Meny
Canal Digital Kabel TV er nå Telenor TV
Canal Digital Kabel TV ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor, og heter nå Telenor TV.

Telenor TV omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
7
av 7 innen
tv-selskap
18%
anbefaler
Telenor TV

"Løgn og bedrag"

Omtale om Telenor TV skrevet av Gigi for 21.09.2018 21.25

Telenor TV har totalt 376 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor TV?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Løgn og bedrag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppsøkt flere ganger av dørselgere som ville ha meg til å kjøpe fiber. Til slutt sa jeg ja, etter at de hadde gitt "et meget godt tilbud". Kontrakten ble skrevet 20. november 2017. Installeringen skulle skje, ifølge kontrakten, senest juli 2018. I mai romsterte noe på husveggen. Der satt noen opp en stige! Det var montører for Canal Digital som skulle strekke fiberkabel fra stolpen til husveggen, uten å informere meg på forhånd om hendelsen! Uken etter skulle de komme å legge fiberkabelen inn i huset. Ingen kom. Jeg hørte ikke noe mer. Naboene fikk også "lagt inn". Så nå henger disse fiberkabelkveilene inntil husveggene i nabolaget, som den også gjør på min vegg. Men hvil i fred, du...så kom en ny utsettelse i juni 2018. Og enda en i august 2018. Nå har det blitt utsatt 3 ganger, for senest i dag fikk jeg epost om at det var utsatt til slutten av februar 2018. Ingen tilbud om at jeg som kunde kan si opp avtalen. Og Canal Digital svarer med standardoppsett - "svar", og frekke som de er skriver de: "håper du blir fornøyd når installasjonen er fullført". Jeg har mange ganger nå hatt behov for å si opp hele Canal Digital, men da bryter jeg avtalen, sier de, og jeg må betale dem ca. 9000,- kroner!!! Huff, for en fantasiverden Canal Digital har lullet seg inn i. Null stjerner i boken fra meg til Canal Digital.

Bytt.no
"Løgn og bedrag" skrev Gigi om Telenor TV

Har du en tilsvarende erfaring med Telenor TV?
Gjør som Gigi og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telenor TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Pågående"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at min Mor hadde vert kunde der siden oppstart i 1997 måtte hun bytte til Riks tv fordi skogen rundt huset hadde blitt for høy. Hun prøvde å ringe dem får å si opp avtalen. 4 ganger ringt hun, man blir veiledet fram til oppsigelse av avtale gjennom å trykke på tlf. trykker man seg fram til å bestille eller endre abonnementet får man svar direkte. Men trykker man får å avslutte avtalen må man sitte i tlf opp til flere timer å det hendte i dette tilfelle. Min mor er 70 år å jeg ble tvunget å hjelpe henne. Bestemte meg for å bruke chat for og avslutte dette kjapt å enkelt, trodde jeg. Her er utdraget fra samtalen med Canal Digital sin chat hjelp. Mulig jeg som overreagerer eller kanskje ikke, jeg mener at dette er rystende oppførsel fra en stor kjede som dette


*Anonymisert (16:18:56): Hei og velkommen til Canal Digital Satellitt. Du snakker med *Anonymisert.

Kunne jeg fått ditt fulle navn og fødselsdato, samt enten kundenummeret, adressen eller telefonnummeret ditt?


Hansen (16:19:32): ********* ******

Hansen (16:19:45): Kunde nr *******

*Anonymisert (16:21:14): Takk. Er det ***** eller Hansen jeg prater med nå? :)

Hansen (16:22:11): Jeg er Hansen. Sønnen til *****. Hun har prøvd å ring dere flere gang i dag å kommer ikke igjennom.

*Anonymisert (16:23:04): Jeg forstår. Ja, dessverre har vi utrolig mye pågang idag.

*Anonymisert (16:23:18): Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å si opp kundeforholdet hos oss ?

Hansen (16:24:05): Der hun bor er signalene så dårlig at hun mister bilde ofte. Hun har nå fått seg riks TV

*Anonymisert (16:25:30): Riktig, er det lenge siden hun ble kunde hos RiksTV? :)

Hansen (16:25:54): Nettopp fått kort

Hansen (16:27:36): Kan du avslutte abonomnaget for oss

Hansen (16:27:41): ?

*Anonymisert (16:28:47): Det kan vi få ordnet.

*Anonymisert (16:29:20): I dette tilfellet Hansen, vil jeg gjerne tilby dere feilretting fra montør til 499kr (ordinærpris 1350kr) samt 4 mnd kostnadsfritt på hele abonnementet. Er det noe som kan være aktuelt ?

Hansen (16:30:54): Nei *Anonymisert. Hun ønsker å avslutte avtalen, hun har nå en annen TV leverandør

*Anonymisert (16:31:36): Jeg forstår :) Det var leit å lese at du ønsker å avslutte ditt kundeforhold.  

Vi løser derimot slike henvendelser best direkte på telefon.  
Har du anledning til å ta imot en telefonsamtale fra abonnementsavdelingen vår innen den neste timen?

Hansen (16:33:53): Er det ikke bare å avslutte det

Hansen (16:34:05): Hvorfor er dere så vanskelige ?

*Anonymisert (16:34:32): Beklager Hansen men vi har rutiner å følge :(

*Anonymisert (16:35:10): Men jeg skal gjøre et unntak og fikse det her. :) Det er altså ingenting jeg kan gjøre for å få dere til å forbli kunde hos oss? :)

Hansen (16:35:26): disse rutinene burde gjennomgåes for en endring

Hansen (16:35:42): Takk

Hansen (16:36:19): Nei det er son at hun allerede har endret avtale så hun blir nok stående der hun er nå

*Anonymisert (16:38:01): Okey. Jeg vil gjerne tilby gratis montør samt 4mnd kostnadsfritt på abonnementet, også vil jeg informere at RiksTV også har 14 dagers angrefrist på avtale gjort :) Er det noe som kan være aktuelt?

Hansen (16:38:26): *Anonymisert

Hansen (16:38:37): Du tuller nå ?

*Anonymisert (16:39:07): Hehe, beklager Hansen, om dere ikke ønsker tilbudet, kan vi fikse oppsigelsen :)

Hansen (16:39:54): Sender du en bekreftelse på dette til hennes Mail

Hansen (16:40:09): En bekreftelse på oppsigelsen

*Anonymisert (16:40:39): Ja, det skal jeg gjøre. Vår oppsigelsestid er inneværende måned + 1 kalender måned, slik at tidligst oppsigelsesdato er 01.10.2018. Er det oK ?

Hansen (16:41:26): Egentlig ikke

Hansen (16:41:48): Hun avslutter jo det nå, vil jo ikke betale for en ny måned da

*Anonymisert (16:42:10): Dessverre, vår oppsigelsestid er slik. Dette står i avtalevilkårene hun som kunde og Canal Digital Satellitt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tekniker"
2 syns denne omtalen er nyttig

3 gang på 4 måneder hvor vi har mistet Internett og TV. Akkurat som forrige gang sa de 1-3 virkedager før det blir fikset. 5 dager, 3 virkedager etterpå kommer de, men de hadde ikke med seg det utstyret som trengs for å fikse det, utrolig nok, nøyaktig det samme som også skjedde forrige gang. Kanskje de kunne fikse det før helgen, så det tar altså 2 1/2 dag eller mer for å kjøre tilbake og hente riktig utstyr som burde vært med fra begynnelsen, for å fikse problemet som skulle blitt gjort på 1-3 virkedager. Helt utrolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Arrogante, frekke, kommuniserer ikke med hverandre og ikke har peiling på det tekniske ved internettilkobling. Nekter å sende teknikker, og skal ha meg til å ringe telenoreksperten til 26kr min når jeg har problemer med internett. Skylder på mitt utstyr, når vi har problemer på flere pcer, mobiler og nettbrett. Har selv jobbet med pc i over 20år. Betaler over 12000,- i året til Canal Digital og ingen hjelp å få. Har vært kunde i over 10år, men dette er dråpen. De avslutter med å si at det ikke er noe galt med Canal Digital sitt utstyr, og når jeg uttrykker min misnøye kontrer de med å ville hjelpe meg med oppsigelsen. Har heldigvis screenshots av samtalene og målingene av hastighet på internett med flere pcer kablet direkte i modem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig signal og ingen informasjon"

Tv / internett detter ut med jevne mellomrom, ingen hjelp å få!

Telenor TV har totalt 376 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR