Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
29
av 106 innen
strømselskap
36%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
260
55
23
43
485
Sorter omtaler etter
Viser av 866 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra selskap."

Lave priser.Har aldri hatt noen problemer med dem.Bare de kan fortsette å levere lave strømpriser er jeg fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Holder tilbake informasjon ved inngåelse av avtaler"

Når man blir spurt av Elkjøp selgeren om man vil ha 500 kr i gavekort ved å bytte til norgesenergi, så inngår man en spotprisavtale. På fakturaen står det imidlertid et "påslag" som er helt umulig å forstå, og dersom man ikke har papirfaktura som man betaler dyrt for å få tilsendt, så ser man det kanskje ikke i det hele tatt. Når jeg da endrer avtalen til spotpris uten påslag, så må jeg dra vilkårene ut av dem, en etter en, og de har rett og slett ingen komplett avtale som de kan sende kjøperen. De har bare noen små notater på en mail. Hvor er profesjonaliteten?

Liv M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye tull med overgang til ny bolig"

Virker som det er dårlig kommunikasjon mellom ansatte i NorgesEnergi. Mine ønsker ble ikke etterkommet. Jeg ga et ultimatum: dersom de gjorde én feil til var jeg ikke lenger deres kunde. Det er derfor jeg ønsker å bytte nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God forklaring og service"

Ble godt tatt i mot av kundeveileder. Fikk svar og forklaringer på mine spørsmål . Alt ordnet seg til det beste.

Svar fra NorgesEnergi
03.08.2021 14:21
Hei Linda! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar. Det setter vi stor pris på! Mvh Anna, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"har gitt meg den beste avtalen sier di, som di har."

Hjelpsom, har deres beste avtale sier di,hvis di snakker sant da. Har vært kunde i 13 år

Svar fra NorgesEnergi
29.07.2021 20:48
Hei Berg! Vi setter stor pris på din lojalitet og din fine kommentar nå på bytt.no Med spotpris har du alltid lavest mulig ørespris på strøm hver time. Som lavprisaktør vil vi være blant de rimeligste aktørene i Norge, og du får da også muligheter for gode tilbud fra våre samarbeidspartnere. Ønsker deg en fortsatt riktig god sommer! Mvh Dag Martin, NorgesEnergi
Tor E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"

Jeg har spot pris +4,49 øre pr time +5 kroner mnd.

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16
Hei Tor E. V! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en hyggelig kommentar. Det setter vi stor pris på! Mvh Anna, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bytte kundekonto fiktivt i feriemåneden for å kreve inn gebyrer ekstra."

Fikk brev om at min konto skulle overføres til mitt enkeltmannsforetak.?? Ringte og spurte om hvorfor. Jo de skulle samle kontoene på en konto? Jeg gav skarpt uttrykk for at jeg ikke likte det. Sendte inn skjema om bytting av autogiro og e giro for å slippe gebyr slik som før. Hva skjer. Regning kommer pr post med gebyr. Og kontoene er ikke samlet. Regning for hytte kommer som normalt pr bankmelding. Kontoener er ikke samlet og gebyrfritak er ikke iverksatt. Klar spekulasjon om at folk i ferietiden ikke responderer slik at de krever inn gebyr på kr 123,75. Med f.eks. 4000 kunder er det en halv million rett i lomma. Useriøst og lite tillitsvekkende. Fikk nettopp melding om prisøkning også. Jeg skal samle alle mine kontoer selv, men et helt annet sted. Og ikke hos Hafslund, for de er noen grådige haier.

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16
Hei Tor! Det er utrolig leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen din hos oss. Dersom du har aktiv eFaktura skal man ikke få tilsendt faktura per post med fakturagebyr. Ta gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 eller epost norgesenergi.no sånn at vi kan undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Mvh Anna, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tror jeg får vanlig avtale, settes på en bedriftsavtale."

Jeg ringer norgesenergi som jeg i flere år hatt og da var greit fornøyd med. Fikk den gjennom Huseiernes landsforbund med noe rabatt. Jeg var privatkunde da og skulle ha det nå også, samme som sist. Har ingen bedrift. Så får jeg tre ganger hver måned siden jeg byttet purring og varsel om inkasso. Jeg skjønner ikke noe?? Ringer til dem i dag. Og trykket på å bli oppringt da det var kø. Etter 2,5 timer ringer jeg igjen mens jeg snakket med dem og prøver å forklare ringer de. 2,5 timer. Jeg forklarer at jeg ikke noen gang har fått en regning hverken på nettet eller i papirform. Så sier personen men det er jo et bedriftsabonnement og det er visst også dyrere enn et privat abonnement. Jeg sier at jeg ba om et vanlig abonnement-privat- han gjentar bare det samme og ja jeg blir sint. Han sier han skal sette over til bedrift. Ja men sier jeg jeg kan ikke sitte å vente der og nå har jeg ventet i 2,5 timer her. Han sier de har kø der og. Jeg sier at jeg vil ha hjelpen nå. Da sier han at du er frekk og da legger jeg bare på sier han og det gjorde han. Dermed må jeg ringe i morgen til bedrift. Jeg ante ikke at de hadde noe som het bedrift og føler meg skikkelig lurt i tillegg til at der sitter det en ung "gutt" og svarer virkelig uhøflig selv om jeg ble sint må de ha så mye opplæring i hvordan de snakker med kunder slik at vi ikke blir sinte. Nå blir det et annet selskap. Ikke Norgesenergi!!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16
Hei Ingrid! Det var utrolig leit å høre om opplevelsen du har hatt vedrørende hjelp fra vårt kundesenter. Sånn skal det selvsagt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss per epost til [email protected] så vi kan undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Du kan gjerne henvise til dette innlegget. Mvh Anna, NorgesEnergi.
Noshin M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Inkompetansen i kundeservicen er ganske underholdende blitt"

Har vært i kontakt med kundeservice 4 ganger nå ang fakturagebyr som de skulle akreditere og ordne det slik at jeg ikke får papirfaktura i posten, men nå igjen ser jeg at jeg har fått papirfaktura i posten, en ny fakturagebyr og akreditering på de 3 fakturagebyrene som har forekommet pga inkompetanse hos Norges Energi! Altså hvor vanskelig skal det være å gjennomføre noe de sier de skal, angret på at jeg byttet! Ble ringt opp tre ganger etter hverandre etter jeg fikk strøm abb hos dem, da var det reklame og salgs tlf. Nei vurderer å bytte!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16
Hei Noshin M! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen i forbindelse med eFaktura. Det stemmer at man må opprette eFaktura for å unngå papirfaktura og dermed fakturagebyr. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected], så får vi undersøkt saken for deg. Mvh Anna, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

De gis feil priser når de prismatcher og er ikke samarbeidsvillige når de blir kontaktet. De fremstiller det som om det er kundens feil og de fraskriver seg alt av ansvar.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:50
Hei Lene. Ved prismatch så følger vi prisen som er oppgitt i nettlenken til avtalen som blir tilsendt. Prismatch blir da beregnet ut ifra differensen mellom opprinnelig avtale du har hos oss og avtalen du ønsker prismatch imot. Prismatch fremkommer som en rabatt på din faktura. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected]gi.no eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Ida - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"stort sett fornøyd"

Stort sett fornøyd. Har Norgesenergi både hjemme og på hytta. Spotpris virker bra.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:48
Hei, Tor L! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi syns det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Ønsker deg en fin dag! Mvh Ida - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Et hav av skjulte kostnader"

NorgesEnergi har blitt for stort. De har tusenvis av ansatte og har et omfattende reklameapparat med lokkepriser, «garantier» osv. I realiteten betyr ikke prismatch ble som helst. Det holder ikke å fortelle dem at de er 2-3 ganger dyrere enn konkurrenter. De lokker med spotpris, men har høyt påslag og mange andre tullegebyrer som man ikke får godt nok forklart. MEN.. dette trekker dem opp fra 1 stjerne. De har rask og god kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
21.07.2021 09:12
Hei Jo C. R. Spotprisen er ikke bestemt av strømleverandøren, og er derfor lik for alle strømleverandører. Vi oppdaterte strømavtalene våre i juni, så nå tilbyr vi avtalen Spotpris hvor du får spotpris på strømmen du bruker + en abonnementskostnad på kr 49,-/mnd. Avtalen har ingen ørespåslag. For at vi skal registrere Prismatch må vi ha vite hvilken avtale hos annen leverandør man ønsker Prismatch mot. Dette fordi vi må undersøke om avtalevilkår er i henhold til våre vilkår for Prismatch. Vi setter pris på tilbakemeldingen din. Mvh Anna, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Noe av det verste!"

Legger på tillegg man aldri har spurt om (100% fornybar elektrisitet!) De har sendt regninger til feil person i 4 måneder. Etter 4 samtaler med kundeservice så har vi nå byttet ut til konkurrent. Spot prisen ligger 20% over andre grunnet ymse tillegg i spot prising. Et mer useriøs selskap skal du lete lenge etter. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
15.07.2021 12:04
Hei Arny. Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Det skal gis tilstrekkelig med informajon samt takket ja til før 100% fornybar energi blir registrert i avtalen. Ta gjerne kontakt slik at vi kan undersøke dette. Faktura blir sendt til fakturaadressen som er oppgitt eller via eFaktura. Om eFaktura er registrert på en annen person så må h*n selv avslutte den før den kan opprettes på nytt i din nettbank. Vi, på lik linje som andre leverandører, følger spotprisen som er oppgitt på Nordpool. Mvh Ida - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norgesenergi tilbyr prismatch"

Så dere klarer ikke matche avtaler som tilbyr det.. bytt.no ta høyde for prismatch! Ikke bare NE som tilbyr det!

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26
Hei Arne! Det stemmer at vi tilbyr prismatch :) Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen. Da må du bare sende oss link til avtalen du vil matche så order vi prismatch for deg i 30 dager. Etter 30 dager kan du benytte deg av ny prismatch om ønskelig. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected] eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og fleksibel"

Rimelig strøm, fleksible betalingsløsninger. Hyggelige på telefon, men ikke god nok oversikt til å svare fullt ut der og da. Følger imidlertid opp.

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26
Hei, Kristine! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi syns det er kjempe koselig å høre at du er fornøyd hos oss. Ønsker deg en kjempe fin dag! Mvh, Truls - NorgesEnergi
Olavandos
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Anbefales!"

Konkurransedyktige priser, lite ventetid på kundeservice og kompetente folk der

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26
Hei, Olavandos! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar - det setter vi stor pris på! Mvh, Truls - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare surr"

Helt tragisk. Nekter å sette strømmen i leilighet over til leieboer. Når jeg kontakter de sier de at leieboer må gjøre det og når leieboer ringer sier de det motsatte. Vi har prøvd flere ganger i 2 mnd nå og ingenting skjer. Og så er det jeg som må betale for leieboer sin strøm også. Vurderer virkelig å bytte..

Svar fra NorgesEnergi
07.07.2021 16:59
Hei Mette! Grunnet personvernloven GDPR kan man ikke bestille strøm på andres vegne dersom man ikke har en fullmakt. Derfor må leieboer selv ta kontakt for å bestille strøm i sitt navn. Jeg antar derfor at det dessverre har skjedd en misforståelse her når leieboer har vært i kontakt med oss. Be h*n gjerne kontakte oss så vi registrere bestillingen. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Se opp for det de ikke sier"

Ble lurt inn i et abonnement, hvor de glemte å nevne 12-måneders oppsigelse.

Svar fra NorgesEnergi
07.07.2021 16:59
Hei Andreas, Det er svært beklagelig at du føler det lurt av NorgesEnergi -det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom man har en avtaleperiode hos oss skal dette alltid opplyses om ved avtaleinngåelse. Vi ønsker gjerne å undersøke dette nærmere, håper derfor du har mulighet til å kontakte oss for nærmere informasjon. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Jørgen B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ANBEFALES IKKE OVERHODET - SVINDEL"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovt 500 i avslag på første faktura - det fikk jeg aldri fordi de benektet at de hadde gitt tilbudet. Strømselger brukte forøvrig sin privattelefon for å sluttføre kontrakt på strømavtale. Avtalen i seg selv ble lovt å være en av de beste i Norge, jeg betalte i snitt over 35 øre per kwt mer enn den nest dyreste i landet. Byttet da til Spotpris, som jeg hadde blitt lovt ifølge avtale men det tok 14 dager før de ordnet dette. De setter også deg opp til å betale ekstra for fornybar energi, uten at du har bedt om det. Alt for å suge til seg mer penger fra kundene Elendig selskap, SVINDLERE

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:20
Hei Jørgen B. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale. Det skal gis tilstrekkelig med informasjon om priser og vilkår ved avtaleinngåelsen. Ta gjerne kontakt per telefon, 38 10 00 81 (08-16), slik at vi kan undersøke dette. Mvh Ida - Norgesenergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Datatrafikk blir fei registrert. De beregner forbruket mye mer enn du bruker. Ikke bra!

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18
Hei Nils. Det skal ikke registreres feil forbruk. Ta gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 (man-fre 08-16) slik at vi kan undersøke det nærmere. Mvh Ida - NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Var bra, nå er det blitt dårlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har eget AS og strøm fra NorgesEnergi. Samboeren mine betaler strømregningen til leiligheten. Nå får jeg plutselig strømregning til AS'et mitt med målerstand fra leiligheten. Disse to har ingenting med hverandre å gjøre, hverken navn eller adresse. Plutselig skal AS'et mitt betale strømmen som samboeren min betalte før. Alt dette uten at jeg har gjort noen ting. Så skriver jeg til kundeservice og får beskjed om at jeg må betale regningen. Nei, AS'et mitt betaler ikke en regning som ikke har noen ting med bedriften å gjøre. Jeg aner ikke om jeg betaler for privatstrøm eller bedriftstrøm lengre. Faktura adressen er feil, målersted er feil. Eller er det bare faktura adressen som er feil og firmanavnet som er riktig? Eller er det målerstedet som er feil? Her er det bare å velge, ufattelig uoversiktelig og dårlig. Jeg kan ikke sende inn disse fakturaene til revisoren min, han vil få angst. For noe rot. Fiks det og jeg fortsetter som kunde, om ikke, hasta la vista.

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18
Hei John T. Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16 slik at vi kan se nærmere på saken. Mvh Ida - Norgesenergi
Lei O. I
Kundetilfredshet
"Telefonsalgterror"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aner ikke hvor mange ganger dere har ringt, og jeg aner heller ikke hvor mange ganger jeg har sagt fra at jeg ikke ønsker telefonsalg. Siden jeg står i foretaksregistret er jeg tydeligvis å regne som fritt vilt. nytter heller ikke blokkere nummeret da dere ringer fra ulike nr hele tiden. Utrolig plagsom markedsføring. Jeg blir aldri kunde.

Svar fra NorgesEnergi
06.07.2021 16:18
Hei Lei O.l. Det er utrolig leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen. Ta gjerne å kontakt oss per telefon 38 10 00 81 (08-16) slik at vi kan reservere ditt nummer fra telefonlistene. Mvh Ida - Norgesenergi
Teodor G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit"

Brå service rask reaksjon Hyggelig person Hopper for godt samarbeid

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 13:41
Hei Teodor, Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs og lureri"

Jeg oppdager at strømregningene var vesentlig høyere etter bytte til NE, og avslutter abonnementet. Da får jeg en faktura på kr 500 ettersom jeg avbrøt avtalen før en påstått bindingstid var ute. Det kan ikke kundebehandling og klarer ikke å legge fram bevis på avtalen.Hold dere unna NorgesEnergi!

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 13:41
Hei Ella! Vi skal alltid kunne dokumentere dersom det er en avtaleperiode på avtalen som ble inngått. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss igjen slik at vi får nødvendig informasjon til å kunne undersøke dette. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt å benytte web portal, hyggelig og kunnskapsrike kundebehandlere kundeservice"

Veldig bra kundeservice. Overkommelig prisnivå. Litt dårlig tilbakering tjeneste fra kundeservice. Jeg måtte selv ringe den 2. gang for å komme i kontakt med konsulent. Men det gikk uten venting. Pausemusikk er litt fir høyt volum. Selv på lavest volumnivå tlf. Veldig irriterende for kunde v venting

Svar fra NorgesEnergi
30.06.2021 12:52
Hei Rune! Takk for at du gir oss tilbakemelding angående dette, det skal jeg ta videre! Mvh Nina, NorgesEnergi
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Sesongpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
866 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
49 kr /mnd
3,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
866 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
109 kr /mnd
8,17 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Introduksjonspris
Timespot - NorgesEnergi
866 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
937 kr /mnd
70,30 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Spotpris
Timespot - NorgesEnergi
866 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
957 kr /mnd
71,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR