Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Frende Forsikring
3.3
794 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Negativ trend

Frende Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
794 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 794 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
269
134
74
73
244
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Frende Forsikring
Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hold dokker unna!!

Omtale av  Theusma

Kjøpt forsikringen alt var helt ok, betalt hver regning riktig og da kom den dagen jeg trengte forsikringen etter en kollisjon. det har gått nesten 2 måneder nå og dem har ikke gjort noe enda.

Svar fra Frende Forsikring
06.11.2018 11:58

Hei Theusma, noen skadeoppgjør tar et par minutter, andre tar mer tid. I bilskader er vi ofte avhengige også av motpartens selskap eller svar fra takstmann og verksted. Hva som er grunnen i akkurat skaden din kan vi gjerne finne ut av, men da må du ta kontakt med oss direkte. Du har sikkert fått kontaktinformasjon til skadebehandleren din?

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyr forsikring

Omtale av  Silas

For ikke mye for pengene og alltid de legger på prisene.

Ræva kundeservice

Omtale av  Kristian

Eneste som er godt med Frende er at de er lav på pris, de skal bare flå deg for penger

Dårlig inntrykk... jeg styrer unna.

Omtale av  Jan

Har hentet inn priser ifra flere forsikringselskaper. Tiden var inne for å hente inn pris fra Frende forsikring. Selgeren reklamerte med trumf avtalen der man får trumf bonus på det man betaler i forsikringer. Jeg snakket på telefon med en "Forsikringsrådgiver" (selger). Han var veldig fokusert på å snakke ned det selskapet jeg hadde idag. Det er bra at dere har noen punkter dere kanskje er litt bedre på, men å snakke dritt om andre selskaper synes jeg er noe uprofesjonelt. Etter gjennomgang av alle mine forsikringer, fikk jeg en muntlig pris, som viser seg å være billigere enn det jeg har i dag. Jeg takker derfor ja til å få skriftlig tilbud på e-post for å gå grundigere igjennom det. Når jeg får tilbudet er det mange feil...! -En forsikring som ble snakket om på telefon, har han glemt å legge inn i tilbudet -Ingen vilkår ligger med i tilbudet heller ikke noen henvisning til hvor vilkår finnes. -Det er flere skrivefeil i tilbudet. -Trumf bonusen som han skrøt veldig av på telefon, viser seg å kun være 3%første året, deretter 1%. -Mange detaljer som jeg opplyste om, er ikke notert i tilbudet. La meg ta et eksempel; innboforsikring på et lagerhotell har dere klart å sette opp som hus og vilkår at noen må på bo adressen! Hvem bor på et lagerhotell?! Jeg svarte pent og ryddig på e-post tilbudet, med spørsmål og kommentarer på alt som ikke stemte. Jeg ønsket svar på spørsmål og nytt tilbud. Dette er nå over 7 arbeidsdager siden. Har ikke hørt noen ting fra dere eller selgeren... Dette har kanskje vært en sjelden "uheldig" episode og kanskje er Frende egentlig bra. Men dette ødela mine inntrykk av dere. Kommer ikke til å bli kunde uansett hvor mye billigere dere er. SERVICE og punktlighet er for meg mye viktigere enn noen hundrelapper spart.

Svar fra Frende Forsikring
17.10.2018 09:39

Hei Jan, setter pris på at du tok deg tid til å gi en grundig tilbakemelding, da kan vi følge opp med Trumf Forsikring. Regner med rådgiveren også har fått den direkte fra deg?

Fornøyd med Frende, men har ikke spesialforsikring for elbil

Omtale av  Reinert

Jeg har elbil, og trenger en forsikring som dekker de behovene jeg har med det.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2018 15:26

Hei Reinery, takk for hyggelig tilbakemelding! Send oss gjerne en e-post med hva du savner, så kan vi melde ønskene videre til produktavdelingen. Du kan bruke [email protected]

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Når det virkelig gjelder

Omtale av  Latterligservice

Forsikret elbilen min med den beste forsikringen etter en selger tok kontakt. Veldig hyggelig, skulle få "min egen" kundebehandler som alltid ville være på plass for å hjelpe. Etter ca. 1 år ble bilen ødelagt og jeg sendte inn skademelding for å få dekket en veldig dyr reparasjon. Det hadde vært en glødebrann som hadde svidd noen kretser så varmeanlegget sluttet å virke. Fikk avslag siden brannforsikringen min ikke dekker brann tydeligvis. Det MÅ være med åpne flammer eller eksplosjoner. Helt latterlig da dette er en elbil og det som går galt er i elektronikken (siden hele bilen består av elektronikk). Helt ubrukelig kundeservice. Prøve å få tak i min kontakt i 2 uker uten svar. Hold dere unna små forsikringsselskaper.

En utrolig ekkel opplevelse..

Omtale av  Hans O

Frende, er selvfølgelig helt grei så lenge jeg bare betaler. MEN, så kommer problemene. Konkuransen om mine surt oppsparte kroner var mellom Gjensidige og Frende. Frende vant med 1000 kr, noe som var helt greit for meg :) Og forsikring bestilt. Oppdaget tilfeldigvis at garasje ikke var blitt forsikret. Kontaktet selskapet (pr tlf), som selvfølgelig skulle ordne dette. OK tenkte jeg og trodde det var ordnet. Joda, 3 år senere sjekker jeg på nytt, og finner ikke noe garasje i papirene. Mail til kundeservice, hyggelig svar som beklaget... ulempen, han trengte bare noe info. Infoen sendt på mail og jeg hører ikke noe mere. Alt ok igjen? Joda Adam og paradiset. Kommer tilbake til garasjen litt senere. Jeg har en også "hobby traktor" som er forsikret hos Frende. i januar oppdager de at den ikke er registrert, og sier opp forsikringen. Samtidlig gir de meg en "Forsikring for uregistrert kjøretøy" på nevnte traktor. Jeg har i mellomtiden skremt opp biltilsynet som har ordnet registreringen, hadde trolig noe med den nye samkjøringen av registre å gjøre. (Traktoren har hatt skilter og forsikring i over 20 år) Mailer selskapet og takker selvfølgelig NEI til deres UReg forsikring. Svaret fra Frende var BEKREFTELSE på NY forsikring for uregistrert kjøretøy. Jeg gjør saksbehandler oppmerksom på at ny ansvar forsikring allerede er ordnet og at jeg ikke skal ha denne. Ikke noe svar fra Frende... 7-8 mnd senere kommer årsfornyelsen, selvfølgelig MED det uregistrerte kjøretøyet, som ikke eksisterer (som nevnt er denne allerede registrert og har egen forsikring) Jeg betaler regningen med fradrag av 500++ kroner som tilsvarer neste periode med forsikring av uregistrert kjøretøy, jeg har da tross alt også noe tilgode på forsikringen jeg IKKE hadde bestilt men som har "løpt" siden jan.? Vell Purring kommer, datamaskinen hadde trolig ikke forstått hvorfor det manglet 571 kroner på innbetalingen. OK da er det vell bare å gi ny beskjed til Frende om at jeg verken har bestillt, godtatt eller bruk for forsikringen, ikke sant? FEIL: Her er saksbehandlers forklaring, (ikke ett ord om at jeg hadde avbestillt forsikringen) God dag! Jeg beklager, men jeg kan ikke helt se hva som er feil. Gjelder dette forsikringen på uregistrert kjøretøy som vi gjorde om fra fritidstraktor til uregistrert kjøretøy i januar? Dette ble gjort fordi du stod oppført med en forsikring på en traktor med ansvarsforsikring, og da den ikke har skilter på, så vil heller ikke ansvarsforsikringen være dekket ved skade. Vi gjorde da om forsikringen til å gjelde uregistrert kjøretøy slik at du også da slipper å betale veiavgiften som du ellers måtte ha gjort. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen * Nå er jeg "lettere irritert"....... Forklarer igjen at jeg IKKE skal ha forsikringen osv osv Dette har de ennå ikke svart på, well de har sendt purringer og varsel om oppsigelse.... Nå gidder jeg ikke mere og klager til Forsikringsklage nemda.... Er så lei dette. Burde vell ha lært tidliger, har vert kunde i Sparebank1 og siden dette er ett selskap i denne gruppen.. Nå holdt jeg på å glemme garasjen... neida den har ennå ikke fått forsikring.. De tviholder på en, for meg, ubrukelig forsikring og tegner ikke de jeg trenger.... Selv etter 8 mail til 3 forskjellige saksbehandlere så er ikke dette ordnet. Dette tyder ikke på feil hos saksbehanler, men mere om hvilke innstrukser de har. Mitt råd til nye kunder er.... ja nå kan du gjette!

Svar fra Frende Forsikring
08.10.2018 11:18

Hei Hans, skjønner godt at du er frustrert, for dette høres rotete ut! Jeg foreslår at du skriver akkurat denne informasjonen du har skrevet her i e-post til [email protected]. Jeg synes du forklarer problemet veldig greit og forståelig her, og kan ikke skjønne at ikke dette skal la seg løse. Hilsen Heidi i Frende Ps. Vi er eid av 15 uavhengige sparebanker, men er ikke en del av verken Sparebank1- eller Eika-gruppen.

Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Frende Forsikring mener

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR