Strøm

Fortum omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
13
av 19 innen
strømselskap
35%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
13
5
0
2
31
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyr på angrefrist"

Må betale 900,- i gebyr når man oppdager at de ikke er de billigste likevel, noe de påsto da vi inngikk avtalen...

Svar fra Fortum
02.10.2018 09.03
Hei Lillian.

Vi kan ikke love at vi er billigst, men at vi er en av de billigste kan vi stå inne for. Vi synes selvsagt det er litt dumt om du er lovet noe annet, men vi sender også all informasjon om avtalen du skrev under på mail eller post i ettertid og i god tid før angrefrist skulle utgå. På den måten er vi sikker på at kommende kunder alltid vil få all informasjon og selv har valget om å gå fra avtalen ved bruk av angrefrist.

Hvis du ikke har mottatt informasjon om angrefrist med mer, så tar vi gjerne en sjekk hos oss da alle utsendinger blir loggført. Ta da kontakt på kundeservice@fortum.com om merk henvendelsen 'Bytt.no - Trond' så skal undertegnede ta en nærmere sjekk.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kristofer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ingen forklaring på fakturaer.
da vi hadde lurte på hva vi skulle betale for så hadde dem null stilt registeret sitt på appen slik vi ikke hadde oversikt over hva vi hadde brukt av strøm så nektet dem å utgi den informasjonen til oss. Møkk dårlig kunde behandling og inn kompetente ansatte -10000

Svar fra Fortum
02.10.2018 08.57
Hei Kristofer.

Ikke noe gøy å høre at du ikke fikk noen god forklaring på din faktura, men send oss gjerne en henvendelse på kundeservice@fortum.com hvis du fortsatt sitter igjen med noen uløste spørsmål, så skal vi forklare så godt vi kan.

Når det gjelder appen og avlesninger, så er det slik at vi mottar alle avlesninger\målerstander fra de forskjellige netteierene. Alle slike spørsmål om nett og avlesninger må taes direkte dit, så er vi sikker på at du får gode svar hos din netteier.

Ha en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Stensrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pågående selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fy f**n så pågående selger skal man f**n lete lenge etter. Nytter f**n ikke å si nei. Dei går til og med på eldre mennesker og nærmest truer dem til å signere.

Svar fra Fortum
24.09.2018 11.44
Hei Stensrud.

Det er leit å lese om denne opplevelsen og dette er selvsagt ikke slik våre representater skal vise frem Fortum.

Dersom du sender oss en e-post (kundeservice@fortum.com) med informasjon om hvilket område dette gjelder så tar vi dette videre, da det selvsagt ikke skal forekomme.

Vi ser frem til å høre fra deg.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært pågående"

Fortum ringte meg som styremedlem i forkant av at de ønsket å gå runder i borettslaget. Fikk samme tilbakemelding som alle andre som tar kontakt - vi kan ikke nekte dere å ringe på dørene, men gi ut varsel på forhånd, og aller helst dropp forsalget til fordel for skriftlig informasjon.

Det hørte de ikke på.

I går dukket en utrolig påtrengende selger opp på døren min. Først ringte han på samtlige dører i oppgangen, midt i leggetiden for ungene i bygget. Til tross for at jeg var helt tydelig på at jeg ikke er interessert å inngå en avtale, presset han videre før å få til et salg. Det var enormt ubehagelig. Jeg var visst ikke alene om å ha den opplevelsen - i dag har det blitt gitt tilsvarende tilbakemeldinger fra andre i borettslaget.

Fortum er i hvertfall garantert å aldri få meg som kunde med den opptredenen der. Kontakt med disse selgerens avbefales på det sterkeste.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17.17
Hei Tor J.

Takk for din tilbakemelding.

Dette er noe vi selvsagt vil ta videre hos oss, slik at anbefalinger som kommer inn til oss blir hensynstatt før vi kommer på besøk.

Det er også en selvfølge for oss at våre representanter ikke skal føre til at du og andre føler dere presset til å signere noe dere ikke ønsker. Dette vil kun da i de aller fleste tilfeller medføre at nye kunder benytter sin angrefrist som ikke er ønskelig for oss. Så dette er noe vi vil ta med oss videre i vårt forbedringsarbeid.

Dersom dere skulle treffe på en representant fra oss igjen, håper vi at dere vil få en bedre opplevelse av Fortum.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt tilbud på døren"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en dørselger på døren her om dagen i Bergen, jeg fikk mye god informasjon om hvordan strømmarkedet fungerer. Og et godt innsyn i hva slags avtaler som er gunstige, takk. Det er altfor få ganger dørselgere får takknemlighet. Selvsagt er det ikke alltid ærlige sørselgere, men til tider er det verdt å høre på.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17.14
Hei Lillian.

Dette var herlig lesning og vi tar det med oss tilbake til våre selgere :-)

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lyger om spotprisen"

Ble oppsøkt av en omgjengelig selger på døren i Bergen. Han mente at Fortum kunne tilby en spotpris som var ca. 15 øre lavere enn min gjeldende spotprisavtale og viste til en spotpris han fant på deres konkurrent Los (!) sine sider. Ved en nærmere sjekk viser det seg at spotprisen han presenterte for meg som kunde i Bergen var spotpris for Nordland hvor strøm er fritatt for mva. Strømpris for Vestlandet på samme side var tilnærmet lik den jeg hadde fra før. Utrolig frekk markedsføring, han nevnte flere ganger i løpet av samtalen at prisen deres var 15 øre lavere enn den avtalen jeg hadde nå. Tilbudet var i utgangspunktet godt, men jeg kommer aldri til å bli kunde hos et selskap som lyger meg rett opp i trynet.

Svar fra Fortum
20.09.2018 12.15
Hei Ivar.

Dette er selvsagt ikke noe som skal forekomme og våre selgere skal ha fått en god opplæring i hvordan de skal fremstå og vi er alle i Fortum opptatt av at vi alle skal være ærlige både utad og innad, da det fører til det beste kundeforholdet og det beste miljøet.

Vi håper at dersom du treffer en selger fra oss igjen, at du ikke opplever det du gjorde, da de aller fleste fleste av våre selgere kommer med gode og ærlige hensikter.

Skulle du revurdere tilbudet en gang så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt og spør gjerne etter undertegnede for en hyggelig prat.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Tom R. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Aggressiv kundejakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

De 2 siste arbeidsdagene har jeg blitt oppringt av en selger fra Fortum 8 ganger. Jobber i industri så har ikke mulighet til å ta telefonen bestandig. Nummeret var ikke sporbart på gulesider og kunne ikke ringe tilbake for å se hva det gjaldt.

Når jeg endelig fikk tatt telefonen så viste det seg å være en selger fra Fortum som ville ha meg tilbake som kunde. Jeg la da på telefonen og blokkerte nummeret. Etter få sekunder for jeg en mail om ett skriftlig tilbud på stømavtale "som avtalt over telefon".

Jeg avtalte aldri noe som helst. Kommer aldri til å gå tilbake til Fortum ihvertfall så lenge de fortsetter med denne telefon terroren.

Svar fra Fortum
24.08.2018 14.33
Hei Tom.
Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, for bare slik kan vi bli bedre.
Det høres mye ut å ringe en kunde 8 ganger på to dager jeg forstår godt at du syns det var i overkant.

Vi vil ta en ny runde med alle medarbeidere som jobber med å ringe ut og forsikre oss om at de følger rutinene våre.

Du får gjerne sende meg din kontaktinformasjon på email, så kan jeg ta kontakt med deg om du har flere spørsmål.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frarådes grunnet faktureringsrutiner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppgir en fabelaktig flott pris de faktisk klarer å holde. Problemet er bare at du blir fakturert for manglende avtalegiro, og informasjonen rundt dette er ikke enkel å finne.

Svar fra Fortum
24.07.2018 09.43
Hei Harald.
Om du har blitt fakturert for manglende avtalegiro er det fordi du har hatt vår aller beste avtale "Strømdeal". Vi prøver å være nøye på å opplyse om at den avtalen krever at du har avtalegiro, og det er opplyst i avtalevilkårene våre, men vi kan alltid bli bedre.

Vi beklager at du opplevde dette slik, for "Strømdeal" er en utrolig billig og god avtale.
Om du skulle angre deg, er du selvfølgelig velkommen tilbake.

Mvh
Fortum
Lise M-Paulsrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraråder Fortum pga faktureringsrutinene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du betaler regningen i nettbanken en dag for sent, er det et ubetalt purregebyr hos Kredinor. Regninga på dette kommer i Digipost. Hvis du ikke finner denne går purregebyret til inkasso. Nå skal jeg bytte leverandør.

Svar fra Fortum
16.07.2018 12.40
Hei.
Slik er ikke våre faktureringsrutiner, og slik skal det heller ikke være.
Om man derimot betaler fakturaen 14 dager for seint vil purring sendes og purregebyr påløpe.

Vi vil gjerne se på saken din, så ta kontakt med oss så skal vi gå igjennom dette på nytt. Er det slik at du har fått uberettiget purregebyr vil vi gjerne rette opp i dette.

Med ønsker om en god sommer videre.
Lise M-Paulsrud
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det var en faktura som ikke hadde kommet til vår postkasse, hvor fakturaen da aldri ble sett. Ringte selv inn 5 dager etter normal forfallsdato for å etterspørre faktura. Fikk den da sendt per epost, med 14 dagers betalingsutsettelse. Faktura ble betalt ved forfallsdato. Ved neste regning lå det også ved inkassobrev for forrige regning. Her hevder de at de har sendt purring, noe jeg personlig ikke har sett noe til. Jeg ringte med det samme, hvor Fortum da forteller at de ikke hadde gitt betalingsutsettelse, saken ble til kredinor opprettet 9 dager etter telefonsamtale, da faktura enda ikke var betalt. Jeg forteller at den ble det gitt utsettelse på siden fakturaen ikke hadde ankommet min postkasse, noe de nekter for. Videre, holder de på saken siden jeg ikke hadde ringt pga denne eventuelle purringen (Jeg har ikke sett noe til den). Jeg forteller at den purringen skulle aldri blitt sendt uansett, ettersom de avtalte bet.utsettelse, men dette hører de ikke på. Da jeg ber om opptak av samtale fra første telefonkontakt da jeg etterspurte faktura, så blir jeg fortalt at dette har de ikke opptak av. De har heller ingen notater om avtalt bet.utsettelse, og fortsetter med at siden jeg ikke ringte angående purringen, så må jeg betale gebyrene. Utrolig dårlig av Fortum, og jeg har aldri vært borti lignende. De er også relativt krasse per epost. Jeg ville godt for et annet selskap, uten tvil, da et selskap uten dokumentasjonsevne er et selskap som kun rammer kunden.

Svar fra Fortum
03.07.2018 19.13
Hei Sara.

Vi er lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker alltid å hjelpe våre kunder så godt vi kan med utgangspunkt i den enkelte sak.

Ta gjerne kontakt igjen om du skulle ha noen ubesvarte spørsmål.

Ønsker deg en fin dag.
Paul H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Møkkaselskap som ingen burde ha noe med"

Går fort til Kredinor i steden for og ta en telefonsamtale med kunden og forklare kunden hva som er feil. Gikk til namsmannen for og kreve inn 584,58 noe som er lavmål etter min mening. Har aldri blitt så dårlig behandlet av noen selskap i mitt 62 årlige liv.

Svar fra Fortum
15.06.2018 21.01
Hei Paul.
Om ikke fakturaen er betalt innen to uker etter forfall vil purringen gå fra Kredinor.
Høres ut som du har vært veldig uheldig, og det beklager vi.

Ta gjerne kontakt med oss om vi kan hjelpe deg, eller du har ubesvarte spørsmål.

Med ønsker om en god dag videre.

Mvh
Lise Moeskau-Paulsrud
Tom I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sier en ting, men du får faktura på noe helt annet"
2 syns denne omtalen er nyttig

De tilbyr/sier en ting pr. tlf. men du får faktura på noe helt annet en hva avtalen var, andre gang de har klart å lure meg nå :(
Avtalte fastpris på kr. 400 pr. mnd. da jeg hadde avtale med A-kraft på 599,- fastbeløp i mnd. Spurte ekstra om det kom noen tillegg på dette, noe han bekreftet det ikke gjorde.
Sa ja til dette tilbudet, så klarer de å sende meg en faktura på ca. 2500, dog inkl. nettleien, og sier vi aldri har tilbudt en avtale på 400,- og at det er bindingstid i minimum 6 mnd. eller så kommer et bruddgebyr i tillegg. Makan til frekkhet.
Har bedt om å få høre lydfila, mellom selger og meg, men dette får jeg ikke.
De hadde vist sendt en sms jeg hadde bekreftet ok på, og denne hadde inneholdt en annen avtale en hva som ble sagt på tlf. men jeg var nok litt for godtroende og skrev bare ok på den, uten å lese hele, trodde jo de var mere seiøse enn å lure folk på denne måten.
STYR LANGT UNNA - DETTE ER SVINDEL !!!

Svar fra Fortum
07.06.2018 10.52
Hei Tom.
Dette var uheldig. Vi har pr. i dag ingen fastpris avtaler å tilby noen kunder. Vi går stadig igjennom salgsrutinene våre, og forsikrer oss om at selgerne våre ikke tilbyr avtaler vi ikke har. Vi kan bare beklage, så kan kundesenteret vårt hjelpe deg videre om du ønsker det.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God erfaring som kunde."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunder hos Fortum etter vi flyttet til Østfold for 5,5 år siden. Veldig kjekt at man får strøm og nettleie på en faktura og full oversikt på dine sider. De sender også god informasjon om hva som gjelder i avtalen. Forsøkte meg på et annet selskap, men gått tilbake igjen til Fortum :)

Svar fra Fortum
07.06.2018 10.50
Hei Marlene.
Så hyggelig tilbakemelding, og velkommen tilbake til Fortum.

Med ønsker om en fin dag videre
Fra Lise Moeskau-Paulsrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Slutter aldri å ringe"

Har man vært kunde hos Fortum, og valgt å bytte leverandør, kan man vente seg at de ringer deg om og om og om igjen, i årevis etterpå. Jeg er så utrolig lei av å bli ringt opp av Fortum, til alle døgnets tider, mandag til søndag. Helt umulig å få dem til å slutte, uansett hva man forteller dem, og de ringer fra så mange forskjellige numre at det ikke hjelper å blokkere.

Grunnen til at jeg sluttet å bruke Fortum, var da min mor begynte å jobbe hos dem, og fikk et innblikk i den utrolig sleipe måten de driver business. De har virkellg ikke kunden i fokus, og har null skrupler når det kommer til å være uærlig.

Svar fra Fortum
22.02.2018 14.02
Hei Yngve.
Det er utrolig trist å høre at du har denne opplevelsen med Fortum.
Vi bestreber oss på å være en attraktiv strømleverandør og ønsker i så stor grad som mulig å være aller best med kundene våre.

Det betyr så klart at vi må prøve å kjempe dere hjem igjen når dere velger å gå bort fra oss, men ikke til den prisen du her forklarer - så klart.
Jeg beklager så mye, og håper du kan sende meg, pr e-post, ditt nav og kontakt info. Slik skal vi få slettet deg fra våre kontaktlister, som beklageligvis skulle vært gjort for lenge siden.

For øvrig setter vi pris på tilbakemeldinger
-og tar disse til etterretning.

Med ønsker om en god dag videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen angrefrist"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skrev under på avtale etter å bli presset av pågående selger.
Sendte angreskjema dagen etterpå men har nå fått beskjed om at det er brudd gebyr på avtalen på 900,- kr hvis jeg ikke inngår avtale med dem.

Svar fra Fortum
03.01.2018 10.31
Hei Stein.
Vi bestreber oss på å møte kundene våre på en god måte og holde det vi lover.
På generell basis kan jeg si at når man skriver under på en avtale får man angreskjema, og har du sendt dette til oss innen 14 dager etter inngått avtale, skal det ikke være noe problem å angre.

Det kan være vanskelig å si noe om din spesielle sak uten å vite fakta.
Kan du ikke sende meg kunde nr. (ev. personalia) så skal jeg sjekke opp saken din og gi deg en tilbakemelding.

Med ønsker om en god dag videre
Fra Lise M-Paulsrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bruddgebyr på 900kr"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør.
Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr.
Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør.
Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake.

Så til alle der ute.
Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp.
Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.

Svar fra Fortum
30.10.2017 15.21
Hei Jonny.
Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år.
Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale.

Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm.
Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din.

Mvh
Lise M-Paulsrud
Fortum
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Gjorde meg til kunde uten å spørre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle melde meg inn hos annet strømselskap, hvor jeg fikk beskjed om å finne mitt målenummer ID. Var fersk her og googlet hva det var, og fortum sin side kom opp med svar. Spurte i chatten om de kunne spore mitt målenr-ID, de svarte ja, og sa de kunne sette den i mitt navn da den sto på gammel leier. Bruker så måle-nr til å melde meg hos planlagt leverandør men mottar aldri regning hos dem. Hvorfor? Fordi Fortum har skyndet seg inn og satt av noe random produkt i mitt navn og meldt meg som kunde hos netteier. Ringte og sa opp med det samme jeg fikk regninger. Kunne spurt meg om jeg ønsket produkt. Går ikke tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Både og"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må si meg enig i tidligere omtaler at markedsføringa er litt vel pågående. Ble møtt av ei meget blid dame utenfor en matbutikk som ble helt i fra seg da jeg sa at jeg hadde Trønder energi som strømleverandør. I følge henne var det helt krise og veldig synd på meg som ble ranet hver måned pga høy strømregning. I et svakt øyeblikk signerte jeg iPaden som plutselig hadde min mailadresse på seg, og jeg angret i et par dager etter. Bestemte meg for å gi det en sjanse og da regninga kom, så ser jeg faktisk at månedsprisen er vesentlig lavere.
Så konklusjonen er - ja, billigere strøm, fin avtale. Men de kundebehandlerne som står på gata må faktisk bli flinkere til å prate ordentlig med folk, gi korrekt informasjon og opptre seriøst. Og ikke minst -ta nei for et nei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tar ikkke nei for ett svar"
8 syns denne omtalen er nyttig

Møtte noen selgere på horisont i Åsane i dag som overhodet ikke tok nei for ett svar, mistet faktisk tellingen på hvor mange ganger jeg sa at jeg ikke var interessert, ikke nok med det, men de fant frem informasjonen min på en på en eller annen nettside for registrering av bytte av strømleverandør hvor de sa at de skulle sjekke noe, da jeg så en tekstboks med tittelen signatur og en knapp med tittelen bestill fikk jeg nok og sa at jeg ikke hadde lyst til å kjøpe noe og gikk.

Hvis fortum ønsker å bli en seriøs aktør en dag bør de kanskje ungå å lære opp sine folk til å forsøke å villede folk på denne måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De lyver"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer møtte 2 selgere på kiwi for 1 eller 2 uker siden. Disse sa til oss at fortum har kjøpt opp hafslund og at vår avtale kommer nå til å bli satt til dyr fortum avtale og rådet oss til å bytte raskt til fortum nå. Jeg har nå ringt til hafslund som sier at dette ikke stemmer, utrolig sleip måte å få nye kunder på. Har tatt kontakt med NVE og media.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger snakker om å gi bedre vilkår en konkurentene, dytter på deg medlemskap via telefon og hus oppsøk. Har kampanjer på det dyreste alternativet for å avslutte kampanjen og skru opp prisene igjen. Ikke bli lurt av markedsføringen deres..

Kundetilfredshet
"Villedende og aggressiv markedsføring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt og informert om at jeg måtte bytte fra Hafslund, og at de hadde en kjempe god avtale for oss som var kunder hos Hafslund. Nektet høre når jeg sa at j ønsket å bli i Hafslund, for nå var d samfakturering og jeg kom til å spare så mye. Når jeg sa at j ville undersøke om d virkelig stemte at Hafslund la ned, så jeg var nødt til å bytte skjønte han ikke hvorfor d var nødvendig når j uansett sparte penger hos han. Og lurte på om jeg ikke lest noen nyheter i d siste. Veldig ubehagelig selger, som drev meget tvilsom salgsprosess. Anbefaler å styre unna.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aggressiv og svært pågående selger!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et svert ubehagelig møte med en selger på Kiwi Gystad Jessheim. Selgeren nektet å gi seg og godtok ikke et nei. Vi forsøkte å si at vi ønsket å undersøke litt mer før vi evt byttet. Dette skjønte hun ikke og sa vi like gjerne kunne bytte med en gang da Fortum leverte best strøm pris.
Anbefaler selgere å ikke være så pågående. Vi kommer ikke til å velge Fortum strøm pga denne opplevelsen.

Kundetilfredshet
"Telefonterror level 10"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er faktisk det verste jeg har vært borti når det gjelder telefonsalg. Tar absolutt ikke et nei for et nei, forteller at de kun har tre negative omtaler inne her, men alle ser jo at det ikke er sant... Jeg skjønner at folk prøver å gjøre jobben sin, men telefonsamtalen jeg hadde var mildt sagt ubehagelig. Hvis alternativet er å betale mer et annet sted for strøm, så gjør jeg gladelig det, for så aggressiv markedsføring nekter jeg å støtte. Ikke at jeg tror på hva de sier da et raskt søk på selskapet sier sitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Skremmende telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt i kveld, da tvang han meg omtrent til å gå til sikringsskapet mitt å fortelle han div.. Han nektet å ta et nei for et nei og det endte opp med at jeg av en eller annen grunn trudde på han og godtok en avtale. De sier det er superbillig med 0,90 kw/t, men det er jo 3 ganger dyrere enn andre steder? Jeg er ung og har null erfaring, da vi nettopp har kjøpt eget hus.. Skal ringe kundeservice i morgen for å klage og si ifra at jeg ikke ønsker å være hos dem.. De stenger selvfølgelig alt av telefoner osv klokken 16.00 så da må jeg bruke tid på jobb.. Takk for meg.

Søk Bytt.no