Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Frende Forsikring
3.3
794 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Positiv trend

Frende Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
794 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 794 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
269
134
74
73
244
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Frende Forsikring
Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vrir seg unna forsikringsansvaret når det gjelder

Omtale av  Truls L

Frende sendte en takstmann som jeg tror var instruert til å finne årsaker til min båtskade som kom utenfor dekningen av min forsikring da jeg fikk skade på min båt i sommer. Ved klage brukte de den samme takstmannen igjen. Ingen gehør og lite imøtekommende. Saken ligger nå hos finansklagenemda. Grunnen til at det ble 2 og ikke 1 stjerne er at de er i alle fall hyggelige på telefonen. Og forholdsvis lette og få tak i saksbehandler.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2019 13:15

Hei, godt å høre at vi er hyggelige på telefonen og greie å få tak i! Når det gjelder takstmenn vi bruker er de uavhengige, og jobben deres er å finne årsaken til at en skade oppstår. Vi vrir oss ikke unna ansvar, bare så det er klart. Siden saken din ligger hos Finansklagenemnda avventer vi svaret fra dem, og kan ikke kommentere enkeltsaker på et forum som dette.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig fornøyd

Omtale av  Agnethe

Raske, effetive, profesjonelle. Veldig fornøyd med frende.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2019 10:15

Takk for hyggelig tilbakemelding, Agnethe! Vi setter stor pris på å høre fra de fornøyde kundene våre.

Fornøyd

Omtale av  Lyng K. N

Hjelpsomme med spørsmål og finner det beste resultatet ang, forsikring.

Svar fra Frende Forsikring
16.10.2019 09:44

Tusen takk for tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på!

Lurer til seg kunder ved å love ting de ikke holder

Omtale av  Carina

Jeg ble lovet en høyere bilbonus av Frende enn hva jeg hadde ved det tidspunktet i et annet selskap. Noen måneder senere satt de plutselig ned bonusen til det jeg hadde i det andre selskapet, og ba meg tilbakebetale mellomlegget fra det jeg hadde til det jeg ble lovet av de. Saken ble tatt videre til Finansklagenemnda og jeg fikk medhold i saken. Styr unna Frende - forferdelig kundeservice.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10:27

Hei Carina, når vi fastsetter bonus henter stoler vi først og fremst på opplysningene fra kunden, men i noen tilfeller avviker opplysningene vi går fra tidligere selskap, og da blir bonus justert. Leit å høre at det ble gjort en feil med bonusen din, med godt det ble ryddet opp i da du klaget.

God kundeservice

Omtale av  Vergim J

Hyggelige konsulenter som svarer deg på det du lurer på. Konkurransedyktig på pris. Rask hjelp per telefon, men ikke alltid like raske til å besvare epost-henvendelser.

Svar fra Frende Forsikring
07.10.2019 10:47

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

De bare lo, og glemte meg i 3 måneder.

Omtale av  Carina

Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10:12

Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.

Pris monopol

Omtale av  Geddi

Faser ut kundeservice, bare nett. Ikke personlig/ kunde ansiennitet teller ikke lenger!

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2019 11:35

Vi faser på ingen måte ut kundeservice! Kundesenteret vårt er hjertet i Frende, og er kåret til Norges beste i forsikring flere ganger. Du når oss på 55153600!

Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Frende Forsikring mener

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR