Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋼ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
880 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

NĂžytral trend

Allente TV opplever for tiden en nĂžytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
880 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. GjĂžr du?
POPULÆRT đŸ”„
Få tilbud på TV-pakker
FÄ tilbud pÄ TV-pakker
FÄ tilbud pÄ billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 880 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
632
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nÄ én spesifikk omtale om Allente TV
Allente TV har 880 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no

Skygg banen

Omtale av  Tarzan

Canal 📟Digital er Norges mest elendige firma. De har en kundeservice som er totalt ubrukelig. Der sitter ungdommer og studenter med minimal opplæring og som ikke kan hjelpe deg med noenting. Firmaet må ha en ledelse som er fullstendig inkompetent. Det jeg har erfart er at de ikke makter å sende ut en riktig faktura. Fra februar 2019 har jeg fått tilsendt e-faktura med forskjellig sum hver eneste måned!! Vil du unngå trøbbel for deg selv -- skygg banen og velg en annen leverandør

Svar fra Allente TV
30.04.2020 07:24

Hei! Vi har i likhet med andre firmaer, så har vi fra tid til annen personer som er nye i jobben. De går igjennom grunding opptrenging og har direkte oppfølging i samtalene de mottar fra våre kunder samt at vi har egne personer som kvalitetssjekker henvendelsene til oss. Om du har opplevd at du har fått utilstrekkelig hjelp i kontakt med oss må vi bare beklage dette, og slikt skal jo ikke skje. Du må gjerne kontakte oss igjen på kundeservice om du ønsker at vi ser over saken din en gang til. Når det kommer til fakturering kan det ved endringer i abonnementet ved at man f.eks kansellerer en kanalpakke, bli tilbakekredittert et beløp som allerede er innebetalt for måneden du befinner deg i (vi benytter forhåndsfakturering). Om dette beløpet trekkes ifra og det ikke endres på et allerede opprettet forfall i nettbanken (om du benytter avtalegiro eller e-faktura) så vil det legge seg et tilgodebeløp på ditt abonnement. Om du i motsatt tilfelle legger til en kanalpakke f.eks 15. juni, vil den løpe fra dags dato. Fakturering som da gjelder for Juni periode er allerede opprettet på foregående faktura med forfall mot slutten av mai, samt fakturaen med forfall i juni for juli periode, når denne kanalpakken legges til. Neste faktura med forfall mot slutten av Juli for august periode som da opprettes i etterkant av tilleggelsen av kanalpakken, vil da bli litt høyere ved at kanalpakken legges til med perioden fra den 15. juni (da den ble lagt til i abonnementet) og ut august periode som da er litt over 2 måneder. Etter dette går du ned til vanlig fakturering for kanalpakken som er lagt til. Ved hyppige endringer i abonnementet vil du nok da oppleve endel måneder på rad med litt forskjellige fakturabeløp. Vi håper dette var litt oppklarende ang. spørsmålet rundt fakturering. Hilsen Canal Digital

Tar 2 minutt
PĂ„ en skala fra 1 til 5
Hvor fornĂžyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Canal Digital Satellitt

Omtale av  Stein S

Jeg vil gjerne advare folk mot å etablere autogiro hos Canal Digital Satellitt. Bare siden nyttår er vi på ulike fakturaer belastet et betydelig antall tusenlapper feilaktig for montørarbeid og for kjøpt av dekodere (flertall) som vi ALDRI har bestilt som som vi selvfølgelig aldri skal betale for. Noen telefoner, og CD beklaget raskt misforståelsene, men fra nå av holder vi oss til vanlig eFaktura. Har vært kunde hos CD Satellitt siden 90-tallet, og de seneste 2-3 årene har holdningen hos selskapet merkbart endret seg til det verre. Vi hopper av ved neste årsforfall.

Svar fra Allente TV
31.03.2020 14:47

Hei Stein! Om man benytter avtalegiro eller e-faktura er selvfølgelig opp til hver og en, og om du har faste trekk og sjelden utfører endringer på abonnementet, så vil avtalegiro fungere veldig bra, samme som med e-faktura. Normalt er det slik at en faktura med f.eks forfall den 24.03.2020, blir opprettet ca. en måned i forveien, og legges inn som forfall i nettbanken. Om du da kontakter oss f.eks den 28.02.2020 og sier opp en ekstra kanalpakke, så er dette allerede opprettet i nettbanken. Etter opprettelse har ikke vi juridisk hjemmel til å endre på beløpet inne hos kunder, og dette må da gjøres manuelt fra din side. Det du beskriver her høres imidlertidig ut som en feilfakturering fra vår side og ville ha fulgt med på om det var avtalegiro eller e-faktura, og dette skal jo ikke skje og vi beklager dette Stein. Inne på minside https://satellitt.canaldigital.no/min-side/ har du full oversikt over de forskjellige fakturaene og hva som det er blitt fakturert for på abonnementet ditt. Vi håper at du gir oss en sjangse til videre her hos oss på Canal Digital Norge, så er det bare å kontakte oss på kundeservice om du har noen spørsmål rundt ditt fakturabilde, rutinene og hvordan det fungerer eller generelle spørsmål rundt ditt. Hilsen Canal Digital

Dårlig kundeservice!

Omtale av  Janne H. R. A

Jeg syns selve tv-pakken var bra. Jeg kan dessverre ikke si det samme om kundeservicen. Jeg fikk en regning etter avsluttet medlemskap, som jeg over tlf fikk beskjed om at jeg ikke trengte å betale. Fikk nettopp inkassokrav på denne regningen, hvor den nesten er fire ganger så høy som utgangspunktet uten å ha fått noen form for purring eller varsel. Dette er på en regning som jeg i utgangspunktet ikke skulle betale en gang!!! Kundeservice var ikke behjelpelige i det hele tatt og sa at når denne er gått til inkasso, så var det ikke lenger noe de kunne gjøre med det, og at det var bare å betale så kom betalingsanmerkningen til å forsvinne. Det er faktisk snakk om penger jeg i utgangspunktet ikke skulle betale engang! Elendig kundeservice!

Svar fra Allente TV
09.03.2020 13:49

Hei Janne! Jeg kan ikke kommentere saken uten innsyn i denne, men noe som kan ha skjedd er at abonnementet var i frys når det ble levert oppsigelse. I slike tilfeller vil abonnementet åpnes da det ikke er mulig å ha abonnementet i frys under oppsigelsestiden vår. Da vil det komme en ektra faktura for perioden abonnementet er åpent i oppsigelsestiden. Om dette ikke er tilfellet, må du gjerne kontakte oss igjen så skal vi selvfølgelig se på saken en gang til og sjekke hva denne fakturaen gjaldt om det er usikkerhet rundt dette. Om det er feilfakturering fra vår side skal vi selvfølgelig rette opp i dette og vi har da en egen inkassoavdeling som håndterer slike saker spesifikt. Hilsen Canal Digital

Finnes det alternativ, så velg alternativet

Omtale av  Thomas

Jeg har lite positivt å si om det tilbudet CanalDigital Satelitt tilbyr. Synes det ikke er verdt pengene.

Svar fra Allente TV
07.03.2020 07:51

Hei Thomas! Om du ikke finner tilbudet vårt tilfredsstillende er jo dette beklagelig. Vi har imidlertidig nylig fått blant annet Viasat Film med Viaplay som gir deg tilgang til Viaplay appen samt 5 lineære kanaler på kanalplass 110-114. Vi har også helt nylig lagt til Strive på kanalplass 83 om du har Sportspakken i abonnementet. Vi fikk også tilgang til HBO Nordic innlemmet i vår strømmetjeneste en tid tilbake, som gir deg det brede utvalg man er kjent med fra HBO Nordic sin egen tjeneste, nå hos oss også. Sammenlignet med flere andre TV-distributører i Norge er vi konkurransedyktige på pris sett oppimot innhold vi tilbyr våre kunder. Om du muligens mottok et tilbud fra annen leverandør er nok dette et nykundetilbud, i likhet med hva du mottok fra oss ved opprettelse av abonnementet, som da kan gi en annen månedspris fordelt over de første 12 månedene enn hva som er reell standard pris om andre leverandører har informert om dette. Hilsen Canal Digital

Latterlig

Omtale av  Merete

Så utrolig latterlig og useriøst firma! Er så lei! Og kan dessverre ikke bytte da det er bindingstid.

Svar fra Allente TV
21.02.2020 09:00

Hei Merete! Om du har anskaffet et abonnement hos hos så følger det med bindingstid, og i utvalgte andre tilbud vi gir. Vi ønsker selvfølgelig at våre kunder skal bli tatt på alvor og om du har hatt en dårlig opplevelse med oss må vi bare beklage dette. Vi ønsker gjerne at du kontakter vår kundeservice så vi kan se litt nærmere på saken din Merete.

Få tilbud på TV-pakker
FÄ tilbud pÄ TV-pakker
FÄ tilbud pÄ billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Månedspris på tv-box

Omtale av  Annelise D

Vår gamle dekoder fungerer dårlig, og vi fikk beskjed av Kundeservice at vi kunne få en ny til kr 129 pr/md, en prisøkning som abonnent på kr 1548 pr år. Erfaringsmessig kommer det til å bli prisøkning hvert år fremover, og ingen vet hva det vil koste om 5 år. Tipse Tv2 hjelper deg er vel det eneste vi kan gjøre😕☹

Svar fra Allente TV
20.02.2020 12:45

Hei Annelise! Det virker kanskje som du har kommentert hos et annet selskap enn dem du har vært i kontakt med. Vi her på Canal Digital (parabol) har ikke noen dekodere for øyeblikket som har en avbetalingsplan på dette prisnivået. Vår Oneplace dekoder koster 69,- kroner per måned på avbetaling og vil maks være på 828,- kroner i året og dekoderen blir din til odel og eie etter at avbetalingsperioden er over etter 24 måneder :) Hilsen Canal Digital

Rot med betalingen

Omtale av  Magnar

Har opplevd 2 ganger rot med betalingen. Stenging av signal pga manglende betaling, uten at vi har hørt et pip fra dem. På tross av at det er inngått fakturaavtale med mnd trekk.

Svar fra Allente TV
14.02.2020 08:56

Hei Magnar! Vi har ikke juridisk hjemmel til å endre på faktura eller beløp inne i kunders nettbank, så om du har fast trekk og har utført endringer på abonnementet, så vil vi anbefale at du endrer dette direkte i nettbanken. Med avtalegiro eller e-faktura skal du automatisk få korrekt beløp med mindre endringer utføres etter at selve beløpet og fakturaen opprettes i nettbanken din. I tilfelle du har en maksgrense på selve betalingsavtalen kan det også har skjedd at selve betalingen ikke er utført om du bestillte en ny kanalpakke som førte til økning av beløpet over denne grensen. Du kan imidlertidig kontakte oss direkte på kundeservice, så kan vi sjekke opp i saken din i tilfelle du har urettmessig blitt avstengt her, og det skal jo ikke skje. Du når oss på via telefon med nummer: 915 060 70, på chat via hjemmesiden vår eller på våre facebooksider under navnet: Canal Digital Norge Hilsen Canal Digital

Allente TV har 880 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no
Les hva kundene til Allente TV mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

SĂžk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR