Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
25
2
3
18
214
Sorter omtaler etter
Viser av 262 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

Etter at jeg sa opp avtalen har de drevet med telefonterror, ringt meg nærmest daglig selv om jeg sa jeg ikke var interessert. I tillegg unnlater de å si hvor de ringer fra, han som ringte fant på en løgn om at det var noe galt med strømanlegget så flere i blokken hadde fått for høy regning bare for å få meg til å fortsette samtalen og så høre på hvor fantastiske priser han kunne tilby meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømselskap av det Værste!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp avtalen med dette grenseløse og horrible strømselskapet NORGESENERGI pga skyhøye priser vi måtte betale. Videre da etter ny avtale med et annet strømselskap, har de gått inn uten at de har opplyst om det, og trukket en høy betydelig sum fra konto til min kone, da de mener vi har en utstående saldo, tross for ekstreme priser vi har betalt. Bedt om å få faktura detaljer, men kun fått tilsendt hvilke summer som er betalt opp igjennom. Personlig forsøkt å få tak i disse på tlf etter denne hendelsen, men kommer til en overfladisk kunderådgiver hvor man blir bedt om å taste 2 valg og som skal ringe deg opp. Disse ringer ikke opp og har en ubeskrivelig dårlig kundeservice!!. Dette selskapet har til de grader så mye dårlig kritikk og videre omtaler at det er helt utenfor min fatteevne og at dette er lovlig. Mange av omtalene jeg har lest om dette selskapet som har fått tilbakemelding fra Norgesenergi, er:" vi beklager, vi beklager at du har en slik opplevelse av oss", men allikevel får dette bare fortsette. Har forsøkt å komme i kontakt med Forbrukerrådet, men lang venting, men vil bli fulgt opp. Til de av dere som leser dette og et svært godt råd: IKKE vurder å bruke dette selskapet!!!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.31
Hei Hs. For å kunne sjekke opp i saken og se hva som har hendt her er det viktig at du kontakter vårt kundesenter. Det er den eneste muligheten vi har til å sjekke opp i din sak. Dersom du ikke har mottatt kopier av dine ordinære fakturaer skal vi selvsagt sende deg dette. Ut i fra det du skriver kan det høres ut som du har en valgfri betalingsordning hos oss som heter Strømkonto. Det er nok disse fakturaene du har mottatt fra oss ved første henvendelse. Der vil man dessverre ikke finne oversikt over forbruk og priser. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Du betaler da samme beløp hver måned hele året basert på årsforbruket på ditt anlegg. Dersom det er trukket et beløp fra din kones konto må nok dette være i forbindelse med at dere har avtalegiroavtale hos oss. Det sendes alltid med fakturaspesifikasjon per post eller elektronisk, avhengig av om man har e-faktura-avtale eller ikke. Denne kan vi sende deg på nytt om ønskelig. Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du opplever å motta høye fakturaer da dette kan skyldes flere faktorer, men på generelt grunnlag kan vi si at prisene generelt i strømmarkedet har vært høyere det siste året enn foregående år. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan sende dere full oversikt og eventuelt ta en gjennomgang sammen med dere. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Lurer deg til å inngå fordyrende avtaler. Slett kundeservice. Forsøker å true deg med opptak av samtale som i realiteten sier noe helt annet.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.30
Hei Tom. Vi synes det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss. Det stemmer at vi tar opp lydfil i forbindelse med avtaleinngåelse over telefon og denne skal fungere som en sikkerhet både for oss og for kunden og sikre at kunden er gitt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Det er også slik at man som kunde kan få høre lydfilen som ble tatt opp over telefon dersom man ønsker det. Det er også i vår interesse at våre selgere utgir riktig informasjon og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Strømavtalen man får skal samsvare med strømavtalen man blir forespeilet ved inngåelse. Dersom dette ikke skulle være tilfelle her ønsker vi å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindlere"

En dag dukket det opp et brev i posten om at vi hadde blitt kunder hos norges energi. Vi har ALDRI gjort noe avtale med. Sendte de en krass mail om hva de holdt på med men de hadde ingen svar på dette. 2 uker etterpå får vi et brev i posten om avsluttelsesgebyr fra 29 mai til 29 mai på 45 kr. NÅR VI ALDRI HADDE VÆRT KUNDER HOS DE!! Skal ringe de imorgen og rive kjeft. Dette er svindlere på lavt nivå. Hold dere unna!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.29
Hei Vegard. Her høres det ut som det har skjedd en misforståelse. Vi håper du har vært i kontakt med oss i mellomtiden og fått løst saken. Vi fakturerer aldri avsluttelsesgebyr for våre kunder på kroner 45. Det koster ikke noe verken å bli kunde hos oss eller å avslutte avtalen, så dette er nok mest sannsynlig strømmen som er brukt den dagen dere var kunde hos oss. Dersom dere ikke har vært i kontakt med oss for å bli kunder er det veldig viktig at vi får sjekket opp i dette. Vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jan P. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bytte av abonnement"

Vi har 2 strømmålere. Avsluttet hovedmåler i januar 2019 og andre måler april 2019. NorgesEnergi skylder oss flere tusen, men fortsetter å sende purringer via bank og sms. Hver gang kunderservice blir oppringt, sier de at jeg har helt rett og at de skal utbetale utestående. Purringene fortsetter å komme og det trekkes penger fra det vi har utestående. Hva skjer når denne går tom? Sendes regningen da til inkasso? Daglig leder som har ansvaret tar ikke telefonen, og kundeservice har vel ikke noe annet å bidra med enn å samtale med misfornøyde kunder. I tillegg må det sies at jeg har byttet til en leverandør som scorer veldig lavt på pris målinger. Men vi har spart kr 3.370 i 2019, sammenlignet med 2018. Tar du kontakt med Forbrukerombudet, blir du bedt om å vedlegge korrespondanse. Mener de enveis korrespondanse, siden den kun går en vei? Anbefaler ikke dette selskapet. Synes synd på kundesenteret som står hjelpeløse i slike saker. Der ledelsen har beskyttet seg selv mot å ta ansvar og møte kritikk.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.27
Hei Jan. Her er det veldig viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen og gir de opplysningene som du gir her. Det kan høres ut som ditt abonnement fremdeles er aktivt hos oss når du opplever å fremdeles motta fakturaer fra oss. Etter at abonnementet er avsluttet skal det produseres et sluttoppgjør hos oss og eventuelt tilgodehavende blir tilbakebetalt til kunde. Dette skjer automatisk, men det kan noen ganger ta litt tid. Det kommer an på flere ting som bl.a hvor fort ny leverandør overfører abonnementet til seg eller hvor fort vi mottar siste målerstand og øvrig informasjon vi trenger for å sluttfakturere. Du oppgir at siste måler ble avsluttet helt tilbake til April og sluttoppgjøret skulle da for lengst vært sendt fra oss. Anbefaler deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se på saken og finne en løsning her. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lokker deg inn med tilbud og blir kjempe kostbar over tid"

Katastrofal kundeservis. Roter det til så du bli tvunget til å akseptere pliktlevereringvilkår. I tillegg lokker deg inn som kunde med tilbud og blir så kjempe kostbar over tid. Mitt beste råd er ligg unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.27
Hei Jes. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Kundeservice er viktig for oss og vi vil gjerne at du tar kontakt med oss dersom det er noe spesifikt du har opplevd. Vi er opptatt av å ha strømavtaler som er gunstige over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Dersom vi har gjort noe feil hos oss som har ført til at du har måtte betale for leveringspliktig strøm en periode er det vanlig at vi da kompenserer den ekstra kostnaden det har utgjort for deg. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på hva som har skjedd her. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Verste jeg har vært borti!!"

Min samboer fikk sms fra NorgesEnergi 2 uker siden (vi er ikke og har aldri vært kunder hos de eller hatt noe slags kontakt med de), i smsen stod det mitt navn og hans e-postadresse som var skrevet feil. De skrev at de ikke har klart å sende e-post til den adressen og at jeg må ta kontakt for å rette opp i det. Vi tenkte det var veldig rart og sikkert gjort en feil og svarte ikke på smsen. I går får jeg et brev i posten fra NorgesEnergi om at jeg har blitt kunde. Ringte de i dag for å kansellere det og ba om bekreftelse på e-post, det ble gjort. Ønsket mer info om denne avtalen, når den ble inngått og hvor. Fikk svar at det skjedde på en stand i Oslo den og den datoen. Fikk også tilsendt avtalen på e-post. Signaturen er ikke min og det er helt umulig at dette har skjedd da jeg var kun på ett sted den datoen og det var ikke på et senter.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.26
Hei Irma. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående signaturen du mottok? Dersom du ikke har signert og inngått avtale med oss er det viktig at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilfeller skal ikke forekomme og vi må finne ut hva som har skjedd her slik at dette kan rettes opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig service"

Kjøpte ny vaskemaskin hos Elkjøp, den butikkansatte fikk meg til å bytte strømleverandør til Norgesenergi og lovte at det ikke var noe form for bindingstid. Så får eg en e-post fra Norgesenergi en uke senere med noen helt andre priser og krav til bindingstid enn det som ble opplyst hos Elkjøp. Så eg byttet strømleverandør pga dette men må forsatt betale 500,- for å bryte bindingstiden som eg aldri blei opplyst om!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.26
Hei Kristoffer. Vi synes det er leit at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale i butikk. Det er like viktig for oss at kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen uansett hvor man velger å registrere seg som kunde. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon slik at vi kan sikre at det ikke skjer misforståelser i fremtiden. Når det gjelder bruddgebyret på 500 kroner er dette i forbindelse med rabatten på kroner 500 som du mottok da du ble kunde. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kenneth D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt uakseptabelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

1 mnd tilbake fikk jeg brev i postkassa fra NorgesEnergi om at min strøm var sagt opp. Jeg måtte betale 500 kr til de fordi jeg sa opp før bindingstiden var utløpt. Men hele poenget her er at jeg aldri har sagt opp strømmen min. Det har en nabo av meg gjort. Han har klart å åpne strømabonnement hos fjordkraft i sitt navn men med mitt måler nr. Så min nabo har fått regningen på min leilighet i ca 3 uker før jeg ble klar over problemet. Ringte NorgesEnergi og de kunne ikke gjøre noe for meg. Fordi det var Fjordkraft i veggen hos meg i de 3 ukene. Ringte Fjordkraft og de kunne ikke sende meg regningen på de 3 ukene fordi jeg ikke var kunde hos de. Jeg fikk ordnet så abonnementet mitt bare løp videre. Men i dag fikk jeg en SMS med samme beskjed som sist. Abonnementet mitt var sagt opp. Så dette blir en ny runde. Dette er rett og slett ikke mulig. Mangel på rutiner er ihvertfall ikke tilstede .

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.26
Hei Kenneth. Vi har full forståelse for at dette er en lei og frustrerende situasjon for deg. Når vi får beskjed fra annen leverandør om å avslutte fordi ny eier overtar måleren har vi dessverre ikke mulighet til å ikke etterkomme det. Dersom strømleverandøren har fått oppgitt ditt målernummer ved bestilling har de handlet i god tro. Vi vil veldig gjerne at du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg å ordne opp i dette slik at du også slipper å betale tilbake rabatten på kroner 500. Mvh Monica, NorgesEnergi
Martinho S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dårlig kundeservice og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Man ringer til kundeservice som klarer ikke å svarer på spørsmålene, en faktura blir glemt å betale men ingen påminnelse er sendt eller noe annet, og så er det saken sendt til inkasso hvor man betaler 5000kr isteden for 500kr. Helt forferdelig... Aldri bruker den strømselskap igjen og ikke anbefale denne til ingen andre...

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.25
Hei Martinho. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen du fikk via vårt kundesenter. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi vanligvis behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Dersom det er gjort en feil hos oss skal du selvsagt ikke måtte betale noen gebyrer for det. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se på saken igjen. Mvh Monica, NorgesEnergi
Sven Å. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig på kundeveiledning og dårlig på å gi beskjed."

Oppå dette er dette et firma som bedriver politisk spill. Jeg byttet ifra disse pga dems standpunkt ifht å reklamere hos en nettavis jeg leser ofte. I tillegg etter at jeg sa opp avtalen så ringte en kundebehandler og argumenterte politisk med meg for å få meg tilbake som kunde. De sier de ikke er politiske. Men kundebehandlere som argumenterer politisk for å få meg tilbake som kunde har dere. Nei. Dere viser at dere ønsker å være politiske aktører. Lykke til med det.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.25
Hei Sven. Vi synes det er leit du mener vi er dårlige på kundeveiledning og på å gi beskjed. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha en tilbakemelding på det. Vi ønsker å vite hvilke beskjeder du savner som kunde slik at vi kan bli enda bedre på å holde våre kunder oppdatert. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ghazaleh O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Først så ringte de for å selge oss strøm..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Først så ringte de for å selge oss strøm. Startet med å fortelle at du får første mnd gratis. Bare tull! Deretter skjønte de at vi ønsket å bytte tilbake til vår gamle selskap. Og kom med tilbud om at vi kunne få fastpris i mnd på 1050kr uansett bruk. Dette hørtes jo bra ut, men var langt ifra i realiteten. Plutselig så fikk vi skyhøye regninger. Og når vi ringte tilbake for å klage så sier en ansatt der at det ikke har blitt loggført noe samtale eller avtale. Når vi ba om å snakke med han vi hadde snakket med sist så begynte han å lyve om at det har han aldri sagt osv. Hold dere unna det selskapet her.. det er ingenting annet enn trøbbel! Og når vi sendte inn en klage så skal fakturaen vår bli satt på vent. Men neida, da har de bare sendt det videre til inkasso istedenfor.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.25
Hei Ghazaleh. Det er viktig for oss at våre kunder mottar tilstrekkelig og riktig informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Når man betaler fast pris hver måned har man en ordning som heter Strømkonto. Vi regner da et gjennomsnitt av ditt årsforbruk og fordeler jevnt over hele året. Man betaler derfor det samme beløpet hele året selv på vinteren der fakturaene vanligvis er høyere. Dette er for å få en mer forutsigbar strømutgift. Man betaler likevel for strømmen man bruker slik at anbefalt månedsbeløp vil kunne bli justert opp eller ned dersom det er noen endringer i forbruk. Vi synes det er veldig leit om det har oppstått noen misforståelser her da vi ønsker å være så tydelige og informative som mulig om våre strømavtaler. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Dersom dette ikke er tilfelle vil vi gjerne at dere tar kontakt igjen slik at vi kan se på saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Treg kundeservice. Sier de har sagt opp nettleie uten å gjøre det. Skylder på at jeg ikke har gitt tilbakemelding når det er motsatt, når jeg dokumenter motsatt så svarer de ikke. Fjerner historikken i mailingen. Fortsetter å sende regninger etter at avtalen er sagt opp. Tar ikke ansvar for ekstra nettleie som skyldes at de ikke har sagt opp avtalen slik de skrev tidligere.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.24
Hei Torgeir. Her håper vi du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold og kan få undersøkt hva som har skjedd her. Dette er viktig for at vi skal kunne sjekke spesifikt hva som har skjedd i dette tilfellet og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg. La til sparepakke i avtalen selv om det eksplisitt ble lovet 5 ganger av selger at det ikke skulle det. Fikk bruddgebyr på kroner 500,- da jeg sa opp, som ble skriftlig bestridt da det var de som brøt avtalen, ikke meg. Dette ble sendt til inkasso selv om det var skriftlig bestridt, noe som selvfølgelig ikke er lov. Skygg LAAANGT unna dette selskapet. Min side er også helt forferdelig dårlig

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23.24
Hei Herman. Vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sjekket opp i dette. Det er viktig at selger oppgir riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og man skal kunne stole på at man får det man avtaler. Vi har vanligvis ikke bindingstid eller bruddgebyr på våre avtaler. Unntaket er dersom man har mottatt rabatt ved inngåelse av avtalen. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må man da tilbakebetale rabatten, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Vi håper du tar kontakt slik at vi kan se på saken din på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi
Arne C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dokumentert dokumentforfalsking"
3 syns denne omtalen er nyttig

Eg fekk NorgesEnergi på døren på leiligheten eg budde i. Dei ville selge meg strøm, men eg forklarte at vi hadde fellesmåler og fellesavtale og derfor ikkje kunne bytte. Eg vart forsikra om at dette ikkje stemte lengre og at nye regler gjorde at eg kunne opprette avtale med dei. Eg fekk beskjed om å stikke til Elkjøp og signere avtale og få gavekort i bytte mot bindingstid. Etter fleire runder med ein rekke ulike representanter så viste det seg at dei hadde tatt feil og at mine opplysninger stemte. Noen måneder gjekk og dei kunne fremdels ikkje levere tjenesten dei hadde solgt meg. Sidan det var dei som ikkje kunne levere og ikkje eg som brøt avtalen så fekk dei ikkje til å trekke tilbake velkomstbonusen. Løsningen deira vart då å fabrikere ein kontrakt i mitt navn på eit annet hus og la denne avtalen løpe i 2 - 3 dager og så slette avtalen og fakturere for forbruk på det huset samt avtalebrudd-gebyr. Eg reagerte på dette og sa at eg nekter å betale straffegebyr for ein avtale dei brøt og at dei ikkje hadde nook grunnlag for å opprette ny avtale på meg utan mitt samtykke. Etter mykje om og men så fekk eg beskjed om at dette skulle dei ordne opp i. Nokre måneder gjekk og så dukka inkasse opp på ein faktura på ein avtale eg aldri hadde inngått. Når eg klaga på dette så viste dei meg eit forfalska document med min underskrift men med kontraktsobjekt. Dette kan eg enkelt bevies at er forfalsket da kontrakten er datert før dei har sendt ut bekreftelse på opprinnelig kontrakt. Kort oppsumert så har dei solgt meg ein tjeneste dei ikkje kunne levere. Denne avtalen har eg signert og dei og eg har kopier av innholdet. Når dei ikkje kunne levere, så har dei gått tilbake og endret denne kontrakten til eit produkt dei kan lever for å kunne sei at det var eg som brøt kontrakten og ikkje dei. Å fabrikere ein kontrakt for å kunne kreve inn ein velkomstbonus er vel litt på kanten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Haienergi"
5 syns denne omtalen er nyttig

Haienergi og Solvencia er samme selskap. Går det en dag over betalingsfrist, så er det inkasso fra Solvencia. Møkkafirma!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Håpløst"
5 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet fra adressen før avtaleperioden av utløpt. Fikk da en telefon fra en frekk ansatt hos NorgesEnergi som krevde et gebyr på 500kr, uavhengig av om jeg beholdt dem på min nye adresse eller ei. Faktura dukket aldri opp. Men det gjorde inkassokravet på nærmere 900kr. Orginalfaktura har jeg forsøkt å få tak i uten hell. Hverken Solvencia eller Norgesenergi har sendt meg dette etter gjentatte henvendelser.

Hans C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sparepakken"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over avtalen og fant Sparepakken til 49 kr pr måned. Det er jo lureri! Sjekk fakturan din og si opp Sparepakken avtalen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Politisk boikott"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i flere år. Men valget var enkelt da Norges Energi valgte å utelukke Resett for sine annonser. Det er en farlig vei å gå om private aktører skal definere Hvilke meninger som er korrekt og ikke. Svaret jeg fik fra NE var at nå hadde de stoppet annonsene i alle avisene. Så isteden for å annonsere i Resett så velger man altså å ikke annonsere noen sted. Noe totalitært over dette. Velger man boikottlinjen så må man selv tåle å bli boikottet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig firma, som kun er opptatt av mest mulig profitt, service aner dem ikke hva er! :("
1 syns denne omtalen er nyttig

Masete aggressive plagsomme selgere og en talentløs nettside "min side", som aldri fungerer som den skal, elendig teknisk, sagt ifra ørten ganger fikser de det, nei!I tillegg er dem rådyre på kwh pris, styr unna! :(

Philippe
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lover mye, holder lite."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ivrige selgere som ikke innfrir det de lover, styr unna.. Selger gull og grønne skoger, men leverer gråstein og hodebry.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleipt å si at man kan betale fast beløp hver måned, mens gjelden din til dem vokser"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og veldig rotete oppsett med forskjellige avtaler. I tillegg boikotter de en avis som ikke er politisk korrekt.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen. Man blir forklart en meget gunstig avtale, men når fakturaen kommer er det helt klart en langt dyrere avtale. I tillegg fakturerer NorgesEnergi deg for forsikringer, selv om selgerne eksplisitt har lovet at dette ikke kommer til å skje. Når man kontakter NorgesEnergi etterpå er det ingen hjelp å få, dette er tydeligvis slik de vil det skal være.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Beklagelig politisk vridd selskap"
18 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi har begynt en prosess i politisk retning og det skal de ikke gjøre etter min mening. Når et strømselskap virkelig går inn for å stenge dem ute så er det påtakelig. Det får meg til å ikke finne noe positivt i selskapet. Jeg bytter derfor selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice og svindel"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til et annet selskap da jeg i utgangspunktet ikke var fornøyd med kundeservice. Jeg ble da ringt opp av en selger fra norgesenergi som lovte meg 1000 kr rabatt på neste faktura dersom jeg flyttet tilbake til de. Jeg godtok dette, men fikk aldri de 1000 kr i rabatt, sendte mail og fikk beskjed om at dette ikke var noe de gjør etter en ukes svartid. Jeg ringte inn for å oppklare, men etter lang ventetid kom jeg bare til telefonsvareren og kom derfor aldri igjennom.

Svar fra NorgesEnergi
21.06.2019 15.42
Hei Camilla! Vi i Norges Energi er opptatt av kundene våre skal føle seg trygge og godt tatt vare på, og jeg skjønner at dette ikke har blitt innfridd for deg. Jeg må bare beklage at servicen du har opplevd ikke fulgt standarden og at du måtte vente så lenge i kø på telefonen, for så å komme til telefonsvareren. Vi er i tillegg opptatt av at våre kunder får tilstrekkelig med informasjon om avtalen og at avtalen inngås på riktige vilkår. Her har det, igjen, sviktet fra vår side og jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd her. Mvh Jan H
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
775 kr
46,47 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
783 kr
46,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
833 kr
49,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
858 kr
51,46 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
863 kr
51,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
869 kr
52,12 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
870 kr
52,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
871 kr
52,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
262 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
913 kr
54,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR