Strøm

Fortum omtaler og erfaringer

32 verifiserte omtaler
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
9
av 17 innen
strømselskap
47%
anbefaler
Fortum
Filtrer omtaler
11
4
0
2
15
Sorter omtaler etter
Viser av 32 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bruddgebyr på 900kr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør.
Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr.
Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør.
Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake.

Så til alle der ute.
Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp.
Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.

Svar fra Fortum
30.10.2017 15.21
Hei Jonny.
Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år.
Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale.

Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm.
Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din.

Mvh
Lise M-Paulsrud
Fortum
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Gjorde meg til kunde uten å spørre"

Skulle melde meg inn hos annet strømselskap, hvor jeg fikk beskjed om å finne mitt målenummer ID. Var fersk her og googlet hva det var, og fortum sin side kom opp med svar. Spurte i chatten om de kunne spore mitt målenr-ID, de svarte ja, og sa de kunne sette den i mitt navn da den sto på gammel leier. Bruker så måle-nr til å melde meg hos planlagt leverandør men mottar aldri regning hos dem. Hvorfor? Fordi Fortum har skyndet seg inn og satt av noe random produkt i mitt navn og meldt meg som kunde hos netteier. Ringte og sa opp med det samme jeg fikk regninger. Kunne spurt meg om jeg ønsket produkt. Går ikke tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Både og"

Må si meg enig i tidligere omtaler at markedsføringa er litt vel pågående. Ble møtt av ei meget blid dame utenfor en matbutikk som ble helt i fra seg da jeg sa at jeg hadde Trønder energi som strømleverandør. I følge henne var det helt krise og veldig synd på meg som ble ranet hver måned pga høy strømregning. I et svakt øyeblikk signerte jeg iPaden som plutselig hadde min mailadresse på seg, og jeg angret i et par dager etter. Bestemte meg for å gi det en sjanse og da regninga kom, så ser jeg faktisk at månedsprisen er vesentlig lavere.
Så konklusjonen er - ja, billigere strøm, fin avtale. Men de kundebehandlerne som står på gata må faktisk bli flinkere til å prate ordentlig med folk, gi korrekt informasjon og opptre seriøst. Og ikke minst -ta nei for et nei.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tar ikkke nei for ett svar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Møtte noen selgere på horisont i Åsane i dag som overhodet ikke tok nei for ett svar, mistet faktisk tellingen på hvor mange ganger jeg sa at jeg ikke var interessert, ikke nok med det, men de fant frem informasjonen min på en på en eller annen nettside for registrering av bytte av strømleverandør hvor de sa at de skulle sjekke noe, da jeg så en tekstboks med tittelen signatur og en knapp med tittelen bestill fikk jeg nok og sa at jeg ikke hadde lyst til å kjøpe noe og gikk.

Hvis fortum ønsker å bli en seriøs aktør en dag bør de kanskje ungå å lære opp sine folk til å forsøke å villede folk på denne måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"De lyver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer møtte 2 selgere på kiwi for 1 eller 2 uker siden. Disse sa til oss at fortum har kjøpt opp hafslund og at vår avtale kommer nå til å bli satt til dyr fortum avtale og rådet oss til å bytte raskt til fortum nå. Jeg har nå ringt til hafslund som sier at dette ikke stemmer, utrolig sleip måte å få nye kunder på. Har tatt kontakt med NVE og media.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger snakker om å gi bedre vilkår en konkurentene, dytter på deg medlemskap via telefon og hus oppsøk. Har kampanjer på det dyreste alternativet for å avslutte kampanjen og skru opp prisene igjen. Ikke bli lurt av markedsføringen deres..

Kundetilfredshet
"Villedende og aggressiv markedsføring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt og informert om at jeg måtte bytte fra Hafslund, og at de hadde en kjempe god avtale for oss som var kunder hos Hafslund. Nektet høre når jeg sa at j ønsket å bli i Hafslund, for nå var d samfakturering og jeg kom til å spare så mye. Når jeg sa at j ville undersøke om d virkelig stemte at Hafslund la ned, så jeg var nødt til å bytte skjønte han ikke hvorfor d var nødvendig når j uansett sparte penger hos han. Og lurte på om jeg ikke lest noen nyheter i d siste. Veldig ubehagelig selger, som drev meget tvilsom salgsprosess. Anbefaler å styre unna.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aggressiv og svært pågående selger!"

Fikk et svert ubehagelig møte med en selger på Kiwi Gystad Jessheim. Selgeren nektet å gi seg og godtok ikke et nei. Vi forsøkte å si at vi ønsket å undersøke litt mer før vi evt byttet. Dette skjønte hun ikke og sa vi like gjerne kunne bytte med en gang da Fortum leverte best strøm pris.
Anbefaler selgere å ikke være så pågående. Vi kommer ikke til å velge Fortum strøm pga denne opplevelsen.

Kundetilfredshet
"Telefonterror level 10"

Dette er faktisk det verste jeg har vært borti når det gjelder telefonsalg. Tar absolutt ikke et nei for et nei, forteller at de kun har tre negative omtaler inne her, men alle ser jo at det ikke er sant... Jeg skjønner at folk prøver å gjøre jobben sin, men telefonsamtalen jeg hadde var mildt sagt ubehagelig. Hvis alternativet er å betale mer et annet sted for strøm, så gjør jeg gladelig det, for så aggressiv markedsføring nekter jeg å støtte. Ikke at jeg tror på hva de sier da et raskt søk på selskapet sier sitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Skremmende telefonselger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt i kveld, da tvang han meg omtrent til å gå til sikringsskapet mitt å fortelle han div.. Han nektet å ta et nei for et nei og det endte opp med at jeg av en eller annen grunn trudde på han og godtok en avtale. De sier det er superbillig med 0,90 kw/t, men det er jo 3 ganger dyrere enn andre steder? Jeg er ung og har null erfaring, da vi nettopp har kjøpt eget hus.. Skal ringe kundeservice i morgen for å klage og si ifra at jeg ikke ønsker å være hos dem.. De stenger selvfølgelig alt av telefoner osv klokken 16.00 så da må jeg bruke tid på jobb.. Takk for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Teleforterrorister"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk på et dårlig tilbud for flere år siden, og byttet strømleverandør raskt etterpå. Siden den gang har Fortum stadig ringt for å tilby meg ny strømavtale, og det er ikke mulig å få de til å slutte å ringe! Er reservert mot telefonsalg, men siden jeg dessverre er en tidligere kunde, så har de lov å ringe, og dermed ringer de i tide og utide. Sier alltid at jeg ikke ønsker å bli oppringt, og selgeren lover å få meg slettet fra ringelistene, men det hjelper jo ikke, de fortsetter å ringe. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren på markedet!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Best pris, best kundeservice! Har hatt mange forskjellige kundeforhold med leverandører gjennom åra, fortum er best!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig oversiktlig og godt fornøyd"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt avtalen eStrøm med Fortum på hytta i 2, 5 år og er veldig fornøyd. Kjempeoversiktlig "min side" og konkurransedyktige priser så langt. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd over en lengre periode"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Fortum som strømleverandør i rundt ett år nå, kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. God spot-avtale, og begjelpelige i kundeservice de gangene jeg har hatt spørsmål. Alt i alt godt fornøyd!

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke bra!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendes faktura feil så krever man ikke purregebyr. Gjør man feil så retter man det opp. Det gjør ikke Fortum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aggressivt telefonsalg.
Etter endt kundeforhold i 2013 ringer de meg fortsatt 1 gang i måneden, nå 4 år etter!!
Hver gang ber jeg de slette meg, og hver gang lover de å slette meg, men de ringer bare igjen.
Lovnaden om gratis strøm i 3 mnd ble slett ikke gratis med alle gebyrene som ble lagt på toppen. (Noe jeg heller ikke ble informert om.)
De sa det var uten bindingstid, men da jeg ville si opp var jeg allikevel bundet i ett år.
Styr unna.

Ingrid B
Kundetilfredshet
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Agressiv telefonsalg. Ikke mottatt angreskjema. "Sa opp" neste dag via telefon. Fikk strømregning, firma sendt til inkasso.

Grethe R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen problem med Fortum"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt Fortum en del år og er fornøyd, nå også nettleie på samme faktura, noe som er helt supert. Lurer jeg på noe ringer jeg inn og treffer flinke og hyggelige mennesker. Kan anbefales. Fått mye tilbud om å bytte strømleverandør, noe som ikke blir aktuelt.

Ståle N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflig, kvalmtoppførende!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blitt oppringt gjentatte ganger av frekk og ekkel kundebehandler etter å ha sagt opp kundeforholdet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde en aggresiv telefonselger sommer 2015 som ikke tok nei for et nei, ei heller kunne sende meg mer info om strømavtalen på email. Kort tid etter telefonen, mottok jeg sms hvor det stod noe lignende; takk for at du valgte Fortum, vennligst bekreft avtalen ved å svare JA på denne meldingen. Ignorerte sms, men opplevde da over en periode på en måned å motta 4 nye sms og 2-3 telefoner i uken. Svarte ikke på noen.

Dette stoppet ikke før jeg tok direkte kontakt med kundeservice og listet opp antall og tid på alle oppringninger og sms mottatt, samt hva som hadde blitt sagt i samtalen.

Verste med opplevelsen, utenom telefonterroren, var måten telefonselger valgte å ordlegge seg til meg. Det var nedlatende, denne avtalen måtte jeg bare ha, og jeg var nødt til å svare JA på smsen for å motta mer info. Altså takke JA til en avtale før du hva avtalen innebærer??

Jeg stiller også spørsmål ved hvordan Fortum innhenter informasjon om potensielle kunder. Da jeg spurte om han kunne sende på email, leste han opp facebook emailen min (xxx@facebook.com).

STYR UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig, bra og sjarmerende selgere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det er billig (halverte min faktura ved å bytte fra Hafslund). Det krevde ingen jobb og bytte heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tvilsom opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Signerte en avtale på et kjøpesenter og ble lovet å få angrerettskjema på mail. Fikk aldri dette men en strøm av SMS for å avlese målere for å aktivere avtalen. Når jeg sendte mail til dem og etterlyste angrerettskjema viste det seg at de lenge før fristen på 14. dager gikk ut hadde sagt opp mitt kundeforhold til annen strømleverandør. Så jeg ble fratatt muligheten til å angre på kjøpet som jeg faktisk har rett til etter angrefristloven.
Synes en slik måte å operere på er meget tvilsom og byttet umiddelbart til ny leverandør. Ville skygge unna en aktør som opererer på en slik måte. Prisen var heller ikke så gunstig som jeg ble forespeilet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig strøm og informative nettsider"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lave strømpriser med vervekampanje. Fin nettside med mye nyttig informasjon.
Venter på ny ladbar bil, og da er det flott med ladestasjoner og ladekort slik at man kun betaler for ladingen man trenger. Ladekart som viser plassering av laderne vil nok bli benyttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempebra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice er bra, kommer alltid fram dit jeg skal. Nesten ingen ventetid. Strømprisen er bra og forandrer seg sjelden, Bare en ting å si, Kjempebra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fremtidens energiselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fortum bygger ladestasjoner for elbil, solcellekraftverk, bølgekraft, vann og vind OG de har billig, fornybar strøm.

Søk Bytt.no