Strøm

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
15
av 18 innen
strømselskap
21%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
16
1
0
8
59
Sorter omtaler etter
Viser av 84 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Første henvendlese til kundeservice på 13 år, gikk veldig greit!"

Bortsett fra at det automatiske tilbakeringingen ikke fungerte.
Men etter å i 7 min ha hørt på en energisk sørlandsk kvinnestemme som messet om at jeg heller burde gå inn på nettet å sjekke faktura og avtaler der, fikk jeg hjelp av en imøtekommende og tålmodig kundebehandler.
Har ikke gærent å si om NorgesEnergi jeg :-)

(jeg måtte gitt 5 stjerner om tilbake-ring hadde virket)

Oddmund H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kom plutselig fakturagebyr."

Har hatt NorgesEnergi i to år da det plutselig dukker opp et gebyr på kr. 49,- som det kaller "annet". Var i kontakt med kundeservice som skulle få det ordnet, neste måned kom et nytt gebyr på kr. 147,- som heter " engangsfakturering", hva er dette for noe da? Kontaktet kunderservice og etter lang venting fikk jeg kontakt, vedkommende synes å ha lite peiling på hva hun snakket om, skylte på systemet deres som var nede, var lite fornuftig å få ut av den samtalen. Dette er dårlig kundebehandling og resulterer i at jeg har funnet ny leverandør som også har betydelig lavere strømpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Juks og bedrag"

Jeg fikk lagt inn "vintertrygghet" til 39 kroner og "100% fornybar garanti" til 27 kroner automatisk enda jeg sa jeg ikke ønsket noen ekstraprodukter da jeg bestillte. De ringer deg hele tiden og prøver å få deg til å bestille flere dyre ekstraprodukter

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Greit nok med selve strømmen og sånn, men å sitte en TIME i tlf uten å få svar er uhørt! I det minste burde det vært opplyst hvor lenge det er å vente eller hvilket nr man er i køen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"TRAGISK"

Lurt å unngå disse her! Sender faktura plutselig og er bare helt tull.. får heller ikke svar hos kundeservice,... UBRUKLIGE..

Thomas R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig kundebehandling, ikke anbefalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det ikke var noe særlig å være kunde hos dem, jeg frykter det. Skjuler veldig mye som for eksempel bindingstid, veldig dårlig connection / samarbeid mellom de og mørenett som medfører at de fortsetter å fakturere etter flytting etc, sleip kundebehandling og veldig innaccurate på prisene som kommer. In general litt for dårlig system!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Salg av NorgesEnergi Bedrift Aktiv"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger fra NorgesEnergi som fortalte om avtalen Bedrift Aktiv. Han fortalte om hvor fantastisk dette var. Jeg spurte gjentatte ganger om det var noen ekstrakostnader knyttet til dette. Han sa nei til dette og at det kun var spotpris. Under opplesingen av avtalen klarte han å snike med en setning om fastpris på 59 kr/måneden på måleren. Dette fikk ikke jeg med meg. Han nektet også å sende avtalen på e-post samt at han sa jeg måtte svare ja på SMS under samtalen.
Senere fikk jeg brev i posten der avtalen sto. Dagen etter mottak av avtalen ringte jeg NorgesEnergi for å klage. Medarbeideren fra NorgesEnergi viste til opptaket. Jeg ba om at de lyttet til det og tok en vurdering av avtaleinngåelsen. Hun lovte å gi tilbakemelding. Det skjedde ikke. Jeg ba LOS om å stoppe overføringen. Ca. en uke senere ringte en selger fra NorgesEnergi og spurte om hvorfor jeg avsluttet avtalen. Jeg forklarte hvorfor og sa at jeg ville boikotte NorgesEnergi for all framtid, blant annet manglende tilbakemelding fra forrige kundebehandler. Han begynte da å snakke nedsettende om konkurrenten LOS istedenfor å framsnakke eget produkt. Nå har jeg fått brev fra NorgesEnergi om avtalebrudd og at jeg må betale 1500 kr. Det har jeg nå sendt e-post om at jeg nekter å betale. Jeg vil anta at de har brukt mer i utgifter på meg enn de noengang vil få inn selv om jeg betaler straffegebyret.

Bjørnar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Informerer ikke om bindingstid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt opp av selger og fikk et tilbud på strøm. Fikk ikke opplyst om noe bruddgebyr. Sa ok til tilbudet. Ringte så til min tidligere strømleverandør. De ville tilby meg en enda bedre avtale så jeg gikk tilbake etter to dager i Norgesenergi. Fikk et bruddgebyr på 3000kr. Hører mange sleipe historier på hvordan norgesenergi skaffer kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk kundeservice som ordner opp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor måtte gjøre endinger med strømavtalen ifbm min fars bortgang. Hun kontaktet kundeservice hos Norges Energi og ble utrolig godt behandlet, eierskifte og endringer ble ordnet opp i og hun fikk nye faktura med korrekt navn. Dette ble ordnet etter første henvendelse. Andre leverandører hun har måtte gjøre endringer hus har brukt lang tid og rotet det til (Canal digital, Telenor, Skagerak nett). Tusen takk til den varmeste kundeservice som møtte min mor hos dere i Norges Energi. Hyggelige sørlendinger som har greie på å ordne opp!
Hilsen en fornøyd datter som har vært kunde i 15 år og fortsetter i allefall i 15 år til.

Kristian
Kundetilfredshet
"Svindelaktig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Visste om Norgesenergi på forhånd, så når selgeren ringte var jeg forberedt. Selgeren unngikk elegant å nevne bindingstid og bruddgebyr, og da jeg nevnte det begynte selgeren å blande sammen privatavtale og bedriftsavtale. Etter endel mas måtte han innrømme at det var bedriftsavtale med bruddgebyr han forsøkte å selge meg. Uredelig oppførsel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømkonto"
3 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi klarer ikke å følge opp egne økte kostnader. Dette medførte at vi fikk ekstra 2990,- å betale ved bytte av strømleverandør. Dette er ikke greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som de fleste som skriver negative omtaler er blitt "lurt" av en selger som tenker mer på sin provisjon enn produktet han/hun selger. I tillegg setter ikke kunden (klageren) seg inn i hvilken avtale de egentlig går inn på. Styr unna pådøraselgere eller pågående ungdommer på en messe eller for den sakens skyld selger hos Elkøp/Lefdal som vil pakke på deg markedets dårligste avtale. Sett deg helle ned i ro og velg kraftleverandør når du er for deg selv, da er tilbudene best og sansynligvis finner du ut at Norgesenergi er den beste leverandøren. Jeg har i alle fall hatt de i over 10 år og angrer ikke en dag. Har i dag e-spot; dvs innkjøpspris pluss kr. 9,- pr måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedriftsavtale svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk bedriftsavtale med Norgesenergi men fikk da ett mye bedre tilbud fra min forrige strømleverandør og valgte å bare fortsette med min gamle leverandør. Fikk da 2 fakturaer på 1500 kr i bruddgebyr for brudd på bindingstiden fra NorgesEnergi. Heldigvis nektet jeg i utgangspunktet å inngå avtale med bindingstid, så NorgesEnergi trakk raskt gebyret. NorgesEnergi selger bedriftsavtaler til privatpersoner for å omgå forbrukerkjøpsloven og angreretten. Ikke bra, får allikevel 2 stjerner for meget hyggelig dame som ordet opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

NorgesEnergi kan sikkert fungere bra for noen, men jeg har dårlige erfaringer med de.
Kort fortalt her er det fort gjort å bli lurt. Du som kunde har ALDRI rett.
Velger du derimot å bli kunde; følg nøye med på alt av fakturaer og avtalevilkår.
Og meste sannsynlig være forberedt på mange e-poster frem og tilbake.
Ta opp samtalene med de, screenshot all kommunikasjon med dem, bevismateriell kan komme godt med!
Havner man i en konflikt med de; ta kontakt med feks. elklagenemda, det er gratis å få hjelp der!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturagebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg registrerte etter to år som kunde at jeg betalte fakturagebyr. Dette selv om jeg har opprettet e-faktura og alt går automatisk i nettbanken. Det viste seg at NorgesEnergi har glemt å godkjenne e-faktura avtalen min. Og på grunn av dette har jeg betalt 49kr måneden ekstra. De har også lagt på vintertrygghet på 39kr måneden selv om jeg aldri har bestilt dette.
Så det er lett å se at de kan være billigst på strøm når de lurer kundene sine. Jeg var lykkelig uviten i 2 år.
Nå det er sagt så ser det ut som Norges Energi fortsatt er billigste leverandør for meg selv når de skulte kostnadene er tatt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Cheating with me"
3 syns denne omtalen er nyttig

They have cheated with me. I paid the electricity bill they asked every month. After using electricity for 22 months from them, I moved to another country and they sent me a bill for 4000 NOK and said it is underpaid. I feel so bad with their behavior and I paid the full. But I found what they did with is just cheating.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra, alt er bare humbug med skjulte kostnader, bindingstider som er vanskelig å komme seg ut av. Mye dyrere enn alle andre også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har hatt norgesenergi i mange år"

Har hatt NorgesEnergi i mange år, men hat skiftet i perioder fordi "andre skulle være bedre"
Skiftet tilbake og angrer ikke. Fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr og skjulte kostnader"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna!!! Forferdelig kundebehandling, dårlig informasjon og skjulte kostnader.
Når du velger å si opp avtalen kommer det bruddgebyr som ikke står i forhold til avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"NorgesEnergi. Kongen av strøm-mafiaen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble svindlet av sleip tlf selger. Ringte Norges Energi etter en uke for å annulere bestilling. Har et enkeltmannsforetak. Fikk da beskjed at angrefrist ikke gjelder for bedrifter, noe som ikke ble opplyst av selger. Som sagt, rein mafia virksomhet. Styr laaaaaangt unna.

Kristian T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NorgesEnergi sender faktura - etter at vi har flyttet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vår tidligere husvert vil ikke ta over strømmen på sitt navn. OG vi får fortsatt faktura fra Norgesenergi (Veldig dyr faktura) vi flyttet for 5 måneder siden. OG får beskjed fra NorgersEnergi at vi ikke har levert nøklene til husverten. (Husverten bor i etasjen over) Har noen erfaring fra dette?? Kan husverten nekte og ta over strømmen? Og må vi da betale. Vi byttet til Gudbrandsdal Energi og betaler 250 kr i hver måned. Mye bedre.

Må og nevne at NorgesEnergi prøver å nekte oss, å bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Masete, rotete, ikke billig"

Jeg byttet til NorgesEnergi hos Elkjøp og fikk gavekort på 500. Greit nok. De roter med faktura og sender annenhver måned med nettleie. Dette måtte jeg gi beskjed om flere ganger og de syntes det var vanskelig å imøtekomme mitt ønske om mer like fakturaer. Etter oppsigelse skiftet jeg til en annen leverandør. Dette fikk jeg spørsmål om pr mail, i form av undersøkelse med mulighet for å vinne gavekort. Nå ringte de meg for å spørre hva som var grunnen til at jeg skiftet. Jeg sa at jeg hadde begrunnet det tidligere men vedkommende fortsatte allikevel å stille svært konkrete spørsmål om konkurrenten som jeg hadde skiftet til. Idiotisk opplegg. Styr unna. Eventuelt blokker 10 nummer så de ikke får ringt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer NorgesEnergi!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her blir du lurt trill rundt med loving om gode avtaler og billig strøm. Men ikke la deg lure. Her er det mangel på opplysninger, beløper som ikke blir varslet om. Så med månedlig fastpris kan du ende opp med stor minus og masse renter som hoper seg opp. Og før du vet ordet av det så ende du med STOR MINUS. Løp for livet. Skal aldri, aldri, aldri bruke dette selskapet igjen. 500kr fratrekk fra Elkjøp er ikke verdt dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kreative tileggsprodukter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte reisestrøm med Cashpoints fra Norwegian. Her lå det kreative tiliggsprodukter som i mitt hode er helt unødvendige. Da man bestiller ligger disse produktene ferdig i bestillingen. Så hvis man ikke er veldig observant og ønsker tillegsprodukter så må man ta de vekk før bestilling. Her mener jeg det burde være motsatt. At man aktivt skal krysse av for tilleggsprodukter. Når jeg oppdaget dette ba jeg de fjernet, noe de riktig nok gjorde. Jeg forklarte at jeg synes det var en dårlig måte å selge tilleggsprodukter på. Jeg ba derfor om kreditnota på dette (tror det var 140 kroner totalt). Noe jeg fikk nei på. Hadde bindingstid på 9 mnd. Da de 9 mnd var over så byttet jeg NorgesEnergi ut. Jeg kommer aldri til å bli kunde der igjen. Sikker lurt av Norgesenergi å ha såpass dårlig kundeservice, da jeg handler strøm for ca 25 000 kw i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Meget dårlig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundebehandling, forsøker å presse deg mot din vilje, bruker telefonsalg hvor du skal svare i løpet av minutter og sekunder der og da, angrer du deg, presser de deg med at "du har forpliktet deg". I dagens samfunn bør det være opplagt at det ikke skal være bindingstid på strømavtaler, de beste strømleverandører har ikke noen binding ut over noen dager! Kundeservicen er tilsvarende alt for dårlig.

Kundebehandlingen kan bli veldig mye bedre. En bedre kundebehandling betyr å sette kundens ønsker og behov i sentrum. Høre på hva kunden sier og ønsker. Å presse noen strømavtale på en kunde hører ingen sted hjemme i 2017!

Unngå dette firmaet!

Søk Bytt.no