Meny

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
11
av 23 innen
forsikringsselskap
56%
anbefaler
Frende Forsikring

"Misfornøyd med kundeservice"

Omtale om Frende Forsikring skrevet av Frøydis for 07.02.2019 17.28

Frende Forsikring har totalt 316 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd med kundeservice"

Veldig dårlig erfaring når skaden først er ute !! Møte med kundeservice var allt annet enn hyggelig. Virket som saksbehandler fra første stund lette etter måter å unndra selskapets forpliktelser. Bytter selskap nå ....

Svar fra Frende Forsikring
07.02.2019 21.47
Hel Frøydis, leit å høre at du ikke er fornøyd med skadeoppgjøret hos oss. Som alle andre selskap forholder vi oss til forsikringsavtalen mellom oss og kunden. Vi er ikke kjent for å unndra oss forpliktelser på noen måte, tvert imot får vi svært gode tilbakemeldinger både på oppgjør og kundeservice i uavhengige tester, som den omfattende bransjestudien EPSI Rating, for eksempel. Nå i januar var vi på pallen i kåringen an Norges beste kundeservice. Men også vi kan trå feil, og hvis det har skjedd i din sak, er du velkommen til p bruke klagemulighetene på frende.no, slik at vi kan se på saken din på nytt.
Bytt.no
"Misfornøyd med kundeservice" skrev Frøydis om Frende Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Frende Forsikring?
Gjør som Frøydis og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Frende Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Første prisøkning på 14%!"

Jeg ble kontakten av Frende forsikring i 2018. Vi hadde et veldig ryddig og fin gjennomgang av mine forsikringer og jeg mottok et konkurransedyktig tilbud som jeg slo til på. Nå på nyåret fikk jeg min første faktura etter at tilbudsperioden var over. Overraskelsen var stor når jeg så at forsikringene mine hadde økt med hele 14% totalt! "Norges beste kundeservice" eller lojalitetsbonus på 5% etter 3 år blir da helt meningsløs ...

Svar fra Frende Forsikring
20.02.2019 17.50
Hei John, jeg skjønner at det er frustrerende når prisen går opp, men akkurat det er noe svært mange norske forsikringskunder, hos alle selskap, har opplevd i år. Primært og generelt skyldes det fjorårets heftige skadeutbetalinger, både som følge av frost- og vannskader etter kald vinter, mange store branner og svært mange bilskader - dette påvirker prisene for alle. At Frende i et så travelt år likevel får strålende tilbakemeldinger fra kundene både på forsikringsoppgjør og kundeservice, og faktisk gir lojalitetsbonus etter tre år som kunde håper vi er betryggende for kundene våre. Det viser jo at vi er der for deg, om noe skulle skje.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Prøvde å avslutte forholdet med frende..."

Prøvde å avslutte forholdet med frende etter en hendelse med bil, først var de trege med bilen, måtte ringe å mase.. deretter nektet de meg å avslutte resterende forsikringer.. oppdaget nå at det lå inne trekk over 1 år etter at avtalen skulle avsluttes.

Svar fra Frende Forsikring
03.02.2019 11.02
Hei Thor, dette høres pussig ut! Ta gjerne kontakt med oss direkte, slik at vi kan sjekke opp i det.
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har ringt til selskapet"

Har ringt til selskapet ang en sak om mine høreapparater, fordi jeg syntes att jeg fikk ett elendig oppgjør på disse, jeg hadde hatt i tre år., høreapparatene blir da ikke utslitt på og bli brukt ca tre timer pr dag i tre år. Har undersøkt med Hørselsentralen og de syntes også att dette var ett merkelig oppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Hytteforsikring (fritidsbolig)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 3 forsikringer i selskapet bla hytteforsikring. Inngangsdøren var ikke til å åpne da låsekassen hadde gått i vranglås. Låsesmed måtte rekvireres. Meldte skade til selskapet, ble blankt avvist da selskapet hadde lagt inn i sine forsikringsvilkår at den type skade ikke ble dekket. Det var et blåmandagsprodukt, og kunden ble skadelidende og måtte punge ut kr 12500! Ved telefonkontakt ble jeg møtt på en svært uhøflig og uvennlig måte: du får ikke dekket skaden!! Ble nærmest behandlet som en fiende. Et godt råd: Styr unna dette selskapet for enhver pris.

Svar fra Frende Forsikring
25.01.2019 11.08
Hei Ellen, jeg skjønner at det er skuffende at ikke låsekassen var dekket på forsikringen, og du har flere muligheter til å klage når du er uenig med oppgjøret. Men vi kjenner oss ikke igjen av beskrivelsen din av kundebehandlingen vår. Vel kan også vi ha en dårlig dag og synes det er leit å få kjeft i telefonen, men vi er aldri fiendtlige i møte med en kunde. Dette er jobben vår, og vi lever av fornøyde kunder, derfor strekker vi oss langt, og bryr oss litt ekstra.
Frende Forsikring har totalt 316 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR