autogiro. Til tross for at jeg ga beskjed om at der ikke var trukket noe fra kontoen min, ble jeg ikke hørt. Jeg hadde ikke oppgitt verken mitt eller min mann sitt kontonummer da konsulenten ringte første gangen med et godt tilbud. Hvordan kunne de da trekke autogiro? Ved ny henvendelse til KLP ba jeg om å få vite hvem som betalte regningene mine. De hadde ikke noe navn, men jeg fikk opplyst hvilket kontonummer det ble trukket fra. Helt ukjent kontonummer for meg! De skulle undersøke med økonomiavdelingen. Ingen tilbakemelding kom, så jeg ringte DNB, som er banken vi bruker. De kunne opplyse om at det kontonummeret mine regninger ble trukket fra tilhørte Sparebank 1 region Trondheim!! Da ble det nok en telefon til KLP. Så gikk det flere dager, og jeg ble usikker på om vi var forsikret eller ei. Da KLP tok kontakt igjen, via mail, fikk vi endelig en avklaring på dette. Regningene var trukket via autogiro fra en allerede fast kunde hos KLP. Nå skulle de sende en samlet kreditnota via e-post på beløpet vi skyldte denne kunden. Mye detektivarbeid for meg og mye rot fra KLP. Venter på regningen og har selvfølgelig skiftet tilbake til tidligere forsikringsselskap, til gunstig pris.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.42
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne erfaringen med oss. Vi beklager så mye for den dårlige opplevelsen du har hatt hos oss. Vi tar i mot både ros og ris for å hele tiden kunne jobbe med å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært på hytta og stoppet i min fellesgarasje i 10 min før jeg skulle videre for avlevering av barnebarn. Jeg tok da matvarer og to bager med diverse utstyr ut av bilen, matvarene ble tatt opp i leiligheten. Tilbake ved bilen, var bagene borte. Saken ble anmeldt til politiet og det ble levert skademelding. Jeg har hatt alle forsikringer hos KLP i mange år. Jeg, og politiet, regnet med at enten reiseforsikring eller innboforsikring kunne benyttes. Svaret var nei med beskjed om at det var mitt ansvar å lese vilkårene i forsikringen. At jeg i tillegg har møtt uhøflige saksbehandlere, gjør ikke saken bedre

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne opplevelsen. Vi har dessverre ikke mulighet for å kommentere enkeltsaker, så hvis du er misfornøyd med utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Intern kommunikasjonssvikt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg valgte å bytte til KLP fordi de var billigere enn If når det gjaldt bilforsikringer. KLP lovet meg at de skulle ta kontakt med If og avslutte mitt abonnement, slik at neste regning som var forventet å komme, skulle komme fra KLP. Jeg fikk skriftlig bekreftelse (e-post) på at alt gikk etter planen. Men så kom aldri faktura, eller noe mer info fra KLP. Jeg ventet med å betale regningen fra If i påvente av løftet om at KLP skulle ordne alt for meg. Så fikk jeg purring fra If, og det var da jeg skjønte at noe var galt. Det viste seg at den ansatte som hadde behandlet saken min ikke hadde gitt beskjed til noen! Ikke til If og ikke til personen som gav meg tilbudet om billigere forsikring heller (som liksom skulle ha "ansvaret" i denne saken). De tok seg ikke av purregebyret jeg fikk, og mente at jeg ikke skulle unnlate å betale mine regninger, selv om det var planlagt at jeg skulle få avsluttet regningen hos If og få den nye fra KLP. De lovte også at de skulle ta saken til høyere hold og ringe meg opp igjen, men det gjorde de aldri. Mangel på kommunikasjon blandt ansatte og mangel på kundeservice. Det er KLP i et nøtteskall. De tar ikke ansvar for noe de ikke må, selv om jeg hadde skriftlig bevis på deres kommunikasjonssvikt. Hadde jeg hatt bedre råd skulle jeg bare ha holdt meg hos If.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi beklager så mye at dette har skjedd, og at du har hatt den opplevelsen. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, så vi setter pris på både ris og ros.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torben I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alle forsikringene ble plutselig stoppet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det som viste seg å være en feil på en faktura medførte at hus, bil, reise, innbo, verdigjenstander m.m var uforsikret i flere dager mens jeg var på reise. Det kom en mail med varsel om at bilforsikringen var kansellert (men intet varsel om de andre forsikringene) tre dager etter at forsikringen var stanset. Jeg kontaktet umiddelbart KLP og det viste seg at alle regninger var betalt, men at én regning hadde feil KID eller fakt.nummer, de var selv uklare på hva «feilen» besto i. For meg var dette et skremmende varselsignal om hva sviktende internrutiner i KLP kan medføre for kunden. Et feiltastet nummer på en faktura (men som likevel medførte at KLP fikk pengene sine) kunne altså gitt meg tap i mangemillionersklassen ved f.eks husbrann eller personskade. Jeg har aldri fått noen beklagelse fra KLP eller noen garanti for at dette ikke skal skje igjen, faktisk ikke fått svar overhodet på mine skriftlige kommentarer etter hendelsen. Dette til advarsel for andre kunder. For min del tar jeg ringerunden til andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Takk for tilbakemelding. Dette var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, så dette må vi bare beklage for. Vi tar med oss konstruktive tilbakemeldinger videre, slik at vi hele tiden kan prøve å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og profesjonell service! Anbefales!"

Super god hjelp! Jeg hadde glemt en betaling, en dyktig konsulent hjalp meg med å rette opp fadesen!

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er stort sett godt fornøyd med forsikringsavtalen og kundeveiledningen er bra. Kjapp responstid ved kontakt. Rimeligste alternativ for min bilforsikring.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glad for at du er fornøyd.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Styr unna klp"
1 syns denne omtalen er nyttig

De trenerer alt, de svindlet meg for kr 900 000,-. Da advokaten min hørte at det var KLP jeg hadde som selskap sa han at dette var ett av de værste forsikringsselskap han kjente til. Men hvilket valg har du når arbeidsgiver har personal forsikring gjennom klp. Styr unna dette selskapet.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, så hvis du er uenig i utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Konkurransedyktige priser"

KLP har lave priser. Har liten erfaringer når skaden faktisk har skjedd, med unntak av noen mindre forhold på reiseforsikring. Litt knotete var det i forhold til at jeg også hadde noe reisedekning da deler av billetten var kjøpt med et mastercard med forsikring. De ønsket da å dele oppgjøret. Gikk greit, men opplevde det ikke akkurat som smidig. Lærdommen av det var å aldri bruke kort med reiseforsikring til å betale reisen med, hvis du primært vil bruke din "faste" reiseforsikring.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.35
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros, slik at vi hele tiden kan bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og god"

Har hatt KLP no i 1 år og er strålende fornøgd.. Seriøst og solid selskap, bare så synd at ikkje alle får benytte seg av den gode prisen når en ikke er medlem.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.35
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding.
KLP Skadeforsikring/ Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"endring av forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg skulle flytte og forsikre mitt nye hus ble det rot i de forsikringene jeg allerede hadde. Faktura for mars ble heller ikke sendt, og jeg ble usikker i forhold til hva som var gyldig, og om jeg var forsikret i det hele tatt.Har vært svært fornøyd med klp forsikring tidligere, men nå syntes jeg tilliten er på gyngende grunn.

Svar fra KLP Forsikring
26.03.2019 14.57
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare positive ting å si om KLP. Når jeg var uheldig i fjor med bilen fikk jeg full hjelp og leiebil og hele pakka. Tok tanna mi i ferien og fikk alt dekka på reiseforsikringa! Kjempefornøyd :-)

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2019 14.50
Takk for tilbakemelding ! Vi setter stor pris på ris og ros. Godt å høre at du er fornøyd.

KLP/christine
Maibritt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri hatt problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt problemer, får svar og evt hjelp raskt. Virker som dette er en billig og god forsikring. Sjekker jevnlig om det finnes bedre og billigere - men har hittil ikke funnet det!

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2019 14.47
Hei. Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på.
KLP/ Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Yrkesskade"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært så ødelagt i hele mitt liv etter en yrkesskade og sak mot klp. De trenerer og aviviser alt som har med inntektstap, skade osv. Ved telefon kontakt møter du arrogante og lite hyggelige folk. Ufattelig at kommunen kan være bekjent av å ha sine forsikringer for ansatte i dette selskapet. Jeg anbefaler ingen å ha noen forsikringer i dette selskapet. Synd at man er bundet av dette selskapet i jobbsammenheng.

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.43
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig! Ubrukelig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en yrkesskade for et og halvt år siden. NAV godkjente saken på dagen. Etter 1 år måtte jeg over på AAP og da skulle KLP dekket med uførepensjon eller en yrkeskadedekning! Ingen ting er blitt gjort,. De trenerer saken på det groveste og sier de har ihvertfall 3 mnd! saksbehandlingstid. Trodde man var dekket igjennom kommunen men så feil man kan ta... For et elendig selskap skal man leite lenge etter,

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.43
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendige på det meste"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hva enn du måtte gjøre vedrørende forsikring, hold deg UNNA dette selskapet. De er elendige på: Dekning av skade, kundeservice, avtaler vedrørende oppsigelse, ulike avtaler du måtte gjøre ved tegning av forsikringer o.s.v. Joda du kan nok få en god pris fra dem, men hva hjelper det når det bare er problemer etterpå. Vi har hatt alle våre forsikringer her i 1 år men med alle dårlige opplevelser har vi byttet til annet selskap og er endelig ferdig med KLP. Eller rettere sagt, vi trodde vi var helt ferdige med dem men det var selvsagt for godt til å være sant. Vårt nye selskap sendte oppsigelse til KLP tidlig i Januar, men denne hevder selvsagt KLP at de fortsatt ikke har mottatt!! STYR UNNA!!

Svar fra KLP Forsikring
12.03.2019 15.42
Hei og takk for tilbakemelding. Det er ikke hyggelig lesing at du har denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke svare ut enkelsaker her, men ber deg ta kontakt med oss så vi kan se på denne saken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har fikk avskiltet uten varsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fikk avskiltet uten varsel. Jeg har betalt forsikring og fikk ikke noen markering ubetalt’ med en gang TT

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Uproffesjonelt !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble syk under en ferie i Tyskland i sommer. Fikk lege på hotellrommet, fikk legeerklæring pga sykdom. Mitt krav vedr å få tilbake feriedager ble kontant avvist av KLP, og saksbehandler fortalte åpent at hun hadde brukt en BEKJENT I SAMME bygning til å få det tyske oversatt. Så jeg lurte da på hvordan de kunne gå god for oversettelsen og hva som faktisk sto der, men det fikk jeg aldri svar på. Brudd på taushetsplikten og elendig skadebehandling synes jeg. KLP anbefales IKKE! De ligger bra i pris, men det holder ikke for meg.

Torbjørn D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring med KLP Skade"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring med KLP Skadeforsikring. Krangler på alt som har med utbetalinger og gjøre. Ikke er de så billig heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikring i fjor og det ble fort tull. De meldte oppsigelsen på den ene bilen vår i feil navn noe som resulterte at vi måtte tilbakebetale 4 måneder med dyrere forsikring til vårt tidligere forsikringsselskap selv om det var KLP som hadde gjort feilen. dette til tross for at jeg hadde skriftlig bevis på at jeg hadde gitt beskjed om at jeg trodde noe var feil og de insisterte på at alt var ok. I vår ble en mobil nyinnkjøpt til ca 8000 stjålet og vi fikk kun 3000 dekket av KLP. Katten vår fikk en sykdom og vi har hatt store utgifter til veterinær. Selvfølgelig unntak i vilkår for dekning på akkurat den sykdommen. Vi er nå i gang med å finne et nytt forsikringsselskap som har bedre vilkår. Vil fraråde alle å tegne forsikringen hos KLP.

Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra men begynner å prise seg ut"

Har flere forsikringer og hatt KLP i flere år men fikk litt sjokk når jeg fikk oppsumeringen 2018. Relativ bra selskap, men dyrt på enkelte forsikringer

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billigere, men mye dårligere vilkår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vurderte å bytte til KLP forsikring. Jeg fikk tilbud på forsikringer som viste seg å være billigere enn det selskapet jeg har i dag. Fikk inntrykk av "forsikringsrådgiveren" (selgeren), at de skulle være like gode eller bedre enn mitt nåværende forsikringsselskap. Etter å ha lest grundig igjennom tilbudet og vilkårene, fant jeg ut at dette ikke stemmer. Samtlige av forsikringene i KLP har dårligere vilkår enn de jeg har i dag. Da hjelper det lite at prisen er noe lavere når vilkårene er mye dårligere... Jeg bytter derfor ikke til KLP forsikring.

-Vurderer du å bytte til KLP forsikring?
LES GRUNDIG IGJENNOM DE SKRIFTLIGE VILKÅRENE!!

Husk:
Mange forsikringsselskaper jobber for at du KUN skal fokusere på prisene og ikke vilkårene... Noe du var forsikret for før i ditt gamle selskap, er man plutselig ikke forsikret for etter å ha byttet selskap. Da hjelper det lite om man sparte noen hundrelapper...
De spør alltid hvilket forsikringsselskap du har i dag, for å kunne finne noe de er litt bedre på slik at du skal bytte. De nevner aldri hva som er dårligere... -Vær kritisk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Brukte over 2 måneder på skadeoppgjør!!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde bil og husforsikring hos klp, billig var dem. Men når uhellet skjedde viste seg hvorfor de var billige forholdet mange andre! Jeg ble behandlet dritt og fikk kjeft hver gang jeg ringte og spurte om saken. KLP nektet å dekke noe av skaden som bilen fikk når uhellet skjedde og de mente at jeg drev med svindel!! Til slutt dekket de alt men jeg måtte bruke advokat for løse saken!!! DERFOR ANBEFALER JEG INGEN TIL Å HA FORSIKRING HOS KLP!!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR