Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til KLP Forsikring
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
6
av 18 innen
skadeforsikring
60%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
129
52
30
34
57
Sorter omtaler etter
Viser av 302 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Sitting B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøst,ansatte uten kompetanse og vilje til å løse en enkel sak."

Kjøpte bobil i sommmer som ble forsikret i KLP med kjørelengde 6000 km.Kona og jeg kjørte ca.2000 km.Da vi kom hjem lånte vår sønn sammen med kone og 2 barn på 8 og 6 år bilen en uke på Vestlande,de kjørte ca 1500 km.Noen uker etter ferien skulle jeg se på forsikringene min (vi har 3 biler hus og hytte)oppdaget jeg at vi hadde bare 900 km.kjørelengde fram til hovedforfall.Jeg ble fortalt at jeg måtte ha en årlig kjørelengde på18000 km for å dekke den kjørelengden jeg hadde behov for.Jeg sa opp forsikringene dagen etter,i etterkant nektet KLP å opplyse nytt forsikringselskap om bonus på bilforsikringene pga.ett utestående beløp på Kr.470.00 som jeg betalte samme dag som jeg ble gjort oppmerksom på beløpet.Da todde jeg at alt var i orden,men den gang ei.etter at jeg hadde betalt beløpet jeg fikk opgitt hadde de sendt en purring med Kr.35,00 i gebyr. Dette resulterte i at KLP fortsatt nekter å oppgi bonus på bilene.

Svar fra KLP Forsikring
20.09.2022 08:13
Hei! Takk for din tilbakemelding! Vi vil gjerne at du kontakter oss på telefon 55548500 eller sender oss en e-post til [email protected] slik at vi kan gå gjennom avtalen som du hadde hos oss. Hilsen Anne/Kundesevice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billigst av alle"

Rask og god service og enkelt ved skade å få reparert bil/dekket kostnader.

Svar fra KLP Forsikring
19.09.2022 17:02
Hei Egil! Takk for din tilbakemelding! Vi setter stor pris på å få høre at du er fornøyd med oss, både med service og skadebehandling. Hilsen Anne/Kundeservice
Hanne H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris endret seg betraktelig da jeg byttet jobb"

Veldig fornøyd fram til jeg endret jobb, og dermed pensjonskasse. Nesten 24 års opptjening i KLP betydde da ingen ting mer, og prisen økte betraktelig. Nå er vi på jakt etter bedre tilbud…

Svar fra KLP Forsikring
19.09.2022 16:58
Hei Hanne! Takk for din tilbakemelding! Medlemmer i KLP får noe gunstigere pris på forsikringene våre enn ikke-medlemmer. Dersom du nylig har blitt meldt ut som medlem kan du ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller sende oss en e-post til [email protected] så kan vi se på avtalen din. Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Er godt fornøyd, men sjekker om prisen kan bli bedre

Svar fra KLP Forsikring
16.09.2022 09:53
Hei Arnfinn! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap! Vi vil gjerne gå gjennom avtalen din for å sjekke om du har de riktige dekningene, eller om det er behov for å gjøre endringer. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller send oss en e-post til [email protected] Hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen saklig oppgjør"

Billig forsikring? Jepp men det er absolutt det eneste også, første gang jeg skal bruke forsikring på 12 år. Og blir tatt på svik uten grunnlag! Ikke gjør dem noe selv heller leier inn folk til og jobbe for seg som er 10×dyrere (mener ikke håndverkere osv) og har ikke peiling på hva de driver med når de er ute i felten... ikke får jeg saklige svar når jeg spør etter info om sak eller info i min egen sak. Veldig rotete er det også å må forholde seg til mange personer i en sånn sak. Anbefales på det sterkeste og styre unna KLP forsikring...

Svar fra KLP Forsikring
15.09.2022 08:45
Hei Jon! Takk for din tilbakemelding! Vi ønsker at du skal få den informasjonen du har behov for. Ta kontakt med oss på telefon 55548500 eller send din henvendelse til e-post [email protected] slik at vi kan få satt deg i kontakt med riktig avdeling. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk et lokketilbud fra de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av kundebehandler og fikk tilbud av henne før sommeren. Etter det sendte de at bonus var endret og det ble dyrere enn forsikringen jeg hadde. Styr unna disse

Svar fra KLP Forsikring
29.08.2022 14:46
Hei Zain! Det er fast rutine for alle forsikringsselskaper å innhente bonus for det aktuelle kjøretøyet fra avgivende selskap. Dersom det er avvik mellom det forsikringstaker har opplyst og bonussvar fra det forrige selskapet, blir dette korrigert slik at bonus blir korrekt. Tilbudet du fikk av oss før sommeren var derfor ikke et lokketilbud, bare en bonuskorrigering etter svar fra ditt tidligere selskap. Dersom du har flere spørsmål angående bonus eller dine forsikringer hos oss er du velkommen til å ta kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] Mvh Anne/Kundeservice
Lchristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"GIdder ingen ting"

Jobber overhodet ikke for kundene sine og du sitter selv igjen med hele jobben. Om deler av naboens tre faller ned 2 ganger på din terrasse med mellomrom er det du som sitter igjen med skjegget i postkassen og må dekke egenandel da dette selskapet ikke engang gidder å søke regress fra naboens selskap, selv om du og naboen har avtalt at dette skal tas mellom våre forsikringsselskap . Blir det skader på bilen din påført av en kjent tredjepart og denne nekter å betale og beløpet på skaden er under din egenandel gidder helles ikke selskapet hjelpe. De er kanskje rimelige, men du får tydeligvis det du betaler for hos de.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2022 18:05
Hei! I KLP Skadeforsikring AS jobber vi aktivt for å ha kundene i fokus og vi strekker oss langt for å få fornøyde kunder, både før og etter at skaden har skjedd. Det er veldig kjedelig å høre om skadene på din terrasse og din bil. Dersom du trenger ytterligere informasjon om sin skadesak kan du kontakte vår skadeavdeling på tlf 55548500. Mvh Anne/Kundeservice
Elin K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårleg hjelp med omsyn til reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt reiseforsikring i KLP i mange år. Då eg øydela brillene min på reise, fekk eg negativ respons. Eg skjønar ikkje vitsen med reiseforsikring som ikkje dekkar slike skader.

Svar fra KLP Forsikring
21.07.2022 09:25
Hei Elin! Det var veldig kjedelig å høre om brillene dine! Vår reiseforsikring dekker tap av personlige eiendeler som du har med deg for bruk under reise og opphold, og som skyldes: Tyveri, ran/innbrudd Skadeverk Trafikkuhell Naturskade, brann, lynnedslag, eksplosjon, inntrengning av vann eller væske i bygning (bolig eller egen forretning) Transportskade/tap når eiendeler er sendt som innsjekket bagasje.. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] dersom.du har flere spørsmål. Ønsker deg en fortsatt god sommer! Mvh Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Når det gjelder"

Dårlig erfaring, sier det er de samme betningelsene, men møter ikke mine forventninger til kundebehandling når det gjelder.

Svar fra KLP Forsikring
05.07.2022 08:12
Hei Therese! Det er synd å høre at vi ikke oppnår til dine forventninger! Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 55548500 eller e-post [email protected] slik at vi kan ta en gjennomgang av din forsikringsavtale hos oss. Mvh Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Flink kunderådgiver"

Møtte en hyggelig og hjelpsom kunderådgiver, som KUNNE det med forsikring. I tillegg er KLP veldig gunstig på pris.

Svar fra KLP Forsikring
24.06.2022 12:40
Hei Ståle! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en riktig god sommer. Med vennlig hilsen Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring totalt ubrukelig"

Jeg bestilte reise til meg og kjærsten min siden han ikke hadde penger til tur. Mitt barn ble plutselig alvorlig syk og vi kan derfor ikke reise. De nekter å dekke utgiftene for kjærsten min selv om det er jeg som har betalt, og dette var en gave fra min side. Nå sitter jeg igjen med å betale halve turen og ingen ferie. Styr unna, har hatt mye bedre opplevelse med andre forsikringsselskap.

Svar fra KLP Forsikring
20.06.2022 08:54
Hei Bjørg! Det var trist å høre at ditt barn ble sykt og at dere ikke fikk reise på tur. En Reiseforsikring Familie dekker egen barn under 21 år, samt ektefelle/samboer med felles folkeregistrerte adresse. Dersom du og din kjæreste ikke har felles folkeregistrerte adresse vil ikke han være dekket av din reiseforsikring. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 55548500 eller e-post [email protected] hvis du har flere spørsmål. Hilsen KLP Skadeforsikring AS - Anne/Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"KLP krever udersøkelser av hund som ikke er forenelig med raseklubben eller NKK"

KLP krever f eks HD/AA røntgen av rase som ikke har kjent HD/AA problematikk for å få dekning av forsikring ved haltheltsutredning! Dette på en rase som ekpertisen anser IKKE å ha HD/AA problemer og hundene blir dermed ikke røntget. STYR UNNA!

Svanhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hyggelig kontakt."

Tilgjengelig for spørsmål og usikkerhet, rask respons.

Svar fra KLP Forsikring
03.05.2022 11:31
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med hjelpen du har fått av oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra"

Jeg synes veldig bra kunder service Billig bilen forsking Boliglån bra rent

Svar fra KLP Forsikring
13.04.2022 10:23
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med både bilforsikringen og boliglån i KLP! KLP Skadeforsikring/Pia
Maybelone
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter en yrkesskade for flere år siden har jeg opplevd trenering i saken. De svarer ikke på mailer, gjør alt for at du skal gi opp. De tilbyr deg ett latterlig beløp og avslutter saken. Hvordan kan kommune Norge velge ett sånt selskap. Det å gå til media med din sak er nok lurt og noe jeg vurdere sterkt å gjøre.

Svar fra KLP Forsikring
13.04.2022 10:23
Hei, Takk for din tilbakemelding. Yrkesskade har dessverre ikke noe med dine private forsikringer å gjøre, så det blir vanskelig for oss å svare på slike saker på bytt.no. Ønsker du å klage på utfallet anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet på www.klp.no. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Hjelpsom"

Veldig trivelig dame som var til stor hjelp med hundeforsikringen

Svar fra KLP Forsikring
12.04.2022 12:42
Hei, Tusen takk for hyggelig omtale. Vi er glade for at du fikk god hjelp med hundeforsikring! KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bilforsikring"

Hei Jeg ser på min side bare forsikring til min hund. Jeg har bestilt forsikring til to biler også. Kan dere sende oppsigelse til sparebank 1 angående forsikring til hunden min? Takk på forhånd Mvh Mairi K.

Svar fra KLP Forsikring
22.03.2022 16:58
Hei, Takk for din henvendelse. Vi har dessverre ikke mulighet for å hjelpe deg i åpne kanaler med forsikringer. Anbefaler deg å ta kontakt med oss via kontaktskjemaet på www.klp.no så vil vi hjelpe deg! KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Service på topp"

Topp service,topp service fra damen som hjalp meg med registrering via tlf i dag

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2022 15:27
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med KLP Skadeforsikring og hjelpen du fikk av oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Super"

Har nettopp skifta forsikringsselskap, så langt positivt. 50-år som kunde i eit anna forsikringsselskap

Svar fra KLP Forsikring
21.03.2022 15:27
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og vi skal gjøre det vi kan for at du blir like fornøyd i fremtiden også. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig husforsikring"

Dessverre så dekker standard hus forsikring ikke vannskader som ikke er fra rør eller fra terreng. Men går man på min side og ser på forsikring så står det dekker vannskader. Var ingen som sa til meg når jeg ringte og bestilte husforsikring at dette ikke var dekket. Sitter med skjegget i postkassen nå og må dekke alt selv. Skal flytte mine forsikringer ved neste anledning.

Svar fra KLP Forsikring
17.01.2022 08:59
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du ikke fikk dekket vannskaden. Dessverre må man ha dekningen Hus Maks om man ønsker å få dekket vannsintregning gjennom vegger eller tak. KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ragnhild D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Strålende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig og tydelig rådgiver. I dag har jeg spart 6000,-! Jeg har egentlig ikke så mye mer og si. Har vært ute og feiret med en bedre middag.

Svar fra KLP Forsikring
17.01.2022 08:57
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er gledelig å lese at du sparte så mye penger og at du kunne feire det! Vi er også glad for at du er fornøyd med rådgiveren som hjalp deg. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Så langt er jeg veldig fornøyd med KLP. Har heldigvis ikke hatt noe skadeoppgjør med dem enda, men er i hvertfall veldig fornøyd med prisen jeg betaler totalt på 3 biler, hus, innbo og reiseforsikring, sammenlignet med tilbudene jeg har i fra andre selskap.

Svar fra KLP Forsikring
09.01.2022 20:06
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med prisen du har fått i KLP. Vi håper også at du er like fornøyd med hjelpen du får ved en eventuell skade! KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"KLP: Svindel, inkompetanse eller komplett datasvikt?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Under bestilling av ny bilforsikring får jeg en pris på det som er lagt i handlekurv, en ny og høyere pris når handlekurven er bekreftet og en enda høyere når forsikringsavtalen kommer. Fra å fokusere på en pris pr måned under bestillingsprosedyren fokuseres det på en månedspris inkl trafikkforsikringen i forsikringsavtalen. Satser KLP på at potensielle kunder er dumme eller inkompetente eller er det bare det samme hos dem selv? Har snakket med en kunderådgiver som lovte meg forsikringen til den oppgitte/for meg avtalte prisen etter innsending av dokumentasjon. Så gjenstår det å se om de holder det de lover? Jeg skal ihvertfall holde det jeg lovet: Holder de ikke ord skifter jeg bare selskap og kommer aldri tilbake!

Svar fra KLP Forsikring
09.01.2022 20:06
Hei, Takk for din tilbakemelding. Ser at du har fått hjelp med denne som lovet av min kollega. Anser da denne saken som løst og at du har fått den hjelpen du trenger. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Polisen"

Alt er ok unntak av bilforsikring som er for dyr for meg

Svar fra KLP Forsikring
09.01.2022 20:06
Hei, Takk for din tilbakemelding. Du må gjerne ta kontakt med oss vedrørende bilforsikringen din, vi har sett det er en del endringer i kjøremønster etter korona. Du kan kontakte oss enten på telefon eller gjennom kontaktskjemaet våres på www.klp.no. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode priser for medlemmer"

Gode priser på forsikring sjekket flere men de vinner klart. Er andre bil jeg har i Klp, har ikke hatt skade så vet ikke hvordan oppgjør er, men regner med det også går bra.

Svar fra KLP Forsikring
03.12.2021 12:41
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd med prisene vi gir deg. Regner også med at du vil bli fornøyd om du skulle ha en skade! KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR