Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1074 verifiserte omtaler
4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
479
320
126
56
93
Sorter omtaler etter
Viser av 1074 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig og ordentlig, men mye påslag i pris over tid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bonusordning, gode rabattordninger. Oversiktlige og gode nettsider. Negativt er det store påslaget som legges på prisen over tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God opplevelse når vi trengte det, men dyre"

Hadde et uhell med bilen vår for et års tid siden. Opplevelsen vi fikk hos Gjensidige var super. Rask telefonsamtale med en kundekonsulent som fikset verksted og leiebil. Samme kundekonsulent fulgte saken vår hele veien, og tok kontakt flere ganger for å sjekke at alt gikk på skinner for oss. Uhellet kostet skjorta (bonustap), men det er som det er. Fikk en ryddig oversikt over utleggene Gjensidige hadde hatt, og valg om å ta det på forsirkingen eller dekke dette selv.

Etter bonustapet gikk ville jeg sjekke pris mot andre leverandører, og da var Storebrand vesentlig billigere. Byttet derfor dit, og håper de eventuelt leverer samme service når vi en gang trenger det.

Anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er andre året på rad at Gjensidig Forsikring ikke gir beskjed om at en betaling er satt til forfall og deretter presentere en regning for purregebyr!!!
Det hjelper heller ikke at Gjensidige Bank har den mest bruker uvennlige nettbank i Norge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Beregnende og lure"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt samlede forsikringer i gjensidige i over 30 år. Vi har forsikringer på hus/innbo, hytte, to biler, fire person og ulykkesforsikringer, katter, hest, båt/henger, reise samt spesialforsikringer. Vi blir stadig minnet om at vi er gode kunder ved samtaler, såkalt fordelskunder. Vi har aldri hatt betalingspåminnelser eller misligholdt noe, knapt nok fått bruk for forsikringer. Allikevel må vi forhandle priser annen hvert år med tusener å spare.
Prisene øker uten at vi tenker på det gjennom året. Nå har vi byttet til Nemi, med langt bedre betingelser og over 6000,- spart i året. Gjensidige kalte oss fordel plus kunde? TULL!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring"

Har en gammel passat 2003 som jeg betaler delkasko på. Og en Ford fiesta 2015. Når jeg forsikret disse er forskjellen på verdien på bilene 130.000 kr, men den med minst verdi og dårligere forsikring koster mer enn en helt ny bil. Jeg må si meg uforståelig.

Steffen K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er greit å ha forsikring"

Liten til ingen erfaring, med annet en kjøp av forsikring, og innbetaling mnd. beløp.
Hyggelig dame på salgsavdelingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap"

Vil orientere meg om prisnivået. Synes at forsikringen begynner å bli kostbar, sett i lys av manglende skader, bortsett fra en bilruteskade for ca 7 år siden.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skade taksering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har dårlig opplevelse med skade taksering. De må kontrollere prisen av bil reparasjon for det andre skade del.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er veldig missfornøyd, har blitt veldig dårlig i de siste årene!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

- Prisen steget veldig i de siste årene,
- ingen skadeerstatning (hadde tre dyrelegefakturer og legefakturer fra legene i Tyskland) måtte ta legetimene fordi jeg har blitt dårlig når jeg reiste til Tyskland i fjor!!!

Hadde Giroavtale over flere år, plutselig har avtalen gått bort?! Jeg har aldri oppsagt noe! Skulle betale etter ny opprettning mye mer enn før?! Og det var det samme nå, etter jeg har flyttet. Men innboforsikringen har blitt det samme, bare adressen har forendret seg?! Skjønner ingenting!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode erfaringer"

Hvis jeg ringer om noe, blir jeg enkelt geleidet til rette vedkommende og får relevant svar på spørsmål.

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg er stort sett tilfreds, men ønsker en rimeligere premie"

Service er bra, men jeg har forsikret hus, hytter, biler, båt og ulykke og reiser og vil ha en lavere premie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stort bonustap ved skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Verdi av beregnet bonustap ved skade på kr 21 000 var kr 28 000. Det vil si det lønnet seg å betale skaden kontant i stedet for å ta den på forsikringen. Kan ikke forstå at selskapet har lov å ta så mye betalt i form at økt betaling grunnet bonustap, at de kan tjene penger på at en kunde får en skade. Er dette lov?

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig oppfølging etter bilulykke i sverige.. Dårlig skadeoppgjør samt ikke fått erstattet gjenstander som ble ødelagt i ulykken selv etter mye masing uten svar. Ordnet forsikring på vår nye bil uten at vi ønsket det. Sender regning de nekter å ettergi selv om vi skulle bruke annet forsikringsselskap. Styr unna!!!!

En-Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempe fornøyd"

Jeg byttet nylig over til gjensidige! Underveis har det vært spørsmål fra min side hvor jeg da har sendt de en mail, går aldri lang tid før kundebehandleren som jeg tegnet avtalen med, ringer og tålmodig svarer på alle mine spørsmål. Jeg er veldig fornøyd med informasjon, fremgangsmåten og ikke minst, prisen jeg må betale hver måned i forsikring. Anbefaler sterkt gjensidige!!

Victor J. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Aldri hatt problem med utbetaling av bil, reiser eller hus forsikringer"

Jeg har bare godt å seier om selskapet. Aldri hadde noen problem med noen av mitt forsikring, både utbetaling og dekningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tryggheten er nøkkelordet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Et veldig bra selskap som viser ansvar når det er behov for det. Alltid rask og sikkert oppgjør når uhellet er tilstede.
Synd at det ikke er lokale representanter i Ålesund, som tidligere.
Kun gode erfaringer med Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært utfor et par skader med bil hvor det har vært helt klart hvem som er skyldige og ikke og blitt behandlet meget urett. Nå er jeg veldig lei!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Positive og imøtekommende konsulenter, god behandling"

Pluss : De konsulentene jeg har møtt er positive og imøtekommende. Har hatt bruk for reiseforsikring ved 2 fallskader. Hurtig og greit oppgjør.

OK? : Premiene stiger. Er de i overkant?

Minus : Premie for bil ser ut til å være et par tusen over de billigste konkurrentene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gjensidige"

Veldig dyrt for unge. Tok over 6 måneder fra skade til forsikringsutbetaling.
Veldig god kundeservice. God og oversiktlig nettside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Totalforsikring i Gjensidige"

Veldig bra kundebehandling. Greie oppgjør og en bra totalforsikring. Men synes bilforsikring er blitt dyr etter bytte av en bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kun misfornøyd med pris"

Hyggelig kundebehandling. Årsaken til at jeg bytter er at forsikringen er for dyr, og at de øker med 10 % hvert år. Det var ingen vilje til å jenke seg når jeg viste til rimeligere konkurrenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd"

Er veldig fornøyd med gjensidige, aldri hatt problemer med dei, men er lurt å sjekke markedet av og til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt kontor"

Bestandig brukt Gjensidige pga lokalkontor og at jeg er YS-medlem. Nå er lokalkontoret borte og jeg jakter pristilbud fra andre forsikringsselskap.

Ingrid R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Min mening om Gjensisdige forsikring"

Oppfølging av gode og bedre tilbud kan bli bedre. Da den årlige summen på forsikringen har gått opp, ønsker jeg å innhente tilbud fra andre selskap, og som kanskje resulterer i at jeg skifter selskap.

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddig"

Oversiktlig avtale, gode samle rabatter, gode gruppeavtaler.
Litt vanskelig å sammenligne priser siden gjensidige gir "tilbakebetaling" ved års slutt.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no