Meny

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 29 innen
forsikringsselskap
69%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
705
488
236
133
227
Sorter omtaler etter
Viser av 1789 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"35% økning i årlig premie med bonustap fra 75% til 70%???"

To biler forsikret med NAF rabatt hos Gjensidige. Mor er litt uheldig og må bytte forskjerm. Bonustap fra 75 til 70%. Sånn er livet. MEN når faktura for ny periode kommer har altså totalprisen steget med 35%! Det er for mye, Gjensidige unnskylder med liten justering. Klarer ikke helt å se logikken her og velger naturlig nok å flytte mine forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For høy prisstigning fra år til år, når jeg ikke innhenter tilbud."

Har vært fornøyd med Gjensidige. Har gitt meg konkurransedyktige tilbud når jeg har spurt om det. Rabatt gjennom NJFF. For høy prisstigning fra et år til neste. Ca. 8 % prisstigning. Noe som er for høyt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uklare rammer som Gjensidige sjølv kan tolka i sin favør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved sykdom på reise erfarte me denne situasjonen: Helgetur med far og to barn til Oslo, laurdag morgon til sundag kveld. Minst barnet blir sjuk på flyet bort, og dei blir verande på hotellet. Lege vurderer saka til at dei er klarert til flyvning heim tidlegare og sjuke nok til å få det dekka - det blei sagt av lege til oss. Gjensidige ville likevel ikkje dekka dette av grunn dei ikkje vil forklara til tross for spørsmål, og dei tre blir verande fastlåste til hotellrommet inntil returfly sundags kveld. Gjensidige sin reiseforsikring skal dekka tap av feriedagar ved slike høve, men velger i dette tilfellet å dekka her berre tap av 1 reisande, ikkje alle tre. Alle tre fekk avbrutt reisa, men Gjensidige dekka berre for ei avbrutt reise. Dette burde Gjensidige klargjort i forsikringsteksten på ein mykje betre måte. Me føler oss lurte og rammene er misvisande.

Annelise L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri noe tull 😉"

Har hatt gjensidige i mange år. Liker at du får «bonus» utbetalt en gang i året, basert på hva du betaler i året og hvor mange forsikringer man har.

Harald I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyre forsikringer"

Har vert Gjensidig medlem ca. 55 år uten skadeutbetalinger og forventer en bedre priser på forsikringene mine.

Michael G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Proffe konsulenter og enkelt nettside"

Gjensidige er helt super selskap. Liker alt med dem. Brukte bytt.no for å se priser som gjelder på markedet...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir svartelistet hvis man benytter forsikringen når uhellet er inntruffet. Bruker ukesvis på å gi svar/behandle en forsikringssak. Vil ikke hjelpe sin kunder, kun "melke" dem for penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra forsikringsselskap"

Meget fornøyd med servicen og selskapet. Meget hyggelig personale som alltid er imøtekommende og flinke.

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser, rask kundebehendling"

Har vært kunde hos Gjensidige i 14 år nå. Alltid vært fornøyd med kundebehandling og pris. Nå sjekkes priser hos andre på kjøretøy for å se om Gjensidige fortsett er konkurransedyktig.

Lolitamy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få kontakt med når man trenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei forsikring med bra pris. Ulempe er når en vil komme i prat med forsikringen, da får man ikke prate med noen fysisk. Får en masse menyvalg og kastes ut. Noen ganger trenger man å snakke med noen fysisk for å få svar.

Sveinung
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært hjelpsomme"

Har meget gode erfaringer med Gjensidige. Aldri noe mistenkeliggjøring eller unødvendige hindre ved skademelding. Behandler kunden med vennlighet og respekt, og oppleves som et selskap man kan stole på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg et tilbud tidligere og sendte mail og spurte om dette var fortsatt aktuelt. Så sa de ja det er det, men så sendere beklager mail at dette er ikke aktuelt. Det høres mer ut at det er 14 åringer som jobber der som ikke kan bestemme seg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flere avdrag"

Fikk ikke delt opp forsikringen i flere avdrag. Med mange hus og kjøretøy blir forsikringspremien høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har uoversiktlige betalinger og har økt bilforsikringen med 70% uten å varsle"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring. Mange uoversiktlige betalinger, som stadig endres. i tillegg har de økt prisen på bilforsikring fra 9500 til 16000 uten å varsle. Vet ikke hvorfor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lojalitet har lite å bety"

Tidligere har lojalitet betydd noe, den tiden ser det ut som er forbi, i hvert fall hos Gjensidige. Jeg har vært trofast kunde hos Gjensidige i nærmere 20 år, og anbefalt dem til alle jeg har blitt rådspurt angående forsikring. Saken er at jeg betaler over 45 000,- i forsikring (etter at trafikkforsikringavgift er trukket i fra) til dem i året, og er vant med at forsikringene øker noe. Dette året har forsikringene økt med omtrent 4 000,-, nesten 10%. Når jeg tar kontakt med en kundebehandler, er det eneste svaret jeg får, at jeg har den beste prisen allerede, og at det er ingenting de kan gjøre, ingenting. Jeg prøver å forklare min lojalitet, mange forsikringer, og at om ikke han kan gjøre noe/hjelpe meg, så ønsker jeg å snakke med hans leder. Dette blir avfeid, med at han ikke kan gjøre det/love meg at noen kommer til å ta kontakt. Jeg forteller ham at jeg ikke kan sitte å vente i uvisshet, om noen kommer til å ta kontakt med meg, og at jeg ber ham følge dette opp, det kan han ikke love meg... Jeg har fått mange tilbud opp igjennom årene, både bedre og dårligere, men alltid vært lojal, den tiden er forbi hos meg også. Frende skal visst være bra, vant EPSI kåringen i 2019.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Knust skjerm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var ukjent med bruk av forsikring ved skade på mobiltelefon og leverte den til Telia butikk. Etter innlevert telefon kommer melding fra Mobylife? Jeg skulle levert telefon med knust skjerm til Mobylife.. Ikke Telia butikk. Det var gang nr. 1 jeg var uheldig å knuse skjerm (‘skjermbytte). Jeg var forsikret hos Gjensidig og Telia. Jeg valgte dessverre Gjensidig hvor Trodde jeg hadde kr. 500 i egenandel. Jeg betalte faktura på kr. 2537 i butikk.. fikk kr. 537. Egenandel !. 2000.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Satt ned bonusen fra 70 til 60% etter 3mnd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt gjensidige i lang tid og har vært strålende fornøyd men når de plutselig setter ned bonusen etter opplysninger fra tidligere selskap som var storebrand hvor jeg faktisk hadde 70% men de hevder storebrand sier at jeg har hatt 60% enda jeg har skriftlig bevis på 70%., da tok tålmodigheten min slutt. Vært i kontakt med både Gjensidige og Storebrand men de skylder på hverandre og jeg sitter igjen med svarteper. Utrolig dårlig kundebehandling... Fraråder derfor Gjensidige som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytte av selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært kunder hos Gjensidige i snart 40 år, synes det er vanskelig å kommunisere med Gjensidige, ingen kontaktperson, bare div forskjellig personer som svarer på chat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt oppgjør og god service hele veien"

Har hatt to skadesaker med gjensidige. Begge ganger med full kasko. Begge ganger svarte de raskt, ga takst fort. Den andre gangen var taksten noe lav, forklarte hva som var gjort på bilen med dokumentasjon, fikk da ny takst 1k over skade og tilbud om reparasjon, uten noe problem. Alltid betalt i tide og aldri noen tvil fra deres side om meg som forsikringstaker. Enkelt oppgjør, alltid hyggelig kundeservice og raske svar. Muligens noe dyrt, men hvertfall verdt det for meg.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning"

Minstepensjonist som reiser lite. Lite egne verdier, da jeg leier. Syntes prisen bare økte og økte. Ingen alternativer som ble billigere. Prøver derfor et annet sted.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God og faglig kompetanse"

Svarer raskt på henvendelser. Ryddige oppgjør ved skader og behagelig kommunikasjon underveis i prosessen.

Henrik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget fornlyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gjensidige lever god, presis og nyttig informasjon til endringer og forbedringer på forsiktinger og er enkle å komme i kontakt med. Rett og slett veldig fornøyd og kan anbefale gjensidige sterkt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil sterkt anbefale å styre unna Gjensidige. De er svært dyre i pris, dårligere vilkår enn andre og ikke til å stole på.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økte forsikringen med 10%"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fordi bilen er et år eldre, ga ikke beskjed om dette i forkant. Men kunne selvsagt kjøpe en forsikring til som jeg ikke har behov for og da få toppforsikring, særlig...

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Uhyggelige prisøkningen på kort tid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synest prisene blir satt opp/justert unormalt mye. Synes heller ikke at de såkaldte fordelene kommer kunden til gode. Men ellers er de hyggelig og grei å forholde seg til. Bare synd premie økning er så stor at jeg vurderer å bytte.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR