Meny

Fortum omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fortum
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 100 innen
strømselskap
20%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
35
17
9
17
182
Sorter omtaler etter
Viser av 260 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri!"

Fortum fremstår profesjonelle og hyggelige! De tilbyr gratis strøm, men ikke la deg lure! Veldig mange strømselskap der ute som utkonkurrerer Fortum!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger lurer kundene trill rundt"

Selger lurte meg med en prisfrys på 1.69. Når regningen kom var den på 2.09. Har ringt kundesenter og blitt lovet at de skulle se på saken og ta kontakt. Ingen tilbakemelding. Aldri mer Fortum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel! Ble ringt via strøm.no"

Oppgir ikke vilkår og eventuelle gebyrer over telefon, bare høylytt, hastende salgstriks. "KAN" heller ikke sende skriftlig informasjon, siden han tilbyr "et suuuupertilbud" som bare gjelder over telefon. Ble heldigvis aldri kunde da jeg ikke hadde hørt om firmaet og googlet mens jeg snakket i telefonen. Mye dårlige omtaler og skjulte gebyrer ol tydeligvis.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke på skriftlige henvendelser og kundeservice klarer ikke å svare på spørsmål"

Jeg har vært kunde hos Fortum siden januar 2022. jeg har to ulike abonnement og har bedt om å få en faktura på hvert sted, da jeg også har fast pris på det ene stedet og etter forbruk på det andre. Dette klarer ikke Fortum. jeg har henvendt meg flere ganger skriftlig , første gang tidlig i våres og ikke fått svar og hver gang jeg ringer møter jeg på en ny og hyggelig person som er overbevist om at han skal kunne hjelpe meg. men hver gang skjer det samme. jeg hører ikke noe mer. Ekstremt dårlig kundeservice og noen hjelpeløse personer på kundeservice som ikke har fått den kompetansen de trenger for å kunne hjelpe en kunde som ønsker å betale mottatt faktura men som vil ha en faktura på hver av adressen jeg har avtale på. jeg er oppriktig oppgitt og synes det er tragisk at OBOS har gått inn på avtale med Fortum og på den måten lurer OBOS medlemmer til å tro at de får en god avtale med et selskap som fungerer bra. kunden står virkelig svakt i møte med et selskap som Fortum. i tillegg mottar kunder en haug med tilbud om alt annet enn strøm både på mail og pr telefon. Jeg ønsker kun en god strømavtale men med Fortum får jeg bare mange grunner til å bli irritert, oppgitt og frustrert.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte meg på konkurranse om el-sykkel, ble oppringt med den "glade" nyhet om at jeg var en av få heldige som fikk 2 mnd gratis strøm som en slags premie. Dusten på telefon hadde allerede begynt å lese opp juridisk avtale fra arket sitt da jeg gravde og oppdaget at "premien" fordret at jeg byttet fra Tibber (som jeg er MEGET fornøyd med) til Fortum, som har 1.8 stjerner her. Ser også at andre har mottatt samme telefonoppringing. Selgeren på telefonen ble lett aggressiv i stemmeleiet det sekundet jeg skjønte hva som foregikk og sa at jeg nektet å avslutte kundeforholdet til Tibber. Ser også her på bytt.no at alle punktene selgeren prøvde å lire av seg om hvor mye bedre og billigere Fortum er, ikke stemmer på noe som helst område. Tibber er både billigere og har kjempegode anmeldelser. Suck it, Fortum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvd de i en månde, så de kunne sjekke hvor mye jeg brukte, så de kunne gi meg en skreddersydd avtale. Prøvde de litt over en månde også sa jeg opp. Etter den ene månden ble det den dyreste fakturaen jeg noen gang har fått. De fikk det til å høres så fint og flott ut, men føler meg lurt. Skal ALDRI ha noe med Fortum å gjøre igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel på telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Melder på en konkurranse om å vinne en el sykkel på nettet. Blir så oppringt og fortalt at jeg er heldig vinner av loddtrekning, spurt om jeg er klar for el sykkel sesong ++ og de vil vise at de setter pris på meg med å gi meg gratis strøm. Viser seg å være en sleip måte å lure meg til å bytte strømleverandør. Selger legger på mitt i samtalen når jeg antyder at jeg ikke er interessert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blei lurt trill rundt av en selger på døra i går, fra Fortum strømselskap.. Ba meg skrive under på at jeg forstod at fortum hadde tatt over for Hafslund.. Ja ja dum som jeg er,etter å ha sett Id kort,skrev jo under, for så å begynne å tenke..Hmm,jeg ble plutselig kunde hos fortum jeg nå.. Hva f**n? Det sa han aldri noe om..Ba meg bare signere, da jeg trodde at det ville komme én regning fra mitt selskap LOS, og deretter én fra Hafslund, slik det var før vøttu.. Han pratet meg trill rundt..Men, nå serru..Ringte Fortum, og LOS..De fikser opp.. Klage sendt på selger,da de har navn og nr på han,og ny avtale med LOS igjen uten å måtte betale de neste 60 dager, for påslag.. Yes..Kun faktura på bruk uten avgifter moms,påslag etc.. De beklaget,så jeg er fornøyd jeg.. Vær OBS,vær oppegående og oppmerksom🙏🙏🙏

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr, rotete og teknisk mindre bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært Hafslund-kunde i mange år og relativt fornøyd med inngått avtaler. Etter at jeg flyttet adresse ble jeg mindre fornøyd med en dårligere avtale. Fikk ikke med tidligere god avtale. Og nå som Fortum har overtatt er det blitt enda verre. På første faktura, var 8 forutgående mnd. blandet inn + div. andre poster og ugyldige påslag og jeg ble fakturert 10ganger mer enn faktisk. Klagde og ble behandlet hyggelig, men mottok ny faktura som fortsatt var feil og inneholdt div. påslag som ikke kunne legitimeres samt. tillagt pris for en maks-pris avtale som hører til et tidligere abonnement for en tidligere adresse. Klagde igjen og ble møtt med forståelse og enighet. Ny faktura skulle oversendes. Men ingen ny faktura er så langt mottatt. Jeg betaler ikke siste feilaktige faktura og nå har jeg byttet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Verste kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd dårligere kundeservice. Fikk aldri hjelp til å rette opp i feil de selv hadde gjort. De tok skjeldent telefonen og tok meg ikke seriøst når jeg først fikk snakka med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Plagsomme"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir meg aldri fred. Ringer opp gang på gang fra forskjellige nummer for å prakke på meg drit jeg ikke ønsker. Ber de slutte å ta kontakt hver gang. Men de er så skamløse at det hjelper ikke

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Grenser til svindel! Betalt for en strømavtale som ikke er min"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg er kunde hos Fjordkraft, ble jeg for snart 1 år siden i tillegg kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Når jeg oppdaget det ville jeg si opp, noe som ikke visste seg å være så lett. Fortum medgikk etter mye om og men, i januar i år at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner står jeg fortsatt her på stede hvil, og får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffust og følger ikke meg opp. For meg har dette krevd utrolig mye unødig timer på telefon, kjenner meg maktesløs. Jeg stiller spørsmål, er dette lov?Jeg ble for snart 1 år siden kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Fortum medgikk etter mye om og men at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffuse. Er dette lov?

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Kort erfaring overført fra Hafslund"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har kort erfaring for vurdering. Virker bra vedr. kundeservice og min side app.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villende markedsføring i salg. Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kona ble oppringt av selger derfra som lovet en avtale uten månedsgebyr, påslag og statlige avgifter første 2 mnd. Når vi spør om prisoversikt får vi beskjed om at den får vi når vi aksepterer avtalen og at vi kan bruke angreretten dersom vi ikke er fornøyde. Kona går på, men vi ser jo i ettertid at statlige avgifter blir lagt på nettleia, og ikke selve strømmen. Benytter angrerett, men de evner ikke å registrere, slik at jeg må benytte 2 dagers oppsigelse for å komme tilbake til mitt opprinnelige selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"lik betalling"
2 syns denne omtalen er nyttig

norges dårligste strøm selskap som finnes størrste svindla i norge lurer kundene sine bevist kommer med villende å sier at dem skal billigere strøm alt det dem sier er bare jug.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lik pris avtale. Styr unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortum får det til å se ut som dette er en fastprisavtale. Skal du forsette å være kunde hos Fortun så hold deg til Spot-avtale og dropp " Lik pris" - tullet.(Da vet du aldri hva sluttprisen blir.)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Mye små tillegg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var ikke klar over tilleggene på forhånd. Alt i alt ikke en billig avtale!

Wenche L
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt grei avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortum Obos, grei avtale. Ingen skjulte påslag og en av de beste spor avtaler. Bra app for å følge forbruket og kostnader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer eldre til de dyreste strømavtalene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det de driver med er på grensen til ulovligheter. Lurer eldre uten skikkelig språk over telefonen til de dyreste strømavtalene. Når vi fikk hjulpet vår far til å bytte leverandør så han kunne gå fra å betale nesten 3000kr i strøm til 300kr, så ringer de han igjen å setter opp ny avtale hos de som er like dyr! Enhver oppegående person forstår når de prater med min far at han ikke er i stand til å ta en slik avgjørelse! Ikke minst at han ikke klarer å si fulle setninger! Dette er så umoralsk som man får det og ekstremt uprofesjonelt! Vi har sendt de skriflig beskjed om at han ikke er i stand til å gjøre dette over telefonen, men likevel lurer de seg tilbake. Han er også reservert mot telefonsalg.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Harald A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kommer ikke inn, har stengt meg ute."
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke inn.Vil ikke godta at vi har felleseie,så jeg måtte tilkalle advokat.Har enda ikke sett om det har hjulpet.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på henvendelse. Skal være billigere for OBOS- medlemmer, men det er det ikke! Dyr strøm! Bra APP.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg litt lurt de tok dobbel betaling og meinte at jeg skyldte de penger og det var etter fast avtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lurer gamle mennesker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Innpåsliten dørselger som skal bære veldig glad ikke jeg var her når han lurer min snart 90 år gamle mor rundt med lovnader om billig strøm. I tillegg til en av verdens dårligste kundeservice som kun har åpent hverdager fra 8-16. gjett om dere skal få høre fra meg på mandag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uakseptabelt, uforskammet selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alle løsningene er laget slik at det skal være vanskelig å se hva du faktisk betaler. Helt fra starten registrerte jeg avtalegiro, men de begynte å sende meg papirfaktura etter første avtalegiro. Jeg var misfornøyd og byttet til et annet firma. Da ringte de meg opp og lovet billigere avtale og ingen papirfaktura. Aldri har jeg opplevd et firma i Norge som er så uforskammet med å gjemme detaljer med hva du betaler, legger på ekstra kostnader uten å si noe, hever prisen uten å fortelle deg til hva og pushe scam avtaler

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Billig Obos medlemsstrøm hos Fortum, men ekstremt dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortsetter å sende papirfaktura - og ta gebyr for dette! - selv etter gjentatte henvendelser om at jeg ikke vil ha det.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR