Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
RiksTV
2.0
289 verifiserte omtaler

RiksTV omtaler og erfaringer

Negativ trend

RiksTV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#2
Bra
RiksTV er rangert
#2 av 5 tv-selskaper
17%
Dårlig
17% anbefaler RiksTV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 289 omtaler om RiksTV

FILTRER OMTALER
23
13
31
36
186
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanvittig dyrt og forferdelig bindetid dem prater deg rundt til å inngå!

Omtale av  Siv

egentlig kjempedyktige Kundebehandlere, det skal dem ha!, Dem tar ikke nei som ett svar å gir seg ikke før dem har pratet deg trillrundt eller så lei at du bare samtykker til en ( som du finner ut etterpå når du tenker deg om! ) horribel lang bindingstid og prisen som dem får til å høres så kjempebra ut er egentlig skyhøy å mange tusener kroner i løpet av 1 år! Anbefaler heller å kjøpe en chromcast å last ned apper med fornuftige priser ( som finnes flere veldige gode av ) å cast over til TVen din, bedre utvalg til en mye rimeligere penge samt som du kan pause eller si opp/stanse AKKURAT når det passer deg!

Her skal du være pinelig nøyaktig med tidspungt for oppsigelse

Omtale av  Anita B. P. V. A. M. S

Her skal du være pinelig nøyaktig ved oppsigelse. Aponenentet ble sakt opp 7 des i mitt hode er inneværende mnd + 2 mnd inneværende mnd er des 2 mnd er januar og februar. Binningen gikk ut 28/2. Saken er den det skule være sakt opp i nov for at det skule være sakt opp 28/2. I mitt ikke advokat hode så er det inneværende +3 mnd Og i tillegg så var den skriftlige oppsigelsenikke registrert så nå mente de at abonementet en stund at abonementet skuke løpe til 31/3. Syns dette var mye rot og lite ydmykhet. og kundebehandler føler jeg var enda mer uhøflig en meg

Kun svart skjerm om kveld

Omtale av  Kåre H. S

Brukbar på dag, signal 46%. På kveld er skjerm svart pga under 6% i signal

Veldig dårlig, anbefaler ikke!

Omtale av  Milica I

Ofte samme type problemer. Bildet "fryses" hver3-4 minut og ingen lyd... Skifter kanal, samme problem! Irriterende!

God kundebehandling

Omtale av  Hansedward S

Etter å ha vært kunde hos Twe og canal digital var der en lettelse å komme til rikstv. Fantastisk kundeservice og gode opplevelser. Prøvde meg på tv fri i noen måneder og kun ett lite spørsmål om de kunne friste meg til å fortsette før de forstod behovet mitt og sa takk for tiden sammen. Da vi kom tilbake til tv verdenen vurderte vi andre men veien tilbake til rikstv var ett lett valg å ta. Noen telefoner til konkurrentene og kundeservice forskjellen var enorm. Skulle tro de ikke ville ha nye kunder. Rikstv var både vennlig og tok imot oss med åpne armer med gode tilbud attpåtil. Anbefales

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bare dritt på HBO.

Omtale av  Rolf

Tror RIKS TV har de dårligste filmene som går an å få tak i på HBO (GRATISFILMER).Det eneste positive er at man kan ha inntil 4.tver på samme abonnemanget.Er heller ikke fornøyd med prisen på rikspakken,synes dere er blitt for dyre.Synes også at det kunne vært flere muligheter for valg av kanalpakker.Slik det nå er blir man tvunget til å ha en masse kanaler som man aldri ser på.

Jeg er godt fornøyd med Riks-tv.

Omtale av  Sol A. H

Jeg har hatt Riks-tv i mange år, og er veldig fornøyd. Har nesten aldri opplevd noe avbrudd. Kundeservice er bra. De gangene jeg har ringt dit, har jeg fått svar med en gang. Jeg vil anbefale de som klager på avbrudd, å skaffe seg en god, gammeldags utendørsantenne.

Ingen oversikt på kundeforhold

Omtale av  Ken

Har betalt å avsluttet kunde forhold ved flytting men umulig.Nu begynner inkasso å besked på vipps om å fortsette betale .Hvor stor er denne svindelen der de krever betaling for noe de ikke leverer .

Elendig kundeservice, ingen antenne, prøver å behandle meg som kasteball

Omtale av  Eira

Forventet litt mer seriøsitet fra rikstv, men er vel ikke noe annet å forvente fra et selskap som en gang prøvde å fakturere barn for å ha en tv på soverommet. Fortiden tenkte jeg, og tenkte jeg faktisk ville prøve ut. Har ventet på antenne i 2 måneder og har bestilt dritt (tvboks og kort) jeg ikke får brukt, og kan ikke "returnere" det i følge dem. Kommer aldri til å anbefalle rikstv til noen i mitt liv. De fleste kundebehandlerene var grei, men den jeg snakket med for å si opp avsluttet bare samtalen uten å prøve å hjelpe. Den siste var hyggelig og tok meg som misfornøyd kunde mer seriøst, men jeg må likevel over 50 mil eller noe for å avslutte kontrakten jeg lagde med elkjøp fordi rikstv nekter ansvaret. Men penger skal de faen meg ha. Tenker å klage på faktura til forliksrådet og prøve å få returnert det tøvet her. Blir aldri å røre rikstv igjen. Man forventer seriøst bedre av et statelig eid selskap som til og med fikk innført at folk skatter til dem så de får de jævla pengene sine. Grådige svin. Burde fjernes fra markede så useriøs som de er. Uansett hvor fint askepott er om jula.

Dårlig utstyr

Omtale av  Geir P

Har i flere år hatt Riks TV grunnet muligheten til å se Tv på hytta og der har det fungert bra. Men med SMART boks III i hjemme er det ikke alltid like enkelt. Sliter til stadighet med denne enheten bilde fryser og kanalene hakker mister WI-Fi signalene til stadighet. Kontakter kundeservice men det de kan hjelpe med er at jeg fabrikkinnstillinger på boksen samt at samt ta strømmen og re starte Nettverk og routere min. Dette begynner jeg å bli rimelig lei. Har testet med andre enheter en SMART Boks III og da fungerer det får aldri feil melding. Riks TV sliter tydeligvis med denne boksen styr unna denne boksen vist den kun skal brukes via nett. Frustrert kunde som snart skifte leverandør. Mvh. Geir

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig dekoder og enda verre kundeservice.

Omtale av  Jarle

Hadde store problemer med pvr dekoder jeg hadde. Ingen eller lite hjelp å få. Vart lokket til å kjøpe den helt nye dekoderen for då skulle alt bli bra. 1800.- fattigere og med 12 måneder binding senere har eg nå en dekoder som er enda værre.

Aldri mer...

Omtale av  Michel

Vår første PVR-II dekoder klarte, etter et år, ikke hente signal fra antenna, internetthastigheten boksen registrerte var alt for lav og underholdningsportalen sluttet å virke i tide og utide. Klagde og fikk tilsendt, på nåde, ny boks. Denne har fungerte passe bra, kobler bra til antenna, men underholdningsportalen fjusker. Hakker og gjør det litt vanskelig å se på. Dette varierer fra dag til dag. Har etterhvert, ca 6 måneder, begynt å mislike trådløsnettet. Kan virke som det er på tide med en nye boks igjen? Fjernkontrollen er mildt sagt elendig og den minst brukervennlige jeg har vært borti. HBO Nordic kan KUN sees på igjennom underholdningsportalen, som ikke akkurat fungerer optimalt. ELENDIG søkemotor og avspillingen hakker for ofte. UMULIG å få oversikt over innholdet som man har tilgang til.

Riks TV tragedie

Omtale av  Trond J

Fikk i vår riks TV med trådløs dekoder som iflg. Riks TV skulle fungere fint hos meg. Grunnen var at jeg ville slippe ledning fra internettboksen til dekoder, ville heler ikke ha utendørs antenne. Riks TV påsto at med deres produkter var ikke dette noe problem. Programmene stopper opp hakker og klipper. Når jeg kontakter kundeservice og sier at dette finner jeg meg ikke i får jeg beskjed at jeg kan avslutte abonnementet og betale kr3000 pga.binding. Skal jeg måtte betale for et produkt som ikke fungerer? Ihvertfall syntes Riks TV det, da blir det å sitte med svart skjerm i ni måneder til. Riks TV kan no ikke være bekjent av en slik policy.

Dårlig kundeservice, dårlig utstyr

Omtale av  Torgeir H

Selv nytt utstyr er dårlig, hele veien en eller annen feil. Elendige unnskyldninger hos kundeservice. Forskjellige forklaringer på problemene hos kundeservice. Bytter til noe annet så snart som mulig.

Føler meg rundlurt

Omtale av  Tom E

Signalet kommer og går. Byttet antenne (best i test), Svindyr coaxkabel, uten at dette hjalp. Fikk den nye pvr dekoderen. Har brukt denne nå en måneds tid.. Dette er den tregeste boksen jeg har hatt i huset. Med en fjernkontroll som er så ulogisk, at jeg fremdeles må studere denne hver gang den skal brukes. Dette gidder jeg ikke.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast

Omtale av  Missfornøgd-Kunde

Etter pågåande telefonsalg både i arbeidstid og fritid, sa ein seg til slutt villig å prøve produktet som erstatning for abbonnenemnt hjå Canal Digital. Vilkåret var fritt å få tilsendt alt nødvendig mottakar-kort til to fjernsyn/TV. Så kom ordrebekreftelsen - den var 1/2 av det som var avtalt. I skuffelsen lot ein sendinga gå i retur. Som gåve frå Riks TV og som plaster på såret fekk ein ein faktura på kr 399. Det vart omgåande gitt melding om at dette var urimeleg sett i lys av at dei ikkje hadde halde det dei hadde lova, men at dei etter samtalen hadde tilpassa avtalen etter eige forgodtbefinnande. Så har denne saka gått mellom Riks TV og underteikna i fleire år. Så vart det Lindorff ... sidan saka var omtvista og Riks TV - ikkje har kunden i fokus... Om nokon skulle lure - RIKS TV kan dessverre ikkje anbefalast - om du ikkje nyttar streaming - bruk Canal Digital

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR