Meny

Altibox TV omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
2
av 7 innen
tv-selskap
60%
anbefaler
Altibox TV
Filtrer omtaler
98
69
31
28
63
Sorter omtaler etter
Viser av 289 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Tok kontakt for å be om tilbud. Endte med irritasjon da de en gang ikke fant adressen min. Aldri oplevd at de tidligere har holdt på sånn eller noen andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, ikke intressert i og beholde kunder, har satt opp prisen 3 ganger på de få årene jeg har hatt dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Norges beste leverandør. Rett og slett."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke noe å klage på. Alt er meget bra. Ekstremt sjelden det er noe galt og jeg er strålende fornøyd med både internett, tv og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i dag men jeg river det bort igjen for dette er for dårlig nett og elendig TV bilde. Ikke bruk altibox

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nye altibox"
2 syns denne omtalen er nyttig

Installerte ny Q22 dekoder for mitt altibox abonnement. Syntes skarphet og detaljeringsgrad på bildet ble dårligere. For eksempel er detaljene på ansikter, fotballbaner og skog for dårlig, det blir bare en flate med en farge og uten detaljer. Tok kontakt med kundeservice og fikk god support. De oppdaget at kabel mellom router og TV var for dårlig og denne ble byttet. Dessverre ble ikke bildet bedre. Generelt er det vel dessverre slik at altibox har for dårlig bildekvalitet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Problemer med innlogging"

Etter å har vært kritisk i går viste det seg at feilen ikke var dekoderen men en svitsj hos huseier noe som ble fikset i går kveld og alt fungerer igjen:)

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Viken Fiber har en veldig dårlig servicegrad"
2 syns denne omtalen er nyttig

Merker stor nedgang i servicegrad ved fusjonen mellom Viken Fiber og Fiber1. Det kan ta opp til 3 dager før du får service. Ingen mulighet til å følge med når tekniker kommer. Viken legger skylden på montør ved service request. En riktig dårlig kundebehandling . Vil absolutt ikke anbefale en leverandør med en så arrogant kundebehandling. Styr unna. Dessuten kommer 5G snart og VikenFiber er historie...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Viken Fiber (Altibox) vet tydeligvis ikke hva en avtale skal inneholde av informasjon ved angrerett. Deres frist for å angre gjelder i 14 dager fra avtaleinngåelse. Loven sier 14 dager fra avtaleinngåelse eller fra da varen blir levert. Det at varen viser seg å være noe helt annet enn det den svært så pågående "selgeren" presenterer avviser de totalt. Styr unna Altibox. De vet ikke hva kundeservice er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Noe dårlig leverandører imellom"

Har Altiboks hjemme men spurte om tilbud på hytta. Dette fikk jeg men til en dyr pris. Ikke noe rabatt når du har det hjemme. Men de kalte et hytteanlegg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Problemet er ikke Altibox men Viken Fiber"
12 syns denne omtalen er nyttig

Viken fiber er dessverre eneste internet leverandør i store deler av distriktet der jeg bor, etter 5 år, driter de fullstendig i å vedlikeholde eller fikse fysiske ting som kabler og koblingsbokser. Vi har klagd i årevis byttet alt av kabler og modemer... Prøvd med egne routere etc, resatt TV og alt mulig som de lover at skal hjelpe men det er ren søppel de gjør ikke en dritt. Vi har kjøpt ekstra utstyr for flere tusen kroner (på deres anbefaling) uten at det hjelper, problemet er utvilsomt at de må fysisk bytte kabler i bakken eller koblingsbokser noe de driter i med unntak av at det betyr en ny kunde. De er helt og fullstendig ubrukelige og er den minst seriøse leverandøren av fiber jeg noen gang har vært borte i og jeg tviler på at du finner noe lignende noe annet sted der slikt kan aksepteres , men så lenge de har MONOPOL dvs eneste alternativ så selvfølgelig driter de i kundene for ustabilt nett som bryter konstant er bedre en ikke noe overhode. Jeg er så lei de som driver Viken Fiber at jeg helst vil spy...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Wifi-tilgang"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har "alltid" vært fornøyd med Altibox TV og Wi-Fi tilgang, og har vært kunde i ca.10 år. Det siste året har imidlertid Wi-Fi blitt ustabilt. Det er Wi-Fi som koster mest i pakka (ca.950,- kr pr mnd), og jeg forventer da at det skal fungere topp, noe det ikke gjør. Nå viser det seg at de har inngått et samarbeid med Google, som skal sikre stabilt wi-fi, men det koster selvfølgelig ekstra pr. mnd. Jeg kontakter sjeldent kundeservice, men når jeg så gjorde for ca. 1år siden, var vedkommende så uhøflig på telefon at jeg ikke har glemt det enda. Hun har bla. ikke fullført avtalen for oppgradering av bokser, slik hun lovte. Det anbefales derfor ikke, av disse grunner, å bli kunde i Altibox.

Kathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Utvalg og det at du selv velger fra dine gratis poeng"

Jeg kan bytte på kanaler med de 52 poengene og du får med hbo nordic og du kan bytte så ofte du vil.

Kundetilfredshet
Dekoder
"Utrolig treg tv-guide/kanal oversikt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tv-guiden eller kanaloversikten er uhyre treg. Står jeg eksempelvis i oversikten over kanal 1-6 og blar ned til 7-12 må jeg vente opptil 10 sekunder. Dette går meg på nervene i 2019.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Topp service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestillt Altibox med bytte av leverandør 1 juni. Montører kom til avtalt tid, (en uke før 1 juni) men stolpe som kabelen skulle monters i var for dårlig (råtten). Normalt tar det lang tid for å skifte stolpe, så vi såg for oss en god stund uten tv og internett. Men etter få dager var stolpe montert og fiber installert. Topp service, av meget hyggelige montører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Meget svak kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi sitter igjen med et ekstremt dårlig inntrykk av altibox og deres ønske til å løse problemer. Vi vil for alt det er vært forsøke å unngå altibox i alle fremtidige sammenhenger.

Kundetilfredshet
"Ingen drømmeåpning"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk aldri koblet meg opp med ny dekoder. Via kundeservice fikk jeg til slutt opplyst at årsaken var at de ikke kunne få aktivert mitt abonnement til avtalt tid, men da hadde jeg allerede fått et hav av feilmeldinger og frustrasjonen var stor. Men det skal de ha, tilbakemeldingen fra kundeservice var positiv og jeg håper at når de endelig får aktivert mitt abonnement vil jeg ikke angre på overgangen til altibox,.. men aldri hyggelig med mørk skjerm full av feilmeldinger. Stjernene jeg tross alt gir kan altibox takke kunderådgiverne for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Veldig bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er superfornøyd! Ingen problemer og alt fungerer! Vet ikke hvordan kundeservicen er, har aldri hatt behov for å ringe dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og følger ikke opp klagemeldinger"
11 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde hos Altibox i 5 år, koster egentlig mye i forhold til produktet man får, men likevel holdt oss til Altibox. En feil fra vår side ved nyåret før vi valgte å bytte operatør, gjorde at vi ble bundet opp til dem 12 måneder til og kunne derfor ikke gå fra avtalen. I kontakt med dem gjennom telefon og mail, for å klage på feilinformasjon i kundeservice, har de nå valgt å blokkere alle mine henvendelser. Ikke fått noe svar på mail, sikkert fordi det er en klagemelding. Det er slik de velger å behandle sine faste kunder, samtidig må jeg si at det er ganske uhøflig å legge på en telefonsamtale fordi personen fra Altibox ikke taklet en vanskelig samtale, og da må det understrekes her at det aldri var sagt noe støtende, annet enn at vi klagde på måten de hadde lurt oss inn i en ny avtale på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Beste leverandøren jeg har hatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Beste leverandøren jeg har hatt. Stabilt, enkelt å endre kanaler, bra og enkel nettside, rask kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Betaler mye for lite"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ustabil trådløs dekoder forbindelse med original AltiBox trådløst utstyr der vanlig WiFi fungerer fint. Bredbånd (fiber) er bra, men dyrt og ekstra dyrt gjennom Sandefjord Bredbånd som tar enda mer betalt enn AltiBox gjør andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging av Altibox"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder takler ikke Philips TV. Har app på alt annet men Altibox virket meget dårlig. Dette har pågått siden mai 2018 og er forsatt ikke tatt tak i, makan til pølsebutikk.

Andreas I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Fantastisk kundeservice og kjappe på!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kun haft problemer et par ggr med hussentralen oppgjennom alle år jeg varit kunde(9år).. Selv om det var på helgen svarte de fort på twitter og fikset. Kanonservice!

Oddleif G
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Nye altibox - dårlig brukeropplevelse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig at det er problemer med hakking på lyden og at det er veldig mange kanaler som er utilgjengelig utenfor hjemme adresse.

Marit H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bare trøbbel med ny Huawei box"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke på nett lenger og må restarte hjemmesentral hver gang vi ser TV Dette var aldri problem før. Altibox er såpass dyrt at bør levere på kvalitet og ikke kjipe løsninger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klarte ikke å koble opp internett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har nytt hus, kabel lå klar ute rett foran boksen for tilkobling. Klarte likevel å misforstå hvordan han skulle gjøre det. Hadde heller ikke med verktøy så han kunne koble opp. Ba oss vente til over jul med å få internett.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR