Jeg ble påkjørt bakfra da jeg måtte stanse fordi bilen foran stanset i ett veikryss. Bilen bak meg kjørte inn i bakskjermen min. Den klarte ikke og stanse i tide. Vi skrev ut skademelding sammen (min siste ulykke med bil tror jeg var i 1991) Kanskje var noe uklart? Men if mener tydeligvis det var min feil og stanse på en fylkesvei. Hva skulle jeg gjøre ? Bilen min kan ikke hoppe. I ettertid har føreren av bilen som kjørte på meg forandret mening og levert inn sin egen skademelding. Det fører til at jeg må betale egenandel på nesten 4000 kr. Noe jeg mener er urimelig. Verkstedet som utførte reparasjonen har dessuten montert baklykten så nærmt bakskjermen så denne lykten er nå sprukket. Derfor har jeg ikke lyst og være kunde hos if lengre. Dessverre for ellers har jeg ingenting og utsette på selskapet. Men jeg har kjørt bil i 41 år og har vert borti 2 ulykker, 1 som var min skyld og en ufrivillig påkjørsel. Jeg har på 41 år 2 fartsbøter og 2 parkeringsgebyr. Jeg har 3 registrerte kjøretøy blant annet en veteranbil. Jeg kjører totalt ca 32000 km i året. Det er jo lenge siden jeg tok sertifikatet og da var loven soleklar på 2 ting rygger du så er det du som er skyldig. Påkjører du en bil som står i ro bakfra, så er du skyldig. Kanskje er loven forandret? Det vet ikke jeg. Og if vil ikke svare på mine spørsmål heller. Så sitter jeg her da med fremdeles ødelagt bil.
Svært god eg effektiv service, men skrudde vesentlig opp prisen på premien etter et par mindre skader. For eksempel, så doblet de premien på reiseforsikringen, til tross for at skaden gjaldt vannskader på bygning. Derfor avslutter jeg som kunde.
Er på tross av mange og kostbare forsikringer lite imøtekomande, og gjer lite for å halde på meg før dei merker eg har bytta forsikring.
Kundeservicen er bra, alltid hyggelig og hjelpsomme. Trekker 1 stjerne pga pris (totalkunde hos dem i flere år).
Forholdet har gått veldig smertefritt med plussregnskap for IF, og trygghet for meg. Jeg har en fast kundebehandler som er helt suveren, og ekstremt kunnskapsrik. Det har vært noe variende kvalitet når han ikke er tilgjengelig, men jevnt over veldig bra.
Veldig god kundebehandling, alltid hyggelige og positive kundebehandlere! Du får all den hjelp du trenger!
If/Europeiske tilbød meg ikke hjelp til hjemreise under pandemien samtidig som de først ga meg en avtale om utvidet gyldighet for opphold i utlandet for så å trekke denne skriftlige avtalen tilbake. Jeg befant meg da i utlandet uten hjelp til å komme hjem og med en forsikring som ikke lengre var gyldig. I tillegg til at en hjemreise ville koste 20.000kr., i stedet for mellom 500-1000kr., ville reisen vare i mer enn 24 timer gjennom fire land, for en reise som vanligvis er direkte og under 3 timer. If mente at jeg skulle reise på denne måten selv om det kunne medføre smitte av Covid-19 på fulle fly uten maske og med stor risiko for å strande i et av landene på vei hjem, og beholde forsikringen eller være trygg der jeg var men uten gyldig forsikring. Jeg sa opp forsikringen umiddelbart.
Har alltid blitt saklig håndtert og lyttet til. Når andre har dumpet priser for å få salget, har IF alltid vært konkurransedyktige.
Jeg har vært meget fornøyd med If, men når jeg denne gang fikk papirene, fikk jeg sjokk over prisøkningen.
Urettferdig behandlere kundene sine. Det hjelper heller ikke å klage da de ikke ser på saken fra et nøytralt ståsted.
Påfører feil opplysninger på forsikringsbevis og da man oppdager det forandres det og prisen øker. De nye opplyningene er og feil og IF nekter å bekrefte at det er IF selv som har innhentet dette, De har det i sine interne notater sier de, og blir irriterte da jeg ikke gir meg jeg får fra flere andre forsikringsselskaper bekreftet at mine opplysninger stemmer. Jeg som kunde kan selvfølgelig ikke gå god for opplysninger som er feil, og det er jeg som kunde som står ansvarlig for de er riktige. Om dette er frengangsmåten for å ha et argument ved evnt. skade, at man har oppgitt feil opplysninger, eller om det også var et påskudd for å få tegnet superforsikring da huset « ble nyere « med IF. Et påskudd for å høyne forsikringspremien også. Holde seg langt unna alt IF holder på med er mitt råd.
Vi gikk for en super forsikring som skulle dekke det meste, men så feil kunne man ta da vi hadde behov for hjelp. Endte opp med å stå for alle kostnadene selv ved byggefeil som resulterte i kondens.
If er et godt selskap og flinke med kundebehandling. Nå vil jeg bare sammenligne priser, men er villig til å betale litt ekstra for god service - så kanskje jeg bare blir i If?
Vært kunde i IF i nøyaktig 30 år. De første 22 årene nesten uten skader. De siste 8 årene har det dessverre vært en del skader, som f.eks vannskade og skadedyr i huset, skade på bil pga utforkjøring og en annen bil med sideskade etter autovernet. Noen andre skader har det også vært, så totalt sett skal jeg være den første til å innrømme at skadesnittet har vært høyt de siste årene. Plutselig fikk jeg en kjemperegning på ca 100.000 kr for et års premie. IF sin forklaring var at jeg hadde høy skaderate de siste 8 årene. Hva med de andre 22 årene spør jeg? Det spilte ingen rolle siden deres statistikk var basert på kun de siste 10 årene. De bekreftet at jeg derfor ikke var ønsket som kunde og dette var måten å fryse meg ut på. Jeg hadde relativt mye forsikret, ca 50.000kr pr år hos If, så vil jo si de har tjent relativt greit med penger på meg også. Kunder som er trofaste i 30 år blir fryst ut av IF hvis man bruker forsikringen man faktisk betaler for. Flyttet på flekken til Tryg til ca 34.000kr pr år. Nå er det slutt på å være lojal hvis jeg får bedre tilbud. Fremtind/Sparebank 1 har nå gitt meg et enda bedre tilbud, så nå flytter jeg igjen... Min erfaring tilsier at jeg aldri blir kunde hos IF igjen...
En gjennomsnittlig økning i premie på 20% fra et år til et annet er håpløst. Først lokker man kunden inn på god pris og deretter satser de på at vi ikke følger med og øker prisen kraftig i neste runde.
Var uheldig å fikk knust takluken på min volvo, pluss litt lakk og takskader. Tror ikke det gikk mere en 15 min på tlf med saksbehandler, så var alt meldt inn og jeg hadde fått leiebil. Fantastisk service. Nå skal det sies at det er første gang jeg har kontaktet dem ang skade.
Beste selskapet jeg har vært borti. Effektive og flinke når uhellet er ute. Alltid vært hyggelige og forståelsesfulle. Kundeservicen er på topp. Eneste negative er at de er litt dyrere enn enkelte, men er verdt det i mine øyner.
Meget god kundeservice og ryddig og effektivt skadeoppgjør. Får du et konkurransedyktig tilbud fra If så anbefaler jeg å slå til på dette.
Seriøst forsikringselskap som tar deg på alvor når skaden er ute. Har hatt noen skader og vært fornøyd med oppgjøret, men syns at forsikringene er noe dyr enn andre aktører.
God og effektiv service da jeg trengte det. Behjelpelige kunderådgivere hos Forsvarets personellservice.
Dårlig kundeservice. Som sier må ha blir en misforståelse. Beklager og beklager. Så håper det rydder opp til den prisen som ble sagt. Ellers vil jeg skifte forsikringsselskap.
Min avtale hadde bare leiebil i 10 dager. Dette er 20 dager færre enn eksempelvis Gjensidige. I tillegg var leiebilen veldig liten, mye mindre enn min bil.
Bra selskap med god oppfølging. Har hatt god kontakt med selger som er lett tilgjengelig for spørsmål.
Super innboforsikring skulle ha dekket el-sykkel som ble frastjålet. Sykkel er gått ut av produksjon og nå står saken stille siden vi ikke kan få bekreftet kjøpesummen (som jeg har oppgitt, men uten dokumentasjon). Der ligger tilsvarende sykkel på samme nettsted, så kjøpesummer burde ikke være ett problem. I tillegg henger selskapet seg opp i hvor stor effekt sykkelen hadde.
Jeg var fornøyd med if frem til de avviser dekning av depositum for leid hytte i Norge som måtte kanselleres pga. forbud mot å reise til annen kommune knyttet til korona smitten