Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til KLP Forsikring
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 20 innen
skadeforsikring
60%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
134
54
32
35
59
Sorter omtaler etter
Viser av 314 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig, imøtekommende, kunnskapsrik og en god kundebehandler, empatisk og dyktig person"

Gode omtaler om KLP! Gode tilbud og hyggelige kundebehandlere.

Svar fra KLP Forsikring
24.03.2023 08:35
Hei! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Ønsker deg en riktig god helg! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Godt fornøyd"

Har god erfaring med Klp.De har gode medlemstilbud

Svar fra KLP Forsikring
24.03.2023 08:32
Hei! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Ønsker deg en riktig god helg! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Har byttet selskap
"Hundeforsikring - ønske/spørsmål"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tidligere hatt KLP forsikring og var veldig fornøyd (bil, hus, innbo, reise m.m), bortsett fra at jeg valgte å ha hundeforsikringen i annet selskap den gang. Det ble dyrt og samlet derfor alle ett sted (annet selskap med gunstige vilkår og pris). Jeg (som medlem) valgte å bytte til KLP banken for ett år siden og er veldig fornøyd med banken i KLP og har lyst til å bli total kunde, for å samle alt hos dere, men det som holder meg litt igjen er fortsatt hundeforsikringen. Jeg ser at dere har blitt bedre på vilkår, dekning og mulige forsikringssum ( 60.000,- vet.utgifter er bra!), men jeg savner noe: 1. Lengre dekning enn 10 år på vet.utgifter - f.eks livet ut som de fleste selskap har. 2. Mulighet for direkte oppgjør med Veterinær i Norge. Jeg ser at en del selskap tilbyr dette med direkteoppgjør i Norge, som tidligere ikke har hatt det. Er dette noe KLP også vurderer?

Svar fra KLP Forsikring
16.03.2023 09:10
Hei! Det er hyggelig å høre at du ønsker å være totalkunde i KLP :) Nytt hos oss er at det ikke lenger er noe opphørsalder for hund, den varer livet ut. Har du alle forsikringene dine hos oss kan vi vurdere den forsikringssummen du ønsker på veterinærutgifter. Vi har dessverre ikke direkte oppgjør med veterinær. Håper du likevel vil vurdere å flytte forsikringene til oss! Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Bra forsikring for oss som er ansatt i kommunen. Enkel og oversiktlig nettside. Bra service og gunstig pris.

Svar fra KLP Forsikring
07.03.2023 13:07
Hei! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss! Ønsker deg en fin dag videre! Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
App
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser for medlemmer. Skuffende saksbehandling i 2023"

Gode priser for medlemmer. Skadesak på bil var bra. Elektrisk sparkesykkel-forsikring var ikke klar når påbudet ble gjeldende i 2023. Bestilling av denne forsikringen og skadesak i ettertid stod ikke til forventningene. Svartid på skadesak hos KLP er og alt for lang. Det samme kan sies om nyregistrering av kjøretøy og saksbehandlingstid. Her måtte jeg vente uker pga. en ikke kommer gjennom på telefon hos KLP

Svar fra KLP Forsikring
27.02.2023 09:00
Hei! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med våre priser og skadebehandlingen på meldt skade på bilen. Våre skadebehandlere er tilgjengelig via kontaktskjema på Min Side og på telefon 55548500 kl 08-16. Forsikring av små elektriske kjøretøy var mulig å tegne fra 16.12.2022 hos oss med oppstart 01.01.2023. Vår telefon 55548500 er betjent kl 08-16. Det kan i enkelte hektiske perioder på dagen være noen minutters ventetid på telefon, men legger man igjen sitt telefonnummer ringer vi opp igjen. Vi har også en egen linje for bilforhandlere ved nyregistrering av kjøretøy. Vi svarer alle skriftlige henvendelser innen 24 timer på virkedager. Vi er også tilgjengelig på chat kl 08-16 på klp.no. Ønsker deg en fin dag! Mvh Anne/Kundeservice
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra men dyr bilforsikring"

Mye bra, men synes prisen på forsikring på en Toyota Rav 2021 modell blir i drøyeste laget! Til tross for 75% bonus.

Svar fra KLP Forsikring
06.02.2023 08:23
Hei Peder! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vår bilforsikring! Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] slik at vi kan gå gjennom avtalen din og se om vi kan gjøre noen endringer. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Anne/Kundeservice
Else L. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig koslig og hyggelig!"

Kundebehandlerern var veldig blid og imøtekommende!Hyggelig å prate med😃👍

Svar fra KLP Forsikring
26.01.2023 15:16
Hei Else! Takk for din tilbakemelding! Det var hyggelig å høre at du var fornøyd med servicen du fikk hos oss. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt ok"

Skadeoppgjør på bil gikk knirkefritt. Fikk verksted fort og reparasjon grei.

Svar fra KLP Forsikring
19.12.2022 11:30
Hei Bjørn! Takk for din tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med skadebehandlingen du fikk hos oss. Ønsker deg en riktig god jul! Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Yrkesskade."

Ble utsatt for yrkesskade i mai 2021. Det resluterte i at eg ble sykemeldt til mai 2022 og fikk AAP fra NAV. Skaden ble godkjent av NAV som yrkesskade. I slutten av juni ble det sendt inn informasjon fra min kiropraktor ang saken. I starten av november fikk han beskjed at de har ikke fått noe av han. Kiropraktoren har fått betalt av KLP for de opplysningene han sendte juni. Når eg ringer KLP, sier de at de har rote vekk brevet fra kiropraktor. Når eg påpeker at de ikke skal gå ut over meg, ang saksbehandling. Svaret KLP gir meg er at det har skjed med flere. Samtidig med kiropraktor, får fastlegen min også ny beskjed at han må sende inn opplysninger på ny. Eg var hos fastlegen når han sendte disse opplysningene så eg var vitne til at han skrev de ut. Det viker som KLP drenerer saken og utnytter det at dette blir en ekstra belastning for meg å kjempe med forsikringsselskapet og samtidig være sjuk.

Svar fra KLP Forsikring
12.12.2022 12:46
Hei Tommy! Takk for din henvendelse! Ta kontakt med oss på tlf 55548500 slik at vi kan se på saken din. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ordnet forsikring"

Tegnet forsikring og kjørte og kjøpte bil, men når jeg skulle registrere bilen så var ikke forsikringen i orden!

Svar fra KLP Forsikring
20.11.2022 16:59
Hei Robert! Takk for din tilbakemelding! Vi ønsker å finne ut av årsaken til at forsikringen ikke var blitt satt i kraft. Ta kontakt med oss mandag mellom kl 08.00 og 16.00 på telefon 55548500 eller på chat på klp.no så hjelper vi deg. Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Adhanom M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig forsikring"

Jeg er fornøyd med KLP forsikring, men nå har selskaper vendt ryggen på meg fordi jeg ikke betalte 'en faktura og derfor måtte bytte selskap. Dette er dårlig gjort.

Svar fra KLP Forsikring
20.11.2022 16:54
Hei Adhanom! Takk for din tilbakemelding! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Det er dessverre sånn at forsikringene opphører når faktura ikke blir betalt. Vi har rutine på å sende ut påminnelse om betaling og varsel om opphør i god tid før dette skjer. Du kan fortsatt ha forsikringer hos oss. Ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] så finner vi en løsning. Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Pål C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"vil bytte fra Framtind (Sparebank1 Østfold/Akershus) tk KLP"

Rask , effektiv og hyggelig info-samtale med en KLP`s ansatte. Etter pristilbud og vurdering akseperte jeg å bytte til KLP

Svar fra KLP Forsikring
20.11.2022 16:48
Hei Pål! Takk for tilbakemelding! Så hyggelig å høre at du byttet over til KLP og at du er fornøyd med servicen hos oss! Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Sitting B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøst,ansatte uten kompetanse og vilje til å løse en enkel sak."

Kjøpte bobil i sommmer som ble forsikret i KLP med kjørelengde 6000 km.Kona og jeg kjørte ca.2000 km.Da vi kom hjem lånte vår sønn sammen med kone og 2 barn på 8 og 6 år bilen en uke på Vestlande,de kjørte ca 1500 km.Noen uker etter ferien skulle jeg se på forsikringene min (vi har 3 biler hus og hytte)oppdaget jeg at vi hadde bare 900 km.kjørelengde fram til hovedforfall.Jeg ble fortalt at jeg måtte ha en årlig kjørelengde på18000 km for å dekke den kjørelengden jeg hadde behov for.Jeg sa opp forsikringene dagen etter,i etterkant nektet KLP å opplyse nytt forsikringselskap om bonus på bilforsikringene pga.ett utestående beløp på Kr.470.00 som jeg betalte samme dag som jeg ble gjort oppmerksom på beløpet.Da todde jeg at alt var i orden,men den gang ei.etter at jeg hadde betalt beløpet jeg fikk opgitt hadde de sendt en purring med Kr.35,00 i gebyr. Dette resulterte i at KLP fortsatt nekter å oppgi bonus på bilene.

Svar fra KLP Forsikring
20.09.2022 08:13
Hei! Takk for din tilbakemelding! Vi vil gjerne at du kontakter oss på telefon 55548500 eller sender oss en e-post til [email protected] slik at vi kan gå gjennom avtalen som du hadde hos oss. Hilsen Anne/Kundesevice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst av alle"

Rask og god service og enkelt ved skade å få reparert bil/dekket kostnader.

Svar fra KLP Forsikring
19.09.2022 17:02
Hei Egil! Takk for din tilbakemelding! Vi setter stor pris på å få høre at du er fornøyd med oss, både med service og skadebehandling. Hilsen Anne/Kundeservice
Hanne H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris endret seg betraktelig da jeg byttet jobb"

Veldig fornøyd fram til jeg endret jobb, og dermed pensjonskasse. Nesten 24 års opptjening i KLP betydde da ingen ting mer, og prisen økte betraktelig. Nå er vi på jakt etter bedre tilbud…

Svar fra KLP Forsikring
19.09.2022 16:58
Hei Hanne! Takk for din tilbakemelding! Medlemmer i KLP får noe gunstigere pris på forsikringene våre enn ikke-medlemmer. Dersom du nylig har blitt meldt ut som medlem kan du ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller sende oss en e-post til [email protected] så kan vi se på avtalen din. Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Er godt fornøyd, men sjekker om prisen kan bli bedre

Svar fra KLP Forsikring
16.09.2022 09:53
Hei Arnfinn! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap! Vi vil gjerne gå gjennom avtalen din for å sjekke om du har de riktige dekningene, eller om det er behov for å gjøre endringer. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen saklig oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig forsikring? Jepp men det er absolutt det eneste også, første gang jeg skal bruke forsikring på 12 år. Og blir tatt på svik uten grunnlag! Ikke gjør dem noe selv heller leier inn folk til og jobbe for seg som er 10×dyrere (mener ikke håndverkere osv) og har ikke peiling på hva de driver med når de er ute i felten... ikke får jeg saklige svar når jeg spør etter info om sak eller info i min egen sak. Veldig rotete er det også å må forholde seg til mange personer i en sånn sak. Anbefales på det sterkeste og styre unna KLP forsikring...

Svar fra KLP Forsikring
15.09.2022 08:45
Hei Jon! Takk for din tilbakemelding! Vi ønsker at du skal få den informasjonen du har behov for. Ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller send din henvendelse til e-post [email protected] slik at vi kan få satt deg i kontakt med riktig avdeling. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk et lokketilbud fra de"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av kundebehandler og fikk tilbud av henne før sommeren. Etter det sendte de at bonus var endret og det ble dyrere enn forsikringen jeg hadde. Styr unna disse

Svar fra KLP Forsikring
29.08.2022 14:46
Hei Zain! Det er fast rutine for alle forsikringsselskaper å innhente bonus for det aktuelle kjøretøyet fra avgivende selskap. Dersom det er avvik mellom det forsikringstaker har opplyst og bonussvar fra det forrige selskapet, blir dette korrigert slik at bonus blir korrekt. Tilbudet du fikk av oss før sommeren var derfor ikke et lokketilbud, bare en bonuskorrigering etter svar fra ditt tidligere selskap. Dersom du har flere spørsmål angående bonus eller dine forsikringer hos oss er du velkommen til å ta kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] Mvh Anne/Kundeservice
Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"GIdder ingen ting"

Jobber overhodet ikke for kundene sine og du sitter selv igjen med hele jobben. Om deler av naboens tre faller ned 2 ganger på din terrasse med mellomrom er det du som sitter igjen med skjegget i postkassen og må dekke egenandel da dette selskapet ikke engang gidder å søke regress fra naboens selskap, selv om du og naboen har avtalt at dette skal tas mellom våre forsikringsselskap . Blir det skader på bilen din påført av en kjent tredjepart og denne nekter å betale og beløpet på skaden er under din egenandel gidder helles ikke selskapet hjelpe. De er kanskje rimelige, men du får tydeligvis det du betaler for hos de.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2022 18:05
Hei! I KLP Skadeforsikring AS jobber vi aktivt for å ha kundene i fokus og vi strekker oss langt for å få fornøyde kunder, både før og etter at skaden har skjedd. Det er veldig kjedelig å høre om skadene på din terrasse og din bil. Dersom du trenger ytterligere informasjon om sin skadesak kan du kontakte vår skadeavdeling på tlf 55548500. Mvh Anne/Kundeservice
Elin K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårleg hjelp med omsyn til reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt reiseforsikring i KLP i mange år. Då eg øydela brillene min på reise, fekk eg negativ respons. Eg skjønar ikkje vitsen med reiseforsikring som ikkje dekkar slike skader.

Svar fra KLP Forsikring
21.07.2022 09:25
Hei Elin! Det var veldig kjedelig å høre om brillene dine! Vår reiseforsikring dekker tap av personlige eiendeler som du har med deg for bruk under reise og opphold, og som skyldes: Tyveri, ran/innbrudd Skadeverk Trafikkuhell Naturskade, brann, lynnedslag, eksplosjon, inntrengning av vann eller væske i bygning (bolig eller egen forretning) Transportskade/tap når eiendeler er sendt som innsjekket bagasje.. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] dersom.du har flere spørsmål. Ønsker deg en fortsatt god sommer! Mvh Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når det gjelder"

Dårlig erfaring, sier det er de samme betningelsene, men møter ikke mine forventninger til kundebehandling når det gjelder.

Svar fra KLP Forsikring
05.07.2022 08:12
Hei Therese! Det er synd å høre at vi ikke oppnår til dine forventninger! Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 55548500 eller e-post [email protected] slik at vi kan ta en gjennomgang av din forsikringsavtale hos oss. Mvh Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Flink kunderådgiver"

Møtte en hyggelig og hjelpsom kunderådgiver, som KUNNE det med forsikring. I tillegg er KLP veldig gunstig på pris.

Svar fra KLP Forsikring
24.06.2022 12:40
Hei Ståle! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en riktig god sommer. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring totalt ubrukelig"

Jeg bestilte reise til meg og kjærsten min siden han ikke hadde penger til tur. Mitt barn ble plutselig alvorlig syk og vi kan derfor ikke reise. De nekter å dekke utgiftene for kjærsten min selv om det er jeg som har betalt, og dette var en gave fra min side. Nå sitter jeg igjen med å betale halve turen og ingen ferie. Styr unna, har hatt mye bedre opplevelse med andre forsikringsselskap.

Svar fra KLP Forsikring
20.06.2022 08:54
Hei Bjørg! Det var trist å høre at ditt barn ble sykt og at dere ikke fikk reise på tur. En Reiseforsikring Familie dekker egen barn under 21 år, samt ektefelle/samboer med felles folkeregistrerte adresse. Dersom du og din kjæreste ikke har felles folkeregistrerte adresse vil ikke han være dekket av din reiseforsikring. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] hvis du har flere spørsmål. Hilsen KLP Skadeforsikring AS - Anne/Kundeservice
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"KLP krever udersøkelser av hund som ikke er forenelig med raseklubben eller NKK"

KLP krever f eks HD/AA røntgen av rase som ikke har kjent HD/AA problematikk for å få dekning av forsikring ved haltheltsutredning! Dette på en rase som ekpertisen anser IKKE å ha HD/AA problemer og hundene blir dermed ikke røntget. STYR UNNA!

Svanhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig kontakt."

Tilgjengelig for spørsmål og usikkerhet, rask respons.

Svar fra KLP Forsikring
03.05.2022 11:31
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med hjelpen du har fått av oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR