Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 102 innen
strømselskap
8%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
31
4
6
23
350
Sorter omtaler etter
Viser av 414 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Steinar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vil at leietager skal betale strøm etter endt leieperiode"

Har ringt inn og sagt opp strømavtale, men de har ikke registrert det. Så NÅ forlanger de at jeg betaler for strøm etter endt leie så lenge huseier ikke overtar strømavtalen til hun har ny leietager. For jeg kan ikke tenke meg at ny leietager er interessert i å betale strøm for de månedene før han flytter inn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"

Ble tilbud strømavtale via telefon hvor de lovet konkurransedyktige priser og ingen bindingstid. Avtale ble gjort ved å svare OK på SMS, hvorav de ikke lå lenke til vilkår. Etter nylig bytte til Tibber så fikk jeg tilsendt faktura i posten med tekst "bruddgebyr" og tilhørende beløp på 3000,-. Forkastelig - styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Fornøyd fra dag 1. Oversiktlig faktura. Meget fornøyd med alt"

Hadde Norgrsenergi i mange år. På grunn av noe som hørtes ut som et godt tilbud byttet vi til en annen leverandør. Etter ca 2 mnd viste det seg at her var det bare rot med alt. Problemer med kundekontakt m.m. Raskt byttet vi tilbake til Norgesenergi både på hytta og hjemme, og har til dags dato vært meget fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
25.05.2020 08.48
Hei Per A!
Vi synes det er kjempe hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss og setter stor pris på at du tar deg tid til å fortelle oss det. Ønsker deg en kjempe fin dag videre! :)
Vennlig hilsen alle oss i NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke la deg lure"
1 syns denne omtalen er nyttig

Disse luringene prøver seg med salgstriks på folk som ligger lavt i forbruk for å skvise dem for penger. (Ser du har vært kunde hos oss i mange år, vi ringer deg for å tilby deg "strømkonto"). Største svindelen på høylys dag. Betale 49 kr mer i måneden, for å betale det samme i måneden hele året, ispedd masse fiks-fakseri med kreditter og tull? Hvis du synes det høres lurt ut, så vær så god, men la meg slippe. Slutt å ringe meg!

Svar fra NorgesEnergi
25.05.2020 08.48
Hei Karlo H,

Det stemmer at vi tilbyr betalingsløsningen Strømkonto.
Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Du betaler en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren. Denne løsningen koster 49 kr/mnd, men har ingen bindingstid.

Strømkonto kan gi en ekstra trygghet i hverdagen, men det er forståelig at dette ikke er en løsning for alle.

Vi kan så klart fjerne nr ditt fra våre ringelister og nyhetsbrev dersom du ønsker det. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Opplever rot med efakturaavtale etter bytte av bank. Norgesenergi sender fortsatt faktura til gammel bank. Sparebank1 har aktivert avtale med rett kidnr. Opplever at kundeservice er arrogant og mer interessert i å fortelle at dette er min feil når jeg tar kontakt. Er uoversiktlig og vanskelig å finne ut hva man virkelig betale pr. kWh Takk for meg.

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2020 20.54
Hei Remi!
Vi jobber alltid for å bli bedre og vi trenger tilbakemeldinger for å klare dette. Vi synes det er leit å høre at du synes kundeservicen vår er dårlig.
Opplevelsen du har hatt ved kontakt er ikke greit. Våre kundebehandlere skal alltid være hyggelig og behjelpelig når du tar kontakt med oss.

Ønsker gjerne å hjelpe deg med å få fikset din eFaktura og undersøke hva som har skjedd.
Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Larsfredrik F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Norgespakken er ren svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte reisestrøm fra Norgesenergi via norwegian.no i 2013. Da fikk jeg Norgespakken med på kjøpet (med liten skrift). Selv om jeg har byttet strømavtale hos dem to ganger i etterkant, ble Norgespakken værende. Den må sies opp manuelt. Norgespakken er en fullstendig verdiløs forsikring som strømselskapet har funnet opp for å tjene mer penger og de utnytter kundens manglende innsikt og forståelse. Det er mitt ansvar hva jeg bestiller og å sjekke faktura, men jeg vil anbefale alle andre Norgesenergikunder å lese faktura nøye og være kritiske til hva de betaler for.

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2020 20.54
Hei Larsfredrik F!

Vi syns det er leit å høre du ikke er fornøyd med avtalen din.
Det stemmer at Norgespakken tidligere fulgte med på avtalen Reisestrøm gjennom Norwegian.
Norgespakken er et produkt som inneholder Sparepakken og Vintertrygghet.

Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.-

Med Vintertrygghet vil du få tilsendt tilbud av våre strømeksperter før prisene i markedet begynner å stige. Du får da muligheten til å sikre prisen din ved å inngå en fastpris for korte perioder av gangen. På denne måten kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkriser.

Norgespakken har ingen bindingstid og kan avsluttes om ønskelig.
Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi
Nilshenning K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"I dag mistet dere 2 privatkunder fra Bærum"

Har aldri bett om Norgespakke med ett påslag på over 70kr hver måned. Det viser seg at det er en slags forsikring på lav pris. Men da får man en høyere gjennomsnittspris i forhod til ikke "Norgespakke". En annen ting er at de tar timepris / døgnpris på strømmen ved de nye elektroniske målinger av forbruket. Dette gjør at DU som FORBRUKER ikke har oversikt. Du får ikke en oversikt på NÅR PÅ DØGNET du mottar den dyreste strømmen. Advarsel: KOM DERE UNNA! BYTT TIL EN LEVERANDØR SOM IKKE HAR SKJULT KOSTNADENE I SINE FAKTURAER.

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2020 09.49
Hei Nilshenning K!

Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Avtalen du refererer til heter Norgespakken og er et produkt hvor du får både Sparepakken og Vintertrygghet.

Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.-

Med Vintertrygghet vil du få tilsendt tilbud av våre strømeksperter før prisene i markedet begynner å stige. Du får da muligheten til å sikre prisen din ved å inngå en fastpris for korte perioder av gangen. På denne måten kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkriser.

Gjerne ta kontakt med oss så kan vi undersøke hva som har skjedd. Du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no.

Det er beklagelig å høre at du som kunde ikke føler at du har hatt oversikt over ditt strømforbruk etter bytte til AMS-måler. Dette er det derimot netteier som gir oversikt over, og derfor dessverre ikke noe vi kan endre på faktura.
Du vil derimot alltid ha oversikt over forbruket som har blitt registrert i perioden, og har mulighet til å logge deg inn på Elhub.no for nærmere informasjon om forbruket ditt.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri med bedriftsavtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dum som jeg er takket jeg ja til en bedriftsavtale med lovnad om lavest mulig pris over tlf. Angret etterpå, men har da ikke angrerett via bedriftsavtale. Forsøkte å ta kontakt med dem for å få til en konstruktiv løsning, men kundeservice var svært lite behjelpelig. Ved oppsigelse er det 6 måneder oppsigelsestid. Totalt håpløst. Anbefaler ingen å ta i bruk Norges Energi som strømleverandør. Hatt dyrere strøm med dem enn med tidligere selskap, på tross av lovnad om at en bedriftsavtale på egen bolig skulle være gunstig.

Svar fra NorgesEnergi
05.05.2020 19.47
Hei Robert!
Det er leit å høre du har denne opplevelsen. Vi skal alltid informere kunden ved avtaleinngåelse om strømavtalen man får, og avtalevilkårene.
Dersom du ønsker at vår bedriftsavdelinge ser nærmere på dette kan du kontakte oss på telefon: 381 00 081, eller per e-post: bedrift@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt og frekke kundebehandlere"

Straffer seg å bli værende her prismessig. Pågående selgere ringer deg mens du er kunde, og når du ikke vil være kunde lenger ringer de deg helt ned.

Svar fra NorgesEnergi
05.05.2020 19.47
Hei Flash!
Det er leit å høre du ikke er fornøyd med strømavtalen din. Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt. Ønsker gjerne undersøke om det er en avtale som vil være rimeligere for deg og ditt forbruk.

Det stemmer at vi har selgere som ringer ut for å gi et godt tilbud, men det er ikke greit at selger har vært ufin under samtalen. Gjerne ta kontakt med oss så kan vi selvfølgelig fjerne ditt nummer fra våre ringelister.

Du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Like vanskelig å melde seg ut som fra en bokklubb på 90 tallet!"

Pass deg for svindel! Like vanskelig å melde seg ut som fra en bokklubb på 90 tallet! Jeg har forsøkt siden 2019 å skrive over strømmen fra en leilighet jeg har flyttet fra! Regningene og inkasso hagler inn. Norgesenergi sitt råd var å betale inkasso mens de ventet på svar fra annen avdeling. Styr unna dette selskapet!

Svar fra NorgesEnergi
28.04.2020 13.51
Hei Ole C!
Det er leit at du har opplevd det som vanskelig å opphøre din strømavtale hos oss. Vi skal selvfølgelig alltid være behjelpelige med å avslutte en avtale, slik at dette blir enklest mulig for deg som kunde.

Når man flytter fra en adresse, skal man gi beskjed til strømleverandør slik at vi kan registrere opphør. Vi må ha beskjed senest 3 virkedager før den aktuelle datoen.

Det at du har blitt informert av oss om å betale krav hos inkasso i påvente av svar fra annen avdeling er selvfølgelig beklagelig. Det korrekte fra vår side ville vært å kontaktet inkassoselskapet og satt saken i bero, i påvente av avklaring på saken.

Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tar tlf"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service, ringt i flere dage og ingen tar tlf bare ligger på. Og står ingen info om der ikke er tlf vagt. Står de har åben 10.00-16.00.

Svar fra NorgesEnergi
24.04.2020 07.56
Hei Michael,

Det er beklagelig å høre at du har prøvd å komme i kontakt med oss på telefon, hvor samtalen bare blir avsluttet. Slik skal det ikke være og det er svært beklagelig.

Vi i NorgesEnergi ønsker å være med på den nasjonale dugnaden for å redusere smitte, og det fører til noen utfordringer i bemanningssituasjonen i selskapet.

Vi håper derfor på forståelse for at det kan ta noe tid før vi svarer på telefon eller på epost. Vi vil gjøre det vi kan for at dere som kunder skal få den hjelpen dere trenger så raskt som mulig.

Vi håper du tar kontakt med oss, da vi, NorgesEnergi, ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80 eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.

Mvh Truls, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Du betaler for tjenester du ikke har bedt om"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte Norgesenergi fordi jeg ikke klarte å melde meg inn via nettsiden deres. Kundeservicen var upåklagelig og jeg var fornøyd når jeg ble kunde. Anbefalte det til og med til ett familiemedlem. Når jeg får min første regning har jeg ufrivillig blitt medlem av en rekke fordelsprogrammer som ikke var i kontrakten når jeg skrev under. Dette øker månedsgebyret fra 27 kroner til 185 kroner. Når man prøver å melde seg av er det ikke mulig via nettsiden deres, de tar ikke telefonen og responstid på e-post er av erfaring særdeles treg. Jeg vil absolutt heller gå for en seriøs leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
24.04.2020 07.55
Hei Helene!

Dette høres ut til å ha vært en lei opplevelse av NorgesEnergi som strømleverandør. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80
eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.

Ved henvendelse så kan du gjerne referere til dette innlegget og meg, så kan vi se på hva som kan ha skjedd i forbindelse med avtaleinngåelsen.

Mvh Truls, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Aldri mer"

Det nærmeste man kommer, uten å kalle det ren svindel.Det som er bra er att det er enkelt å skifte til forhåpentlig mer seriøse strømleverandører.

Svar fra NorgesEnergi
22.04.2020 12.45
Hei John,

Det høres ut til at du har hatt en dårlig erfaring med NorgesEnergi. Vi håper du tar kontakt med oss, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med, da vi NorgesEnergi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med kundeservicen og avtalene vi tilbyr. Ta gjerne kontakt på tlf 38 1000 80
eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende markedsføring"
1 syns denne omtalen er nyttig

For litt over et år siden kom en dørselger på besøk, som klarte å overbevise min ektefelle om at det var penger å spare på å bytte strømleverandør til Norgesenergi, med avtalen "Topp 10-garanti". Selgeren la frem en overbevisende argumentasjon og brukte begreper som "prisgaranti", "billigst i markedet" over tid, samtidig som at han hadde mye negativt å berette om vår daværende strømleverandør. Siden den gang har vi hatt den aldeles ugunstige strømavtalen "Topp 10-garanti", og jeg må erkjenne at vi rett og slett har vært uoppmerksomme og naive. Den gang hadde vi nettopp vært gjennom en periode med uvanlig høye strømpriser og det viste seg å gå lang tid før det gikk opp for oss hvor dårlig avtale vi faktisk hadde. Jeg kan ærlig talt ikke se en eneste fordel (for kunde) med strømavtaler som den ovennevnte. Over tid vil de alltid være dyrere enn spotavtaler, og det er lite gjennomsiktighet hva angår fastsettingen av pris. Jeg har nettopp gjort et ærlig forsøk på å finne et eneste eksempel på at en variabel pris-avtale kan bli like gunstig eller gunstigere for min husstand enn en spotavtale, og lyktes IKKE med det. Når Norgesenergi hele tiden må ha visst at de leverte oss den minst gunstige avtalen de kunne levert oss, og har levd godt med det, blir det bare et tidsspørsmål før man "våkner" og føler seg lurt trill rundt. Prisgaranti er en sannhet med modifikasjoner, og baserer seg på at de skal være blant de 10 rimeligste blant øvrige "variabel pris"-avtaler i markedet - altså at de skal være en av de 10 minst dyre alternativene blant markedets ellers dårligste og dyreste avtaler. Skal NorgesEnergi snu skuten og bedre sitt navn og rykte, mener jeg at de enten må avvikle sine dårligste avtaler fullstendig eller gjøre ærlige forsøk på å demonstrere hvilke av produktene i sin egen portefølje som virker mest gunstig for kunden, slik at avtaler som "Topp 10-garanti" kun leveres til kunder som faktisk kan være tjent med den, i hvert fall tidvis. Ellers avhenger hele kundeforholdet av kundens ignoranse, naivitet og manglende innsikt i strømmarkedet, og den slags framferd bygger ikke tillit og kundelojalitet.

Svar fra NorgesEnergi
17.04.2020 21.32
Hei Odd,
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke.
Topp-10 garanti er en variabel strømavtale som skal gi kundene forutsigbarhet for at de har en god strømavtale over tid. De får en garanti for at avtalen er blant de ti beste variable avtalene på årlig basis basert på ei representativ referanseliste. Prisen kundene betaler vil altså jevne seg ut over året. Noen perioder vil prisen ligge over andre avtaler, mens den i andre perioder vil ligge under. Med denne avtalen vil altså kundene sikre seg en jevnere strømpris enn ved andre typer avtaler.
Spotpris har vist seg over være billigst over tid. Variable strømavtaler er en mellomting mellom spotpris og fastpris. Variable avtaler passer for dem som ikke ønsker å binde strømprisen med en fastpris, men samtidig ønsker mer forutsigbarhet enn å velge en spotavtale. Det kan sammenlignes med å få muligheten til å velge en mellomting mellom fastrente eller flytende rente i banken.
I variabel-avtalene endrer prisene seg langsommere enn i spotpris-avtalene. Det vil si at du typisk betaler litt mer når markedsprisen er på vei ned, og litt mindre når den er på vei opp. Noen ønsker det slik, selv om statistikken viser at spotpris-avtaler er rimeligere over tid.
For oss er det viktig at du som kunde har mulighet til å velge mellom ulike avtaler, slik at man finner en avtale som passer for deg og ditt forbruk. Derfor har man også alltid mulighet til å bytte avtale dersom man ikke er fornøyd.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig"

Superhøyt bruddgebyr det er dårlig informert om ved inngåelse, og når du sier opp og bytter leverandør bytter de automatisk tilbake til seg selv som leverandør dersom du ikke aktivt ber dem om å ikke gjøre det.

Svar fra NorgesEnergi
15.04.2020 11.42
Hei Bett!
Dersom man mottar et bruddgebyr hos oss, betyr det at man har brutt en bindingstid. Bruddgebyret tilsvarer alltid rabatten man har mottatt, og dette informeres det alltid om ved avtaleinngåelse og vilkår.
Dersom man bytter leverandør har vi ikke anledning til å gjenopprette avtalen uten bekreftelse fra kunden selv.
På bakgrunn av dette, håper jeg du kontakter vårt kundesenter så vi kan hjelpe deg, og se nærmere på hva som kan ha skjedd her. Du kan kontakte oss per telefon 38 1000 80, åpningstider man-fre 08-16. Eventuelt kan du gjerne kontakte oss per e-post: kundeservice@norgesenergi.no
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fikk feil i reklame via Huseierens Landsforbund."

Billig støm ja takk. Kun kr. 19.- pr. mnd + 2,99 pr. kwh. Dette var billig! trodde jeg og sendte inn bestilling. Så leste jeg avtalen de sendte meg. Her stod det Kun kr. 19.- pr. mnd. + 2,99 pr. kwh I påslag på dems priser !!! Hvorfor kunne de ikke opplyse om dette før de sender kontrakten ???

Svar fra NorgesEnergi
14.04.2020 15.05
Hei Jan! Det er leit at du har mottatt misvisende/feil reklame fra Huseiernes Landforbund. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre.

Med medlemspris avtalen gjennom Huseiernes Landsforbund så får du strømmen til innkjøpspris hos oss. Det betyr at du betaler den samme prisen per kWh som vi kjøper strømmen inn for, samt kun 19 kr/mnd + påslag 2,99 øre/kWh (inkluderer elsertifikatet)

Har du flere spørsmål så kan du gjerne ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd😁"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Norgesenergi i mange år.. Har alltid fått raskt svar og hjelp når det har vært noe en lurer på.. Sist nå under flytting da jeg overførte avtalen som jeg hadde til ny bolig.

Svar fra NorgesEnergi
06.04.2020 12.33
Hei Roger!
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi alltid veldig pris på :) Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde hos oss.
Ønsker deg en fantastisk påske! :)
Mvh alle oss i NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel - tilleggavtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

NorgesEnergi har lagt på "tillegg avtaler" uten at jeg som kunde har godtatt noe. De sier det er jeg som har bestilt tillegg avtale per telefon (100% fornybar energi 60kr/mnd, Vintertrygghet 49 kr/mnd) da jeg sjekket, men de kan ikke gi den telefonsamtalen som bevis. Hold dere unna!

Svar fra NorgesEnergi
31.03.2020 21.45
Hei Phillip! Det er leit å høre om din opplevelse. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Gjerne ta kontakt med oss så kan vi undersøke hva som har skjedd. Du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Rot rot rot, ikke bytt til norgesenergi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig, et firma som er rotete uten ende. Aldri sett så mye rot i et firma som hos norgesenergi. De har ingen oversikt. Kundeoppfølging er elendig. Jeg har byttet til Norges energi for noen uker siden men skal bytte tilbake til min gamle leverandør. De få øre man sparer hos norgesenergi er ikke vert det hele...

Svar fra NorgesEnergi
01.04.2020 10.14
Hei Peter! Det er leit å høre du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi ønsker gjerne undersøke hva som kan ha hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sint kundebehandler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet strømavtale, og ble derfor ringt opp av kundebehandler fra Norges Energi. Da jeg antydet at jeg ikke ville tilbake til Norges Energi, ble kundebehandleren sint og ufin. Jeg har aldri opplevd maken, og var i sjokk da jeg til slutt måtte legge på fordi kundebehandler nektet å gi seg.

Svar fra NorgesEnergi
26.03.2020 08.08
Hei Renate,
Det er utrolig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med en av våre kundebehandlere, det skal ikke skje. Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss, slik at vi kan ta denne saken videre da det er kjempe viktig for oss at slike ting ikke skjer. Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080, eventuelt send oss en e-post på kundeservice@norgesenergi.no. Våre åpningstider er 9-16, man-fred.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig på kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst selskap. Har klaget de inn til elklagenemnda for å aktivere tilleggsprodukter og forventer at jeg som kunde skal oppdage dette selv. De nekter å betale tilbake beløpet de er skyldig. Håper dere holder dere langt unna!

Svar fra NorgesEnergi
26.03.2020 08.06
Hei!
Vi skal alltid opplyse kunden om eventuelle fordelsprodukter de får med i avtalen, og dette skal alltid godkjennes av kunden. Vi oppgir også alltid dette på faktura, slik at man har oversikt over avtalen sin.
Vi har heller ingen bindingstid på fordelsproduktene, slik at man enkelt kan fjerne disse dersom man ikke har behov for dem. Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080, dersom det er noe vi kan hjelpe deg med.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Organisert kriminalitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt denne leverandøren noen år nå, trodde jeg hadde spottprisavtale, men begynte å lure da strømregningene gikk i været i 2019. Må medgi at jeg har vært for sløv med å sette meg inn i/følge med på spot prisene. Når jeg logget inn på deres kundesider kunne jeg ikke finne noen prisavtale, eller opplysninger på hvilken strømavtale jeg hadde. Fant ut at jeg betalte ca. 3-4 ganger så mye som andre top 10 avtaler. Byttet så leverandør, men fikk raskt telefon fra deres selger som ville ha meg tilbake, han kunne presentere en spotprisavtale som jeg fant ut var vanskelig å slå utifra rask googling på strømavtaler. Så nå er jeg tilbake igjenn, men kommer til å følge ekstra godt med i tiden fremover, tror de endrer uten å informere. Kommer til å ettergå tidligere innbetalinger for å se om jeg har krav på å få tilbakebetalt.

Svar fra NorgesEnergi
20.03.2020 13.27
Hei Tonny!

Vi skal alltid informere kunden ved avtaleinngåelse om strømavtalen man får, og avtalevilkårene. Vi har ikke mulighet til å endre avtalen, uten å bekrefte dette til kundene våre.
Informasjon om strømavtalen skal også vises på Min side.

Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080, eventuelt send oss en e-post til: kundeservice@norgesenergi.no, så kan vi se nærmere på dette. Vi har åpent man-fre 08.00-16.00.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Legger på sparepakke og vinterpakke uten godkjennelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har to strømmålere og de legger på sparepakke og vinterpakke på totalt 200 kr mnd uten at det er avtalt. Pakkene er helt verdiløse og et rent påslag. Og den topp10 garantien de lover er også bare tull. De klarer ikke å dokumentere det. Å snakke med kundeservice er også helt håpløst. Vil intenst advare alle om dette selskapet.

Svar fra NorgesEnergi
20.03.2020 13.27
Hei Torgeir!
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør.

Sparepakken er en del av våre fordelsprodukter, og vi skal alltid informere og få en bekreftelse fra våre kunder dersom denne bestilles.
Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.-

Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no, så kan vi se nærmere på dette. Vi har åpent fra 08.00-16.00 man-fre.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Frekk og hånlig selger"

Etter innstendig å ha oppfordret denne fyren med sørlandsdialekt til IKKE å kontakte meg igjen om dette, så ble jeg i dag for tredje gang kontaktet av (samme?) selger fra NorgesEnergi med spørsmål om jeg ikke ville ha bedre strømavtale, da hos dem. ‘Nei, takk’, blir møtt med forbauselse og arrogant kommentar om jeg ikke er interessert i å spare penger, etc. Sist gang var jeg ute med hunden min, og da jeg ikke kunne snakke, så tillater drittsekken i andre enden å være hånlig i sin kommentar. Jeg vil ha meg frabedt slike ekle samtaler, vær så snill, ikke ring meg mer du som er selger fra NorgesEnergi!

Svar fra NorgesEnergi
20.03.2020 12.57
Hei Siv!
Dette er svært beklagelig, og dette er selvfølgelig ikke en måte vi ønsker å opptre på ovenfor våre kunder. Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080, eventuelt send oss ditt telefonnummer til kundeservice@norgesenergi.no, så skal vi ta klagen din videre. Vårt kundesenter er åpent man-fre, 08.00-16.00
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kostar meir enn det smakar"
1 syns denne omtalen er nyttig

For det første såg alt ut til at det skulle verte rimelegare, men alle desse garantiane dei snakka om slår langt meir ut på budsjettet, samtidig som dei seier at du ikkje vil merke det. Når ein påpeikar prislappen, så skuldar dei på nettleiga som går til ein annan leverandør. På toppen av det heile, så er det visst ikkje mogleg å få rekning ein gong i månaden. Sidan starten har dei hatt ein lei uvane med å vente 6 veker, for deretter å trekke på avtalegiro (får gjerne ikkje faktura for denne), og så får du ein e-post med ein faktura til som skal betalast 2-3 veker seinare. Det er heilt umogleg å halde oversikta, og når ein har ei lita bedrift i oppstart, så treng ein ikkje meir styr å skulle halde orden på. For å komplisere det heile, så brukar dei gjerne heile veka på å svare på skriftlege henvendingar. For ei så stor bedrift som NorgesEnergi, så skulle ein trudd det var snakk om 2 dagar. Når dei først svarar så er jo dei flinke og gjer sitt beste, men når ein må be om ei utsetting på enno ei uforutsett rekning, så er det greitt å få svar kjapt nok.

Svar fra NorgesEnergi
20.03.2020 11.50
Hei Eira!
Vi som strømleverandør ønsker å tilby våre kunder gode og rimelige avtaler. Kontakt oss gjerne på tlf: 38100080 (privatavdeling) eventuelt 38100081 (bedriftavdeling),så kan vi se nærmere på hvilken avtale du har hatt og om vi eventuelt kan gjøre noen forbedringer.
Vi sender ut faktura en gang per måned. Faktura sendes ut per post, dersom man ikke oppretter eFaktura. Så jeg ønsker også å se på hva som eventuelt kan ha skjedd her. Kontakter du oss, kan du gjerne henvise til dette innlegget og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
414 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
- 148 kr
-8,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Timespot - NorgesEnergi
414 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
120 kr
7,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
414 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Timespot - NorgesEnergi
414 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
131 kr
7,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Timespot - NorgesEnergi
414 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
137 kr
8,20 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
414 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
190 kr
11,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
414 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
198 kr
11,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
414 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
433 kr
25,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
414 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
467 kr
27,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR