Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til If Skadeforsikring
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
9
av 31 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
453
364
216
111
203
Sorter omtaler etter
Viser av 1347 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Beste jeg har vært borti!"

Beste selskapet jeg har vært borti. Effektive og flinke når uhellet er ute. Alltid vært hyggelige og forståelsesfulle. Kundeservicen er på topp. Eneste negative er at de er litt dyrere enn enkelte, men er verdt det i mine øyner.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"God støtte når uhellet er ute"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget god kundeservice og ryddig og effektivt skadeoppgjør. Får du et konkurransedyktig tilbud fra If så anbefaler jeg å slå til på dette.

Daniel F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Seriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Seriøst forsikringselskap som tar deg på alvor når skaden er ute. Har hatt noen skader og vært fornøyd med oppgjøret, men syns at forsikringene er noe dyr enn andre aktører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service!"
2 syns denne omtalen er nyttig

God og effektiv service da jeg trengte det. Behjelpelige kunderådgivere hos Forsvarets personellservice.

Karl E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst. Holder ikke det de sier. Fikk en pris økning på 1000 kr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice. Som sier må ha blir en misforståelse. Beklager og beklager. Så håper det rydder opp til den prisen som ble sagt. Ellers vil jeg skifte forsikringsselskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig leiebilavtale"

Min avtale hadde bare leiebil i 10 dager. Dette er 20 dager færre enn eksempelvis Gjensidige. I tillegg var leiebilen veldig liten, mye mindre enn min bil.

Jim S. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rask saksbehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bra selskap med god oppfølging. Har hatt god kontakt med selger som er lett tilgjengelig for spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å forholde seg til"
2 syns denne omtalen er nyttig

Super innboforsikring skulle ha dekket el-sykkel som ble frastjålet. Sykkel er gått ut av produksjon og nå står saken stille siden vi ikke kan få bekreftet kjøpesummen (som jeg har oppgitt, men uten dokumentasjon). Der ligger tilsvarende sykkel på samme nettsted, så kjøpesummer burde ikke være ett problem. I tillegg henger selskapet seg opp i hvor stor effekt sykkelen hadde.

Roger Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd frem til korona og avvist dekning for leie hytte i Norge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd med if frem til de avviser dekning av depositum for leid hytte i Norge som måtte kanselleres pga. forbud mot å reise til annen kommune knyttet til korona smitten

Geir E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Heilt grei"

Heilt grei forsikring men litt dyr helseforsikring så bare stiger og stiger på pris. men ellers heilt grei forsikringsplass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra men lite mennesklige"

Har hatt If i alle år og jeg er imponert hvordan de har håndtert sakene mine. Men etter et samlivsbrudd med tilhørende økonomiske vansker en kort periode i fjor, var bilen uforsikret to dager. Da de skulle gjenoppta forsikringen igjen økte de forsikringspremien min med 12.000,- i året som "straff". Merk jeg var totalkunde med flere forsikringer men det var bare bilforsikringen som gikk opp 12000 kr i året. Som "alenepappa" med 3 barn er ikke 1000kr/mnd ekstra noe jeg har faktisk så... Hun saksbehandleren på telefonen innrømmet til og med at de i realiteten ikke ønsket meg som kunde lenger ved å gjøre det slik. Lite mennesklig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service - Litt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med kundeoppfølging fra IF og raske skadeutbetalinger. Jeg synes derimot forsikringene mine virker noe høye i forhold til venner jeg har sjekket med så nå har jeg bedt om flere tilbud. Jeg har sendt melding om dette direkte til IF i forbindelse med registrering av forsikring på ny bil nr. 2

Endre F. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd. Rask og god tilbakemelding på skader, men det er dyrt og det virker som de øker prisen litt hvert år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Aldri aldri aldri igjen. For de som liker å være usikre, passer sikkert dette selskapet helt perfekt"
6 syns denne omtalen er nyttig

At et forsikringsselskap kun er opprettet for å hente ut profitt, kunne ikke vært mer åpenbart i dette selskapet. For dere som vil ta sjansen, husk tilbake til denne siden når dere trenger forsikring. Lykke til med valget!

Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Supert"

Super service, proffersjonelle i alle ledd, aldri noe tull. Finner alltid en løsning. Prisen er derav forsvarlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Europeiske reiseforsikring og COVID!"
2 syns denne omtalen er nyttig

For min del var det et suverent og raskt forsikringsoppgjør selv om jeg i utgangspunktet viste at jeg ikke hadde gyldig avbestillingsforsikring. Men så fortalte jeg at deler av reisen ble betalt av egen konto en tid etter jeg kjøpte meg reiseforsikring fra Europeiske pluss at jeg lot Europeiske får innblikk i min tidligere livshistorie uten at jeg forteller det her. Det gjelder å få mest mulig empati og sympati for å bygge tillit. Det gjelder å la forsikringsselskap å få innsikt om kundens liv og interesser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Allt for mye tull!"
3 syns denne omtalen er nyttig

De sender regninger i hytt å pine på ting som e betalt å ting som ikke skal betales etter man har ringt å sport dæm koffer man har fått regning og purringer. Skjenerelt mye tull hos dæm...

Per K. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men bra selskap."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har liten erfaring med skadeoppgjør, men knuste glasset på telefonen og fikk mine utgifter dekt omgående, - veldig bra.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hunden min"
4 syns denne omtalen er nyttig

Måtte til vetrinær med hunden da sønnen min mistet hunden ut av armene. Vi måtte operere hunden og prisen kom på rundt 19000. Som ein heilt vanlig person i gata som har forsikring på alt så sa eg at eg har forsikring på hunden hos if. Vetrinær sende faktura til if, di nekte og betale. Hva er vitsen med forsikring da tenkte eg. Ringde te if og hørte hva di hadde og si. Det første som ble sakt var at dette var ein medfødt skade på hunden, og at siden eg ikke sto som eigar av hund men min samboer så var det ingenting di kunne gjøre med saken. Da spurte eg om at hunden ikke var forsikret da svarte di at EG hadde forsikret hunden i mitt navn. Så sa eg ja eg vett at hunden er forsikret i mitt navn men keffor vil dere ikke dekke? Da sa di at eg va ikke eigar. Kor trangsynt går det an og bli?

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Premieøkning"
1 syns denne omtalen er nyttig

En urimelig prisøkning. Etter et livslangt kundeforhold tredoblet selskapet premien basert på en for høy skadeutbetaling de siste årene. Greit å motta det vi oppfatter som en ren oppsigelse, men en tredoblet premie blir det ikke aktuelt å betale til IF. Takk for oss

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det vi ble lovet i beløp"

Flinke på og fikse opp men gir ikke meg noe for når prisen er nesten 50000 i året ble lovet alt for 36000 i året.. dårlig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlig erfaring med IF. Vil ikke/orker ikke å svare på henvendelse angående skade på innbo. Virker som de er for "stor" ihht andre selskap. Dårlig kundebehandling

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringspremien øker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Årlig Forsikringspremien øker selv om vi aldri har meldt inn skade de siste 8 årene. De varsler med at det skal øke. Man må ringe hvert år for å få nytt tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gir ikke dekning på biltyveri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i If i 30 år, men har nå blitt frastjålet helt nye sommerdekk, som de ikke for dekning for- Dette aksepteres ikke, If er valgt fordi de er kjent for å gi dekning når skade inntreffer, men det gjør de altså ikke.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Saksbehandlerne"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kundesenteret som tar deg i mot er eksepsjonell. Medarbeiderne på kundeservice fortjener all skryt. De kan sin jobb. Saksbehandlerne derimot, som er litt for godt satt i rollen sin er helt på trynet. Styr unna om du faktisk kunne tenkt deg hjelp når det uventede oppstår.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR