Strøm

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

67 verifiserte omtaler
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
16
av 17 innen
strømselskap
19%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
11
1
0
6
49
Sorter omtaler etter
Viser av 67 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedriftsavtale svindel"

Inngikk bedriftsavtale med Norgesenergi men fikk da ett mye bedre tilbud fra min forrige strømleverandør og valgte å bare fortsette med min gamle leverandør. Fikk da 2 fakturaer på 1500 kr i bruddgebyr for brudd på bindingstiden fra NorgesEnergi. Heldigvis nektet jeg i utgangspunktet å inngå avtale med bindingstid, så NorgesEnergi trakk raskt gebyret. NorgesEnergi selger bedriftsavtaler til privatpersoner for å omgå forbrukerkjøpsloven og angreretten. Ikke bra, får allikevel 2 stjerner for meget hyggelig dame som ordet opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"

NorgesEnergi kan sikkert fungere bra for noen, men jeg har dårlige erfaringer med de.
Kort fortalt her er det fort gjort å bli lurt. Du som kunde har ALDRI rett.
Velger du derimot å bli kunde; følg nøye med på alt av fakturaer og avtalevilkår.
Og meste sannsynlig være forberedt på mange e-poster frem og tilbake.
Ta opp samtalene med de, screenshot all kommunikasjon med dem, bevismateriell kan komme godt med!
Havner man i en konflikt med de; ta kontakt med feks. elklagenemda, det er gratis å få hjelp der!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturagebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg registrerte etter to år som kunde at jeg betalte fakturagebyr. Dette selv om jeg har opprettet e-faktura og alt går automatisk i nettbanken. Det viste seg at NorgesEnergi har glemt å godkjenne e-faktura avtalen min. Og på grunn av dette har jeg betalt 49kr måneden ekstra. De har også lagt på vintertrygghet på 39kr måneden selv om jeg aldri har bestilt dette.
Så det er lett å se at de kan være billigst på strøm når de lurer kundene sine. Jeg var lykkelig uviten i 2 år.
Nå det er sagt så ser det ut som Norges Energi fortsatt er billigste leverandør for meg selv når de skulte kostnadene er tatt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Cheating with me"

They have cheated with me. I paid the electricity bill they asked every month. After using electricity for 22 months from them, I moved to another country and they sent me a bill for 4000 NOK and said it is underpaid. I feel so bad with their behavior and I paid the full. But I found what they did with is just cheating.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"

Ingenting er bra, alt er bare humbug med skjulte kostnader, bindingstider som er vanskelig å komme seg ut av. Mye dyrere enn alle andre også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har hatt norgesenergi i mange år"

Har hatt NorgesEnergi i mange år, men hat skiftet i perioder fordi "andre skulle være bedre"
Skiftet tilbake og angrer ikke. Fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr og skjulte kostnader"

Styr unna!!! Forferdelig kundebehandling, dårlig informasjon og skjulte kostnader.
Når du velger å si opp avtalen kommer det bruddgebyr som ikke står i forhold til avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"NorgesEnergi. Kongen av strøm-mafiaen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble svindlet av sleip tlf selger. Ringte Norges Energi etter en uke for å annulere bestilling. Har et enkeltmannsforetak. Fikk da beskjed at angrefrist ikke gjelder for bedrifter, noe som ikke ble opplyst av selger. Som sagt, rein mafia virksomhet. Styr laaaaaangt unna.

Kristian T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NorgesEnergi sender faktura - etter at vi har flyttet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vår tidligere husvert vil ikke ta over strømmen på sitt navn. OG vi får fortsatt faktura fra Norgesenergi (Veldig dyr faktura) vi flyttet for 5 måneder siden. OG får beskjed fra NorgersEnergi at vi ikke har levert nøklene til husverten. (Husverten bor i etasjen over) Har noen erfaring fra dette?? Kan husverten nekte og ta over strømmen? Og må vi da betale. Vi byttet til Gudbrandsdal Energi og betaler 250 kr i hver måned. Mye bedre.

Må og nevne at NorgesEnergi prøver å nekte oss, å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Masete, rotete, ikke billig"

Jeg byttet til NorgesEnergi hos Elkjøp og fikk gavekort på 500. Greit nok. De roter med faktura og sender annenhver måned med nettleie. Dette måtte jeg gi beskjed om flere ganger og de syntes det var vanskelig å imøtekomme mitt ønske om mer like fakturaer. Etter oppsigelse skiftet jeg til en annen leverandør. Dette fikk jeg spørsmål om pr mail, i form av undersøkelse med mulighet for å vinne gavekort. Nå ringte de meg for å spørre hva som var grunnen til at jeg skiftet. Jeg sa at jeg hadde begrunnet det tidligere men vedkommende fortsatte allikevel å stille svært konkrete spørsmål om konkurrenten som jeg hadde skiftet til. Idiotisk opplegg. Styr unna. Eventuelt blokker 10 nummer så de ikke får ringt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer NorgesEnergi!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her blir du lurt trill rundt med loving om gode avtaler og billig strøm. Men ikke la deg lure. Her er det mangel på opplysninger, beløper som ikke blir varslet om. Så med månedlig fastpris kan du ende opp med stor minus og masse renter som hoper seg opp. Og før du vet ordet av det så ende du med STOR MINUS. Løp for livet. Skal aldri, aldri, aldri bruke dette selskapet igjen. 500kr fratrekk fra Elkjøp er ikke verdt dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kreative tileggsprodukter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte reisestrøm med Cashpoints fra Norwegian. Her lå det kreative tiliggsprodukter som i mitt hode er helt unødvendige. Da man bestiller ligger disse produktene ferdig i bestillingen. Så hvis man ikke er veldig observant og ønsker tillegsprodukter så må man ta de vekk før bestilling. Her mener jeg det burde være motsatt. At man aktivt skal krysse av for tilleggsprodukter. Når jeg oppdaget dette ba jeg de fjernet, noe de riktig nok gjorde. Jeg forklarte at jeg synes det var en dårlig måte å selge tilleggsprodukter på. Jeg ba derfor om kreditnota på dette (tror det var 140 kroner totalt). Noe jeg fikk nei på. Hadde bindingstid på 9 mnd. Da de 9 mnd var over så byttet jeg NorgesEnergi ut. Jeg kommer aldri til å bli kunde der igjen. Sikker lurt av Norgesenergi å ha såpass dårlig kundeservice, da jeg handler strøm for ca 25 000 kw i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Meget dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundebehandling, forsøker å presse deg mot din vilje, bruker telefonsalg hvor du skal svare i løpet av minutter og sekunder der og da, angrer du deg, presser de deg med at "du har forpliktet deg". I dagens samfunn bør det være opplagt at det ikke skal være bindingstid på strømavtaler, de beste strømleverandører har ikke noen binding ut over noen dager! Kundeservicen er tilsvarende alt for dårlig.

Kundebehandlingen kan bli veldig mye bedre. En bedre kundebehandling betyr å sette kundens ønsker og behov i sentrum. Høre på hva kunden sier og ønsker. Å presse noen strømavtale på en kunde hører ingen sted hjemme i 2017!

Unngå dette firmaet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jukseselskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her betaler du ikke bare for strøm, men også for mange andre kreative forslag på fakturaen. Disse folka er ute etter å flå deg. Vil ikke anbefale noen å bli kunde her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og greit selskap med god kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt NorgesEnergi i litt over et år nå og er veldig fornøyd med de. De hadde en sparepakke som kostet 1 kr, men opplyste meg om dette og jeg fikk den fjernet etter en mnd med litt surr fra min side. Har også vervet 3 venner, så da har jeg fått tre måneder med gratis strøm. Liker også min side funksjonen hvor jeg ser alt greit og oversiktelig. Har vært hos Fjordkraft og Los tidligere, men tror det blir værenes hos NorgesEnergi for nå. Prisen er så og si lik i alle selskapene, men følte jeg fikk bedre service hos NorgesEnergi. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NorgesEnergi svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte tv på elkjøp med 500kr i rabatt med tegning av NorgesEnergi. Gikk over til min gamle strøm leverandør ca 6 mnd senere grunnet tillegg på regninger som ikke var opplyst om. Betalte bruddgebyr på 500kr. Etter dette blir jeg nedringt av NorgesEnergi der de vil ha meg tilbake som kunde, sier nei.
14 dager senere kommer en faktura i posten med nytt bruddgebyr fra kredinor der de påstår jeg har kjøpt enda en ny tv. Juks og bedrag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårligste pris og service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde NorgesEnergi som strømleverandør. Vi (to voksne) ville ha et stabilt strøm abonnement og valgte derfor å få spredt kostnaden utover månedene med ca samme pris per mnd. Vi bodde i en 38 kvm leilighet og hadde leiligheter på alle sider. Det vil si at vi ikke trengte å bruke så mye strøm på fyring. Vi betalte 700 kr i måneden. Vi begge er i full jobb og begge har treninger på kveldene. Vi er derfor ikke det paret som ser mest på tv osv. Vi hadde heller ikke vaskemaskin eller tørketrommel. Etterhvert kjøpte vi oss en ny leilighet og ga beskjed per mail om at vi ville si opp abonnementet på flyttedatoen. Vi ga beskjed om dette en måned før og vi fikk tilbakemelding på at de hadde mottatt oppsigelsen. Netteier fikk også beskjed. En måned etter vi hadde flyttet fortsatte vi å få fakturaer fra Norges energi, selv om netteier bekreftet at vi var ferdig som kunde hos Norgesenergi. Norgesenergi derimot benektet for å ha fått oppsigelsen og at netteier heller ikke hadde videre formidlet noe. Det var mye frem og tilbake og det endte med at jeg måtte videresende mail jeg fikk fra netteier og NorgesEnergi + tidligere oppsigelsesmail. Nå krever NorgesEnergi et sluttbeløp, ettersom vintermåneder er dyrere. Det er i og for seg helt innenfor, men at det er på nesten kr 4000 kr er helt vanvittig. Det vil si at månedsbeløpet for strøm hos dem er på over 1300 kr i måneden fra jan-juni. Med andre ord så vil jeg IKKE anbefale denne strømleverandøren, da dem holder igjen oppsigelser, har dårlig service (dem ikke sjekket opp med netteier selv) og har de dyreste prisene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Villedende kostnadsammenlikning mellom Norgesenergi og netteier"
2 syns denne omtalen er nyttig

1. NE gir et feilaktig bilde av den totale strømprisfordelingen i deres faktura når dette blir illustrert med et kakediagram. Der kombinerer de, og sammenlikner kostnadene fra BKK (netteier), over to måneder, og kostnadene fra Norgesenergi (strømleverandør), over en måned. Skal NE ha med dette diagrammet må de få med totalkostnadene fra Norgesenergi over to måneder, slik som med BKK.

2. På betalingsoversikten står et punkt som heter Annet. Slik det fremstår har ikke denne noe med hverken Norgesenergi eller BKK å gjøre (den hører faktisk til hos NE). Alle kostnader forbundet med BKK kommer i én totalsum på denne betalingsoversikten. Skal man ha detaljer, går man inn på BKKs fakturadel. Det må også NE få til. Her blander NE egen, og felles oversikt. Eventuelt må det legges til "NorgesEnergi" sammen med "Annet" slik at det fremkommer hvor denne utgiften hører hjemme. Dette er på ingen måte en fellesdel for BKK og Norgesenergi.

Da jeg gjorde dette kjent for NE møtte jeg liten forståelse hos dem, og løsningen deres så langt i mail-korrespondansen er å få BKK (netteier) til å begynne å fakturere meg en ganger i måneden, slik som NE gjør. "... Da vil jo kakediagrammet bli riktig... " (NE-kundeservice).

Da er min løsning å bytte tilbake til Fjordkraft, der de oppfører seg som profesjonelle, og ikke amatører med billige triks.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekkhet uten grenser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger fikk beskjed. 28/6, av hustru at ingenting skulle gjøres før jeg hadde sett på det.
Så dumper det ned avtale på hennes e-mail, IKKE min, om inngått avtale. HELDIGVIS fulgte det med angreskjema. Leveres personlig i morgen tidlig.
Har ingen sans for disse strømbaronene.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon, ekstra gebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som mange andre byttet jeg til NorgesEnergi for å få en rabatt på kr. 500,- hos Expert. Jeg fikk ingen informasjon om at det var en "sparepakke" med i avtalen for kr. 1,50/dag og heller ikke informasjon om påslag på kr. 47,- hver måned. Fikk heller ingen opplysninger om bindingstid på avtalen.

Michael T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er en he#%&"s suppe hele greia. Mer useriøst og shady firma skal du lete lenge etter. Om du vil bli fakturert for måneder du ikke har brukt strøm eller lignende så for all del velg norgesenergi, så ripper de deg for alt du er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig informasjon og service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til NorgesEnergi, men etter 4 mnd ville jeg bytte fordi strømmen ikke på langt nær var så billig som jeg fikk inntrykk av - av selgeren. Men da fikk jeg et gebyr for å bryte en avtale med 6 mnd' binding selv om jeg aldri ble informert om dette. Kommer aldri til å bruke de igjen. Bruker nå Gudbrandsdal Energi og er veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytter"
1 syns denne omtalen er nyttig

De klarer ikke å håndtere to adresser og avtale om å kommunisere pr. mail. Sender purringer til ubebodd bolig og inkassokrav når fakturaene ikke når frem.

Freddy R. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel fra ende til annen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp avtalen innen klagefristen da grundig sjekk viste at de faktisk lå over spotpris, ikke under. Snakket med agent som bekreftet oppsigelsen. To mnd etterpå ringer de og skal ha bruddgebyr. Møtes hos Forliksrådet!!

Vestlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst selskap - frarådes på det absolutt sterkeste"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ingen adjektiv som virkelig kan beskrive hvor dårlig og useriøs NorgesEnergi er, uten å stille de i ufortjent godt lys. Som lyn fra klar himmel kommer det nå krav om bruddgebyr.

Dørselgeren understrekte at den eneste konsekvensen av et brudd ville være at jeg ikke fikk "rabatten" på 500 kr.

Søk Bytt.no