Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Frende Forsikring
3.3
794 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
794 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Frende Forsikring er rangert
#11 av 22 skadeforsikringer
51%
Bra
51% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 794 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
269
134
74
73
244
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Frende Forsikring
Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no

Anbefaler ingen å ha noe med dette firmaet å gjøre

Omtale av  Irritert

Anbefaler ingen å ha noe med dette firmaet å gjøre. Super service når en tegner forsikring, men etter du har blitt kunde er det ingen service. Rett og slett udugelig. Om en skulle komme ut for noe, så tror jeg ikke at dette et firma som står ved din side... De må formidle og stå for det de formidler. De må rett og slett skjerpe seg. Opplevde å bli feilinformert og de tok ikke kritikk i det hele tatt, men laget et styr for meg som var helt unødvendig. Kostet meg mye penger og unødvendig bruk av tid til å rydde opp.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19:43

Det er leit å høre om opplevelsen din. Du kan gjerne sende oss en klage, slik at vi kan følge opp.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gjør lite for kunden

Omtale av  Rune

Fikk trampoline på taket, da jeg sto parkert på offentlig parkeringsplass. Fikk skaden reparert gjennom forsikring, men måtte betale egenandel, og i tillegg satte selskapet ned bonus. Løftet ikke en finger mot huseier som eide trampolinen

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19:42

Hei Rund, så frustrerende å få bilen skadet på denne måten, det forstår jeg godt. Hvis du mener vi har en sak mot naboen som vi ikke har fanget opp, er det fint om du gir skadebehandleren din tilbakemelding om dette.

Elendig kundeservice og følger ikke egen avtale

Omtale av  Mats N

Frende har dårlig kundeservice med uerfarne servicepersonell og outsourcing av veihjelp som ikke tar deg på alvor om en har hatt en ulykke. Videre tar det ekstremt lang tid å få tilbakemelding per mail - opp til to uker. Videre følger de ikke punktene i avtale og spesielt ved leiebil dekkes ikke leiebil i hele perioden bilen er på verksted selv om dette spesifiseres i betingelsene. NB! kan bli veldig dyrt.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19:33

Hei Mats, vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din her. Det er ingen forsikringsselskap som har egen veihjelp, selskapene bruker Falck og Viking, og om du ikke skulle bli tatt på alvor her håper jeg virkelig du gir oss tilbakemelding om dette, slik at vi kan følge opp med partneren vår. Hvis det har tatt lang tid å få tilbakemelding fra oss i Frende, beklager jeg selvsagt dette. Det hender hos oss, som his andre, at vi må prioritere alvorlige saker først, hvis det er stor pågang.

Elendig på skadeoppgjør

Omtale av  Børe

Det først når skade oppstår, man vet hva man har kjøpt og betalt for i et forsikringsselskap. Jeg har i mange år brukt Gjensidige og har vært strålende fornøyd med deres rutiner for skadeoppgjør, raskt og forståelig oppgjør. Nå har jeg erfart Frende sitt egentlige produkt - skadeoppgjør. Jeg fikk en liten skade i en storm i november 2018, denne ble rapportert inn. Nå 6 måneder senere holder de fortsatt på med skadebehandlingen, ikke nok med at de bruker et halvt år, de gjør det de kan for å minimere oppgjøret, gjerne "glemme" poster som du selv må påpeke for å få med, eller trekke ut momsen, og dette på en liten filleskade. At jeg skulle være nødt å bruke så mye tid på en slik skade er uforståelig.Tør ikke tenke på hva som ville skjedd om jeg hadde hatt en stor skade. Skadeoppgjør i Frende, er definitivt ikke bra.

Svar fra Frende Forsikring
04.06.2019 19:32

Hei Børe, jeg vil gjerne anbefale at du sender oss en klage med denne beskrivelsen du har skrevet her, hvis dette er din opplevelse med oss. Slik skal det ikke være.

Svært bra til det skjer noe

Omtale av  Liv

Har hatt bare hyggelige folk å kontakte helt til det ble skade. Da svarte de ikke på spørsmål, sendte et tvetydig brev med flere krav. Svarte fortsatt ikke på ved purring. Minimalt med informasjon, treghet og nedlatenhet. Svært skuffet. Det er ingen stor sak, heldigvis. Men når jeg nå skal forsikre meg videre blir det annet selskap. For jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hadde blitt lignende respons om det hadde vært viktig for meg.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ubehagelig telefonsamtale med kundebehandler. Veldig frekk og arrogant.

Omtale av  Gullborg L

Ved spørsmål om reiseforsikring opplevde jeg en svært arrogant og negativ type i telefonen. Dette dreide seg om å få dekket et hotelopphold som vi måtte kansellere pga. fly streik.

Svar fra Frende Forsikring
10.05.2019 11:38

Hei Gullborg, det var leit å høre at du opplevde å bli møtt på den måten. Det har vært særdeles travelt hos oss i kjølvannet av streiken, men vi skal selvfølgelig møte deg på en hyggelig måte likevel. Beklager!

Frende lokalt i Søgne

Omtale av  Kjetil

God service, lette mennesker å snakke med, kommer med fakta uten all skremsel propaganda andre aktører kommer med.

Svar fra Frende Forsikring
08.05.2019 22:23

Takk for hyggelig hilsen! Alltid kjekt når fornøyde kunder tar seg tid til det!

Frende Forsikring har 794 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Frende Forsikring mener

Frende Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR