Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
21
av 106 innen
strømselskap
47%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
506
191
84
75
644
Sorter omtaler etter
Viser av 1500 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og forutsigbar strøm med god oversikt"

Har vært kunde hos NorgesEnergi nesten et år, de har holdt det de lovet, levert spottpris uten påslag med kun 49kr i mnd som pris. Veldig oversiktlig på min side over strømbruken din time for time (så du kan se hva som faktisk bruker mest strøm hjemme) og hva strømprisen blir dagen etter så du kan lett planlegge når du bør bruke strøm! Veldig hyggelig kundeservice og aldri opplevd noe mas e.l. Eneste jeg har å utsette på Norgesenergi er vel at de gjerne legger på en eller to mnd gratis med deres ekstra tjenester som hvis du glemmer å avslutte vil koste deg 49kr mnd per. Ellers har jeg prøvd et annet selskap som også ga brukeren oversikt over hvor mange kr strømmen de hadde brukt per dag kostet og estimerte steømstøte, det hadde vært nyttig. Men veldig fornøyd med NorgesEnergi totalt 😊

Svar fra NorgesEnergi
23.09.2022 11:07
Hei Irene, Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding, tusen takk for det! Vi lanserte i sommer en ny strømapp, og planlegger flere nye funksjoner i appen i fremtiden som vi håper du vil bli fornøyd med! Ønsker deg en god helg, mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har blitt lagt til pakker jeg ikke har sagt ja til, godkjent."

Har i etterkant oppdaget at "pakker" med grønn energi og fastprisgaranti er lagt til, og dette på løper seg til ca 110,- nkr p/mnd.Burde selvsagt ha oppdaget dette tidligere :(. bytter nå leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2022 15:14
Hei Frode, Ved bestilling av strømtjenester skal kunden alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon håper jeg du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter slik at vi får undersøkt nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Opererer med en helt annen pris enn hva vi har avtale om."

Norgesenergi opererer med en helt annen timepris enn hva vi avtalte muntlig. Men ikke så mye da...... Bare 3 kroner mer pr kW.

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2022 13:39
Hei Helen, Vi skal alltid gi god informasjon om avtalen samt vilkår for avtalen ved avtaleinngåelse. Vi ønsker derfor gjerne å undersøke saken nærmere og håper du da har mulighet til å kontakte oss. Kontakt gjerne vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dårlig dårlig"

Kundebehandler om morgen var ikke våken, snakka ikke tydelig, skjønte ingen ting hva han mumla.

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2022 13:38
Hei Arti, Det er beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i samtale med vårt kundesenter. Dersom det fremdeles skulle være noe vi kan hjelpe deg med, håper jeg du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter igjen. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Lisbeth R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt forståelig og god veilrdning"

God oversikt over historikk og tilgjengelighet på veiledning ved behov for hjelp.

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2022 13:37
Hei Lisbeth, Så flott å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra,"

Megetgodt fornøyd med Norges Energi, rimelig å greit.

Svar fra NorgesEnergi
21.09.2022 09:09
Hei Odd, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. mvh Nina - NorgesEnergi
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sitter med en følelse av å ha blitt lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kilowatt prisen gikk opp ca én krone den mnd jeg byttet til Norges energi. Forbruket gikk opp med ca 100 kilowatt på samme tidspunkt uten at noe er endret hjemme.

Svar fra NorgesEnergi
21.09.2022 09:08
Hei Torstein, Dersom man har en spotprisavtale vil prisen følge selve markedsprisen og spotprisen endres time for time. Dessverre har strømprisene steget den senere tiden. Dersom du har en variabel strømavtale skal du alltid varsles 14 dager før en eventuell prisendring. Når det gjelder selve forbruket mottar vi dette fra din lokale netteier. Dersom du mener forbruket er feil anbefaler jeg deg å kontakte netteier. Vi ønsker at du skal være fornøyd med avtalen din hos oss, håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter slik at vi kan ta en gjennomgang av strømavtalen din. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gjør narr av kunder som ikke følger med"

Tar betalt 49 kr i mnd for et produkt dem kaller Prissikring og hva er det, Jo en mail de sender ut hver andre mnd med tilbud om fast pris ? Jeg har 3 avtaler så da trekker de 3x49 kr i mnd for et produkt som skulle vært sendt som en info til kunder. Lurer egentlig på lovligheten med dette produktet ?

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:44
Hei, Med Prissikring får du tilbud om fastpris i korte, relevante perioder. Du velger selv om du vil benytte deg av fastpristilbudet. Fastpristilbudet gis på epost eller sms, og du bekrefter om du ønsker å benytte tilbudet inne på Min side eller ved å kontakte kundesenteret vårt. Når fastprisperioden er over, tilbakeføres du automatisk til din opprinnelige strømavtale- og pris. Prissikring er valgfritt. Dersom du ikke ønsker produktet kan du kontakte vårt kundesenter, så fjerner vi det selvsagt for deg. Du kan ringe oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"godt forhold og gode medarbeidere"

får fort svar i telefonen når du ringer og får svar på spørsmålet av samme person som svarte i telefonen

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:41
Hei Arvid, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter igjen, dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med. mvh Nina - NorgesEnergi
Morten D. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kontakt og oppnå.."

Jeg lurer på strøm støtte . Men komme ikke frem på tlf !!!!jeg lurer på strøm støtte . Ville snakke med leverandør !!!

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:40
Hei Morten, Vi har for tiden stor pågang, og har derfor lengre behandlingstid enn normalt. Beklager derfor at du opplevde vansker med å få tak på oss. Det er din lokale netteier som har ansvar for kompensasjon som følge av strømstøtten. Dersom du ikke har mottatt kompensasjon på din nettleiefaktura anbefaler jeg deg å kontakte netteier, så vil de kunne hjelpe deg med dette. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger manipulativ og opplyser heller ikke om bindingstid på 12 måneder! Jeg gjør deg en tjeneste og tjener ingenting på dette da jeg har timepris så spiller ingen rolle for meg om du vil spare penger på strømmen. Blir kvalm

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:32
Hei, Dersom man har en avtale med bindingstid skal man alltid få god informasjon om dette ved innsalg, og jeg beklager dersom du føler du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon. Vi ønsker gjerne å undersøke dette og håper du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Da vi ikke har bindingstid på 12 mnd for private strømavtaler, antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale. Ta derfor gjerne kontakt med vår avdeling for bedrift per tlf: 38 10 00 81. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Får mye info - men som alle disse selskapene vanskelig å kontakte for enkle spørsmål."

kommunikasjon er for meg viktig - og når det er et stort problem å få svar på forholdsvis enkle spørsmål så er jeg ikke fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2022 15:15
Hei Harald, Jeg beklager at du opplever at du ikke har fått svar på din henvendelse. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg med det du måtte lure på, og håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Grådige dobling av pris fra en mnd til neste"

Gjør som andre leverandører . Ta nettleie inn i faktura igjen. Jeg vurderer å bytte leverandør

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:30
Hei Kåre, Per i dag har vi dessverre ikke samlet faktura for strøm og nettleie. Bakgrunnen for dette er hovedsaklig at vi opplevde at flere av våre kunder synes faktura var uoversiktlig, og slet med å få oversikt over hva de betalte til hvem. Det er derimot leit å høre at du vurderer å bytte leverandør som følge av endringen, og vi takker for at du gir oss tilbakemelding. mvh Nina - NorgesEnergi
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"veldig flinke fag folk å hjelp til å ta den rette avgjørelse. har også verve tilbud."

Å bruke norges energi har gjort slik at eg sparer ca 1000 kr pr mnd pga gunstige avtaler og kunde service er topp.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:28
Hei Olav, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi, vi setter stor pris på tilbakemeldingen din! Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gulspotpris"
1 syns denne omtalen er nyttig

For avansert å finne ut påslag, forsikring og topgaranti osv. Dette er eigentleg ikkje ein spotpris.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:27
Hei Toffen, Du skal få full oversikt over din strømavtale på MinSide og i appen vår. Her skal det informeres om pris og eventuelle strømtjenester du har i avtalen din. Dette skal også vises på faktura. Skulle du likevel ha spørsmål vedrørende avtalen din må du gjerne kontakte vårt kundesenter, så tar vi selvfølgelig en gjennomgang. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Finn V. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke tilbakemelding fra kundeservice"

Jeg har ikke etter 4 måneder fått svar på hvorfor Norges Energi sender mine fakturaer til feil efaktura adresse. Min bank har også kontaktet dere uten resultat. Banken og Netts sier til meg at feilen ligger hos Norges Energi. Jeg får ikke åpnet fakturaen i nettbanken, får bare opplyst at fakturaen ikke er tilgjengelig. Dette problemet startet i mai måned. Før mai måned var det aldri noe problem. Jeg har 2 avtaler hos dere , en kommer som efaktufa som jeg ikke får åpnet og en kommer som avtalegiro. Jeg har godkjent alltid efaktufa. Kundeservice ringer ikke tilbake selv om de bekrefter at de skal gjøre det. Dette er dårlig behandling av en som har vært kunde hos dere i mange år.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:26
Hei Finn, Jeg beklager dersom du opplever problemer med fakturautsendelse. Vi ønsker selvfølgelig å undersøke problemet nærmere. Dersom du ikke allerede har fått svar fra vårt kundesenter, håper jeg du har mulighet til å kontakte oss igjen slik at vi får status på saken din hos oss. Ring oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok"

Byttet leverandør. Ble oppringt av selger fra selskapet noe seinere og ser at jeg plutselig er fakturert for en tjeneste jeg ikke har takket ja til og slikt gjør meg radende!

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:23
Hei Tone, Dersom man får tilbud om strømtjenester skal man alltid motta god informasjon om dette ved innsalg, samt at man skal bekrefte bestilling via SMS. Dersom du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon om bestillingen må du gjerne kontakte vårt kundesenter slik at vi får undersøkt nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Linlin W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Må være litt våken"

Min avtale ble lagt inn tilleggs tjenester uten jeg fikk tydelig beskjed da jeg fikk tilbud i Elkjøp, betalt 160 kr ekstra for ingenting i 10 måneder. Ber alle må være våken når dere blir kunde hos dem.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:22
Hei Linlin, Ved avtaleinngåelse hos Elkjøp skal man informeres muntlig om eventuelle strømtjenester. Disse er selvfølgelig valgfrie og uten binding. Ved signering av avtaledokumentasjon i butikk må man selv huke av dersom man ønsker tjenestene, og man får tilsendt dokument med informasjon om avtalen like etter signering. Dersom man ikke ønsker strømtjenestene i avtalen kan man ta kontakt med kundesenteret, så fjerner vi selvsagt disse. Kontakt derfor gjerne vårt kundesenter dersom du ønsker å fjerne disse. Du kan nå oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"strømavtale"

Har betalt dobbel forsikring i 4 år. Ingen info om dette ved avtaleinngåelsen

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:58
Hei Svein, Slik jeg forstår det basert på det du skriver har du strømtjenesten Strømforsikring hos oss. Strømtjenesten koster 49,- kr/mnd per anlegg. Med Strømforsikring kan du få dekket strømregningen din dersom du blir sykmeldt, arbeidsledig/permittert eller havner på sykehus/institusjon. Vi dekker egenandelen dersom du får strømskade i huset ditt. Produktet er valgfritt og uten binding. Dersom du ønsker å fjerne produktet, eventuelt ønsker nærmere informasjon om bestillingen må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Da ble jeg lurt"

Ble ringt opp av selger - hyggelig dame - som lovet 1,14 fastpris bindingtid pr 2 måneder. Og lovnad om at min strømregning nå ville bli mere enn halvert. Har nå fått faktura som på ingen måter avspilet denne avtale. Ringer inn, får beskjed om at en slik avtale ikke findes. Ser andre her omtaler en lik opplevelse. Det er bare et ord for slikt - Svindel!

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:56
Hei Rasmus, Det stemmer at vi dessverre ikke har fastprisavtaler til denne prisen. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd, samt ta saken videre. Du kan gjerne kontakte oss via dette skjemaet: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Håper på å høre fra deg, mvh Nina - NorgesEnergi
Øystein
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Avtalen med "topp 10 garanti" garanterer bare at du har den dyresete strømmen!"

Når jeg sjekker prisen jeg betaler, finner jeg at det er 44 leverandører har billigere strøm enn det jeg har på "topp 10 avtalen" jeg har. Så da føler jeg at Norgesenergi har lurt meg, og at de er mere opptatt av å "melke" kundene sine enn å følge opp at løsningene de tilbyr, er konkurransedyktige.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:54
Hei Øystein, Det er beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med avtalen din hos oss. Garantien vi gir i denne avtalen er at du på årsbasis får en strømpris som ligger blant de 10 rimeligste målt mot de variable prisene hos våre 20 største konkurrenter. Du har ingen fast månedspris med denne avtalen, og den er mer stabil og forutsigbar enn spotprisen som svinger i takt med kraftbørsen. Den senere tiden har vi sett en nedgang av spotprisen. Med en spotprisavtale betaler du alltid den gjeldende markedsprisen. Dette kan medføre en risiko ettersom prisene kan endre seg fort, men det kommer deg umiddelbart til gode når prisene synker. Med en variabel avtale endrer prisene seg med 14 dagers ettervirkning. Skulle du ønske å endre avtalen din til spotpris, kan dette enkelt gjøres via MinSide, eller ved å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80 dersom du ønsker at vi endrer avtalen for deg. mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice!"

De har en meget bra kundeservice både når du ringer om hjelp og på chat. Selvsagt kunne deres min side vist mer detaljert hva en bruker strøm på, men ok. Med spotprisen jeg har ville jeg kun ha tjent 700kr i året på å bytte til den billigst, og med det samt kundeservice har jeg gode tanker om de.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:51
Hei Line, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Kontakt gjerne vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, mvh Nina - NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vanvittig bindingstid"

Selv om forbrukerrådet sier noe annet, står norgesenergi hardnakket på at enmannsforetak som bruker strømmen i bolig, skal pålegges tolv måneders bindingstid. Dette blir selvsagt ikke fremhevet av pågående selgere. Så pass på. Her låser du deg for lang tid!

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:47
Hei Tor, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse, og jeg beklager dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81. mvh Nina - NorgesEnergi
Jitendra P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Scamming the customers"

Norgesenergi offered me season price and sent me deal via email, but in invoice they put spot price charges and when contacted customer care to get a help , she was not willing to accept and not understading the problem. even with reference number of the deal and email she was not capable of finding the problem. worst company and service

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:45
Hi Jitendra, It`s unfortunate to hear that you havent been happy with your agreement at NorgesEnergi. Our agreement Sesongpris has a fixed monthly price 49,- kr, and is a combination between spotprice and variable price. In the winter you get variable price, and in the summer you get spotprice. This information is confirmed in the written offer you will get when you order the agreement. Please contact us via our form, if there is anything more we might be able to help you with: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Best regars, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg lurt ved prisavslag på mobiltelefon"

Fått mye høyere streømregning, går i beste fall break/even. Byttet både hjemme og på hytta. Bruker ikke strøm på hytta når jeg ikke er der, men betaler mer enn nettleie. Og hvorfor skal jeg betale for makspris hjemme når staten støtter. Har sagt opp ved slutten av bindingstiden

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:41
Hei Kari, Det er leit på høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din hos oss. Dessverre har strømprisen økt betydelig den senere tiden. Jeg håper du har anledning til å ta kontakt med vårt kundesenter, så tar vi gjerne en gjennomgang av strømavtalen din for å se om vi har mulighet til å gjøre noen forbedringer. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR