Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
4
av 29 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
85
42
19
25
33
Sorter omtaler etter
Viser av 204 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gir vanskeligheter"

Jeg jobber som sykepleier og har pensjonen min hos dem, jeg tenkte deg var en god ide å flytte alle forsikringene mine over men har kun fått dårlig opplevelser fra dette. Spesielt reiseforsikringen, i to omganger har det nektet å betale tilbake selv når kjæresten min som har forsikring fra Trygg har fått tilbake pengene uten noen problemer. De er også veldig lite hjelpsomme nær man ringer SOS nummeret deres og trenger hjelp. De gir kanskje en god pris dersom man har medlemsskap hos dem, men dette er ikke verdt det i det hele tatt. Jeg velger heller å betale en stivere pris hos andre selskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Nedlatende og dårlig service"

Bra: - Rask og god oppfølging på hundeforsikring. Dårlig: - Null hjelp å få ifb. med ikke mindre enn to hendelser på reiseforsikring. I det siste tilfellet opplevde jeg at jeg nærmest ble beskyldt for å lyve. - Håpløst å få opprettet hytteforsikring, de klarte ikke å åpne jpg-vedlegg, holdt på frem og tilbake i flere uker - fikk bare beskjed om at jeg hadde gjort noe feil, selv om vedleggene kunne åpnes av alle andre jeg sendte en test til og jeg så at vedleggene lå i mail-lista. Endte til slutt opp med å aller nådigst få sende en utskrift av alt i gammeldags post. - Uoversiktlig og ulogisk brukergrensesnitt på hjemmesiden

Svar fra KLP Forsikring
04.08.2020 21.05
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare ut enkeltsaker, men det er beklagelig at du har hatt dårlig opplevelse med oss. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
"God forsikringsavtale"

Stort sett god service, vanskelig å nå på tlf. Dersom ein ynskjer å snakke med kundebehandlar. Men er fornøgd med tilbud som eg har fått på bilforsikring. Desidert billigast samanligna med dei fleste forsikringsseselskap. Ingen har pr.i dag klart å "matche" tilbod frå dei. Har sjølvsagt ein fordel når ein er medl.av KLP. Så her er det berre å be om tilbud.

Svar fra KLP Forsikring
14.07.2020 18.02
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi beklager at det har vært stor pågang og at der har tatt tid å få hjelp. Vi er likevel glad for at du er fornøyd med pris og service.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig men mye «liten skrift»"

Totalhavari på bil. På ferie. Toppet forsikring med leiebil, men det var bare om forsikringen dekket skaden. Men når girkassen ryker dekkes det ikke. Bare ved uhell, påkjørsel og personskade. God kundeservice som prøvde å finne muligheter men når bilen ryker ønsker man jo leiebil, ikke å avbryte ferien å bli fraktet hjem til eget hus. Hus er det samme, vannskade pga vann igjennom grunnmur. Alt måtte dekkes selv pga alle unntak i vilkår.

Svar fra KLP Forsikring
09.07.2020 09.22
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er veldig beklagelig at du ikke fikk dekket skadene som forventet. Hvis du har noen spørsmål knyttet til vilkår er det bare å ta kontakt med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om KLP"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen var svært dårlig og lite villige til å hjelpe til. Jeg tror det var ei 18 år gammel jente som tvinnet tyggisen sin mens hun pratet med meg og ga egentlig blaffen. Dette gjaldt en regning. Kundeservice på skadeoppgjør var derimot veldig hyggelige og hjelpsomme.

Svar fra KLP Forsikring
18.06.2020 09.42
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med servicen du fikk på skadeoppgjør.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Supert og billig"

Etter Gjensidige har økt prisen på min forsikring på Hus, Hytte og biler siste par år, tenkte jeg å sjekke rundt om. Fikk forsikring hos KLP 25.000 kr billigere pr år enn Gjensidige, 10.000 bare på huset :) Supert KLP!!

Svar fra KLP Forsikring
10.06.2020 13.11
Hei Frank.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og velkommen som kunde i KLP.

Mvh

Veronica/KLP
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er bra, bare at forsikringen er gått opp i pris."

Veldig førnøyd med alt. Bare at bil forsikringen har økt i pris. Ønsket kun å sjekke ut andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
07.05.2020 08.57
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Du har fått høyere pris på bilforsikringen din, fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen.
I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkskostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Under evakuering bør stå pandemi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved tvungen hjemreise fra UDI, pga koronakrisen, bør KLP endre eller være fleksible i forhold til endringer globalt. Reiseforsikringen bør inneholde pandemier, slik at kunden kan oppleve større økonomisk støtte. Jeg opplever at KLP fraskriver seg ansvar i en alvorlig, uforskyldt hendelse.

Svar fra KLP Forsikring
14.04.2020 21.55
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har opplevd det slik. Dette er en ny situasjon for oss , og vi må lære underveis. Vi tar med oss din tilbakemelding videre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Kundebehandling er preget av arroganse. De hører ikke på kunden forklaring før de bestemmer hvordan skal gå videre. Mangel på deres systemet, den bruker ikke email for mangel på betaling og hvis er utlandet og har mistet mobilen, du kan havne i alvorlig problem. KLP sender deg kun SMS.

Svar fra KLP Forsikring
03.04.2020 11.02
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du har opplevd dette. Vi sender ut faktura først enten på avtalegiro/efaktura, papir eller på e-post, blir ikke denne betalt sender vi en purring i postkassen din. SMS sender vi om innbetalingen ikke har kommet inn innen forfallsdato på purringen. Hvis du mener vi har gjort en feil må du gjerne ta kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 eller e-post privatkunde@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Ringte for å få et tilbud, ringte igjen etter noen dager. Snakket da med en sur kundebehandler som ikke ønsket hjelpe meg, og sa noe helt annet enn det som først! Har reiseforsikring og full super kasko på bilen. Skulle ta hundeforsikring itillegg, men elendig service gjør at jeg bytter alle forsikringene over til et annet!

Svar fra KLP Forsikring
19.03.2020 14.42
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du ikke var fornøyd med servicen du fikk hos oss. Hvis du mener vi har behandlet saken feil, så må du gjerne ta kontakt med oss på telefon igjen.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Har lite erfaring da jeg ble kunde i dag, men av det jeg hørte i telefonen tror jeg at jeg blir fornøyd.

Svar fra KLP Forsikring
25.02.2020 16.15
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fraværende"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på meldinger eller e-poster, selvom de skal svare innen 2-3 virkedager. Tolker ting uten å høre med kunde. Endte opp uforsikret fordi de gjorde feil uten å kontakte meg. I samme sak forsøkte jeg å være føre var: ringte- ventetid 50 min, melding i nettbank- null svar og e-post- null svar.

Svar fra KLP Forsikring
24.02.2020 09.41
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis vi har gitt deg dårlig kundeservice. Det blir vanskelig å svare konkret på enkeltsaker, så hvis du ønsker et bedre svar kan du sende oss en e-post til privatkunde@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trøblete beregning av forsikringspremie etter endring"

Etter endret kjørelengde på bilforsikringen har jeg fått tre forskjellige beløp å betale for den nye forsikringen... Ellers inneholder forsikringen alt og mer til av dekninger sammenlignet med andre selskaper og uten høyere pris.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 14.06
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi tar med oss denne tilbakemeldingen videre. Vi håper ellers at du er fornøyd.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greitt selskap"

Ryddig og enkelt selskap å ha med å gjere. Eg trur det er mellom dei billegaste, men har hatt dei nokre år og av erfaring frå tidlegare selskap kan det vere rett å vurdere andre etter ei tid. Er noko overraska over at eg berre fikk høve til å hente inn eit tilbod.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 10.02
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig opptatt av at du får god kundeservice, gode priser og gode produkter. Vi håper du ønsker å beholde oss som ditt forsikringsselskap.
KLP Skadeforsikring/Pia
Ragnfrid
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Flinke hjelpsomme folk og nyttig informasjon. Godt fornøyd. Litt vanskelig å sende informasjonen, men bra det er sikkeft

Svar fra KLP Forsikring
24.01.2020 09.50
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Oversiktlig og rimeligere enn konkurrentene"

Som medlem i KLP er får man en konkurranse pris. Overføring av forsikring fra gammelt selskap til KLP tar de seg av.

Svar fra KLP Forsikring
23.01.2020 11.51
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med prisen du har fått av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torun R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt for høy premie/pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vannvittig økning!!! Forsikringen har så høy økning i år at vi vurderer å bytte selskap da dette ikke er holdbart. Vi må se på andre muligheter. Her må vi spare det vi kan. Trodde at å være forsikret med alt en plass skulle gjøre premien atskillig lavere.

Svar fra KLP Forsikring
23.01.2020 11.21
Hei,
Takk for din tilbakemelding.

Du har fått høyere pris på forsikringene dine, fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen. I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkkostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen.

Vi gir ikke samlerabatt, hos oss får du den beste prisen vi kan tilby på hvert enkelt produkt. Grunnen til dette er fordi vi mener du ikke skal tegne forsikringer du ikke har behov for, for å få en bedre pris.
KLP Skadeforsikring/Pia
Inger E. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempebra velkomst, nettopp innmeldt"

Ble oppringt fra en av Deres medarbeidere. Etter at en venninne av meg anbefalte meg å skifte til KLP. En særs hyggelig person som skulle ordne overføring for meg.. Fikk bra tilbud, er kjempefornøyd, så mye mer kan jeg ikke si enda.

Svar fra KLP Forsikring
10.01.2020 13.56
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Grei å komme i kontakt, er kundeorientert og tilpasser forsikring i forhold til kundens behov"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig forsikring, samme dekning som andre selskap, stor fordel når jeg er organisert i et fagforbund og i en kommune som har KLP-pensjon. Har sammenlignet med andre selskap hvert år og ingen kan tilby rimeligere eller bedre forsikring.

Svar fra KLP Forsikring
12.12.2019 12.52
Hei,
Tusen takk for en fin tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med både produktene og prisene vi tilbyr deg.
KLP Skadeforsikring/Pia
Lars W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vurdering"

Stort sett ok. Men for dyr på eiendom og bil.. for dyr totalpris (for lite rabatt med så mange forsikringar)

Svar fra KLP Forsikring
27.11.2019 14.00
Hei,
Takk for din tilbakemelding, vi setter pris på at du tar deg tid til det. Vi gir alltid våre medlemmer den beste prisen vi kan tilby, uavhengig av hvor mange forsikringer man har. Ta gjerne kontakt med oss på telefon om du har noen spørsmål.
KLP Skadeforsikring/Pia
Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super"

Veldig fornøyd. Ved motorhavari ble utgifter dekket og jeg ble veldig fornøyd med det. Hyggelig saksbehandler.

Svar fra KLP Forsikring
25.11.2019 14.49
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd med oss og saksbehandleren.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
2 syns denne omtalen er nyttig

KLP forsikring har tapt seg, vært fornøyd med de i mange år, men etter at de forandrer vilkår på forsikring jeg har hatt der i flere år, så må jeg vurdere å flytte til ett annet forsikringsselskap. Har hatt alle mine forsikringer der, i flere år. Ser ikke ut til at de er billig lengre heller. Meget skuffet.

Svar fra KLP Forsikring
01.10.2019 18.24
Hei,
Det er synd å høre at du ikke er fornøyd med vilkårene våres. Hvis du har noen spørsmål eller ønsker en gjennomgang av avtalen din må du gjerne ta kontakt med oss på telefon 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen erfaring. Men, mottagelsen var upåklagelig"

Har ikke hatt eiendom, hus, hytte eller bilforsikring hos dere før. Denne gang ble det forsikring av nybygd hytte. Bilforsikringen vurderes overflytte til dere etter tilsendt tilbud. Kundebehandleren deres var absolutt en fin representant for deres selskap.

Svar fra KLP Forsikring
24.09.2019 13.27
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torild A. N. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Veldig fornøyd med telefonsamtalen med forsikringsagenten. Klare svar på mine spørsmål og ikke kjøpepress. Kjøpte faktisk forsikringer både pga konkurransedyktig pris og god veiledning.

Svar fra KLP Forsikring
23.09.2019 14.29
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundeservice"

God kundeservice, hyggelig og behagelig å snakke med. Fikk svar på spørsmål som jeg hadde. Fornøyd med tilbudet vi fikk.

Svar fra KLP Forsikring
28.08.2019 10.35
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding, dette setter vi stor pris på.
KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR