Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
RiksTV
2.0
289 verifiserte omtaler

RiksTV omtaler og erfaringer

Negativ trend

RiksTV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#2
Bra
RiksTV er rangert
#2 av 5 tv-selskaper
17%
Dårlig
17% anbefaler RiksTV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 289 omtaler om RiksTV

FILTRER OMTALER
23
13
31
36
186
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundebehandling lik null.

Omtale av  Torbjørn

Har prøvd og ringe kundebehandling ang. En feil på regning. Ble sittende i over 30 min, og måtte bare gi opp😬😬. Er det mulig og bli så dårlig? Hilsen en riktig oppgitt kunde.

Dårlig signalkvalitet på Riks tv

Omtale av  Isak

Dårlig signalkvalitet, får ikke inn nrk kanalene med flere, faller ut i lange perioder, umulig å følge med. Dette skjer som oftest om kvelden…… Ved kontakt med RiksTV , må man binde seg for 1 år hvis de skal sende en «reparatør». Begrunner signalproblemene på atmosfæriske forstyrrelser……. Har brukt RiksTV i 14 år, men nå vurderer vi en annen leverandør.

Dårlig dekning og smartbokser.

Omtale av  Jan

Disse smartboksene fungerer ikke optimalt. Det endte med kun korttidsleie, og det ser ut til å fungere bra. Når det gjelder dekning er det faktisk null dekning store deler av Norge. Så jeg lurer litt på hvordan de har lagt opp sitt dekningskart. På tide dere i riktv tar ett løft å sørger for at folket får dekning der det er store områder som ikke har dekning. Norge er mer enn bare byer og andre tettsteder. Tror dere vil få mye bedre anmeldelser og flere kunder om dere får oppdatert dekning. Eks i Kvænangen er det meste hvit, altså null dekning.

Ikke-eksisterende service

Omtale av  Jørn

Har RiksTV kundeservice ? Over en time i telefonkø uten å få snakke med noen. Svarer heller ikke på chat. Ligg unna

Fungerte ikke

Omtale av  Fredrick

Får med beskjed i ettertid at dekoder ikke er kompatibel med mobilt bredbånd. Ingen kompensasjon for manglende kanaler.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tar ikke telefonen.

Omtale av  Rne L

To forsøk på telefonkontakt idag ble oppgitt etter 2x 1 time venting på svar.

Grusom

Omtale av  Aleks

En ren tragedie hele greien. Denne boksen virker noen ganger men feiler alt for mye. Lyd er dårlig, signal er elendig,

Ingenting å klage over

Omtale av  Trond J. J

Veldig fornøyd med Riks TV, og den nye smart boks 3. Alt fungerer bedre enn forventet.

Dårlige billder.

Omtale av  Jan E. L

Byttet ut en ny samsung tv som var 11 mdn med en helt ny samsung. 2021 modell. Samme dårlige kvaliteten på bildene. Nrk1 feks se ut som om det var bilder fra gammel VHS. Fikk sjokk når jeg besøkte naboen. Han har kanal digital. Men dere bryr dere katta i det så lenge pengene kommer inn?

Treg mottaker - mister kontakt (har bredbånd)

Omtale av  Harald S

Hjelper lite å restarte mottaker. Obs noe galt har skjedd kommer altfor ofte

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig.no

Omtale av  Bob K

Elendig alt sammen, aldri mere. Masse hakking og tv-boksen er så treig at jeg tror jeg lever på70-tallet. Anbefaler absolutt ingen denne smerten jeg har gått gjennom! Ikke faen altså, Fyfaen for noe dritt!

Vannvittig bindingstid

Omtale av  Fffffff

Dårlig kundeservice, uhøflige medarbeidere, helt utrolig at man kan ikke si opp en abonnement i 2021, det er helt sykt.

Smart boks 3 med opptak

Omtale av  Bjørnar

Har hatt riks tv i litt over et år. Bare problemer med opptak og underholdningsarkivt. uprofesjonell operatører fra L1 til L2 og teknikere jeg har vært i kontakt med.Blitt lovet 2 appell tv som kompensasjon i tlf samtale. dagen etter er det bare 1 appell tv. Masse rott fra deres side. Det er vel ikke kundene i Norges land som skal lide av at leverandør av smart boks 3 går konkurs og at teknikere på riks tv ikke klarer og løse problemer. Det er bare trist at en så stor aktør i Norge opptrer som mot kunder. saken går til Forbrukerrådet innen kort tid

Skjeldan den funkar på anna enn kanaler.

Omtale av  Britt

Stort sett er kanalene jeg betaler for på plass. Innimellom mangler noen. Men å søke frem en film el serie klurer det seg til el stopper helt opp minst 90% av gangene. Fjernkontrollen er omstendlig og forvirrende! Svært irriterende og utillfredsstillende! Ikke bra for hjemmelykken! Styr unna!!

God stabilitet og fleksibilitet

Omtale av  Odd

Så lenge antenna er korrekt innstilt og signalene fra senderen er ok, er stabiliteten veldig god! Har lite problemer med lagging, bortsett fra noen ganger ved streaming, det kan skyldes internettforbindelsen (25 Mb), men som regel går det bra å streame til f.eks. 2 PC-er samtidig som jeg streamer til en smartboks og/eller smart-TV, så RiksTV krever ikke høy båndbredde til streaming.. Utvalg i programarkiv er bra, og funksjonen start fra begynnelsen fungerer fint. Rikspakken inneholder det meste, bl.a. Viasport+, 1, 2 og 3, TV2 Sport 1 og 2 og Eurosport Norge og 1. Har noen andre leverandører tilsvarende til samme pris? Tv2 Sport Premium kan kjøpes i tillegg, men det er jo like dyrt som hos alternative abonnementer. Jeg bruker nå 3 av de 4 TV-ene som følger med abonnementet, og ser ofte TV på nett og mobilapp i tillegg. Alt fungerer fint. Det som er negativt er underholdningsportalen som er uoversiktlig og ikke alltid logisk. Og den er alt for spesialtilpasset til HBO. Dessuten har det vært problemer med dekoderne. Smartboks II fryser av og til, og det kan neppe skyldes internetthastigheten. Det kan tydeligvis ikke kundesupport gjøre noe med, selv om de kommer med sine vennlige standard råd om power off/on og fabrikkinnstillinger Har ikke prøvd den nye Smartboks III, mulig den er bedre. Ellers har jeg bare positive opplevelser med kundeservice, om det gjelder faktura, bytte av programkort/dekodere eller andre ting. Jeg bytter nå til fiber og Altibox, det er kun fordi jeg ikke kan basere meg på SDSL over Telenors kobbernett lenger. Jeg har vurdert å fortsette med RiksTV på internett fra Altibox, evt. Telenor Mobilt Bredbånd, men introduksjonstpakka på internett/TV jeg fikk fra Altibox var gunstig prismessing, og trumfer de andre alternativene. Derfor sier jeg nå sier opp RiksTV, med litt tungt hjerte.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

12 mnd med oppsigelse

Omtale av  Olav

Det heter seg hos RiksTV at du kan si opp abonnementet når du vil, selvfølgelig etter avtaletiden.. Det de ikke snakker så høyt om er at det er oppsigelsestid, så de kan suge mere penger ut av kundene! Forøvrig helt elendig kundeservice hvor de ikke prøver å hjelpe men bare jatter med kundene..

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR