Strøm

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
15
av 18 innen
strømselskap
21%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
19
2
1
8
72
Sorter omtaler etter
Viser av 102 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, juksemakere!"

De driver med å bytte til dyrere avtale med jevne mellomrom uten kundenes samtykke. Hadde e-spot til kun 9 kr mnd - gjort om til Spot innkjøpspris med flere påslag helt plutselig.

Forbannet-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant kundebehandling og dårlig informasjon"

Norges Energi gir ekstremt dårlig kundebehandling. Informasjonen er elendig. Jeg skjønner ikke hvorfor strømregningen har fordoblet seg fra forrige måned. Strøm gjelden vokser og vokser selv ved høye betalinger.
Elkjøp "lurer" kundene får å inngå en utrolig dårlig avtale med NORGES ENERGI. Kanskje ELKJØP ikke har peiling på hvem de samarbeider med?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke eksisterende kundeservice"

Jeg har brukt dere som min strømleverandør de siste årene. Dere må ha gjort endringer i kundeforholdet i senere tid - for i de siste 4-5 månedene har jeg hver måned mottatt purring fra dere på at faktura ikke er betalt.

Da jeg for 4-5 uker siden snakket med dere igjen om samme tema la jeg inn avtalen som autogiro. Men den har ennå ikke dukket opp i min bank. Da kan jeg heller ikke betale. Det er enerverende.

Jeg ringte dere på fredag. Da ringte jeg dere i 20 minutter og fikk deres melding repetert ustanselig. Veldig unødvendig og irriterende og veldig dårlig service at det skal være så vanskelig å få kontakt med min strømleverandør. Det går på sikkerheten løs. Jeg vurderer å skifte leverandør.

På fredag prøvde jeg å betale faktura nr, men betalingen ble stoppet fordi oppgitt KIDnummer ikke fungerte. Jeg prøvde 5 ganger men nei.

Nå sitter jeg og ringer dere på nytt mandag formiddag. Men nå har jeg heller ikke fått kontakt etter tolv minutter og jeg gir opp. Kan dere leve med så dårlig kundeservice? Vi inngikk avtale med dere via anbefaling og tilbud fra Elkjøp. Elkjøp har forbilledlig kundeservice men dere har en meget dårlig en. Jeg kan ikke skjønne at Elkjøp kan være tjent med å anbefale en leverandør med så elendig kundeservice. Dere har sikkert gode bortforklaringer på hvorfor dere gir så elendig service. Men det holder ikke.

Frustrert kunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Dette er et selskap som dessverre har lurt mange mennesker, også meg, og kundeservicen må være Norges dårligste. Flyttet for flere måneder siden, og fylte ut elektronisk overtakelsesprotokoll. Allikevel sender de faktura, og selv om jeg har sendt de kopi av overtakelsesprotokollen nekter de å slette fakturaen og truer med inkasso. Når jeg henviser til god inkassoskikk og at jeg bestrider kravet deres, og ber de avslutte kravet eller oversende saken til forliksrådet, virker det som om de ikke vet hva jeg snakker om. Totalt useriøse, så her er det bare å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr. Dårlig service."

Dårlig service. Skjulte kostander. Helt unødvendig bruddgeyr uten informasjon om dette på forhånd. STYR UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri velg dette selskapet"

Verste selskapet noen gang, dyreste som påstår de er billigst. Gjør deg selv en tjeneste å ikke velg disse.

I tillegg har de bindingstid som selgerne ikke sier ifra om. Latterlig kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skjønner ikke de som har problemer med kundeservice og som synes de betaler for mye. Jeg har ikke hatt noen problemer med Norges energi.
Jeg har e-strøm avtale og det er virkelig en av de billigste avtalene som er.
Jeg har vervet 1 og begge fikk 1 gratis måned med strøm med en gang. Nettleie kommer selvfølgelig i tillegg. Jeg er kjempefornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av hyggelig selger som lovet gull og grønne skoger.
Jeg vet ikke hvor mange e-poster hit og dit og enda har Norgesenergi ikke klart å registrere meg som nettleser i min egen bolig.
Stadig nye navn på svar fra en overfladisk kundeservice.
På min velkomsthilsen som ny kunde står feil navn, på tross av flere korrigeringer fra min side.
Videre har de ikke ordnet med 30 dager gratis strøm som selger solgte inn.
Jeg har tidligere ikke opplevet makan til amatører ved noe så enkelt som å bytte strømleverandør.

Kollektiv
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøs kundebehandler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet inn i et kollektiv som hadde en lokal strømleverandør, og ville sette opp en ny avtale med NorgesEnergi. Så fikk vi beskjed om at det var problemer med avtalen, da ingen av oss var juridisk eier av abonnementet tilknyttet leiligheten. Etter denne beskjeden, så kontakter vi den oppførte strømleverandøren for leiligheten. Vi endrer da juridisk eier, og velger å fortsette med den lokale strømleverandøren. To måneder senere får vi en faktura fra NorgesEnergi for strøm. Noe vi synes er veldig merkelig siden de selv sa de ikke fikk fullført avtalen. Fakturaen i seg selv er ikke problemet, men føler det er en merkelig måte å fullføre avtalen. Heller fikk vi aldri noen beskjed om å sende inn en avlesning på strømmen. Kundebehandleren avsluttet hele samtalen med en hånlig latter, og var generelt ikke hyggelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ønsker du et av Norges verste strøm leverandører?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du et Norges verste strømleverandører? Da er Norges Energi rett i blinken for deg! Skyhøye strømregninger, ubeskrivelig dårlig kundeservice er noen av kvalifikasjonene som har gitt Norges Energi sin plass på bunnlista. Jeg kan si med hånden på hjerte jeg ikke har hatt en eneste god opplevelse med dette selskapet. Jeg vil fraråde en hver som vurderer å bytte til Norges Energi.

Marius A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt håpløst"

Jeg ringte idag NorgesEnergi for å klage på b.l.a at strømregningen nærmest har doblet seg etter bytte. Først og fremst fikk jeg ingen info av selger på elkjøp om at for de 500,- jeg skulle få i rabatt på en telefon ved å bytte strømleverandør, innebar bindingstid på 12 mnd. Men det stod sikkert i vilkårene jeg fikk levert etter å ha signert på avtalen. Min feil! Skjønner de kan gi det lille beløpet i avslag når de suger penger ut av deg i lang tid etterpå med uten mulighet for å avslutte hele greia hos NorgesEnergi. Da jeg klagde på prisene, fikk jeg umiddelbart 3.90øre i avslag (som egentlig bare er et ekstra påslag) pr kW, og de fjernet en annen kostnad på 39,- som jeg egentlig ikke helt hadde oversikt på hva var.. Mot at jeg godtok at "fornøydhetsgarantien" deres gikk bort, og at jeg ikke fikk muligheten til å få igjen typ 300-400,- på slutten av året!? Tenkte ok, det der går sikkert opp i opp uansett, får i det minste gi det et forsøk. Logger meg senere inn på mine sider samme dag, å finner da ut at de har forlenget avtalen min hos de med 12 mnd fra dagens dato? Hæ? Blir man bundet opp 12 nye mnd hver gang man er i kontakt med kundeservicen deres! Elendig og lite opplysende, rotete, lureri og styr unna denne leverandøren for alt det er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

De gir en topp 5 garanti, men i virkligheten betaler du dobbelt så mye som andre spot priser i markedet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"De holder ikke ord"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har forstått det sånn at ved verving skulle jeg få en mnd. gratis strøm. Dette har jeg ikke sett noe til. Har i dag betalt min siste strømregning fra NorgesEnergi, og har samtidig byttet til ny strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det kom en fyr fra NorgesEnergi på døra i dag, og dette var ingen hyggelig samtale. Han var ekstremt pågående, og til tider uhøflig. Jeg ba om å få brosjyre slik at jeg kunne lese meg opp på hva tilbudet var, men da sa han: «jeg har tatt med så få, så disse brosjyrene gir jeg bare til de som vil bli kunde». Så man får altså ikke lese seg opp før man allerede har takket ja? Uhøflig, frekt og useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst og lite kundevennlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en pågående selger inn i huset. Ga klar beskjed om at jeg ikke var interessert i "sparepakke" (49,- pr. for å får 4 mnd betalingsutsettelse ved permittering). Når jeg nå flere mnd. senere oppdager at jeg har betalt 49,- hver mnd., sender jeg dem mail. Får etter flere dager i svar, at de ikke kan forandre noe på det som allerede er betalt. Useriøst og lite kundevennlig. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bedrift Aktiv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Første faktura på min nye avtale «Bedrift Aktiv» er mottatt - Kunne ikke vært mer fornøyd. For det første var selgeren jeg fikk det av ekstrem hyggelig og sjarmerende, ikke minst dyktig. Har aldri kjøpt noe over telefonen tidligere, men hun ordnet og møtte alle mine problemer med løsninger. Fakturaen er betydelig mindre og selvom jeg ikke sparer så ekstremt mye, så ER dette en billigere avtale og hvorfor ikke bare ha det som er billigst. Selgeren lovet heller aldri gull og grønne skoger, men sa det akkurat som det var. På avtalen får du også tilsendt «prisbevis» hvor det står hva du betaler målt mot privatmarkedet, dette blir spennende i månedene fremover.

Takk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Første henvendlese til kundeservice på 13 år, gikk veldig greit!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bortsett fra at det automatiske tilbakeringingen ikke fungerte.
Men etter å i 7 min ha hørt på en energisk sørlandsk kvinnestemme som messet om at jeg heller burde gå inn på nettet å sjekke faktura og avtaler der, fikk jeg hjelp av en imøtekommende og tålmodig kundebehandler.
Har ikke gærent å si om NorgesEnergi jeg :-)

(jeg måtte gitt 5 stjerner om tilbake-ring hadde virket)

Oddmund H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kom plutselig fakturagebyr."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt NorgesEnergi i to år da det plutselig dukker opp et gebyr på kr. 49,- som det kaller "annet". Var i kontakt med kundeservice som skulle få det ordnet, neste måned kom et nytt gebyr på kr. 147,- som heter " engangsfakturering", hva er dette for noe da? Kontaktet kunderservice og etter lang venting fikk jeg kontakt, vedkommende synes å ha lite peiling på hva hun snakket om, skylte på systemet deres som var nede, var lite fornuftig å få ut av den samtalen. Dette er dårlig kundebehandling og resulterer i at jeg har funnet ny leverandør som også har betydelig lavere strømpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Juks og bedrag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk lagt inn "vintertrygghet" til 39 kroner og "100% fornybar garanti" til 27 kroner automatisk enda jeg sa jeg ikke ønsket noen ekstraprodukter da jeg bestillte. De ringer deg hele tiden og prøver å få deg til å bestille flere dyre ekstraprodukter

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit nok med selve strømmen og sånn, men å sitte en TIME i tlf uten å få svar er uhørt! I det minste burde det vært opplyst hvor lenge det er å vente eller hvilket nr man er i køen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"TRAGISK"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lurt å unngå disse her! Sender faktura plutselig og er bare helt tull.. får heller ikke svar hos kundeservice,... UBRUKLIGE..

Thomas R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundebehandling, ikke anbefalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det ikke var noe særlig å være kunde hos dem, jeg frykter det. Skjuler veldig mye som for eksempel bindingstid, veldig dårlig connection / samarbeid mellom de og mørenett som medfører at de fortsetter å fakturere etter flytting etc, sleip kundebehandling og veldig innaccurate på prisene som kommer. In general litt for dårlig system!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Salg av NorgesEnergi Bedrift Aktiv"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger fra NorgesEnergi som fortalte om avtalen Bedrift Aktiv. Han fortalte om hvor fantastisk dette var. Jeg spurte gjentatte ganger om det var noen ekstrakostnader knyttet til dette. Han sa nei til dette og at det kun var spotpris. Under opplesingen av avtalen klarte han å snike med en setning om fastpris på 59 kr/måneden på måleren. Dette fikk ikke jeg med meg. Han nektet også å sende avtalen på e-post samt at han sa jeg måtte svare ja på SMS under samtalen.
Senere fikk jeg brev i posten der avtalen sto. Dagen etter mottak av avtalen ringte jeg NorgesEnergi for å klage. Medarbeideren fra NorgesEnergi viste til opptaket. Jeg ba om at de lyttet til det og tok en vurdering av avtaleinngåelsen. Hun lovte å gi tilbakemelding. Det skjedde ikke. Jeg ba LOS om å stoppe overføringen. Ca. en uke senere ringte en selger fra NorgesEnergi og spurte om hvorfor jeg avsluttet avtalen. Jeg forklarte hvorfor og sa at jeg ville boikotte NorgesEnergi for all framtid, blant annet manglende tilbakemelding fra forrige kundebehandler. Han begynte da å snakke nedsettende om konkurrenten LOS istedenfor å framsnakke eget produkt. Nå har jeg fått brev fra NorgesEnergi om avtalebrudd og at jeg må betale 1500 kr. Det har jeg nå sendt e-post om at jeg nekter å betale. Jeg vil anta at de har brukt mer i utgifter på meg enn de noengang vil få inn selv om jeg betaler straffegebyret.

Bjørnar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Informerer ikke om bindingstid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt opp av selger og fikk et tilbud på strøm. Fikk ikke opplyst om noe bruddgebyr. Sa ok til tilbudet. Ringte så til min tidligere strømleverandør. De ville tilby meg en enda bedre avtale så jeg gikk tilbake etter to dager i Norgesenergi. Fikk et bruddgebyr på 3000kr. Hører mange sleipe historier på hvordan norgesenergi skaffer kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk kundeservice som ordner opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor måtte gjøre endinger med strømavtalen ifbm min fars bortgang. Hun kontaktet kundeservice hos Norges Energi og ble utrolig godt behandlet, eierskifte og endringer ble ordnet opp i og hun fikk nye faktura med korrekt navn. Dette ble ordnet etter første henvendelse. Andre leverandører hun har måtte gjøre endringer hus har brukt lang tid og rotet det til (Canal digital, Telenor, Skagerak nett). Tusen takk til den varmeste kundeservice som møtte min mor hos dere i Norges Energi. Hyggelige sørlendinger som har greie på å ordne opp!
Hilsen en fornøyd datter som har vært kunde i 15 år og fortsetter i allefall i 15 år til.

Søk Bytt.no