Meny

Fortum omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fortum
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
103
av 106 innen
strømselskap
25%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
30
8
2
5
111
Sorter omtaler etter
Viser av 156 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Marcus D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fullstendig lureri"

Ble kontaktet av selger på telefon som ville tilby meg og mitt ENK en bedriftsavtale som skulle være kjempebra. Når jeg mottar fakturaen blir jeg belastet for følgende: -Grønt valg -Donasjoner til regnskogfondet -Opprinnelsesgarantier fornybar strøm -Prisfrys -Papirfakturagebyr Dette er tjenester jeg IKKE ble gjort oppmerksom på over telefon, og jeg har aldri hatt en så stor strømregning noen gang. Mildt sagt jævlig skuffa, og forbannet. Styr unna.

Frode I. H
Kundetilfredshet
"Lureri"

Jeg ble over telefon overtalt til å tillate kartlegging av strømforbruk for å få et skreddersydd tilbud. På SMS viste det seg at dette var en bestilling av abonnement. Jeg vil ikke bestille abonnement og føler meg lurt. Jeg sendte umiddelbart e-post til Fortum om dette. Jeg fikk registreringsnummer på sak, men har ellers ikke hørt noe. Ellers gjør jeg aldri bindende avtaler over telefon og ser alvorlig på at et strømselskap går frem på denne måten. -Frode

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA, DU BLIR RUNDLURT"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her ble jeg rundlurt. Som jeg sa til dem, har jeg aldri i mitt liv har så høye strømregninger, som hos dem Fortum. Og da ble jeg lovet på tro og ære det stikk motsatte. De har flere ganger direkte løyet, fått meg til å tro annet fordi de vrei på sannheten OG unnlatt å fortelle om tilleggs kostnader. Fastbeløpet de skrøt over som er kun på 50,-, fikk de meg til å tro var fast nettleie. Og alle tilleggene som grønt valg og donasjone, sa de var en del fra strømbeløpet, og ikke TILLEGG til forbruket. De nevnte heller ikke papirfaktura gebyr på kr 99,-. OG de visste også at jeg ikke er momspliktig, og likevel ble det pålagt mva på fakturaene, det nevnte de heller ikke. På under 3 mnd har jeg betalt mer i strømregning til Fortum enn jeg gjorde til Fjordkraft på 1 helt år, hvorpå de bedyret at det ville bli billigere for meg å bytte til dem. Så STYR UNNA !!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt av selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

En pågående selger mente at jeg ville spare mye på å bytte, jeg oppgå at jeg betalte 42 øre pr kwh, hvor hun sier at det er altfor mye, og at de kunne tilby en mye gunstigere avtale. Jeg byttet og resultatet ble at jeg betalte etter bytte ikke 42 øre men 74 øre pr kwh. Regningen fra Fortum kom da på kr 9400,- for feb mnd. I ettertid skjønner jeg at hun snakket om påslag og ikke total strømpris. Dette er en ufin måte å lure en kunde på, hun skjønte godt at jeg ikke snakket om påslag på 42 øre, det finnes nemlig ikke. Selger sier at jeg misforsto det som ble sagt, jeg sier dette er svindel. Aldri mer Fortun!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Blir stadig ringt opp selv etter å ha bedt dem om å slette opplysninger flere ganger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt e-post og sagt fra i telefonen om at jeg ikke ønsker å bli ringt opp av deres selgere. De respekterer ikke dette, og prøver til og med å spøke om det i telefonen. Så tør de faktisk å anbefale at man registrerer seg i Brønnøysundregisteret mot telefonsalg, som om det er noe nytt. Via e-post sier de at det tar hele 4 uker å få reservert meg, men det forklarer ikke hvorfor jeg 5 uker senere blir oppringt igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Arrogant kundeservice og endrer avtale uten å gi melding"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til e-Strøm hos Fortum for mange år siden da den var Billig den gangen. Ettervært har prisen og påslag blitt stadig dyrere. Selv spotprisen er dyrere hos Fortum enn hos de fleste andre leverandører! Og orientering om endringer i abb hos Fortum er total fraværende. eStrøm ble for en tid siden ikke tilgengelig lengre for nye kunder, men den ville fortsette for kunder som hadde den fra før ble det sagt. Men det stemte ikke! På nyåret -21 oppdaget jeg at mitt abb var endret til Fortum Marked den 1/8-20, og da uten å gi orientering. Ved kontakt kundeservice ble jeg møtt av en arrogant og lite kundevennlig rådgiver (dette var ikke første gangen) som kunne fortelle at de har sendt melding om dette i posten. Dette er nonsens tull da jeg har full kontroll på min postkasse. På "min side" hos dem er det en boks oppe til høyre som heter meldingsboks, og denne er for meldinger til/fra Fortum. Denne har ikke blitt brukt i det heletatt. En endring i avtale burde vært lagt inn her etter mitt syn. Vi har to avtaler, hjemme og på hytta. For to dager siden byttet jeg begge til Agva Kraft 12. Da Fortum oppdaget dette ble "min side" hos dem slettet og ikke lengre tilgjengelig selv om jeg fortsatt har faktura liggende der. Etter min erfaring med Fortum så fortjener dem ikke mere enn maks 1 stjerne! Styr langt unna Fortum!

Christian F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Innlogging på nettsiden fungerer ikke, jeg har sendt to emailer de siste to uker uten å få svar og ingen svarer på kundetelefonen. Slik kundeservice er uakseptabel og det ligger an til bytte av strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"prisfrys"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk beskjed om når prisfrys ikke benyttes så er gammel avtale på lass. Men fakturagebyr og utgifter pr mnd på prisfrys kommer hver mnd. Ca 170 nok. Jeg har bed leverandøren fjerne prisfrys omgående. Hvis det ikke skjer biytter jeg leverandør omgående.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Banditter!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt trill rundt av selger! Han sa bl.a at strømleverandøren jeg hadde da han ringte er fortums datterselskap, at han kunne se hva jeg betalte der, og at de kunne levere mye billigere! Bare svada! Jeg blir fakturert for ting jeg ikke har bestilt! Det tar 2 uker før de svarer på e-post i "kundeservice" STYR UNNA!!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr på 500 kr på avtale uten binding"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri mer Fortum. Fikk et bruddgebyr på 500 kr på en avtale uten binding. Skjulte kostnader som ikke fremgikk av avtalen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjapt og enkelt"

Har fått hjelp av Fortum mange ganger, de er alltid hyggelige og effektive. Ting skjer kjapt og det er aldri noe problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke som avtalt og helt umulig å få tak i ..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkt å bruke Fortum til å levere billading på hytta i Nord-Aurdal. Da måtte jeg også bytte til de som strømleverandør. De skiftet veldig raskt over abonnementet men de stiller ikke opp på billader som er den egentlige grunnen til at jeg valgte de. Prøvd i flere uker å komme i kontakt med de for å få den montert, men de tar ikke telefonen. Svarer ikke på mail henvendelse. Og den ene gangen jeg fikk snakke med en person satte vedkommende meg over til noe / noen som ikke tok telefonen på 40 min og da la jeg på.. Må på det sterkeste advare mot å bruke Fortum! Forsøker nå å komme meg ut av avtalen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oversiktlig og rimelig avtale + rabatt på hurtiglading"

Rimelig pris, grei og oversiktlig app og ikke minst -15% på hurtiglading. Lader mye langs veien, så der spares det en god del. Forbedring kunne vært som Tibber har, at man ser mer info i appen om når prisene varierer og kan motta varsel når prisene blir høye osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lik alle andre."

De er som alle andre,vil tjene mest mulig.Noe er bra,og noe er dårlig.Har en spot avtale,og det gjevner seg ut i løpet av året.Det som jeg syntes er noe dritt med alle strømselskaper er at de ikke komme fram med den prisen med nettleier når de legger ut avtalene sine.Jeg betaler som sikkert alle andre,mer i nettleie en i strøm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt da jeg byttet til annen strømleverandør og han sa jeg kom til å angre og lo av meg. Kommer aldri til å anbefale de til noen.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Monica L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har IKKE (!!) bestilt forsikring fra dere, da jeg er forsikret gjennom bank!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har IKKE (!!) bestilt forsikring gjennom dere, da jeg er forsikret gjennom bank!! Det skal IKKE (!!) være min jobb å printe ut et angreskjema for noe jeg ALDRI (!!) har bet om !! Min kjæreste er advokat, bare nevner det!! Slett min "forsikringsavtale" PROMPT !! Jeg flytter nok også strømabonnement sånn som dere holder på, ALDRI opplevd positivt kundeforhold, og dere fortjener mindre enn noen nye sjanser!! Did I make myself clear enough?? Med uvennlig hilsen Monica L.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sier de er billigst, men er langt der ifra... aldri hatt så dyr strøm.. Byttet tilbake tilbake til gamle levrandør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer, kort og godt."
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendte angreskjema samme dag som avtalen ble inngått. Bare en masse unnskyldninger at det var ikke folk på jobb på grunn av jula. Trodde faktisk ikke det fantes slike selskaper 2021 med så mye konkurranse. Så STYR UNNA Fortum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri før har det vært stressende å kjøpe strøm"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et tilbud og i forbindelse med flytting og takket ja. Fortum skulle levere strøm til meg fra 15. Oktober. 1. November får jeg sms om at strømavtalen var i gang. Jeg ringte de dagen etter og forklarte situasjonen og hvor jeg tenkte misforståelsen kunne ha oppstått. Dette har de tilsynelatende ikke klart å rette opp, selv om jeg utallige ganger har ringt og purret på de. Kort fortalt har det aldri vært så stressende noen gang å kjøpe strøm. Etter jeg byttet leverandør, registrerte de meg som kunde igjen, uten mitt samtykke. Da jeg gjorde de oppmerksom på dette, slettet de meg som kunde, slik at jeg måtte innom Tensio som leverandør, før selskapet jeg egentlig har valgt, kunne ta meg tilbake igjen. Til tross for at jeg har gitt ettertrykkelig beskjed om at jeg aldri kommer til å bli kunde hos de igjen, at jeg kun ønsker fakturaen min og bli ferdig - ringer de meg hver dag. Jeg har heller ikke mottatt faktura eller noe av den informasjonen de har lovet meg på mail. STYR UNNA FORTUM OM DU VIL HA ET LETTERE LIV!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Hold dere unna Fortum"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vil si Fortum Energi er svindel. Dyreste strømselskapet jeg har hatt. Lover billig strøm, men ender opp å betale dobbelt så mye som du får fra andre leverandører. Selv om du bruker lite eller mye strøm får du, i allefall jeg samme beløp på de 3 månedene jeg hadde Fortum. Sier du opp får du med en gang faktura på dobbelte av hva du vanligvis fikk. Alt er bedre enn Fortum.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Banditter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk oppringing av en representant fra selskapet som lovet gull og grønne skoger. Gratis strøm i en mnd. Alt var feil. Når firma har 1.8 stjerner i snitt, bør noen i selskapet forstå at en ikke kan drive et firma som har som målsetting å lure kundene. På sikt går det som det har gått. Dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt, dårlig og forvirrende fakturering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lokket inn som kunde på en ganske aggressiv kampanje. Viste seg å være dyrere enn min gamle leverandør. Slengte på noen tøvete ekstraposter som Grønn energi og Regnskogfondet. Noe jeg aldri aksepterte. Svarte ikke på henvendelser og hadde et underlig regime med fakturaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ekstremt god avtale, men litt på trengende selger"

Dette var jeg veldig skeptisk til, men jeg testet det likevel. var en prøve periode på 30 dager. Strålende fornøyd

Ikke P. K. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Spesiell salgsstrategi"
5 syns denne omtalen er nyttig

bestilte tilbud fra flere leverandører, og Fortum ringer. Litt pushy selger - lar meg ikke fullføre setningen før hun begynner neste. greit nok. tilbyr meg så bra tilbud og 3 måneder gratis prøveperiode etc. jeg spør om å få tilbud på papir/mail - det kan de ikke gjøre, men det hun foreslo, var at jeg skulle bare akseptere det de kom med, og så kunne jeg bytte til noen andre om jeg ikke var fornøyd. Hvilket firma sender ikke tilbud til potensielle kunder????

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA"
5 syns denne omtalen er nyttig

De første regningene jeg fikk var med purregebyr og videre sendt til et inkassobyrå. Ringte de og sa ifra. De hadde ingen feil. Mange telefoner for å ordne opp. Har sakt opp nå. Mitt råd er styr unna disse er ikke helt på nett 😡😡

Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fortum OBOS Medlemsstrøm
Timespot - Fortum
156 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
803 kr /mnd
60,21 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Hyttestrøm
Timespot - Fortum
156 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
871 kr /mnd
65,35 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Marked
Timespot - Fortum
156 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
891 kr /mnd
66,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Stabil
Variabel pris - Fortum
156 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 018 kr /mnd
76,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fortum Trygg
Variabel pris - Fortum
156 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 092 kr /mnd
81,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR