Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
4
av 23 innen
forsikringsselskap
73%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
546
389
161
86
139
Sorter omtaler etter
Viser av 1321 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Koster mer än dubbelt så mye som andre i forsikring..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kanske är ett bra forsikringssellskap men vad gör det om man betalar mer än dubbelt så mye som alle andre ja sjekket?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer med fine avtalefordeler"

Greie priser, god kundeservice og bra opp oppgjør ved behov. Ikke best på hundeforsikring. Prisene på bilforsikring skrus opp over tid, da er det bare å flytte rundt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsavtaler hos Gjensidige"

Er veldig fornøyd med kundebehandlingen og at de er billig i utgangspunktet.
Gjensidige betaler også utbytte til sine kunder noe man må ta med når en gjør sammenligning mot andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring av buss"

God pris på forsikring av buss i mange land. Ikke alle gir veihjelp og redning i alle land i HELE Europa.

Sigurd S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på kundeservice, etter nedlegging av lokale kontor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på kundeservice, etter nedlegging av lokale kontor med lokal oppegående personer. Samme med skade, ingen som bryr seg om ansvar, får berre dårlige svar

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Biltyveri ved samboers besøk, bilen var nøkkelkjørt, og kræsjet senere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidiges første kontakt pr tlf, da jeg ringte for å anmelde det, fra Viking sin garasje, hentet ut bilbur, ellers ikke fikk jeg røre noe, Under denne samtalen ble jeg satt sånn ut at Viking ansatt måtte ta over tlf, og snakke for meg. Self kommer etterforsker, da nøkkelkjørt, men slik behandling har jeg aldri i mitt liv vært borti""! Etter intervju av meg og min samboer, prøvde jeg kontakte saksbehandler, men aldri fikk tak på, la igjen beskjed, mailet, ringte, men ingen Gjensidige tok kontakt under hele etterforskning. Foruten etterforskern dem som kom til min by for å spørre ut naboer, etc... jeg hadde vært inn og ut av sykehus siste året og allmenntilstand var deretter pga medisiner. Etterforskeren sa jeg trengte ikke sende inn skademelding flere ganger, mens jeg fikk purring etter purring, tilslutt bare sendte jeg den inn. Nå mener de jeg har gjort svik, i noe de ikke kan bevise, og som ikke er sant. og krevd regress for utbet erstatning til pant/banken billån var i. De krever meg hele beløpet, men har selv ikke bet alt de skal ha av meg, 80.000,- gjenstår som billån, og gjensidige skal ha av meg det de utbet fordi, grunnlaget er svik, fra min side, jeg har visst sagt noe til politiet som ikke er dokumentert, min samboer er ikke mistenkt, tlf logg viser hans uskyld, MEN DE LYVER! Har snakka med advokat og han sier jeg har en sak der, og de har utvist grov feil, med alt i denne saken,. lagt opp feller, så mye, men trudde virkelig at slike selskap følgte sine egne regler og lover, men tydelig at de gjør alt de kan for å ta penger fra folk, som de TROR ikke vil gjøre noe med saken. Noe jeg allerede har gjort. NEI GJENSIDIGE er ikke å anbefale.
De sa og opp alle forsikringer hatt i flere år, antagelig fordi jeg sa jeg skulle ta advokat.
Navngi personer og lyve om egne arb kollegaer, ved å si de er borte, unngå å videreformidle beskjed, lyve om at bil ble en dag taksert for så fikk jeg vite nå at bilen ikke er rørt. ingen takst, Antagelig derfor ingen tok kontakt under saksbehandlingstiden. la opp feller for meg, slik at jeg skulle fremstå som mistenkelig, og mye annet.
DE HAR IKKE FULGT SINE EGNE STRENGE LOVER OG PARAGRAFER, HER OG JEG MENER RETT OG SLETT DE HAR GJORT BRUDD PÅ HVA OG HVOR LANGT DE KAN GÅ, INNPÅ ET ANNET MENNESKE MED RETTIGHETER. ETISKE LOVER!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandlig av kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige er mest opptatt av å slippe å betale for skadene. Dersom man ikke har egenandel prøver de å skaffe reparasjonskosnader med bonustap.
Det som er bra at de har gratis veihjelp.

Knut-Erik S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg føler meg snytt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg begynte med en månedspremie på 499 kr. i januar 2016. I mai samme år ble denne uten videre forhøyet til 566 kr. med varighet til og med mars 2017. I april 2017 betalte jeg 615 kr., fra og med mai 2017 og ut året 611 kr. I januar 2018 ble jeg uten videre og uten noe som helst forvarsel belastet med 853 kr. og dette beløpet har selskapet også innmeldt krav om i februar.
Prisstigningen (fra 499 til 853) har i løpet av to år vært på nesten 71%, det siste hoppet (fra 611 til 853) er på nesten 40 %. Dette forekommer helt uhørt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Diskreminering og trekasering"
4 syns denne omtalen er nyttig

I går 09.02.2018 jeg var i Gjensidige kontoret på Ski, for å få litt mer Info om en sak (jeg hadde ring tre ganger men tre forskjellige svar). Så sa han som jobbet i skranken til meg, her er ikke sosial kontoret, han peket på døra og sa, gå ut ellers skulle han kaste meg ut, kollega stoppet ham, han kom ut fra skranken og prøvde vise muskler til en stakkar handikap utlending, som bare skriker jeg er her, for å få info ikke penger. Jeg vet her er ikke sosial kontoret, er dette ikke en diskriminering så hva er dette?

Anders B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"De ga meg en klekkelig erstatning :)"

Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....

Maurith J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det burde vært mulig med minusstjerner."
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem:
Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp.
Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps.
Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei.
Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Thorstein N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett bra"

Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon.
Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling.
Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr morro"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på kundeservice. Venter i en time, og når man har kommet fram, så har de dårlige rutiner på hva som er lovet/ sagt i tidligere samtaler.
Og ang den bonusen man får... Den har man betalt inn mange ganger, sammenlignet med forsikringspremiene i andre selskaper.
Har hatt ett oppgjør, som gikk tålig bra. Tapte endel penger da bilen ble kondemnert på tross av få skader, men for dyr å reparere da panoramavinduet i taket hadde sprukket, og vurdert som mye mindre verd enn det den var i henhold til prisklasse ved evt salg. Oppgjøret gikk ganske raskt.

Chris H. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Hører mange sier gjensidige er dyrt, og kaller de gjenstridige osv men det er ikke min erfaring, er rett og slett ingen utenom mindre seriøse selskaper som har kunnet nærme seg prisen hos gjensidige, og da har kundeutbytte kommet i tillegg! :) de få gangene jeg har hatt behov for selskapet har det ikke vært noen problemer :)

Forsikringstaker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

De vil alltid prøve å komme seg fra en erstatning/bistand sak. Du blir tilskrevet som om du er en svindler til det motsatte er bevist. De vil også ha en del av kaka hvis f.eks advokathjelpen førte fram og du fikk noen kroner i erstatning for saken, selv om det bare ble delseier. De har så mye med liten skrift - at de kommer seg fra det meste.
Må uansett ordne opp selv, og da kan man likegjerne la være å betale forsikring!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Supert"

God service og greie priser. Får alltid den hjelpen jeg trenger av hyggelige mennesker på telefon eller chat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok, men kunne vært rimeligere"

Jeg har ikke hatt noen skader, og da er alle greie å ha med å gjøre, men kunne tenke meg lavere pris.

Oddvin J. F
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Svært ryddig og rimelig forsikring"

Gjensidige forsikring, er det mest ryddige og pliktoppfyllende selskapet jeg har hatt samtidig som det ytes topp service ved uhell, og har svært lave premier. Anbefales på det beste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg tenker på å endre forsikringen min"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tre biler med deg og hvorfor jeg ikke har rabatt på en tredje bil, jeg tenker på å endre forsikringen min.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bytter forsikringsselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

I vilkårene for reiseforsikringen står det at man er dekket "dersom akutt sykdom rammer nøkkelperson eller dennes familie". Jeg skulle reise med fly til min venn i jula, og hadde ikke annet sted å bo (eller økonomi) til å ta inn på hotell. Så ble denne vennens mor akutt syk, han måtte reise vekk selv og jeg måtte avbestille hele flyreisen. Forventet, etter å ha lest vilkårene i forsikringen, at dette ville dekkes, men nei. Dermed tapte jeg over 5000 kr. Kan tydeligvis ikke stole på at det som står i vilkårene faktisk gjelder hos Gjensidige.

Sverre M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fine priser og god service"

Har ikke, så langt, funnet et selskap som har gitt meg bedre pris på forsikring. Har vært aktiv gjennom flere år når det gjelder å innhente tilbud fra flere selskap.

Camilla K. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på oppfølging av skadelidte med informasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det går veldig sakte og hører lite fra takstmann og lang tid på om skaden er dekket.
Det som kan bli bedre etikk, moral og en stor dose med folkeskikk.

Øistein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak med komplikasjonar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige var rask til å rekvirere takstmann etter vannskade. Deretter bekrefta dei også raskt at det var ein forsikringsskade. Sidan har det berre vore tullball og ingen informasjon.
Kom meg ikkje inn på min side, og ba om at skadeoppgjeret blei sendt på epost. Skjedde ikkje. Har tatt to telefonar etterpå for å finne ut kva er dekninga. Har også sendt skriftleg til Gjensidige sin Kundeservice. Ingen reaksjon. Etter ei ny veke veit eg framleis ikkje kva slags dekning eg får. Det er, sant og seie, ei behandling som ikkje fortener ståkarakter!!!

Gjermund
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging når skaden har inntruffet"
4 syns denne omtalen er nyttig

God på å sende fagpersoner til å besiktige skade, men dårlig til å gi tilbakemelding. Når skaden viser seg å være dekket av forsikring så er det dårlig med informasjon om hva som skjer videre.

Treg på å besvare spørsmål.

Dyr forsikring som ikke betaler seg når man først får bruk for det.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra skadeoppgjør"

Fikk skade, og Gjensidige var behjelpeligheten selv, jeg trengte ikke løfte en finger, de ringte meg opp etter skadeinnmelding, fant verksted, bestilte time og leiebil, tok oppgjøret på verkstedet og håndterte motpartens skade mot if uten at jeg hørte et ord. Ingen bonustap og null egenandel pga 75% 5. år som de opplyste meg om umiddelbart, jeg visste ikke om det.... I tillegg var innmelding av skade heldigitalt og enkelt. Skadeskjema ble aldri brukt, uhellet var helt åpenbart min feil. Godt jobba, Gjensidige!

Søk Bytt.no