Meny

Fortum omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
88
av 96 innen
strømselskap
36%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
18
6
0
2
41
Sorter omtaler etter
Viser av 67 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De ringer og ringer ustanselig!"

De ringer meg flere ganger i uka, uavhengig om du er kunde eller ikke, og de bruker digital oppringning, som ikke er tillatt i Norge. Jeg har sendt dem epost og bedt dem om å fjerne meg, noe de har bekreftet. Likevel ringer de igjen dagen etter! Dette har skjedd så mange ganger nå, at jeg politianmelder dem for trakassering!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.41
Hei Atle. Vi beklager om vi har kontaktet deg mange ganger og det skal selvfølgelig ikke skje når du først har takket nei en gang.
Hvis du har sendt oss e-post, så har vi nok også reservert deg men det kan ta noe tid før du blir reservert fra ringelister. Du kan også be om å bli reservert når du blir kontaktet av vår selger og blir da reservert med en gang hos salgsselskapet vårt.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kai Å. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"

Billig og miljøvennlig! Det er på tide å gjøre ett oppgjør med klimaendringene i verden. Det minste vi kan gjøre er å bytte strøm til en leverandør vi vet handler grønt! Ikke støtt atomkraftverk o.l!

Svar fra Fortum
12.03.2019 08.38
Hei Kai, og tusen takk for din hyggelige tilbakemelding :)

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Two faktura for the same month"
2 syns denne omtalen er nyttig

Really bad kundeservice. They sell us a fixed price 1660kr in december that was supposed to start working in january. We accepted. We have been with them 2 years and all payments went automatic from our account. They didnt take money in december from the bank (we dont know why and they send by post TOGETHER faktura for december (3600) and the lik betaling (1660) for january. We contact kundeservice and we just got the answer YOU NEED TO PAY and that they can not take the money from the bank because they change the contract. We never got this information. We payed both faktura by hand. January on date. A couple pf days later we got a faktura also for january of 5000kr, but automatic ON THE BANK. Still no explanation from kundeservice. They say they want to give us back 1660... sorry? We payed on time! You need to give back 5000kr. We have never been a not paying customer.

Svar fra Fortum
05.03.2019 09.44
Hi Jara.

We are sorry to read that you been experience problems with our Lik Betaling service, and it seems like there have been misunderstandings here.

Since there are some personal details involved that we dont can post on this site, I have sent you an e-mail on your gmail with more information to get this sorted out.

Sincerly
Trond
Fortum Customer Service
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)"

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Fred.

Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-)

Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond, Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En avtale som alltid greier å ligge ørlittegrann foran de andre"

Etter å ha byttet avtale og leverandører en del ganger, endte jeg opp med en fin spotprisavtale hos fortum. Dette er en avtale som jeg stadig finner ut at er blant de billigste hver gang jeg tar en kjapp tid på dagens pris og sammenligner på Fortum.no

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.59
Hei Ruben, og takk for den hyggelig tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på :-)

Vi ønsker deg en fin dag!

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum!"

Dette er en lang historie, så for de som ikke vil lese alt tar jeg konklusjonen først: Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum! I desember oppdaget jeg på strompris.no, at Fortum hadde en avtale med negativt påslag og binding i 6 måneder. Strompris.no er en nettside der den enkelte strømleverandør selv er ansvarlig for å vedlikeholde prisene som ligger der, mens nettsiden administreres av Forbrukerrådet. Jeg bestilte dermed strøm fra Fortum ut fra disse opplysningene. Bekreftelsen jeg fikk på mail viste da en pris som var lik spotpris (uten negativt påslag) og med binding i 6 måneder. Jeg kommenterte at dette ikke stemte med det grunnlaget jeg hadde bestilt etter. Jeg fikk da beskjed at det som lå på strompris.no ikke stemte og de spurte om jeg likevel ville bli kunde. Jeg svarte at om de ikke fulgte avtalen på srompris.no ville jeg ikke bli kunde. Stor var derfor overraskelsen da jeg fikk brev der det sto at de ønsket meg velkommen som kunde. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var kunde. Men kundeservice på Fortum nytter det ikke å snakke med. De hadde registrert meg som kunde og med en pris som var lik spotpris. Jeg ba dem stryke meg som kunde siden de ikke fulgte prisen de selv hadde liggende på strompris.no og jeg i tillegg hadde sagt at jeg ikke ville bli kunde. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta kontakt med annet selskap og bytte, skulle da slippe å betale bruddgebyr. Da jeg bestilte hos annet selskap kom det sms som minnet på om at jeg ville bli belastet bruddgebyr. Til tross for at jeg sendte med utskrift av Fortums avtale fra strompris.no nektet de å godta det. Har hatt kontakt med Forbrukerrådet som er klar på at Fortum har gjort feil. Saken er nå også meldt Elklagenemnda. Så mitt beste råd er: Hold dere unna Fortum, man risikerer å bli kunde på dårlig grunnlag bare man kontakter dem og de har det er total mangel på kundeservice i selskapet

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Knut.

Vi vet du har vært i kontakt med oss angående dette og vi ønsker å presisere her som vi har gjort i dialog med deg på e-post, at Fortum i løpet av det siste året ikke har hatt noen strømavtaler med negativt påslag og det er bakgrunnen for at vi ikke kom til enighet i din sak og derfor ikke kan etterkomme dine krav. At du velger å gå videre med din sak er derfor uungåelig for oss. Videre ble du heller aldri fakturert gebyr fra oss, som lovet, selv om den automatiske tekstmeldingsutsendelsen fra oss sa det før faktura var sendt deg.

Strømavtalen det gjelder er Strømdeal (https://www.fortum.no/stromdeal) og denne har vi hatt tilgjengelig for våre kunder i over to år og aldri hatt negativt påslag på, men derimot hatt veldig mange fornøyde kunder på og som vi er stolte av å kunne si er en av de mest gunstige strømavtalene på markedet over tid med null i påslag de første seks månedene og deretter bare 4,55 øre\kWh i påslag.

Vi ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
"Styr unna dette selskapet Fortum!"

Min mor som er dement, fikk «Takk for bestillingen» brev. Som jeg skjønner det er hun nå i ferd med å bli Fortum strøm kunde. Hun husker mye og mener at det ikke er bestilt ny strøm. Hennes telefon er reservert mot selgere (for info:reservasjon er fornyet). Nå er jeg forbanna. Hennes adresse er feil, derav forsinket leveranse av brev med angrerett. Står i brevet når bestillingen er mottatt 25.01.2019, 15:22:08, men står ikke hvordan hun har bestilt og vedkommende som har tatt mot bestilling. Antar at dette har skjedd over telefonsalg. Eller tar disse idiotene og sender ut te folk at de er blitt kunde. Hvor i hel#%te finner de databasene som de lager disse svindlerne fra. Kjerringa har bodd samme sted hele livet og har kun hatt en adresse.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09.58
Hei Bent.

Dette hørtes absolutt ikke bra ut og vi håper du har vært i kontakt med oss angående dette? Hvis ikke ønsker vi gjerne at du gjør det og vedlegger eventuelt vergebrev om det er oppnevnt, som vi ofte opplever demente har.
Dette kan du da sende til kundeservice@fortum.com og merk "Sak fra Bent - Bytt.no".

Vi ser frem til å høre fra dere!

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forfalsket signatur"

Fortum er så desperate etter å få kunder at de forfalsket underskriften til kjæresten min. Han fortalt de at det er jeg som styrer strømmen da det er midt hus og at han ikke har noe med det å gjøre, men han kunne få et tilbud på Mail. Dette var ikke en bestilling BARE et tilbud. Dette ente med forfalsket kontrakt underskrift og det bare med en R..! Å tid ble en bokstav godkjent signatur!!! De er så frekke!! Vil aldri anbefale fortum på noen som helst måte! Har også vært i kontakt med politiet da dette er svært ulovlig!!

Svar fra Fortum
08.01.2019 07.51
Hei Christina.

Dette høres absolutt ikke bra ut og her må vi bare beklage denne hendelsen.
Dessverre hender det at noen få av våre selgere av og til blir litt for ivrige, og vi må her si til dere at vi settes pris på at dere sier ifra til oss, slik at vi får ordnet opp i dette internt, og vi skal her også ha ordnet opp i dette for dere antar vi?

Siden du bare skriver ditt navn her, får undertegnede ikke sett hva som er gjort i din sak, men på generelt grunnlag vil samtlige av våre kunderådgivere forsøke å rydde opp i dette på best mulig måte, og dersom det ikke er gjort så send meg gjerne en e-post på kundeservice@fortum.com og merk den med 'Til Trond- Ref Bytt.no'

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot"

Sa opp abonnementet innen angrefristen på 14 dager, men dette ble tydeligvis aldri registeret og plutselig var jeg kunde uten at jeg ville. Så da måtte jeg ha Fortum en stund før jeg byttet tilbake til min tidligere strømleverandør. Fikk tilsendt regninger i digipost og ikke noe på mail eller i posten første gang, synes dette bare var mye rot og unødvendig hodebry for å rydde opp. Frarådes

Svar fra Fortum
21.12.2018 14.41
Hei Linn.

Leit å høre dette og vi forsøker alltid å være proaktiv på dette feltet for å gi en best mulig service, og minst mulig bry for kunder. Dette fordi vi ønsker å gi våre kunder, selv om noen av dere angrer på avtalen, et godt inntrykk av både Fortum og vår kundeservice i tilfelle du skulle komme over oss ved en senere anledning.

Skulle det være noe feil på din faktura for den lille perioden du var hos oss, så ønsker vi selvfølgelig at du tar kontakt med oss.

Ønsker deg og dine en riktig fin jul.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Sigrid J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"

Jeg har vært kunde hos Fortum i over 2 år, men byttet strømavtale i august. Tenkte da ikke noe over at det kunne være bindingstid, og ble heller ikke informert om dette ved endring. Da jeg valgte å gå over til en annen strømleverandør i november la de til et bruddgebyr på 900,- kroner på sluttfakturaen. Da var jo halve bindingstiden på 6 måneder gått, men det var ikke mulig å komme i dialog med Fortum om å justere bruddgebyret ned på grunn av. Eneste muligheten til å unngå bruddgebyret var å bli kunde igjen, og da med nye 6 måneders bindingstid. Enden på visa er at jeg aldri blir kunde hos Fortum igjen, og jeg vil også advare andre mot bindingstiden de har og evt. "brudd" på denne.

Svar fra Fortum
07.12.2018 17.38
Hei Sigrid J.

Her høres det ut som at du har fått tilbud om vår aller beste avtale, Strømdeal i tilsammen 9 måneder helt uten noe som helst påslag, og det er jo igrunn en ganske god deal for deg som kunde.

Når våre kunder bytter strømavtale skal det alltid sendes en ordrebekreftelse med mer informasjon om avtalen, men om det ikke er gjort det så beklager vi det. Det skal også sendes deg en SMS med påminnelse om avtaletid før du formelt sett har byttet strømleverandør, slik at du kunne utsette bytte av leverandør til din avtaletid var ute hos oss.

Vi ønsker iallefall å takke deg for ditt to år lange kundeforhold hos oss og ønsker deg og dine en fin juletid.

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Amatørmessig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig dårlig hjemmesider og app. Ingen hjelp å få da jeg kontaktet kundesenter. Brikken min fungerer ikke, og det finnes ingen hjelp å få. Jeg har gitt opp, og bruker nå kun Grønt Punkt

Svar fra Fortum
02.11.2018 11.31
Hei Anne S.

Kjedelig at din ladebrikke for elbil ikke fungerer. På denne siden svarer vi stort sett det som gjelder hjemmestrøm, da det som gjelder ladebrikke, ladestasjoner m.m har en egen avdeling i Fortum og kalles Fortum Charge & Drive.

Om du har noen forslag til forbedring av vår hjemmeside eller annet tar vi uansett imot forbedringsforslag og melder det videre, men vi fra vår side får dessverre ikke hjulpet deg med ladebrikken, utenom å henvise deg til https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/ladebrikke-elbil-rfid hvis du ønsker å undersøke dette ytterligere selv.

Ønsker deg en fin helg.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt og løyet til for å bli kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tatt til side av en effektiv selger på den lokale matvarebutikken. Hun lurte på om jeg var kunde hos Haugaland kraft. Noe jeg bekreftet. Da kunne hun videre fortelle meg at firmaet hun jobbet i (Fortum) hadde et tett samarbeid med nettopp Haugaland kraft og at hun hadde et godt tilbud til meg. Den eneste forandringen jeg kom til å merke var billigere strøm. Jeg understreket at jeg kun ønsket en faktura noe selger bekreftet at kom til å skje. I ettertid viser det seg at de verken har samarbeid eller at det er mulig med en faktura. Ja jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift, og var dum nok til å stole på en freidig selger i noe jeg trodde var et seriøst firma. Har ingen positivt å si om Fortum. Kommer til å melde ovegang så snart bindingstiden er ute og kommer ALDRI til å handle med Fortum igjen. Jeg vil heller ikke anbefale dere videre til andre.

Svar fra Fortum
02.11.2018 09.49
Hei Elin Y.

Dette er ikke noe hyggelig å høre og vi kan forsikre deg om at vi hver dag jobber for å forbedre oss i alle kanaler.

Det er slik at vi har en avtale om gjennomfakturering av nettleie med de aller fleste kraftleverandører, men det finnes unntak og de skal vi vite om, spesielt når våre selgere er i et område hvor vi faktisk ikke har det med den lokale kraftleverandøren.

Et tips for å få det beste ut av avtalen du uansett skrev under på, er å opprette eFaktura\AvtaleGiro med både oss og Haugaland Kraft - da vil det ikke være noen prisforskjell kontra det å ha gjennomfakturering for nett via oss.

Vi håper at dersom du er i kontakt med oss igjen vedrørende andre spørsmål, at du vil få en bedre opplevelse med oss.

Ønsker deg en fin helg.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Marianne O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mye lavere regninger"

Byttet fra fjordkraft til fortum i januar aldri fått så lave er er regninger kjempe fornøyd. Og appen er kjempe praktisk for oversikt av regninger

Svar fra Fortum
05.11.2018 08.01
Hei Marianne :D

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det blir vi veldig glade for å høre! :D

Skulle du ha noen spørsmål en gang i tiden så ta gjerne kontakt med oss!

Ønsker deg en fin helg!

Mvh
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gebyr på angrefrist"

Må betale 900,- i gebyr når man oppdager at de ikke er de billigste likevel, noe de påsto da vi inngikk avtalen...

Svar fra Fortum
02.10.2018 09.03
Hei Lillian.

Vi kan ikke love at vi er billigst, men at vi er en av de billigste kan vi stå inne for. Vi synes selvsagt det er litt dumt om du er lovet noe annet, men vi sender også all informasjon om avtalen du skrev under på mail eller post i ettertid og i god tid før angrefrist skulle utgå. På den måten er vi sikker på at kommende kunder alltid vil få all informasjon og selv har valget om å gå fra avtalen ved bruk av angrefrist.

Hvis du ikke har mottatt informasjon om angrefrist med mer, så tar vi gjerne en sjekk hos oss da alle utsendinger blir loggført. Ta da kontakt på kundeservice@fortum.com om merk henvendelsen 'Bytt.no - Trond' så skal undertegnede ta en nærmere sjekk.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kristofer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ingen forklaring på fakturaer.
da vi hadde lurte på hva vi skulle betale for så hadde dem null stilt registeret sitt på appen slik vi ikke hadde oversikt over hva vi hadde brukt av strøm så nektet dem å utgi den informasjonen til oss. Møkk dårlig kunde behandling og inn kompetente ansatte -10000

Svar fra Fortum
02.10.2018 08.57
Hei Kristofer.

Ikke noe gøy å høre at du ikke fikk noen god forklaring på din faktura, men send oss gjerne en henvendelse på kundeservice@fortum.com hvis du fortsatt sitter igjen med noen uløste spørsmål, så skal vi forklare så godt vi kan.

Når det gjelder appen og avlesninger, så er det slik at vi mottar alle avlesninger\målerstander fra de forskjellige netteierene. Alle slike spørsmål om nett og avlesninger må taes direkte dit, så er vi sikker på at du får gode svar hos din netteier.

Ha en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Stensrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pågående selgere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fy f**n så pågående selger skal man f**n lete lenge etter. Nytter f**n ikke å si nei. Dei går til og med på eldre mennesker og nærmest truer dem til å signere.

Svar fra Fortum
24.09.2018 11.44
Hei Stensrud.

Det er leit å lese om denne opplevelsen og dette er selvsagt ikke slik våre representater skal vise frem Fortum.

Dersom du sender oss en e-post (kundeservice@fortum.com) med informasjon om hvilket område dette gjelder så tar vi dette videre, da det selvsagt ikke skal forekomme.

Vi ser frem til å høre fra deg.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært pågående"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fortum ringte meg som styremedlem i forkant av at de ønsket å gå runder i borettslaget. Fikk samme tilbakemelding som alle andre som tar kontakt - vi kan ikke nekte dere å ringe på dørene, men gi ut varsel på forhånd, og aller helst dropp forsalget til fordel for skriftlig informasjon.

Det hørte de ikke på.

I går dukket en utrolig påtrengende selger opp på døren min. Først ringte han på samtlige dører i oppgangen, midt i leggetiden for ungene i bygget. Til tross for at jeg var helt tydelig på at jeg ikke er interessert å inngå en avtale, presset han videre før å få til et salg. Det var enormt ubehagelig. Jeg var visst ikke alene om å ha den opplevelsen - i dag har det blitt gitt tilsvarende tilbakemeldinger fra andre i borettslaget.

Fortum er i hvertfall garantert å aldri få meg som kunde med den opptredenen der. Kontakt med disse selgerens avbefales på det sterkeste.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17.17
Hei Tor J.

Takk for din tilbakemelding.

Dette er noe vi selvsagt vil ta videre hos oss, slik at anbefalinger som kommer inn til oss blir hensynstatt før vi kommer på besøk.

Det er også en selvfølge for oss at våre representanter ikke skal føre til at du og andre føler dere presset til å signere noe dere ikke ønsker. Dette vil kun da i de aller fleste tilfeller medføre at nye kunder benytter sin angrefrist som ikke er ønskelig for oss. Så dette er noe vi vil ta med oss videre i vårt forbedringsarbeid.

Dersom dere skulle treffe på en representant fra oss igjen, håper vi at dere vil få en bedre opplevelse av Fortum.

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt tilbud på døren"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en dørselger på døren her om dagen i Bergen, jeg fikk mye god informasjon om hvordan strømmarkedet fungerer. Og et godt innsyn i hva slags avtaler som er gunstige, takk. Det er altfor få ganger dørselgere får takknemlighet. Selvsagt er det ikke alltid ærlige sørselgere, men til tider er det verdt å høre på.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17.14
Hei Lillian.

Dette var herlig lesning og vi tar det med oss tilbake til våre selgere :-)

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lyger om spotprisen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppsøkt av en omgjengelig selger på døren i Bergen. Han mente at Fortum kunne tilby en spotpris som var ca. 15 øre lavere enn min gjeldende spotprisavtale og viste til en spotpris han fant på deres konkurrent Los (!) sine sider. Ved en nærmere sjekk viser det seg at spotprisen han presenterte for meg som kunde i Bergen var spotpris for Nordland hvor strøm er fritatt for mva. Strømpris for Vestlandet på samme side var tilnærmet lik den jeg hadde fra før. Utrolig frekk markedsføring, han nevnte flere ganger i løpet av samtalen at prisen deres var 15 øre lavere enn den avtalen jeg hadde nå. Tilbudet var i utgangspunktet godt, men jeg kommer aldri til å bli kunde hos et selskap som lyger meg rett opp i trynet.

Svar fra Fortum
20.09.2018 12.15
Hei Ivar.

Dette er selvsagt ikke noe som skal forekomme og våre selgere skal ha fått en god opplæring i hvordan de skal fremstå og vi er alle i Fortum opptatt av at vi alle skal være ærlige både utad og innad, da det fører til det beste kundeforholdet og det beste miljøet.

Vi håper at dersom du treffer en selger fra oss igjen, at du ikke opplever det du gjorde, da de aller fleste fleste av våre selgere kommer med gode og ærlige hensikter.

Skulle du revurdere tilbudet en gang så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt og spør gjerne etter undertegnede for en hyggelig prat.

Mvh
Trond
Fortum Kundeservice
Tom R. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Aggressiv kundejakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

De 2 siste arbeidsdagene har jeg blitt oppringt av en selger fra Fortum 8 ganger. Jobber i industri så har ikke mulighet til å ta telefonen bestandig. Nummeret var ikke sporbart på gulesider og kunne ikke ringe tilbake for å se hva det gjaldt.

Når jeg endelig fikk tatt telefonen så viste det seg å være en selger fra Fortum som ville ha meg tilbake som kunde. Jeg la da på telefonen og blokkerte nummeret. Etter få sekunder for jeg en mail om ett skriftlig tilbud på stømavtale "som avtalt over telefon".

Jeg avtalte aldri noe som helst. Kommer aldri til å gå tilbake til Fortum ihvertfall så lenge de fortsetter med denne telefon terroren.

Svar fra Fortum
24.08.2018 14.33
Hei Tom.
Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, for bare slik kan vi bli bedre.
Det høres mye ut å ringe en kunde 8 ganger på to dager jeg forstår godt at du syns det var i overkant.

Vi vil ta en ny runde med alle medarbeidere som jobber med å ringe ut og forsikre oss om at de følger rutinene våre.

Du får gjerne sende meg din kontaktinformasjon på email, så kan jeg ta kontakt med deg om du har flere spørsmål.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frarådes grunnet faktureringsrutiner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppgir en fabelaktig flott pris de faktisk klarer å holde. Problemet er bare at du blir fakturert for manglende avtalegiro, og informasjonen rundt dette er ikke enkel å finne.

Svar fra Fortum
24.07.2018 09.43
Hei Harald.
Om du har blitt fakturert for manglende avtalegiro er det fordi du har hatt vår aller beste avtale "Strømdeal". Vi prøver å være nøye på å opplyse om at den avtalen krever at du har avtalegiro, og det er opplyst i avtalevilkårene våre, men vi kan alltid bli bedre.

Vi beklager at du opplevde dette slik, for "Strømdeal" er en utrolig billig og god avtale.
Om du skulle angre deg, er du selvfølgelig velkommen tilbake.

Mvh
Fortum
Lise M-Paulsrud
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraråder Fortum pga faktureringsrutinene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du betaler regningen i nettbanken en dag for sent, er det et ubetalt purregebyr hos Kredinor. Regninga på dette kommer i Digipost. Hvis du ikke finner denne går purregebyret til inkasso. Nå skal jeg bytte leverandør.

Svar fra Fortum
16.07.2018 12.40
Hei.
Slik er ikke våre faktureringsrutiner, og slik skal det heller ikke være.
Om man derimot betaler fakturaen 14 dager for seint vil purring sendes og purregebyr påløpe.

Vi vil gjerne se på saken din, så ta kontakt med oss så skal vi gå igjennom dette på nytt. Er det slik at du har fått uberettiget purregebyr vil vi gjerne rette opp i dette.

Med ønsker om en god sommer videre.
Lise M-Paulsrud
Fortum
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det var en faktura som ikke hadde kommet til vår postkasse, hvor fakturaen da aldri ble sett. Ringte selv inn 5 dager etter normal forfallsdato for å etterspørre faktura. Fikk den da sendt per epost, med 14 dagers betalingsutsettelse. Faktura ble betalt ved forfallsdato. Ved neste regning lå det også ved inkassobrev for forrige regning. Her hevder de at de har sendt purring, noe jeg personlig ikke har sett noe til. Jeg ringte med det samme, hvor Fortum da forteller at de ikke hadde gitt betalingsutsettelse, saken ble til kredinor opprettet 9 dager etter telefonsamtale, da faktura enda ikke var betalt. Jeg forteller at den ble det gitt utsettelse på siden fakturaen ikke hadde ankommet min postkasse, noe de nekter for. Videre, holder de på saken siden jeg ikke hadde ringt pga denne eventuelle purringen (Jeg har ikke sett noe til den). Jeg forteller at den purringen skulle aldri blitt sendt uansett, ettersom de avtalte bet.utsettelse, men dette hører de ikke på. Da jeg ber om opptak av samtale fra første telefonkontakt da jeg etterspurte faktura, så blir jeg fortalt at dette har de ikke opptak av. De har heller ingen notater om avtalt bet.utsettelse, og fortsetter med at siden jeg ikke ringte angående purringen, så må jeg betale gebyrene. Utrolig dårlig av Fortum, og jeg har aldri vært borti lignende. De er også relativt krasse per epost. Jeg ville godt for et annet selskap, uten tvil, da et selskap uten dokumentasjonsevne er et selskap som kun rammer kunden.

Svar fra Fortum
03.07.2018 19.13
Hei Sara.

Vi er lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker alltid å hjelpe våre kunder så godt vi kan med utgangspunkt i den enkelte sak.

Ta gjerne kontakt igjen om du skulle ha noen ubesvarte spørsmål.

Ønsker deg en fin dag.
Paul H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Møkkaselskap som ingen burde ha noe med"

Går fort til Kredinor i steden for og ta en telefonsamtale med kunden og forklare kunden hva som er feil. Gikk til namsmannen for og kreve inn 584,58 noe som er lavmål etter min mening. Har aldri blitt så dårlig behandlet av noen selskap i mitt 62 årlige liv.

Svar fra Fortum
15.06.2018 21.01
Hei Paul.
Om ikke fakturaen er betalt innen to uker etter forfall vil purringen gå fra Kredinor.
Høres ut som du har vært veldig uheldig, og det beklager vi.

Ta gjerne kontakt med oss om vi kan hjelpe deg, eller du har ubesvarte spørsmål.

Med ønsker om en god dag videre.

Mvh
Lise Moeskau-Paulsrud
Tom I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sier en ting, men du får faktura på noe helt annet"
2 syns denne omtalen er nyttig

De tilbyr/sier en ting pr. tlf. men du får faktura på noe helt annet en hva avtalen var, andre gang de har klart å lure meg nå :(
Avtalte fastpris på kr. 400 pr. mnd. da jeg hadde avtale med A-kraft på 599,- fastbeløp i mnd. Spurte ekstra om det kom noen tillegg på dette, noe han bekreftet det ikke gjorde.
Sa ja til dette tilbudet, så klarer de å sende meg en faktura på ca. 2500, dog inkl. nettleien, og sier vi aldri har tilbudt en avtale på 400,- og at det er bindingstid i minimum 6 mnd. eller så kommer et bruddgebyr i tillegg. Makan til frekkhet.
Har bedt om å få høre lydfila, mellom selger og meg, men dette får jeg ikke.
De hadde vist sendt en sms jeg hadde bekreftet ok på, og denne hadde inneholdt en annen avtale en hva som ble sagt på tlf. men jeg var nok litt for godtroende og skrev bare ok på den, uten å lese hele, trodde jo de var mere seiøse enn å lure folk på denne måten.
STYR LANGT UNNA - DETTE ER SVINDEL !!!

Svar fra Fortum
07.06.2018 10.52
Hei Tom.
Dette var uheldig. Vi har pr. i dag ingen fastpris avtaler å tilby noen kunder. Vi går stadig igjennom salgsrutinene våre, og forsikrer oss om at selgerne våre ikke tilbyr avtaler vi ikke har. Vi kan bare beklage, så kan kundesenteret vårt hjelpe deg videre om du ønsker det.
Fortum strømpriser
Alle strømpriser
Gå til Fortum
SJEKK OM FORTUM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fortum leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strømdeal
Spotpris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
946 kr
56,74 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ladebonus
Innkjøpspris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
1 010 kr
60,58 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Netto
Innkjøpspris - Fortum
67 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
1 029 kr
61,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR