Meny

Fortum omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fortum
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
110
av 110 innen
strømselskap
19%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
41
18
11
19
236
Sorter omtaler etter
Viser av 325 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

fortum har lave gebyrer å er veldig fornøyd med tilbudet jeg fikk, ingen binding, gratis påslag og fastbeløp i 2 første mnd også. veldig veldig fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bra starttilbud, men sleipe på utgiftsøkninger."

Masete leverandører. Prater hull i hodet på deg. ;Men komplisert strømregning. Vanskelig å skjønne hva som er hva

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere unna dette firmaet!"

Dette er et firma som baserer seg på ren svindel. De sender ut e-post om prisøkning som havner rett i spam. Det virker som om de har trikset med e-postene slik at de ikke skal komme frem til kundene. Et av Norges mest kyniske firmaer som flår kundene. De tok nesten 9 kr per kwh uten at det var noen som helst grunn til det. Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Som alle andre erfarer, bygges dette firma på svindel"

Har lest mange dårlige erfaringer fra Fortum, og det kan jeg faktisk bekrefte. Dem prøvde å lure meg til å binde meg til en dyrere fastpris. 4kr istedenfor 2,90kr. Selvom jeg sa opp i god tid før måneden tok slutt, så fortsatte dem å binde meg til tilleggstjenester. Hadde strøm abo hos dem fra september til begynnelsen av november

Silvia S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Funker ikke!"

Denne appen funker svært dårlig! Må oppgi tlf hver gang for å komme inn. I tillegg går det tregt m oppdatert forbruk

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Flyktet fra overprising på strøm."

En kamerat fortalte at han hadde abonnement hos Tibber. Han betaler bare en brøkdel for strømmen sin i forhold til mine regninger fra Fortum. Sløvt av meg å ikke sjekke slikt for lenge siden, så jeg får takke meg selv for å ha tapt mange tusen kroner. Jeg har nå flyttet mitt abonnement til Tibber. :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt til å binde oss til avtale som velter privatøkonomien."

Vi ble forespeilet en avtale som skulle lønne seg for oss. Strømregningen vi nå vil ha i vinter er av en absurd størrelse, langt over hva andre selskap tilbyr og er av en størrelse som velter vår privatøkonomi. Avtalen ble inngått på falske premisser, ingen varsling om mangedobling av regning og uten mulighet til å si opp avtalen. 12 mndrs oppsigelse synes i strid med lovverk og er lenger enn alle andre tjenester vi har hørt om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enestående strømleverandør."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fantastisk leverandør, anbefaler alle å aktivere prisfrys! Kundeservice svarer med en gang, og er veldig behjelpelig med små å stort. Forstår ikke hvorfor så mange er misfornøyd, strømmen er generelt dyr - noe som ikke er Fortums feil... De er en av få som fortsatt har gjennomfakturering og etterskuddsbetaling. 10/10

Magnus M
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Solid avtalen er tett på lureri."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjæresten min har Fortum solid. I oktober betalte hun 599øre/kWh og jeg betalte 173. Strømstøtten fungerer absolutt ikke med avtalen. Regningen hennes var 3000 mer enn min med lavere forbruk.

Monica O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, dårlig pris og de burde gjøre det beste for sine kunder

Kentinge N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De verste svindlerne og tyvene i hele bransjen."
3 syns denne omtalen er nyttig

Forholder seg ikke til avtaler, selgerne driter i om du svarer nei. Uoversiktlig. Man snakker med de på kundeservice og blir enig om hvordan det skal bli, de avslutter med å si jeg sender en sms, kan du bare svare ja på den mens vi snakker så blir det slik vi ble enige om, så sender de sms der du både bekrefter Grønnt fokus, sikker hverdag og sikring av steømpris når spottpris med påslag er det man har blitt enig om. Etter 4 slike runder så ga jeg opp og byttet leverandlr. STYR UNNA, Svindlere og tyver som jobber her🤬🤬🤬🤬🤬😵🤢🤮

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet er ute etter å lure mennesker. De hadde en super avtale nå i november/desember med prisfrys til 572øre kWh. Prisen i november ligger på ca 50 øre kWh. Så avtalen framstår som ran på lyse dagen.

Lars A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dem er jeg ferdig med"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos dem siden 1990 Fortum/Hafslund. Men nå er jeg så lei at dem ikke tar kunder på alvor! Dem lurer deg til og betale for ting du ikke har bedt om Eks: fikk en ekstra rekning i dag 99kr. Ringte og spurte om hva det var?? Fikk svar det er for ID vakt jeg har ikke bestilt det! Men må bare si ifra hold dere unna det her. Til mandag skal jeg bytte. Jeg må ikke betal ekstra for og være sikker det er jo dem som skal gjøre den jobben. Håper på bedre tider👍👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer kundene de klarer å kapre på ulovlig vis."
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud om å låse strømmen(fastpris) for 2 måneder for kr 2,88,- pr KW. Deretter gikk det over på spott pris, om man ikke valgte å låse strømmen til ny avtalt pris pr KW for de neste 2 månedene. Jeg låste strømmen(fastpris) for 2 måneder på kr 2,88,- pr KW for 4 abonnenter. Ringte inn og sjekket etter det hadde gått litt over 1,5 måned om avtalen stemte. Det gjorde den ikke sa de. På opptaket av avtalen har de fjernet den fyrste (fastpris) avtalen vi inngikk og har bare tatt med at jeg godkjenner spottpris som gjalt etter de 2 månedene med fyrst(fastpris)avtale på kr 2,88,- pr KW. Har fått regninger med strømpris på kr 6,88,- pr KW. Hold dere unna dette svindel selskapet.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Satser på at beskjed ikke kommer frem"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fortum hadde en avtale Fortum solid som visstnok skulle gi trygg og forutsigbar strømavtale. Det ble forutsigbart, kr. 5,99 pr kwh, mens snittprisen denne måneden var under 2 kr. Det er jo så dårlig veiledning av kunden som det går an. Og man har lagt inn bestemmelse om at hvis du ikke sier noe, så er prisen akseptert. Så hvis eposten havner feil, eller dine gamle foreldre ikke ser på sms, så vips har de akseptert en svært høy pris. Dette grenser til svindel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"899 øre per kWh i september"
3 syns denne omtalen er nyttig

Å kreve 9 kr per kWh oppleves useriøst, og viser tydelig at her er det ikke kunden som er i sentrum. Valget om å skifte leverandør bli enkelt.

Bjørn T. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å fryse strømprisen, men angret innenfor fristen. Kundeservice valgte å vente til fristen hadde gått ut før de svarte at fristen hadde gått ut. Styr unna disse kjeltringene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skammelig og antagelig over grensen til svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

September 2022 899 øre kWh fastpris. Etter skifte fra Hafslund til Fortum har alle emailer fra Fortum havnet i søppelkassa. Det er m.a.o ikke gitt noe varsel om en kapital endring av vilkår. Noe slikt krever et eksplisitt samtykke og slikt samtykke er ikke unnlatelse av å svare på epost som ikke er mottatt. Dette er eller ligger nær opp til svindel

Nordskog A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Løgnere."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lover en pris men fikk en mye høyere pris på fakturaen. Di rydder ikke opp eller holder det di sier.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en avtale som het Trygg. Tryggheten besto i at alle prisendringer skulle varsles 14 dager i forkant. Fakturaen for september kom som et sjokk med priser som til tider hadde vært oppe i 9 kr. Noe varsel ble aldri sendt, og på fakturaen sto det bare at "Trygg" ikke tilbys lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De svindler kundene"
4 syns denne omtalen er nyttig

De svindler kundene sine.De gir deg den kjipeste avtalen når du ikke følger med.De skulle analysere strøm forbuket og gi med den beste avtalen. Og no viser det seg jeg har den dårligste avtalen du kan få.Då no tjener de grovt på meg,har dobbelt så store regninger så naboen med samme leilighet.Og faktura går ikke ann og forstå hva du betaler for

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"9 kr KW mens spot car på 3-5 maks"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen ble tegnet ved overtagelse av ny bolig , Avtalen het Fortum Stabil med forutsigbarhet, flere elementer ble lagt skjul på og dette ender med 9kr /KW en regning på 12000,- fratrukt strømstøtte. Åpenbart Hold dere langt unna disse !

Viktoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fortum vil ha illojale kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

de gjør alt de kan for å tjene seg rik på lojale og fattige kunder :( de svarer ikke på henvendelser og når mann ringer dem så er det sjelden god svar å få :( de bryr seg rett og slett ikke om deg :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bytt.no regnet ut at jeg kunne spare «hele» 888kr pr år, hvis jeg byttet selskap fra Fortum M/obosavtale, hvis min strømregning i løpet av året ville være på 73000 (16000kwt). Å fronte dette bytte som sensasjonelt, er jeg helt uenig i. I utregningen hadde jeg spottpris. Har mulighet til å velge fastpris i desember/januar, men det har jeg ikke bestemt meg for enda!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble lokket av Fortum om fastpris i deres såkalte PrisFrys. Skulle få 299 øte/kWh de 2 neste månedene og dette skulle starte kommende måned. Tegnet avtale 23 august men Fortum ventet med å aktivere avtalen til 1 uka i september slik at PrisFrys avtalen først var gjeldene fra oktober. Ingen informasjon og første faktura viste at det var spot vi betalte i september. Ikke fast-pris som avtalt. Styr unna. Har byttet selskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR