Strøm

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
16
av 19 innen
strømselskap
18%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
23
2
2
13
102
Sorter omtaler etter
Viser av 142 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sprer falsk info om andre selskaper"

Skulle bytte selskap fra Norgesenergi og fikk telefon fra Norgesenergi noen dager etter byttet. Greit nok. Men selgeren løy om vilkårene til det nye selskapet og mente at Norgesenergi sine negative tilbakemeldinger på nett bare var ubegrunnet. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har ingenting og klage over enda"

Har hatt dem i så kort tid enda men følger godt med i pris også i andre selskap. Vist prisen bli billigere i forresten Trønderkraft da bli det skiftet med en gang eller også i andre selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg inngikk avtale med elkjøp om 500 kroner i avslag fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse fra selgeren. Jeg vet jeg burde sjekket vilkårene, men jeg stolte naturligvis (dum som jeg var) på opplysninger fra selgeren i butikken. Når jeg da endelig sa opp denne forferdelige strømavtalen, som har vært alt for dyr, etter 6 mnd, fikk jeg et bruddgebyr på 500 kroner. For det første fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse, noe som tydeligvis var 9 mnd, og bruddgebyret var på 500 kroner uavhenigig av hvor lenge man faktisk hadde vært kunde. Den var altså overhodet ikke justert for det faktum at jeg allerede hadde vært kunde i 2/3 av tiden. Når jeg prøvde å forklare situasjonen til kundeservice kunne de ikke bry seg mindre om hva slag informasjon jeg hadde fått fra Elkjøp, som jo er deres kunderepresentant. Jeg fikk heller ikke heved gebyret eller noen annen form for løsning. Kommer aldri til å bruke Norges Energi noen sinne igjen, og fraråder alle fra å benytte seg av det. Elendig på alle måter; pris, kundeservice osv. osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader - styr unna."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt en innkjøpsprisavtale som jeg takket ja til. Viste seg at de hadde lagt på masse ekstra tilleggstjenester - uten at jeg var informert om/takket ja til dette. Selgerene er svært pågående, og det ser ut som at de kun opplyser om det som er gunstig med avtalen, men unngår det som står i liten skrift.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sagt opp avtalen min med annen leverandør to ganger!"
1 syns denne omtalen er nyttig

En selger på Elkjøp løy og sa jeg skulle få rabatt, mens han i virkeligheten byttet min strømleverandør. Det ble masse styr for å bytte tilbake med kreditnotaer etc. Siden har ikke NorgesEnergi gitt seg. De spør om bestillingen min og når den skal settes i kraft selv om jeg har sagt fra at jeg bestilte aldri. Senest nå et halvt år etterpå ringe de om det samme og nå har de jaggu sagt opp strømavtalen min med både Hafslund og min strømleverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Påstår at jeg ikke har avlest måler i de siste fem år. Ny måler kom inn og fikk en strømregning som viste et forbruk som lå på 246% over tidligere forbruk....

Frustrert O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna! Spekulerer i underfakturering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Spekulerer i underfakturering (og å ikke sende fakturaer i det hele tatt) for at du skal bygge opp en høy gjeld, før de avslutter abonnementet og krever inn. Pass på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk abonnement via Elkjøp. Det var skjulte avgifter og betingelser som avvek fra det jeg ble forespeilet. Likevel fikk jeg ikke avsluttet abonnement uten å betale gebyr. Svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og dyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sammen som andre kunder har fått regninger 2 ganger i måneden, jeg flytter til en an selskap i Juli så brukte strøm fra den selskap hele August, da begynte telefon fra de og tilby meg en god avtale, vel så havne i fella, fikk regninger fra den ny selskap i september kr 500, så kom sluttregninger fra Norges på kr 1350 i september og nå fikk jeg en ny regninger fra de på kr 1460 og da skal ha de betalt for nettleie for August på over kr 1000, og i august jeg var kunde i et annet selskap, nå har jeg fått nok av de, de er tyver med slips og koffert.
STYR UNNA DETTE SELSKAPET.
NÅ FLYTTER JEG

Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyre og masete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Norgesenergi med rabatt via jobben. Likevel var det langt ifra det billigste på markedet. Heller i øvre prissjiktet.

Da jeg byttet til Fjordkraft, tok det ikke mer enn 1 dag før de begynte å ringe.... Siden har ikke telefonen stått stille. Jeg har opplyst at de skal slette ALL info om meg inkl. telefonnr. både via mail og telefon. Men de ringer fortsatt. Har gitt mitt gamle nummer (som er registrert hos norgesenergi) til 12 åringen. Likevel presterer de å ringe nesten daglig. I dag ble det levert en politiannmeldelse for telefontrakasering. Har en liste på flere navn (kundebehandlere) og opptak av samtaler som er vedlagt anmeldelsen.

Håper det nå tar slutt.

STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lurer folk!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hade tenkt å bli kunde men lyckligtvis var jeg oppmerksam. Enligt min erfaring er det helt sant att de lurer kunder men de skriver det sånn at man også kan si at de har sagt det innen, de vet precis hva de håller på med. Du spør om noe og så skriver dem informasjon om det og samtidigt skriver dem og da får du med vintertrygghet og sparepakke og det låter ju som om man får det gratis men det får man altså ikke, men dette sier de ikke da, det må du vite selv....

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri. Underfakturerer og så stopper strømleveranse."
3 syns denne omtalen er nyttig

Underfakturerer og så stopper strømleveranse. Bygger gradvis opp dyr gjeld.
Dokumenterer ikke forbruk og innbetalinger. Måtte plutselig ut med 7500kr. Stengte likevel strømmen. Styr unna !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

For det første kom jeg inn på en ny avtale uten å være klar over det. Ut over det, svake og diffuse tilbakemeldinger og lang dialog (10-15 mailer) for en enkel avklaring på betalingsmetoder. Måtte forklare casen min til 4-5 forskjellige kundebehandlere, selv om maildialogen ble med på hver mail som ble sendt. Slitsomt.. Lange bindingstider på dårlige avtaler og bruddgebyr. Tar ikke hensyn til saken og har lite spillerom til å ordne opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Obs obs!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyreste strømmen vi noen gang har hatt. I tillegg svært dårlig kundebehandling. Ved sluttoppgjøret fikk vi regning, som vi betalte på forfall. Vi brukte det samme kontonr vi hadde benyttet gjennom hele kundeforholdet - og var derfor ikke oppmerksom på at det skulle betales inn til et annet kontonr. Halvannen mnd senere får vi inkassovarsel i posten fra Kredinor, sluttoppgjør ikke mottatt. NorgesEnergi sier at siden beløpet ble innbetalt til feil kontonr, så går de automatisk i retur - uten å gi beskjed til kunden. Useriøst etter min mening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd kunde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hvertfall fått lavere strømregninger etter at jeg byttet til NorgesEnergi.
Har heller ikke tenkt å bytte selv om jeg har lest alle de negative omtaler her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elkjøps selgere vet ikke hva de selger. Ingen hjelp å hente hos NorgesEnergi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å bytte til NorgesEnergi på Elkjøp da det kunne lønne seg økonomisk utifra den informasjonen jeg fikk. 15% på mobil hos talkmore. Har familie der så det var lønnsomt. Gjelder dog kun for den person som er registrert hos NorgesEnergi og ikke hele familien. Har betalt via bedrift så ikke noe spart der. Så der gikk den besparelse. Oppsir etter 5 dager og på oppgjørs faktura har jeg også blitt belastet for sparepakken som koster 49 i måneden. Har ikke tilmeldt med dette eller blitt opplyst om dette da jeg signerte. De kan ikke gjøre noe så glad for jeg fikk oppsagt tidlig slikt jeg ikke hadde betalt for mye over lang tid.

Merete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt av Elkjøp til å kjøpe avtale med Norgesenergi"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elkjøp påstod at det ikke var noen bindingstid, og at strøregningen var blant de billigste. Viste seg at Norgesenergi var dritdyre så jeg byttet. Da viste det seg at det var bindingstid likevel og jeg måtte betale for å bryte avtalen.

Aldri mer Norgesenergi - RENT LURERI TYVERI. Skulle vært anmeldt. Burde vært forbudt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grusom kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lykke til med å prøve å komme gjennom de tjukke skallene til kundebehandlerne. Det er mer produktivt å snakke med en død hamster.

Lars A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Monkey Business"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lav kvalitet på service. Brukte bortimot en time for å få kontakt med en av kundebehandlerne via telefon. De legger til kostbare avtaler på din orginale strømavtale (eksempel vintertrygghet, og andre). Disse ekstra kostnadene godtok jeg aldri. Betalte fast 1500kr per måned for en liten leilighet, og jeg bruker LITE strøm. Jeg oppfattet dette dyrt. De var også noe uhyggelig da de lurte på hvorfor jeg byttet strømleverandør.

Vedran P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg ble lovet ingen bindingstid..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei. Siden strømavtalen avsluttes før avtaleperioden er over, må vi i henhold til avtalevilkårene fakturere deg et bruddgebyr. Har du spørsmål i forbindelse med dette, vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80. Hilsen oss i NorgesEnergi.

For det første ble jeg lovet ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst. Slutt med denne mafiavirlsomheten Dere holder på med! Sender folk på døra for å lure deg til en dyr avtale og alt dem sier er jug også står sikkert noe annet på papiret. Jeg visste ikke hva slags avtale jeg fikk av dem forutenom at dem lovte meg og sa at jeg har ingen bindingstid og kunne si opp avtalen når som helst !!!

Bjarne T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hvem er det som klager?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i flere år og kjenner meg ikke igjen i de beskrivelsene som fremkommer på denne nettsiden. Dette kan umulig stemme.

Jeg opplever Norgesenergi som svært billig og bra. Har heller aldri hatt noe problemer av noe slag.

Det kan fremstå som om det er konkurrenter (Fake News) som dikter opp en masse tull. Nettet er for tiden full av slikt.

Det er jo bare å sammenligne og er du ikke fornøyd kan du skifte igjen. Jeg begriper ikke at folk lar seg lure av "Fake News".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling i gråsonen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi bestemmer seg plutselig for å endre avtaler.

Jeg inngikk avtale på spotpris over tlf. Selgeren opplyste aldri om vilkår som at man trenger BÅDE efaktura- og avtalegiroavtale.

Etter snaut 3 mnd bytter de til et dyrere abonnement. Da kundeservice blir konfrontert med dette opplyser de om at byttet skyldes at vilkårene ikke var oppfylt, og hevder å ha sendt varsel samme dato som abonnementet ble flyttet. Dette varselet har jeg aldri fått, og såvidt jeg vet er dette uansett brudd på Forbrukerrådets regel om 14 dagers varsel.

Opplever at kundeservice svarer unnvikende på direkte spørsmål, og det virker for tiden å være umulig å finne info, pris og oversikt over tilgjengelige abonnement på hjemmesidene deres. Har heller ikke lykkes i å få info om dette fra kundeservice, tross gjentatte forespørseler.
Kan bare spekulere i om dette er en bevisst strategi eller ikke, men det er i beste fall forvirrende og kundefiendtlig.

Føler jeg har hatt en grei erfaring med Norgesenergi tidligere, men det skjer tydeligvis noe rart med dem nå. Blant sammenlignbare aktører er de heller ikke lenger å regne som en lavpristilbyder.
Jeg vil lufte min erfaring med forbrukerrådet, starte en prosess med å bytte leverandør, og kan ikke anbefale noen å ha kundeforhold med Norgesenergi pr nå.

Veronika
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke la deg lure"
5 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å komme frem på kundeservice. Ble lurt gjennom Elkjøp, de sa jeg kunne bytte som jeg ville og informerte ikke om bindingstid og bruddgebyr. Du har ikke sjans å lese dette når du står i en butikk, det skulle ikke vært lov. Håper fler går sammen og får stoppet disse svindlerne for godt. Grunnen til at jeg måtte bytte var at jeg ikke kom frem på kundeservice og de fant samtidig ikke adressen min, så ingen annen utvei enn å bytte til en leverandør som faktisk fant meg på en adresse. Det må jeg nok betale dyrt for. (Sto en time i kø på tlf på det lengste og kom fortsatt ikke frem).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Evig kaos, og umilig å få kontakt med de."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt norgesenergi i flere år, og det eneste posetive opplevelsen jeg har med de er at jeg fikk 500,- kr avslag på en fryseboks en gang i tiden. Jeg har stått med en dyr avtale, og priser dukker opp på faktura som ikke er avtalt i forkant. Og de er steike umulig å få kontakt med. Brukte 1 uke på å få de til å komme med ett tilsvarende tilbud som jeg hadde fått av annet strømselskap, men bytter selvom grunnet elendig respons tid og umulig å få tak i på tlf.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårligste kunde servicen jeg noen gang har vært borti"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig og kan ikke anbefales til noen som ikke ønsker seg problemer. Lykke til med å få tak i dem på telefon

Søk Bytt.no