Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1005 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
78%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
457
305
108
48
87
Sorter omtaler etter
Viser av 1005 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er stort sett tilfreds, men ønsker en rimeligere premie"

Service er bra, men jeg har forsikret hus, hytter, biler, båt og ulykke og reiser og vil ha en lavere premie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort bonustap ved skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Verdi av beregnet bonustap ved skade på kr 21 000 var kr 28 000. Det vil si det lønnet seg å betale skaden kontant i stedet for å ta den på forsikringen. Kan ikke forstå at selskapet har lov å ta så mye betalt i form at økt betaling grunnet bonustap, at de kan tjene penger på at en kunde får en skade. Er dette lov?

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig oppfølging etter bilulykke i sverige.. Dårlig skadeoppgjør samt ikke fått erstattet gjenstander som ble ødelagt i ulykken selv etter mye masing uten svar. Ordnet forsikring på vår nye bil uten at vi ønsket det. Sender regning de nekter å ettergi selv om vi skulle bruke annet forsikringsselskap. Styr unna!!!!

En-Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempe fornøyd"

Jeg byttet nylig over til gjensidige! Underveis har det vært spørsmål fra min side hvor jeg da har sendt de en mail, går aldri lang tid før kundebehandleren som jeg tegnet avtalen med, ringer og tålmodig svarer på alle mine spørsmål. Jeg er veldig fornøyd med informasjon, fremgangsmåten og ikke minst, prisen jeg må betale hver måned i forsikring. Anbefaler sterkt gjensidige!!

Victor J. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Aldri hatt problem med utbetaling av bil, reiser eller hus forsikringer"

Jeg har bare godt å seier om selskapet. Aldri hadde noen problem med noen av mitt forsikring, både utbetaling og dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryggheten er nøkkelordet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Et veldig bra selskap som viser ansvar når det er behov for det. Alltid rask og sikkert oppgjør når uhellet er tilstede.
Synd at det ikke er lokale representanter i Ålesund, som tidligere.
Kun gode erfaringer med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært utfor et par skader med bil hvor det har vært helt klart hvem som er skyldige og ikke og blitt behandlet meget urett. Nå er jeg veldig lei!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Positive og imøtekommende konsulenter, god behandling"

Pluss : De konsulentene jeg har møtt er positive og imøtekommende. Har hatt bruk for reiseforsikring ved 2 fallskader. Hurtig og greit oppgjør.

OK? : Premiene stiger. Er de i overkant?

Minus : Premie for bil ser ut til å være et par tusen over de billigste konkurrentene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige"

Veldig dyrt for unge. Tok over 6 måneder fra skade til forsikringsutbetaling.
Veldig god kundeservice. God og oversiktlig nettside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Totalforsikring i Gjensidige"

Veldig bra kundebehandling. Greie oppgjør og en bra totalforsikring. Men synes bilforsikring er blitt dyr etter bytte av en bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kun misfornøyd med pris"

Hyggelig kundebehandling. Årsaken til at jeg bytter er at forsikringen er for dyr, og at de øker med 10 % hvert år. Det var ingen vilje til å jenke seg når jeg viste til rimeligere konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Er veldig fornøyd med gjensidige, aldri hatt problemer med dei, men er lurt å sjekke markedet av og til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt kontor"

Bestandig brukt Gjensidige pga lokalkontor og at jeg er YS-medlem. Nå er lokalkontoret borte og jeg jakter pristilbud fra andre forsikringsselskap.

Ingrid R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Min mening om Gjensisdige forsikring"

Oppfølging av gode og bedre tilbud kan bli bedre. Da den årlige summen på forsikringen har gått opp, ønsker jeg å innhente tilbud fra andre selskap, og som kanskje resulterer i at jeg skifter selskap.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Oversiktlig avtale, gode samle rabatter, gode gruppeavtaler.
Litt vanskelig å sammenligne priser siden gjensidige gir "tilbakebetaling" ved års slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, syns Gjensidige er litt dyr"

Grei nok, ok og undersøke med andre selskaper. Kanskje litt mer informasjon på mail bl.a om reiseforsikring.

Øystein
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige er bra de, men ønsker ikke å betale for andre folks skader/tabber (prisøkning)"

De som er bra er overskuddsutbetalingen vært år.
Det å belønne de kundene som sjelden eller aldri gjør bruk av sine forsikringer (heldigvis). Men bare betaler sin forsikringspremie hvert år.
Min erfaring er at viss du tar kontakt med noen for å spørre om råd/rettledning, er det helt tilfeldig hvem du treffer på og hvilken kunnskap denne personen har om dine spørsmål, dermed blir også svarene deretter, og ikke nødvendigvis korrekte. Det er klart at alle kan ikke svare på alt, men da må kunden settes over til en som kan svare korrekt. Det fortjener kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

Er fornøyd men kunne kanskje hvert noe billigere Da jeg har alle mine forsikringer her.. Og litt forvirrende at jeg har 3 forskjellige fakturaer og ikke alle kan være på en..

Jeanette T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Som regel best på pris til unge, behjelpelige ved skade eller uhell"

Gjensidige er stort sett billigst for unge. Stort pluss at det ikke er bonus på ATV registrert som MC, og dermed heller ingen bonustap ved evnt. skade, da de er de eneste jeg vet om som tilbyr dette. Likevel er de billigst på både ATV og snøskuterforsikring.

Har blitt påkjørt av en som brøt vikeplikten, hatt innbrudd i bil og fått forsinket bagasje flere ganger og Gjensidige er alltid meget behjelpelige, og det går fort å få saken ordnet.

Kundetilfredshet
"Svarer"

Finner ikke noe negativt. Jeg har ikke hatt behov for noe kontakt da selger ordnet alt når jeg kjøpte ny bil.

Thorbjørn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd da jeg byttet til Gjensidige"

Jeg flyttet alle mine forsikringer Hus/hjem, Båt, Reiseforsikring og Bil. Hjemforsikring har jeg i LO. (Fagforening)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Vanligvis er kundeservicen der veldig bra, men ble nå i høst satt ansvarlig for en skade som jeg mener at jeg ikke hadde noe med og gjøre.. Fikk ikke sjans til og gjøre noe med det før det var for sent, så det var ikke bra! Jeg viste ikke om at det var en sak i det hele tatt før det var en dag eller to svarfrist til jeg ble satt som skyld i ulykken som jeg ikke var med i.

Bortsett ifra den episoden der så er jeg veldig fornøyd med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å betale mer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige ga meg et tilbud. De skulle så hente inn mer informasjon. Dette tilbudet endret de da de hentet inn informasjon fra eksisterende selskap, men tilbudet var fremdeles såpass godt at jeg takket ja. Jeg få så mail da angreretten fra gammelt selskap har gått ut om at de har fått ny informasjon (bulk for to år siden) Som gjør at jeg ender opp med å betale 2000, - mer en det jeg gjorde før.

Denne opplevelsen har gjort at jeg har blitt mye mer skeptisk til alt som har med forsikringer å gjøre. Spesielt fra Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trygghet til en noe høy pris"

Har heldigvis hatt svært få forsikringsrelaterte skader. De få som har skjedd har vært av beskjedent omfang og i de tilfeller har forsikringsoppgjøret blitt behandlet på en meget enkel og grei måte. At selskapet ennå har et lokalt kontor som gjør det mulig å snakke med et levende menneske tror jeg er en vesentlig årsak i slike saker.

At jeg vurderer å bytte selskap er ikke noe nytt det gjør jeg ganske ofte og jeg vurderer da både pris og dekning/vilkår. Vilkårene er stort sett like. En vesentlig årsak til at Gjensidige de senere år kommet relativt gunstig ut, er at jeg har hatt gode rabattordninger gjennom min yrkesorganisasjon og mottatt "utbytte" fra selskapet. (Det siste tyder vel på at prisene har vært i høyeste laget, eller?)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok på alle plan, noe dyrt"

Hyggelig service og tilbakebetaling av overskudd.
Kan bli bedre ved å komme med årlige tilbud til trofaste kunder.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap