Hadde tenkt å flytte over alle forsikringene våre til KLP på grunn av god pris. Jeg ble imidlertid skeptisk da jeg ble bedt om å nærmest utarbeide en hel rapport om huset vårt før de ville vurdere å forsikre det. Bilder av kjøkken, bad, tak, grunnmur, sikringsskap, stikkontakter, ledninger, Vaskerom, varmtvannstank, vannrør osv. I tillegg skulle det skriftlig gjøres rede for hva som var utført av vedlikehold på huset gjennom årenes løp, samt takstrapport fra forrige salg. Når det er SÅ omfattende å bare få lov til å tegne en forsikring så tør jeg ikke å tenke på hvor vanskelig det kunne blitt å fått ut penger ved en eventuell forsikringssak. Vi valgte å styre unna. Betaler heller litt mer og blir der vi er.

Har du en tilsvarende erfaring med KLP Forsikring?
Gjør som Steinar H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om KLP Forsikring du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Føler de motarbeider deg når du ringer angående noe. Har hatt reiseforsikring flere plasser før, men aldri opplevd så dårlig service og dekning av skader.

KLP har elendig kundeservice KLP har ikkje tillit til kunde. KLP er kanskje best på pris men verst når dei trengs. Eg måtte dokumenter og innhente rapport for å få dekka noko som var heilt oppenlyst. Veldig arrogante holdninger hjå dei tilsette. F.eks når en kjem med konstruktive tilbakemeldinger so får en knapt svar i retur dette både muntlig og pr epost. For meg handler både forsikring og bank om tillit. Etter å ha vore kunde i KLP i mange år melder eg meg ut !

Ny kontrakt med KLP skal begynne på 01.01.2021! Ikke på 02.11.2020!!! Jeg ber om utbringe kontrakten som avtalt i telefonen skriftelig på papir, slik at jeg kan lese og underskrife den! Etterpå for dere tilgang til kontoen min! Jeg må påpeke at jeg reiser til Tyskland paa 17.10.20 over flere uker! Mvh Wolfgang H.

Jeg ble ringt om forsikring fra en av deres kundebehandlere med et tilbud som var greit nok, men ønsket å tenke litt på saken. Blir da møtt med kommentar: Vil du ikke spare penger? Du vil kanskje betale mer du da? i et frekk toneleie. Det ga meg hvertfall ikke lyst til å bytte over til dere.
