Forsikring

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
6
av 22 innen
forsikringsselskap
71%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
53
29
8
12
12
Sorter omtaler etter
Viser av 114 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pensjonsutbetaling"

STRYKKARAKTER. Flyttet min pensjon fra en konkurrent til KLP. Det tok flere måneder før jeg fikk betalt for den måneden jeg flyttet pensjonen til de. Beklageligvis måtte jeg ta saken til klagenemda for å få fortgang i dette. Ikke svarte de på spørsmålene klagenemda stilte, og det tok over 3 uker mellom hver gang de kom med noen kryptiske meldinger. Jeg fikk ikke utbetalt pensjonen som jeg lever av før April, mens opprinnelig skulle jeg ha hatt den i februar. Først svarte KLP med at jeg mistet ikke pengene, jeg kom til å få lagt en ekstra måned etter 9 år!!! Dette skulle ha gått helt automatisk!!!

Tonje M. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra..."

Billig men teit... De mener at jeg skal sitte her helt uten bil og vanskelig å komme seg med kollektivt her.. Hadde ikke krav på leiebil selv om jeg har kasko maks fordi sånn og sånn... Ikke vet jeg når verkstedet får sett på bilen heller.

Rune R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"

Kræsjet for første gang på mange år. Må betale både egenandel og mister 15% i bonus. Håpløst sammenliknet med bl.a. IF forsikring.

Sverre L. O. G. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Utrulig god"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har Klp forsikring og er utrulig godt fornøyd. Min kone jobber i helsevesen og er medlem i klp derfor forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Konkurransedyktige betingelser og veldig god service"

Meget konkurransedyktige på bilforsikring. I motsetning til selskaper jeg har vært kunde hos tidligere, har KLP ikke lokkepriser for nye kunder, med saftige oppjusteringer ved første hovedforfall. Prisene holdes lave - uten nye anbud og hyppig bytte av selskap. Rask og ubyråkratisk oppgjør. Hyggelige saksbehandlere. KLP bør vurdere ny bonusordning på bilforsikring - men det er utvilsomt at gunstigere ordning, slik som et par konkurrenter nå lanserer, vil medføre høyere priser på forsikringene. Har også benyttet både reiseforsikringen og hundeforsikringen - begge med utrolig kjapt oppgjør og lite byråkati.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forskjellsbehandling"

De som behandler saker har Ingen lojalitet og stoler ikke på kundene sine. Dummeste jeg har hørt når de ber om prisoverslag og du leverer den men fortsatt sier de at nei dette kan hende at du har gjort det gjennom telefonen, de ser ikke at DT er stempel med firma sitt navn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker Ingenting"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har flyttet alle mine forsikringer fra gjensidige til klp, fordi klp var mye billigere, så etter en samtale med en konsulent på klp fikk jeg et inntrykk at vilkårene er like bra. Jeg tok skammelig feil. Hunden min har brudd kloa og vi måtte til veterinær, det kostet meg over 2000 kr pluss medisin til ca 300 kr. Hvor overasket ble jeg da jeg fikk vite at forsikringen hos klp ikke dekker en halv part av utgiftene en gang! "Det er imidlertid unntak for utgifter til diettfôr, foreskrevne/utleverte medisiner, resepter, forbindingsmateriell og andre administrative kostnader samt gebyrer, attestutstedelse og utlevering av journaler" - skrev de til meg 😕. Det er nesten samme som ikke ha forsikring i det hele tatt.
Kan også si at nettsiden deres ikke fungerer på mobil og nettbrett.
Av positive ting kan jeg nevne:
1. Grei kundeservice
2. Prisen, men det hjelper lite fordi når ulykken er ute, viser det seg at man må nesten dekke alt selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra får medlemmer"

Billig og bra får medlemmer. Har ikke haft bruk for den, derfor kan jeg ikke uttale meg om skadeoppgjør.

Rita H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tidligere fornøyd KLP medlem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tidligere vært medlem i KLP da jeg var yrkes aktiv. SVÆRT FORNØYD SOM MEDLEM OG DE FORDELER PÅ Bla FORSIKRING. Nå er jeg uføretrygdet.
Jeg ønsker et prisoverslag på hvor mye det koster å være forsikret hos KLP. Innbo forsikring inntil kr 200.000.-.

Lars W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Passe fornøgd"
1 syns denne omtalen er nyttig

For dyre bilforsikringer. Og særs dårleg service på tlf i høve personforsikring.
Sjekker difor no andre forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig med dårlig forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er virkelig når man har bruk for forsikring man ser hva man har. Føler meg litt av klp toppforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste bilforsikringen hittil"

Hadde en liten ulykke med bil og måtte fikse på verksted, alt gikk knirkefritt - god dialog på mail og telefon. Leiebil sto klar og jeg har ingen klager.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke kommunal tilbud selv om jeg er kommunal ansatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er dyrt. Men det er bra service. Jeg forventet at jeg skulle fått medlems tilbud. Men det fikk jeg ikke.

Kjell O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Knallgod service og gode priser"

Dette er mennesker som kan dette med forsikringer og anbefalinger vedrørende dette
Derfor barn jeg vært kunde immanent mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Man må vite hva man skal spørre etter, men jeg er ikke forsikringsagent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved oppstått vannskade som ble oppdaget langt i ettertid, betaler de ingenting da skaden er for gammel. Inntilliggende treverk som har råteskader p.g.a. fukten gir heller ikke utbetaling da de sier det ikke er noen sammenheng mellom lekkasjen og råten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, grei pris"

Fungerer bra. Fornyer i utgangspunktet gjerne eksisterende forsikringsavtale, men vil undersøke alternativer.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Så rotetete, useriøst og elendig selskap skal man lete lenge etter"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig når man skulle melde seg inn.. Men guri malla for et rot når man trenger hjelpen deres. Det tok dem 10 mnd for å utbetale en forsikring.. Og har pr i dag en sak med dem for 4 år på rad, hvor jeg må gjøre dem oppmerksom på at dem ikke har gjort samme saken ferdig...
Dette er BARE en av mange punkter dem er dårlige på.. Det er nok andre å ta av..

Min kommentar til selskapet. Gjør det dere er gode på (pensjon), og la andre seriøse aktører holde på med det andre. Kan dere ikke forsikring eller bank.. Så la vær å prøv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig med god grunn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige kundebehandlere, prisen er forsåvidt grei, men ikkje når man tenker på at dette er et selskap med spesialpris for medlemmer i klp. Når skaden har skjedd fikk jeg veldig lite hjelp og endte opp med å måtte saksbehandle saken på egenhånd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppfatter de som veldig lite tilgjengelig og nettsiden samt kunderservice er utrolig gammeldags og firkantet.

Gunnar W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det er bra"

Får den hjelp jeg trenger når jeg ringer. Det er hyggelige kundebehandlere, så jeg føler at dem hører på meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Vi er kjempe fornøyd med KLP Forsikringen. Billig og bra forsikring. Kundeservice super. Ingen problemer med utbetaling når vi har hatt skade på bilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Yrkesskade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig at vi som ansatte i kommunen er forsikret hos dem.
Hatt en skade, 12 mnd gått fra innmeldt, og enda ikke avklart. De viser en arroganse, trenering og uthaling som ut fra mitt forstand ikke kan være lov i forhold til de faktiske dokumenterte tap og i forhold til beh.tid. Men er vel slik de opererer for å bryte ned/ ta motet fra den skadede. Så sparer de det erstatningskravet. Men som ansatt prisgitt de. Men aldri i livet et valg for privat forsikring. De får stryk x 100.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har en Toyota rav 4 2003 modell. Betaler kun 600 kr per mnd. De er enkle att få kontakt med. Har dog ikke fått bruke skadeerstatning så kan ikke uttale meg om det.

Margit J. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Jeg er veldig fornøyd. Hadde bestilt tur til Oslo fra Lakselv tur retur i januar måned i år. Brekte foten og fikk alt dekket av forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tilbakemelding"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som irriterer meg er at nye kunder får bedre vilkår enn det jeg får, selv om jeg har vært kunde i mange år uten noen form for skader.

Søk Bytt.no