Meny

Motkraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Motkraft
3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
8
av 101 innen
strømselskap
70%
anbefaler
Motkraft
Filtrer omtaler
90
16
6
13
29
Sorter omtaler etter
Viser av 154 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Motkraft?
Christian M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundebehandling"

Bra og god kunde opplevelse. God tilbakemelding.. Hjelper kunden så godt som mulig.

Svar fra Motkraft
19.05.2022 14:13
Hei Christian! Takk for god tilbakemelding, vi jobber for å tilfredsstille våre kunder 😊 Ha en fin dag videre!
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Kundeforholdet startet aldri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Motkraft via nettsiden deres og fikk bekreftelse på Mail med en gang. Dette var 2. februar. Jeg fikk Mail med «Juppi! Nå er du Motkraft-kunde», men jeg ble visst aldri Motkraft-kunde allikevel. Jeg fortsatte å få fakturaer av den gamle leverandøren og hørte aldri noe igjen fra Motkraft. Nå i slutten av april har jeg gått over til Tibber istedenfor, i dag ble jeg ringt opp av gammel leverandør og de fikk oppsigelse av Tibber, verken jeg eller gammel leverandør har hørt noe fra Motkraft. Jeg liker konseptet og jeg syntes det er veldig kult at det er unge gründere som står bak, dessverre virker det ikke som de følger opp nye kunder. Kanskje de har for stor pågang?

Svar fra Motkraft
28.04.2022 16:27
Heisann Marthe. Hyggelig å høre at du liker konseptet🤩 Vi beklager så mye for at vi aldri fikk tatt deg over som kunde.. Grunnen til at vi ikke overtok ditt anlegg kan skyltes manglende eller feil info i registreringen. I slike tilfeller sender vi ut en SMS og etterspør dette.. Hvorfor du tilsynelatende ikke har fått disse SMSene er merkelig🤔 Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi få sett på registreringen din og tatt deg over som kunde⚡️ Takk for tilbakemeldingen. Vi tar med oss alle tilbakemeldinger videre slik at vi kan forbedre oss og unngå tilsvarende avvik i fremtiden.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sender purring på regninger som er betalt til rett tid!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender purring på regning som er betalt! og da de blir betalt for andre gang er det umulig å få de til å trekke dette fra på regningen. Betalte i desember og har ikke enda fått beløpet trukket fra på er regningen.

Svar fra Motkraft
28.04.2022 16:19
Heisann Geirulv. Vi beklager så mye for at du mottok en purring du aldri skulle hatt.. Vi opplevde dessverre at nylig betalte fakturaer også ble tilsendt purring, dette har vi nå fptt rettet opp i 👍 Ta gjerne kontakt med vår kundeservice så får vi sjekket opp i dine fakturaer og eventuelle tilbakebetalinger⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"

Jeg fikk raskt svar på det jeg lurte på. Topp service

Svar fra Motkraft
26.04.2022 11:37
Tusen takk for tilbakemelding, Gry!🤩
Bernt K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask behandling"

Meget rask behandling. Hjelpsom og hyggelig 🙂🙂 håper appen blir bedre etterhvert. Ellers oversiktlig

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:46
Hei Bernt⚡️ Fantastisk å høre at du er fornøyd med vår kundeservice, dette gleder oss! Når det gjelder appen, er det en helt ny versjon rett rundt hjørnet. Den tror vi vil falle i smak😎
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og "billig""

Ble kunde etter oppstart og da var det litt oppstartsproblemer med hensyn på svartid. Men det er historie. Raske svar og enkle å forholde seg til.

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:42
Tusen takk for tilbakemeldingen! Vi jobber hver dag med å forbedre oss, så det er supert å høre at det blir lagt merke til og satt pris på🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Takk for rask hjelp"

Tok kontakt via app og fikk veldig god hjelp. Raskt svar, god info og de løste mitt problem umiddelbart

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:41
Tusen takk for super tilbakemelding! Dette er kundeopplevelsen vi jobber for🤩
Reintgprotonmailcom
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God pris, men dårlig APP"

Greit nok, ser ut til å være OK priser, men appen er lovet bedret i et halvt år nå. Her er et betydelig forbedringspotensial.

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:35
Takk for tilbakemeldingen! Vi setter pris på tålmodigheten i påvente av appen da utviklingen har tatt lengre tid enn antatt. Vi gleder oss til lansering, og håper og tror den vil falle i smak🤗
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kunde hos Motkraft etter reportasjen om strømselskaper i NRK Dagsrevyen. Strømavtalen på spotpris er upåklagelig, og det er fint å vite nøyaktig hva man betaler for. Kundeservice har vært god, og appen deres er enkel å bruke. Kan anbefale Motkraft til alle som ikke vil betale for mye for strømmen!

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:31
Tusen takk for tilbakemelding, Øyvind! Supert å høre at du vil anbefale oss videre 🥳
Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs aktør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet til Motkraft i desember 2021. Det begynte veldig bra med første faktura rett i nettbanken og oversikt i appen. Men etter dette fikk vi verken fakturaer eller oversikt over strømforbruket. Jeg måtte purre de opp flere ganger i måneden, men ingen kunne gi meg noe svar på dette. Jeg fikk heller ikke lov å betale inn A-konto, for å unngå å få en kjempefaktura når de fikk rettet problemet. De hadde lovet meg at de skulle hjelpe meg med en delbetalingsløsning når de fikk rettet problemet og sendt ut faktura. Men dette hørte jeg aldri noe mer om. Bedt dem ringe meg, noe de ikke har gjort. Måtte nå i slutten av mars bytte strømselskap fordi dette ble for uoversiktlig. Da kom plutselig en regning den 8 April på 16 000 kroner for januar, februar og mars, samt etterfakturering på strømregning for desember, hvor de også hadde fakturert for lite. Dette fremstår meget useriøst, og jeg ser ikke at de setter kunden først på noe som helst område, verken når det kommer til kundeservice eller når det kommer til hva man faktisk skal betale. Om fakturaen faktisk stemmer får jeg vel aldri svar på. Bare å betale å komme seg bort.

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:30
Hei Marianne. Det er veldig beklagelig at du havnet i denne situasjonen. Feilen knyttet til ditt kundeforhold og dine fakturaer jobbet vi med å fikse fortløpende. Vi ønsket å finne roten til feilen slik at dette ikke ville skje i fremtiden, og dette tok dessverre lengre tid enn antatt. Problemet er nå løst, og vi beklager på det sterkeste at dette tok tid og gikk utover deg.. Når det gjelder fakturaen på et stort beløp har vi utsatt forfallet slik at du kan betale inn deler etterhvert som du har mulighet. Vi har hatt en dialog med deg om dette via chat🤔 Vi tar med oss alle tilbakemeldinger videre for å oppnå en best mulig kundeopplevelsen. Vi jobber hver dag for at ingen kunder skal bli misfornøyd eller føle at de ikke kommer først..
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelt selskap som ikke tar ansvar"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Motkraft da det var mye snakk om strøm og priser og var i utgangspunktet veldig fornøyd, helt til jeg flyttet. Jeg tok kontakt med Motkraft og sa jeg gjerne ville ta med strømavtalen på flyttelasset, som de sa de fikset. Her startet marerittet. Min gamle adresse sto fortsatt aktiv i appen, og når jeg tok kontakt sa de at det hadde skjedd en glipp og de hadde ikke avsluttet min avtale på min gamle adresse. En måned etter sto fortsatt min gamle adresse i appen og de mente dette var en feil. Jeg stolte på Motkraft helt til jeg fikk en faktura på strøm fra min gamle adresse. De hadde sagt opp strømavtale, men ikke nettavtale og jeg ble da pliktig til å betale strøm i en leilighet jeg ikke lengre bor i. Nettselskapet Elvia sier Motkraft må rydde opp etter seg, men så langt har jeg ikke lyktes å komme i kontakt med Motkraft da de har sluttet å svare meg. Toppen på kaka er at samme dag jeg fikk fakturaen og tok kontakt med Motkraft har de startet opp strømavtalen på min gamle adresse IGJEN uten mitt samtykke, og jeg sitter igjen med regninga. Aldri mer Motkraft!

Svar fra Motkraft
10.04.2022 21:13
Hei Monica. Det er veldig beklagelig at du havnet i denne situasjonen. Dette var en feil som aldri burde ha skjedd.. Vi har nå nøstet opp i hvorfor avtalen din ikke ble avsluttet som den skulle for å unngå at dette skjer fremtidige kunder. Dette var en feil fra vår side og skal ikke gå utover deg. Vi ønsker ikke at du skal betale for våre feil og vi vil selvsagt dekke kostnadene for leveringsplikt og nettleie etter utflytting. Dette har vi prøvd å informere deg om via din E-post🤔 Beklager så mye for at du hadde en dårlig opplevelse med oss og takk for tilbakemelding! Vi tar med oss alle erfaringer videre for å oppnå en best mulig kundeopplevelsen. Vi ønsker å jobbe med kundene våre, ikke mot⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Simply the best"

Topp avtale over tid. Ikke la deg lure av 1 års lokkepriser.

Svar fra Motkraft
06.04.2022 12:56
Som vi skulle sagt det selv🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Litt BUG i appen, men ellers helt topp."

Ypperlig kundeservice. Brukbar app. Kunne ha mulighet til å utsette betaling (som Klarna)

Svar fra Motkraft
06.04.2022 12:54
Takk for tilbakemeldingen Per! Det er godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår🤩 Appen er under utbedring, og vi gleder oss til du får testet den nye versjonen - vi tror du vil bli fornøyd😉
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bedre kunne det ikke vært."

Enkelt å bytte til motkraft. Slapp å gjøre så mye, Norges energi ble sinte og nektet meg tilgang til fakturaen min. Glad jeg byttet til motkraft.

Svar fra Motkraft
01.04.2022 09:20
Så gøy å høre at du er fornøyd! Takk for tilbakemelding🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra, ryddig og holder det de lover👍"

Storfornøyd ! Eneste er at appen kunne vert enda bedre, men de er jo bare i oppstarten ennå

Svar fra Motkraft
31.03.2022 09:50
Takk for tilbakemeldingen. Dette vi jobber for 🤩 Når det kommer til appen, en ny app er rett rundt hjørnet 🤫 Vi gleder oss til du får testet den ut!
Ronny Ø. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm"

Dette selskapet holder det de lover, ingen skjulte påslag, bindingstid eller lokketilbud som gjør strømmen billig en stund før det senere blir dyrere. Aldri hatt så lav strømpris som nå😊 Kjapp til å svare på chat også😊👍

Svar fra Motkraft
24.03.2022 10:50
Tusen takk for tilbakemeldingen, Ronny! Nettopp denne prisen og oppevelsen vi jobber for🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært fornøyd!"

Svært fornøyd med Motkraft! Kundeservicen er hyggelig og rask. Appen gjør det veldig lett og oversiktlig å ha kontroll på eget forbruk og det er ingen overraskelser i forhold til hva neste strømregning blir. Ingen tvil om at jeg forblir Motkraft-kunde! :)

Svar fra Motkraft
17.03.2022 13:02
Tusen takk for super tilbakemelding, Tiril!🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forbilledlig"

Strømleverandør slik det burde være. Ikke noe tull. Herlig befriende å forholde seg til en pris.

Svar fra Motkraft
11.03.2022 13:08
Så godt å høre at du er fornøyd, Steinar! Ha en riktig fin helg 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlige foretninger"

Kunde fra første dag. Tok litt tid å komme på plass med systemene men det beste kraft alternativet på markedet. Svarer raskt (på fortvillende kundens spørsmål som meg) og veldig hyygelige. Man føler seg fortsatt vurdert som menneske ikke del av en u-transparant push-marked! Takk ! Og, boyz and girlzk keep it that way <3

Svar fra Motkraft
28.02.2022 16:54
Hei Anja! Takk for super tilbakemelding🤩 Kunder som deg motiverer oss til å jobbe på! We will keep it thiz way⚡️
Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dere er best"

Tusen takk! Jeg er veldig fornøyd med dere! Jeg flyttet med Motkraft fra November 😊

Svar fra Motkraft
28.02.2022 10:15
Godt å høre at du er fornøyd, Veronica!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lite oversiktlig og vanskelig å kommunisere med kundebehandlerene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg meldte meg inn, fikk jeg ikke varsel på at jeg var abonnerte på strøm abonnementet. Prøvde å sjekke på nettsiden deres, men de hadde ingen «min side». Ellers vanskelig å kommunisere med kundeservice av den grunn at en ny person svarer hver gang jeg sendte en ny melding. Dette gjorde det vanskelig for den nye personen å sette seg inn i samtalen. Endte med at jeg fikk de samme svarene og svar ut av kontekst. Uansett, tror dette kan løses med å innføre telefon

Svar fra Motkraft
25.02.2022 10:30
Hei Eivind. Beklager om du har opplevd noe uklar kommunisering fra vår side. Grunnen til at vi ikke har hatt telefonlinje til nå er fordi det er veldig kostbart, men vi jobber for å få det opp å gå om ikke altfor lang tid 😊
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Lillemor
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Motkraft er best⚡️"

Jeg var muligens en av deres første kunder, og har vært veldig fornøyd hele tiden. Jeg overbeviste flere til å gjøre det samme. App er oversiktlig og grei, faktura også. Jeg syns vel dere bør rette opp tallene på y-aksen på graf(kwt), dvs: 0-0,5-1-1,5- osv😉 Ellers er alt bra⚡️

Svar fra Motkraft
25.02.2022 10:12
Takk for at du har vært med oss hele veien, det setter vi utrolig stor pris på! Den nye versjonen av appen er ikke langt unna, så det er bare å glede seg 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lett og oversiktlig faktura appen er kjempe bra og blir sikkert enda bedre"

Billig bra og enkelt Ikke no hokus pokus ved bytte av leverandør til motkraft 👍

Svar fra Motkraft
25.02.2022 10:10
Hyggelig å høre, Frank!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hyggelige ansatte, litt kronglete start"

Etter en litt uvanlig start har min erfaring med Motkraft vært god så langt. Oversiktlig app, men savner kombinert faktura med nettleie. Dette sier de at de jobber med. Venter på utvikling, og den har allerede til nå vært god.

Svar fra Motkraft
25.02.2022 10:09
Tusen takk for fin tilbakemelding! Vi utvikler oss på alle kanter, så det er bare å glede seg 🤗
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen overraskelser, eller skjulte gebyrer."

Oversiktlig app det du ser er det du får hyggelige hjelpsomme på kundeservice.

Svar fra Motkraft
25.02.2022 10:07
Takk for tilbakemelding, Gunnar 😊 Ikke nøl med å ta kontakt om det er noe!
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR