Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
5
av 23 innen
forsikringsselskap
73%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
565
401
166
92
150
Sorter omtaler etter
Viser av 1374 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen fordel og være trofast kunde ?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i flere tiår og registrerer at andre som har vært kunde i få år får bedre avtaler på identisk bil.
Er ikke sånn man oppretholder gode kunderelasjoner

Martin L. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt som ung"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig folk å snakke med, tar alt med et smil. Det er vel sånn med alle forsikringer at det er dyrt som ung fører... dette syns jeg er litt dumt, vi har kanskje ikke verdens beste inntekt, og nesten all lønn går til bilforsikring. Men ellers veldig fornøyd

Håndverker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God pris, dårlig oppfølging. Ved skade ble vi forsøkt lurt av deres håndverkere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i noen år, siste året har jeg hatt skade på boligen.

Skaden ble meldt til saksbehandler hvor de ikke var interessert i å sende takstmann. Det endte med at de henlegger saken. Etter klage sender de håndverksparter og selvfølgelig var skaden dekningsmessig.
Partner foretar egen takst og setter i gang med utbedring, hvor vi finner ut at de benytter noe helt annen parkett enn den vi har. Taksten som er sendt til Gjensidige hadde en kvm,. pris på kr. 440. Den som ble lagt hadde en kvm. pris på kr. 175. Som kunde aksepterer ikke vi dette og partner må legge om gulvet på nytt. Som følge av håndverkere forsøker å lure meg som kunde skiftet jeg selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør og kundebehandling"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi har gjennom skadebehandlingen blitt utsatt for ren TRAKKASERING av dødssyk kunde! Blitt mistrodd. Gjensidige sjekket ikke opp med oppgitte "vitner" i forhold til mottatte gaver og eiendeler. Krevde kvitteringer for alle eiendeler flere år tilbake i tid. Har aldri opplevd slik behandling tidligere. Hjerteskjærende å følge dødsyk mann i denne prosessen.
Kommer aldri til å anbefale Gjensidige til andre og bytter selv til Sparebank1 forsikring.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen eksploderer uten kommentar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ordner opp (hus) uten knot vid skade, men prisen for bil (+25%) & hus (+28%) forsikringen eskalerer uten rimelig grunn. Det er veldig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid, norske eiere/kundeeiet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode avtaler med organisasjoner, gir flott utbytte, har vært ca 15% av totalpremien. Kan virke dyre, kanskje derfor store overskudd. Solid selskap, kundeeiet/ norsk. Negativt, legger ned mange lokalkontorer, nå også kundesenter mm. Lengre ventetid på tlf.

Gry-Anita N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kostnader"

Syns det blir litt for mye penger å betale da jeg er student å har ingen inntekt utnom stipend.
Syns det er bra med valgene men ønsker fortsatt å ha delkasko da jeg har en eldre bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris, hyggelig å ha med å gjøre"

Bra pris sammenlignet med konkurrentene.
Lett å ha med å gjøre når uhellet er ute.
Fikk oppgjøret fort inn på kontoen.

Linn H. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har Gjensidige både privat, og gjennom jobb. Utrolig god kundeservice hver gang jeg har måtte kontakte dem. Ryddig og greit! Byttet alle forsikringene mine over til dem siden jeg har vært så fornøyd med det vi har hatt hos dem gjennom jobben. Hadde Frende før og syntes Gjensidige er mye rimeligere, og bedre dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare kaos!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ved to anledninger forsikret to kjøretøyer hos Gjensidige, en motorsykkel og en bil. Min negative erfaring med Gjensidige Forsikring baserer seg på faktureringer og sluttfaktura når jeg har sagt opp.

Underveis i motorsykkelforsikringen var alt knirkefritt, og jeg fikk god hjelp med kundeservice hvis jeg hadde spørsmål. Overraskelsen kom da jeg solgte motorsykkelen og skulle si opp forsikringen, da kom det en faktura på kr. 3000,- med "resterende betaling". Svaret jeg fikk fra Gjensidige var at motorsykkelen er et sesongprodukt, og dermed hadde jeg betalt en lavere sum på vinterhalvåret enn på sommeren, nå var det på tide å betale tilbake mellomlegget. Ok tenkte jeg, og betalte.

Senere hadde jeg forsikring på en bil hos Gjensidige. Underveis har det vært litt styr med faktura, og har måttet snakke en del med kundeservice. Jeg har fått gode svar underveis og har følt at de spørsmålene jeg har stilt har blitt fikset. Da jeg sa opp denne forsikringen kom det en ny faktura på kr. 2600,-. Svaret på denne fakturaen var at det hadde skjedd noe underveis som gjorde at jeg hadde betalt for lite hver måned, og dermed måtte jeg betale tilbake det jeg skyldte.

Dette ble siste gang med Gjensidige Forsikring for min del! Jeg tar ikke risikoen på flere restfakturaer i framtiden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Alltid tilgjengelig
Ordner opp når det er noe
Fint at de har lokal kontor så man kan få hjelp fra en rådgiver lokalt
Fordel med utbytte de deler ut vært år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunne ha delt opp betalingen synes jeg"
1 syns denne omtalen er nyttig

De kunne ha delt opp betalingen synes jeg. Hadde håpet på en bedre løsning en det jeg har fått av de.

Johnsen E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Summarisk skadevurdering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Samme takstmann har ved de to siste skadesakene, ignorert partenes meldinger om skadene. I 2014 satte jeg et lakkmerke på støtfangeren til min motparts bil. Det framgikk av meldingen at skjermen hadde en tidligere skade, men jeg ble likevel avkrevet fullt erstatningsansvar, og først etter 9 mnd. og mange telefoner, e-poster og klager i brevs form fikk jeg medhold om delt erstatning.
I 2017 ble jeg urettmessig gjort ansvarlig for gammel bulk på skyvedøra til min motparts bil. Innrømmelsen om feil kom først etter 8 mnd. og samme klagebehandling.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Harald H
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hvordan kan jeg oppnå rett pris?"

Har hatt positive opplevelser med Gjensidige, men føler at de ikke gir meg rett pris sett i lys av min MEGET lave skadefrekvens.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

De tuller til regningene, og er veldig avvisende når man prøver og be om hjelp. Selv da når de sier ting er greit har de ikke greid og gjøre jobben sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service"

Kun bra erfaring med service i forbindelse med inngåelse og endringer i forsikringenes omfang.
Prisen er før høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gjennomført bra"

Alltid hjelpsomme, raske og effektive!
Vært kunde i 5 år og hatt skade ++

Alltid hjulpet meg og vært flinke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tegn forsikring!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Den plusforsikringen på bil er rena svindeln. Vi teckna den när bilen var 5 år. Lite över 3 år senare trodde vi att vi tryggt kunde använda den när vi fick skada på girkassa. Men nej, bilen var 3 mnd för gammal. Så man är tvungen å läsa de små villkåren varje år (vilket jag inte tror de flesta gör) så nu står vi med en enorm utgift som vi måste betala själva...

Om man betalar plusförsäkring i flera år så kastar man bort pengarna i sjön om bilen blir äldre än 8 år. Det enda du får är hyrbil. Men man betalar inte flera hundra extra i månaden för och få hyrbil. Efter 10 år, tack och hej!

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Min Gjensidige opplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god kundeservice. Får alltid raskt og bra hjelp når jeg tar kontakt. Jeg synes mine forsikringer er dyre, men nå får vi ta en anbudsrunde i markedet, så får vi se om jeg tar helt feil.

Petter E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bra på småting - horrible på større skader"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en mindre skade, barnevogn som ble ødelagt (i pram pack så dekket av forsikring). 12.000 tilbake, ingen spørsmål. Raskt og enkelt.
Nå tvist i sak og rettshjelp trengs; Gjensidige vrir seg unna og nekter å gi hjelp.
Caset er at leiligheten ble solgt, kontrakt skrevet, men overtagelse skjedde ikke da personen ikke hadde penger. Og megler står ansvarlig (da megler har sjekket opp og godt god for finansiering). Ender i tvist med megler og Gjensidige sier at siden leiligheten ikke er solgt så er det ikke deres ansvar. Forsikring ble sagt opp på overtagelsedato, og ikke startet igjen før noen dager etter. Så teknisk sett så kan de snike seg unna; men fy faen så lite sympatisk når de får 50.000+ i året fra oss for forsikringer.
Blir et svært raskt bytte bort fra gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stive på pris"

Er stort sett fornøyd, men syns prisene er ganske høye, spesielt på bil. Er ellers veldig fornøyd med kundeservice, og fikk raskt hjelp da jeg fikk vannskader i kjeller pga overvann. Vurderer allikevel å bytte selskap pga pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"stive priser på gebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få en totaloversikt på forsikringene da det utbetales et "overskudds" bonus.
Overskudds bonusen er ok, men hvorfor går selskapet med så stort overskudd at de betaler ut bonus?
Er det for høge priser på forsikringene og for stive gebyrinnkrevinger?
Hvorfor skal Gjensidige ha 44 kr ekstra i forhold til andre selskap for å kreve inn vegavgiften?
Hus, innbo og reiseforsikring ligger også høgere i pris enn konkurerende selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelpsom"

Hadde en positiv opplevelse når jeg ringte for å høre om forsikring, men overgangen fra et forsikring selskap til et annet kunne våre betre. Må vente en hel måned før eg kan skifte over til Gjensidige. Jeg har kun våre hos If på samme dagen da jeg ringt, men det er greit nok sjølv om If fikset det så at eg kunne ha overgang fra Frende med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit å bruke"

Alt på en plass fungerer greit for oss.
Men ikke det at vi må sjekke at vi får rett bonus på bilforsikringene...... Mister bonus og prisen går opp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nå er de blitt for dyre"

Bra på oppgjør for hus skade (vannskade). Bra på oppgjør bilskade men overstyrer verksted valg, som kvalitetsmessig ikke er helt på topp.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR