Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til If Skadeforsikring
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
10
av 31 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
466
371
222
116
218
Sorter omtaler etter
Viser av 1393 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Alexander P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bil forsikring"

Hei, kundeservice var bra, men jeg synes det var dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på kundens side"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har alle forsikring hos de, bil, hus, dyr osv. Alltid store problemer med samarbeid hos dette forsikringsselskapet uansett hva man møter på. Kundeservice viser også en arrogant holdning

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt skader på bil og båt, og de har bra kundebehandling og ryddig oppgjør. Men forsikringspremien er høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig førnøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

If er rask å svare. Billig på snøskuter. Noe som er avgjørende for meg. Men bilen var litt dyrere og forsikre.

Kenneth W. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"greit men dyrt"

Ikke noe å utsette på If men det oppleves for dyrt i forhold til risiko

Eldar J. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefales. Greie å prate med. Ser etter kjappe gode løsninger om uhellet skulle være ute, f.eks. når jeg var uheldig og båten skled av tilhengeren pga. en nybegynnerfeil

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"HORRIBELT"
3 syns denne omtalen er nyttig

Foreldra mine hadde skade i huset. Jeg er rørlegger ,så kommer takstmann 1.skylder på drenering.noe som var feil. Takstmann 2 kommer,mener at avløpet er i orden. De hadde super forsikring. Ikke verdt en dritt. Erstatning 8200. Styr unna folkens

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Johnny M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"meget bra"

meget bra, ryddig og lett, kan forandre forsikringen som man selv ønsker

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fakturering er umulig å forstå med If"
5 syns denne omtalen er nyttig

Får greie priser, men faktura er helt umulig å forstå blir aldri det du blir enig selv etter 6 måneder du har vært kunde den blir ikke det samme som du avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på lag, ikke hjelpsom"

Følte med ikke ivaretatt. Unngikk å forholde seg til retningslinjer som kunne være til min fordel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra service og oppfølging ved skade."

Bra service og oppfølging ved skade. Hyggelig kundemottak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Organisasjonsnummer gikk det ikke an å bruke og det er organisasjon som er forsikringstager"

Det gikk ikke an å skrive inn org nr der hvor personnummer skulle skrives. Jeg skal ikke forsikre bil på meg selv fordi jeg har ikke bonus så den skal forsikres på organisasjonen:

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde problem med kapilært oppsug av fukt, dette dekte ikke forsikringen og jeg fikk dermed ikke dekning.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Opprettet kundeforhold i IF og oppga korrekte opplysninger, men IF påførte feil i forsikringsbevis. Jeg ga beskjed om det, og da endret IF dette, men til feil igjen, pluss påførte ennå mer feil og økte dermed polise prisen. Påsto også at de hadde innhentet opplysningene fra eiendoms registeret. Flere andre forsikringselskapet uthentet korrekte opplysninger på samme tidspunkt og fra samme register etter min forespørsel, som samsvarte med det jeg hadde oppgitt. IF ville ikke skriftlig bekrefte at de hadde påført opplysningene selv. Jeg som forsikrinskunde er ansvarlig for opplysninger stemmer! Jeg følte meg og uglesett og ekkel, da IF påsto at mine opplysninger var feil. Heldigvis hadde jeg ingen skader og skifter selskap fortest. Jeg skiftet selvsagt selskap, men betalte for mye til IF i oppsigelsestiden Og nå ringer en fra IF og vil ha meg som kunde igjen, og da klarer forsikrings agent å si at byggeår ikke betyr noe hos dem mtp. superforsikring og mumler om godt vedlikehold osv. også at det på den tiden var feil med opplysninger fra eiendomsregisteret mtp husets størrelse. Det virker på meg som IF forsøker å lyve seg bort fra realitetene flere ganger her.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Avtalen ble satt opp av bilselger med forsikringsselskapet og det er åpenbart at de da har valgt høy pris som utgangspunkt.

Oddvar L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Greit"

Greit selskap. Har hatt et par uhell, fått bra oppfølging, og oppgjør.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"LITE HYGGELIG TELEFON PERSONELL"

Alt for stor egenandel på parkeringskader. Lite hyggelig personell i telefonen. Ble møtt med skepsis

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har vært heldig og ikke hatt behov for forsikringen"

det er positivt med gratis boligsjekk, som blir utført med jevne mellomrom

Liselotte T. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra og enkelt"

Enkle oppgjør hyggelige ansatte og kjapp utbetaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hjelper med en gang"

Hadde ingen problemer med de da jeg fikk vannskade eller når jeg kræsjet bilen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundebehandling i forbindelse med motorhavari. Slett informasjon, vranghet og kverulering. Nekter å dekke motorhavari på 6 år gammel bil til tross for ekstra motorhavariforsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Å handle forsikring hos if ... via en agent ... var en ELENDIG DÅRLIG IDE"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er 2.gangen jeg forsøkte IF og de har tilsynelatende ikke kontroll over hva de driver med . . . Jeg hadde avtale om en totalsum å betale pr.mnd og de krever 2 innbetalinger med 35 % høyere sum enn avtalt og nekter samtidig for at avtalen er inngått , forstå det den som vil ! Dette er under pari IF , forsøker derfor et annet selskap nå i håp om en bedre og billigere opplevelse .... mulig vi sees igjen . . . om dere i fremtiden driver forsikring og ikke et rent finans berau , å la en potetbonde fra polen selge forsikringer for dere er om mulig kanskje ikke den beste løsningen eller ?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svært lite løsningsorientert."

Dette er tydeligvis ett selskap for de mest ressurssterke, de viser liten vilje til å hjelpe vanlige borgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rasket god service"

Raske oppgjør når skaden er skjedd. Trivelige saksbehandlere god informasjon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt (?) men effektivt når skaden skjer!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mange forsikringer plassert hos IF idag, også med tanke på samle-rabatt. Prisen jeg betaler for forsikringene øker endel for hvert år; betraktelig mye mer enn lønnsøkningen. Får beskjed om at livsforsikring eksempelvis "naturligvis" er aldreskompensert. Sånn sett vet jeg ikke hva jeg skal tro; er jeg dum, er jeg gammel, får jeg dårlig lønnsøkning, er det bare normalt at det å eldes et år eller to skal bli så mye dyrere, eller driver IF bare å "snik"lurer meg? Jeg får lyst til å få en økonomiekspert til å gå igjennom mine forsikringer. Når det er sagt, på den positive siden, så har mine siste møter med IF skadeforsikring vært at den veldig effektive sorten. Skaden er betalt ut på no-time, jeg trenger ikke selv mase og overbevise eller rettferdiggjøre noe som helst, noe som ofte var min erfaring i yngre alder med andre forsikringsselskap. Så, for å konkludere, NOTE-TO -SELF, jeg skal sjekke med andre forsikringsselskap, om det er noe vesentlig å hente på å bytte forsikringsselkap, eller om IF er konkurransedyktige på pris. Premium service føler jeg iallfall at jeg får.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR