Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 28 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
79
37
15
23
31
Sorter omtaler etter
Viser av 185 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Har lite erfaring da jeg ble kunde i dag, men av det jeg hørte i telefonen tror jeg at jeg blir fornøyd.

Svar fra KLP Forsikring
25.02.2020 16.15
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fraværende"

Svarer ikke på meldinger eller e-poster, selvom de skal svare innen 2-3 virkedager. Tolker ting uten å høre med kunde. Endte opp uforsikret fordi de gjorde feil uten å kontakte meg. I samme sak forsøkte jeg å være føre var: ringte- ventetid 50 min, melding i nettbank- null svar og e-post- null svar.

Svar fra KLP Forsikring
24.02.2020 09.41
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis vi har gitt deg dårlig kundeservice. Det blir vanskelig å svare konkret på enkeltsaker, så hvis du ønsker et bedre svar kan du sende oss en e-post til privatkunde@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trøblete beregning av forsikringspremie etter endring"

Etter endret kjørelengde på bilforsikringen har jeg fått tre forskjellige beløp å betale for den nye forsikringen... Ellers inneholder forsikringen alt og mer til av dekninger sammenlignet med andre selskaper og uten høyere pris.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 14.06
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi tar med oss denne tilbakemeldingen videre. Vi håper ellers at du er fornøyd.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greitt selskap"

Ryddig og enkelt selskap å ha med å gjere. Eg trur det er mellom dei billegaste, men har hatt dei nokre år og av erfaring frå tidlegare selskap kan det vere rett å vurdere andre etter ei tid. Er noko overraska over at eg berre fikk høve til å hente inn eit tilbod.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 10.02
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig opptatt av at du får god kundeservice, gode priser og gode produkter. Vi håper du ønsker å beholde oss som ditt forsikringsselskap.
KLP Skadeforsikring/Pia
Ragnfrid
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Flinke hjelpsomme folk og nyttig informasjon. Godt fornøyd. Litt vanskelig å sende informasjonen, men bra det er sikkeft

Svar fra KLP Forsikring
24.01.2020 09.50
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Oversiktlig og rimeligere enn konkurrentene"

Som medlem i KLP er får man en konkurranse pris. Overføring av forsikring fra gammelt selskap til KLP tar de seg av.

Svar fra KLP Forsikring
23.01.2020 11.51
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med prisen du har fått av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torun R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt for høy premie/pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vannvittig økning!!! Forsikringen har så høy økning i år at vi vurderer å bytte selskap da dette ikke er holdbart. Vi må se på andre muligheter. Her må vi spare det vi kan. Trodde at å være forsikret med alt en plass skulle gjøre premien atskillig lavere.

Svar fra KLP Forsikring
23.01.2020 11.21
Hei,
Takk for din tilbakemelding.

Du har fått høyere pris på forsikringene dine, fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen. I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkkostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen.

Vi gir ikke samlerabatt, hos oss får du den beste prisen vi kan tilby på hvert enkelt produkt. Grunnen til dette er fordi vi mener du ikke skal tegne forsikringer du ikke har behov for, for å få en bedre pris.
KLP Skadeforsikring/Pia
Inger E. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempebra velkomst, nettopp innmeldt"

Ble oppringt fra en av Deres medarbeidere. Etter at en venninne av meg anbefalte meg å skifte til KLP. En særs hyggelig person som skulle ordne overføring for meg.. Fikk bra tilbud, er kjempefornøyd, så mye mer kan jeg ikke si enda.

Svar fra KLP Forsikring
10.01.2020 13.56
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Grei å komme i kontakt, er kundeorientert og tilpasser forsikring i forhold til kundens behov"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig forsikring, samme dekning som andre selskap, stor fordel når jeg er organisert i et fagforbund og i en kommune som har KLP-pensjon. Har sammenlignet med andre selskap hvert år og ingen kan tilby rimeligere eller bedre forsikring.

Svar fra KLP Forsikring
12.12.2019 12.52
Hei,
Tusen takk for en fin tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med både produktene og prisene vi tilbyr deg.
KLP Skadeforsikring/Pia
Lars W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vurdering"

Stort sett ok. Men for dyr på eiendom og bil.. for dyr totalpris (for lite rabatt med så mange forsikringar)

Svar fra KLP Forsikring
27.11.2019 14.00
Hei,
Takk for din tilbakemelding, vi setter pris på at du tar deg tid til det. Vi gir alltid våre medlemmer den beste prisen vi kan tilby, uavhengig av hvor mange forsikringer man har. Ta gjerne kontakt med oss på telefon om du har noen spørsmål.
KLP Skadeforsikring/Pia
Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Super"

Veldig fornøyd. Ved motorhavari ble utgifter dekket og jeg ble veldig fornøyd med det. Hyggelig saksbehandler.

Svar fra KLP Forsikring
25.11.2019 14.49
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd med oss og saksbehandleren.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
2 syns denne omtalen er nyttig

KLP forsikring har tapt seg, vært fornøyd med de i mange år, men etter at de forandrer vilkår på forsikring jeg har hatt der i flere år, så må jeg vurdere å flytte til ett annet forsikringsselskap. Har hatt alle mine forsikringer der, i flere år. Ser ikke ut til at de er billig lengre heller. Meget skuffet.

Svar fra KLP Forsikring
01.10.2019 18.24
Hei,
Det er synd å høre at du ikke er fornøyd med vilkårene våres. Hvis du har noen spørsmål eller ønsker en gjennomgang av avtalen din må du gjerne ta kontakt med oss på telefon 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen erfaring. Men, mottagelsen var upåklagelig"

Har ikke hatt eiendom, hus, hytte eller bilforsikring hos dere før. Denne gang ble det forsikring av nybygd hytte. Bilforsikringen vurderes overflytte til dere etter tilsendt tilbud. Kundebehandleren deres var absolutt en fin representant for deres selskap.

Svar fra KLP Forsikring
24.09.2019 13.27
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torild A. N. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Veldig fornøyd med telefonsamtalen med forsikringsagenten. Klare svar på mine spørsmål og ikke kjøpepress. Kjøpte faktisk forsikringer både pga konkurransedyktig pris og god veiledning.

Svar fra KLP Forsikring
23.09.2019 14.29
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kundeservice"

God kundeservice, hyggelig og behagelig å snakke med. Fikk svar på spørsmål som jeg hadde. Fornøyd med tilbudet vi fikk.

Svar fra KLP Forsikring
28.08.2019 10.35
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding, dette setter vi stor pris på.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"SvinDYRT.no"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyreste forsikringen jeg noen gang har hatt. Helt hinsides... Øker prisen kontinuerlig... Føler meg robbet etter 4 år som kunde.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.50
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 så kan vi ta en gjennomgang av avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Janne B. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De er tilgjengelige og har en grei pris"

De er tilgjengelige og har en grei pris. Prisen på min bil med grønne skilter som er brukt kun i privat regi, har blitt meget høy :(

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.45
Hei,
Takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 hvis du ønsker en gjennomgang av avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Uprofesjonelt og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

KLP ringte for og gi tilbud på forsikring, ga beskjed om at de kunne ringe opp om 60 min. Ingen ringte, jeg tok kontakt og fikk beskjed om at en rådgiver ringte meg om 2-3 minutter. Et døgn etterpå har de fortsatt ikke tatt kontakt. Kommer ikke til å ha mine forsikringer i et selskap som oppfører seg så lite profesjonelt mot eventuelle kunder.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.43
Hei,
Det var synd å høre at du ikke ble oppringt igjen. Vi beklager så mye. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 54 85 00, så skal vi sørge for at du får et tilbud av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til KLP forsikring pga godt tilbud pr telefon fra dem. Skulle spare flere tusen kroner i året. Etter 2 mnd uten å ha mottatt faktura, og heller ingen trekk fra kontoen, ringte jeg flere ganger for å høre hva som skjedde. Jeg fikk beskjed om at alt var i orden, regningene var betalt via autogiro. Til tross for at jeg ga beskjed om at der ikke var trukket noe fra kontoen min, ble jeg ikke hørt. Jeg hadde ikke oppgitt verken mitt eller min mann sitt kontonummer da konsulenten ringte første gangen med et godt tilbud. Hvordan kunne de da trekke autogiro? Ved ny henvendelse til KLP ba jeg om å få vite hvem som betalte regningene mine. De hadde ikke noe navn, men jeg fikk opplyst hvilket kontonummer det ble trukket fra. Helt ukjent kontonummer for meg! De skulle undersøke med økonomiavdelingen. Ingen tilbakemelding kom, så jeg ringte DNB, som er banken vi bruker. De kunne opplyse om at det kontonummeret mine regninger ble trukket fra tilhørte Sparebank 1 region Trondheim!! Da ble det nok en telefon til KLP. Så gikk det flere dager, og jeg ble usikker på om vi var forsikret eller ei. Da KLP tok kontakt igjen, via mail, fikk vi endelig en avklaring på dette. Regningene var trukket via autogiro fra en allerede fast kunde hos KLP. Nå skulle de sende en samlet kreditnota via e-post på beløpet vi skyldte denne kunden. Mye detektivarbeid for meg og mye rot fra KLP. Venter på regningen og har selvfølgelig skiftet tilbake til tidligere forsikringsselskap, til gunstig pris.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.42
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne erfaringen med oss. Vi beklager så mye for den dårlige opplevelsen du har hatt hos oss. Vi tar i mot både ros og ris for å hele tiden kunne jobbe med å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært på hytta og stoppet i min fellesgarasje i 10 min før jeg skulle videre for avlevering av barnebarn. Jeg tok da matvarer og to bager med diverse utstyr ut av bilen, matvarene ble tatt opp i leiligheten. Tilbake ved bilen, var bagene borte. Saken ble anmeldt til politiet og det ble levert skademelding. Jeg har hatt alle forsikringer hos KLP i mange år. Jeg, og politiet, regnet med at enten reiseforsikring eller innboforsikring kunne benyttes. Svaret var nei med beskjed om at det var mitt ansvar å lese vilkårene i forsikringen. At jeg i tillegg har møtt uhøflige saksbehandlere, gjør ikke saken bedre

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne opplevelsen. Vi har dessverre ikke mulighet for å kommentere enkeltsaker, så hvis du er misfornøyd med utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Intern kommunikasjonssvikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg valgte å bytte til KLP fordi de var billigere enn If når det gjaldt bilforsikringer. KLP lovet meg at de skulle ta kontakt med If og avslutte mitt abonnement, slik at neste regning som var forventet å komme, skulle komme fra KLP. Jeg fikk skriftlig bekreftelse (e-post) på at alt gikk etter planen. Men så kom aldri faktura, eller noe mer info fra KLP. Jeg ventet med å betale regningen fra If i påvente av løftet om at KLP skulle ordne alt for meg. Så fikk jeg purring fra If, og det var da jeg skjønte at noe var galt. Det viste seg at den ansatte som hadde behandlet saken min ikke hadde gitt beskjed til noen! Ikke til If og ikke til personen som gav meg tilbudet om billigere forsikring heller (som liksom skulle ha "ansvaret" i denne saken). De tok seg ikke av purregebyret jeg fikk, og mente at jeg ikke skulle unnlate å betale mine regninger, selv om det var planlagt at jeg skulle få avsluttet regningen hos If og få den nye fra KLP. De lovte også at de skulle ta saken til høyere hold og ringe meg opp igjen, men det gjorde de aldri. Mangel på kommunikasjon blandt ansatte og mangel på kundeservice. Det er KLP i et nøtteskall. De tar ikke ansvar for noe de ikke må, selv om jeg hadde skriftlig bevis på deres kommunikasjonssvikt. Hadde jeg hatt bedre råd skulle jeg bare ha holdt meg hos If.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi beklager så mye at dette har skjedd, og at du har hatt den opplevelsen. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, så vi setter pris på både ris og ros.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torben I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alle forsikringene ble plutselig stoppet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som viste seg å være en feil på en faktura medførte at hus, bil, reise, innbo, verdigjenstander m.m var uforsikret i flere dager mens jeg var på reise. Det kom en mail med varsel om at bilforsikringen var kansellert (men intet varsel om de andre forsikringene) tre dager etter at forsikringen var stanset. Jeg kontaktet umiddelbart KLP og det viste seg at alle regninger var betalt, men at én regning hadde feil KID eller fakt.nummer, de var selv uklare på hva «feilen» besto i. For meg var dette et skremmende varselsignal om hva sviktende internrutiner i KLP kan medføre for kunden. Et feiltastet nummer på en faktura (men som likevel medførte at KLP fikk pengene sine) kunne altså gitt meg tap i mangemillionersklassen ved f.eks husbrann eller personskade. Jeg har aldri fått noen beklagelse fra KLP eller noen garanti for at dette ikke skal skje igjen, faktisk ikke fått svar overhodet på mine skriftlige kommentarer etter hendelsen. Dette til advarsel for andre kunder. For min del tar jeg ringerunden til andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Takk for tilbakemelding. Dette var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, så dette må vi bare beklage for. Vi tar med oss konstruktive tilbakemeldinger videre, slik at vi hele tiden kan prøve å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og profesjonell service! Anbefales!"

Super god hjelp! Jeg hadde glemt en betaling, en dyktig konsulent hjalp meg med å rette opp fadesen!

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Johnare A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er stort sett godt fornøyd med forsikringsavtalen og kundeveiledningen er bra. Kjapp responstid ved kontakt. Rimeligste alternativ for min bilforsikring.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glad for at du er fornøyd.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Styr unna klp"
2 syns denne omtalen er nyttig

De trenerer alt, de svindlet meg for kr 900 000,-. Da advokaten min hørte at det var KLP jeg hadde som selskap sa han at dette var ett av de værste forsikringsselskap han kjente til. Men hvilket valg har du når arbeidsgiver har personal forsikring gjennom klp. Styr unna dette selskapet.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker, så hvis du er uenig i utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR