Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
6
av 29 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
424
342
202
98
178
Sorter omtaler etter
Viser av 1244 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra og dårlig"

Hadde Porsche 911 med veldig bra pris og service. Har Hus forsikring med bra pris og dekning på bade hus og innbo. Har dyr forsikring på Toyota Hilux 2015 som ikke helt rimer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Verste selskap som fins"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde noen måneder hos If. Står nå i samme problemer som jeg hadde for noen år siden. Dei trekker for lite på avtalegiro og holder ikke avtalt trekk dato. Dei legger alt betaling inn på en betaling og ikke avtalt trekk dato. Dei erkjenner feil men nekter å trekke beløp. Står nå uten personforsikring og kommer meg ikke ut til å gå til annet selskap på dagen. Hold dere unna dette selskap.

Johnny A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Antagelser for svindel, og trusler med å fra si ansvar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært i samtale med IF i over 1 uke nå ang. en knust mobil og noen høytalere Jeg sendte dessverre et feil bilde ang. knust mobil blant de andre bildene jeg sendte, og da fikk jeg en tlf. senere av at jeg hadde minimert et bilde og lagt inn i et annet bilde for å simulerer min knuste mobil. Jeg beklaget dette og sendte straks 3 bilder av min knuste mobil, og de ba meg også oppgi kjøps kvittering av mobilen, og henvende meg til Power ang. en skaderapport om at mobilen ikke var mulig å reparere. Da jeg hadde fått rapporten, sendte jeg også denne til IF. 1-2 dager senere fikk jeg beskjed av saksbehandler på IF om å skrive ut et vedlegg jeg får tilsendt av han, og skrive det ut og ta med til Power med mobilen min for Skade rapport .NR.2. PÅ vedlegget står det at Power skal sende rapporten til en mail der det bla. står bokstaver som "å" i epost adressen, og det er jo først og fremst ikke mulig å sende til adresser med slike bokstaver. Jeg ringer så kundeservice idag på IF, og blir møtt av en snurten (eldre)dame som mener jeg er utålmodig, jeg forklarer pent og pyntelig at det er fordi jeg står uten mobil, og har blitt bedt om å levere 2 skaderapporter fra Power. Jeg valgte IF fordi det skal være lite knot, og at de har et slogan "Rolig, vi hjelper deg". Jeg jobber i servicebransjen selv, og er tidligere salgsleder og Salescoach for et stort firma, og det er IKKE slik man behandler kundene sine. Utrolig dårlig behandling, og at jeg må ordne 2 rapporter fra samme sted er jo bare rart. Siste gang jeg er kunde, og anbefaler dem å ha smilekurs på jobb for sine eldre kundeservicebehandlere. Obs. enda ikke fått svar på om de henlegger saken pga. et feil bilde jeg sendte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøst og greit"

Jeg er meget fornøyd med og som forsikringsselskap. Veldig grei behandling ved skader. Har vært kunde i mange år.

Ulf-Stian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super forsikring"

Får alt jeg trenger til en helt fin sum. Noen forsikringer er kanskje litt dyrere enn andre, men hver gang det har skjedd noe, så har oppgjør/saksbehandligstid vært veldig kjapp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Erfaringer med If"

Bra service og god dekning på forsikringer, men dessverre altfor aggressiv i prisøkninger hvert år når man først er blitt kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Særdeles kritikkverdig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Legger inn feil opplysninger i forsikringsavtalen for så å forandre det da man som kunde oppdager det, prisen blir da en annen og høyere. Bevisst salgsstrategi? Etter endring stemmer heller ikke opplysningene. Bevisst? Hvordan påvirker det et oppgjør ved en skade? Blir irriterte og rappkjefta da man ringer og forsøker å få dette riktig. Slik jeg har forstått er det penger å tjene for forsikringselskapene dersom de finner grunn til avkorting. Kunden sparer kanskje hundrelapper men ved en skade sparer forsikrinselskapet stort. Begynner å lure på om IF spekulerer i dette da jeg nettopp snakket med en de også la inn feil opplysninger til.

Arnt M. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med alt, unntatt pris, derfor kommer jeg til å få pris av andre, spesielt bilene, da jeg føler de er dyre, har kjørt skadefritt så lenge jeg kan huske👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke annet enn dårlige erfaringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

If er veldig dyrt i forhold til konkurrentene, dårlig kundeservice, og lureri fra A til Å. Har nå fått byttet til Gjensidige, hvor pris og kundeservice er i en helt annen verden. Kommer nok aldri til å bruke If igjen dessverre.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kjell R. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris og forhandling"

Syns kanskje de er for vanskelig å forhandle pris med, ikke int i å gå ned i pris når jeg får mye billigere pris hos et annet selskap, vil ikke gå ned noe...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover, og er vanskelige å komme i kontakt med"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvde å komme i kontakt med dem i over en måned. Eposter besvares ikke, og når jeg ringer på telefon så blir jeg lovet at de skal ringe tilbake uten at dette skjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Omfattende og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dekker alle mine behov for forsikring unntagen båt i fjerne farvann. Svarer på det jeg spør om på telefon. Relativt lett å komme i kontakt med medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikringsselskap men blir kostbart."
1 syns denne omtalen er nyttig

De er mye dyrere en andre forsikringsselskaper. Med det mener jeg at fra 1 år til år nr 2 blir det en stor økning. Tegnet en forsikring i november på 1 bil. (Bil nr 4 for meg) i januar øket den i premie med 333kr. Jeg betaler over 64 000 kr i forsikringer + huseierens landsforbund medlem i året. Har hatt en skade på de siste 6 årene. Og det var ikke min skyld. Så da skulle ikke det ha noen betydning heller. Men har du råd så er det et bra forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på reiseforsikring"

Reiseforsikring hjelper ikke. Fikk ryggproblemer og ble liggende på hotellrommet hele langweekend. Klarte ikke oppsøke lege. Kom meg med nød og neppe hjem med masse smertestillende. Legeattest ved hjemkomst hjalp ikke.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å komme i kontakt med kundeservice og får god service. Hyggelige og imøtekommende ansatte. Positivt med samlerabatt på forsikringer:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtig saksbehandling ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde uhell med frontrute på bil, og sykdom på hund som ble raskt behandlet og god opp følging i begge tilfeller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Berre tull og rot med forsikringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mykje tull og rot med betalning, hadde eindel forsikringer, veldigt uforsigbart ka eg skulle betale i mnd, har no sagt opp alle mine forsikringer hos dei alikevel får eg høge rekninger fra dei i fleire mnd, vil anbefale alle å styre klar if, lite kontroll på ting og elendig kunde service!

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Satt opp prisen ganger 3"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en parkeringsskade på bilen min av noen som stakk av. Heldigvis hadde jeg super forsikring og fikk dette dekket lin med egenandel. Men 2 uker etter dette får jeg beskjed om at siden jeg har brukt forsikringen min i år vil den neste år stige til 3 ganger så mye?!

Ingrid S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tredobling av pris for oss også"

Fikk for én gangs skyld et brev med vanlig post, men ingen god nyhet, dessverre. If ville også for oss tredoble prisen på vår reiseforsikring "fordi skadeomfanget ikke stemmer med prisberegningene våre". Har selskapene individuell prisberegning? Jeg trodde det var de store talls lov som lå til grunn? Synes hele greia er ganske rar - er det fake? Eneste ikke-elektroniske kommunikasjon på mange år, og ingen henvisning til polisenummer. Om det er ekte, kan det bare tolkes som en dårlig skjult oppfordring til å si opp forsikringen, som altså ikke "passer" for IF. Vi ha vært If-kunder i mange år; også med flere andre forsikringer der, men nå kan det fort bli slutt. Hittil har jeg vært storfornøyd, men dette overskygger det meste, dessverre. Beste hilsen IS

Kenneth A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Raskt skadeoppgjør, men kunne vært litt billigere.. (men kvalitet koster)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har kasko pluss på en bil som hadde gått ca 130000 på skadetidspunkt da girkassen plutselig takket for seg. Ringte If samme ettermiddag og to dager senere var skaden godkjent. (ventetid på verkstedet) De sa Nei til første tilbud fra verkstedet da reparasjon kom på mer en bilens verdi. men verkstedet og if forhandlet og kom frem til en løsning som fungerte. Og gratis leiebil i nesten 1,5 MND. mens bilen sto på verksted.. har nå 2 års garanti på girkassen så om det skjer igjen er det ikke min regning. Veldig fornøyd med alt og har ingen ting og klage på.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De er ikke der for kunden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi tegnet en avtale på 2 hunder. Den ene hunden har nå måttet operere for en hoftesykdom. Etter operasjon fikk vi brev fra If om at vi ble sett på som dårlig kunde, da If gikk i minus i 2019 på vår forsikring. De skrev videre at vår forsikring ble tredoblet grunnet dette. Når vi så har kontaktet If i etterkant, blir vi møtt med stor forståelse av kundeservice, men blir fortalt at dette er avgjørelser tatt på "toppen".

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Thomas Q
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tredobling av pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i dag et brev hvor det står at fra 14.05.2020 anslår de en tilnærmet tredobling fra dagens prisnivå. Da er jeg oppe i over 120.000kr året. Har brukt IF i 23-24 år. Blir neppe 25-26 år

Bjarne E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har jo ikke hatt skade på mange -mange år"

Har jo ikke hatt noe form på skader men føler mann bare blir straffet, har hatt samme selskap i ca.50 år har fulgt dem helt siden vi hadde fast agent som kom på besøk. Det var tider det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stabile priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel og god oversikt på mine sider. God kundeservice. Stabile priser, ikke priser som skyter i været etter en gitt periode. Har hatt dårlig erfaring med dette tidligere..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt"

Veldig gode på skadeoppgjør (vannskade tak), men IF begynner å bli fryktelig dyre. På siste verdigjenstandsforsikring jeg kjøpte var pris skrudd opp veldig mot andre tilsvarende objekter jeg har forsikret som verdisaker.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR