Utgitt seg for å gi gode avtaler til bedrifter i vanskelige tider, men viser seg at de tar mye høyere pris enn de fleste strømselskaper. De sendte ut en sms, og hvis du ikke svarte på denne innen ett par dager så godtok du automatisk vilkårene og avtalen. Stromstotte.no skulle kjempe om de beste prisene for kundene, men det har vist seg at de hadde en avtale med Bærum energi fra før av. Så dette var kun lureri. I tillegg skal de ha 5000kr hvis man ønsker å forlate de, selv om de ikke har gjort den jobben de lovet de skulle gjøre.
Ble desverre "lurt" inn på en avtale av en selger om iflg. Bærum Energi ikke eksisterte. Det kostet kr. 8.000.- å komme seg ut av avtalen da jeg måtte betale for "forventet" forbruk resten av året. Advarsel: Ligg unna useriøse strømselskap. De burde ikke få lov til å operere fritt. Jeg vil kalle dette for ren svindel. Hilsen Anne-Lise S.
Styr unna! Fikk sms i dag 23.08.23 med purring på en eller flere fakturaer som ikke var betalt. Sjekket kontoen min og jeg hadde betalt alt. Siste faktura den 17.08.23. Hva skjer med og hos Bærum Energi?
Strømstøtte er tydelegvis ein del av Bærum energi og driva med svindel. Dei ufrivilleg har fått meg til å gå over. Eg bytta tilbake så sendte dei meg bruddgebyr på 5000. Eg skreiv at eg nekta å betale den, då var dei med p halvere den. Eg nekta framleis på å betale den, og her står vi. Det er ein del fram og tilbake så ser vi. Eg betaler ikkje rekninga uansett!
Noe fornøyd.Kunne hvert raskere å sende fakturaer.
Ren svindel - som er hele forretningsmodellen deres. Du blir ringt av et annet selskap som heter Strømstøtte som sier de vil prøve å finne en bedre strømavtale for deg eller bedriften din. Det som ikke kommer tydelig frem er at du vil motta en sms du må svare NEI på for å IKKE bytte til strømleverandøren de har funnet. Og slik det ser ut, så finner de alltid Bærum Energi gitt, med dyre priser, høy bruddgebyr og lang bindingstid. Tilfeldigvis er eieren av Strømstøtte tidligere daglig leder i Bærum Energi. NB! Verken Strømstøtte eller Bærum Energi har juridisk hjemmel til å ta over strømavtalen din slik de gjør. Dette har jeg senest i dag fått bekreftet av advokaten vår. Her er det bare å bestride - ikke betal dem noe! Svindlere som dette overlever ved at noen dessverre betaler fordi de frykter konsekvensene ved å ikke gjøre det. Selvom det er en avtale man aldri har inngått med velvitenhen.
Bærum energi som vel er det nåværende navnet refererer så fint til sin tilknytning til Elklagenemda. Der får vi ikke hjelp når det viser seg at en skjult bindingstid på 36mnd, fordi elklagenemnda ikke hjelper små bedrifter.... men å bruke dem som alibi holder ikke Bærum Energi seg for små til. Ren svindel. Jeg er skikkelig sur på dem og er glad jeg bor så langt borte at det ikke er naturlig å besøke dem i arbeidstiden for å forklare hvor lite jeg liker å bli lurt.
Verste strømselskap, elendig kundeservice, høy pris, holder ikke det de lover
Lyging og fanteri. Ikke standard avtale. innfører egne begreper som rulerende bindingstid.
På telefon ble jeg opplyst at det skulle fremforhandles en avtale for meg. Så får jeg en faktura i posten, med 'velkommen som kunde'. I en sms fra dem finner jeg i ettertid, at hvis jeg ikke svarer på denne innen 5 dager, er jeg bundet! Den som tier, samtykker?? Helt utrolig. ER IKKE kunde, og dette er ulovlig fremferd.
Du får en samtale fra Strømstøtte om å få ett tilbud på sms om en kjempebra avtale.. de lover at det er helt uforpliktende og ingen binding.. plutselig mottar bedriften din store strømregninger da Bærum Energi tok over strømmen din uten at du hadde noe informasjon om dette!! Det viser seg at de har sendt deg en sms hvor man må svare NEI for å ikke bytte leverandør, noe som er rett og slett en skurkepraksis! Man er plutselig blitt byttet over til Bærum Energi uten at man har samtykket til dette i det hele tatt..! Hold dere langt unna!
Vest dæm ikke slette min regning /bruddgebyr på 5000. så skal a gå videre med dette . Har ikke bestilt,di ringte om de kunne forhandle frem en pris. Ikke flytte meg automatisk . Bærum energi skulle ha kontaktet kundene på forh ,før flytting det er det som er normalt.
Eg var tidlegare kunde hjå Mørenett. Så blei eg oppringt av dykk med eit forlokkande tilbod og gjekk over til Bærum Energi. Det burde eg IKKJE ha gjort. Eg tar fakturaen for februar månad 2022 som døme. Her legg Bærum inn både eit månadsgebyr og eit fakturagebyr som ikkje eksisterar hjå Mørenett. Alt foregår elektronisk, så dette burde ha vore gratis ! Når eg samanliknar kilowattprisen , så ligg dykkar pris HIMMELHØGT over prisen til ein ven som bur i same område som meg. Når eg i dag ringte til dykk, så fekk eg høyre at de fakturerte same pris over heile landet. Men dette stemte ikkje med det eg blei lova når eg gjekk inn i avtale med dykk. Då skulle eg framleis ha Midtnorgepris. Dette er direkte brot på lovnaden dykkar. Eg betalar 2309 kr for å bruke 1284kwh (pris pr kwh er 134,58) , medan min ven betalar 921 kr for å bruke 1422kwh (pris pr kwh er 64,79). Denne skilnaden er så hårreisande at eg forlangar ei god forklaring og ei orsaking frå selskapet. Eg vil påstå at eg blei lurt inn i denne avtalen av ein sleip telefonseljar. Dette er regelrett svindel av forbrukarar. Eg vil faktisk be om å få tilbakebetalt skilnaden i laupet av den tida eg har vore med i Bærum Energi. Denne saka er dessutan ei høveleg sak for forbrukarrådet. Beste helsing Terje H. Svar frå Bærum Energi: Hei Terje H. Det er leit å høre at du har en slik opplevelse og det skal vi selvfølgelig forklare. Prisen som settes baserer seg også ut ifra når du bruker strøm i løpet av døgnet. Prisene varierer fra time til time. Prisen per kWh baserer seg også på innkjøpskostnader, elsertifikat og påslag i kundens pris i fakturaen. Det eksisterer ulike strømavtaler og vilkår samt ulike tidspunkt og metoder å kjøpe strøm, vil dette medføre priser som naturligvis vil variere i ulike perioder og mellom ulike leverandører. Registrerer at det henvises til andre avtaler, hos en annen strømleverandør. Hva andre strømleverandører fakturerer med andre typer avtaler og forbruksmønster kan ikke Bærum Energi forholde seg til, da vi forholder oss til avtalen, forbruket og pris hos Bærum Energiomsetning AS. Som nevnt på telefon i går så ønsker Bærum Energi fornøyde kunder. Om det er ønskelig å velge ny strømleverandør, så må du selv kontakte ny ønsket leverandør. Da vil Bærum Energi motta opphørsmelding, og sluttfaktura produseres fortløpende. Det vil ikke tilkomme noen form for bruddgebyr ved å velge ny leverandør. Ønsker deg en fin dag! Mitt svar til Bærum Energi : Dette er berre svada og røykleggjing av fakta. Det var heilt andre tonar de slo an den gongen eg blei oppringt av dykk og lokka med på avtalen. Men det er vel stor skilnad på liv og lære. Eg vil no bruke litt energi på å fortelje almennheita kva som har skjedd i saka. Beste helsing Terje H.
Opplevd i det verste med dette selskapet. Hold unna. Jeg bil ikke si fra andre, jeg hørt. Har vært med dem et år.
Makan til svindel og lureri! Vi har opplevd akkurat det samme som flere av dere andre. Vårt tips; bestrid fakturaen så fort dere får den, da har de ikke anledning til å ta videre gebyrer eller sende den til inkasso. Vi har tilbudt å betale faktisk forbruk i henhold til Nord Pool sine priser i aktuelle tidsrom (forbruk i tiden før vi oppdaget at vi hadde byttet strømleverandør og frem til annen leverandør overtok), og samtidig gjort det helt klart at vi ikke betaler noe form for påslag eller gebyrer til Bærum Energi. Dersom de ikke godtar dette, vil vi kjøre saken for domstol. Vi får evt. samle oss i et gruppe-søksmål mot Strømstøtte AS og Bærum Energi
Vi skal ordne bedre avtaler var det som ble sagt. Du får en sms som du ikke kan besvare da du bare får feil og blir henvist til en nettside for å fylle ut et skjema som heller ikke er der. Elendig. Ble lurt av telefonselger som sier at du ikke trenger å gjøre noe og at du bare vil få et godt tilbud. Rett og slett svindel.