Meny

Hurum Kraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Hurum Kraft
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
23
av 104 innen
strømselskap
58%
anbefaler
Hurum Kraft
Filtrer omtaler
13
4
2
4
8
Sorter omtaler etter
Viser av 31 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hurum Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Se elprisen som gjelder i dag og for neste dagen"

Ingen dårlig erfaring. Men mangler å se prisen som gjelder i dag og for neste dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stefan"

Har brukt hurum i over ett år nå. Jeg betalte bare 164 øre i snitt i desember, mens markedsprisen var 221. Sparte over 65 øre per kWh. Mye billigere enn Fjordkraft, Hafslund og Norges energi. Har hatt alle før :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Servicevennlig og rask respons."

Servicevennlig og rask respons. Hyggelige folk og samarbeidvillig.

Bjørg S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hurum k. sa opp bitt abonnement 24.des per post med gyldighet fra 31.des."
1 syns denne omtalen er nyttig

pass opp for deres selgere! De klarer i lure inn bindingstid på 1 år på spotpris!!! Truet med strømstenging, og jeg protesterte. Kontaktet alle nemder for å bevise ulovligheten, og de svarte med å si opp mitt abonnement som kom i posten 24.desember! Godt timet! Agva klarte å få ordnet en overtakelse av strømleveransen allerede fra 24.desember!!! ..og jeg slapp Elvias "pliktstrøm" som overgår alle priser på markedet... Takk for meg , Hurum kraft!!

Svar fra Hurum Kraft
12.01.2022 22:29
Hei Bjørg, Vi kan ikke stenge strømmen, da vi kun er strømleverandør og ikke netteier. Vi har aldri truet med å stenge strømmen din, men varslet om oppsiglese av strømavtale pga. mislighold. Håper du blir fornøyd hos din nye strømleverandør.
Kristin R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ingen SERVICE."

Etter oppsigelse hos Hurum, kom de med tilbud om billigste strøm, altså har jeg bet. dyreste. Leilighet på 60 kvm ikke oppvaskmaskin . For okt kr 2900 Mvh Kristin R.

Svar fra Hurum Kraft
12.01.2022 22:27
Hei Kristin, 2021 var et år med rekordhøye strømpriser. Fakturaen du fikk på litt i underkant av kr 2900,- gjaldt både størm og nettleie for oktober og november.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig fakturasystem og alt for dyrt!"

Dette er uten tvil det verste strømselskapet jeg har vært borti. Ble ringt opp av disse som skulle liksom gi ett godt tilbud på strømmen. Men sånn ble det ikke... Strømregningene var ekstremt dyre og kommer på valdig dårlige tidspunker. Noen ganger kommer regningene etter 3 måneder slik at jeg får en kjempehøy strømregning på flere tusen kroner som skal dekke forbruket på 3 måneder. Og det gjør at det blir utrolig vanskelig å sette opp ett budsjett. I tillegg fikk jeg flere strømregninger flere måneder etter at strømabonnementet ble avsluttet. Så ut ifra erfaring kommer jeg aldri til å bytte ut Norges Energi med ett annet strømselskap igjen. Hvis dere alikevel vil teste ut dette strømselskapet, så pass på at dere ikke bestiller abonnement med bindingstid. Det kan bli ekstremt kostbart.

Svar fra Hurum Kraft
12.01.2022 22:27
Hei Matas, Jeg ser at det tok i underkant av 2 mnd. før du fikk sluttavregning fra oss etter at du valgte å si opp avtalen. Utenom det har vi månedlig fakturering. Leit å høre at du er så misfornøyd med din kundeopplevelse din hos oss.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig enkelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det billigste for oss over tid. Vi har ulike abonnement på huset og de to hyttene våre. Bare Hurum Kraft har holdt seg til samme prisen gjennom hele året!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Påslag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har en veldig fin hjemmeside, minuset er at de har et skjult påslag de ikke opplyser særlig godt om. Innkjøpskostnad som de sier kan varierer, siste var 12,55 øre. Dette kommer ikke frem uten at en sjekker opp mot dagens spotpris.

Svar fra Hurum Kraft
03.12.2021 08:01
Hei Thore, flott at du kontakt med oss slik at vi fikk løst dette problemet. Vi er takknemlige for at du vil være kunde videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Her vil du føle deg ivaretatt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har tidligere betalt for mye på mine strøm avtaler uten å vite dette, jeg er ung, jeg kjenner ikke helt til dette med å være "voksen". Ble kontaktet av en selger som åpnet øynene mine vedrørende dette. Månedlig summen min nå er nede med 2/3 deler, helt fantastisk. Om jeg har lurt på noe så er de veldig imøtekommende og "leier" deg igjennom hva enn du skulle lurt på.

Benjamin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig god pris og lett tilgjengelig kundeservice."

Byttet fra annen leverandør , sparte omlag 4000 kr i året både på strøm og gebyrer. Jeg er veldig godt fornøyd med både pris og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og ryddig"

Har nå brukt Hurum Kraft i 6 måneder, og jeg er meget fornøyd. Strømregningene har minket og fakturaen er enkel og forståelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
""Meget fornøyd så langt""
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er så fornøyd med Hurum Kraft! De er alltid så snille og høflige. Hjelper til med hver eneste problemstilling jeg har. God kvalitet og oversikt har de også. Her blir jeg nok kunde i lang tid :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt supert!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må bare si att jeg aldrig haft en hyggligere kundeservice! Helt fantastisk!!!

Kristine T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig kundeservice"

Selger kom på døra og kunne garantere meg en makspris på 1,18 kr uten bindingstid. Jeg gikk med på å inngå avtale for hjem og fritidsbolig og selger registrerte meg der og da. Snakket nedsettende om mitt daværende energiselskap, men jeg valgte å overse dette dera og da. Tiden gikk og jeg fikk ikke noe mer informasjon fra Hurum Kraft, og strømavtalen ble heller ikke overført. Ringte kundeservice som skulle sjekke opp hva som hadde skjedd, hørte ikke noe mer fra dem. Sendte de en epost (kontaktskjema) hvor jeg ba om bekreftelse på at avtalen min ikke ville overføres til Hurum Kraft, har ikke hørt noe mer fra de.

Svar fra Hurum Kraft
25.10.2021 15:37
Hei Kristine. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Kan du huske ca. når du hadde besøk av vår selger? I forbindelse med din henvendelse til oss skal du ha fått et referansenummer i retur. Har du det tilgjengelig?
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale, men mangler alt på en faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært Hurum kraft kunde i Oslo tidligere, aldri vært noe problem og prisen på bare strøm, er den beste avtalen jeg finner på nettet. Bor i Bergen nå og valgte å igjen bruke Hurum energi, her har de ikke avtale med bkk, så jeg får to forskjellige fakturaer som er litt klønete. App hadde også vært kjekt.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mangler app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det må bli mulig med en app for oversikt over strømforbruk og priser

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stabilt"

Stabilt og bra sjelden strømbrudd som det var mye av på 70-80 tallet. Ikke billigst men det er ikke mange hundre å spare på å bytte Behagelig å få bare en regning fra en levrandør

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Steg med det dobbelte i løpet av 3 mnd"

Jeg har vært fornøyd med selskapet tideligere men desverre ikke lenger.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sjekk Bytt.no før du inngår avtale!"

Smart selger binder deg til avtalen i ett år. Sjekk Forbrukerrådets sider først. Bytt.no

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God kundeservice"

Aldri vært noe problem med Hurum kraft, selvom jeg bor i Bergen.

Charlotte M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Måtte betale tre tusen kroner for å gå ut av en bindingsavtale med hurum kraft."
2 syns denne omtalen er nyttig

Pass på før du inngår en avtale om levering av strøm fra Hurum Kraft da du kan risikere å måtte betale flere tusen kroner for å gå ut av en bindingsavtale. Det står INGENTING om dette i deres vilkår, det eneste som står der er følgende: Du kan kjøpe deg ut av avtaler med bindingstid for minimum kr 500. Mine foreldre endte også opp med å måtte betale kr. 3000,- for å kjøpe seg ut av en avtale om strøm med Hurum Kraft.

Per V. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hurum kraft selger skulle betale brudd gebyr hvis jeg ble kunde."
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger tilbydde seg å betale bruddgebyr hos min nåværende strømleverandør, hvis jeg gikk over til dem. 3 ganger spurte jeg om han var sikker på at de skulle betale og han sa ja alle gangene. Fikk gebyr fra min nåværende strøm leverandør og ringte opp igjen til Hurum kraft. De ville ikke betale gebyr. Styr unna. Nå må jeg betale brudd gebyr selv. Spurte etter opptak av samtalen, men de kunne ikke spille inn hele samtalen. Ergo ord mot ord. Løy også om den lave strømprisen de opererte med. Ville sannsynligvis ikke gå under 26 øre. I går 04.04.21 var kWh prisen 56 øre. Aldri blitt løyet til slik før. Samtalen varte 14 min. Men de tok ikke opptak av hele samtalen sa de. Så da er det ord mot ord og jeg har tapt. 🤔

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Meget godt"

Hyggelig.Oversiktelige og grei å snakke med. Så ja, kikke til

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Så langt helt grei"

Avtalen jeg har har dessverre 12 mnd binding og koster kr 150 pr mnd som er igjen hvis den brytes, så unngå det. Ellers har de en veldig ok min side på nettet.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig grei og enkel strømavtale"

Har vært kunde der i flere år. Enkelt å bytte til ny avtale pr. tlf. eller på nett. Veldig fornøyd med kundeservice.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR