Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
77
av 80 innen
strømselskap
16%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
23
2
2
13
114
Sorter omtaler etter
Viser av 154 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"NorgesEnergi lurer kundene."

Ble oppringt av selger for NorgesEnergi som maste og nærmest ba på sine knær om å få meg til å tegne bedriftsabonnement hos dem. Han sa ingenting om bindingstid eller oppsigelsestid. Jeg må nå avslutte abonnementet fordi huset er solgt. Ved henvendelse til NorgesEnergi fikk jeg opplyst at det var 6 mnd.oppsigelsestid. Abonnementet måtte sies opp hos nettleverandør og ikke til NorgesEnergi. De forlanger kr. 3000 for å avslutte mitt abonnement. Mitt råd. Skygg unna NorgesEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frekke kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svindel fra start til slutt. Folk har sparepakke uten at de vet om det. Anbefaler ingen dette firmaet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna NorgesEnergi!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aggressiv markedsføring, lang bindingstid og langt fra lav pris, men mange skjulte kostnader som de aldri snakket høyt om!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt NorgesEnergi som strømleverandør noen år nå og har ikke hatt hverken god eller dårlig erfaring med de før nå. Etter en sms i november om trøbbel med avtalegiro betalte jeg regningen manuelt på oppfordring fra NorgesEnergi. Noen uker etter kommer det ny regning til forfall i nettbank pålydende det dobbelte av hva som er normalt på denne tiden av året. Regnet derfor med at de hadde gjort feil og i fakturaen står det i tillegg at de har lagt sammen 2 mnd og derfor trekker jeg fra forrige mnds beløp før den går til betaling. Så kommer det nå, like før jul et inkassovarsel på beløpet jeg allerede har betalt for over en mnd siden. Etter å ha snakket med kundeservice får jeg beskjed om å se bort fra inkassovarselet fordi de hadde gjort feil. Glad og fornøyd kaster jeg det i søpla for så og få mail om at beløpet er knyttet til faktura, så det er "bare" å betale inn resterende beløp på flere tusen kroner. Som jeg allerede har betalt. I tillegg kom det ei ekstra regning på over 600 kr som jeg ikke skjønner noe av. Bytter selskap I DAG!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurte meg til å kjøpe bedriftsavtale som de lovet var billigere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Disse lurte meg til å kjøpe bedriftsavtale som de lovet var billigere, og bedre enn den jeg hadde. Jeg spurte om flere aspekter ved avtalen og de sa det var 12mnd binding men ikke noe annet, de har 6 MND OPPSIGELSE! Og nevner ikke MVA når de snakker om bedriftsavtalen som gjør at det blir dyrere enn med vanlig abonnement. Jeg sa klart ifra om at jeg betalte strømmen hjemme privat, selv om jeg hadde ett organisasjonsnummer men det var vist ingen problem sa de, til hel#¤tte med disse svindlerene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Legg på når de ringer!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren som ringte fremstiller det som at han gir deg noe som er helt spesielt, og påstår at at dette er en del av en konkurranse du har kommet langt i, samt at denne avtalen kun er for enkelte utvalgte. Avtalen skal da være helt uten alt av gebyrer slik at Norgesenergi ikke tjener noe på dette, men at jeg skulle få den siden jeg hadde kommet meg så langt i denne konkurransen. Jeg trodde selvfølgelig ikke på at noen vil selge et produkt uten fortjeneste, og ville derfor ha vilkår og priser oversendt pr. mail. Dette fikk jeg aldri. Når avtalen endelig kom opp på "min side" hos Norgesenergi, så ble det tydelig at her var det ikke noe spesielt overhodet. Han sa også at jeg skulle få med en "sparepakke", da uten å si at dette kostet meg noe. Den var selvfølgelig lagt ved som ekstra kostnad. Det viser seg nå at dette er en Norgesenergi-avtale som heter "Topp 10-garanti". Selgeren har m.a.o. solgt inn en helt ordinær avtale som ikke engang viser seg å være mest passende til mitt forbruk. Kundeservice beklaget ikke en gang at deres selgere holder på slik, men kunne velvillig endre avtale til en som passet meg bedre. Seriøse aktører avklarer slikt før man tegner en strømavtale hos dem. Angreskjema er selvfølgelig sendt inn og jeg er tilbake hos min gamle leverandør som jeg ikke fatter at jeg forlot til å begynne med. Takk for mitt 48 timer lange kundeforhold, Norgesenergi, og for at dere kastet bort tiden min. Vi sees aldri igjen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og skjulte gebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den børste kundebehandling jeg har vært utsatt for fra et norsk selskap, og da har jeg handlet med en god del. Ingen kommer i nærheten av NorgesEnergi. Selger tok kontakt per tlf selv om jeg er registrert mot telefonsalg. Kom med fagre lovnader, jeg spurte om det var noen kostnader om jeg ønsket å avslutte avtalen. Det var det ikke fikk jeg høre. Noen måneder senere byttet jeg strømleverandør. Like etterpå dumpet det et krav på kr 500 i bruddgebyr ned i postkassen. Jeg klagde å bestride kravet. Hørte ikke noe fra NorgesEnergi, som likevel valgte å sende inkassovarsel. Jeg har nå sagt i fra at jeg er klar til å møte de i forliksrådet. Dette er første gang jeg har vært borti noe lignende.

Harald R
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt av strømselger fra Norges Energi, på Rykkinn-Bærum. Byttet strøm fra Fjordkraft 15.11.2018"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kom hjem leste jeg på data omtalen Norges Energi. Det var ikke mye bra det som ble skrevet om strøm Norges Energi. Sendte e-post til Norges Energi 20.11.2018. Der annullerte jeg strøm avtalen. men har ikke hørt noe. Avtalen med Fjordkraft er sakt opp og er nå Norges Energi. Kan opplyse for to år siden var jeg strømkunde Norges Energi. Da jeg flyttet strøm over til Fjordkraft, ble jeg fakturert med inkasso på kr.700,- vedr. kjøp av mobiltelefon på Elkjøp. Det er vel kanskje lov i disse dager å svindle strømkunder. Regjeringen bryr seg ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger kom med feilinformasjon og kundeservice nektet å rette opp i saken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger på kjøpesenter sa vi fikk en spotpris avtale uten noen form for pålegg. Dette var også det vi kommuniserte at vi ville ha. Når første faktura kommer ser vi at vi er satt opp med en sparepakke til ca 50 kr i mnd. Kontakter kundeservice som fraskriver seg alt ansvar og sier det beste de kan gjøre er å avslutte sparepakke fra den inneværende dato.

Oddemann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"80% skjulte kostnader"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forbruk strøm kr.24,50- fastbeløp som ingen vet hva er kr 47- Sparepakken som ingen vet hva er kr.49- Fakturagebyr med autogiro kr.49. Dette betyr kr.3,57 pr kW time. Er det noen som snakker om skjulte kostnader?? Dette selskapet har alt for mange passive kunder inklusive meg selv. Gjør noe med det!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette er en leverandør som tjener penger på renter og gebyrer."
3 syns denne omtalen er nyttig

Mulig de klarer å levere på en helt standard avtale, men med en gang man har et behov som ikke er helt A4, så blir det bare krøll. Elendig kundeservice, inkompetente svar, ingen vilje til å ordne opp og helt vill på å sende krav og renter, enda det er de som har gjort feil. Hvor mye energi skal man måtte bruke for å komme seg unna dette selskapet?

Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sprer falsk info om andre selskaper"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bytte selskap fra Norgesenergi og fikk telefon fra Norgesenergi noen dager etter byttet. Greit nok. Men selgeren løy om vilkårene til det nye selskapet og mente at Norgesenergi sine negative tilbakemeldinger på nett bare var ubegrunnet. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har ingenting og klage over enda"

Har hatt dem i så kort tid enda men følger godt med i pris også i andre selskap. Vist prisen bli billigere i forresten Trønderkraft da bli det skiftet med en gang eller også i andre selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg inngikk avtale med elkjøp om 500 kroner i avslag fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse fra selgeren. Jeg vet jeg burde sjekket vilkårene, men jeg stolte naturligvis (dum som jeg var) på opplysninger fra selgeren i butikken. Når jeg da endelig sa opp denne forferdelige strømavtalen, som har vært alt for dyr, etter 6 mnd, fikk jeg et bruddgebyr på 500 kroner. For det første fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse, noe som tydeligvis var 9 mnd, og bruddgebyret var på 500 kroner uavhenigig av hvor lenge man faktisk hadde vært kunde. Den var altså overhodet ikke justert for det faktum at jeg allerede hadde vært kunde i 2/3 av tiden. Når jeg prøvde å forklare situasjonen til kundeservice kunne de ikke bry seg mindre om hva slag informasjon jeg hadde fått fra Elkjøp, som jo er deres kunderepresentant. Jeg fikk heller ikke heved gebyret eller noen annen form for løsning. Kommer aldri til å bruke Norges Energi noen sinne igjen, og fraråder alle fra å benytte seg av det. Elendig på alle måter; pris, kundeservice osv. osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader - styr unna."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt en innkjøpsprisavtale som jeg takket ja til. Viste seg at de hadde lagt på masse ekstra tilleggstjenester - uten at jeg var informert om/takket ja til dette. Selgerene er svært pågående, og det ser ut som at de kun opplyser om det som er gunstig med avtalen, men unngår det som står i liten skrift.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sagt opp avtalen min med annen leverandør to ganger!"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger på Elkjøp løy og sa jeg skulle få rabatt, mens han i virkeligheten byttet min strømleverandør. Det ble masse styr for å bytte tilbake med kreditnotaer etc. Siden har ikke NorgesEnergi gitt seg. De spør om bestillingen min og når den skal settes i kraft selv om jeg har sagt fra at jeg bestilte aldri. Senest nå et halvt år etterpå ringe de om det samme og nå har de jaggu sagt opp strømavtalen min med både Hafslund og min strømleverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Påstår at jeg ikke har avlest måler i de siste fem år. Ny måler kom inn og fikk en strømregning som viste et forbruk som lå på 246% over tidligere forbruk....

Frustrert O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna! Spekulerer i underfakturering"
5 syns denne omtalen er nyttig

Spekulerer i underfakturering (og å ikke sende fakturaer i det hele tatt) for at du skal bygge opp en høy gjeld, før de avslutter abonnementet og krever inn. Pass på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk abonnement via Elkjøp. Det var skjulte avgifter og betingelser som avvek fra det jeg ble forespeilet. Likevel fikk jeg ikke avsluttet abonnement uten å betale gebyr. Svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og dyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sammen som andre kunder har fått regninger 2 ganger i måneden, jeg flytter til en an selskap i Juli så brukte strøm fra den selskap hele August, da begynte telefon fra de og tilby meg en god avtale, vel så havne i fella, fikk regninger fra den ny selskap i september kr 500, så kom sluttregninger fra Norges på kr 1350 i september og nå fikk jeg en ny regninger fra de på kr 1460 og da skal ha de betalt for nettleie for August på over kr 1000, og i august jeg var kunde i et annet selskap, nå har jeg fått nok av de, de er tyver med slips og koffert.
STYR UNNA DETTE SELSKAPET.
NÅ FLYTTER JEG

Tidligere-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyre og masete"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Norgesenergi med rabatt via jobben. Likevel var det langt ifra det billigste på markedet. Heller i øvre prissjiktet.

Da jeg byttet til Fjordkraft, tok det ikke mer enn 1 dag før de begynte å ringe.... Siden har ikke telefonen stått stille. Jeg har opplyst at de skal slette ALL info om meg inkl. telefonnr. både via mail og telefon. Men de ringer fortsatt. Har gitt mitt gamle nummer (som er registrert hos norgesenergi) til 12 åringen. Likevel presterer de å ringe nesten daglig. I dag ble det levert en politiannmeldelse for telefontrakasering. Har en liste på flere navn (kundebehandlere) og opptak av samtaler som er vedlagt anmeldelsen.

Håper det nå tar slutt.

STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lurer folk!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hade tenkt å bli kunde men lyckligtvis var jeg oppmerksam. Enligt min erfaring er det helt sant att de lurer kunder men de skriver det sånn at man også kan si at de har sagt det innen, de vet precis hva de håller på med. Du spør om noe og så skriver dem informasjon om det og samtidigt skriver dem og da får du med vintertrygghet og sparepakke og det låter ju som om man får det gratis men det får man altså ikke, men dette sier de ikke da, det må du vite selv....

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri. Underfakturerer og så stopper strømleveranse."
5 syns denne omtalen er nyttig

Underfakturerer og så stopper strømleveranse. Bygger gradvis opp dyr gjeld.
Dokumenterer ikke forbruk og innbetalinger. Måtte plutselig ut med 7500kr. Stengte likevel strømmen. Styr unna !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

For det første kom jeg inn på en ny avtale uten å være klar over det. Ut over det, svake og diffuse tilbakemeldinger og lang dialog (10-15 mailer) for en enkel avklaring på betalingsmetoder. Måtte forklare casen min til 4-5 forskjellige kundebehandlere, selv om maildialogen ble med på hver mail som ble sendt. Slitsomt.. Lange bindingstider på dårlige avtaler og bruddgebyr. Tar ikke hensyn til saken og har lite spillerom til å ordne opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Obs obs!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dyreste strømmen vi noen gang har hatt. I tillegg svært dårlig kundebehandling. Ved sluttoppgjøret fikk vi regning, som vi betalte på forfall. Vi brukte det samme kontonr vi hadde benyttet gjennom hele kundeforholdet - og var derfor ikke oppmerksom på at det skulle betales inn til et annet kontonr. Halvannen mnd senere får vi inkassovarsel i posten fra Kredinor, sluttoppgjør ikke mottatt. NorgesEnergi sier at siden beløpet ble innbetalt til feil kontonr, så går de automatisk i retur - uten å gi beskjed til kunden. Useriøst etter min mening.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR