Forsikring
Skjul meny
Forsikring
Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

1147 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
2
av 22 innen
forsikringsselskap
76%
anbefaler
Gjensidige Forsikring
Filtrer omtaler
499
338
141
66
103
Sorter omtaler etter
Viser av 1147 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greit forsikringsselskap. Har ikke hatt behov for noe stor forsikringshjelp ennå så det blir vanskelig å bedømme akkurat den delen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig og bra helt til skaden oppstår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt to mindre saker med Gjensidige nå over en lang periode som kunde. Begge ganger har saksbehandleren vært direkte uforskammet og krass fra første stund. Utrolig frustrerende å forholde seg til når en står midt oppe i en skade. Det merkelige er at dersom jeg ringer vakt nummeret så er alt hyggelig og blir ordnet med en gang. Helt tydlig at de har satt forskjellige typer folk på forskjellige steg i prosessen.

Faktisk synes jeg at dette er en viktig tilbakemelding da de fleste som gir god tilbakemelding her aldri har vært forbi vakt-telefon steget.

Og bare så det er sagt, det handler ikke om kroner og ører, det handler om at familier som står midt oppe i en boligskade eller annet møter en person som viser forståelse og erfaring med skader. For å nevne to eksempler:

- I en sak ble jeg fullstendig overkjørt av takstmann med tekniske detaljer. Da jeg sjekket opp disse i etterkant viste de seg å være direkte uriktige og kun benyttet for å nettopp manipulere saken i en retning som Gjensidige/takstmann ønsket.

- I en annen boligsak overlot Gjensidige så og si alt til forskjellige tredjeparter slik at jeg selv måtte ta arbeidet med å snakke med alle parter. Dvs at jeg ble sittende i telefon hver dag. Dette mener jeg strengt tatt at Gjensidige eller en tredjepart utnevt av Gjensidige burde ha stått for. Oppe i det hele ble kundebehandler hos Gjensidige byttet to ganger. Dette var ikke Gjensidiges feil, men informasjon om vi hadde fått ny kundebehander ble ikke gitt i noen av tilfellene.

Det er vanskelig for meg å sjekke dette opp mot andre selskaper, men vil tro dette handler vel så mye om strategi og holdning hos selskapene og at det derfor kan være forskjeller.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Må følge opp for å få en god pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blir for mye oppfølging av pris, ønsker et forsikringselskap som er stabil på pris uten at jeg må ringe å forhandle nye priser hvert år!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Jeg synes det er blitt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett er jeg fornøyd, men synes prisen stadig går opp, derfor vil jeg undersøke andre selskaper.

Arent J. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen dårlige erfaringer, men har kjøpt ny bil Hyundai Ionic EV og ønsker å sjekke forskillige tilbud.

Øyvind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsselsap, men kanskje øverst på prisskalaen"

Har ingen spesielle hendelser i noen retning. Det lille jeg har vært borti dem er jeg fornøyd med behandling.

Jaguarjol
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit og forutsigbart"

Bra, men lokke tilbud gjelder kun første året, så øker prisen.
Konkurransedyktig ved etablering hos bilforhandler, derfor sjekkes nå pris hos konkurrerende selskaper.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"

Gjensidige er alltid imøtekommende med sine kunder. Får alltid rask hjelp. Meget fornøyd. Gode avtaler har de også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Overrasket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mangelfull info vedr endringer av forsikringer. Ved oppfølgings samtale viste det seg at mine notater ikke stemte med det vi snakket om på tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Selskapet er bra men, har vært der i 25-30 år, kanskje på tide å hente inn tilbud fra andre"

Selskapet er bra men, det finnes andre selskaper som godt mulig er billigere en den avalen jeg har i dagen med topp bonus på alt..

Hans P. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt omstendelig og oppleves stødige, men litt trege"

De få gangene jeg har vært i kontakt med selskapet med ulike spørsmål, er de svært imøtekommende og strekker seg langt for sine kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Salg, salg, salg og tregt skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjenstridige... Bråkjekke selgere på provisjon er kjedlig å forholde seg til. Samtidig tar skadeoppgjør lang tid da de prøver å finne en måte for ikke å utbetale.. Lite tillitskapende når de snakker nedverdigende om andre selskap.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nybil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsikringen for ny bil inneholder en ikke refunderbar post som binder deg til selskapet det første året. Bilforhandler får ca 600 fra Gjensidige for bondefangeriet.
Som ved alle nybilsalg er de første årene rimelige, deretter stiger prisen kraftig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hadde gjensidige forsikrig-fint det helt til huset brant!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde byttet til gjensideige, alt fint og flott der. Grei pris og god kundeservice.
Snakket med en trivelig kar der jeg fikk bekreftelse på at alt var gullegodt.
Dro på ferie, huset mitt brant ned. Fikk da beskjed om at det hadde skjedd en feil hos de, av en eller annen uforklarelig grunn lå forsikringen fortsatt i kladd hos de. Dette endte da opp som mitt problem. Gjensidige ruinerte meg og mine barn. Har brukt alle penger og krefter jeg har til å bekjempe de. De knuser deg som en flue under en sko. Stay away!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Generelt gode rabatter, men litt firkantet i kundebehandling. Litt dyr bilforsikring"

Relativt gode rabatter, men ikke så lett å forholde seg til. Litt styr med å opprette huslån. Litt dyr bilforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra: Ikke blandt de dyreste. Skuffende: Da en annen bil rygget på min bil, gikk de inn for skylddeling, noe som påførte meg bonustap og økonomiske utgifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God service, dyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er god. Kort ventetid og god hjelp. Hjemmesiden er god og informativ. Enkelt å betjene egne forsikringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot når man skal ha hjelp til å forstå fremtidig kostnad etter skade på bil. Blir satt over fra ene avdelingen til den andre uten noen gode svar.

Henning N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ganske fornøyd"

Litt surr med månedlige betalinger som endte med en veldig høy månedlig faktura sum, ikke helt hva jeg forventet meg. ☹️

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Øker prisen 20-30% når et år er gått"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få tak i og snakke med, har dog ikke hatt bruk forsikringene mine ved noen uhell/skader. Valgte å bytte da de satt opp prisen betraktelig når de egentlig burde gå ned når man går inn i nytt år med økt bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skrudde prisene opp etter 2 år med over 50%"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lureri med prisene. Steg kraftig etter 1-2 år. uten skade....startet på 17 000 og endte på 30 000 etter 2 år.
reiseforsikringen hjalp oss ikke på ferie i Frankrike. Ingen engelsktalende leger å referere til gjennom anbefalingene fra Gjensidige.
sa opp livsforsikringene uten samtykke. -Da YS avtalen gikk ut kansellerte de livsforsikringene istedenfor å tegne uten Ys avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er hele problemet med Gjensidige. De hjelper deg ikke på telefon og følger ikke opp det de sier der. Forsøker man skriftlig er eneste responsen man får den automatiske mailen. Etter flere forsøk på telefon og mail ble det å bytte. Anbefaler alle å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ryddig selskap"

Her blir man ikke lurt. De opptrer ryddige og ærlige. Flott kundebehandling som hjelper deg med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandler hos inntektsforsikring brukte alt for lang tid.
Ble lovet at forsikringen gjaldt når jeg ringte noen måneder for jeg ble permittert.
Når jeg ble permittert, fikk jeg ingen utbetaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget bra håndtering av saken min, rask oppgjør uten noen form knirk og knark. Anbefales.
Eneste er egenandel 2000kr på ruteskift. Kunne vært litt mindre som 1000kr.

Søk Bytt.no