Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
93
av 110 innen
strømselskap
44%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
564
232
105
109
802
Sorter omtaler etter
Viser av 1812 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kirsti G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Serviceminded"

Alltid imøtekommende på telefon, hører på meg og gir god informasjon på telefon, med andre ord god service.

Lillian B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Stabilt"

Har vært kunde hos NorgesEnergi i en årrekke og er fornøyd. Kunne tenkt meg at selskapet gikk tilbake til ordningen hvor nettleia inngikk i samme faktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Velg et annet selskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prosessen med inngåelse av avtale var under enhver kritikk. Vilkårene kommer ikke fram, du må svare "ja" på en sms du ikke får anledning til å lese skikkelig, mens du sitter i telefonen med en aggressiv selger. Det er ikke samsvar mellom det som blir sagt og den sms-en du må svare "ja" på. Jeg solgte eiendommen, og ville i den forbindelse si opp strømavtalen, som normalt er. Og da blir jeg presentert et bruddgebyr, gitt! På på 4,6 øre/kWh for estimert forbruk i gjenværende kontraktsperiode, minimum beløp kr 3.000,- pr strømmåler. Jadda.... mine argumenter blir konsekvent slått ned med tydelig standardiserte svar. Dette er svindel og bedrag, ikke-eksisterende kundeservice og uproffesjonell og uhøflig opptreden hver gang jeg prøvde å komme i kontakt med dem. For den egen del, vær så snill å velg et annet selskap!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får tilbud om fastpris i 2 mnd. Jeg har 4 avtaler. Det står ikke i tilbudet hvilken avtale det gjelder. Når jeg svarer at jeg ønsker fastpris til et tilbud får jeg bekreftelser tilbake om hvilken avtale men ikke til hvilken pris. Jeg går utifra at den prisen jeg takket ja til gjaldt alle disse avtalene. Senere viser det seg at de har satt meg på en helt annen fastpris på to av avtalene (569,99 øre/kwt) noe jeg IKKE har svart positivt på. Har nå" kommunisert " med dem siden november. De har slettet den feile fastprisen på disse to. Stadig nye kundebehandlere og ingen dokumentasjon som jeg har bedt om. Arrogante

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Feil faktura-adr og en haug med kokker på kundeservice....."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du mot formodning trenger hjelp på kundeservice, så anbefaler jeg heller si opp avtalen. Da er det mye større sjanse for at du for den hjelpen du trenger. Eller får et strøm-selskap som klarer å sende korrekte faktura-detaljer. Vi har sendt inn en enkel henvendelse om å få rett faktura-merking nå, siden sommeren ifjor. Etter uttalige henvendelser gjennom høst og vinter, ble nå dette forandret. De klarte da å merke feil på nytt, så like langt der altså. I tillegg så ble det en ny avtale, så all strøm-historikk forsvant også...... Hadde de som jobbet på kundeservice forstått enkle ting, og ordnet opp i enkle ting, hadde jeg aldri skrevet anmeldelsen. Det er bare så utrolig frustrerende å ikke bli møtt med noe hjelp eller forståelse fra den kanten. Ønsker alle en fin dag, med et strømselskap som ivaretar kundene sine :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende"

Vell, hva kan man egentlig si om et strømselskap? Man kan jo ikke vurdere produktet på noen måte, så lenge lyset slår seg på er vell det greit nok. Men Man kan vurdere hvordan selskapet hjelper og er forståelig. Hvor da NorgesEnergi faller for kort. Gode selgere, sugent opplegg. For det første så kommer steømstøtten 1 måned på etterskudd, noe som er latterlig, siden strømprisen endrer seg mer sporadisk, enn politikeres uttalelser. Om man skal prøve å ringe de, er det pokker ventetid lengre enn dagen er lang. Det samme gjelder for mail, men det er jo ikke rart, når hele kundekretsen prøver å få tak i de! Du blir nok mer fornøyd med en fastmontert sykkel, så får nå man litt mosjon når man skrur på lyset

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg ble svindlet"

Jeg betalte et stipulert forbruk i flere måneder, som beviselig var for høyt når måler ble skiftet. Oppspart 12000,- på konto ble slettet.

Magne A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Fornøyd kunde"

Hadde dere tidligere og prøvde en annen strøm leverandør, men savnet dere så da jeg fikk en telefon om NorgesEnergi var det ja med en gang. Hadde Lyse A/S i ca 5-12mnd. Ikke noe galt med Lyse, men savnet Norges Energi. Alder 65 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
App
Vurderer å bytte selskap
"Hvordan vet jeg at jeg får best pris?"

Rotete med strømleverandør og nettleverandør i 2022. Vanskelig å finne billigste strømleveradør pga ulike tilbudsalternativer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Norges Energi Spotpris."

Norges Energi har vert blant de billigste på strømavtaler i en rekke år. Får man mye å betale en måne, kan dele opp faktura, og betale en annen måne.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Antatt seriøs"

Norgesenergi framstår seriøs og har hittil gitt meg en god magefølelse som strømleverandør, håper de fortsetter med å sette kunden I fokus og samtidig ha nødvendig overskudd for å kunne drive videre.

Svar fra NorgesEnergi
03.02.2023 14:05
Hei Tor S Takk for en hyggelig tilbakemelding. Vi er glade for å ha deg som kunde. Vi skal gjøre vårt beste for at du skal fortsette å være fornøyd hos oss. Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og bedrag"

Sparepakke/strømforsikring dekker 4 måneder alikevel tar de betalt forsikringspolise i 8 måneder som ikke kan benyttes av kunde. Vi blir flyttet til avtaler vi ikke har inngått. Useriøst, når vi svarer bekreftende på e-post angående skifte av type strømavtaler ignoreres disse og vi står med dyreste.

Kenneth S
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
App
Vurderer å bytte selskap
"Mangler oversikt på forbruket ditt i kroner og øre"

Bra nettside og app. Mangler riktignok summen på det du har brukt. Har kun oversikten i kWh.

Svar fra NorgesEnergi
03.02.2023 13:17
Hei Kenneth S Appen vår er fremdeles under utvikling og vi jobber for øyeblikket med å få opp en funksjon hvor man kan se kostnaden i kroner og øre for strømmen man bruker til en hver tid. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Anbefaler deg å følge med i appen eller på min side så vil dette komme opp så fort det er klart. Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dere kommer til å bli straffet av kundene framover for å utnytte muligheten til å gjøre dere rike på"

Dere kommer til å bli straffet av kundene for deres griskhet. 30 øre er nok for at dere går med overskudd. Alt over er griskhet

Svar fra NorgesEnergi
03.02.2023 13:12
Hei Lasse. Strømprisene i markedet styres av innkjøpsprisen på den Nordeuropeiske strømbørsen Nordpool. Når innkjøpsprisene blir høye vil alle strømleverandører bli påvirket av dette da alle leverandører kjøper inn strømmen fra samme strømbørs. De fleste av våre kunder har Spotprisavtale og følger da innkjøpsprisen i markedet til en hver tid. Den settes ikke av oss som strømleverandør så vi har dessverre ingen innvirkning på denne. Utenom innkjøpsprisen kommer kun et lavt påslag/månedsbeløp som vanligvis utgjør en veldig liten del av fakturaen. Dersom du er kunde hos oss må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan ta en gjennomgang av din strømavtale og faktura. Det er viktig for oss at du som kunde vet hva du betaler for og hvorfor. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Rotete fakturering"

Løftet om alt på en faktura var en stor bløff. Får to fakturaer på tilsammen 16 a4 sider.

Svar fra NorgesEnergi
03.02.2023 12:33
Hei Ronald Vi fakturerer nå sammen med de aller fleste større netteiere i Norge slik at majoriteten av våre kunder har mulighet til å få alt på en faktura. Vi beklager at du har blitt lovet alt på samme faktura om dette ikke har vært tilfelle i ditt nettområde. Om ønskelig må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke hvordan det ligger an i forhold til din netteier og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Bra strømpriser, men snikinnfører andre avgifter"

De har gode priser på selve strømmen, men sniker inn såkalt prissikring til 49kr mnd - for å sende en mail med et tilbud om å fryse strømmen for en periode. Kom igjen, 49kr for å sende en mail?! Hadde man benyttet seg av tilbudet så kan man forstå det, men ikke bare for å motta en mail. Så mye jobb ligger ikke bak den mailen, man har nok et standardoppsett for dette. Og når man i tillegg ikke mottar dette såkalte tilbudet, da kan det være det samme.

Svar fra NorgesEnergi
31.01.2023 10:51
Hei Linda! Tusen takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med prissikring. Dersom du ikke ønsker prissikring så kan du gjerne sende en mail til [email protected] så fjerner vi den fra datoen du sender mailen. Vi sender deg en skriftlig bekreftelse når det er gjort. (Merk at vi har veldig mange henvendelser for tiden og svartid påløper på et par dager) Ønsker deg en god dag! Mvh. NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Har byttet selskap
"Dårlig informasjon om dyr strømavtale"

Takket ja til en avtale om variabel strømpris. Lite informasjon om avtalen. Endte med en strømregning etter strømstøtte på 11000kr. Med spotpris ville den ligget på 3-4000kr.

Svar fra NorgesEnergi
31.01.2023 10:39
Hei Norm! Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Frem til November i fjor var man pliktig til å varsle prisendringer med 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen da vi ønsker å høre mer om dine erfaringer hos oss. Vi setter pris på både ris og ros, og tilbakemeldinger fra våre kunder kan hjelpe oss å bli bedre. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh. NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Fikk raskt svar på tlf"

Jeg er fornøyd og fikk ordnet det jeg skulle ift spørsmål om faktura osv

Svar fra NorgesEnergi
03.02.2023 12:26
Hei Eva Takk for din tilbakemelding. Det var veldig hyggelig å høre. Dersom det skulle være noe er det bare til å ta kontakt med oss igjen. Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
"Jeg er helt fornøyd med NorgesEnergi"

Fra første dag til nå er jeg stort sett fornøyd med god behandling og priser på strøm og mobiltelefoner.Jeg anbefaler andre å abonnere på NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 13:30
Hei Foad A Takk for fin tilbakemelding og for at du anbefaler oss til andre. Vi er glade for at du er fornøyd hos oss. Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Dårlig kundeservice, ikke bli noe bedre selvom jeg har tatt kontakt mange ganger

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 12:46
Hei Tang Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen da vi ønsker å høre mer om dine erfaringer hos oss. Vi setter pris på både ris og ros, og tilbakemeldinger fra våre kunder kan hjelpe oss å bli bedre. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
App
Vurderer å bytte selskap
"Mange tilbud og tjenester ingen trenger."

Stol ikke på selgere i NorgesEnergi. Kjøp nesten aldri NorgesEnergi via Elkjøp e.l. Forbrukerombudet bør følge dette selskapet nøyere. Positivt. Et stort og solid selskap, som leverer el til spotpris. Med greit påslag.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 13:25
Hei Vilhelm Vi har forskjellige tilbud og tjenester for å dekke forskjellige forbruk og behov. Alle våre tilleggstjenester er valgfrie og må bekreftes skriftlig ved inngåelse. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker å endre eller fjerne noe fra din avtale. Vi tar gjerne en gjennomgang av din avtale da det er viktig at du som kunde vet hva du betaler for. Samtidig kan vi sjekke om du har den beste avtalen for ditt forbruk og dine behov. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Tar alt for lang tid å komme igjennom på kundeservice. Har sagt de har problemer i lang tid.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 12:38
Hei Frank Vi har dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt over en lengre periode nå og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som ser ut til å ha hatt en gledelig effekt på ventetiden. Vi kan likevel dessverre ikke garantere kort ventetid da pågangen til vårt kundesenter varierer mye. Kontakt oss gjerne på epost [email protected] eller via kontaktskjema https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ dersom du ikke ønsker å vente i telefonkø. Vi besvarer samtlige eposter så snart vi kan. Om ønskelig kan du forsøke å ringe oss igjen på telefon 38100080. Mvh Monica - NorgesEnergi
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
App
Vurderer å bytte selskap
"Strømregningen"

Jeg får høyere strømregning enn naboer med større leiligheter - som også bruker NorgesEnergi. Jeg har 18*C inne, og bruker ekstra strøm når prisen er på det laveste. Jeg kommer ikke gjennom til NorgesEnergi på telefon.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 12:20
Hei Tone B Det er vanskelig å si hva det er som gjør at din faktura er høyere enn din nabos faktura da strømforbruket er forskjellig fra kunde til kunde og avhenger av mer enn størrelse på bolig. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan ta en titt på ditt forbruk og sjekke at du har den strømavtalen som passer best for deg. Vi har satt i gang flere tiltak for å få ned ventetiden og dette ser ut til å ha hatt en gledelig effekt. Vi kan likevel dessverre ikke garantere kort ventetid da pågangen til vårt kundesenter varierer mye. Kontakt oss gjerne på epost [email protected] eller via kontaktskjema https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ dersom du ikke ønsker å vente i telefonkø. Vi besvarer samtlige eposter så snart vi kan. Om ønskelig kan du forsøke å ringe oss igjen på telefon 38100080. Mvh Monica - NorgesEnergi
Marcus C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fakturerer for tilleggstjenester man aldri har bestilt"

Fakturerer for tilleggstjenester man aldri har bestilt. Jeg sa eksplisitt på telefonen at jeg ikke ønsker tilleggstjenester som koster ekstra, men dette fakturer de for allikevel. Dette er neppe en glipp fra deres side, men en del av deres uredelige markedsstrategi. Ren svindel. Når jeg prøver å kontakt dem for å kreve at det fjernes fra fakturaen er de som sunket i jorden frem til etter forfall. Valget står mellom inkasso eller å betale tilleggspostene. Helt håpløst. Har sagt opp avtalen og skal aldri bruke NorgesEnergi igjen, selskapet er en katastrofe.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 12:30
Hei Marcus C Alle våre tilleggstenester må bekreftes skriftlig slik at det skal ikke være mulig å få dette med på avtalen uten at man har takket ja til det i forkant. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi
Bjørn S. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet over lite relevant informasjon og pris på strøm."

Jeg regnet med at mine strømutgifter skulle bli mindre ved overgangen fra Nordlys Energi til NorgesEnergi. Til å begynne med var det riktig, men snart viste det seg at utgiftene ble de samme og nå på siste regninga for desember viste det seg at regninga var merkbart høyere enn for de foregående månedene.

Svar fra NorgesEnergi
27.01.2023 12:07
Hei Bjørn S. B Prisene i strømmarkedet er i stadig endring, slik at det er viktig at man sammenligner for samme periode dersom man sammenligner strømpriser. Prisene på strømbørsen varierer mye fra måned til måned, og da alle strømleverandører kjøper inn strømmen på samme sted er innkjøpsprisen/Spotprisen den samme hos alle leverandører. Spotprisen i Desember var merkbart høyere enn i de to foregående månedene. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en forklaring og gjennomgang av din strømavtale hos oss. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR