Jeg har IKKE (!!) bestilt forsikring gjennom dere, da jeg er forsikret gjennom bank!! Det skal IKKE (!!) være min jobb å printe ut et angreskjema for noe jeg ALDRI (!!) har bet om !! Min kjæreste er advokat, bare nevner det!! Slett min "forsikringsavtale" PROMPT !! Jeg flytter nok også strømabonnement sånn som dere holder på, ALDRI opplevd positivt kundeforhold, og dere fortjener mindre enn noen nye sjanser!! Did I make myself clear enough?? Med uvennlig hilsen Monica L.
Sier de er billigst, men er langt der ifra... aldri hatt så dyr strøm.. Byttet tilbake tilbake til gamle levrandør
Sendte angreskjema samme dag som avtalen ble inngått. Bare en masse unnskyldninger at det var ikke folk på jobb på grunn av jula. Trodde faktisk ikke det fantes slike selskaper 2021 med så mye konkurranse. Så STYR UNNA Fortum.
Fikk et tilbud og i forbindelse med flytting og takket ja. Fortum skulle levere strøm til meg fra 15. Oktober. 1. November får jeg sms om at strømavtalen var i gang. Jeg ringte de dagen etter og forklarte situasjonen og hvor jeg tenkte misforståelsen kunne ha oppstått. Dette har de tilsynelatende ikke klart å rette opp, selv om jeg utallige ganger har ringt og purret på de. Kort fortalt har det aldri vært så stressende noen gang å kjøpe strøm. Etter jeg byttet leverandør, registrerte de meg som kunde igjen, uten mitt samtykke. Da jeg gjorde de oppmerksom på dette, slettet de meg som kunde, slik at jeg måtte innom Tensio som leverandør, før selskapet jeg egentlig har valgt, kunne ta meg tilbake igjen. Til tross for at jeg har gitt ettertrykkelig beskjed om at jeg aldri kommer til å bli kunde hos de igjen, at jeg kun ønsker fakturaen min og bli ferdig - ringer de meg hver dag. Jeg har heller ikke mottatt faktura eller noe av den informasjonen de har lovet meg på mail. STYR UNNA FORTUM OM DU VIL HA ET LETTERE LIV!
Vil si Fortum Energi er svindel. Dyreste strømselskapet jeg har hatt. Lover billig strøm, men ender opp å betale dobbelt så mye som du får fra andre leverandører. Selv om du bruker lite eller mye strøm får du, i allefall jeg samme beløp på de 3 månedene jeg hadde Fortum. Sier du opp får du med en gang faktura på dobbelte av hva du vanligvis fikk. Alt er bedre enn Fortum.
Fikk oppringing av en representant fra selskapet som lovet gull og grønne skoger. Gratis strøm i en mnd. Alt var feil. Når firma har 1.8 stjerner i snitt, bør noen i selskapet forstå at en ikke kan drive et firma som har som målsetting å lure kundene. På sikt går det som det har gått. Dårlig.
Ble lokket inn som kunde på en ganske aggressiv kampanje. Viste seg å være dyrere enn min gamle leverandør. Slengte på noen tøvete ekstraposter som Grønn energi og Regnskogfondet. Noe jeg aldri aksepterte. Svarte ikke på henvendelser og hadde et underlig regime med fakturaer.
Dette var jeg veldig skeptisk til, men jeg testet det likevel. var en prøve periode på 30 dager. Strålende fornøyd
bestilte tilbud fra flere leverandører, og Fortum ringer. Litt pushy selger - lar meg ikke fullføre setningen før hun begynner neste. greit nok. tilbyr meg så bra tilbud og 3 måneder gratis prøveperiode etc. jeg spør om å få tilbud på papir/mail - det kan de ikke gjøre, men det hun foreslo, var at jeg skulle bare akseptere det de kom med, og så kunne jeg bytte til noen andre om jeg ikke var fornøyd. Hvilket firma sender ikke tilbud til potensielle kunder????
De første regningene jeg fikk var med purregebyr og videre sendt til et inkassobyrå. Ringte de og sa ifra. De hadde ingen feil. Mange telefoner for å ordne opp. Har sakt opp nå. Mitt råd er styr unna disse er ikke helt på nett 😡😡
Har hatt fortum i ca 1 år og betalt det eg følte var en høy Fastpris. Da eg bestemte meg for å bytte strømselskap fekk eg plutselig en regning på over 4000 kroner. I tillegg til dette så får eg 2 eller flere telefoner fra fortum hver bidige dag.
Det hele startet da de byttet strømleverandør for meg UTEN TILLATELSE, INKL. ALLE MULIGE EKSTRAKOSTNADER. Skulle få motta ulike tilbud etter prøveperiode. Fikk først de én uke etter at de hadde bestemt seg for å ta saken ut av mine hender totalt! Fy. Skam dere. Hør på hva kundene faktisk sier på telefonen, og responder BEDRE på epost etter at dere har fasilitert en slik skitsituasjon. Har bare gitt meg jobb og hodepine å måtte ordne opp i dette etter dere.
Prøvde å starte et abonnement med dem og fortalte dem at jeg ville kontakte dem når jeg har informasjonen jeg trenger fra utleieren. Snakket med noen på telefonen og snakket med noen på e-post og fortalte dem dette. Nå ringer de meg minst 3 ganger om dagen og sender meg mange meldinger. Jeg føler at jeg blir jaget og er veldig ukomfortabel. tenker å velge et annet selskap på grunn av dette.
Ble prakket på en måneds testperiode av en selger jeg ikke kunne bli kvitt, hvor jeg ble fortalt at jeg hadde angrerett på 14 dager. Sendte inn angrerettsskjema i posten, men de overførte meg til Fortum uansett. Muligens et ok strømfirma sånn generelt, men med slik forretningsskikk så er det ikke noe for meg.
Useriøs og elendig kundebehandling. Selger holder ikke avtaler Rot med faktura. Ikke lydhør for egne feil og ikke løsningsorientert. Styr unna for alt i verden. Måtte de gå konkurs slik at ikke flere blir lurt.
Forferdelig, uønsket mas. De har ringt meg 10 ganger, med 5 forskjellige numre. Jeg har lagt på og blokkert alle sammen, de men ringer fortsatt. Vil ikke ha noe som helst med Fortum å gjøre!!
Jeg har nå fått flere Ubehagelige telefoner fra en som sier han er fra Fortum, noe jeg må spørre om flere ganger, for det sier han altfor fort. Han spurte om mange spørsmål om leiligheten som jeg synes er ubehagelig uten å få en sikker bekreftelse på at han er fra et seriøst selskap. Det er kanskje ikke den beste strategien å få en jente i 20 årene til å beskrive hele leiligheten sin til en vilt fremmed mann på telefonen??? Ekkelt var det! Jeg svarte at jeg ikke viste, siden jeg syntes hele samtalen var ubehagelig. Da ble han irritert... Jeg sa også at det ikke var jeg som håndterte strømavtalen og at han måtte snakke med min samboer, men det utnyttet han bare og slang på alt det dere kan tilby. Eneste måten å bli kvitt han var å si at han kan ringe senere. Jeg blokkerte dette nr da jeg ikke fikk noe treff på deres bedrift på gule sider eller 1881. Ble ringt opp i dag, og flere dager, av samme fyr, men annet nr, og han var unnvikende hvor han hadde informasjonen fra... disse nr er heller ikke oppført. Er det virkelig slik dere viser en «troverdighet« og skaffer dere nye kunder?
Selger på døra påstår han kommer for å foreta en forbruksmåling på en måned. Jeg spør om han skal selge meg noe, noe han svarer nei på. Jeg sier jeg ikke er interessert flere ganger, men han gir seg ikke med å stille spørsmål. Jeg må tilslutt bare lukke døra.
Selger utgir seg for å reise rundt å kartlegge strømforbruket i området. Sier flere ganger jeg ikke skal bytte men blir forklart masse ting. Er ulovlig å samle data om privatpersoner så kommer til å melde i fra om brudd på gpdr reglene.. Firmaer som selger på døren er som regel såpass desperate at med en gang dere ringer på min dør har dere bevist hvor dårlig produkt dere har og lastet bort både min og selgers energi. Selgers virket svært grei og hyggelig altså og unner han en god og seriøs salgsjobb. Hadde også krevet en viss dresscode og navneskilt samt noe materiale når man ringer på hos folk.
Jeg ble kunde hos Fortum og fikk tilbud om å gå for fast betaling siden det ville gjøre at jeg ikke hadde noen overaskelser og lik pris hele året. De satt min månedpris alt for lav og da jeg tok opp dette med kundeservice gikk regningen opp 3 ganger fra en måned til en annen! Syntes dette er helt forferdelig og jeg lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde fulgt opp! Jeg har nå byttet leverandør og har ett utestående beløp på 5000kr som må betales. Forstår at jeg skulle ant at min regning var veldig lav, men syntes det er håpløst at jeg som forbruker må sjekke at dette er riktig og ikke selskapet når de setter prisen på regning basert på mitt forbruk. Fikk også en frekk telefon fra Fortum som lurte på hvorfor jeg ville bytte. Da jeg sa det var pga feil pris på fast betaling, spurte han surt hvorfor jeg gikk for fast betaling og ikke flytende regning. Når jeg ble solgt denne avtalen fra en av deres selgere! Kommer adri til å bruke Fortum igjen.
Hadde en selger på døren som sa hun kartla strømforbruket til boligene i nærmiljøet. Etter å ha kartlagt forbruket en måned skulle jeg få tilbakemelding på hva slags strømavtale som ville passe mitt forbruk. Fikk inntrykk av at selger kom fra en offentlig instans, og måtte jo si meg enig i at dette hørtes lurt ut og at hun så klart kunne stille meg noen spørsmål. Da jeg etter hvert begynte å ane at dette var salg og ville avbryte samtalen, fikk jeg krass beskjed om at "du sa jo at du var enig". Opplevde at selger brått gikk fra hyggelig til ubehagelig. Jeg endte ikke opp med å inngå noen avtale, noe jeg er utrolig glad for etter å ha lest brukeromtalene her!
hadde i dag besøk av en av Fortums selgere på døren min. Jeg har akkurat byttet strømleverandør (til Tibber), og sa jeg ikke var interessert. I tillegg til å være nedlatende, og komme med direkte feilinformasjon om mitt nye Tibber-abonnement, så prøvde hun seg på sleipe og ulovlige selgertriks, og la ord og meninger i munnen på meg som jeg ikke hadde. Jeg gav klar beskjed om at jeg ikke var interessert, og hun svarte "ok, men når skal jeg sette deg i gang" - FLERE GANGER. Hadde jeg ikke vært på vakt, hadde jeg gått rett i fella, som jeg ser flere andre her dessverre har gjort.
Fikk tilbud om gratis strøm i en måned og det abbonemanget som ble billigst for meg etterpå. Eg gav beskjed om at eg hadde 9,- i fast gebyr og 0 ære i påslag i dag. På telefonen lovet hun at dette skulle bli bedre. Eg fikk 39,- i fast gebyr og mange ører i påslag. Er det mulig å ta så mye for strøm, dette er svindel.
Aggressiv og pågående selger i dag. Ga inntrykk av å ha avtaler med eksisterende selskap noe som bare er tull. Styr unna!!!
Ble spurt om jeg ville la dem måle strømforbruket mitt en måned, jeg skulle så få et tilbud fra fortum. Plutselig hadde jeg byttet leverandør fra dag en og de begynte å ringe i tide og utide for å selge inn andre produkter i tillegg. Jeg bytter tilbake ferdig jeg føler meg grundig lurt.
