Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1074 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
479
320
126
56
93
Sorter omtaler etter
Viser av 1074 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så billig som jeg trodde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke så billig som jeg trodde. Flere selskaper som matcher prisen selvom de selv mente de var de billigste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen videre oppfølging etter at forsikringsavtalene er etablert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etablering av forsikringsavtalene var en god prosess. Jeg møtte god kundebehandling på deres kontor i Drammen i to omganger for noen år siden.

Det er ingen videre oppfølging av forsikringsavtalene og det er ingen vurdering fra selskapets side mht mulig endrede behov osv. Det er ikke mottatt noen henvendelser vedrørende pensjonssparing, hvilket jeg finner merkverdig.

Responsen på henvendelser er treg og denne er rettet mot mersalg og ikke imøtekommenhet ovenfor undertegnedes faktiske behov som kunde.

Johnny P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God oppfølging - gode betingelser / pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er tilbake i Gjensidige med bilforsikringen etter noen års fravær på grunn av konkurransedyktige betingelser/pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på å matche tilbud"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nå hatt alle mine forsikringer samlet hos Gjensidige i noen år. Det viser seg at premien har økt relativt mye fra første året. Har også skiftet flere biler i løpet av de siste årene og ser da at jeg kan få bedre forsikringstilbud hos andre (store seriøse) forsikringsselskap. Har da henvendt meg til Gjensidige for å se om de kan matche pris, men det kan de ikke og det virker som om de ikke har noe å gå på. Det medfører at jeg nok skifter forsikringsselskap nå snart, for det blir etterhvert betydelig å spare - selv etter at potensielt utbytteutbetaling i fremtiden er medregnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service på mc-forsikring"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en mc-forsikring i Gjensidige. Solgte sykkelen for 3 uker siden. Kjøpte nettopp ny mc. Forøvrig EKSAKT samme mc. Prisen på forsikringen nesten tredoblet. Forstå det den som vil og kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke for motorsyklister"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt sett dyre, og flere tusen dyre på motorsykler. Får ofte tilbake litt, hvis selskapet går i overskudd, noe som er positivt, men for meg og det jeg har er de en god del tusen dyrere enn konkurrentene...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige blåser i fakta når det kommer til skadefordeling, vi ble påkjørt av en traktor som var uoppmerksom når Vi stod stille med bilen, hadde vitner og bilder som tydelig viste at dette var traktor sin feil, men de konkluderte med delt skyld.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd med selskapet"

Se over, det omfatter det meste. Som nevnt stort sett fornøyd med selskapet, men siste skadesak ble rotete og vi følte oss som kasteballer mellom Gjensidige og det forferdelige selskapet SSG.

Kvivesen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Bra service, svarer rimerlig fort. Nedtrekk for litt slapt pristilbud til tross for at jeg velger en ekstra forsikring for å gjøre det "billigere".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt system på det meste med skademelding og nettsiden. Rask å ringe opp når man ber om det. Bilen er for dyr syns jeg eneste. Vurderer derfor bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kommer aldri til å anbefale gjensidige forsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling og du får nye svar hver gang du ringer. Vanskelig å samarbeide og dyre forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service og god pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt noe problem med gjensidige. Har brukt reiseforsikring to ganger og de er superhjelpsomme og skadeoppgjør kommer raskt. De er også så langt de som har gitt meg best pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Enkelt, effektivt og billig (for en student)"

Utrolig ryddig skademeldingsportal, har ingen ting å utsette på hverken kundeservice eller priser. Merk at jeg ikke har kjennskap til annet enn studenttilbudene deres.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mye tull med frem og tilbake på fakturaer som endres"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er mye endringer som er gjort i fakturaene, mye ting som kom i etterkant som har gjort endringer i fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra på pris med medlemsrabatt"

Gode på pris (merk med medlemsrabatt). Meget konkurransedyktige.
Ikke så gode på kundeoppfølging men løsningsorienterte på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, men litt skuffet"

God erfaring ved skade på bil og reiseforsikring for en del år siden.
Ble litt skuffet da jeg oppjusterte kjørelengden på bilforsikringen i fjor, men ikke fikk "nullstilt" kilometerstanden. Som en følge av det, kommer jeg over tillatt kjørelengde, og er nå nødt for å si opp bilforsikringen og opprette en ny. Antagelig i nytt selskap da jeg har mine tvil til at Gjensidige vil godta at jeg sier opp og tegner ny forsikring på samme bil hos dem.

Thomas O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot i betalingssystemet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dere har gode priser, men hjelper lite når det blir rot med betalings systemet deres, og månedlige betalinger øker med 45% pga at enkelte betalinger detter igjennom. Dette har stor betydning når man er uføre og har lite spillerom i økonomien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må si jeg er imponert over hvor raskt Gjensidige behandlet min skademelding. Valgte å benytte forsikringen min da gressklipperen kastet en stein og knuste et stort vindu. Enkelt å levere skademelding med bilder og vedlegg.

Monica F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrest"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke mulig å få betale mnd regninger. Sender ut totalfaktura, og tar ikke hensyn til at man har bedt om og blitt lovet mnd avdrag. Dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sammen for livet!"

Lokalt kontor med utmerket service. Ta en telefon og avtaler endres direkte. Hyggelige kundebehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"

Enkelt å forholde seg til. Veldig bra på skadeoppgjør. Sender fornyelse hvert år, men jeg er usikker på om de er dyre eller billige. De kan bli flinkere til å gi informasjon om prisnivå. Feks har jeg en scooter fra 1999 der jeg tror jeg betaler for mye i forsikring. Samtidig tror jeg ikke det er noe bedre prisservice hos andre forsikringsselskaper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit forsikringsselskap. Har ikke hatt behov for noe stor forsikringshjelp ennå så det blir vanskelig å bedømme akkurat den delen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig og bra helt til skaden oppstår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt to mindre saker med Gjensidige nå over en lang periode som kunde. Begge ganger har saksbehandleren vært direkte uforskammet og krass fra første stund. Utrolig frustrerende å forholde seg til når en står midt oppe i en skade. Det merkelige er at dersom jeg ringer vakt nummeret så er alt hyggelig og blir ordnet med en gang. Helt tydlig at de har satt forskjellige typer folk på forskjellige steg i prosessen.

Faktisk synes jeg at dette er en viktig tilbakemelding da de fleste som gir god tilbakemelding her aldri har vært forbi vakt-telefon steget.

Og bare så det er sagt, det handler ikke om kroner og ører, det handler om at familier som står midt oppe i en boligskade eller annet møter en person som viser forståelse og erfaring med skader. For å nevne to eksempler:

- I en sak ble jeg fullstendig overkjørt av takstmann med tekniske detaljer. Da jeg sjekket opp disse i etterkant viste de seg å være direkte uriktige og kun benyttet for å nettopp manipulere saken i en retning som Gjensidige/takstmann ønsket.

- I en annen boligsak overlot Gjensidige så og si alt til forskjellige tredjeparter slik at jeg selv måtte ta arbeidet med å snakke med alle parter. Dvs at jeg ble sittende i telefon hver dag. Dette mener jeg strengt tatt at Gjensidige eller en tredjepart utnevt av Gjensidige burde ha stått for. Oppe i det hele ble kundebehandler hos Gjensidige byttet to ganger. Dette var ikke Gjensidiges feil, men informasjon om vi hadde fått ny kundebehander ble ikke gitt i noen av tilfellene.

Det er vanskelig for meg å sjekke dette opp mot andre selskaper, men vil tro dette handler vel så mye om strategi og holdning hos selskapene og at det derfor kan være forskjeller.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må følge opp for å få en god pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir for mye oppfølging av pris, ønsker et forsikringselskap som er stabil på pris uten at jeg må ringe å forhandle nye priser hvert år!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg synes det er blitt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett er jeg fornøyd, men synes prisen stadig går opp, derfor vil jeg undersøke andre selskaper.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no