Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 29 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
91
42
23
27
39
Sorter omtaler etter
Viser av 222 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vik unna!"

KLP har elendig kundeservice KLP har ikkje tillit til kunde. KLP er kanskje best på pris men verst når dei trengs. Eg måtte dokumenter og innhente rapport for å få dekka noko som var heilt oppenlyst. Veldig arrogante holdninger hjå dei tilsette. F.eks når en kjem med konstruktive tilbakemeldinger so får en knapt svar i retur dette både muntlig og pr epost. For meg handler både forsikring og bank om tillit. Etter å ha vore kunde i KLP i mange år melder eg meg ut !

Wolfgang
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skadeforsikring"

Ny kontrakt med KLP skal begynne på 01.01.2021! Ikke på 02.11.2020!!! Jeg ber om utbringe kontrakten som avtalt i telefonen skriftelig på papir, slik at jeg kan lese og underskrife den! Etterpå for dere tilgang til kontoen min! Jeg må påpeke at jeg reiser til Tyskland paa 17.10.20 over flere uker! Mvh Wolfgang H.

Svar fra KLP Forsikring
07.10.2020 16.45
Hei,
Du må nesten ta kontakt med oss på e-post: privatkunde@klp.no. Vi har ikke mulighet for å svare ut henvendelser om forsikringen din på bytt.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Marielle
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekke kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble ringt om forsikring fra en av deres kundebehandlere med et tilbud som var greit nok, men ønsket å tenke litt på saken. Blir da møtt med kommentar: Vil du ikke spare penger? Du vil kanskje betale mer du da? i et frekk toneleie. Det ga meg hvertfall ikke lyst til å bytte over til dere.

Svar fra KLP Forsikring
06.10.2020 11.32
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er ikke sånn vi ønsker å opptre foran potensielle nye kunder. Vi beklager for at du har opplevd det slik. Gjerne ta kontakt med oss på e-post, så kan vi eventuelt se nærmere på saken.
KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fått en yrkeskade for 1 1/2 år siden , nav har godkjent dette . Men KLP ha har til dags dato enda ikke gitt noe svar. 4 spesielt erklæringer og en advokat som er virkelig oppgitt . Anbefaler alle om å tenke seg om før dere velger KLP .. media blir neste instans

Svar fra KLP Forsikring
29.09.2020 14.45
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare ut enkeltsaker. Anbefaler deg å ta kontakt med riktig avdeling på e-post, personskade@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Sigrun N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med KLP."

Har vært fornøyd med KLP i 4 år. I år synes jeg forsikringene økte mye, derfor undersøker jeg nå andre alternativ.

Svar fra KLP Forsikring
29.09.2020 14.09
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det er fint å lese at du har fornøyd med oss i 4 år. Vi har dessverre måtte justere opp prisene på forsikringene, dette skyldes blant annet at 2018 og 2019 har vært to år med mange skadeutbetalinger. Gjerne ta kontakt med oss om du har noen spørsmål om avtalen din.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Versting blant forsikringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har reise, bil og tidligere tilhenger forsikret hos KLP. Jeg betaler fortsatt fosikringen for tilhengeren jeg har solgt for 6 måneder siden. Det er det ene. Jeg har også byttet bankkonto for 7 måneder siden, og får siden purringer og beskjed om at KLP ikke klarer å trekke fra kontoen min. På nettsiden har jeg prøvd å finne faktura og å endre kontonr., men faktura har det aldri lugget der, og kontonr. kan jeg heller ikke endre. Nettsiden kommer bare med feilmeldinger og ingenting fungerer. Så har jeg sendt melding etter melding via kontaktskjema, men ingen reaksjon. Har så sendt epost til klageservice hos KLP, med vedtak om eierskifte for tilhengeren - ingen reaksjon. Så sitter jeg igjen her med ei regning med purregebyr og forsikring for tilhengeren. På telefon ga jeg opp etter over en halv time. Rett og slett det verste jeg har vært bort i så langt.

Svar fra KLP Forsikring
11.09.2020 14.27
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Tilhenger er det ikke lovpålagt å ha forsikring på, så vi får heller ikke automatisk beskjed fra Statens Vegvesen. Du må ta kontakt med oss for å si opp forsikring på tilhenger. Du kan ta kontakt med oss på Min Side, eller på e-post privatkunde@klp.no. Hvis du ikke vil stå i telefonkø, har vi også en funksjon som gjør at vi kan ringe deg opp igjen. Hvis du tar kontakt med oss er vi behjelpelige med å annullere forsikring på tilhenger tilbake til datoen det ble gjort eierskifte.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"servis"

Altid man for svar i løpet av noe time.Man for altid hjelp den trenger.Mine egne erfaringer med KLP forsikringen et 100% korekte.

Svar fra KLP Forsikring
08.09.2020 17.51
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for å lese at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kirsti B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende tilbud om oppgradering."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke blitt kontaktet av selskapet om eventuelle oppgraderinger. Har sendt adresseendring da vegen jeg bor i skiftet navn. Det blir ikke oppgradert til tross for flere henvendelser. Naturskade, og utbetalt beløp dekker bare halvparten av hva snekkerfirma måtta ha for å gjøre jobben.

Svar fra KLP Forsikring
24.08.2020 08.46
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du ikke har fått den hjelpen du forventet.
Vi endrer dessverre ikke adresser på husforsikring før det er fornyelse av avtalen grunnet at du ikke skal få noe endring i pris.
Hvis du er uenig i utbetalingen er det best at du tar kontakt med de, da vi ikke har mulighet for å svare på enkeltsaker her.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"misfornøyd med deler av forsikrings avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

prisen er vi fornøyd med ,men får ikke forsikre et naust som vi nettopp har kjøpt da klp mente det så ut som det ble brukt som hytte etter bilder fra prospektet,men det skal ikke brukes som hytte ( noe vi prøvde å fortelle som de ikke trodde på så de ville at vi skulle søke om bruksendring )

Svar fra KLP Forsikring
10.08.2020 14.41
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du ikke er fornøyd med servicen du fikk av oss. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare på enkeltsaker. Hvis du mener at vi har gjort en feil så ta gjerne kontakt med oss igjen.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gir vanskeligheter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg jobber som sykepleier og har pensjonen min hos dem, jeg tenkte deg var en god ide å flytte alle forsikringene mine over men har kun fått dårlig opplevelser fra dette. Spesielt reiseforsikringen, i to omganger har det nektet å betale tilbake selv når kjæresten min som har forsikring fra Trygg har fått tilbake pengene uten noen problemer. De er også veldig lite hjelpsomme nær man ringer SOS nummeret deres og trenger hjelp. De gir kanskje en god pris dersom man har medlemsskap hos dem, men dette er ikke verdt det i det hele tatt. Jeg velger heller å betale en stivere pris hos andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
06.08.2020 12.31
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er beklagelig at du har hatt dårlig erfaring med oppgjøret hos oss. Vi har ikke mulighet for å svare på enkeltsaker, men vi tar med oss din tilbakemelding videre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Nedlatende og dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra: - Rask og god oppfølging på hundeforsikring. Dårlig: - Null hjelp å få ifb. med ikke mindre enn to hendelser på reiseforsikring. I det siste tilfellet opplevde jeg at jeg nærmest ble beskyldt for å lyve. - Håpløst å få opprettet hytteforsikring, de klarte ikke å åpne jpg-vedlegg, holdt på frem og tilbake i flere uker - fikk bare beskjed om at jeg hadde gjort noe feil, selv om vedleggene kunne åpnes av alle andre jeg sendte en test til og jeg så at vedleggene lå i mail-lista. Endte til slutt opp med å aller nådigst få sende en utskrift av alt i gammeldags post. - Uoversiktlig og ulogisk brukergrensesnitt på hjemmesiden

Svar fra KLP Forsikring
04.08.2020 21.05
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare ut enkeltsaker, men det er beklagelig at du har hatt dårlig opplevelse med oss. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
"God forsikringsavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett god service, vanskelig å nå på tlf. Dersom ein ynskjer å snakke med kundebehandlar. Men er fornøgd med tilbud som eg har fått på bilforsikring. Desidert billigast samanligna med dei fleste forsikringsseselskap. Ingen har pr.i dag klart å "matche" tilbod frå dei. Har sjølvsagt ein fordel når ein er medl.av KLP. Så her er det berre å be om tilbud.

Svar fra KLP Forsikring
14.07.2020 18.02
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi beklager at det har vært stor pågang og at der har tatt tid å få hjelp. Vi er likevel glad for at du er fornøyd med pris og service.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig men mye «liten skrift»"
1 syns denne omtalen er nyttig

Totalhavari på bil. På ferie. Toppet forsikring med leiebil, men det var bare om forsikringen dekket skaden. Men når girkassen ryker dekkes det ikke. Bare ved uhell, påkjørsel og personskade. God kundeservice som prøvde å finne muligheter men når bilen ryker ønsker man jo leiebil, ikke å avbryte ferien å bli fraktet hjem til eget hus. Hus er det samme, vannskade pga vann igjennom grunnmur. Alt måtte dekkes selv pga alle unntak i vilkår.

Svar fra KLP Forsikring
09.07.2020 09.22
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er veldig beklagelig at du ikke fikk dekket skadene som forventet. Hvis du har noen spørsmål knyttet til vilkår er det bare å ta kontakt med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Om KLP"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen var svært dårlig og lite villige til å hjelpe til. Jeg tror det var ei 18 år gammel jente som tvinnet tyggisen sin mens hun pratet med meg og ga egentlig blaffen. Dette gjaldt en regning. Kundeservice på skadeoppgjør var derimot veldig hyggelige og hjelpsomme.

Svar fra KLP Forsikring
18.06.2020 09.42
Hei,
Takk for tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med servicen du fikk på skadeoppgjør.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Supert og billig"

Etter Gjensidige har økt prisen på min forsikring på Hus, Hytte og biler siste par år, tenkte jeg å sjekke rundt om. Fikk forsikring hos KLP 25.000 kr billigere pr år enn Gjensidige, 10.000 bare på huset :) Supert KLP!!

Svar fra KLP Forsikring
10.06.2020 13.11
Hei Frank.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og velkommen som kunde i KLP.

Mvh

Veronica/KLP
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er bra, bare at forsikringen er gått opp i pris."

Veldig førnøyd med alt. Bare at bil forsikringen har økt i pris. Ønsket kun å sjekke ut andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
07.05.2020 08.57
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Du har fått høyere pris på bilforsikringen din, fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen.
I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkskostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Under evakuering bør stå pandemi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved tvungen hjemreise fra UDI, pga koronakrisen, bør KLP endre eller være fleksible i forhold til endringer globalt. Reiseforsikringen bør inneholde pandemier, slik at kunden kan oppleve større økonomisk støtte. Jeg opplever at KLP fraskriver seg ansvar i en alvorlig, uforskyldt hendelse.

Svar fra KLP Forsikring
14.04.2020 21.55
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har opplevd det slik. Dette er en ny situasjon for oss , og vi må lære underveis. Vi tar med oss din tilbakemelding videre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Kundebehandling er preget av arroganse. De hører ikke på kunden forklaring før de bestemmer hvordan skal gå videre. Mangel på deres systemet, den bruker ikke email for mangel på betaling og hvis er utlandet og har mistet mobilen, du kan havne i alvorlig problem. KLP sender deg kun SMS.

Svar fra KLP Forsikring
03.04.2020 11.02
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du har opplevd dette. Vi sender ut faktura først enten på avtalegiro/efaktura, papir eller på e-post, blir ikke denne betalt sender vi en purring i postkassen din. SMS sender vi om innbetalingen ikke har kommet inn innen forfallsdato på purringen. Hvis du mener vi har gjort en feil må du gjerne ta kontakt med oss på telefon 55 54 85 00 eller e-post privatkunde@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Ringte for å få et tilbud, ringte igjen etter noen dager. Snakket da med en sur kundebehandler som ikke ønsket hjelpe meg, og sa noe helt annet enn det som først! Har reiseforsikring og full super kasko på bilen. Skulle ta hundeforsikring itillegg, men elendig service gjør at jeg bytter alle forsikringene over til et annet!

Svar fra KLP Forsikring
19.03.2020 14.42
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du ikke var fornøyd med servicen du fikk hos oss. Hvis du mener vi har behandlet saken feil, så må du gjerne ta kontakt med oss på telefon igjen.
KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Har lite erfaring da jeg ble kunde i dag, men av det jeg hørte i telefonen tror jeg at jeg blir fornøyd.

Svar fra KLP Forsikring
25.02.2020 16.15
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oss så langt.
KLP Skadeforsikring/Pia
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fraværende"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på meldinger eller e-poster, selvom de skal svare innen 2-3 virkedager. Tolker ting uten å høre med kunde. Endte opp uforsikret fordi de gjorde feil uten å kontakte meg. I samme sak forsøkte jeg å være føre var: ringte- ventetid 50 min, melding i nettbank- null svar og e-post- null svar.

Svar fra KLP Forsikring
24.02.2020 09.41
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis vi har gitt deg dårlig kundeservice. Det blir vanskelig å svare konkret på enkeltsaker, så hvis du ønsker et bedre svar kan du sende oss en e-post til privatkunde@klp.no.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trøblete beregning av forsikringspremie etter endring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter endret kjørelengde på bilforsikringen har jeg fått tre forskjellige beløp å betale for den nye forsikringen... Ellers inneholder forsikringen alt og mer til av dekninger sammenlignet med andre selskaper og uten høyere pris.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 14.06
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Vi tar med oss denne tilbakemeldingen videre. Vi håper ellers at du er fornøyd.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greitt selskap"

Ryddig og enkelt selskap å ha med å gjere. Eg trur det er mellom dei billegaste, men har hatt dei nokre år og av erfaring frå tidlegare selskap kan det vere rett å vurdere andre etter ei tid. Er noko overraska over at eg berre fikk høve til å hente inn eit tilbod.

Svar fra KLP Forsikring
10.02.2020 10.02
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig opptatt av at du får god kundeservice, gode priser og gode produkter. Vi håper du ønsker å beholde oss som ditt forsikringsselskap.
KLP Skadeforsikring/Pia
Ragnfrid
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Flinke hjelpsomme folk og nyttig informasjon. Godt fornøyd. Litt vanskelig å sende informasjonen, men bra det er sikkeft

Svar fra KLP Forsikring
24.01.2020 09.50
Hei,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Oversiktlig og rimeligere enn konkurrentene"

Som medlem i KLP er får man en konkurranse pris. Overføring av forsikring fra gammelt selskap til KLP tar de seg av.

Svar fra KLP Forsikring
23.01.2020 11.51
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med prisen du har fått av oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR