Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

47 verifiserte omtaler
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
14
av 15 innen
strømselskap
19%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
9
0
0
3
35
Sorter omtaler etter
Viser av 47 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekkhet uten grenser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger fikk beskjed. 28/6, av hustru at ingenting skulle gjøres før jeg hadde sett på det.
Så dumper det ned avtale på hennes e-mail, IKKE min, om inngått avtale. HELDIGVIS fulgte det med angreskjema. Leveres personlig i morgen tidlig.
Har ingen sans for disse strømbaronene.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon, ekstra gebyrer"

Som mange andre byttet jeg til NorgesEnergi for å få en rabatt på kr. 500,- hos Expert. Jeg fikk ingen informasjon om at det var en "sparepakke" med i avtalen for kr. 1,50/dag og heller ikke informasjon om påslag på kr. 47,- hver måned. Fikk heller ingen opplysninger om bindingstid på avtalen.

Michael T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelselskap"

Det er en he#%&"s suppe hele greia. Mer useriøst og shady firma skal du lete lenge etter. Om du vil bli fakturert for måneder du ikke har brukt strøm eller lignende så for all del velg norgesenergi, så ripper de deg for alt du er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig informasjon og service"

Byttet til NorgesEnergi, men etter 4 mnd ville jeg bytte fordi strømmen ikke på langt nær var så billig som jeg fikk inntrykk av - av selgeren. Men da fikk jeg et gebyr for å bryte en avtale med 6 mnd' binding selv om jeg aldri ble informert om dette. Kommer aldri til å bruke de igjen. Bruker nå Gudbrandsdal Energi og er veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytter"

De klarer ikke å håndtere to adresser og avtale om å kommunisere pr. mail. Sender purringer til ubebodd bolig og inkassokrav når fakturaene ikke når frem.

Freddy R. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel fra ende til annen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp avtalen innen klagefristen da grundig sjekk viste at de faktisk lå over spotpris, ikke under. Snakket med agent som bekreftet oppsigelsen. To mnd etterpå ringer de og skal ha bruddgebyr. Møtes hos Forliksrådet!!

Vestlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst selskap - frarådes på det absolutt sterkeste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ingen adjektiv som virkelig kan beskrive hvor dårlig og useriøs NorgesEnergi er, uten å stille de i ufortjent godt lys. Som lyn fra klar himmel kommer det nå krav om bruddgebyr.

Dørselgeren understrekte at den eneste konsekvensen av et brudd ville være at jeg ikke fikk "rabatten" på 500 kr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ekstraposter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppdaget plutselig at de hadde ført på en norgesforsikring? Jeg ringte og de skulle fjerne den- neste måned kom den alikevel.
Så avtalte jeg med et nytt selskap om flytting.
Så ble jeg ringt opp av norgesenergi og bot og bedring. - Jeg sa at nok var nok.
Så kommer bare regningene alikevel?? Jeg kommer ikke ut...
Hjelp- Vedkommende person som ringe meg må ha fjernet det nye selskapet for jeg fikk en melding med krav om svar OK. Jeg skrev Nei. Men jeg sitter fortsatt fast i Norgesenergi..
Når en leser Bytt.no undrer jeg meg over at ikke norgesenergi tar hinta og snur om den agresive telefon terroren de bedriver..... Det eneste posetive er at jeg har strøm i kontakten - men det takket være nettleverandøren som ikke er norgesenergi....

Jostein S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vinglete"

Flyttet fra leilighet 1 til leilighet 2 i samme bygg, fantes ingen mulighet for å flytte strømavtalen på nett. Sa opp & signerte på nytt. Første regning kommer med påtrykk "gratis strøm" av 750kwh samt nettleie på 550kr.
Etter en tid dukker det opp en mail der de påstår nettleverandør ikke hadde sendt de info for regning slik at neste regning skulle tillegges nettleie som da ikke var betalt ved forrige strømregning. Hehe

Roter de med så enkle ting gir jeg gjerne pengene til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mottok første faktura med flere ekstraposter med forsikring mot ditten og datten. Klagde på det og de lovte å fjerne, men på neste faktura var alt fortsatt der. Har nå byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Det er mye dyrere enn hva de annonserer. De oppgraderer med abonnementer som gjør det enda dyrere for kunden. Kundebehandlingen er dårlig.

Geofysikk
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norgesenergi verdens største luring"

Det er ingenting bra med norgesenergi. Vi har hatt norgesenergi avtale mer enn ett år med fast beløp 500 kr. for strøm per måned. Noen måneder siden dem endret 500 kr til 1200 kr i måneden. Vi visste ikke noe i det periode hva koster strøm hos andre leverandører. Forrige måned har vi skrevet avtale med akraft. Men etter dette norgesenergi har begynt å sende til oss store fakturaer gang på gang 1200 kr og en på 3400 kr. Vi har alltid betalt alle regninger innen fristen. Men hva er dette for noe som kommer nå. Dem sier det er noe som heter strømskonto. Nå akraft har skrevet avtale med oss uten å informere at det er noe 12 måneders binding. Alle nye strømleverandørene hvem som helst lurer folk på en eller annen måte. Norgesenergi også svindler mye. Trippel garanti, påslag, strømskonto, prisgaranti er alt noe lurende ord for å lure vanlige naive folk i Norge.

Skuffet-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Norges Energi er bare lureri"

Jeg gikk bra SKS kraftsalg som jeg var fornøyd med, til Norges Energi. Dette var fordi jeg fikk avslag på 500 kr. på et kjøp hos Elkjøp. Avtalen viste seg å være svært dårlig, og grenser mot svindel. Informasjonen jeg fikk i butikken var mangelfull. Men jeg stolte på han som solgte til meg, fordi det var et familiemedlem.

Etter hvert oppdaget jeg at strømregningene hadde mer enn doblet seg.
En av grunnene er at dem ser ut til å ta dobbel nettleie annenhver måned. En feil dem gjør bevisst eller ubevisst. Dette er en sak jeg prøver å få oppklart med dem. Men kundebehandlingen går tregt. Dem sier dem har stor pågang. Så det er nok mange som vil klage.

Her er noen av utgiftene jeg har fått på hver regning etter at jeg byttet fra SKS til NorgesEnergi. (Dem ville selvsagt aldri opplyst om dette, da ingen ville ha godtatt noe slikt) :
Påslag: 32,32 kr.
Fastbeløp: 47,00 kr. (Klaget og fikk beskjed om at dette måtte dem ha for å tjene penger på kundene)
Sparepakken: 42,00 kr.

I tillegg til dette er det andre faste utgifter hver måned, og dyrere strømpris enn hos SKS.

Norges Energi er altså bare lureri. Og ikke noe man burde gå inn i. Jeg måtte binde meg for 9 måneder. Men skal klage til forbrukerombudet og prøve å komme meg ut av det.

Alle burde forstå at når man har råd til å føre så store markeds- og reklamekampanjer som NorgesEnergi gjør. Så er det svindel. Eller hadde dem aldri hatt råd til å holde på slik.

Heldigvis kan forbrukerne informere hverandre. Og det var dumt av meg å ikke google "NorgesEnergi klager", før jeg inngikk avtalen.

Hold dere langt unna NorgesEnergi!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gir minimalt med opplysninger"

Ble veldig skuffet - da jeg tegnet strømabonnement med NorgesEnergi, og ikke ble opplyst om at jeg hadde 9 mnd bindingstid. Jeg spurte også om det var bindingstid, men fikk til svar at det var det ikke. Så da jeg byttet strømleverandør fordi jeg ikke var fornøyd med NorgesEnergi - fikk jeg plutselig et gebyr siden jeg byttet i bindingstiden. Sendte email til kundesenteret, men det hjalp ingenting. Synes det er utrolig frustrerende - når jeg ikke en gang visste om bindingstiden. Så kommer aldri til å bruke NorgesEnergi igjen.

Sigurd M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri og svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pass på! NorgesEnergi ringer rundt til folk registrert med organisasjonsnummer som f. eks. et enkeltmannsfortak. Selger lover rimeligere strøm som såkalt bedriftskunde. I praksis viser det seg å være mye dyrere enn for eksempel Hafslund. Både prisen per kw og månedsprisen er høyere enn for privatkunder. Det de selvfølgelig glemmer på fortelle deg er at du blir låst fast i 12 måneder. Rent lureri og svindelaktige salgsmetoder. STYR UNNA NorgesEngeri!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ble oppringt av ivrig selger som ikke visste hva hun solgte"

Ble oppringt av ivrig selger. Tok et par kontroll-spørsmål og selgeren hadde aldri hørt om disse "fagordene" før. Vet veldig godt hva Norges-lure-energi står for, da jeg har vært borti disse. Hva er eget skillet mellom Svindel og Norgesenergi? Hvor mange saker har de ikke pågående i forbrukerklagenemda? Disse må man aldri rote seg borti, og siden de har vært så lenge på markedet uten å bli stoppet så vet vel alle hvilket dårlig rykte de har. Regningene ble mye større for mine foreldre som startet med Norges Energi. Gudbrandsdal Energi er mye rimeligere og der er de også ærlige! Før eller siden forsvinner nok NorgesEnergi etterhvert som ryktene om hvor uerlige de er går. Heldigvis, en liten trøst, er at Norges-Energi har lavere omsetning for 2015 enn de hadde helt tilbake i 2012. Så vi er flere som ikke liker dem. Opplysningene fant jeg på proff.no og det gledet meg. Det tok fryktelig lang tid for mine foreldre å "komme helt ut av systemet" til Norgesenergi, på grunn av mye rot i fakturering og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget på fakturaen at jeg betaler 39 kr per måned for noe som kalles vintertrygghet. Ringte kundeservice for å høre hva dette var for noe. Det viste seg at jeg har betalt for dette i nesten 4 år og siden jeg vet at jeg aldri hadde sagt ja til noe sånt skulle han sjekke telefonsamtalen der jeg visstnok takket ja og ringe meg opp igjen. Han ringte meg aldri opp så jeg kontaktet kundeservice på ny og fikk samme svar, de skulle ringe meg opp. Har enda ikke hørt noe etter 2 uker. Takk for meg norgesenergi. Kommer aldri tilbake.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frekkhet"

Gå rundt på dørene og selge billig strøm. Liksom er de desperate, det finnes jo selskaper som leverer mye billigere strøm en Norges Energi. Svindel A/S.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse selgere"

Hadde besøk av en selger nå i dag som ville garantere meg billigere strøm. Til informasjon har jeg spot med 0,- øre i påslag i dag.
Jeg mente at han ikke kunne garantere meg rimeligere strøm en dette, men han mente at NorgesEnergi sin strømavtale var rimeligere en spotpris i lengden. Han kunne garantere at de var blant de 10 rimeligeste av flere hundre selskaper i Norge!!

Han hadde allerede inngått avtale med alle naboene mine sa han. Heldigvis lot jeg meg ikke lure. Jeg var inne på strømpris.no i går og har lest meg opp. Jeg kunne derfor høflig avvise selgeren og sa at jeg ikke trodde på han.
Slike selgere burde ikke få gå rundt og lure folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyr tilleggstjeneste uten kundeverdi"

Fant etter en periode på 2 år at jeg betaler for en tjeneste kalt "vintertrygghet" til kr. 39 per mnd. Tjenesten skal gi gode tilbud i vintermånedene:
1. Jeg kan ikke huske å ha bestilt dette - Norgesenergi hevder dette har skjedd muntlig i telefonsamtale med selger...
2. Jeg har ikke observert noen opsjon på å spare strøm gjennom denne tjenesten på en 2-års periode
3. Kundekonsulenten gir priseksempel hvor valg om fastpris gjennom tjenesten er DYRERE enn spotpris - hva betaler man da 39,- for?
4. Tjenesten Vintertrygghet belastes hele året! Her betaler man altså et fast gebyr hver måned for en tjeneste man kan velge å aktivere i enkelte perioder, men hvor prisen er høyere!

Sikker på at det er flere kunder som er aktivert med denne tjenesten uten å selv vite om det eller har gjort et aktivt valg. Dette kan heller ikke dokumenteres fra NorgesEnergi (hevder muntlig samtykke, noe jeg ikke anser som sannsynlig). Laaang ventetid på kundeservice telefon. Intet svar fra kontaktskjema på web.

Dette er nok til at jeg i dag har byttet leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke til å stole på"

At NorgesEnergi fortsetter å pushe sine ulne tilleggsprodukter er en kjent sak, og at jeg i lang tid betalte for tulleproduktet "Norgespakken" kan jeg takke meg selv for.
Men at NorgesEnergi ikke løfter en finger etter gjentatte henvendelser for å få slettet Norgespakken fra avtalen er kriminelt dårlig kundeservice.
Ny leverandør er på plass.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sparepakken?"

Har du sjekket fakturaen i det siste? Jeg som mange andre har alt på e-faktura og er altfor sløv med å sjekke hva som egentlig står på fakturaen. Oppdaget at jeg hadde noe som het "sparepakken" til 49kr måneden, og at jeg hadde hatt det i ca 4 år. Dette har jeg aldri bestilt og klaget derfor på dette. Fikk ikke pengene tilbake. Byttet leverandør ASAP!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående selgere"

Ble oppringt av en telefonselger med tilbud om bedriftsavtale på min private hytte og bolig fordi jeg disponerer et organisasjonsnummer. Svarte ja i telefonen, men gikk inn etterpå og så på bl.a. Forbrukerrådets kommentar til den type avtaler m flere. Etter å ha gitt beskjed om at jeg ikke ønsket avtalen ble jeg oppringt igjen og etter en lang samtale aksepterte telefonselgeren at vi ikke gikk inn på avtalen. Til tross for dette har jeg hver dag fått ny SMS hvor de takket for bestillingen og ber meg svare OK. De hevder til og med at jeg ikke har angrerett fordi det er en bedriftsavtale og må binde meg i 12 måneder. Mitt eneste problem nå er hvordan jeg blir kvitt videre kontakt.

Erling H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i løpet av 8 dager forsøkt å ringe. Får beskjed om stor pågang og at de vil ringe opp, noe som ikke blir gjort. Har sendt 3 mailer fra min side som heller ikke har blitt besvart.
Problemet oppsto da jeg sendte inn i overkant av 4.000,- kr. som skulle dekke saldo på strømkonto. Pengene er blitt borte og saldo på strømkonto er den samme. Hva gjør en når en ikke får svar hverken pr. telefon eller nett?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tøvete forsikring og elendig kundeservice"

Oppdaget tilfeldig at jeg faktureres for noe som heter Norgespakken, en helt unødvendig forsikring som koster kr 2,50 pr dag. Aldri bestilt. Har bedt Norgesenergi om forklaring og dokumentasjon på når denne skulle være bestilt. De svarer ikke på henvendelser via kontaktskjemaet.
Hvis man skal ringe, må man ringe et 810-nr til flere kroner pr minutt. Forsikringen kan ellers fjernes via "Min Side", men her har det i flere dager ikke vært mulig å opprette brukerprofil.
Lukter lureri lang vei. Styr unna!

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap