Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
9%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
25
2
3
19
241
Sorter omtaler etter
Viser av 290 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefon terror"

Blir oppringt hele tiden av selgere selv om man gir tydelig beskjed flere ganger muntlig og skriftlig at man ikke ønsker dette. Bryr seg ikke og fortsetter å ringe hele tiden. Driver med svindel. Ble oppringt av en selger og ga klar beskjed om at jeg IKKE ønsket å benytte meg av "gratis" tilbudet da dette ikke er gratis etter en tid og man selv er ansvarlig for å si opp tjenesten etter gratis perioden som de fleste glemmer og dermed betaler man for tjenesten man ikke trenger/glemmer å stanse. Noe de selvfølgelig utnytter for å få inn mer penger. Sa TYDELIG at jeg ikke ville ha denne tjenesten aktivert uansett om den var gratis. Hva skjedde? Skulle inn å sjekke noe annet med avtalen og så tilfeldig at tjenesten var blitt aktivert mot min vilje! Sa opp avtalen og kundeforholdet med en gang, noe så useriøse som dette skal du lete lenge etter. Er nå ikke lengre kunde, har ikke noe kunde forhold til dem, har reservert meg mot telefon salg. Fortsatt så ringer de, senest i dag. De klarer ikke engang å følge merkedsføringsloven! Anmeldelse neste! Selger "billig" strøm, tjener penger på svindel og telefon terror

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Telefonselger som svindler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Norgesenergi der de tilbudte spotpris uten påslag og faste månedsavgifter for å få meg til å bytte strømleverandør. Da bekreftelse-smsen kom viste det seg at de hadde prøvd å lure meg til å kjøpe topp 10 garanti som er en fast variabel og ikke SPOT-pris! Helt greit å selge, men vær ærlig i det minste. Norgesenergi har nå mistet all kredibilitet hos meg...

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2019 13.25
Hei Maria. Vi er helt enige i at det ikke er greit om avtalen ble fremstilt som en spotprisavtale når dette ikke er tilfelle. Man skal kunne stole på den informasjonen man mottar ved avtaleinngåelse. Spotprisavtale og Variabelprisavtale er to forskjellige typer avtaler og hva som lønner seg vil avhenge av blant annet forbruk. Det stemmer at Topp 10 garanti ikke har noen faste månedsavgifter eller påslag, men dette er ikke en spotprisavtale og da er det viktig at selger informerer om det. Når man blir kunde hos oss er man ikke bundet til en spesiell avtale, men kan bytte mellom strømavtalene som man måtte ønske. Vi kan derfor endre din avtale til en spotprisavtale om du ønsker det. Da tar du bare kontakt så ordner vi det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få litt mer informasjon om hvor og når dette gjelder og sjekke opp i saken. Samtidig vil vi gjerne se om det er noe vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Underskriftforfalskning"

En selger fra NorgesEnergi kom på døra en kveld. Etter å ha snakket vel og lenge, sa jeg at han kunne sende meg et tilbud selv om det ikke var aktuelt å bytte strømleverandør, men bare for å bli kvitt ham. Men først ville han ha min underskrift, noe han selvfølgelig ikke fikk for å sende meg et tilbud. Han ville også ha målernummeret, noe han heller ikke fikk. Etter noen dager mottar jeg et brev i posten som jeg regnet med var tilbudet, og bare la det i papirkurven. Men så fikk jeg en melding hvor jeg ble ønsket velkommen som kunde. Da skjønte jeg hva brevet handlet om. Jeg kontakter da NorgesEnergi på telefon og sier at jeg ikke har inngått noen avtale. De kansellerer da "avtalen", noe jeg får en melding om at det er gjort. Så i slutten av måneden får jeg regning fra NorgesEnergi. Når jeg da kontakter de, får jeg vite at det hadde vært for sent å bryte "avtalen". Ba så om å få kopi av min "underskrift", noe jeg ikke fikk før de fikk vite at saken var sendt til Elklagenemnda. Den falske underskriften ble politianmeldt. Fikk også en regning på kr. 500.- for "avbrutt avtale", noe jeg ikke betalte. Den gikk til inkasso, og jeg kontaktet da inkassoselskapet og forklarte situasjonen, samt sendte de domumentene på saken. Inkassoen ble da kansellert. Slapp å betale for strømmen som var brukt den måneden - men de påberoper seg at jeg skal betale nettleia som de har betalt til vårt selskap. Jeg nekter, da denne hadde blitt betalt på vanlig måte (avtalegiro) i vårt selskap om ikke NorgesEnergi hadde sagt opp vår avtale der på falskt grunnlag. Nå ser jeg fram til svar fra NorgesEnergi i full offentlighet.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 15.42
Hei Inger. Det du beskriver her ser vi på som veldig alvorlig. Slikt skal ikke skje under noen omstendigheter. Dette ønsker vi å ordne opp i og for at vi skal kunne gjøre det er vi helt avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter og gir oss mer informasjon om deg og din strømbestilling hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg, Monica, slik at dine opplysninger kommer direkte til meg. Du kan ta kontakt på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Monica, NorgesEnergi
Michael R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekke selgere"

Frekke selgere som ikke tar nei for et nei, og ringer flere ganger i uken. Velg en annen strømleverandør!

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 13.40
Hei Michael R. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det er viktig for oss at våre selgere respekterer et nei og dersom man sier at man ikke er interessert når man kontaktes per telefon er det vanlig rutine at nummeret fjernes fra ringelistene. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men dersom du fremdeles opplever plagsomme telefonoppringninger fra oss håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får stoppet dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Noe av det verste jeg har opplevd"

Kundeservicen og måten de håndterer saker på er noe av det mest useriøse og usjarmerende greiene jeg har vært med på.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 11.37
Hei M. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vi har gitt deg. Vi hadde satt veldig pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter og forklart litt nærmere hva du har opplevd som negativt hos oss. Dette er viktige tilbakemeldinger for oss da det hjelper oss å vite hvordan kundene opplever oss og hva vi kan gjøre bedre. Vi ønsker selvsagt at våre kunder skal få den hjelpen de trenger og at det skal oppleves hyggelig å ta kontakt med oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna, selger la til skjult kostnad "sparepakken""

Selger la til en skjult "forsikring" kalt for sparepakken. Denne pakken ble aldri nevnt over telefon når jeg tegnet strømabonnement og heller ikke i mailen de sendte med tilbudet. Denne pakken blir også skjult fra første faktura med bakgrunn i at du får den første måneden "gratis". Veldig kjekt å gi et produkt bort gratis når man ikke er klar over at man har kjøpt dette. Sa i fra til kundeservice over telefon når sparepakken ble oppdaget at jeg aldri sa ja til dette i første omgang, men de mente at dette var et produkt jeg hadde etterspurt. Vanskelig å etterspørre produkter jeg ikke vet om. Hold dere unna dette selskapet. En grunn til at de ligger på 98 plass av 101 strømselskaper i Norge.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2019 11.37
Hei P. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Dersom Sparepakken er en del av avtalen er det viktig at selger opplyser om dette. Informasjon om Sparepakken skal også være med på avtalebekreftelsen som sendes kort tid etter og vi har dobbeltsjekket at dette gjelder alle våre utsendelser. Sparepakken er valgfri og kan når som helst fjernes. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon om hvor og når dette gjelder og sjekke opp i saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Christian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Styr unna :)"

Selgerne hos Elkjøp er trent i å selge strømavtale uten å opplyse priser eller vilkår. Disse står dessverre på de små nettbrettene man signerer på, men man har ingen sjans til å få med seg disse siden selgeren pusher og man bare ønsker å betale og komme seg ut av butikken. Dårlig praksis.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09.44
Hei Christian. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av strømavtale med oss og dette er ikke en praksis som vi stiller oss bak. Vi har full forståelse for at handelen kan føles travel både for selger og kunde, men det er likevel viktig at kunden får den informasjonen han ønsker ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg presset til å bli kunde hos oss. Takk for din tilbakemelding, den hjelper oss til å bli bedre. Det er kjempefint om du kunne kontaktet vårt kundesenter slik at vi kan få litt mer informasjon om når og hvor dette gjelder og kan sjekke opp i saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Torill Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Som en kronisk sykdom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sa opp avtale med norgesenergi på hytta 1 april og hjemme 1 mai. Hver mnd i ettertid sendte de inn efaktura. Siste jeg snakka på tlf sa de at betalte jeg den siste fakturaen som lød på ca 850 kr så skulle jeg ikke høre mer. La på 50 kr for å være sikker men så presterer de likevel å sende meg en ny på et beløp mindre enn det jeg betalte for mye. Spurte på tlf at jeg slipper vel å høre mer fra dere nå da. Ånei skulle ikke det. Da var jeg forbanna, nå er jeg griseforbanna å har bannlyst de å fjernet de fra avtaler i nettbank. Du blir ALDRI kvitt NorgesEnergi. En venninne ble tilbudt avslag i pris hos elkjøp på et kjøp om hu ville gå til NorgesEnergi Å HOLD DEG LAAAAANGT VEKK FRA DE sa jeg. Du blir aldri kvitt før du går i grava om det hjelper heller.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09.41
Hei Torill. Takk for din tilbakemelding. Det skal vanligvis ikke ta så lang tid å få et sluttoppgjør fra oss og vi forstår godt at dette er frustrerende for deg som kunde. Her må vi bare beklage. Dette har likevel ikke utgjort noen ekstra kostnad for deg da du ikke er fakturert for noe strøm etter vi avsluttet din avtale i vår. Vi håper at vi har kommet frem til en tilfredsstillende løsning her og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"

De ringer og tilbyr vintertrygghet, jeg sier jeg ikke ønsker å bestemme meg og ber de sende en mail på det så skal jeg vurdere det. Svarer aldri på mailen men ser likevel flere måneder etterpå at jeg har blitt belastet for den pakken. Når jeg henvender meg pr. mail ang. dette får jeg bare korte frekke svar og ingen refusjon. HOLD DEG UNNA!

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 09.25
Hei Andrine. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Når man blir kontaktet via telefon i forbindelse med våre fordelsavtaler er det vanlig rutine at man bekrefter på sms dersom man ønsker å inngå avtale. Man skal også kunne være trygg på at det man avtaler med selger overholdes. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din avtale og sjekke opp i saken igjen. Du kan da kontakte oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd med måten de ringer og lurer folk til å tegne et abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd med måten de ringer og lurer folk til å tegne et abonnement. De informerer ikke om bindingstid og moms og du binder deg via en sms melding. Angrer du deg koster det 3000 kr og de har 12 mnd oppsigelsestid. Gjelder ikke angrefristloven her. De selger bedriftstrøm til private forbrukere, er det lov da?? Kommer aldri til å omtale Norges energi på en positiv måte og skal gjøre mitt best for at de ikke skal få lure til seg flere kunder.

Svar fra NorgesEnergi
05.09.2019 17.56
Hei Even. Vi ønsker ikke at våre kunder skal føle seg lurt hos oss og vi beklager at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Vanlig rutine ved inngåelse av avtale over telefon er at selger går igjennom avtalevilkårene sammen med kunden på lydbånd og at det deretter sendes en sms hvor man bekrefter tilbake at man ønsker å bli kunde. Fullstendig oversikt over avtalen, samt avtalevilkår sendes så på e-post kort tid etter. Som privatperson kan man ikke ha en bedriftsavtale, men dersom man for eksempel har et enkeltmannsforetak kan man det. Vanligvis er det ikke angrefrist på bedriftsavtaler da angrefristloven ikke gjelder for bedrifter, men i hovedsak er for privatpersoner. For å kunne finne deg og din strømavtale hos oss trenger vi mer informasjon fra deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i dette og se på saken på nytt. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Blir lurt av strømkonto"

Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned. Så når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Jeg har betalt 500 kr over anbefalte beløp hver måned i nesten ett år, og no skylder jeg fremdeles 3000 kr. og det er høst etter en varm sommer. Føler meg lurt siden Norges energi ikke ga beskjed om at jeg betalte for lite, og de tar høye renter på det du skylder de. Jeg har derfor byttet strømselskap.

Svar fra NorgesEnergi
06.09.2019 11.04
Hei Helga. Anbefalt beløp å betale til Strømkonto beregnes ut i fra ditt årsforbruk. Vi mottar jevnlig oppdateringer av forbruk fra din netteier for å sikre at beløpet som betales samsvarer med strømkostnadene. Da Strømkonto regner et gjennomsnitt av ditt forbruk hele året er det vanlig at man ligger litt i minus på vinteren, men at man vanligvis går i pluss utover sommeren/tidlig høst. Det skal ikke være slik at man havner såpass mye i minus dersom man har betalt inn anbefalt beløp eller til og med mer som du oppgir å ha gjort her. Vi vil veldig gjerne se på denne saken og sjekke opp i hva som har skjedd her. For å kunne gjøre dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale i vårt system. Du kan da ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges Energi har lurt meg fra dag 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges Energi har lurt meg fra dag 1. Var lovd gratis strøm de to første mnd, og har aldri hatt så høye strømregninger noen gang. Også deres politiske polariserende holdninger ved å svarteliste/boikotte konservative medier var dråpen til å ALDRI mer ha noe med Norges Energi å gjøre, anbefaler alle å gjøre det samme.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09.41
Hei Kurt. Takk for din tilbakemelding. Vi boikotter ingen. Vi vil aldri kneble ytringsfriheten eller mediemangfoldet og vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Som kunde hos oss skal du kunne være trygg på at avtalen du får er den samme som du har blitt forespeilet i kontakt med oss og vi beklager dersom dette ikke har vært tilfelle. Som lavprisaktør er vi blant de rimeligste i markedet. Det er vanskelig å si hvorfor du har opplevd å få en større faktura fra oss. Dette kan komme av for eksempel forbruk eller innkjøpsprisen i perioden. Innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører slik at i perioder med høyere markedspris vil alle leverandører bli påvirket av dette. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov slik at hvilken avtale som lønner seg vil kunne variere fra person til person. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i disse tingene for deg og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rotete strømregning og gebyrer som ikke nevnes"

Byttet til Norgesenergi i fjor da man fikk 1000,- i rabatt hos elkjøp (raske penger). 9 mnd binding. Ikke noe problem. Så kommer problemene. Fikk en telefon fra en hos Norgesenergi om noe de kalte strømkonto. Betal inn ekstra hver mnd. og ha en buffer for «vinteren». Jeg slo til og tenkte det var lurt. INGEN sa at det var et gebyr pr. mnd. på 49,- Avsluttet derfor «avtalen» og lar regninger gå fra konto som vanlig (avtalegiro). Plutselig får jeg regning på 5600,- fra kredinor. Sjekker mine sider hos norgesenergi. Står ingenting der om ubetalte regninger. Sender epost til kundeservice med spørsmål om hva dette er. Får beskjed om å betale. De mener jeg har fått tilsendt regninger pr. sms og post (aldri sett noe til). Lite «ydmyke» eller hjelpsomme. Betalte regning og har nå byttet strømleverandør. ALDRI Norgesenergi igjen.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 11.52
Hei Åsmund. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Grunnet at det da er et annet kontonummer man betaler inn til sendes første faktura per post så kan man opprette ny betalingsavtale om man ønsker det. Faktura sendes da alltid til kontaktinformasjonen vi har fått oppgitt av kunden. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og at du ikke har opplevd å få den forståelsen og hjelpen du trenger. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i mer enn 10 år. Har aldri sjekket fakturaer - i min naivitet har jeg trodd at de oppførte seg realt. Fikk et innspill om at selskapet har et litt tvilsomt renommé, og tok en grundig gjennomgang av hva jeg faktisk har betalt. Har blitt fakturert en rekke gebyrer og "tjenester" jeg overhodet ikke har bedt om, eller har behov for. Tusenvis av kroner over mange år. Er ikke synd på meg siden jeg har vært dum og naiv, men ønsker å gjøre andre oppmerksomme så de ikke gjør samme feil. Velg et annet selskap, det er mange å ta av. Husk at NE er eiet at Hafslund.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 12.55
Hei Erik. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Ekstra tjenester og fordelsavtaler skal ikke registreres på deg som kunde uten at du selv har takket ja til det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges dårligste strømselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skal aldri tilbake til NorgesEnergi igjen. Dårlige priser. Sammenlign med feks. LOS. Elendig kundeservice. Dårlig grensesnitt på "min side". Avtalevilkårene er ikke lett tilgjengelig for forbrukeren. -Skjult. De benytter seg av automatisk oppringing av kundene sine. Forvent mange anrop, de er desperat redde for at du skal bytte selskap.

Svar fra NorgesEnergi
03.09.2019 15.05
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste strømleverandører. Vi som alle andre strømleverandører kjøper inn strømmen på en felles europeisk kraftbørs, Nordpool. Innkjøpsprisen får vi dessverre ikke gjort noe med, men vi jobber til en hver tid med å holde strømkostnadene så lave som mulig for våre kunder. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Vi hjelper deg gjerne med å finne den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk om det er ønskelig.
Din tilbakemelding på min side og tilgjengelighet for avtalevilkår tar vi til oss og vi sjekker om det er noe vi kan gjøre for å gjøre dette enda bedre. Det er viktig for oss at min side er brukervennlig og at kunder enkelt får oversikt over sin strømavtalte og sitt forbruk. Når det gjelder avtalevilkår mottar man alltid en e-post like etter bestilling hvor man får informasjon om strømavtalen, samt en link hvor man kan komme direkte til avtalevilkår og angrefristskjema. Dette tar vi en titt på og ser om det kan gjøres enda mer oversiktlig for våre kunder.
Vi beklager dersom våre telefonoppringninger oppleves som forstyrrende. Det er ikke vår intensjon. Dersom du ikke ønsker å bli ringt av oss kan du ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det slik at du ikke blir ringt av oss mer. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Melkeku for Hafslund?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Legger på strømkonto med påfølgende gebyr. Underfakturerer så du blir liggande i konstant gjeld. Tar skyhøge renter og gebyr. Blir veldig dyrt til slutt...

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09.49
Hei Jan. Strømkonto er en valgfri betalingsløsning hos oss. For å opprette strømkonto må man signere spesifikt på opprettelse av dette. Denne skal derfor ikke kunne bli lagt på uten kundens samtykke og dersom du opplever at dette er tilfelle er det veldig viktig at du tar kontakt med oss. Strømkonto går ut i fra ditt årsforbruk og deler utgiftene likt hver måned hele året. Dersom det blir endringer i ditt forbruk vil ditt anbefalte månedsbeløp justeres ut i fra dette. Saldo vil oppdateres på hver faktura slik at du til en hver tid får oversikt over hvordan du ligger an med innbetalinger. Dersom du til en hver tid har betalt inn det anbefalte beløpet og likevel opplever at din strømkonto ligger mye i minus håper vi du tar kontakt med oss slik at vi kan se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Misledende og mangelfull informasjon av selgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet bør dere skygge. Selgerne er pågående og vifter med 500.- i gratis strøm (trekkes fra på strømregningen). De informerte ikke noe om bindingstid på 6 mnd ved valg av denne løsningen. Prisene de sammenlignet var også svært villende og viste seg å være feil. Jeg gikk tilbake til min gamle strømleverandør etter kort tid men endte opp med å måtte betale tilbake 500.- . Mitt korte kundeforhold resulterte i et tap på 500.- da jeg ikke har brukt strøm tilsvarende dette beløpet. Dette selskapet gir med den ene hånden og tar tilbake med den andre.

Svar fra NorgesEnergi
02.09.2019 09.48
Hei Christian. Det er veldig beklagelig du ikke har fått informasjon om at avtalen har en avtaleperiode på 6 måneder ved inngåelse av avtale. Dette er noe selger alltid skal informere om, og dette står alltid spesifisert når man signerer, samt i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etter. Dersom man mottar rabatten, men går ut av avtalen før avtaleperioden er over skal dette aldri resultere i tap. Bruker man mindre enn de 500 kronene man får i rabatt overføres resterende rabatt til neste faktura eller utbetales til kunden. Når man da betaler inn bruddgebyret vil man gå i null. Dersom du brukte mindre enn 500 kroner i strøm mens du var kunde hos oss skal resterende beløp være utbetalt til deg og dersom dette ikke er gjort vil vi veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken. Vi håper også du vil ta kontakt med oss slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og sjekke opp i dette. Slike tilbakemeldinger er verdifulle for oss da de hjelper oss å finne ut hvor og hvordan vi kan bli enda bedre. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig kundebehandling og informasjon på forespørsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ulike svar etter hvem du snakker med. Får inntrykk av at de ikke har peiling på noe. Lar det gå ut over kunden som ønsker svar. Får ikke snakke med noen overordnede som kan gi svar... Om det er dårlig opplæring eller et firma som driver litt på kanten av loven. ??? Aldri følt meg så lite ivaretatt som kunde i noe annet selskap som er avhengig av kunder. Bør få bedre kundebehandling som kan gi riktig og nøyaktig informasjon. Frustrert kunde.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.50
Hei Wenche. Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trenger i kontakt med oss. Vi hadde satt veldig pris på om du ville ha kontaktet oss med en tilbakemelding på hvilken informasjon du har mottatt som er feil eller motstridene slik at vi kan se om det er noe vi kan bli bedre på. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Vi ønsker at du skal føle deg ivaretatt som kunde hos oss og håper du kan gi oss en ny sjanse og ta kontakt med vårt kundesenter på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Fortsetter å få regninger flere måneder etter at abonnementet er sagt opp."
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare rot med abonnementsopprettelsen, sure medarbeidere som går i forsvar og påstår at Norgesenergi ikke gjør feil. Underleverandør som ringer som Norgesenergi, men i de fleste tilfeller brytes samtalen når man tar telefonen. Får da "nr som ikke er i bruk" om man forsøker å ringe tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.50
Hei Hans J. Vi synes det er leit at du har hatt en slik opplevelse hos oss og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er klart at det kan gjøres feil hos oss og dersom det er gjort en feil her ønsker vi å rette opp i denne feilen. Vi håper da du vil ta kontakt med oss slik at vi kan se på det igjen da vi trenger mer informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken. Vi kan også sjekke opp i telefonoppringningene fra oss om du ønsker det og samtidig fjerne ditt telefonnummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uhøflige og pushende ansatte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt på Elkjøp til å bytte til disse. Ble fortalt at det ikke var bindingstid og ikke ekstra ting som vintertrygghet på fakturaen. Fikk flere ekstrating og måtte betale bruddgebyr enda jeg ombestemte meg FØR angrefristen var ute. Dette er kjeltringer!!!

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.49
Hei K. Her må vi bare beklage at du ikke har mottatt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Vi jobber kontinuerlig for å sikre at kunden mottar god informasjon ved avtaleinngåelse og ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Vi hadde satt pris på om du hadde kontaktet vårt kundesenter med en tilbakemelding på hvor og når dette gjelder slik at vi kan sikre god informasjon for fremtiden. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ved inngåelse av avtale via elkjøp får man en rabatt på kroner 500. Denne rabatten forutsetter at man er kunde i ni måneder. Dersom avtalen da ikke blir startet opp eller man går ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skal bytte med en gang bindingstiden er over"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det var lagt på tilleggsprodukter man ikke har bruk for fra starten, slik at man måtte betale på dette til man oppdaget det og fikk sagt det opp. Dette het sparepakken og vintertrygghet, kosta vel minst 50 kr per. Da ble det 100 kroner ekstra på regningene. Begynte å lure når man fikk regninger som var mye høyere enn vi pleide. De har også det dyreste fakturagebyret jeg har sett, og det var ikke noe informasjon om å opprette e faktura fra starten.

Svar fra NorgesEnergi
09.08.2019 11.43
Hei Kaja. Dersom man inngår en avtale med tilhørende fordelsprodukter vil dette alltid spesifiseres ved avtaleinngåelse og i avtalebekreftelsen man mottar kort tid etterpå. Vi har full forståelse for at ikke disse passer for alle og disse er derfor valgfrie og kan fjernes om ønskelig.
Det skal også informeres om e-faktura både ved inngåelse av avtale og i velkomst-e-posten man mottar kort tid etterpå, samt på alle fakturaene som sendes fra oss . Vi ønsker at denne informasjonen skal være tydelig og lett tilgjengelig for våre kunder så dette tar vi til oss og sjekker om vi kan gjøre denne informasjonen enda bedre. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
"Aggresiv markedsføring av Norges Energi på Storo i Oslo 06 August 2019"
2 syns denne omtalen er nyttig

I dag ble jeg møtt med slengbemerkninger fra en selger etter å ha takket nei til en samtale om hvor jeg bor!! Dette skjedde klokken 14:15 på Storo i Oslo den 6 August 2019. Selgeren jobbet fra en stand som Norges Energi har plassert midt i gangveien. Hvilke personer er det Norges Energi rekrutterer til disse jobbene? Er de folk som er ute på prøve? Jeg fant oppførselen til selgeren såpass

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2019 14.55
Hei Vegard. Takk for din tilbakemelding. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og respekterer et nei fra kunden. Vi ønsker ikke at noen skal oppleve kontakten med oss som ubehagelig eller føle seg presset til å bli kunde hos oss. Vi sjekker opp i saken med det samme. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Må vel sies å være ren svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min mor (85) ble lurt til å signere ny strømavtale. Hun sa hun ikke var interessert i å bytte, men selgeren forledet henne så til å tro at hun fortsatt ville være kunde hos Hafslund, men at hun måtte signere for å beholde denne avtalen. Norgesenergi kan ikke besvare klagen «av hensyn til personvern», og er elskverdige nok til å sende meg noen linker der jeg kan lære om GDPR. Vanligvis pleier firmaer i det minste å besvare klager med noen tomme ord om at det er leit at vi ikke er fornøyd. Men ikke her, nei. De stiller seg etter min oppfatning bak denne fremgangsmåten fra selger.

Svar fra NorgesEnergi
06.08.2019 14.04
Hei Storm. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Vi ønsker at våre kunder skal få riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Vi stiller oss på ingen måte bak slik fremgangsmåte fra selger.
Det er likevel slik at vi må forholde oss til de nye personvernreglene, GDPR, som trådte i kraft i fjor sommer. Dette er et regelverk som ikke bare omfatter oss, men som gjelder for hele EU. For at man skal kunne få informasjon eller utføre endringer på andres avtale trenger man en fullmakt fra vedkommende. Du kan gjerne ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sende deg et fullmaktskjema dere kan signere og returnere til oss. Vi setter pris på om du kunne tatt kontakt med oss slik at vi kan få mer informasjon om når og hvor dette gjelder da det er viktig for oss at kunder blir møtt på en ærlig og høflig måte. Dere kan også ta kontakt via telefon om dere ønsker det. Så lenge din mor er til stede kan du gjerne bistå henne om hun skulle ønske det. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Disse driver en elendig modell"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et svindelselskap. Disse driver en elendig modell. Virker som selgerne deres er bevist opplært til å lyve, for så holde på retten sin fra småskriften ingen leser. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2019 22.15
Hei! Vi syntes ikke det er greit at du føler deg lurt av selgerne våres. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller e-post kundeservice@norgesenergi.no slik at vi kan få registrert klagen din, og finne ut av dette for deg. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er vel det desidert verste strømselskap som finnes. Totalt useriøst, inkompetente kundebehandlere, kjeltringer av selgere som lurer folk inn i binding/kontrakter og dekker seg bak at kunden har all skyld som signerte. Noen må stoppe dem og vil advare samtlige om å IKKE bli kunde hos Norges Energi for da blir man svindlet. Men visst man vil ha problemer og vil bli lurt, ja DA skal man bli kunde der. Fy f.. førr et selskap.

Svar fra NorgesEnergi
07.08.2019 08.19
Hei Andreas. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Vi synes det er leit at du føler deg svindlet av oss. Vi hadde satt pris på om du hadde tatt kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi ønsker ikke at du som kunde skal sitte igjen med en følelese av å ha blitt lurt. Som kunde skal man kunne stole på at avtalen er som man ble forespeilet ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er vi avhengige av at du tar kontakt med oss. Samtidig ønsker vi gjerne å vite mer om hva du har opplevd hos oss slik at vi kan finne ut når og hvor dette gjelder og hvordan vi kan forbedre oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
611 kr
36,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
694 kr
41,66 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
699 kr
41,96 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
705 kr
42,32 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
707 kr
42,42 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
707 kr
42,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
749 kr
44,96 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
883 kr
52,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
290 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
917 kr
54,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR