Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
93
av 96 innen
strømselskap
13%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
23
2
2
15
147
Sorter omtaler etter
Viser av 189 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke la deg lure av avtalene til Norges Energi"

Anbefaler alle å styre unna de avtalene som f.eks Elkjøp har i sammen med Norges Energi. Jeg hadde en garanti avtale men de nekter at betale ut det de skylder meg. Kommer til å holde meg langt unna Norges Energi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Luring og mye dyrere"

Lurer med at de er billigere.. men etter å inngå avtalen er de mye dyrere og lurer man til 12 mnd binding tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble lurt over til Norges energi når jeg fikk 500 i avslag på Elkjøp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lurt over til Norges energi når jeg fikk 500 i avslag på elkjøp. Nå må jeg bli i Norges energi i 9 måneder før jeg kan bytte strømleverandør igjen🙁

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vanvittig strømregning!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig nesten triplet min strømregning -Uten varsel, selvsagt. Brukte 40 minutter på å vente på svar i telefonen, og når jeg endelig kommer gjennom, kan de ikke gjøre noe med det heller. Forbruket mitt er fakturert to ganger, får jeg opplyst hos Skagerak nett, som er de som fakturerer for Norges Energi, og de kunne ikke gjøre no med dette her! Jeg bytter selvsagt i dag!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig. Det har vært umulig å komme i kontakt med selskapet"

Det har vært umulig å komme i kontakt med selskapet. Jeg har fått inkassovarsel for en faktura jeg ikke har sett. Kommer ikke inn på den refererte "Min side", aner ikke om det er flere fakturaer som er sendt og ingen tilbakemelding på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forretningsmodell er å slenge på fordyrende "sparepakker""

Byttet fra Fjordkraft til NorgesEnergi for rabatt på Elkjøp og angret bittert. Fikk slengt på latterlig "spareavtale" som var en tulleprodukt som bre gjorde avtalen dyrere for meg. Kom med løgn om Fjordkraft da jeg ville si opp og gå tilbake. Fjordkraft var akkurat likedan. Styr langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingen tar telefonen"

Ingen tar telefonen. Sender mail, som de ikke svarer, feil på fakturaen som de skulle ordne, men ingen ting skjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fremstår som en veldig useriøs aktør. Legger til avtaler du ikke har bestillt og sender deg(vist nok) en epost med 'bekreftelse' slik at det ser ut som du har bestillt dette. Ville styrt unna Norges Energi for enhver pris. De reklamerer med at avtalen er en spot pris, men har påslag på toppen. Det som blir fremstillt som en spot avtale ender opp med spot pluss påslag. Avtalen heter til og med E spot.... Men når det er påslag på toppen så er det vel feil å kalle det en spot avtale. Her burde forbrukerombudet ta et oppgjør med hele bransjen.

Toril C. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vintertrygghet avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk strømregning på over 5000; har vintertrygghet, så regningen burde ikke vært så høy. Skal bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri, trolig straffbar fremgangsmåte"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt i høst av NorgesEnergi som kunne fortelle at jeg hadde vinne 2. premie i en nettkonkurranse noen måneder tidligere. Gevinsten skulle være en 1-årig unik avtale som NorgesEnergi trolig ville tape penger på. Jeg takket ja til dette. Da jeg tre måneder senere tok kontakt og spurte om vilkårene så fikk jeg vite at dette var en helt ordinær avtale uten spesielle rabatter eller andre fordelaktige vilkår. Dette er trolig et straffbart bedrageri. Jeg ba om å bli oppringt av en leder; hvilket fortsatt ikke har skjedd til tross for tre purringer. Basert på min erfaring vil jeg sterkt fraråde noen å tegne strømavtale med NorgesEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å forstå faktura, plusser på "Sparepakke" uten å spørre, komplett umulig å kontakte på telefon, de skulle ringe tilbake, men etter ca. tre og en halv time ga jeg opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Legger til tjenester med null verdi"
2 syns denne omtalen er nyttig

I strømavtalen er det lagt til "Sparepakken" og "Vintertrygghet" til Kr 49,- i mnd. per tjeneste. Altså nesten en hundrelapp per måned. Disse tjenestene har jeg ikke bedt om, men de ligger der uansett... Vintertrygghet skal være en tjeneste der man får tilbud om fastpris dersom prisene svinger kraftig om vinteren. Man skal få beskjed dersom man bør ha fastpris en måned eller ei. På tross av den kraftige oppgangen har Norges Energi ikke gitt meg noe tilbud om å bytte til fastpris. Sparepakken er også noe humbug med lovnader om billigere strøm dersom man mister jobben eller hvis man får en strømskade på huset. Utrolig frekt å legge til disse tjenestene uten å informere kunden først!

Astrid B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kommer ikke i kontakt med de"

Ingen tar telefonen. Sender mail, som de ikke svarer, feil på fakturaen som de skulle ordne, men ingen ting skjer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Jeg bestillte en avtale fra et annet selskap Agva, ble noen dager etter oppringt av Norges Energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte en avtale fra et annet selskap Agva, ble noen dager etter oppringt av Norges Energi, og registrerte, trodde det var Agva jeg snakket med. Var på jobb og oppfattet ikke at det var et nytt selskap.. hvordan de fikk tilgang på mine opplysninger om å bytte leverandør, telefonnummer etc vet jeg ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Her skulle vi hatt negative stjerner..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk nesten sjokk da jeg fikk "velkomst-epost" fra dem uten å ha vært i kontakt med dem i det hele tatt. Det viser seg at en selger har lagt inn bestilling i mitt navn basert på et telefonnummer som ble gitt til dem for at de skulle kunne kontakte meg for å be om samtykke (noe de aldri gjorde). De svarer heller ikke på henvendelser. Unngå for enhver pris - forbrukerrådet neste stopp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs aktør innen energi bransjen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Disse folkene sender ut faktura etter forfallsdato, noen ganger ikke i heletatt. Har opplevd å få inkasso på betalte regninger! samt de pakker på deg ''fornybar energi osv '' avtaler uten ditt samtykke. De sier dem tar opp samtalene når man bestiller, jeg etterspurte å få høre at jeg samtykket til disse extra kostnader, fikk til svar at de ikke tok opp samtaler. I rest my case.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grusomt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig hvor påstålige Norges Energi er. De nekter for at vi har sendt inn flytte melding på strømmen. At nye eier av huset vi solgte ikke har opprettet ny strøm avtale, så derfor kan ikke vi ha sendt inn flyttemelding. Vi har fått bekreftelse både fra vår megler at hun sendte inn det skjemaet. Agder Energi sier at alt er i orden. Men Norges energi nekter fullstendig og tar ingen ansvar. Jeg advarer alle om å bruke Norges Energi om man skal selge huset sitt, ihvertfall. Bytt leverandør før dere skal selge. Nå har jeg selv byttet med vårt nye hus til en annen strømleverandør. Aldri mer Norges Energi igjen.!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Får ikke sagt opp avtalen"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sendt mail om oppsigelse av strømabonnement, men de vil ikke kutte det på grunn av "personvernsreglene". Jeg har flyttet til ny leilighet og har dermed strøm som er feller for sameiet. Hva gjør jeg nå for å få kuttet strømabonnementet? Jeg har skrevet en skriftlig mail om oppsigelse, men det hjelper ikke...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endrer faktura uten samtykke!!"
6 syns denne omtalen er nyttig

De endrer fakturavulkårene og legger til masse ekstra kostnader uten samtykke. Ringte inn og fikk det fjernet.. 2 måneder etter. La de det på igjen. Fikk 9kr fast pris. Og 4 øre påslag. NÅ betaler jeg 56kr fastpris og påslag på hele 13,98!!! Uten Å si noe. Er du kunde? Følg med på faktura og bytt selskap. Utrolig useriøst selskap og en kundeservice som ikke kan jobben sin!

Raluca M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Her må det være lovhjemmel for å oppløse et selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her må det være lovhjemmel for å oppløse et selskap som så åpenbart driver svindel. Hvordan disse får finansiering er et mysterium. TV-reklamer og stand hos Elkjøp? Helt utrolig. Mest useriøse selskapet jeg har vært i kontakt med, og kundebehandlerne er frekke! Legg ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fikk bruddavgift på 500"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk Bruddavgift på avtale fra Elkjøp selv om de sa det ikke var bindende avtale. Dette er svindel fra begge selskapene. Aldri mere. Hold dere unna selskapet!!! Svindel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bondefangeri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Norgesenergi på Black friday. Fikk da vite at med den avtalen så var det 3 mnd bindingstid. Nå hevder de at det er ett års bindingstid... Hårreisende. Jeg har kjøpt meg ut av avtalen. Ikke er de billigst og ikke har de kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"🤔tvilsom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet da jeg kjøpte tlf. Strøm konto har fungert supert men lite informasjon om dagens strømpris. Man antar bare at de gir deg en god pris i forhold til andre leverandører men sjekker ikke. Betaler for vinter trygghet men betaler mer enn andre i strøm pris. Bruker 50% mindre strøm enn i de tre siste årene fordi jeg fyrer med ved men regningen er dobbel så høy.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"USERIØST"
5 syns denne omtalen er nyttig

La deg ikke lure av det som blir sagt på telefon. Opplevde at prisen var dobbelt så høy som det som ble tilbudt. Glad jeg sjekket opp i dette «gode» tilbudet. Oppleves som svindel! Styr unna!

Kundetilfredshet
"Kynisk selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Går det an å gi null, så blir det mer riktig enn 1 stjerne. Ble lurt inn i dette da jeg handlet på Elkjøp. Dama forteller at nå er jeg kunde i NorgesEnergi, får da 500.- minus på en kaffetrakter. Forteller at jeg ikke ønsker dett, betaler full pris på trakteren, fordi jeg ønsker å fortsette kundeforholdet der jeg er. Allikevel klarer Norgesenergi å kapre meg som kunde i 13 dager. Dette er galskap!! Ringer, men får to valg: er kunde eller skal bli kunde, tast 1 eller 2. Lang kø og får ikke kontakt. Aldri velg dette kyniske selskapet, betaler heller mer til andre!!

NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
821 kr
49,23 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Spotpris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
904 kr
54,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
909 kr
54,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
915 kr
54,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
916 kr
54,98 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
917 kr
55,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
959 kr
57,52 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 096 kr
65,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 133 kr
67,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
189 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 233 kr
73,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR