Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1177 verifiserte omtaler
3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 22 innen
forsikringsselskap
75%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
508
346
146
68
109
Sorter omtaler etter
Viser av 1177 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Odd H. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Har altid hatt et godt forhold til Gjensidige. Det få gangene jeg har hatt behov for hjelp har de alltid stilt opp, positiv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Eit greit selskap"

Gjensidige forsikring er eit greit selskap som eg har hatt i mangen år. Har ikkje hatt dei store sakene, men har vert total kunde der i mangen år. +10. Synst di er blitt litt dyre i det siste og vurdere nå andre selskaper.

Ole-Henrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, og pris fremstår ok"

Kjappe til å svare, men enkelte er litt for ivrige til å prakke på deg ekstra ting du ikke har behov for, samt ikke oppklare alt på forhånd, hvor du da får første regninga som et slag i trynet pga prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode rabatter knyttet til mitt medlemskap i Tekna"

Har ingen negative erfaringer med selskapet. Hadde skade på en bil for ca 6-7 år siden og oppgjøret forløp uten problemer. Ønsker å konkurranseutsette bilforsikringen fordi jeg er usikker på om prisen jeg betaler er konkurransedyktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyrt"

OK selskap/service - noe sleipe, men altfor dyre. Premiene øker uforholdsmessig /voldsomt, tros selskapets million overskudd.

Ole M. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God service"

Veldig hyggelige og service innstilt betjening, og ikke minst behjelplige. Er litt dyrt, men får både utbytte å refundert et visst beløp om jeg kjører skadefritt.

Kenneth S. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"På plass til å gi deg det beste"

Flinke kundebehandlere som gir deg den hjelpen, og tar deg til de forsikringene som måtte passe deg best.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig respons og oppfølging"

Responstid er lang på alt annet enn salg av ytterligere forsikringer, utrolig irriterende når man legger alle forsikringene i et selskap.

Anne-Lise
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring i Gjensidige gjennom bilforhandler"

Har kun erfaring med Gjensidige fra siste året. Valgte å ta bilforhandlerforsikring gjennom Toyota/Gjensidige ved kjøp av bil 2016. Det ga en tilfredsstillende pris på forsikringen da. Nå ønskes å sammenligne/få tilbud fra flere selskaper for videre bilforsikring.

Anbefaler Gjensidige for første års forsikring gjennom bilforhandler. Har ingen videre erfaring.

Gyørgy K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid selskap"

Bra selskap men litt få distrikt kontor. Må være godt selskap da jeg har hatt mine forsikringer der i årevis. Men bytter vist prisforskjellen til andre selskap blir for stor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men ikke bra nok"

Fort og få utbetalt. Sa ikke ifra om forsikring som ikke lenger var dekning men tok betalt. Dyr om ikke dyrest så.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Helt på trynet"

Verste jeg har opplevd, frekke er dem også. Dem sender regninger som dem ikke har kontroll på selv engang. Kranglet med dem i over 2t sist gang. Om dem tok mat pause imens eller hva dem gjorde vet jeg dessverre ikke. Effektive var dem alle fall ikke. Opplevde flere frekke svar under samtalene når jeg spurte om jeg kunne få kontakt med en sjef\avdelingsleder. Utrolige mange dårlige unnskylder det kom frem da. Spurte også om jeg kunne få kvitteringer på det jeg hadde betalt inn som jeg fremdeles venter på. 4-5 uker siden jeg spurte om det. I dag 13.07.2017 fikk jeg igjen en regning ifra gjensidige på flere tusen kr over totalt beløpet som jeg betaler inn til dem i året. Spurte H...... I dag om å få kontakt med en sjef og chatten ble avsluttet.. Hold dere langt unna Gjensidige forsikring. Det står at dem tar opp samtalene chattene osv når man tar kontakt med dem. Men de greier ikke å finne dem opp igjen engang.. Så alt må bli sagt 10x imellom 10 forskjellige personer..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsomme"

Jeg opplever å bli møtt av løsningsorienterte og positive mennesker når jeg har vært i kontakt med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Sjekk av pris"

Alt er ok. Men ønsker å sjekke på pris. Fikk nå en ny forsikring på bil, etter 3 år med nybilforsikring. Syntes det var litt rart å betale høyere forsikring på bil som er fallt i pris.

Arild O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er eit bra selskap med ein god profil som bidreg med mykje posetive tiltak bl. a til idrettslag, frivilligheit og merking av turstiar mm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøking uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige satte plutselig opp prisen på MC forsikringen med 2400 kr i året etter at jeg byttet til nyere sykkel med mer sikkerhetsutstyr. Svaret fra kundeservice var nye tariffer han ikke kunne gjøre noe med. Synes det er meget rart at når man bytter til nyere sykkel med ABS og antispinn++ at forsikringen skal plutselig koste 2400 kroner MER.

Morten G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Godt fornøyd. Enkle å få tak i. Grunnen til at jeg nå sjekker forsikringer er at jeg har flyttet sammen med min samboer, så vi ønsker å samle forsikringene.

Hans-Ole
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fungerer veldig bra"

Raske, enkle oppgjør. Gode priser gjennom Tekla avtalen. Rabatt gjennom utbytteutbetaling hvert år (ca 5 - 10%)

Catharina H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring"

Bra forsikringsselskap. Har stort sett alltid fått hjelp til det jeg trenger, men blir skuffet over at prisen øker hvert eneste år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidiges landbruksforsikring i to setninger "

God kundeservice, raskt oppgjør, men uforholdsmessig dyr premie på livsforsikring.
Livsforsikring opphører ved fylte 67 år! (?)
Har vi dobbel dekning gjennom forskjellige forsikringstyper livsforsikring, landbruk, bil, bolig, privat, ulykke? Lite koordinert og lite oversiktlig.
Gjensidige tilbyr ikke hjemmebesøk. Vi betaler nær 30.000, - i året i samlet premie.

Fred H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men ser det billigere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt ok, men har ikke vært borti noen ulykker og da ikke belastet noe selskap. Har kjørt prikkfritt i 40 år. Mener da forsikringen skulle vært lavere. Her går dere bare ut ifra de siste 2, 3 årene. Jeg burde jo vært premiert. Det har blitt en del kroner spart, men..... ting kan skje.

Jens P. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Spekulative"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra reiseforsikring når det gjelder sykdom, men ikke når det gjelder tyveri av gjenstander.
Foreslår endringer i forsikringer uten å legge fram alle fakta.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så billig som jeg trodde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke så billig som jeg trodde. Flere selskaper som matcher prisen selvom de selv mente de var de billigste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen videre oppfølging etter at forsikringsavtalene er etablert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etablering av forsikringsavtalene var en god prosess. Jeg møtte god kundebehandling på deres kontor i Drammen i to omganger for noen år siden.

Det er ingen videre oppfølging av forsikringsavtalene og det er ingen vurdering fra selskapets side mht mulig endrede behov osv. Det er ikke mottatt noen henvendelser vedrørende pensjonssparing, hvilket jeg finner merkverdig.

Responsen på henvendelser er treg og denne er rettet mot mersalg og ikke imøtekommenhet ovenfor undertegnedes faktiske behov som kunde.

Johnny P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God oppfølging - gode betingelser / pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er tilbake i Gjensidige med bilforsikringen etter noen års fravær på grunn av konkurransedyktige betingelser/pris.

Søk Bytt.no