Meny

Telia TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
6
av 7 innen
tv-selskap
7%
anbefaler
Telia TV

"Rasering av service og kvalitet da Telia overtok Get"

Omtale om Telia TV skrevet av Ottar V for 11.01.2021 12:37

Telia TV har totalt 307 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Rasering av service og kvalitet da Telia overtok Get"
7 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bytte defekt HD/PVR boks og forsøkte å ringe flere ganger, men ble hengende på ventelinje i 15-20 min til jeg til slutt ga opp. Siste gang ventet jeg en halvtime før jeg endelig fikk dem til å ta telefonen første gang, mens hos Get ble telefonen alltid besvart nærmest umiddelbart, eller senest etter et par minutter. Da jeg endelig fikk tak i dem så insisterte de på at jeg burde bytte alle mine 3 dekodere, da også den nyeste Get-boksen "har hatt mye feil". Jeg ble fortalt at jeg skulle få disse gratis (uten kr. 49,- i månedsgebyr pr dekoder) i ett år. Når jeg mottok disse så stoppet Telia de gamle dekoderene så snart jeg hadde signert dem ut på Posten. Jeg hadde ikke tid til å installere samme kveld, og familien ble dermed uten TV til neste dag. Kort tid etter at dekodere var satt opp mot kabel og trådløst nettverk så ga den beskjed om at "Nettverk ikke tilkoblet". Andre enheter kommuniserte fint på nettverket, men av en eller annen grunn klarte ikke Telia sin nye "feilfrie" dekoder koble seg til. Dette har siden vist seg å være et gjentagende problem på ALLE 3 DEKODERENE jeg fikk. Vi kan slå på TVen og når vi skal skifte kanal finner boksen ut at den ikke ikke er tilkoblet nettverk - selv om altså alle andre enheter kobler seg til med letthet - og trådløs router står 4 m fra dekoderen. For å løse problemet må vi trekke strømmen fra boksen i 30 sekunder - kanskje 2, 3, 4 eller 5 ganger. Når jeg fikk første faktura etter at jeg fikk nye bokser som jeg skulle få "gratis" så finner jeg at boksleie pr. måned er 0,- mens jeg har fått et nytt gebyr på "Opptak" på kr. 49,-. Dette gebyret lå ikke på fakturaene før jeg byttet bokser, så dette er ren svindel fra Telia sin side - påstå at månedsleie er gratis første år, mens de erstatter hele beløpet med et nytt, fingert "produkt" som skal tillate meg å ta opp programmer!!! Jeg har kunnet ta opp programmer i et par årtier med Get, og aldri blitt fakturert for å kunne gjøre dette! På toppen av dette så har Telia forsøkt å ringe meg konstant for å selge flere tjenester - siden jeg nå er TV-abonnement (ufrivillig da de overtok Get), så vil jeg vel også ha mobilabonnement hos dem? De ringer fra forskjellige nummer hver gang, og har blokkert nummeret hver gang jeg har funnet ut hvem som ringer. Dette er rett og slett HÅPLØST DÅRLIG, og en uendelig forverring av tjenester over natten da Telia overtok for Get, som jeg aldri hadde noe problemer med.

Bytt.no
"Rasering av service og kvalitet da Telia overtok Get" skrev Ottar V om Telia TV

Har du en tilsvarende erfaring med Telia TV?
Gjør som Ottar V og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telia TV du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Tv boksen er utrolig treg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Boksen bruker lang tid på kanalbytter og er håpløst treg ved bruk av apper. Har aldri opplevd noe som fungerer så dårlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"TV signal fra internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Teliaboks fungere ikke med direkte kobling til sentralen. I oppsettet står det tilkoblet og et ip nr, men boksen finner ikke tv signal. Melding mangler eithernett??? Men ved og koble boksen til routeren mange porter fungere tv. Feil og Problemer kan ligge i nettleverandører Homenet Grunnet mangel på ip adresser Max 3 pr abonnent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Makan til elendig skal man lete lenge etter.."
5 syns denne omtalen er nyttig

E lendig kundeservice! L ite behjelpelige ved problemer! E lendig respontid! (25-60min) N itti prosent feil med tjenester og produkter! D yrere enn dem fleste på alt! I nternett fungerer for det meste ikke! G rådige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig.."

telia box klikker hele tiden. I tillegg er det veldig dårlig bildekvalitet, og chromecast funker ikke, selv om det skal være inkludert.

Telia TV har totalt 307 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR