Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1165 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
75%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
503
342
145
68
107
Sorter omtaler etter
Viser av 1165 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Marius A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billig og god dekning"

Til nå har jeg ikke funnet et annet selskap som kan tilby like gode vilkår og såpass lav årlig kostnad på min bilforsikring, derav er jeg fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høy tillit"

Eneste er at de som alle andre banker og forsikringsselskaper ønsker kontakt via email og lignende, ikke face to face, med mindre man har en møteavtale.

Det gir jo de mindre kostnader, som igjen gir bedre priser?

Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De roter det til på parafin skade"

Dårlig oppfølging og informasjon og tør ikke å komme i møter, plutselig er det snakk om kontant oppgjør.
Så sitter kunde igjen alene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ryddige og enkle, god kunderservice"

Ingen ting å utsette på Gjensidige, ryddige og profesjonelle hele veien, har hatt to skadesaker siste år, aldri vært noen problemer og alt har vært ryddig hele veien, anbefales!

Torunn F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er bra, bare litt dyrt kanskje"

Vi har aldri hatt skader som vi trenger å bruke forsikringen til. Derfor vet jeg ikke hvordan det virker hvis vi hadde fått skade på huset osv. Syntes det er hyggelig å få utbytte av det vi betaler inn.

Dag O. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Forsikringsselskapene må være proaktive overfor kundene sine!"

Kundene skal ikke være tvunget til hele tiden å følge med i bevegelsene i markedet, men selv komme med justeringer og forslag til kundens beste.

Gjensidige er flinke til å dele av overskuddet med kundene sine, og de er raske med oppgjør hvis uhellet skulle være ute.

Det er vanskelig å si hva som er bra og hva som er mindre bra med de forskjellige forsikringsselskapene, når forsikringsvilkårene i en grunnpakke ikke er 100 % like (altså det som står med små skrift), og ev. tillegg ikke er beskrevet på samme måte med forståelig norsk. Her har bransjen noe å jobbe med. Det burde være lett som bare det å velge forsikringsselskap, og til syvende og sist er det prisen som teller når dekningen og vilkårene ellers er helt lik.

Jeg har en MC som NAF ikke gir meg veiassistanse på uten at jeg tegner egen forsikring på den. Jeg vil at dere skal vurdere et alternativ til NAF på alt rundt bil og MC.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig til å ordne opp i skadesaker"
10 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vannskade i eget hus. Saken drøyde bare ut og etter 1,5år med advokater og nærstående rettsak kommer de med et tilbud på 1/10 av opprinnelig takst.

De bruker mye ressurser på å finne argumenter for å drøye ut saken, og for å slippe å betale ut erstatning.

Resultatet ble hus på tvangssalg og totalt ødelagt familieøkonomi.
Selskapet frarådes på det sterkeste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig selskap"

Ryddig selskap som jeg har brukt i mange år. Vil vurdere annet selskap pga høy pris på bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tar telefon innen 2 minutter"

Et kundenummer som tar telefon innen 2 min, som er sjelden i de fleste andre forsikringsselskap. Bra kundeservice, men dårlig valg og meny på telefon appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i svært mange selskap. Men, har funnet meg godt til rette i norges største og beste forsikrinsselskap! Servicen kan ikke sammenlignes med andre! Tipp topp. 😬

Liv M. G
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Sikre hester"

Det som er dårlig er at Gjensidige tar en ganske høy betaling for å skadeforsikre en bilist som har-bank i bordet- kjørt skadefritt i omlag 40 år. Tung sykkel, stor bil, år ut og år inn med til dels lang kjøring. Aldri forårsaket en eneste skade. Slå den! Hvor mange mannlige bilister har dere som er helt skadefrie! Det som er feil med Gjensidige er at dere ikke fortjener meg til den prisen jeg betaler!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlige på skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oversikten over forsikringene er knallbra. Dessverre er forsikringsrådgiverne gått hjem for dagen, før jeg kommer meg hjem om dagene. Veldig dårlige på skadeoppgjør. Tok ca 1,5 uker før jeg fikk svar på min "lille" skademelding, og da føler jeg at Gjensidige har silt ut halve skademelding som "urelevant" og konkludert med at de ikke trenger å betale noe ut fra resten av skademeldingen.
Lange telefonkøer.

Bra priser på forsikring, kjempepluss med kundeutbytte selv om det blir beskattet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"SVINDEL"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikkje med meg riktig bonus til gjensidige, har sagt dei skal senda ny forespørsel te gammalt selskap. Men dei gjør det aldri etter gjentatte forespørsler. Har måttet flytte tilbake til gammelt selskap men dei avgir feil bonus til If selv om if har sendt min bonus til dei på 60% så avgir dei bare 50%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig opplevelse"

Dårlige betalingsalternativ og regler å krav, mine sider på gjensidige stemmer ikke over hva gjensidige sier i telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefalt selskap"

Raskt oppgjør. God hjelp. Har blitt litt dyrt. Personlig rådgiver over i ny stilling. Har fortsatt ikke fått ny etter to år.

Jan E. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok, bortsett fra prisoppgang"

Helt ok bortsett fra at man må hele tiden be om forbedring av pris for å oppnå ok pris. Synes det er litt problematisk at man hele tiden må være aktiv selv for å få ned totalkostnader på forsikringene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett godt fornøyd med andre forsikringer enn bil"

Ryddig, traust forsikringsselskap, greit oppgjør. Ikke konkurransedyktig på bilforsikring i mitt tilfelle.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig og forholde seg til"

Syns de er veldig vanskelig og forholde seg til, både når det gjelder generelle spørsmål og hvis det har skjedd noe som gjør at man trenger hjelp fra forsikringsselskapet.
Umenneskelig, da vi ønsket og videre forsikre vår nyfødte datter (etter de første 6 mnd som er gratis) fikk vi avslag fordi hun var for tidlig født! Selv om vi hadde papirer på at hun var frisk og sprek og hadde vært det siden fødselen, og utviklet seg normalt. Men de var så "hyggelig" og presiserte med at vi kunne søke på nytt etter endt 1. klasse!
Syns også at de er fryktelig dyr i pris!

Benjamin W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyr"

Synes det virker en smule rart at jeg får et dokument i hånden med en pris på en forsikring, og blir trukket det dobbelte. Ikke bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Urutinert ved skade i utland"

Bra pris på forsikring og god support i Norge, men det var et rot uten like ved skade i utland. Jeg ble sendt til frem og tilbake mellom lokalt verksted og Gjensidige. Ikke fornøyd med dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg benytter en Gjensidige broker, men er også i kontakt med Gjensidige direkte via telefon. Alltid god kundeservice, og har aldri hatt 'problemer' med dem. Kan anbefales.

Halvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utprising"

Får nå en prisøkning på 25%. Det er uakseptabel kundebehandling. Ser meg derfor nå etter et nytt forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Så som så"

Når jeg kjøpte bilen hos forhandler fikk jeg oppgitt en pris på forsikringen som var under det halve av det som jeg fikk fra Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye bra, men..."
1 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, alltid tilgjengelig og behjelpelig, men de endrer priser på forsikringen uten å varsle.

Ole I. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sure kunderådgivere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig behandlet når en ringer inn, jeg spør om hvorfor forsikringen er så høy. Når andre selskap er nesten 40 prosent lavere i pris.

Søk Bytt.no