Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 23 innen
forsikringsselskap
73%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
554
392
164
89
144
Sorter omtaler etter
Viser av 1343 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stive på pris"

Er stort sett fornøyd, men syns prisene er ganske høye, spesielt på bil. Er ellers veldig fornøyd med kundeservice, og fikk raskt hjelp da jeg fikk vannskader i kjeller pga overvann. Vurderer allikevel å bytte selskap pga pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"stive priser på gebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få en totaloversikt på forsikringene da det utbetales et "overskudds" bonus.
Overskudds bonusen er ok, men hvorfor går selskapet med så stort overskudd at de betaler ut bonus?
Er det for høge priser på forsikringene og for stive gebyrinnkrevinger?
Hvorfor skal Gjensidige ha 44 kr ekstra i forhold til andre selskap for å kreve inn vegavgiften?
Hus, innbo og reiseforsikring ligger også høgere i pris enn konkurerende selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelpsom"

Hadde en positiv opplevelse når jeg ringte for å høre om forsikring, men overgangen fra et forsikring selskap til et annet kunne våre betre. Må vente en hel måned før eg kan skifte over til Gjensidige. Jeg har kun våre hos If på samme dagen da jeg ringt, men det er greit nok sjølv om If fikset det så at eg kunne ha overgang fra Frende med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit å bruke"

Alt på en plass fungerer greit for oss.
Men ikke det at vi må sjekke at vi får rett bonus på bilforsikringene...... Mister bonus og prisen går opp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Nå er de blitt for dyre"

Bra på oppgjør for hus skade (vannskade). Bra på oppgjør bilskade men overstyrer verksted valg, som kvalitetsmessig ikke er helt på topp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"bra service ved skade"

Ryddig hyggelig og effektiv skade dekning, trøstet meg med at parkering skader er det vanligste selv om jeg skammet meg for å vært for rutinemessig i utkjøringen fra min parkering.

Asbjørn T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stor prisøkning på total forsikringspakke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Stor prisøkning på hele pakka med forsikringer, kommer ikke noe varsel om prisøkning det bør stå hvor mange prosent hver forsikring øker, eller bli kontaktet om hvor store økninger det blir på de forsikringene man har i selskapet, ca. 10% økning, slik er det vel etter at man får en billigere pakkeløsning det første året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gir for dårlige tilbud til gode kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

Belønn gode kunder. Alt for høg forsikring på eldre biler. Swap forsikring på mobiler på innbo er utrulig dårlig.

Kjellaug
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bonustap"

Vurderer IF pga endring i bonusbestemmelsene. Jeg har nå 70% bonus 4. År. Har hatt en skade i 2017 og havner da på 40% fra juni 2018. Derfor aktuelt å vurdere prisen med 60% bonus sammenlignet med det jeg kan oppgi Gjensidige skal ha (med 40% bonus)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forskjellsbehandler kundene sine!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Arrogant kundeservice. Forskjellsbehandler kundene sine.
Bekjent fikk dekket alt da bilen hans fikk parkeringsskader, men ikke jeg. Måtte betale egenandel og fikk bonustap.
I kontrakt stod det "første skade er gratis", plutselig gjaldt det kun når man hadde oppnådd full bonus. Samboer fikk første skade i fjor, og fikk alt dekket. De driver stor forskjellsbehandling. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, ingen ting å klage på, har heller ikke hatt noen skader."

Det som skjer med alle forsikringsselskap er at etter 1-2 år setter de opp summen, da skifter jeg til nytt, for alle er hissig på å få meg som kunde.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Koster mer än dubbelt så mye som andre i forsikring..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kanske är ett bra forsikringssellskap men vad gör det om man betalar mer än dubbelt så mye som alle andre ja sjekket?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer med fine avtalefordeler"

Greie priser, god kundeservice og bra opp oppgjør ved behov. Ikke best på hundeforsikring. Prisene på bilforsikring skrus opp over tid, da er det bare å flytte rundt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsavtaler hos Gjensidige"

Er veldig fornøyd med kundebehandlingen og at de er billig i utgangspunktet.
Gjensidige betaler også utbytte til sine kunder noe man må ta med når en gjør sammenligning mot andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring av buss"

God pris på forsikring av buss i mange land. Ikke alle gir veihjelp og redning i alle land i HELE Europa.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på kundeservice, etter nedlegging av lokale kontor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på kundeservice, etter nedlegging av lokale kontor med lokal oppegående personer. Samme med skade, ingen som bryr seg om ansvar, får berre dårlige svar

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Biltyveri ved samboers besøk, bilen var nøkkelkjørt, og kræsjet senere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidiges første kontakt pr tlf, da jeg ringte for å anmelde det, fra Viking sin garasje, hentet ut bilbur, ellers ikke fikk jeg røre noe, Under denne samtalen ble jeg satt sånn ut at Viking ansatt måtte ta over tlf, og snakke for meg. Self kommer etterforsker, da nøkkelkjørt, men slik behandling har jeg aldri i mitt liv vært borti""! Etter intervju av meg og min samboer, prøvde jeg kontakte saksbehandler, men aldri fikk tak på, la igjen beskjed, mailet, ringte, men ingen Gjensidige tok kontakt under hele etterforskning. Foruten etterforskern dem som kom til min by for å spørre ut naboer, etc... jeg hadde vært inn og ut av sykehus siste året og allmenntilstand var deretter pga medisiner. Etterforskeren sa jeg trengte ikke sende inn skademelding flere ganger, mens jeg fikk purring etter purring, tilslutt bare sendte jeg den inn. Nå mener de jeg har gjort svik, i noe de ikke kan bevise, og som ikke er sant. og krevd regress for utbet erstatning til pant/banken billån var i. De krever meg hele beløpet, men har selv ikke bet alt de skal ha av meg, 80.000,- gjenstår som billån, og gjensidige skal ha av meg det de utbet fordi, grunnlaget er svik, fra min side, jeg har visst sagt noe til politiet som ikke er dokumentert, min samboer er ikke mistenkt, tlf logg viser hans uskyld, MEN DE LYVER! Har snakka med advokat og han sier jeg har en sak der, og de har utvist grov feil, med alt i denne saken,. lagt opp feller, så mye, men trudde virkelig at slike selskap følgte sine egne regler og lover, men tydelig at de gjør alt de kan for å ta penger fra folk, som de TROR ikke vil gjøre noe med saken. Noe jeg allerede har gjort. NEI GJENSIDIGE er ikke å anbefale.
De sa og opp alle forsikringer hatt i flere år, antagelig fordi jeg sa jeg skulle ta advokat.
Navngi personer og lyve om egne arb kollegaer, ved å si de er borte, unngå å videreformidle beskjed, lyve om at bil ble en dag taksert for så fikk jeg vite nå at bilen ikke er rørt. ingen takst, Antagelig derfor ingen tok kontakt under saksbehandlingstiden. la opp feller for meg, slik at jeg skulle fremstå som mistenkelig, og mye annet.
DE HAR IKKE FULGT SINE EGNE STRENGE LOVER OG PARAGRAFER, HER OG JEG MENER RETT OG SLETT DE HAR GJORT BRUDD PÅ HVA OG HVOR LANGT DE KAN GÅ, INNPÅ ET ANNET MENNESKE MED RETTIGHETER. ETISKE LOVER!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandlig av kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige er mest opptatt av å slippe å betale for skadene. Dersom man ikke har egenandel prøver de å skaffe reparasjonskosnader med bonustap.
Det som er bra at de har gratis veihjelp.

Knut-Erik S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg føler meg snytt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg begynte med en månedspremie på 499 kr. i januar 2016. I mai samme år ble denne uten videre forhøyet til 566 kr. med varighet til og med mars 2017. I april 2017 betalte jeg 615 kr., fra og med mai 2017 og ut året 611 kr. I januar 2018 ble jeg uten videre og uten noe som helst forvarsel belastet med 853 kr. og dette beløpet har selskapet også innmeldt krav om i februar.
Prisstigningen (fra 499 til 853) har i løpet av to år vært på nesten 71%, det siste hoppet (fra 611 til 853) er på nesten 40 %. Dette forekommer helt uhørt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Diskreminering og trekasering"
4 syns denne omtalen er nyttig

I går 09.02.2018 jeg var i Gjensidige kontoret på Ski, for å få litt mer Info om en sak (jeg hadde ring tre ganger men tre forskjellige svar). Så sa han som jobbet i skranken til meg, her er ikke sosial kontoret, han peket på døra og sa, gå ut ellers skulle han kaste meg ut, kollega stoppet ham, han kom ut fra skranken og prøvde vise muskler til en stakkar handikap utlending, som bare skriker jeg er her, for å få info ikke penger. Jeg vet her er ikke sosial kontoret, er dette ikke en diskriminering så hva er dette?

Anders B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"De ga meg en klekkelig erstatning :)"

Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....

Maurith J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det burde vært mulig med minusstjerner."
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem:
Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp.
Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps.
Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei.
Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Thorstein N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon.
Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling.
Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr morro"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på kundeservice. Venter i en time, og når man har kommet fram, så har de dårlige rutiner på hva som er lovet/ sagt i tidligere samtaler.
Og ang den bonusen man får... Den har man betalt inn mange ganger, sammenlignet med forsikringspremiene i andre selskaper.
Har hatt ett oppgjør, som gikk tålig bra. Tapte endel penger da bilen ble kondemnert på tross av få skader, men for dyr å reparere da panoramavinduet i taket hadde sprukket, og vurdert som mye mindre verd enn det den var i henhold til prisklasse ved evt salg. Oppgjøret gikk ganske raskt.

Chris H. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Hører mange sier gjensidige er dyrt, og kaller de gjenstridige osv men det er ikke min erfaring, er rett og slett ingen utenom mindre seriøse selskaper som har kunnet nærme seg prisen hos gjensidige, og da har kundeutbytte kommet i tillegg! :) de få gangene jeg har hatt behov for selskapet har det ikke vært noen problemer :)

Søk Bytt.no