Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundebehandling i gråsonen

Omtale av  Jørn

Norgesenergi bestemmer seg plutselig for å endre avtaler. Jeg inngikk avtale på spotpris over tlf. Selgeren opplyste aldri om vilkår som at man trenger BÅDE efaktura- og avtalegiroavtale. Etter snaut 3 mnd bytter de til et dyrere abonnement. Da kundeservice blir konfrontert med dette opplyser de om at byttet skyldes at vilkårene ikke var oppfylt, og hevder å ha sendt varsel samme dato som abonnementet ble flyttet. Dette varselet har jeg aldri fått, og såvidt jeg vet er dette uansett brudd på Forbrukerrådets regel om 14 dagers varsel. Opplever at kundeservice svarer unnvikende på direkte spørsmål, og det virker for tiden å være umulig å finne info, pris og oversikt over tilgjengelige abonnement på hjemmesidene deres. Har heller ikke lykkes i å få info om dette fra kundeservice, tross gjentatte forespørseler. Kan bare spekulere i om dette er en bevisst strategi eller ikke, men det er i beste fall forvirrende og kundefiendtlig. Føler jeg har hatt en grei erfaring med Norgesenergi tidligere, men det skjer tydeligvis noe rart med dem nå. Blant sammenlignbare aktører er de heller ikke lenger å regne som en lavpristilbyder. Jeg vil lufte min erfaring med forbrukerrådet, starte en prosess med å bytte leverandør, og kan ikke anbefale noen å ha kundeforhold med Norgesenergi pr nå.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke la deg lure

Omtale av  Veronika

Umulig å komme frem på kundeservice. Ble lurt gjennom Elkjøp, de sa jeg kunne bytte som jeg ville og informerte ikke om bindingstid og bruddgebyr. Du har ikke sjans å lese dette når du står i en butikk, det skulle ikke vært lov. Håper fler går sammen og får stoppet disse svindlerne for godt. Grunnen til at jeg måtte bytte var at jeg ikke kom frem på kundeservice og de fant samtidig ikke adressen min, så ingen annen utvei enn å bytte til en leverandør som faktisk fant meg på en adresse. Det må jeg nok betale dyrt for. (Sto en time i kø på tlf på det lengste og kom fortsatt ikke frem).

Evig kaos, og umilig å få kontakt med de.

Omtale av  Eirik

Har hatt norgesenergi i flere år, og det eneste posetive opplevelsen jeg har med de er at jeg fikk 500,- kr avslag på en fryseboks en gang i tiden. Jeg har stått med en dyr avtale, og priser dukker opp på faktura som ikke er avtalt i forkant. Og de er steike umulig å få kontakt med. Brukte 1 uke på å få de til å komme med ett tilsvarende tilbud som jeg hadde fått av annet strømselskap, men bytter selvom grunnet elendig respons tid og umulig å få tak i på tlf.

Dårligste kunde servicen jeg noen gang har vært borti

Omtale av  Kristian

Alt er dårlig og kan ikke anbefales til noen som ikke ønsker seg problemer. Lykke til med å få tak i dem på telefon

Sa opp eksisterende strømavtaler uten å være i kontakt med meg

Omtale av  Katt

De lurer til seg strømavtaler ved å si opp eksisterende strømavtaler i mitt navn uten å være i kontakt med meg for så å skylde på hafslund nett i etterkant. Tydeligvis er det slik at om du disponerer flere leiligheter samtidig (noe man ofte gjør i kortere perioder ved flytting) får man automatisk NorgesEnergi på alle adresser dersom man allerede har vært kunde på en adresse - uavhengig om man har tegnet nytt abonnement hos ny leverandør på den nye adressen. Drøyt og frekt (og ikke lovlig ifølge kundeservice hos Hafslund). I tillegg har NorgesEnergi veldig dyr strøm, har aldri hatt så høye strømregninger på sommeren før. Kundeservice har aldri vært noen hyggelig opplevelse der heller, og de på kundeservice kan finne på å ringe deg opp igjen og konfrontert deg dersom du i etterkant av samtalen gir lav score på opplevelsen av kundeservice (fikk i tillegg beskjed om å gi score på nytt for å rette opp). STYR UNNA!!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

På grensen til svindel

Omtale av  Njål

Gir deg produkter du ikke har bedt om. Legger på kostnader de ikke nevnte da avtalen ble inngått. Norges Energi går høyt ut i markedsføringen og slik jeg ser det er budskapet i markedsføringen ren løgn. Dette selskapet driver på grensen av hva som kan være lovlig - styr unna.

Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om

Omtale av  Alexander M

Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om, flere ganger, STYR UNNA. Veldig useriøs aktør, elendig kundeservice.

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR