Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Allente TV
1.4
888 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
888 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 888 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
640
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kvalitet, boks og kundebehandling

Omtale av  Harald

Sport er helt håpløst å se på. Høy koding som ikke følger med. Boksen har dårlig funksjonalitet, ikke opptak eller mulighet for å se tidligere programmer.

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:06

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og våre produkter. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Allente på Samsung TV

Omtale av  Arthur H

Letet etter Allente på smart hub til en 3 år gammel Samsung TV uten å finne. Prøvde tilfeldig "Canal Digital" appen som er tilgjengelig i app butikken i Samsung og det virket. Skulle absolutt vært opplysninger om dette på Allente sine sider og Elkjøp når man blir solg abonnement. De opplyser kun at appen finnes på alle Samsung tv'er.

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:09

Hei Allente appen er tilgjengelig på Samsung TV produsert mellom 2018-2022. Vi har også app tilgjengelig på andre smart-TV og jobber med å utvide utvalget hvor appen er tilgjengelig. Det er leit at du opplevde informasjonen som manglende, og vi vil gjerne hjelpe deg med å rette opp dette. Med vennlig hilsen, Allente

Kanaler faller stadig ut

Omtale av  Atle N

Kanaler faller stadig. Alle på en gang, eller tv2 sine noen ganger, og nrk sine noen ganger. Kundeservice virker lei av å høre på problemer, og kommer stadig med feile råd, som å skifte kabel, eller parabol øye når det ikke er feilen. Et irriterende selskap å være kunde i.

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:09

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Sviktende signaler,sort skjerm.

Omtale av  Helge

Har fått TV kanaler fra Allente i to måneder Tidligere Atiboxkunde, men skiftet pga mangel på TV2 avtale. I to måneder med Allente har jeg i hvert fall hatt en rekke driftsavbrudd. Noen kortvarige, andre svart skjerm i mange timer. Skyldes ikke mine to TV'er. Verste opplevelsen var at skjermen gikk i sort fem minutter før avslutningen av EM finalen i håndball for kvinner.Min nabo er også blitt Allente kunde og opplever samme mangel på regularitet. Hadde aldri slike problemer med Altibox. Har Allente lovnader om "bedre tider". Hvis ikke må jeg si opp avtalen. Helge H.

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:09

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vårt produkt. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Uærlig selger

Omtale av  Ingeborg

En hyggelig kar ringte og forklarte flere positive ting om Allente. Selgeren fortalte hva han het og at han ville være vår kontaktmann. Det var bare å ringe. Har prøvd å få tak i ham for å høre om når jeg skal si opp Altibox, men får ikke svar. Han sa at vi kom til å spare kr 350 i mnd med å bytte til dem. Men nå lurer jeg på om han ikke er til å stole på.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lite seriøst firma

Omtale av  Lilleanki

Synd at man ikke tar kundene sine alvorlig. Jeg har så mange klager inne ang møkkaboksen OnePlace. Denne boksen har kundeservice innrømmer store feil på og at jeg vil få ny boks. Dessverre lurte dette møkkafirma meg inn på en avtale med bindingstid. Og dem sletter tydeligvis alle loggføringer. Kundeservice er ufine og frekke.

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:11

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Fullstendig ubrukelig

Omtale av  Jonas

TV-dekoder fra Allente bestilt samtidig som sameiet byttet internett-leverandør. Internett ble montert, men dekoder dukket aldri opp. Tok kontakt i april, og ble lovet at denne skulle sendes så fort som mulig så jeg kunne begynne å bruke produktet jeg allerede hadde betalt for. Ingenting skjer, så tar kontakt igjen i starten av juni, og får beskjed om at det ikke ligger noen bestilling fra første kundebehandler. Denne nye kundebehandleren påstår på lik linje med han første, at dekoder skal å blitt levert, men lover å ordne opp. Vi er også inne på at programkortet jeg mottok noen dager i forveien ikke samsvarer med det står står på MinSide. Jeg spør videre om hva som gjøres med de månedene jeg har betalt for uten å kunne bruke produktet, hvorpå han svarer at dette gjøres opp etter at produktet er levert, så vi vet varigheten av perioden som skal tilbakebetales. Jeg mottar etterhvert dekoderen, men ingenting skjer med tilbakebetalingen jeg hadde blitt lovet. Jeg oppdager en stund senere, da jeg gjennomgikk fakturaer i forbindelse med kontakt ang. manglende tilbakebetaling, at jeg har betalt doble fakturaer i flere måneder. Den ene (av to hver måned) var på et kundenummer jeg ikke kjente til. Jeg tar kontakt med Allente og fremmer krav om tilbakebetaling og avslutning av abonnementet som ikke var mitt. Dette utgjør; 997,61,- for perioden jeg ikke hadde mottatt dekoder og 1436,63,- for doble fakturaer for Juli, August, September og Oktober. Ting tar lang tid, og jeg purrer på tilbakebetaling. I November mottar jeg 1436,63,- og dobbelt abonnement ble avsluttet, men jeg hører ingenting om månedene jeg betalte uten å ha mottatt dekoderen, selv om jeg var blitt lovet tilbakebetaling av disse flere ganger. I midten av november oppdager jeg plutselig at programkortet mitt er deaktivert, og jeg får ikke brukt abonnementet i det hele tatt. Oppdager i den forbindelse at både programkortnummer og nummeret på dekoderboksen var feil i forhold til det som fremsto på MinSide. Tar kontakt med de igjen, og nå er både dekoder og programkort deaktivert, og de finner meg ikke i systemet. Men jeg kan love at fakturaene fortsetter å dukke opp.

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:11

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Svikter gang på gang!

Omtale av  Kristian T. J

Nå svikta det igjen med 8 minutter av EM finalen mellom Norge og Danmark. Etter mye hektisk knot med Allente kontrollen, måtte vi over på radioen for å få med sluttminuttene i finalen. Det eneste positive var at Norge vant og vi kunne se reprisen Viaplay appen på PC-en.

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:12

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Vi hadde dessverre en kort fellesfeil på dette tidspunktet, og jobber for å unngå at dette skal skje igjen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Ustabilt, betaunnskyldning

Omtale av  Linda

Nok er nok, når man mister signal uten grunn midt i em-finalen. Har vært ustabilt i lengre tid, kun forklaring med at det er betavariant av appen.

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:12

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Vi hadde dessverre en kort fellesfeil på dette tidspunktet, og jobber for å unngå at dette skal skje igjen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

mistet håndball finalen. Allente holder ikke mål

Omtale av  Per E. R

Ustabilt nett. Faller ut stadig. Ikke tim å stole på. Mistet håndball finale.

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:12

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Vi hadde dessverre en kort fellesfeil på dette tidspunktet, og jobber for å unngå at dette skal skje igjen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Allente app på Samsung tv Frame

Omtale av  Tore

Her har jeg kjøpt meg nytt TV og gledet meg til å få samlet streaming på en app og slippe apple TV. Færre ledninger og mindre rot. Men prøver å finne Allente appen på samsung smart hub, men den er ikke der. Jeg googler og finner til slutt ut at den ikke er tilgjengelig på nyere Samsung tv’r. Forundrer meg at ikke det blir opplyst av allente eller elkjøp der jeg kjøpte tv. Appen fungerer greit den, men får brukt den slik jeg hadde tenkt….

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:13

Hei, Så leit å høre at du ikke fant Allente appen på din TV, beklager så mye for denne opplevelsen! Vi jobber med å utvikle app som også er tilgjengelig på nyere Samsung TV'er, i mellomtiden er det mulig å benytte Chromecast, en dekoder fra oss, Apple TV og andre enheter. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Oppsigelse uten tilbakemelding

Omtale av  Stian J

Har sendt oppsigelse av mitt abonnement til dere flere gang, blir oppringt fra kundeservice hvor dette blir bekreftet, hvor vi avtaler oppsigelse. Det kommer ingen bekreftelse fra dere etterpå som dere påstår skal komme. Fakturaer kommer som vanlig. På min side står det heller ikke noe om at jeg har vært i kontakt ned dere Når dere sendte utstyret til meg blei det sent i retur pga at dette var noe jeg ikke skulle ha og dette ga jeg uttrykk for når dere kontaktet meg ang dette

Svar fra Allente TV
22.11.2022 13:14

Hei, Beklager så mye for opplevelsen med kundeservice. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til på telefon 915 06070, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Parabol/satelitt-tv

Omtale av  Hege

Har bare positivt å si om tv signaler fra parabol. Har hatt perfekte signaler fra parabolen fra canal digital i snart 20 år nå 👍

Svar fra Allente TV
15.11.2022 09:18

Hei Takk for hyggelig tilbakemelding, og godt å høre at du er fornøyd. Med vennlig hilsen, Allente

Dårlig regularitet. Ikke teksting for de med fibertilgang.

Omtale av  Robert

Ikke teksting for de med fibertilgang. Dårlig regularitet. Kundeservice kun for "språkmektige". Kort sagt elendig. Vi er et helt sameie som er like i vår vurdering av Allentes tjenester. Abonnementet er sagt opp.

Svar fra Allente TV
15.11.2022 09:19

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv i oppsigelsestiden. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Elendig

Omtale av  Greta L

3 mnd uten tv signaler og nytter ikke kontakte Allente,lover teknisk hjelp uten resultat så langt.

Svar fra Allente TV
15.11.2022 09:20

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Et mareritt av kaos å få abonnement hos Allente

Omtale av  Rune V

Ansatte som ikke kan jobben sin, sender inkassovarsel på noe jeg ikke har, lyver om at de har dekoder som kan tape programmer, Sender feil dekodere flere ganger. Har til sammen sittet i telefonen vedr. problemer med Allente i ca 37 timer, fordelt på ca 2 måneder, Forbruker rådet må nå kobles inn for å stoppe dette firma Rune V.

Svar fra Allente TV
15.11.2022 09:20

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR