Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Les alle 726 omtaler og erfaringer om Gjensidige Forsikring

726 omtaler
Gjensidige Forsikring
Rangert #2 av 19
innen forsikring
Bra
4,1
AV 5
4,0
Kundetilfredshet
Bra
4,2
Kundeservice
Bra
4,2
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 726 omtaler om Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Oversiktleg"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Sigmund
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Håper dei har konkuransedyktige priser. Veldig fornøygd med kundeutbytte. Når eg kontakter er dei veldig hjelsomme og raske.

"Veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Ellen E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lett å få hjelp. Veldig imøtekommende og hyggelige. Men synes bilforsikringen og reiseforsikringen er for dyr. Og så får vi tilbake litt av utbyttet som en liten koselig overraskelse.

"Bilforsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Tor S
HAR BYTTET SELSKAP

Vist seg at jeg over tid betalte ca. dobbel premie for min bilforsikring, fikk redusert premien, men gjensidige var ikke villig til å refundere noe av det som var betalt for mye det endte med at jeg sa opp forsikringen.
ALDRI MER GJENSIDIGE FORSIKRING!!!

"Sørvisvennlige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med kundebehandling. Brukt gjensidige i mange år, men byttet tidvis da jeg kunne få endel rimeligere forsikring andre steder.

"Ekstrem premieøkning"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Tidligere-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lokket meg inn som kunde for tre år siden, sparte da ca 20% i forhold til tidligere leverandør. Nå tre år senere ser jeg at premien har økt med over 100% på under 36 mnd. Elendig!!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Utmerket forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Kurt T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Utmerket kundeservice og rask behandling. Kommer lett gjennom på kundeservice men er litt stive i pris så det trekker ned. :-(

"Tar ikke nok vare på sine gode gamle kunder"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Roald T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusutbetalingene har så langt oppveiet relativt høye premier, men er ingen garantert fordel i et nytt og strammere marked.

Når man over lang tid har vært skadefri og lenge hatt full bonus er det ikke lenger noe økonomisk incitament for å fortsatt å være kunde. Opplever at kundebehandlingen i skadetilfeller er svært generell og skjematisk, uten at det tas hensyn til det individuelle historiske kundeforholdet.

"Godt fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Marius B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg er godt fornøyd med Gjensidige Forsikring. Har ingenting å utsette, men jeg er alltid nysgjerrig på om andre selskaper kan tilby samme ytelse for en lavere pris.

"Takk for det gode kundeforhold"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Ingvei A. S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har fått max ut av Gjensidige. Føler meg ivaretatt. Ikke noe å si på prisen når de er så omgjengelige, likevel velger jeg nå å vurdere å bytte pga pris. Dette bare fordi jeg lever med veldig lite ledig å rutte med jmf m resten av nasjonen.

"Må diskutere for å fa billigere forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Hermann H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

OK forsikring. Veldig greit oppgjør ved skade. Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, forskjellig person hver gang.

"Gjensidige er ikke bare forferdelig, man kan godt si at det er kriminelt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vestby
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde barneforsikring i flere år. Hadde også bilforsikring og tenkte å kjøpe personforsikring i tillegg. Jeg trodde at når man samlet flere forsikringer så skulle man få rabatt. Den 11.10.16 fikk jeg et tilbud med samlet årspris og aksepterte det. Idag 14.10.16 fikk jeg en annen mail med faktura hvor forsikringen hadde gått opp med over 500 kr siden 11.10. I telefonsamtale sa kunderådgiver at jeg aksepterte tilbudet den 11.10 men at prisen i dag hadde gått opp.

"Good price as long as you don't give a problem"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Carowner
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

I have Gjensidige insurance and I got good service and cheap price but I had a small accident which was not my fault and they didn't investigate it assuming my responsability, even though I presented proofs. The result was a reduction in my bonus from 70 to 40% and I had to pay the egenandel for the reparation of my car. Total cost for the damage + bonus lost was around 6000. - (for something that clearly wasn't my fault).

"Bilforsikring, barneforsikring og reiseforsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Øystein
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ingen klare svar på hvorfor Gjensidige bruker G-beløp og ikke konkrete tall der kunden har noe fast å forholde seg til. Ett av mine spørsmål til kundeveileder: Hvorfor er barneforsikringen hos dere tre ganger dyrere enn nå mitt nye selskap? Og dekningsgraden er lik? Svar: Sånn er det bare!!

Har nå halvparten av årspremien i mitt nye selskap på tre forsikringer med spesifikke forsikringssummer og bedre dekning. Hvordan kan det forsvares? Svar: Sånn er det bare!! (igjen) Avsluttende på samtalen fra kundeveileder: "Du får vurdere da vet du"
Nei, jeg er ikke fem år. Nei, jeg har ikke brukt mine forsikringer hos Gjensidige. Nei, jeg har ikke vært noen vanskelig kunde hos dem.

Takk for "samarbeide" i femten år, og null velvilje til å beholde langtidskunder.
Beklager, men det er ikke jeg som skal komme krypende til dere men dere som skal spørre meg om å være kunde hos dere.

"Forderdelig MC forsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Øyvind M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mye bra. God kundeservice.
Elendig vurdering av motorsykler. De har en MT 09 som prises høyere enn mye dyrere og kraftigere sykler.

"Meget problematisk oppgjør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ove
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde store problemer med oppgjør etter skade. Etter flere purringer tok de til slutt frem papirene fra bunken iløpet av telefonsamtalen og ga meg ett usannsynlig dårlig tilbud.

"Elendig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Onklb
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige har tapt seg utrolig som forsikringsselskap siden 2013-2016. Elendig kundebehandling og oppfølging. STYR UNNA!

"Helt ok"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Sebastian
HAR BYTTET SELSKAP

Ble kollidert bakfra av en annen sjåfør da jeg stod rolig i kø. Fikk ikke store skader på bilen, men personen som kjørte bilen nektet skyld. Meldte dette til Gjensidig og trodde det skulle være en enkel sak, i og med kollisjon bakfra med tanke på skyld. Tok over en måned før saken ble godkjent i mitt favør da representanten fra Gjensidige først mente de måtte henlegge selv om jeg hadde vedlagt bilder og skademelding. Hadde ikke engang sett på dette. Etter han hadde sett dette fikk jeg penger for skaden.

"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Sverre
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har flere forsikringsobjekter, iblandt disse et lite 'veteran' skip, LOA 16, 40m bygget i stål i Damnark 1954/maskin: Wichmann 5DCT 375 hk dieselmotor fra 1966. Dette skipet er vanskelig å få forsikret på 'normale' vilkår i Norge - p. T. Forsikret hos Dansk Søassuranse, Marstal.

"Dyr på bil"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Frode
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med Gjensidige, men betaler ikke dobbel pris på bilforsikringen min, så vi bytter nå.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bilforsikringen er for høy"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Inger
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Service og tilgjengelighet er bra. Vi mener bilforsikringen er for høy, særlig når vi ser at andre selskap kan levere under eller til samme pris på kun bilforsikring.

"Ikkeno krøll"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Enkel å komme i kontakt med, raskt å endre forsikring samt rask og problemfritt oppgjør. Har kun 1 sak, gjennom reiseforsikringa. Et stort + at dem ringer opp ved utenlandskontakt. Koster noen ganger skjorta hvis man må vente i telefonen.

"Billig og bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Ole-Christian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har egentlig ingen erfaring med gjensidig når det gjelder skade eller utbetaling av premie. Ellers er jeg fornøyd med prisen.

"Skrur opp premien med 30 uten grunn"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Beate
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Spenstig å få e-post om at det er en elektronisk mld på dine sider til meg. Har aldri samtykket i å ha en elektronisk mappe, men forsøkte å komme inn uten å lykkes, kundebehandler forsøkte også men måtte gi opp. Kundebehandler sender meg posten til min e-post og da må jeg si jeg ble sjokkert, har ikke hatt skader men ut av intet er premien bare over natten hevet med 30 %. Nå skjønner jeg hvorfor de ikke ville sende meg dette i posten. Dette er fullstendig useriøst!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt greit, må bare ikke få en skade!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Bernt T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt 1 skade med Gjensidige, Kommunen hadde blåst inn kloakk inn i mitt hus, kommunen påtok seg alt ansvar, Gjensidige var vanskelige i 1 år helt til jeg satte i gang rettslig prosess, da husket Gjensidige at Kommune faktisk hadde påtatt seg all skyld, de ville da rydde opp, vi ga dem ansvaret til å rydde opp mens vi skulle på en 3 ukers ferie (avtalt 2 mnd før). Dagen før vi kom hjem ringte de å sa at de dessverre ikke hadde rukket å få gjort de nødvendige utbedringene. Vi måtte tilslutt styre dette selv og det ble greit. Men frekkhetens nådegave tilhører likevel Gjensidige, da Kommunen erstattet alle skadene og min egenandel, noe som egentlig var avtalt på dag 1, klarte de å sende tilbake den fratrukkede egenandelen med en tekst der de skrev at de hadde gjort et ordentlig stykke arbeid og på bakgrunn av dette hadde de nå klart å få tilbake min egenandel. Regelrett useriøst.

"Pålitelig"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Bjørn E. B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige kan bli bedre på kundebehandling ved skade, men leverer det som står skrevet i forsikringsdokumentet. Er noe høy på pris for biler etter min mening. Ved et godt tilbud andre steder kan jeg nok vurdere å bytte forsikringsselskap.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 18 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer