Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
93
av 96 innen
strømselskap
11%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
24
2
3
17
185
Sorter omtaler etter
Viser av 231 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"

Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svært misfornøyd med deres kundebehandling"

Uprofesjonell håndtering knyttet til en overflytting fra strømavtalen jeg hadde bestilt til en dyrere avtale. Overflyttingen var feil i utgangspunktet, og i kontakten med dem fikk jeg beskjed flere ganger om at feilen var rettet opp og at overflytting var kansellert. Dette viste seg å ikke være tilfellet (fikk påfølgende feilfakturering). Frabefaler på det sterkeste å tegne avtale hos dem med mindre man ønsker å bruke mye tid og krefter på å forsøke å ordne opp i problemer som kunne vært unngått i utgangspunktet.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 11.00
Hei Cecilie. Her er det veldig vanskelig å si hva det er som har skjedd og vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på saken. Vi synes det er leit å høre at du har brukt mye tid på noe som i utgangspunktet skulle vært løst ved første henvendelse. Videre skal man kunne stole på at alt er i orden dersom man får beskjed om det. Vi håper å høre fra deg slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene..."

Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene har 5 måneders erfaring med Norges Energi gitt meg de dårligste erfaringene jeg har opplevd av en stor norsk næringslivsaktør. Lovnader om billig strøm ble til skjulte kostnader, svært dårlig kundeservice og noe som totalt må bli den dyreste strømmen på markedet. For all del, hvis du ikke vil bli lurt, STYR UNNA!

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2019 16.54
Hei Olaf M. Vi synes det er veldig leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer hos oss. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Hva som lønner seg vil i stor grad avhenge av forbruk. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har fått noe de ikke har bestilt. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Gustav C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler""
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler", men så viser det seg at de etter kort tid går over til andre avtaler som er enda dyrere. Har byttet strømselskap nå, og Norgesenergi lar meg ikke være! De har ringt meg over 10 ganger nå, og fortsetter å mase selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt fra dem.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20.05
Hei Gustav. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt. Vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige avtaler over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Her vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd. Når man gir beskjed om at man ikke ønsker å bli ringt mer skal selvsagt dette respekteres. Vanlig rutine er at vi da fjerner telefonnummer fra våre ringelister, men det ser ut ikke om som dette har skjedd her og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jon A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Oppringt av den frekkeste selgeren noensinne"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt etter at jeg sluttet hos de. Jeg forklarte årsaken til at jeg sluttet, det var at de ikke støtter mediamangfold. Da fikk jeg frekke svar tilbake, og så la de bare på. Ble egentlig litt sjokkert av kundebehandlingen deres. Har som kunde ikke vært fornøyd med prisene heller... Var litt rart at de ikke prøvde å vinne meg tilbake med et bedre tilbud på strøm? Uansett så er det like billig og mye enklere å være kunde hos den lokale kraftprodusenten.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 14.34
Hei Jon. Vi synes det er leit å høre at du har opplevd vår selger som frekk og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og at det oppleves som hyggelig å bli kontaktet av oss. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha tilbakemelding på dette. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uredelige selgere og forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Benyttet meg av tilbud på Elkjøp og ble kunde, selger bekreftet på forespørsel at det ikke var noen avtaleperiode. Det viser seg i etterkant at det er. Videre så vær obs på at forbrukerrådet har definert Ekjøp som fast utsalgsted for NorgesEnergi, så du har ingen angrerett, dette er særdeles misvisende. Kommer aldri til å bruke Norgesenergi igjen, og kommer til å fraråde alle om å inngå avtale med dem.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 13.04
Hei Thor. Det er veldig beklagelig å høre at du har fått feil informasjon rundt avtaleperioden ved inngåelse av avtale. Det er like viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale med oss uavhengig av hvor avtalen inngås. Det stemmer at man ikke har angrerett når avtalen er inngått via fast utsalgsted. Dersom man allikevel velger å bytte leverandør er det kun rabatten man fikk i butikk man må tilbakebetale og ingen bruddgebyr utover dette. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder ikke hva de lover og blander seg i ting de ikke har noe med"
4 syns denne omtalen er nyttig

En bedrift som blander seg inn i det frie ord fortjener ikke kunder (boikotter Resett). De svarer ikke på epost, telefon svarer de på etter lang lang tid. Prisen er ikke den de lovde. Jeg flytter til et mer seriøst selskap.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.01
Hei Bjørn. Vi i NorgesEnergi har ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og vår beslutning om å fjerne annonser som i utgangspunktet aldri skulle vært vist på resett.no, er ingen boikott. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare.
Det er store variasjoner i antall henvendelser til vårt kundesenter og det er flere forskjellige faktorer som spiller inn. Vi kan derfor i enkelte perioder ha lite henvendelser til vårt kundesenter, mens vi i andre perioder har forholdsvis lang ventetid. Vi har full forståelse for at dette kan være frustrerende for våre kunder og vi vurderer løpende tiltak i perioder med mye henvendelser. Vi har hatt en travel vinter, men ventetiden har heldigvis gått ned etter det. Dersom vi har kø på telefon kan du også legge igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp igjen.
Vi synes det er leit om du har opplevd at avtalen ikke var som den ble forespeilet ved inngåelse. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Nina S. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekke selgere"

Vil med dette advare alle som ferdes i Torvbyen mot frekke selgere av strøm fra NorgesEnergi. Det er to unge selgere som jobber sammen, de spør om navn, telefon nr og mail adresse. De er pågående ovenfor eldre mennesker, selv om man sier at man ikke er interessert. I dette tilfelle så ble telefon nr utgitt slik at de eventuelt kunne ta kontakt ved senere anledning. De leverer ut reklameprosjekt «Slik blir du litt grønnere i hverdagen». Uten da å ha oppgitt navn eller mailadresse, så bruker NorgesEnergi telefonnummeret og melder inn ny kunde (da uten at de har signatur fra sine «nye» kunder). En slik innsalgsmetode fra NorgesEnergi er både uetisk og umoralsk. Er det lov å skaffe nye kunder med slike metoder?.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.09
Hei Nina. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det skal ikke være mulig for selger å melde inn kunder uten samtykke da registrering forutsetter en signatur eller i enkelte tilfeller at man besvarer sms via sin telefon. Videre er det viktig at selgere opptrer respektfullt og høflig. Viser til pågående dialog hos oss hvor vi har fått mer informasjon fra deg og undersøker saken. Vit at dette er en sak som blir prioritert hos oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Boikottet annonsering hos nettavisen Resett, dyr strøm, useriøse og dårlig kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telefonselgere fra Norges Energi AS, respekterer ikke at man har reservert seg mot telefonsalg! Dessuten er jeg ikke kunde lengere hos Norges Energi AS! Jeg sa opp kundeforholdet for at de boikottet nettavisa Resett, ved å slutte å annonsere der! Et firma skal være politisk nøytrale! Jeg vil anbefale dere å boikotte dette useriøse firmaet! Jeg anbefaler å blokkere nummer som Norges Energi AS bruker! Dessuten er de dyre på strøm og har en elendig kundeservice. Huseiernes Landsforbund har en avtale med Norges Energi AS, som medlem av Huseiernes Landsforbund har jeg oppfordret dem til avslutte sin avtale med Norges Energi AS. Som er et useriøst firma! De fortjener ikke 1 stjerne engang!

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.43
Hei Stig. Vi følger de samme reglene som andre i forhold til telefonsalg og skal ikke ringe til de som er reservert mot telefonsalg. Dersom du var/nylig hadde vært kunde hos oss på det tidspunktet er det nok i den forbindelse vi har ringt. Når det gjelder resett var det aldri meningen at vi skulle annonsere der og vi valgte å fjerne våre annonser når vi ble gjort oppmerksom på det. Det er viktig å presisere at dette ikke gjelder et boikott av resett.no og vi synes det er leit at det oppfattes som det. Vi har ingen politisk dreining verken mot høyre eller venstre. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og opplever oss som useriøse. Vi vil gjerne ha tilbakemelding dersom det er noe spesielt du har opplevd hos oss som gjør at du oppfatter oss som useriøse. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Griffern
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rot med avtaleinngåelse og angrerett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi ringer og inngår avtaler pr. telefon. Etter det opplevde jeg at det tok 3 uker før jeg fikk angreskjema og avtalene skriftlig. Etter loven har jeg da rett til å angre, men Norgesenergi hevdet at fristen for dette var passert. De skyldte på posten og treg levering for å frata med retten til å angre. Jeg måtte lese fra lovteksten, og vise til min evt. oppfølging av dette dersom de skulle tvinge meg inn som deres kunde. Forbrukerklage og juridisk oppfølging ble opplyst. Til slutt fikk jeg løfte om at de skulle stryke avtalene om levering av strøm, etter en halv times telefonmøte med Norgesenergi. Nå er jeg spent på om de holder seg til Norsk lov mht. dette.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.42
Hei Griffern. Her har det oppstått en veldig uheldig situasjon og vi synes det er leit at du opplever at du har blitt fratatt din angrerett. Det er riktig at man har rett på to uker angrefrist etter inngått avtale via telefon og det gjelder hos oss også. Man kan benytte seg av angrefristen ved å sende inn skjema eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon eller epost. Dette gjelder også dersom man ikke har mottatt angreskjema enda. Dersom vi skal kunne sjekke oppi saken din er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har fått en tilfredsstillende løsning på saken etter siste kontakt og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom dette ikke er tilfelle. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dårlig på fakturering og opplysninger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt avtale om å betale lik pris hele året. Har hatt det i mange år. Skulle skifte strømleverandør og fikk da strømoppgjør fra NorgesEnergi på kr. 13000. Uten noe spesifikasjoner. Etter mange mail fikk jeg spesifikasjoner på beløpet som da var helt fra 4 år tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12.42
Hei Jenny. Ut ifra det du beskriver ser det ut som at du har hatt vår valgfrie betalingssløsning, Strømkonto. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker din faktura fra. Du får da faktura med samme beløp hver måned for en mer forutsigbar strømutgift. Fakturaene sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Det anbefalte beløpet er satt ut i fra ditt strømforbruk og er det som jevnt over anbefales av oss at betales. Man har likevel mulighet til å betale inn mer eller mindre enn ønskelig i perioder dersom man har behov for det. Vi anbefaler at man følger med på saldo som oppdateres på hver faktura slik at man vet hvordan man ligger an med innbetalinger. Det er vanskelig å si hvorfor din Strømkonto har havnet så mye i minus, og vi synes det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Vi forsøker å gjøre Strømkonto så forståelig og oversiktlig som mulig for våre kunder, og oppdaterer til en hver tid anbefalt månedsbeløp i forhold til reelt forbruk for at fakturabeløpene skal være så riktige så mulig i forhold til strømforbruket. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi kan også dele opp din faktura dersom det er ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Papirgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opprettet eFaktura med en gang jeg fikk melding fra NorgesEnergi. Fikk likevel papirfaktura med ekstragebyr på neste regning. Jeg sender referansenummer og screenshot fra nettbanken som beviser at avtalen er opprettet, men NorgesEnergi hevder likevel at avtalen ikke er opprettet, og at dette må gjøres. Det kan jeg ikke, for hver gang jeg forsøker får jeg melding om at avtalen allerede eksisterer. Jeg forklarer saken, og får svar fra kundeservice ca en gang i uken om at jeg må opprette avtale. Til slutt virker det som om de forstår, og sier de skal ordne dette manuelt. Men da har jeg fått enda en regning med papigebyr. Dette mener de det er riktig at jeg betaler. Anbefaler alle å styre unna denne kjeltringbedriften og heller velge en seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre med en gang bindingstida går ut.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.51
Hei Audun. Dette synes vi er veldig leit å høre og vi beklager at saken din ikke ble løst ved første henvendelse. Når det gjelder opprettelse av e-fakturaavtale er det veldig begrenset hva vi kan gjøre hos oss, så her har nok kundebehandlere handlet i god tro. E-fakturaavtale er en betalingsavtale mellom deg og banken og er derfor ikke noe vi kan opprette hos oss. Når e-fakturaavtalen så er opprettet sendes det en beskjed til oss via Nets slik at vi får lagt det inn i vårt system. Det er ytterst sjeldent at feil forekommer her. Det er vanskelig å si akkurat hva som har skjedd her, men ut i fra det du beskriver her kan det høres ut som en systemfeil hos oss eller i annet ledd. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen. Dersom det er en feil hos oss er det ikke rettmessig at du skal måtte betale for fakturagebyr og da ønsker vi i så fall og fjerne/kompensere for dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig service, driver med lokkepriser får så sette opp prisene skyhøyt etter kort tid🤬"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtalen som du skriver med dette selskapet er ikke verdt papiret den er skrevet på, når du har fått en god strømavtale med lav pris, så setter de opp prisene etter en stund uten noe varsel. Når du konfronterer de med det på tlf så får du bare et skuldertrekk tilbake. De er vanskelig å nå, lang telefontid og når du endelig får tak i en kunderettleder får du som regel ingen hjelp. Ikke kjøp strøm hos dem.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.50
Hei Kjell. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt og at du mener vi driver med lokkepriser. Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen du gir da vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige priser over tid. Det vil, som hos alle strømleverandører, kunne bli gjort endringer på din avtale, men dersom det skulle bli gjort noen endringer varsles dette alltid i forkant. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og se på saken din på nytt. Vi har hatt en travel vinter med lengre ventetid enn vi skulle ønske, men etter å ha satt i gang tiltak har heldigvis ventetiden gått ned siden da. Mvh Monica, NorgesEnergi
Tatastta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aggressive selgere som ikke godtar et nei og oppretter avtaler allikevel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aggressive selgere som ikke godtar et nei og oppretter avtaler allikevel. Når mann etterhvert får kontakt med et dårlig kundeservice er det nesten håpløst å bli kvitt avtalen igjen. Ingen vet, kan eller skjønner noe når du sier at du aldri har skrevet under på noen avtale. Rent bondefangeri. STYR UNNA!!!

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14.53
Hei Tatastta. Det skal ikke være mulig for våre selgere å opprette avtale uten at kunden signerer eller bekrefter avtalen på sms. Vi synes det er veldig beklagelig at våre selgere har blitt oppfattet som aggressive. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og vi ønsker ikke at noen skal oppleve å bli kunde hos oss uten at de hadde et ønske om det. Her vil vi gjerne undersøke hva som har skjedd og håper at du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rot med faktura, elendig kundeservice, sender rett til inkasso hvis fakturaene krysser. I tillegg til dette jobber dette selskapet aktivt i mot ytringsfriheten her i landet. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20.05
Hei Arne. Vi synes det er veldig leit at du ikke liker oss så godt og at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og dersom det er noe spesielt du har opplevd må du gjerne ta kontakt med oss om det. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Vi setter pris på om du vil kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Alfheim 2. 2. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har etterspurt hvem avtalen er inngått med og av hvem. Ingen svar."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk melding fra Hafslund om at vi avsluttet avtalen med dem. Dette medfører ikke riktighet. Har sendt 3 email til Norges Energi for å finne ut hvem som har inngått avtale med de. Får ikke svar. Vi er ett sameie og bare styret v/ styreleder kan inngå avtale på vegne av sameiet. Dette har ikke skjedd. Virker som rent bondefangeri. Vet ikke om en enkel sameier har byttet og at det er oppfattet som på vegne av alle.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20.04
Hei Alfheim. Den siste tiden har svartid på e-post vært 1-2 virkedager så her vil jeg anbefale å ta kontakt igjen dersom du ikke har hørt noe. Vi håper du vil ta kontakt med oss da vi også ønsker å finne ut hva som har skjedd her. Det stemmer at det ikke skal være mulig å inngå avtale på vegne av andre og vi har gode rutiner rundt dette. Du kan gjerne ringe vårt kundesenter på telefon 38100080. Vi har åpent Mandag til Fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold deg unna dette selskapet. Er flinke på annonsering og lokkende markedsføring, men tjenestene de leverer er veldig langt unna pari. Vår familie endte opp med regninger langt høyere enn hva som hadde vært tilfelle uten dette selskapet involvert. De er også håpløse i forhold til kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 10.59
Hei Petter. Som lavprisaktør er våre strømavtaler til en hver tid konkurransedyktige i markedet. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Prisene generelt i strømmarkedet har vært en del høyere det siste året enn tidligere år. Her du lese mer om hvorfor: https://www.norgesenergi.no/stromsmart/derfor-er-stromprisen-hoyere-enn-normalt/ . Det er mange som har opplevd å få høyere fakturaer enn normalt den siste tiden. Når man sammenligner priser er det viktig at man sammenligner for samme periode da prisene er i stadig endring. Hva som lønner seg vil også i stor grad avhenge av forbruk. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og vi håper du vil gi oss en ny sjanse og ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke at du har den beste avtalen for ditt forbruk og om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette firma ønsker ikke holde på kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

- På første purring bruker de ordet "Inkasso" noe som er antagelig ulovlig da ordet skal kun brukes av inkasso-selskap. - De skriver at man kan se bort fra henvendelsen om man har betalt " de siste dagene", men du må betale purregebyret likevel. Noe som er klart i strid med inkasso-skikk. De tolker brevet man får pr.tlf, på en helt annen måte enn det som står med klare ord i brevet. - De forholder seg ikke til yttringsfriheten (lov), og kaller enkelte media for rasister før denne er dømt for noe som helst. Jeg har sagt opp og VIL ALDRI gå tilbake !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Også elendighet koster penger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gjør forskjell på mennesker og støtter politisk ensporing. Kan ikke anbefales for frie mennesker i ett demokrati. Styr unna, ingen skam å snu.

Marian Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel. Kundeservice koster penger å ringe til, noe som ikke står oppgitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig, svarer aldri på henvendelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svarer aldri på henvendelser, nettsiden deres fungerer ikke. Fakturakopier er ikke å finne på mine sider. Epost til kundeservice besvares aldri

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De lyver"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var i ferd med å bytte fra Agva, som er fryktelige, (de har 8!, hele 8!!, spotprisprodukter og elendig info på Min Side), og ble tilfeldigvis oppringt fra NorgesEnergi. Fikk følgende tilbud fra NorgesEnergi fra selger: Spotpris uten påslag, uten fastbeløp, dette skulle løpe for all tid!!, topp-ti garanti, og 250.- i rabatt på første faktura. Vet at dette bare er tull og løgn, man blir ført over på andre abonnement etterhvert, men vet også at jeg kan bytte, og ta med meg 250.- ! Sjekket nå, avtalen han solgte meg som kalles topp-ti garantien er for variabel pris, ikke spotpris som jeg ønsket, jeg spurte mange ganger, er dette spotpris, ja, svarer han igjen og igjen! Løgn. De jobber provisjonsbasert, lønn per. salg, og gir F. i sannhet og etterrettelighet. Hvilke flere løgner dukker opp når abonnementet igangsettes? Tar med meg de 250.- i startrabatt og ser hva og hvem jeg bytter over til. Kraftmarkedet er det mest råtne og uoversiktlige markedet i Norge - og har desperat behov for reguleringer. Eneste andre som nærmer seg i råttenhet er monopolmakten til bredbåndsleverandører i enkelte områder, men uten tvil, kraftmarkedet er det mest fryktelige markedet i landet. Jeg har prøvd Norgesenergi, Fjordkraft, Agva, Telinet, Gudbrandsdalsenergi m.fl., de lyver og kundeinformasjonen er forferdelig. GE er marginalt bedre, men ikke med mye. Litt bedre enn forferdelig er ikke bra! Cowboymarked!

Kundetilfredshet
"Ble kunde hos NorgesEnergi, uten samtykke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte TV på Elkjøp, slutten av feb -19. Sa klart og tydelig NEI til avtale og rabatt ang NorgesEnergi, som er dokumentert på kvittering. Heldigvis ble jeg oppringt av min lokale leverandør, som informerte om bytte til NorgesEnergi?? Noe som jeg ikke visste om! Har ringt NorgesEnergi to ganger, laang ventetid uhøflig og bare avbryt, legger på. Lure på om dette er lovlig, denne praksisen NorgesEnergi driver på med ..

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og treg fakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kunde i to og en halv måned. På den tiden fikk de ikke sendt faktura. Dette på tross av at jeg etterlyste flere ganger. Det er vanskelig å nå de pr. telefon og svarer sent på mail. Når jeg først får svar, så skylder de på nettleverandør. Vil ikke at noen andre skal utsettes for dette selskapet Styr unna, for all del!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk selskap som holder det de lover"

Ble oppringt av selger som mente avtalen deres var bedre for meg etter en innholdsrik prat om strøm - det viste seg å være rett da jeg nå betaler ca 30% mindre på strømmen enn hva jeg gjorde!!

NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
819 kr
49,15 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Spotpris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
902 kr
54,14 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
907 kr
54,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
913 kr
54,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
915 kr
54,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
915 kr
54,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
946 kr
56,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
957 kr
57,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
983 kr
58,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
231 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 033 kr
61,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR