Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
93
av 104 innen
strømselskap
26%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
136
28
12
29
427
Sorter omtaler etter
Viser av 632 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjekt og greit"

Jeg er fornøyd med at jeg får alt samla på et sted og at det er enkelt å få kontakt med kundeservice . For meg funker dette utmerket

Svar fra NorgesEnergi
21.01.2021 15:16
Hei Aud! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på :) Mvh Rebecca, Norgesenergi!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"

Alltid fått god hjelp når jeg har ringt til dere og det setter jeg stor pris på 😊👍 og da er det enkelt for meg å være en trofast kunde når dere holder hva dere lover.

Svar fra NorgesEnergi
21.01.2021 09:18
Hei Eli! Vi setter veldig pris på at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding, tusen takk for det! Ønsker deg en fortsatt fin dag! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Service minded"

De har gode pris tilbud på strømmen. Ha oversiktlige faktura. Høflig og veldig kjendskapes medarbeidere som interesserer seg i kundens problemer. Jeg har vært kunde i mange år.

Svar fra NorgesEnergi
21.01.2021 09:18
Hei John, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er kunde hos oss, og håper du vil fortsette med det! Ønsker deg en flott dag! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å være smart ovenfor kundene, men"

Selskapet driver godt for eierne, men kundene må være svært våkne om man ikke skal betale unødig for kraften.

Svar fra NorgesEnergi
21.01.2021 09:18
Hei Isak! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med avtalen din hos oss. Dersom du er misfornøyd med avtalen din, håper jeg du har mulighet til å ta kontakt, da vil vi gi deg best mulig avtale ut ifra ditt forbruk. Mvh Nina, NorgesEnergi
Torill P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alltid grei tilbakemelding"

Ringte tilbake veldig raskt. Svarte greit og opplysende på mine spørsmål. Billig strøm. Kan anbefales. Mvh Torill

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2021 09:35
Hei Torill P! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever når du er i kontakt med oss. Mvh Kate, NorgesEnergi
Stephane
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uærlig selgere og dårlig informasjon"

Informerer ikke om oppsigelsestid. Ville ikke sende avtalen på e-post. Jeg driver et lite ENK og ble overtalt til at bedrift aktiv var en gunstig avtale. Bare tull. Hold dere unna.

Svar fra NorgesEnergi
19.01.2021 08:32
Hei Stephane, Det stemmer at utvalgte bedriftavtaler har en oppsigelsestid. Det skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Gjerne ta kontakt med vår bedriftsavdeling så kan vi se nærmere på avtalen din. Kontakte oss på telefon: 381 00 081, eller per e-post: bedrift@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi
Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"så mye tull med regning"

det er så vanskelig og avslutte abonmenten hus norgesenergi og det kommer mye uventet gebir som vi vet ikke hvorfor

Svar fra NorgesEnergi
19.01.2021 08:32
Hei Benjamin, Det er leit å høre du ikke er fornøyd med strømavtalen din. Vi skal tydelig informerer om priser og vilkår på avtalen før bestilling og det skal på ingen måte være vanskelig å si opp strømmen hos oss. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no så kan vi undersøke hva som har skjedd. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lave priser og god kundeservice."

Hyggelige og serviceinnstilte kundebehandlere som svarer raskt. Dette i tillegg til lave og konkurransedyktige priser er helt avgjørende for meg. Vært kunde siden 2006, svært fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2021 08:20
Hei Stian F! Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, det betyr mye for oss! Mvh Linn - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bytter avtale uten forhåndsinformasjon"

Norgesenergi byttet til en mye dyrere strømavtale uten å gi informasjon på forhånd. Nettsidene er også veldig trege.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2021 08:19
Hei Marius! Det er leit å høre du ikke er fornøyd. Hvis du kan ta kontakt med oss, kan vi undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Gjerne kontakt oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no så kan vi se nærmere på dette. Mvh Linn - NorgesEnergi
Inghild S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Får grei og god kontakt med kundeservice"

Trenger jeg hjelp til å forstå avtale, faktura spørsmål og andre spørsmål får jeg alltid gode forklaringer og hjelp med det jeg lurer på .

Svar fra NorgesEnergi
14.01.2021 20:41
Hei, Inghild S Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever når du er i kontakt med oss! Mvh, Truls - NorgesEnergi
Wenche E. V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hyggelig og behjelpelig personale"

Hyggelig og behjelpelig personale! Lett å snakke med og de kan også hjelpe deg med andre ting som ble.a mobil abonnement etc....

Svar fra NorgesEnergi
12.01.2021 19:51
Hei Wenche E. V. L! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er veldig glade for å kunne tilby både strøm og mobil avtaler. Mvh Rebecca, Norgesenergi :)
Rolf A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ble lurt til å bytte strøm avtale av Tinde Energi så vil ha tilbake Norges Energi 1ooo takk"

N Energi helt supert har brukt dem fra første dag så det kan ikke bli bedre en det så den er grei 1ooo takk ✌️😇Rolf Og nå har vi blitt lurt av Tinde Energi pga uriktige opplysninger fra Tinde Energi til meg om at min bror Tom hadde sakt ja til han noe som ikke stemmer så det er stygt og gjøre bare for og selge strøm fy fy på dere Tinde®️

Svar fra NorgesEnergi
12.01.2021 19:51
Hei Rolf A. E! Takk for en hyggelig tilbakemelding :) Vi gjør alt for at våre kunder skal være fornøyde hos oss. Mvh Rebecca, Norgesenergi!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Nei takk"

Anbefaler desverree ikke norges enerig, dårlgi kundeservice og kun fokus på mersalg samt å få meg over på en avtale med bindingstid som er rimlig i starten, men deretter ekstremt dyr. Kostandene kommer heller ikke godt nok frem. Det som er positivt med Norges er "min side" den gir en god oversikt over avtalen. Prisene kommer desverre ikke godt nok frem, men resterende er greit. Løpende status på hvor mye strøm som blir brukt fordelt på dager.

Svar fra NorgesEnergi
12.01.2021 19:51
Hei Kjell G! Det er leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi i NorgesEnergi er opptatt av at du skal være fornøyd med den strømavtalen du har hos oss. Vi forsøker hele tiden å være tydelig i vår kommunikasjon rundt vilkårene som gjelder for avtalen, og vi ønsker å gi deg som kunde lave priser. Det er blant annet derfor vi har lansert Prismatch. Dersom du finner en avtale som er billigere hos et annet selskap matcher vi den avtalen i 30 dager. Du kan lese mer om prismatch her: https://norgesenergi.no/innhold/prismatch/ Mvh Rebecca, Norgesenergi
Therese E. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Verdifull kunde"

Hadde en kundeservice opplevelse som etterlot meg med en følelse av å ha verdi som kunde, jeg opplevde respekt og forståelse av en strålende kundebehandler. Takk!!

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:32
Hei Therese E.P, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Det er svært viktig for oss at du er fornøyd med NorgesEnergi som din leverandør. Ønsker deg en god helg! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra selskap"

Det står på hvem som svarer , hvis en svare og har ingen peiling selvfølgelig han eller hun kan ikke svare , men totalt Norges energi , bra selskap

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:32
Hei Khafaf, Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en god helg, Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke mål!"

Har også samme opplevelse som Anders skriver om ndg Norges Energi og dyre Topp10 garantier. Opplever at selskapet bruker misvisende markedsføringsstrategier på Bolig Messe, Elkjøp osv til å verve deg inn i dyre strømavtaler. Hadde sendt en skriftlig henvendelse til NE 1.1.21 om en prismatch avtale som ble oppdaget litt sent grunnet dårlig bemanning. Fikk beskjed om at prismatchen kun gjaldt fra den dagen henvendelsen ble oppdaget, og ikke fra 1.1. Håpløst! I mellomtiden fikk jeg et tilbud fra et annet selskap med pristak under vintermånedene- noe NE ikke kunne prismatche. Har kun dårlige opplevelser med NE frem til nå dessverre. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 15:30
Hei Kevin, Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør, det ønsker vi selvfølgelig ikke. NorgesEnergi har mange ulike strømavtaler, slik at vi skal kunne tilby strømavtale tilpasset hver enkeltes behov. Topp 10-garanti er en variabel avtale og prisen endrer seg derfor langsommere enn i spotprisavtalene. Det vil si at du typisk betaler litt mer når markedsprisen er på vei ned, og litt mindre når den er på vei opp. Garantien vi gir er at du på årsbasis får en strømpris som ligger blant de 10 rimeligste målt mot de variable prisene hos våre 20 største konkurrenter. Du har ingen fast månedspris med denne avtalen, og den er mer stabil og forutsigbar enn spotprisen som svinger i takt med kraftbørsen. Det har dessverre vært uvanlig stor pågang i julen, og vi har derfor hatt noe lengre behandlingstid, det beklager vi. Vi har dessverre ikke mulighet til å registrere prismatch tilbake i tid, og prismatch vil derfor registreres så snart e-posten blir behandlet. Man kan derimot også kontakte oss per telefon 38 10 00 80, da vil vi registrere prismatch samme dag. Dersom du er misfornøyd med din avtale hos oss, håper jeg du har mulighet til å kontakte oss slik at vi sammen kan finne en avtale du blir fornøyd med. Henvis gjerne ti dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bøllete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har inntil nylig hatt bedriftsabonnement. Det positive er at det later til å være gunstig priset. Men det skal sies at selv i perioder hvor strøm i Norge var rekordbillig, så synes jeg hele tiden jeg har hatt samme regning. Det kommer visst av at NorgesEnergi med mitt abonnement handler strøm lenge i forveien. Fair enough. Så det negative. Først, det jeg trodde var 6 mnd bindingstid var i virkeligheten oppsigelsestid. Abonnementet løper derfor 6 mnd etter man har sagt opp. Da jeg fant ut dette, sa jeg opp på dagen. Et år etterpå tegner jeg abonnement hos ny leverandør (Tibber). Jeg blir ringt opp av Norgesenergi, som først påstår at fordi jeg har oppsigelsestid blir det straffegebyr. Jeg påpeker at jeg sa opp i desember i fjor, da fikk tonen en litt annen lyd. Bare litt. Fyren pusher og pusher, sier at Tibber har mye dårligere priser fordi NorgesEnergi handler til under innkjøpspris. Jeg sier at jeg liker at Tibber er automatisk, og at jeg liker at jeg har full oversikt over strømforbruket i sanntid, via appen deres. Selgeren påstår at den appen er spennende i to uker, deretter vil jeg aldri bruke den igjen. Jeg sier jeg liker å ha oversikt over forbruket. Han mener at det er unødvendig. Man vet jo allerede hva som bruker mest strøm. Når man lager mat, og vasker klær. Jeg sier jeg har elbil og liker at appen lar meg automatisk lade i tider på døgnet når strømmen er billigst. Selger hevder det ikke betyr noe. Prisene varierer ikke spesielt mye i løpet av et døgn, og NorgesEnergi er billigst uansett. Jeg sier at det kan så være, men nå vil jeg prøve dette en periode. Selger mener jeg er i ferd med å gjøre en tabbe, men at jeg er velkommen igjen som kunde ved en senere anledning. Jeg har opplevd masete strømselgere før, min erfaring er at NorgesEnergi er blant de verste.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:54
Hei Geir, Det er utrolig leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen, det er ikke greit! Vi er veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og det stemmer at noen av våre utvalgte bedriftavtaler har en oppsigelsestid. Dette er selvfølgelig ikke slik våre selgere skal opptre i møte med kunder og vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Håper du vil kontakte vårt kundesenter slik at vi får tatt dette med videre. Vennligst ta kontakt med vår bedriftavdeling på telefon: 381 00 081, eller per e-post: bedrift@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig opplegg, og dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en avtale som tydligvis var lik pris som Tibber. Bytta selskap og de ringte meg på holdback og ga meg en "bedre" avtale enn det jeg hadde + 500,- rabatt på første faktura. Fikk da en ny avtale med strømpris på fast 29,99, noe jeg ikke fikk informasjon om. Styr unna.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52
Hei Erik, Det er utrolig leit at du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi skal alltid informere ved avtaleinngåelse om strømavtalen man får, og avtalevilkårene. Dersom du har fått feil eller mangel på informasjon, vil vi gjerne ta dette videre og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billige strømpriser"

Raskt svar når man ringer, de har mange gode fordeler som strømkonto og vintertrygghet noe som betyr ingen høge strømregninger.

Svar fra NorgesEnergi
08.01.2021 08:52
Hei Ole J! Tusen takk for din fine kommentar! Vi setter pris på at du også oppgir hva du er fornøyd med. Det er verdifullt for oss. Mvh Kate, NorgesEnergi
Oppgitt-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ekstremt slue metoder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bruker alle metoder for å lure deg til å betale mer. Melder deg opp på ekstra kostnader med lovnad om at den er gratis første måned. Sender faktura som er feil og sender gebyrer uten å ha noe grunnlag. Slu kundebehandling og nettside som lyger om fakturaer (teknisk feil)

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 22:35
Hei, Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen, og beklager dersom du føler at vi har gjort dette. Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse. Gjerne ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no så kan vi undersøke hva som har skjedd. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mere Norges Energi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Først vil jeg begynne at de har den verste kundeservicen når man vil snakke med dem for å klage. Først så tar det altfor langt tid til å komme gjennom og når man først vil snakke med dem for å klage og fortelle dem om saken så vil dem ikke høre på deg og bare legger på og vil ikke høre på det man vil klage på! Det som gjelder med min erfaring er at jeg har blitt lurt to ganger på rad til å bli kunde hos dem med garanti om at det ikke er noe binding på tilbudet. Selv om jeg har dobbelt sjekket med dem å over tlf at det ikke er noe bindingstid på det. Også påstår de etterpå at jeg har fått avtalen skriftlig over e-post at det er bindingstid på avtalen noe som jeg aldri har fått noe jeg sjekker i e-posten i ettertid. Så nå vil jeg bare bli kvit og bli ferdig med dem for godt og vil aldri bli kunde hos dem igjen og betaler nå bruddegebyret med glede får å bli ferdig med dem! Burde ikke vært lov å holde på sånt og bare lure folk får å bli kunde hos dem! VERSTE STRØMLEVERANDØREN I NORGE! Ville ikke anbefalt min verste fiende til å bli kunde hos dem! Bare lureri med dem!! Jeg anbefaler alle om å bare legge på når de får tlf om strømtilbud fra Norges Energi.

Svar fra NorgesEnergi
05.01.2021 01:38
Hei Kardo, Her høres det ut til at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt kundesenter, og slik skal det selvfølgelig ikke være. Det skal alltid informeres om bindingstid enten det er via muntlig avtaleinngåelse, eller skriftlig avtaleinngåelse. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med oss, slik at vi får tatt klagen din videre. Jeg ønsker også gjerne å undersøke avtaledokumentet igjen slik at vi ser nærmere på bindingstid i avtalen din. Du må gjerne kontakte oss per tlf 38 10 00 80, eller per e-post: kundeservice@norgesenergi.no. Vi har åpent man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare tull og lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt opp av Norges Energi. De klarte å lure meg vekk en god avtale jeg hadde fra Fjordkraft ved å love strøm til spotpris uten noen tilleggskostnader. Så klart var det bare tull. De satte spotprisen på ca.10 øre mer enn det skulle være. Fyren på telefonen nevnte ikke at Topp 10 var en variabel avtale. Bare styr unna Norges Energi, jeg skal tilbake til Fjordkraft.

Svar fra NorgesEnergi
22.12.2020 08:11
Hei Yanedeh. Vi skal selvfølgelig alltid gi korrekte opplysninger ved avtaleinngåelse. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss så vi får sett nærmere på hva som har skjedd her. Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Vi har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ringer med reklame ukentlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale med Norgesenergi for et par uker siden, og de har sendt mange mail og ringt ukentlig for å pushe flere tilleggstjenester og reklame. Den ene som ringte klarte ikke å si hva hun hadde å by på. Det virker som de har et eget selskap som ringer for å selge mer og har ulike lister som man må be om å bli fjernet fra. De har ringt med mer reklame en uke etter jeg ble fjernet fra en av listene. Flere mailer med litt likt og litt ulikt budskap skaper mer forvirring enn å gjøre det enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:39
Hei Lise, Ønsket vårt er at du som kunde skal være informert om produktene du har krav på som kunde hos oss, jeg beklager likevel dersom du har mottatt mange telefoner fra oss, og kan godt forstå at dette har vært frustrerende. Dersom du ikke ønsker å bli oppringt, kan du logge deg inn på MinSide å oppdatere dine samtykker. Du kan selvfølgelig også gjerne kontakte oss, dersom du ønsker at vi reserverer ditt nummer internt hos oss. Ønsker deg en god jul! Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel/lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høres veldig fint å flott, men ikke alt som kommer frem med en gang. Kundeservice er helt bånn i bøtta og selger er ENNÅ verre. Frekk og uforskammet. Godt mye av dette kom frem av tv2 hjelper deg.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:38
Hei Tommy, Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi. Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd som kunde hos oss! Det stemmer at TV2 hjelper deg har hatt en reportasje angående vår avtale via Elkjøp. Vi er derimot uenige i påstandene. Loven krever at informasjon skal være klar og forståelig, og det er derfor du som kunde for sammendrag av avtale og vilkår presentert skriftlig før avtaleinngåelse. Vi ønsker at alle som inngår strømavtale hos Elkjøp skal være trygg på at de har gjort en god avtale, og derfor styrker vi nå opplæringen hos selgerne og blir enda tydeligere på hvilken informasjon vi vil de skal si muntlig også. Mvh Nina, NorgesEnergi
Sissel H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Straffegebyr for ikke-AMS. Med legeattest."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestrider gebyr fra nettselskapet på kr 2000 per år, fordi jeg ikke tåler strålingen fra den nye strømmåleren som de har installert hos de aller fleste. Elvia gjennomfakturerer til NorgesEnergi, det vil si at jeg må bestride beløpet på fakturaen fra NorgesEnergi. Dette er en fullt lovlig måte å bestride et beløp man ikke er enig i. Trusler hagler inn, og Solvencia kommer etterhvert på banen og sakene ender i Forliksrådet. Det har så langt vært 4 saker, og alle er henvist til en høyere rettsinstans, noe vi er fullt klar for. Plutselig mener NorgesEnergi at de er "uskyldige" og at vi må ta dette opp med Eliva, det har vi gjort, men eneste måten å ikke betale er å ikke betale på den fakturaen vi har mottatt, altså på NorgesEnergis faktura til oss. NorgesEnergi må ta dete videre med sin underleverandør - Eliva. Men siden de er så "uskyldige", og vi er så "slemme", så har de sagt oss opp som kunder. De GLEMTE å informere oss om det, det fikk jeg tilfeldigvis vite når jeg ringte om en inkassosak. SÅ nå er vi ute etter å finne et strømselskap som ikke driver med gjennomfakturering fra Elvia, slik at vi kan bestride beløpet på Elvias faktura. Sånn kvitter man seg med mangeårige trofaste kunder.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2020 11:20
Hei Sissel, Jeg beklager dersom du har fått utilstrekkelig informasjon om opphør av din strømavtale hos oss. Gebyr for manuell måler er det din netteier som fakturerer, og dersom gebyret bestrides må dette tas direkte med netteier. Faktura man mottar fra oss, må dessverre betales i sin helhet men man vil selvfølgelig få tilbakebetalt dersom vi skulle motta korreksjoner fra netteier som tilsier at gebyret ikke skal betales. Mvh Nina, NorgesEnergi
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Strøm til medlemspris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
69 kr /mnd
4,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul spot lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
80 kr /mnd
4,79 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til lavpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
85 kr /mnd
5,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr /mnd
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
139 kr /mnd
8,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til spotpris
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
147 kr /mnd
8,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
632 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
466 kr /mnd
27,98 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 300 kr /mnd
77,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
632 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 333 kr /mnd
79,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR