Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til KLP Forsikring
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
6
av 31 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring
Filtrer omtaler
102
48
26
33
39
Sorter omtaler etter
Viser av 248 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ny kunde"

Jeg har problemer med å svare på egenerkleringen ,får den ikke til å virke. Så en annen ting, går det Ann å få forfall på fakturaen mellom 20 og 25 i mnd.

Svar fra KLP Forsikring
16.04.2021 11:03
Hei, Takk for tilbakemelding. Du kan bestemme selv hvilket forfall du vi skal trekke deg. Grunnet begrenset informasjon og GDPR, så har vi ikke mulighet til å svare på enkeltsaker på bytt.no. Anbefaler deg å ta kontakt med oss på e-post eller telefon, så hjelper vi deg gjerne. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bytte forsikringsselskap."

Nettopp vært i kontakt ned kundebehandler for pristilbud. Rask svar på tlf, hyggelig kundebehandler og rask tilbakemelding på mail på prisoverslag. 👍 Noe betenkt etter at jeg har gått igjennom hva kundene tenker om KLP. Tror jeg betaler litt ekstra for å være kunde der jeg er pr. nå.

Svar fra KLP Forsikring
16.04.2021 11:03
Hei, Takk for tilbakemelding. Vi forbedrer oss stadig, og vi har to år på rad vært blant topp tre på kundeservice i forsikringsbransjen, analyse gjort av Kantar. Vi håper du ønsker å bytte til oss neste gang du tar en gjennomgang av forsikringene dine. KLP Skadeforsikring/Pia
Liv B. K. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"I dag er jeg veldig takknemlig og glad for å være kunde i KLP forsikring."

Jeg opplever å bli hørt og forstått og ikke minst hjelp. Evig takknemlig for å møte en så imøtekommende forsikringsrådgiver. Tusen takk!

Svar fra KLP Forsikring
04.04.2021 15:33
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du fikk god hjelp av en forsikringsrådgiver hos oss! KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"KLP👍"

Veldig fornøyd med mine forsikringer, bil og reise! Kjapt å komme igjennom på kundeservice! Føler meg godt ivaretatt, og fikk den hjelpen jeg trengte når jeg fikk bruk for forsikringen ved bilskade!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ærlig og utmerket kundebehandling"

vennlige,oppriktige og med gode råd,tar vare på kunden og er hjelpsomme. Åpen om produkt og tilbud,kan svare på alle mine spørsmål .Lett forståelig og konkret info. Føleler meg og mine behov godt ivaretatt også etter samtalen og avtalen er gjort:)

Svar fra KLP Forsikring
28.03.2021 16:29
Hei, Tusen takk for hyggelig omtale. Vi er glade for at du følte deg ivaretatt og fikk god hjelp. Vi setter pris på din tilbakemelding. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Brukbart"

Bilforsikring meget samarbeidsvillige. Reiseforskring vansklig og ikke imøtekommende, tror alle er mindre ærlige er min oppfatning Innbo , aldri brukt, vet ikke Båtforsikring aldri brukt, vet ikke

Svar fra KLP Forsikring
28.03.2021 16:29
Hei, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding. Vi er glade for at du er fornøyd med oppgjørsavdelingen våres på motor, det er synd å høre at du ikke har like god oppfatning med reiseforsikringen vår. Du må gjerne gi oss tilbakemelding på hva du syns vi kunne gjort annerledes. KLP Skadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Klar og tydelig informasjon."
1 syns denne omtalen er nyttig

0pplevde en vennlig og hyggelig saksbehandler . Det medførte at jeg fikk betydelig reduksjon av min bilforsikring.Som medlem av KLP er jeg glad for å ha blitt kontaktet av dem.

Svar fra KLP Forsikring
05.03.2021 17:48
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er veldig glad for at du er fornøyd med prisen på bilforsikringen du har hos oss! KLP Skadeforsikring/Pia
Hanne H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra for medlemmer"

Vært fornøyd med forsikringer og pris i flere år. Ny arbeidsgiver, og dermed utmeldt fra KLP. Vurderer derfor sterkt å bytte pga økt pris når man ikke er medlem.

Svar fra KLP Forsikring
05.03.2021 17:42
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi er glade for at du har vært fornøyd med oss. Vi er beklageligvis ikke alltid like konkurransedyktige på pris når man ikke er medlem i KLP. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt på stell, ryddig oppgjør!"

Alt på stell, utmerket oppfølgning etter uhell med hjort! Bytter grunnet ufrivillig overføring fra KLP til annet selskap, det grunnet kommune-sammenslåing! Pris ble derfor dobbelt så høy, dessverre :-)

Svar fra KLP Forsikring
05.03.2021 17:42
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det er synd at du mistet medlemsfordelene dine i KLP etter sammenslåing. Vi er i hvert fall glad for at du var fornøyd med oss! KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårli"

Vi ba om hjelp for skade i krypkjeller, de sender en takstmann som ikke lytter på oss, men legger kun ved å snskke oss ned til forsikringen

Svar fra KLP Forsikring
02.02.2021 11:14
Hei, Takk for tilbakemelding. Det er dessverre vanskelig å svare på skadesaker, da vi bruker ulike takstmenn ut i fra hvor man bor. Hvis du mener du har fått feil oppgjør kan du ta kontakt med oss på e-post eller telefon. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stor prisøke"

Ved å bli "tvangsflyttet" til Sandnes kommunale pensjonskasse i forb. med kommunesammenslåing, mister en medlemsfordelene i klp. Dette utgjør ca. Kr. 5.000 i året.

Svar fra KLP Forsikring
01.02.2021 07:44
Hei, Synd å høre at du har en annen pensjonskasse en KLP og av den grunn har mistet medlemskapet ditt hos oss. Vi får håpe at kommunen din flytter pensjonskassen sin tilbake til KLP. KLP SKadeforsikring/Pia
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Gunnar K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Jeg er godt fornøyd med KLP. Når jeg skifter bil tar jeg alltid en runde på forsikringene mine. Det betyr ikke at jeg er missfornøyd med selskapet. Jeg har nå gått over til el-bil og ønsker derfor å sjekke prisene

Svar fra KLP Forsikring
01.02.2021 07:44
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er fint å lese at du er fornøyd med oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Stor prisøkning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økte prisen på elbil med 20%, dieselbil med 10% og hus med 5% på ett år. Økte prisen på elbil med 30%, dieselbil med 15% og hus med 10% på 2 år. Ingen skadesaker. Slike prisøkninger er for høye til at man kan være "tro" mot et selskap.

Svar fra KLP Forsikring
18.01.2021 14:53
Hei, Takk for din tilbakemelding, vi tar med oss dette videre. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Til å være for medlemmer synes jeg dette er en dyr ordning. Det er også treg respons når jeg legger inn beskjed på min side.

Svar fra KLP Forsikring
05.01.2021 01:32
Hei, Takk for din tilbakemelding. Grunnet en del forsikringsskader i 2019 og 2020, endringer av vilkår og dekninger, og tariffreguleringer og i tillegg til indeksreguleringer, så har dessverre noen av forsikringene våres økt. Vi prøver å svare så raskt vi kan, men vi har 48 timer svartid som vi skal være innenfor. KLP Skadeforsikring/Pia
Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alt for omstendelig"

Hadde tenkt å flytte over alle forsikringene våre til KLP på grunn av god pris. Jeg ble imidlertid skeptisk da jeg ble bedt om å nærmest utarbeide en hel rapport om huset vårt før de ville vurdere å forsikre det. Bilder av kjøkken, bad, tak, grunnmur, sikringsskap, stikkontakter, ledninger, Vaskerom, varmtvannstank, vannrør osv. I tillegg skulle det skriftlig gjøres rede for hva som var utført av vedlikehold på huset gjennom årenes løp, samt takstrapport fra forrige salg. Når det er SÅ omfattende å bare få lov til å tegne en forsikring så tør jeg ikke å tenke på hvor vanskelig det kunne blitt å fått ut penger ved en eventuell forsikringssak. Vi valgte å styre unna. Betaler heller litt mer og blir der vi er.

Svar fra KLP Forsikring
26.11.2020 11:14
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er forståelig at du ikke er fornøyd, vi har tatt med oss den videre. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Dårlig service og veldig lite behjelpelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler de motarbeider deg når du ringer angående noe. Har hatt reiseforsikring flere plasser før, men aldri opplevd så dårlig service og dekning av skader.

Svar fra KLP Forsikring
26.11.2020 11:11
Hei, Takk for din tilbakebetaling. Vi kan dessverre ikke svare på enkeltsaker, men er synd å høre at du ikke er fornøyd med servicen du har fått. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vik unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

KLP har elendig kundeservice KLP har ikkje tillit til kunde. KLP er kanskje best på pris men verst når dei trengs. Eg måtte dokumenter og innhente rapport for å få dekka noko som var heilt oppenlyst. Veldig arrogante holdninger hjå dei tilsette. F.eks når en kjem med konstruktive tilbakemeldinger so får en knapt svar i retur dette både muntlig og pr epost. For meg handler både forsikring og bank om tillit. Etter å ha vore kunde i KLP i mange år melder eg meg ut !

Svar fra KLP Forsikring
28.10.2020 15:08
Hei, Takk for tilbakemelding. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare ut enkeltsaker. Vi beklager for at du har opplevd det slik. Gjerne ta kontakt med oss på e-post, så kan vi eventuelt se nærmere på saken. KLP/Skadeforsikring Veronica
Wolfgang
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Skadeforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ny kontrakt med KLP skal begynne på 01.01.2021! Ikke på 02.11.2020!!! Jeg ber om utbringe kontrakten som avtalt i telefonen skriftelig på papir, slik at jeg kan lese og underskrife den! Etterpå for dere tilgang til kontoen min! Jeg må påpeke at jeg reiser til Tyskland paa 17.10.20 over flere uker! Mvh Wolfgang H.

Svar fra KLP Forsikring
07.10.2020 16:45
Hei, Du må nesten ta kontakt med oss på e-post: [email protected] Vi har ikke mulighet for å svare ut henvendelser om forsikringen din på bytt.no. KLP Skadeforsikring/Pia
Marielle
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekke kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble ringt om forsikring fra en av deres kundebehandlere med et tilbud som var greit nok, men ønsket å tenke litt på saken. Blir da møtt med kommentar: Vil du ikke spare penger? Du vil kanskje betale mer du da? i et frekk toneleie. Det ga meg hvertfall ikke lyst til å bytte over til dere.

Svar fra KLP Forsikring
06.10.2020 11:32
Hei, Takk for tilbakemelding. Det er ikke sånn vi ønsker å opptre foran potensielle nye kunder. Vi beklager for at du har opplevd det slik. Gjerne ta kontakt med oss på e-post, så kan vi eventuelt se nærmere på saken. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fått en yrkeskade for 1 1/2 år siden , nav har godkjent dette . Men KLP ha har til dags dato enda ikke gitt noe svar. 4 spesielt erklæringer og en advokat som er virkelig oppgitt . Anbefaler alle om å tenke seg om før dere velger KLP .. media blir neste instans

Svar fra KLP Forsikring
29.09.2020 14:45
Hei, Takk for tilbakemelding. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare ut enkeltsaker. Anbefaler deg å ta kontakt med riktig avdeling på e-post, [email protected] KLP Skadeforsikring/Pia
Sigrun N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med KLP."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd med KLP i 4 år. I år synes jeg forsikringene økte mye, derfor undersøker jeg nå andre alternativ.

Svar fra KLP Forsikring
29.09.2020 14:09
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det er fint å lese at du har fornøyd med oss i 4 år. Vi har dessverre måtte justere opp prisene på forsikringene, dette skyldes blant annet at 2018 og 2019 har vært to år med mange skadeutbetalinger. Gjerne ta kontakt med oss om du har noen spørsmål om avtalen din. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Versting blant forsikringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har reise, bil og tidligere tilhenger forsikret hos KLP. Jeg betaler fortsatt fosikringen for tilhengeren jeg har solgt for 6 måneder siden. Det er det ene. Jeg har også byttet bankkonto for 7 måneder siden, og får siden purringer og beskjed om at KLP ikke klarer å trekke fra kontoen min. På nettsiden har jeg prøvd å finne faktura og å endre kontonr., men faktura har det aldri lugget der, og kontonr. kan jeg heller ikke endre. Nettsiden kommer bare med feilmeldinger og ingenting fungerer. Så har jeg sendt melding etter melding via kontaktskjema, men ingen reaksjon. Har så sendt epost til klageservice hos KLP, med vedtak om eierskifte for tilhengeren - ingen reaksjon. Så sitter jeg igjen her med ei regning med purregebyr og forsikring for tilhengeren. På telefon ga jeg opp etter over en halv time. Rett og slett det verste jeg har vært bort i så langt.

Svar fra KLP Forsikring
11.09.2020 14:27
Hei, Takk for din tilbakemelding. Tilhenger er det ikke lovpålagt å ha forsikring på, så vi får heller ikke automatisk beskjed fra Statens Vegvesen. Du må ta kontakt med oss for å si opp forsikring på tilhenger. Du kan ta kontakt med oss på Min Side, eller på e-post [email protected] Hvis du ikke vil stå i telefonkø, har vi også en funksjon som gjør at vi kan ringe deg opp igjen. Hvis du tar kontakt med oss er vi behjelpelige med å annullere forsikring på tilhenger tilbake til datoen det ble gjort eierskifte. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"servis"

Altid man for svar i løpet av noe time.Man for altid hjelp den trenger.Mine egne erfaringer med KLP forsikringen et 100% korekte.

Svar fra KLP Forsikring
08.09.2020 17:51
Hei, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for å lese at du er fornøyd med oss. KLP Skadeforsikring/Pia
Kirsti B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende tilbud om oppgradering."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke blitt kontaktet av selskapet om eventuelle oppgraderinger. Har sendt adresseendring da vegen jeg bor i skiftet navn. Det blir ikke oppgradert til tross for flere henvendelser. Naturskade, og utbetalt beløp dekker bare halvparten av hva snekkerfirma måtta ha for å gjøre jobben.

Svar fra KLP Forsikring
24.08.2020 08:46
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du ikke har fått den hjelpen du forventet. Vi endrer dessverre ikke adresser på husforsikring før det er fornyelse av avtalen grunnet at du ikke skal få noe endring i pris. Hvis du er uenig i utbetalingen er det best at du tar kontakt med de, da vi ikke har mulighet for å svare på enkeltsaker her. KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"misfornøyd med deler av forsikrings avtalen"
1 syns denne omtalen er nyttig

prisen er vi fornøyd med ,men får ikke forsikre et naust som vi nettopp har kjøpt da klp mente det så ut som det ble brukt som hytte etter bilder fra prospektet,men det skal ikke brukes som hytte ( noe vi prøvde å fortelle som de ikke trodde på så de ville at vi skulle søke om bruksendring )

Svar fra KLP Forsikring
10.08.2020 14:41
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig at du ikke er fornøyd med servicen du fikk av oss. Vi har dessverre ikke mulighet for å svare på enkeltsaker. Hvis du mener at vi har gjort en feil så ta gjerne kontakt med oss igjen. KLP Skadeforsikring/Pia
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR