Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 25 innen
forsikringsselskap
53%
anbefaler
Frende Forsikring

"God kundeservice"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Vergim J for 07.10.2019 00.26

Frende Forsikring har totalt 406 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Vergim J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige konsulenter som svarer deg på det du lurer på. Konkurransedyktig på pris. Rask hjelp per telefon, men ikke alltid like raske til å besvare epost-henvendelser.

Svar fra Frende Forsikring
07.10.2019 10.47
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Bytt.no
"God kundeservice" skrev Vergim J om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Vergim J og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"De bare lo, og glemte meg i 3 måneder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.

Svar fra Frende Forsikring
15.10.2019 10.12
Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Pris monopol"

Faser ut kundeservice, bare nett. Ikke personlig/ kunde ansiennitet teller ikke lenger!

Svar fra Frende Forsikring
04.10.2019 11.35
Vi faser på ingen måte ut kundeservice! Kundesenteret vårt er hjertet i Frende, og er kåret til Norges beste i forsikring flere ganger. Du når oss på 55153600!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege til å finne ut trafikkregler"

Snart 2 måneder har gått siden trafikkuhellet. Saken er egentlig veldig klar. Motparten kom ut fra gårdsvei til vei med navn. Jeg har gjort alt for å få de til å sjekke opp fakta, men ingen tilbakemelding om det. Nå er jeg drittlei av sommel fra Frende. Bytte av selskap er veldig sikkert.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 19.03
Hei Geir, beklager at du har måttet vente. I slike saker er vi oftest avhengig av tilbakemelding fra motpartens selskap, og det kan ta tid.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig bra til noe går galt"

Vi var så uheldige å bli frastjålet en kamerabag første dagen på ferie, ganske tidlig etter at vi byttet selskap til Frende. (Etter flere års forsikring av det samme utstyret i annet selskap uten problemer) Vi fikk ingen respons på klagen vår og først etter gjentatte gangers purring fikk vi beskjed om at vi var rødlistet, og at de satte en etterforsker på saken vår. Greit nok, han konkluderte med at ingenting var galt, og vi fikk erstattet kameraet etter nesten ett års venting. Etter dette fikk vi en skade på noe utstyr under en flyreise, alt dokumentert, godset forsvarlig pakket. Dette var i februar, og vi har ennå ikke fått noen respons på skademelding eller purringer. Vi har prøvd å gå via både reiseforsikring, verdisakforsikring og båtforsikringen vår som alle skulle dekke skadene, men ingen respons. Så for oss fungerer Frende ikke så bra.

Svar fra Frende Forsikring
01.10.2019 18.24
Det er leit å høre at dere opplever oss på denne måten. Hvis du vil vi skal se nærmere på dette er det fint om du tar kontakt direkte eller bruker klageskjemaet på frende.no
Frende Forsikring har totalt 406 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR