Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 925 omtaler og erfaringer om Gjensidige Forsikring

925 omtaler
Gjensidige Forsikring
Rangert #2 av 22
innen forsikring
Bra
4,1
AV 5
4,0
Kundetilfredshet
Bra
4,1
Kundeservice
Bra
4,2
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 925 omtaler om Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Ganske fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Henning N
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Litt surr med månedlige betalinger som endte med en veldig høy månedlig faktura sum, ikke helt hva jeg forventet meg. ☹️

"Øker prisen 20-30% når et år er gått"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Gabriel
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Lett å få tak i og snakke med, har dog ikke hatt bruk forsikringene mine ved noen uhell/skader. Valgte å bytte da de satt opp prisen betraktelig når de egentlig burde gå ned når man går inn i nytt år med økt bonus.

"Skrudde prisene opp etter 2 år med over 50%"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Ingvild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lureri med prisene. Steg kraftig etter 1-2 år. uten skade....startet på 17 000 og endte på 30 000 etter 2 år.
reiseforsikringen hjalp oss ikke på ferie i Frankrike. Ingen engelsktalende leger å referere til gjennom anbefalingene fra Gjensidige.
sa opp livsforsikringene uten samtykke. -Da YS avtalen gikk ut kansellerte de livsforsikringene istedenfor å tegne uten Ys avtale.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Totalt ubrukelig service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Ørjan
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice er hele problemet med Gjensidige. De hjelper deg ikke på telefon og følger ikke opp det de sier der. Forsøker man skriftlig er eneste responsen man får den automatiske mailen. Etter flere forsøk på telefon og mail ble det å bytte. Anbefaler alle å styre unna.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ryddig selskap"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Her blir man ikke lurt. De opptrer ryddige og ærlige. Flott kundebehandling som hjelper deg med en gang.

"Svindlere"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ronni L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Kundebehandler hos inntektsforsikring brukte alt for lang tid.
Ble lovet at forsikringen gjaldt når jeg ringte noen måneder for jeg ble permittert.
Når jeg ble permittert, fikk jeg ingen utbetaling.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Oppgjør"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Meget bra håndtering av saken min, rask oppgjør uten noen form knirk og knark. Anbefales.
Eneste er egenandel 2000kr på ruteskift. Kunne vært litt mindre som 1000kr.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kjempe forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Alt er bra.. Lokalt kontor.. Kjekke folk... Gode priser... God service.. Penger tilbake er overskudd.. I år får vi att 14% av premie som er innbetalt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Fornøyd, men det koster for mye"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Ståle
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det meste er bra bortsett fra prisen. Det er for stor forskjell til andre. Så lite en bruker forsikring og samtidig ser på hva en betaler så er det snakk om en del penger.

"Frastjålte nøkler gir 0 kroner i skadeoppgjør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Tommy
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

På reise ble jeg frastjålet min jakke. I jakken var det nøkler til min leilighet som da også ble stjålet. I skadeoppgjøret fikk jeg en redusert dekning av nypris for jakken siden den var noen år gammel, i og for seg ok. Men konsekvensen av at jeg måtte få hjelp av en låsesmed til å bryte opp husdøren og bytte lås var over 4000 kroner og det ble ikke dekket i det hele tatt. Hverken reiseforsikring eller innboforsikring dekker dette i min situasjon. Det som er uforståelig er at de opplyser at de ville ha dekket dette hvis jeg hadde hatt ID liggende i jakken som ble frastjålet ettersom tyven da kunne finne ut hvor jeg bor slik at låsbyttet da ville være nødvendig.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Et solid og sikkert selskap men begynner å bli dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Geir-Håkan O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra med lokalt kontor og ansatte. Prisene kan bli bedre. Har alltid fått hjelp hvis det har vært noe problem.

"Ryddig og ordentlig, men mye påslag i pris over tid"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Geir H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusordning, gode rabattordninger. Oversiktlige og gode nettsider. Negativt er det store påslaget som legges på prisen over tid.

"God opplevelse når vi trengte det, men dyre"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Fred
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde et uhell med bilen vår for et års tid siden. Opplevelsen vi fikk hos Gjensidige var super. Rask telefonsamtale med en kundekonsulent som fikset verksted og leiebil. Samme kundekonsulent fulgte saken vår hele veien, og tok kontakt flere ganger for å sjekke at alt gikk på skinner for oss. Uhellet kostet skjorta (bonustap), men det er som det er. Fikk en ryddig oversikt over utleggene Gjensidige hadde hatt, og valg om å ta det på forsirkingen eller dekke dette selv.

Etter bonustapet gikk ville jeg sjekke pris mot andre leverandører, og da var Storebrand vesentlig billigere. Byttet derfor dit, og håper de eventuelt leverer samme service når vi en gang trenger det.

Anbefales!

"Elendig nettbank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Mn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det er andre året på rad at Gjensidig Forsikring ikke gir beskjed om at en betaling er satt til forfall og deretter presentere en regning for purregebyr!!!
Det hjelper heller ikke at Gjensidige Bank har den mest bruker uvennlige nettbank i Norge.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Beregnende og lure"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Vi har hatt samlede forsikringer i gjensidige i over 30 år. Vi har forsikringer på hus/innbo, hytte, to biler, fire person og ulykkesforsikringer, katter, hest, båt/henger, reise samt spesialforsikringer. Vi blir stadig minnet om at vi er gode kunder ved samtaler, såkalt fordelskunder. Vi har aldri hatt betalingspåminnelser eller misligholdt noe, knapt nok fått bruk for forsikringer. Allikevel må vi forhandle priser annen hvert år med tusener å spare.
Prisene øker uten at vi tenker på det gjennom året. Nå har vi byttet til Nemi, med langt bedre betingelser og over 6000,- spart i året. Gjensidige kalte oss fordel plus kunde? TULL!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bil forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Frank
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har en gammel passat 2003 som jeg betaler delkasko på. Og en Ford fiesta 2015. Når jeg forsikret disse er forskjellen på verdien på bilene 130.000 kr, men den med minst verdi og dårligere forsikring koster mer enn en helt ny bil. Jeg må si meg uforståelig.

"Er greit å ha forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Steffen K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Liten til ingen erfaring, med annet en kjøp av forsikring, og innbetaling mnd. beløp.
Hyggelig dame på salgsavdelingen.

"Bra selskap"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Lars H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vil orientere meg om prisnivået. Synes at forsikringen begynner å bli kostbar, sett i lys av manglende skader, bortsett fra en bilruteskade for ca 7 år siden.

"Skade taksering"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Skadeoppgjør
1 / 5
Jeg
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har dårlig opplevelse med skade taksering. De må kontrollere prisen av bil reparasjon for det andre skade del.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Jeg er veldig missfornøyd, har blitt veldig dårlig i de siste årene!!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Jana E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

- Prisen steget veldig i de siste årene,
- ingen skadeerstatning (hadde tre dyrelegefakturer og legefakturer fra legene i Tyskland) måtte ta legetimene fordi jeg har blitt dårlig når jeg reiste til Tyskland i fjor!!!

Hadde Giroavtale over flere år, plutselig har avtalen gått bort?! Jeg har aldri oppsagt noe! Skulle betale etter ny opprettning mye mer enn før?! Og det var det samme nå, etter jeg har flyttet. Men innboforsikringen har blitt det samme, bare adressen har forendret seg?! Skjønner ingenting!!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Gode erfaringer"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Tor H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Hvis jeg ringer om noe, blir jeg enkelt geleidet til rette vedkommende og får relevant svar på spørsmål.

"Jeg er stort sett tilfreds, men ønsker en rimeligere premie"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Service er bra, men jeg har forsikret hus, hytter, biler, båt og ulykke og reiser og vil ha en lavere premie.

"Stort bonustap ved skade"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Jan
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Verdi av beregnet bonustap ved skade på kr 21 000 var kr 28 000. Det vil si det lønnet seg å betale skaden kontant i stedet for å ta den på forsikringen. Kan ikke forstå at selskapet har lov å ta så mye betalt i form at økt betaling grunnet bonustap, at de kan tjene penger på at en kunde får en skade. Er dette lov?

4 synes denne omtalen er nyttig
"Ubrukelig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Bjørnar
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig oppfølging etter bilulykke i sverige.. Dårlig skadeoppgjør samt ikke fått erstattet gjenstander som ble ødelagt i ulykken selv etter mye masing uten svar. Ordnet forsikring på vår nye bil uten at vi ønsket det. Sender regning de nekter å ettergi selv om vi skulle bruke annet forsikringsselskap. Styr unna!!!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kjempe fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg byttet nylig over til gjensidige! Underveis har det vært spørsmål fra min side hvor jeg da har sendt de en mail, går aldri lang tid før kundebehandleren som jeg tegnet avtalen med, ringer og tålmodig svarer på alle mine spørsmål. Jeg er veldig fornøyd med informasjon, fremgangsmåten og ikke minst, prisen jeg må betale hver måned i forsikring. Anbefaler sterkt gjensidige!!

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer