Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert februar 2025
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Bedrift manglet smart styring og rot med faktura.

Omtale av  Jon K

Bedriftsabonnement - Aktiv bedrift. Ble forklart av telefonselger at smartstyring skulle fungere likt som Tibber jeg hadde tidligere. Dette var misvisende og var en langt større jobb å sette opp på nytt og finne alternativer da avtaler for bedrifter ikke støtter smartstyring. I tillegg var det mye rot med fakturaer som aldri kom, og purringer kom for sent. Kom til bedriften når det skulle betales privat blant annet. Var opprinnelige 12 mnd binding, men kom meg heldigvis ut. Ingen god opplevelse.

Nyttig (0)

Endrer avtalen etter hvert

Omtale av  Andyha

Utgangspunktet ved avtaleinngåelsen var at spot skulle være topp 5, det har de ikke vært på en stund. Endret til at man må ha mange tilleggsavtaler for å få best pris

Nyttig (0)

Sender urettmessige krav og nekter å rette opp

Omtale av  Bjørn R

Sender urettmessige krav og trenerer saken når du klager. Driver med uthalingstaktikker der de kommer med stadig tynnere begrunnelser for sine vanvittige krav. Det fremstår åpenbart at de spekulerer i at kunden til slutt gir opp og betaler, i stedet for å forfølge saken videre i Forliksrådet eller retten. Styr unna.

Nyttig (3)

Ikke nok grundig i veiledning

Omtale av  Jørgen

Ikke grundig nok orientering om reelle konsekvenser

Nyttig (0)

STYR UNNA!!!

Omtale av  Anneb

Her inngår de avtaler de ikke klarer og holde. Ble lovet lavere fakturaer enn før men det klarte de ikke. På en garasje som ikke er i bruk serverte de meg fakturaer på over 3000kr. Når jeg påpeker at dette umulig kan stemme så bare trekker de på skuldrene. Du vil IKKE være kunde hos disse her. Lover og lyver alt de kan. Styr unna!!!!

Svar fra NorgesEnergi
06.05.2024 10:41

Hei, Anneb! Takk for din tilbakemelding. Vi tilbyr kun spotprisavtaler hos oss, du betaler med det for strømmen du bruker. I tillegg kommer påslag, fastbeløp og evt. valgfrie tilleggstjenester. Er det ikke forbruk på en måler vil fakturaene være minimale. Send oss en gjerne en henvendelse via kontaktskjema så skal vi se på saken din på ny: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Ha en fin dag! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Midt på treet

Omtale av  Per B

For så vidt helt greie erfaringer, men ser ut til at det er mulig å få billigere avtaler. Et minus for at de ikke har en egen app, selv om nettsidene gir grei oversikt. Ikke noe stort å trekke for, heller ikke noe å begeistres over.

Svar fra NorgesEnergi
29.04.2024 14:17

Hei, Per! Vi takker deg for din tilbakemelding. Vi har egen app, NorgesEnergi heter den! Alle privatkunder kan bruke den, er du bedriftskunde har vi dessverre ikke app. Du kan benytte samme innloggingsdetaljer som du benytter på minside i appen:) Ta kontakt med kundesenteret dersom du har problemer! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Effektive på inkasso

Omtale av  Alenemor

Effektive på en eneste ting, og det er å sende til inkasso. Her er ingen purringer. Du får et inkassovarsel og inkassokrav innen en mnd. Hilsen alenemor som pga store strømregninger har havnet en mnd på etterskudd, men som aldri klarer å ta igjen etterskudd pga det h.... Inkassosalæret. Dritt selskap. Finner intet tlf nr å kontakte de på heller.

Svar fra NorgesEnergi
25.04.2024 12:11

Hei Det du oppgir her samsvarer ikke med våre rutiner. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken sammen og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dårlig informasjon og dyrt

Omtale av  Vibeke

Masse ekstra ting som legges til uten at du vet det, kjempedyrt bruddgebyr og laaang oppsigelsestid

Svar fra NorgesEnergi
25.04.2024 12:43

Hei Vibeke Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd hos oss. Alle våre tillleggstjenester er valgfrie og må takkes ja til skriftlig ved inngåelse. Det skal ikke legges til noe uten at du som kunde har takket ja til det. Det er heller ingen bindingstid eller bruddgebyr på våre privatavtaler. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Eventuelt kan du kontakte vårt kundesenter for bedrift på telefon 38100081 dersom det gjelder en bedriftsavtale. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Grei app

Omtale av  Trude

Greit å følge med på appen når det er dyrt og billig, å legger opp til for ruket via det.

Svar fra NorgesEnergi
25.04.2024 14:12

Hei Trude Takk for din tilbakemelding. Så fint å høre at du er fornøyd med appen hos oss. Det er viktig for oss at appen vår er nyttig og brukervennlig for våre kunder så det er vi veldig glade for å høre. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Altid fornøyd

Omtale av  Ivar S

Holder det som ble lovet Har aldri hatt problemer med dem.

Svar fra NorgesEnergi
23.04.2024 12:40

Hei, Ivar! Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Skulle det være noe du trenger hjelp med er det bare å ta kontakt med oss på kundesenteret. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Gebyr

Omtale av  Richard B

Mye gebyrer. Fjern gebyrer så hadde det vært topp.

Svar fra NorgesEnergi
19.04.2024 09:59

Hei, Richard! Takk for din tilbakemelding. På vår ordinære spotprisavtale betaler man spotpris, påslag på 3,9 øre/kWt og fastbeløp på 49,- per måned. Har du tilleggstjenester er disse valgfrie, og kan sies opp når som helst. For påslag og fastbeløp får man app, minside, kundeservice over telefon, e-post, chat og facebook. I tillegg leverer vi gjennomfakturering. For å dekke våre kostnader må vi ha noen inntekter, derav påslag og fastbeløp. Har du andre kostnader utenom dette må du gjerne ta kontakt med oss på kundesenteret for oppklaring, og se på om det er noe du kan få rimligere enn du har den dag i dag. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Hyggelig og høffelig

Omtale av  Norairene O

Alltid hyggelig å ringe Norges energi.Høfflig,blide,åleglatt for alltid svar på hva jeg spør om.

Svar fra NorgesEnergi
19.04.2024 09:55

Hei, Norairene ! Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss, og kundeservicen vi leverer. Skulle det være noe annet står vi selvfølgelig klare til å hjelpe deg så godt vi kan! Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Ønsker deg en fin dag Mvh Anders- NorgesEnergi

Nyttig (0)

Styr unna

Omtale av  Stine

Disse lurer deg trill rundt. Sier at det er bindingstid på 1 år, men sier ingenting om at det er oppsigelsestid på 12 MÅNEDER! Sa klart ifra at det var privathjem selvom jeg har enkeltmannsforetak, ble lovet billigere strøm likevel. Strømmen er dyrere, avtalen er dårlig og det er ekstremt dårlig oversikt (mangler app osv uten ekstra kostnad). Skulle si opp avtalen nå siden jeg har ventet et år, for og få beskjed om at jeg kan si opp men har en oppsigelsestid på 1 år. Er det egentlig lov? Nei styr unna, IKKE bruk norges energi bedrift.

Svar fra NorgesEnergi
19.04.2024 09:56

Hei, Stine! Takk for din tilbakemelding. Man skal alltid få god informasjon når man inngår en avtale, uavhengig om det er privat eller bedrift. Her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vår bedriftsavdeling slik at du kan få et skikkelig svar og en løsning på problemet ditt. Du kan enten ringe på 38 10 00 81 eller sende en e-post til [email protected] så hjelper en av min bedriftskollegaer deg videre:) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Unormal nettleie!!

Omtale av  Christian R

Har fått nettleie på 1976 kr, er dette vanlig????!!??! På en måned? I en leilighet på 65 kvm?? Strømregningen kom på 2776 kr...

Svar fra NorgesEnergi
19.04.2024 09:53

Hei, Christian R! Takk for din tilbakemelding. Hva som er normalt og ikke varierer. Nettleie sendes av din lokale netteier, og faktureres via oss dersom vi har gjennomfakturering med netteieren. I nettleien betaler du en fast sum per kWt og et effektledd, du får også strømstøtten via nettleien. For å få din nettleiefaktura forklart anbefaler vi at du tar kontakt med netteieren din for oppklaring. Du kan også ta kontakt med oss, så hjelper vi deg så godt vi klarer selvom det ikke er vi som produserer nettleiefaktura. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Ønsker deg en fin dag Mvh Anders- NorgesEnergi

Nyttig (0)

Fungerer OK

Omtale av  Slavek

Fungerer OK. Ikke sikkert angående pris. Bør sjekkes

Svar fra NorgesEnergi
11.04.2024 12:58

Hei Slavek Så fint å høre at du synes det fungerer greit hos oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan gi deg litt mer informasjon om din strømavtale og prisen du betaler hos oss om du er usikker på dette. Samtidig kan vi sjekke at du har den avtalen som passer best til deg og dine behov. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Ønsker deg en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Solfangerearne P

Beste bedriftsavtale jeg har hatt. Kan og vil anbefale denne til andre.

Svar fra NorgesEnergi
11.04.2024 12:48

Hei Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos oss. Takk for at du anbefaler oss videre til andre. Ønsker deg en fin dag Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR