Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Et forsikringsselskap skal jo hjelpe kunder som havner uforskyldt i problemer, noe man tenkte at der var man sikret med beste reiseforsikring fra Fremtind. Min samboer skulle reie på en ukes pakketur til Syden fra Bodø, som er nærmeste flyplass til oss, mens hennes datter måtte reie fra en annen lokal flyplass til Bodø med Widerøe. Pga av uværet, så blir fly, ferger, hurtigrute, buss innstilt, så selv om at det var 19 timers beregnet tid fra ankomst Bodø til avgang Gran Canaria, så var det umulig å nå avgangen. Da mener Fremtind at mor skulle reist alene, mens datter da skulle bestille nye billetter for å reise på sin første utenlandstur på egen hånd. Dette ville tilsi at man måtte via OSL, med overnatting der og dyre flyreiser og kostnader større pakkereisen koster i utgangspunktet...
Kjekt med reiseforsikring gjennom mastercard i dnb. Knotete å finne skjemaet i nettbanken og litt tungvint å fylle ut, men fikk raskt svar og penger på konto like etter. Det er tross alt det viktigste.
Rask kundeservice God behandling og oppfølging underveis i saken Fikk melding under 1 dag etter at skaden var utbedret om at de hadde avsluttet saken og hvilke nye betingelser som gjaldt. Oversiktlig og fint
Saksbehandling som viser forståing for kunden sitt syn på saka.
Har bare en erfaring og den er dårlig. Er det slik at Fremtind skal kreve at jeg skal skrive så mye for å bli hært ?
Jeg blir alltid møtt av saksbehandlere som ser løsninger.
I vår husstand etter en omfattende vannskade som omfattet både husforsikring og kollektiv hjemforsikring iht til LO favør ordningen, var behandlingen iht til kollektiv hjemforsikringordningen god. Det kan ikke sies om kundebehandlingen og tilgjengeligheten av det som kom inn under husforsikringen. Dette var en skade som skjedde sommeren 2 021, og det var kort tid etter at selskapet hadde innledet fusjonen mellom Sparebank 1 forsikring og DNB. Vi møtte en kultur og service vi må karakteriseres som elendig, ansvarsfraskrivelse, utilgjengelighet. Vi er fire i husstanden som har fremtind som forsiringspartner og bytte av selskap ble diskutert. Vi følte at vi møtte en kultur som for oss var ukjent i forhold til det vi hadde vært vant til i mange tiår. Hos oss omtalte vi det som DNB kulturen. En upåklagelig service og oppfølging fra skadesaneringsfirmaet som raskt var på plass og fulgte oss opp, bøtet noe på forholdet. Etter hvert fikk vi saksbehandler i selskapet som var tilgjengelig og fulgte opp, men først etter at vi i flere uker med ørkenvandring, åpenbar innkompetanse etc. Det burde ikke være nødvendig å ha kompetanse til å prosedere rettigheter og elementære krav ril service. Vi har tillagt vår erfaring og kunnskap gjennom mange år med våårt forsikringsselskap fra den gangen det hette Samvirke, Vår bank og forsikring, Sparebank 1 forsikring vekt, når vi har valgt å fortsette kundeforholdt. For Fremrind bør man vektlegge å følge opp denne kulturen for fremtiden. Vi har tillit til at det vil være saken, og det er bakgrunn for at vi , vår husstand og omgangskrets fremdeles satser på Fremtind