Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
95
av 101 innen
strømselskap
33%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
21
7
0
3
53
Sorter omtaler etter
Viser av 84 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uprofft firma som lurer kundene sine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På grensen til svindel.."
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!

Kurt A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forbanna drittfirma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt uklart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uventet dårlig kundebehandling."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde hos Fortum i 2014 da jeg kjøpte meg elbil, og fikk vite at ved å være strømkunde både bolig og hurtiglading, kunne jeg få gode priser. Og det var jo riktig det. Alt vel så langt. Men etter 5 år som kunde så forventer man noe mer enn svada som svar når det stilles spørsmålstegn ved kundeservicen. Nylig gikk avtalen ut og ny avtale aktivert. Det er i seg selv greit. Men jeg oppdager at Fortum legger på et ekstra gebyr på kr. 39 for at jeg ikke har avtalegiro! Jeg mailer og opplyser at jeg i alle år som kunde har brukt E-faktura. Men det er ikke nok, for iflg Fortum og den nye avtalen må man ha både avtalegiro og E-faktura?!?! Jeg etterlyser logikken i dette. Og får svar tilbake om at jeg MÅ ha begge. Avtalegiro med autotrekk, også kommer E-fakt opp i nettbank som en kvittering. WOW, fiffi løsning. Hele poenget med avtalen (som det står i deres vilkår) er at de kr 39 blir fakturert hvis kunden ikke har elektronisk betalingsmetode og det blir fakturert i papirform!!! Ok, så Fortum mener da at E- faktura ikke er nok? Fortum gir seg ikke, og jeg stiller et ultimatum. Fjern de 39kr eller så finner jeg meg en annen leverandør. Svaret jeg får er nokså arrogant. Vi får dessverre ikke endret vilkårene i avtalen. Konklusjonen er: Fortum mener de 39kr er verdt å holde på men at de mister meg som kunde. Her har dere litt å lære når det kommer til kundebehandling Fortum. I alle år som kunde hos dere har jeg oppfattet dere som seriøse, men etter gjennomgang av omtaleloggen her på Bytt.no og andre steder, så ligger dere jo vanvittig langt nede. Kanskje revurdere deres kundebehandlingspolicy eller bytte ut ansatte?

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.51
Hei, Tinh.

Jeg forstår din frustrasjon, men det er dessverre ikke slik at de som sitter på vårt kundesenter har myndighet til å endre vilkår på våre avtaler.
Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Fortum i rundt 9 måneder er jeg endelig gått lei av den elendige kundeservicen. Ikke en eneste gang iløpet av de 9 månedene klarte de å sende faktura til riktig adresse, og hver gang nektet de å trekke tilbake purregebyret. I tilllegg har selve opplevelsen med kundeservice på telefon vært så horribel at jeg nesten ikke kan sette ord på det - nedlatende, uverdiggjørende oppførsel.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Eira.

Beklagelig å høre om din opplevelse ved kontakt med vårt kundesenter. Våre kundebehandlere strekker seg langt for å gjøre hver enkelt kunde fornøyd.
Uten å ha direkte innsyn i din sak så er det vanskelig å si hvorfor du ikke har mottatt dine fakturaer. Send oss gjerne en mail til kundeservice@fortum.com, så kan vi undersøke det litt nærmere for deg.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var allerede en fornøyd LOS kunde, så av en eller annen grunn dukker disse selgerne opp og som de mener er sendt av borettslaget selv pga de har så billig pris. Selgeren viser seg å være svært pågående gjør at jeg ender opp med å signere avtale da de lover markedets laveste pris som viser seg å være i form av en fast månedsavtale. Først når den første faktura kom viste det seg at denne var på kr. 640,- og varte 3 mnd, før de økte prisen til kr. 1030,- pr mnd og denne kommer i 5 mnd. Totalt kr 7070kr fordelt på 8 mnd! og da må jeg vurdere andre leverandører, så dyr strømpris skal det vel ikke være? Fakturaene er dessuten uforståelige og når det i tillegg blir så dyrt, ja da har man ingen andre valg enn å bytte leverandør. Ja, jeg er villig til å betale bruddgebyr på kr 900,- (6 mnd bindingstid) for å slippe så dyre fakturaer, men så tar den siste faktura kaka og jeg spør; hva hvorfor hvordan, kan den siste faktura komme på kr 3160,- (juni mnd)? hva er dette? og det står ikke noe forklaring på hva denne faktura er, annet enn "restanse tidlig. faktura" hva vil det bety? at tidligere faktura ikke er betalt? ikke er oppgjort? er ikke kr 7070kr på 8 mnd nok betaling? Konklusjon: uforståelige fakturaer og svært dyre priser gjør at jeg bytter leverandør. Jeg føler meg lurt og det er trist når man attpåtil blir straffet med så høy sluttfaktura.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Sjm.

Som jeg forstår av din forklaring, så har du fått tjenesten vi tilbyr som heter Lik Betaling. Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende.
Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar.
Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble snakket til via stand. Ubehagelig møte. Sa de skulle gi meg et tilbud på strøm, og i den forbindelse trengte litt info. Etter de hadde fått info sa de at jeg byttet til dem for å få skreddersydd strøm. Det var ikke lenger et tilbud, men snakk om å faktisk bytte av strømleverandør. Dette sa de ikke ifra om på forhånd og jeg var heldig som oppdaget dette selv etterhvert. Til tross for at jeg ville avslutte samtalen ville de ikke la meg gå. Ble veldig innpåsliten og pågående. Etter lang tid måtte jeg bare forlate. Lureri og svindel hele greiene.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.50
Hei, Kristine.

Jeg beklager din opplevelse av selger på stand. Selger ville nok bare forsøke å gi deg et godt tilbud, men jeg beklager at du opplevde det som ubehagelig.
Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, det er på denne måten vi kan gjøre en enda bedre jobb.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
"Pågående dør selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer selger på døra for å tilby billig strøm, kan sikkert være det, jeg sier høflig nei jeg skal ikke bytte, forsetter å bable i vei, maser om hvem som leverer strøm, hvor mye jeg har i regning, spiller ingen rolle jeg skal ikke bytte. sier jeg har hatt samme leverandør i 15 år og er fornøyd med dem. Gir etter mye mas navnet på leverandør, sjekker på en PAD , å ja vi er billigere , hele 4 øre, har allerede gitt beskjed 7 ganger at jeg skal ikke bytte, ennå klarer han ikke stoppe, får gave på kr. 500.- om du velger oss. NEI jeg skal ikke bytte, skjønner ikke selgere hos dere forskjell på JA.......NEI ?????????? Kanskje lurt å gi alle en boks med Q-tips

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.49
Hei, Kurt.

Vi takker for din tilbakemelding, og vil forsikre deg om at vi tar dette videre med rette vedkommende. Dette er ikke en måte Fortum ønsker å fremstå på, videre vil jeg påpeke at selgerene der ute gjør en god innsats for å innhente nye kunder og gi de et godt tilbud.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket og bærekraftig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min opplevelse av Fortum har ikke vært noe annet enn bra, jeg hadde tidligere fjordkraft og nå har regningen min blitt halvert.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.49
Hei, Viktor.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, fornøyde kunder er viktig for oss.

Ha en fin dag.
Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Aggressiv markedsføring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom på døren og sa at Fortum hadde kjøpt opp Hafslund og at de hadde et velkomsttilbud. Jeg sa at jeg ville se vilkårene før jeg byttet, de skulle komme på SMS og jeg kunne svare nei på denne når den kom. Selgerne var ubehagelige og la ord i munnen på meg. Jeg har ikke fått noen SMS, bare en e-post om at jeg har bestilt strøm og at jeg kan angre kjøpet innen 14 dager. Kommer ikke til å velge fortum etter denne opplevelsen.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.49
Hei, Kb.
Det er riktig at Fortum og Hafslund nå er innenfor samme konsern, men Hafslund strøm er fremdeles en selvstendig strømleverandør.
Det er beklagelig å høre om din opplevelse av selger, det er ikke slik Fortum ønsker å fremstå. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar dette med oss videre.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt"

Sender regninger med høyere målestand enn hva som er reelt og nekter å betale tilbake for mye innbetalt og ligger skylden på andre. Ved overgang til elhub systemet. Kundebehandler vet ikke hva kwh betyr. De bare lurer for med billige avtaler for så å svindle de mot slutten av bindingstiden. Helt utrolig at folk kan oppføre seg slik.

Svar fra Fortum
02.08.2019 10.49
Hei, Thomas.

Om man får en faktura med feil målerstand, vil det rettes mot neste fakturering.
Vi har ulike kampanjeavtaler på strøm hvor man da får en rimeligere pris mot en avtaletid. Vilkår og informasjon om avtalen blir sendt ut til kunden før oppstart.

Mvh Lene
Fortum Kundeservice
Morten T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lure avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud om lik betaling. Dette skulle være meget gunstig sa selger. Etter nærmere undersøkelse er avtalen dyrere og ved avslutting blir du sittende igjen med en regning som er 3 ganger vanlig fordi de klarer ikke estimere riktig.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble garantert lavere strømregninger..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble garantert lavere strømregninger, endte opp med nesten dobbelt så dyrt som eidsiva, bare løgn! Styr unna Fortum!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De ringer og ringer ustanselig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De ringer meg flere ganger i uka, uavhengig om du er kunde eller ikke, og de bruker digital oppringning, som ikke er tillatt i Norge. Jeg har sendt dem epost og bedt dem om å fjerne meg, noe de har bekreftet. Likevel ringer de igjen dagen etter! Dette har skjedd så mange ganger nå, at jeg politianmelder dem for trakassering!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.41
Hei Atle. Vi beklager om vi har kontaktet deg mange ganger og det skal selvfølgelig ikke skje når du først har takket nei en gang.
Hvis du har sendt oss e-post, så har vi nok også reservert deg men det kan ta noe tid før du blir reservert fra ringelister. Du kan også be om å bli reservert når du blir kontaktet av vår selger og blir da reservert med en gang hos salgsselskapet vårt.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kai Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig og miljøvennlig! Det er på tide å gjøre ett oppgjør med klimaendringene i verden. Det minste vi kan gjøre er å bytte strøm til en leverandør vi vet handler grønt! Ikke støtt atomkraftverk o.l!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.38
Hei Kai, og tusen takk for din hyggelige tilbakemelding :)

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Two faktura for the same month"
3 syns denne omtalen er nyttig

Really bad kundeservice. They sell us a fixed price 1660kr in december that was supposed to start working in january. We accepted. We have been with them 2 years and all payments went automatic from our account. They didnt take money in december from the bank (we dont know why and they send by post TOGETHER faktura for december (3600) and the lik betaling (1660) for january. We contact kundeservice and we just got the answer YOU NEED TO PAY and that they can not take the money from the bank because they change the contract. We never got this information. We payed both faktura by hand. January on date. A couple pf days later we got a faktura also for january of 5000kr, but automatic ON THE BANK. Still no explanation from kundeservice. They say they want to give us back 1660... sorry? We payed on time! You need to give back 5000kr. We have never been a not paying customer.

Svar fra Fortum
05.03.2019 09.44
Hi Jara.

We are sorry to read that you been experience problems with our Lik Betaling service, and it seems like there have been misunderstandings here.

Since there are some personal details involved that we dont can post on this site, I have sent you an e-mail on your gmail with more information to get this sorted out.

Sincerly
Trond
Fortum Customer Service
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Fred.

Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-)

Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond, Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En avtale som alltid greier å ligge ørlittegrann foran de andre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet avtale og leverandører en del ganger, endte jeg opp med en fin spotprisavtale hos fortum. Dette er en avtale som jeg stadig finner ut at er blant de billigste hver gang jeg tar en kjapp tid på dagens pris og sammenligner på Fortum.no

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Ruben, og takk for den hyggelig tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på :-)

Vi ønsker deg en fin dag!

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en lang historie, så for de som ikke vil lese alt tar jeg konklusjonen først: Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum! I desember oppdaget jeg på strompris.no, at Fortum hadde en avtale med negativt påslag og binding i 6 måneder. Strompris.no er en nettside der den enkelte strømleverandør selv er ansvarlig for å vedlikeholde prisene som ligger der, mens nettsiden administreres av Forbrukerrådet. Jeg bestilte dermed strøm fra Fortum ut fra disse opplysningene. Bekreftelsen jeg fikk på mail viste da en pris som var lik spotpris (uten negativt påslag) og med binding i 6 måneder. Jeg kommenterte at dette ikke stemte med det grunnlaget jeg hadde bestilt etter. Jeg fikk da beskjed at det som lå på strompris.no ikke stemte og de spurte om jeg likevel ville bli kunde. Jeg svarte at om de ikke fulgte avtalen på srompris.no ville jeg ikke bli kunde. Stor var derfor overraskelsen da jeg fikk brev der det sto at de ønsket meg velkommen som kunde. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var kunde. Men kundeservice på Fortum nytter det ikke å snakke med. De hadde registrert meg som kunde og med en pris som var lik spotpris. Jeg ba dem stryke meg som kunde siden de ikke fulgte prisen de selv hadde liggende på strompris.no og jeg i tillegg hadde sagt at jeg ikke ville bli kunde. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta kontakt med annet selskap og bytte, skulle da slippe å betale bruddgebyr. Da jeg bestilte hos annet selskap kom det sms som minnet på om at jeg ville bli belastet bruddgebyr. Til tross for at jeg sendte med utskrift av Fortums avtale fra strompris.no nektet de å godta det. Har hatt kontakt med Forbrukerrådet som er klar på at Fortum har gjort feil. Saken er nå også meldt Elklagenemnda. Så mitt beste råd er: Hold dere unna Fortum, man risikerer å bli kunde på dårlig grunnlag bare man kontakter dem og de har det er total mangel på kundeservice i selskapet

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Knut.

Vi vet du har vært i kontakt med oss angående dette og vi ønsker å presisere her som vi har gjort i dialog med deg på e-post, at Fortum i løpet av det siste året ikke har hatt noen strømavtaler med negativt påslag og det er bakgrunnen for at vi ikke kom til enighet i din sak og derfor ikke kan etterkomme dine krav. At du velger å gå videre med din sak er derfor uungåelig for oss. Videre ble du heller aldri fakturert gebyr fra oss, som lovet, selv om den automatiske tekstmeldingsutsendelsen fra oss sa det før faktura var sendt deg.

Strømavtalen det gjelder er Strømdeal (https://www.fortum.no/stromdeal) og denne har vi hatt tilgjengelig for våre kunder i over to år og aldri hatt negativt påslag på, men derimot hatt veldig mange fornøyde kunder på og som vi er stolte av å kunne si er en av de mest gunstige strømavtalene på markedet over tid med null i påslag de første seks månedene og deretter bare 4,55 øre\kWh i påslag.

Vi ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
"Styr unna dette selskapet Fortum!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor som er dement, fikk «Takk for bestillingen» brev. Som jeg skjønner det er hun nå i ferd med å bli Fortum strøm kunde. Hun husker mye og mener at det ikke er bestilt ny strøm. Hennes telefon er reservert mot selgere (for info:reservasjon er fornyet). Nå er jeg forbanna. Hennes adresse er feil, derav forsinket leveranse av brev med angrerett. Står i brevet når bestillingen er mottatt 25.01.2019, 15:22:08, men står ikke hvordan hun har bestilt og vedkommende som har tatt mot bestilling. Antar at dette har skjedd over telefonsalg. Eller tar disse idiotene og sender ut te folk at de er blitt kunde. Hvor i hel#%te finner de databasene som de lager disse svindlerne fra. Kjerringa har bodd samme sted hele livet og har kun hatt en adresse.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Bent.

Dette hørtes absolutt ikke bra ut og vi håper du har vært i kontakt med oss angående dette? Hvis ikke ønsker vi gjerne at du gjør det og vedlegger eventuelt vergebrev om det er oppnevnt, som vi ofte opplever demente har.
Dette kan du da sende til kundeservice@fortum.com og merk "Sak fra Bent - Bytt.no".

Vi ser frem til å høre fra dere!

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forfalsket signatur"

Fortum er så desperate etter å få kunder at de forfalsket underskriften til kjæresten min. Han fortalt de at det er jeg som styrer strømmen da det er midt hus og at han ikke har noe med det å gjøre, men han kunne få et tilbud på Mail. Dette var ikke en bestilling BARE et tilbud. Dette ente med forfalsket kontrakt underskrift og det bare med en R..! Å tid ble en bokstav godkjent signatur!!! De er så frekke!! Vil aldri anbefale fortum på noen som helst måte! Har også vært i kontakt med politiet da dette er svært ulovlig!!

Svar fra Fortum
08.01.2019 07.51
Hei Christina.

Dette høres absolutt ikke bra ut og her må vi bare beklage denne hendelsen.
Dessverre hender det at noen få av våre selgere av og til blir litt for ivrige, og vi må her si til dere at vi settes pris på at dere sier ifra til oss, slik at vi får ordnet opp i dette internt, og vi skal her også ha ordnet opp i dette for dere antar vi?

Siden du bare skriver ditt navn her, får undertegnede ikke sett hva som er gjort i din sak, men på generelt grunnlag vil samtlige av våre kunderådgivere forsøke å rydde opp i dette på best mulig måte, og dersom det ikke er gjort så send meg gjerne en e-post på kundeservice@fortum.com og merk den med 'Til Trond- Ref Bytt.no'

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot"

Sa opp abonnementet innen angrefristen på 14 dager, men dette ble tydeligvis aldri registeret og plutselig var jeg kunde uten at jeg ville. Så da måtte jeg ha Fortum en stund før jeg byttet tilbake til min tidligere strømleverandør. Fikk tilsendt regninger i digipost og ikke noe på mail eller i posten første gang, synes dette bare var mye rot og unødvendig hodebry for å rydde opp. Frarådes

Svar fra Fortum
21.12.2018 14.41
Hei Linn.

Leit å høre dette og vi forsøker alltid å være proaktiv på dette feltet for å gi en best mulig service, og minst mulig bry for kunder. Dette fordi vi ønsker å gi våre kunder, selv om noen av dere angrer på avtalen, et godt inntrykk av både Fortum og vår kundeservice i tilfelle du skulle komme over oss ved en senere anledning.

Skulle det være noe feil på din faktura for den lille perioden du var hos oss, så ønsker vi selvfølgelig at du tar kontakt med oss.

Ønsker deg og dine en riktig fin jul.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Sigrid J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"

Jeg har vært kunde hos Fortum i over 2 år, men byttet strømavtale i august. Tenkte da ikke noe over at det kunne være bindingstid, og ble heller ikke informert om dette ved endring. Da jeg valgte å gå over til en annen strømleverandør i november la de til et bruddgebyr på 900,- kroner på sluttfakturaen. Da var jo halve bindingstiden på 6 måneder gått, men det var ikke mulig å komme i dialog med Fortum om å justere bruddgebyret ned på grunn av. Eneste muligheten til å unngå bruddgebyret var å bli kunde igjen, og da med nye 6 måneders bindingstid. Enden på visa er at jeg aldri blir kunde hos Fortum igjen, og jeg vil også advare andre mot bindingstiden de har og evt. "brudd" på denne.

Svar fra Fortum
07.12.2018 17.38
Hei Sigrid J.

Her høres det ut som at du har fått tilbud om vår aller beste avtale, Strømdeal i tilsammen 9 måneder helt uten noe som helst påslag, og det er jo igrunn en ganske god deal for deg som kunde.

Når våre kunder bytter strømavtale skal det alltid sendes en ordrebekreftelse med mer informasjon om avtalen, men om det ikke er gjort det så beklager vi det. Det skal også sendes deg en SMS med påminnelse om avtaletid før du formelt sett har byttet strømleverandør, slik at du kunne utsette bytte av leverandør til din avtaletid var ute hos oss.

Vi ønsker iallefall å takke deg for ditt to år lange kundeforhold hos oss og ønsker deg og dine en fin juletid.

Mvh
Fortum Kundeservice
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
84 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
846 kr
50,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
84 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
929 kr
55,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR