Strøm

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
15
av 19 innen
strømselskap
18%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
21
2
2
11
89
Sorter omtaler etter
Viser av 125 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Merete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt av Elkjøp til å kjøpe avtale med Norgesenergi"

Elkjøp påstod at det ikke var noen bindingstid, og at strøregningen var blant de billigste. Viste seg at Norgesenergi var dritdyre så jeg byttet. Da viste det seg at det var bindingstid likevel og jeg måtte betale for å bryte avtalen.

Aldri mer Norgesenergi - RENT LURERI TYVERI. Skulle vært anmeldt. Burde vært forbudt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grusom kundebehandling"

Lykke til med å prøve å komme gjennom de tjukke skallene til kundebehandlerne. Det er mer produktivt å snakke med en død hamster.

Lars A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Monkey Business"

Lav kvalitet på service. Brukte bortimot en time for å få kontakt med en av kundebehandlerne via telefon. De legger til kostbare avtaler på din orginale strømavtale (eksempel vintertrygghet, og andre). Disse ekstra kostnadene godtok jeg aldri. Betalte fast 1500kr per måned for en liten leilighet, og jeg bruker LITE strøm. Jeg oppfattet dette dyrt. De var også noe uhyggelig da de lurte på hvorfor jeg byttet strømleverandør.

Vedran P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg ble lovet ingen bindingstid..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei. Siden strømavtalen avsluttes før avtaleperioden er over, må vi i henhold til avtalevilkårene fakturere deg et bruddgebyr. Har du spørsmål i forbindelse med dette, vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Hilsen oss i NorgesEnergi.

For det første ble jeg lovet ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst. Slutt med denne mafiavirlsomheten Dere holder på med! Sender folk på døra for å lure deg til en dyr avtale og alt dem sier er jug også står sikkert noe annet på papiret. Jeg visste ikke hva slags avtale jeg fikk av dem forutenom at dem lovte meg og sa at jeg har ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst !!!

Bjarne T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hvem er det som klager?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i flere år og kjenner meg ikke igjen i de beskrivelsene som fremkommer på denne nettsiden. Dette kan umulig stemme.

Jeg opplever Norgesenergi som svært billig og bra. Har heller aldri hatt noe problemer av noe slag.

Det kan fremstå som om det er konkurrenter (Fake News) som dikter opp en masse tull. Nettet er for tiden full av slikt.

Det er jo bare å sammenligne og er du ikke fornøyd kan du skifte igjen. Jeg begriper ikke at folk lar seg lure av "Fake News".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling i gråsonen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi bestemmer seg plutselig for å endre avtaler.

Jeg inngikk avtale på spotpris over tlf. Selgeren opplyste aldri om vilkår som at man trenger BÅDE efaktura- og avtalegiroavtale.

Etter snaut 3 mnd bytter de til et dyrere abonnement. Da kundeservice blir konfrontert med dette opplyser de om at byttet skyldes at vilkårene ikke var oppfylt, og hevder å ha sendt varsel samme dato som abonnementet ble flyttet. Dette varselet har jeg aldri fått, og såvidt jeg vet er dette uansett brudd på Forbrukerrådets regel om 14 dagers varsel.

Opplever at kundeservice svarer unnvikende på direkte spørsmål, og det virker for tiden å være umulig å finne info, pris og oversikt over tilgjengelige abonnement på hjemmesidene deres. Har heller ikke lykkes i å få info om dette fra kundeservice, tross gjentatte forespørseler.
Kan bare spekulere i om dette er en bevisst strategi eller ikke, men det er i beste fall forvirrende og kundefiendtlig.

Føler jeg har hatt en grei erfaring med Norgesenergi tidligere, men det skjer tydeligvis noe rart med dem nå. Blant sammenlignbare aktører er de heller ikke lenger å regne som en lavpristilbyder.
Jeg vil lufte min erfaring med forbrukerrådet, starte en prosess med å bytte leverandør, og kan ikke anbefale noen å ha kundeforhold med Norgesenergi pr nå.

Veronika
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke la deg lure"
4 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme frem på kundeservice. Ble lurt gjennom Elkjøp, de sa jeg kunne bytte som jeg ville og informerte ikke om bindingstid og bruddgebyr. Du har ikke sjans å lese dette når du står i en butikk, det skulle ikke vært lov. Håper fler går sammen og får stoppet disse svindlerne for godt. Grunnen til at jeg måtte bytte var at jeg ikke kom frem på kundeservice og de fant samtidig ikke adressen min, så ingen annen utvei enn å bytte til en leverandør som faktisk fant meg på en adresse. Det må jeg nok betale dyrt for. (Sto en time i kø på tlf på det lengste og kom fortsatt ikke frem).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Evig kaos, og umilig å få kontakt med de."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt norgesenergi i flere år, og det eneste posetive opplevelsen jeg har med de er at jeg fikk 500,- kr avslag på en fryseboks en gang i tiden. Jeg har stått med en dyr avtale, og priser dukker opp på faktura som ikke er avtalt i forkant. Og de er steike umulig å få kontakt med. Brukte 1 uke på å få de til å komme med ett tilsvarende tilbud som jeg hadde fått av annet strømselskap, men bytter selvom grunnet elendig respons tid og umulig å få tak i på tlf.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårligste kunde servicen jeg noen gang har vært borti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig og kan ikke anbefales til noen som ikke ønsker seg problemer. Lykke til med å få tak i dem på telefon

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sa opp eksisterende strømavtaler uten å være i kontakt med meg"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lurer til seg strømavtaler ved å si opp eksisterende strømavtaler i mitt navn uten å være i kontakt med meg for så å skylde på hafslund nett i etterkant. Tydeligvis er det slik at om du disponerer flere leiligheter samtidig (noe man ofte gjør i kortere perioder ved flytting) får man automatisk NorgesEnergi på alle adresser dersom man allerede har vært kunde på en adresse - uavhengig om man har tegnet nytt abonnement hos ny leverandør på den nye adressen. Drøyt og frekt (og ikke lovlig ifølge kundeservice hos Hafslund). I tillegg har NorgesEnergi veldig dyr strøm, har aldri hatt så høye strømregninger på sommeren før. Kundeservice har aldri vært noen hyggelig opplevelse der heller, og de på kundeservice kan finne på å ringe deg opp igjen og konfrontert deg dersom du i etterkant av samtalen gir lav score på opplevelsen av kundeservice (fikk i tillegg beskjed om å gi score på nytt for å rette opp). STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På grensen til svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gir deg produkter du ikke har bedt om. Legger på kostnader de ikke nevnte da avtalen ble inngått. Norges Energi går høyt ut i markedsføringen og slik jeg ser det er budskapet i markedsføringen ren løgn. Dette selskapet driver på grensen av hva som kan være lovlig - styr unna.

Alexander M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om"
2 syns denne omtalen er nyttig

Legger til ekstra kostnader og abonementer en ikke ber om, flere ganger, STYR UNNA. Veldig useriøs aktør, elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerer to ganger pr. måned istedenfor hver mnd. samt langt dyrere strøm enn konkurrentene. Legg til ræ.. kundeservice så får du så og si hele pakka! For all del, styr unna dette selskapet.

Harald F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges Energi byttet til et annet abonnement uten å informere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk aldri brukervilkår da jeg tegnet abonnement.
Norges Energi byttet til et annet abonnement uten å informere hva de gjorde.

De svarer ikke på mail og tar lang tid før svar på telefonen. Særdeles dårlig kundebehandlig.

Alt er tuftet på at du skal misforstå.

Har byttet leverandør. Hurra!

Michelle B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Pris, kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Norges Energi siden de kom på markedet og har ikke hatt noe problem med prisen på min avtale. Er storfornøyd når en sjelden gang jeg må ta kontakt med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Høye priser og elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir ikke tilbakemelding på mail, og forklarer seg dårlig når du først får svar. Legger skyld over på Skagerak Nett i forbindelse med bytte av strømmåler når jeg etterspør hvorfor jeg har fått en høy regning fra dem. Anbefales ikke! Er ikke så mye annet å si.

Jahn-Helge
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømkonto"
2 syns denne omtalen er nyttig

Du loves balansert avregning og løpende justering av månedsregning., overskytende beløp settes på konto til 20% rente!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyre og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi er flinke til å stå på elkjøp og gi deg rabatter hvis du undertegner, men man betaler til syvende og sist alt tilbake gjennom dyrere regninger. Må også nevnes at de har en horribel kundebehandlng som ikke er veldig velvillige til å hjelpe.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok"

Er kunde hos Norges Energi, og er helt ok fornøyd. Fikk en periode gratis først. Vet ikke hvordan prisen er nå, men har vel hatt høye regninger som alle andre i vinter. Har ikke ringt kundesenteret noengang, så vet ikke hvordan den er.

Preben M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"For dyr i pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke billig og vanskelig å komme igjennom kundesenteret. Ble gjennomfakturert og får altså en ekstra regning fra agder energi. Ringte inn å var forbanna på de og sa ifra om at dette var dyrt. Men unnskyldte seg med at det gadde vært kaldt en god del. Forbrukerrådet vurderer jeg sterkt om ikke dette blir ordnet opp i. Jeg skal ikke betale dobbelt opp for strøm. Kommer ikke på tale!!! Dritt selskap!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, juksemakere!"
3 syns denne omtalen er nyttig

De driver med å bytte til dyrere avtale med jevne mellomrom uten kundenes samtykke. Hadde e-spot til kun 9 kr mnd - gjort om til Spot innkjøpspris med flere påslag helt plutselig.

Forbannet-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant kundebehandling og dårlig informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges Energi gir ekstremt dårlig kundebehandling. Informasjonen er elendig. Jeg skjønner ikke hvorfor strømregningen har fordoblet seg fra forrige måned. Strøm gjelden vokser og vokser selv ved høye betalinger.
Elkjøp "lurer" kundene får å inngå en utrolig dårlig avtale med NORGES ENERGI. Kanskje ELKJØP ikke har peiling på hvem de samarbeider med?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt dere som min strømleverandør de siste årene. Dere må ha gjort endringer i kundeforholdet i senere tid - for i de siste 4-5 månedene har jeg hver måned mottatt purring fra dere på at faktura ikke er betalt.

Da jeg for 4-5 uker siden snakket med dere igjen om samme tema la jeg inn avtalen som autogiro. Men den har ennå ikke dukket opp i min bank. Da kan jeg heller ikke betale. Det er enerverende.

Jeg ringte dere på fredag. Da ringte jeg dere i 20 minutter og fikk deres melding repetert ustanselig. Veldig unødvendig og irriterende og veldig dårlig service at det skal være så vanskelig å få kontakt med min strømleverandør. Det går på sikkerheten løs. Jeg vurderer å skifte leverandør.

På fredag prøvde jeg å betale faktura nr, men betalingen ble stoppet fordi oppgitt KIDnummer ikke fungerte. Jeg prøvde 5 ganger men nei.

Nå sitter jeg og ringer dere på nytt mandag formiddag. Men nå har jeg heller ikke fått kontakt etter tolv minutter og jeg gir opp. Kan dere leve med så dårlig kundeservice? Vi inngikk avtale med dere via anbefaling og tilbud fra Elkjøp. Elkjøp har forbilledlig kundeservice men dere har en meget dårlig en. Jeg kan ikke skjønne at Elkjøp kan være tjent med å anbefale en leverandør med så elendig kundeservice. Dere har sikkert gode bortforklaringer på hvorfor dere gir så elendig service. Men det holder ikke.

Frustrert kunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap som dessverre har lurt mange mennesker, også meg, og kundeservicen må være Norges dårligste. Flyttet for flere måneder siden, og fylte ut elektronisk overtakelsesprotokoll. Allikevel sender de faktura, og selv om jeg har sendt de kopi av overtakelsesprotokollen nekter de å slette fakturaen og truer med inkasso. Når jeg henviser til god inkassoskikk og at jeg bestrider kravet deres, og ber de avslutte kravet eller oversende saken til forliksrådet, virker det som om de ikke vet hva jeg snakker om. Totalt useriøse, så her er det bare å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr. Dårlig service."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service. Skjulte kostander. Helt unødvendig bruddgeyr uten informasjon om dette på forhånd. STYR UNNA.

Søk Bytt.no