Gjensidige forsikring har vært ryddige, de har vært hyggelige og imøtekommende. Men for min del så har jeg nå vært der i så mange år at jeg vil prøve noe nytt. Hovedsakelig handler dette om pris.
Bra kundeservice ved endringer av forsikringer og kontakt ved skade. Hvis skade oppstår igjen vil jeg aldri igjen slippe inn en skadetakserer uten vitne til stede og at hele besøket filmes med lyd.
Aldri vært noe problem med dem, er veldig enkelt med veihjelp og bytte av knust rute på delkasko. God kundeservice.
Et eks er Reise+, dette er deres beste reiseforsikring,- også kalt ferie- fritid og yrkes- reiseforsikring,- gjelder ikke på bostedsadresse... Så om jeg blir overfalt i gårdsrommet og ranet på vei til hytta,- er det altså ingen dekning for det. Gjelder heller ikke "skade på/tyveri av sykkel, sykkelhenger, el- sykkel eller el- sparkesykkel som inntreffer i Norge. Dårlig, Gjensidige, kalle dette en fritid og reise forsikring er temmelig villedende. Elendig dekning om uhellet er ute og tannbehandling er påkrevd. 5000,- i maks dekning. Det er ikke nok til en eneste tann på stift, det. Ikke imponert. Benytter meg av angrerett skjema og kansellerer forsikringen. Skam dere, Gjensidige.
Min baklukeåpner virket ikke etter en påkjørsel bakfra. Gjensidige nekter å erstatte feilen og jeg blir ikke trodd når jeg sier at den virket 100% før påkjørsel. De blånekter for at dette skyldtes kollisjon, men påstår at det var svakhet fra før. Jeg opplever kundebehandlere som arrogante og at de ikke tror på meg som kunde. Dypt skuffet over ansvarsfraskrivelse.
Får ikke faktura for så å få vite flere måneder senere at selv om jeg har betalt, så har ikke de motatt noe betaling og nå får jeg vite på en lørdags morgen når alt er stengt, at både hus, bil og hund er uforsikret og at jeg kjører bilen min ulovlig fra i dag, med da et gebyr fra tff daglig grunnet dette. Gjensidige kan ikke hjelpe meg heller, med mindre jeg betaler 12.000 kr i en engang, noe jeg overhode ikke har sjangs til grunnet norges dårlige lønnssystem.
Vi var i møte med en forsikringsrådgiver. Han har satt oss opp på flere forsikringer enn det vi har godtatt. Ved en tilfeldighet har vi nå funnet ut av det et halvt år etterpå. Han har vært veldig treg med å svare oss når vi har prøvd å nøste opp i dette.
Har forsikret 3 biler og en motorsykkel de sisste 4 årene, allikevel får jeg kun tilbud på startbonus på 40%. Dette er også etter helt skadefri kjøring. Begrunnelsen deres var at forsikringene ikke var sammenhengende nok, noe som jeg ikke forstår då det kun er snakk om noen få måneder der jeg ikke har hatt en aktiv forsikring.
Greie priser og bra kundeservice. Kjapt og enkelt skadeoppgjør i de tilfellene det har vært nødvendig. Stort pluss at innboforsikringen dekker knust skjerm på telefon!
Ingen dekning for avbrutt ferie ifm covid 19, andre på samme reise som har Frende forsikring fikk dekning for feriedager som de ikke fikk avviklet. Vårt valg av reiseforsikring i Gjensidige har påførte oss et tap på 39.000,-
Meget fornøyd, men har blitt litt dyrt for meg. Har ingen ting å klage på uten at det har blitt for dyrt.
Meldte inn forsikringssak anngående hjemreise etter coronafast i Spania. Fikk ikke dekt hjemreise etter å ha fått en lite forståelig saksbehandler. Snakket med flere i Gjensidige som sa at dette måtte løses. Men denne saksbehandleren hadde tydelig bestemt seg. Resultatet er at alle våre forsikringer blir sagt opp og vil bytte forsikringsselskap. Veldig useriøst forsikringsselskap. Anbefales ikke.
Har vært kunde med Gjensidige siden tidenes morgen pga fordelene med å være Tekna medlem. Men etter hver gang jeg hadde et problem (tyveri, forglemmelse, bilulykke, egne klønete handlinger, osv) så ordnet de opp fortere enn svint. Har aldri blitt diskutert på noen av kravene mine, uansett om det var jeg selv som klønet det til. Jeg føler de i andre enden har respekt og tålmodighet selv om vi som kunder av og til kan være vanskelige. Viss jeg noen gang bytter fra gjensidige så er det om noen gir meg et knakenes bra tilbud (rent økonomisk), for det skal i alle fall ikke stå på servicen og behandlingstiden.
Har nettopp blitt kunde, men Angrer veldig å være kunde hos Gjensidige forsikring. Elendig kundeservice og får aldri hjelp med saken!! Anbefaler ikke!
Veldig god og rask service. Spesielt på Valdres kontoret. Første gang jeg har behov for å bruke forsikringen da vi fikk vannskade på kjøkkenet. Raskt og enkelt skadeoppgjør.
De har bra service og har rimelig forsikringer. Alt på nettsiden er lett og forståelig. Ellers så har jeg vært kunde hos gjensidig i flere år, å jeg er veldig fornøyd med de. Det kan være litt vanskelig med å kontakte de på telefon. Etter min erfaring så tar det litt lang tid.
Vi fikk ikke ei krone igjen for avbrutt ferie, mens våre venner som har Tryg fikk igjen alt dei ha lagt ut for turen og noen andre ha Europeiske, dei fikk igjen for avbrutt ferie,13 dager av 22 dager. Dette er samme turen.
Nekter oss vanlige forsikringstakere utbytte pga. korona. Sannheten er at Gjensidige ikke har tapt verdi på aksjekurs. Det siste tilbudet på kameraforsikring var langt dårligere enn hva leasingselskapet tilbydte. De er ikke engang hva de var. Jeg sier opp ! i 2017 måtte jeg diskutere og krangle og fikk et dårlig oppgjør hvor en leitaker hadde totalskadet et hus (i dag solgt) med hundehold m.m. For dårlig.
Jeg hadde en ekstra utgift med å kjøpe nye flybilletter for strekningen Las Palmas til Trondheim på ca. Kr.15000, men fikk bare en erstatning på kr. 4334. Dette mener jeg er alt for dårlig. Jeg vil gjerne se hvordan dere har beregnet dette. Jeg ønsker at dere tar kontakt med meg på telefon (anonymisert). Hilsen Per I.
Enkelt og få tak i, bra forsikringer. Hatt en skade på mobil, betalte bare 500 kr i egenandel på innbo. Ny mobil klar til henting på postkontoret 1 dag etterpå. Super fornøyd.
De har hjulpet meg med forskjellige forsikringer og gjorde det forståelig for noen som var nye til forsikringer.
Pga vannskade i naboleiligheten, ble alle tak i vår leilighet fuktskadet. Det tok over et år før skaden, som stort sett var å fjerne maling i tak, tørke og deretter sparkle og male taket på nytt, ble utbedret. Håndverkerene Gjensidige hadde valgt var lite interessert i gjøre jobben, de tok aldri kontakt og måtte kontinuerlig mases på for at noe skulle skje. I mellomtiden måtte vi med små barn bo i betongstøv og fuktskadet tak. Gjensidige ble kontaktet flere ganger i fortvilelse over manglende innsats fra håndverkere uten at de tok noe ansvar. På toppen av det hele så ble både utgifter til alternative bo og vaskeutgifter nektet da saken skulle avsluttes enda dette hadde blitt avtalt. styr unna dette selskapet!
De har meget profesjonelle kundebehandlere. Dessverre er de bundet opp av modellbetegnelser på MC med fokus på "r", som vurderes som "aggressiv" sykkel. BMW har disse betegnelsen hvor "r" beskriver road. RT og RS er MC med relativt beskjeden motorkraft og kjøpes i hovedsak av godt voksne. Dette burde favorisere denne kundegruppen vs yngre som kjøper "RR". Bilforsikring er midt på treet i pris. Innbo og mobilforsikring er priset fornuftig.
Var involvert i en liten ulykke, motpart benyttet seg åpenbart av situasjonen og tilla skade på bil, Gjensidige var lite interessert i å forfølge saken på mine\våre vegne og heller bli ferdig fortest mulig.
Virket som hun jeg snakket med hadde dårlig tid og mest lyst å legge på ved snakk om behandlingsforsikring. Hun opplyste ikke om noe mer enn nødvendig heller, som f.eks at jeg må registrere saken på nett for at saken skal bli gjeldende. Som jeg fant ut nå. Elendig og grådig og virker spekulativt. Anbefaler Storebrand! Aldri vært noe problem der, om man lurer på noe møter man hjelpsomme folk som faktisk ønsker å hjelpe deg om du trenger det.