Meny

Motkraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Motkraft
3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Middels
16
av 106 innen
strømselskap
62%
anbefaler
Motkraft
Filtrer omtaler
98
22
14
22
45
Sorter omtaler etter
Viser av 201 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Motkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig app"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig app vanskelig å ha oversikt. Vises snart/kommer snart Har byttet til annet selskap.

Svar fra Motkraft
23.09.2022 10:09
Hei Jørgen. Det er kjedelig å høre at du ikke er fornøyd. Du skal kunne ha oversikt over både forbruk og pris. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre i utviklingen av appen ⚡️
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen fortjeneste til eierene av kraftselskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eierene blir ikke søkkrike og det finnes ingen andre kraftleverandører som er non-profitt

Svar fra Motkraft
20.09.2022 08:38
Hei Stone. Takk for full score! ⭐️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig brukeropplevelse/kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fin idé med non-profit organisasjon og billig strøm. Men brukeropplevelsen/kundeservice er dårlig. Tok kontakt for å se detaljert forbruk ble henvist til en app hvor det ikke fantes noe og elhub.no hvor jeg ikke fant det. Skrev tilbake i til kundeservice og fikk aldri noe svar. Sannsynligvis fordi medarbeideren ikke selv visste hvordan han skulle finne det..

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:44
Hei Audun. Dersom kunder ikke klarer å finne frem på elhub.no eller forbruket i appen, sender vi forbruket som et excel-dokument. Vi svarer alle våre kunder helt til kundene ikke har noen flere spørsmål 🤔 Vi tar tilbakemeldingen din med oss videre, slik at andre ikke får samme opplevelse.
Anonym K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Både gammel og ny app er helt elendige, ja den nye er appen fungerer dårligere enn den første versjonen. Strømfaktura sendes ofte ut for sent, og firmaet kan ikke nås på telefon.

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:41
Hei. Veldig kjedelig at du opplever oss slik. Vi ønsker kun det beste for våre kunder, og har full tro på at dette også er noe vi vil få til. Vi er klar over at appen ikke er fullstendig, og jobber med den hver dag.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
"Lynrask på chat"

Kundebehandlerne var utrolig raske med respons og sakshåndtering. Kan enkelt si at de vet hva de driver med :)

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:31
Hei Omar. Tusen takk for tilbakemeldingen! Det er akkurat en slik opplevelse vi ønsker at våre kunder skal ha 🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Holder hva de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd. Bare de nå også får på plass alle funksjoner i appen sin så blir jeg kjempefornøyd.

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:29
Hei Ellen. Takk for tilbakemeldingen 🤩 Akkurat en slik opplevelse vi vil at våre kunder skal ha. Når det gjelder appen gleder vi oss til du får testet ut ny funksjonalitet, tror det vil falle i smak ⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Konkurransedyktig avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt oppstartsproblemer, appen er tidvis nede, vanskelig å få tak i kundeservice da de ikke kan kontaktes på telefon. Støtter Motkraft pga visjonen deres og konkurranse dyktige priser.

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:26
Hei Lisbeth. Takk for tilbakemeldingen. Vi ønsker å være lette å få tak i, og vi har en telefonlinje til vurdering. Gøy å høre at du støtter visjonen vår 🤩
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God pris - dårlig app"

God pris på strøm men elendig app. Nå har jeg ventet tålmodig på oppdateringer svært lenge - tålmodigheten tar snart slut!!!

Svar fra Motkraft
16.09.2022 09:21
Hei Hanne. Vi jobber så godt vi kan med å få appen 100% ferdig. Vi setter stor pris på tålmodigheten og håper du blir med oss helt i mål ⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Appen virker ikke og jeg kan ikke se mine fakturaer. Smartlading av elbil venter jeg også på."
1 syns denne omtalen er nyttig

Appen virker ikke og jeg kan ikke se mine fakturaer. Smartlading av elbil venter jeg også på. Vurderer sterkt å bytte selskap til noen som har kommet lengre i utviklingen av appen sin. Har henvendt meg veldig mange ganger, men de sier bare at det er rett rundt hjørnet.

Svar fra Motkraft
08.09.2022 08:24
Hei Rune. Beklager så mye for at appen har tatt lenger tid enn først planlagt.. Vi jobber virkelig for å få den ferdig og håper du blir med oss helt til mål.
Eldbjørg N
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Evaluering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Synes det har gått litt for lang tid før Motkraft har fått siden sin helt oversiktlig. Savner å kunne se fakturaen inne på siden. Klarte ikke å logge inn nå for en stund siden, prøvde gjentatte ganger, fikk beskjed om å kontakte kundeservice, noe som ikke var mulig! Så nå har vi valgt å gå over til tibber, etter å ha fått flere anbefalinger fra folk som er kunde der.

Svar fra Motkraft
08.09.2022 08:21
Hei Eldbjørg. Det er kjedelig å høre at du opplever oss slik. Vi ønsker at alle våre kunder enkelt skal få den hjelpen de trenger og kunne dra nytte av appen vår.. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre! ⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Appen krasjer dersom du trykker på faktura!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har omtrent samme pris som alle de andre strømselskapene, men det er dårlig at det ikke er mulig å følge med på strømforbruket sitt gjennom appen.

Svar fra Motkraft
29.08.2022 15:53
Hei. Du skal kunne se både strømforbruk og pris i appen 🤔 Dersom du ikke får opp dette, ta gjerne kontakt med vår kundeservice. Legg ved skjermbilde og hvilken telefon du benytter.
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Bernt O. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna"

Jeg orket ikke styret med appen som aldri virket og byttet til Tibber. Men fikk for noen dager siden en faktura på kr.246 som skulle vært betalt i mai. Hvis jeg ikke betalte så gikk fakturaen til inkasso. Enda jeg hadde Avtalegiro med Motkraft.

Svar fra Motkraft
29.08.2022 15:52
Hei Bernt. Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss... 😞
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Useriøst strømselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Motkraft har ingen telefon og ingen kundebehandler. Har nå skiftet strømselskap men har dessverre 16 dagers oppsigelse. Fra den dagen jeg gikk over til et annet strømselskap virket ikke appen til Motkraft lenger. Veldig useriøst!!

Svar fra Motkraft
29.08.2022 15:50
Hei. Vi har et team som sitter å svarer på alle kundehenvendelser både via mail og på chat mellom 09.00-16.00 alle hverdager. Vi har ingen oppsigelsestid, og har dermed vanskeligheter med å skjønne hvor du har disse 16 dagene fra 🤔 Dette hørtes rart ut..
Sveinung
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Har fokus alle andre steder enn å levere et strømprodukt"

Forferdelig styr å få appen (ver 2.0.0) til å kjøre på iPhone, hver eneste gang, så jeg kan ikke sjekke verken forbruk eller når på døgnet jeg bør kjøre vaskemaskinen. Det er heller ingenting å finne om man logger inn på motkraft.no Problemet har vart lenge, og det virker som om alt fokus er på andre områder enn strøm. Gir de ut måneden å komme med en app som faktisk virker og som kun handler om strøm.

Svar fra Motkraft
29.08.2022 15:45
Hei Sveinung. Supert om du kan ta kontakt med vår kundeservice angående dette. Legg gjerne med skjermbilder eller feilkoder, slik at vi effektivt kan se hvor utfordringen ligger.
Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Den nye appen er helt ubrukelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Er som flere andre på vei bort fra Motkraft. Var så fornøyd til å begynne med, etter de endret appen har ingenting fungert... Dritt lei av å måtte slette og reinstallere appen for å muligens komme inn..... Var ikke super fornøyd med kundeservice heller, det er vanskelig å få tak i dem.

Svar fra Motkraft
25.08.2022 09:10
Hei Marianne! Det er veldig beklagelig at enkelte kunder har hatt utfordringer med appen! Vi har hatt noe tekniske utfordringer de siste dagene, men nå ser det ut til at problemet skal være løst. Prøv å oppdater appen⚡️
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Potensialet er der, men når skal det komme frem?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Appen fungerer ikke lenger. Jeg må avinstallere hele tiden for og få oversikt over strømmen. Skulle ønske jeg kunne fått en oversikt over mitt forbruk og hva som bruker mest strøm... Skal jo helst vært så billig og effektivt som mulig dette her? Tidligere fakturaer har enda ikke dukket opp. Så langt er det eneste bra med appen at du har en viss oversikt over strømmen, så lenge du gidder å avinstallere om og om igjen. Vurderer nå og prøve Tibber istedenfor selv om de er 19 kr dyrere enn Motkraft.

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:31
Hei. Vi ønsker at våre kunder skal spare mest mulig, og for å få til dette er det klart at de må ha en oversikt over eget forbruk. Vi beklager så mye for utfordringene enkelte brukere har hatt med appen. Nå skal problemet være løst, og du finner en ny oppdatering i Play Store. Oppdater appen og du slipper å måtte avinstallere/installere appen før bruk ⚡️
Ehlimana A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uansvarlig av Motkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde motkraft som strømleverandør i gamle leiligheten min, meldte flytting og ønsket å beholde motkraft i den nye leiligheten også. Fikk bekreftelse på at de har fått oppsigelse på gamle leilighet og at de starter med å overta i den nye om ca 14 dager. Jeg dro på ferie en måned etter det og opplevde at min datter som kom for å vanne blomster mens jeg var på ferie, kom i min leilighet som luktet forferdelig på grunn av at det ikke var strøm i leiligheten og kjøleskap og fryseren har tynet og all mat ødelagt og luktet helt forferdelig. Måtte ringe til glitre for å få strøm igjen og ble økonomisk belastet for det. De sa at strømselskapet burde melde om flytting og overtagelse. Strøm skal ikke bare blitt borte uten at vi får varsel om det. Hvordan kunne dette skje?

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:25
Hei Ehlimana A. Dette var kjedelig å høre. Det stemmer som du sier at strømmen ikke skal slås av uten at beboer får beskjed fra netteier. Når en kunde flytter ut av et målepunkt melder vi flytting på adressen og starter opp en ny avtale på ny adresse ⚡️
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Går i svart annenhver gang, må installere på nytt og på nytt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Åpner appendiks, får opp første bilde; helt svart side m logo, trykker over alt ingenting skjer, siden funker ikke, så avinstallere, installerer på nytt, legger inn kode, kommer inn,samme skjer igjen. I løpet av 2 måneder har appendiks fungert 3 ganger (!!!!) Har ingen problemer med andre av mine 43 appendiks...

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:21
Hei Torkil. Vi har hatt noen utfordringer med enkelte brukere, men skal nå ha funnet og rettet feilen. Det ligger en ny oppdatering i Play Store. Prøv å oppdater appen og gjerne gi vår kundeservice en tilbakemelding om du fortsatt ikke får appen til å virke ⚡️
Torill D. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Appen fra hæl..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Appen henger. Tidligere fakturaer kommer fortsatt ikke opp. Appen ligner mer på en salgsannonse enn ett hjelpemiddel for strømforbruk/pris. Angrer på bytte til motkraft og søker andre leverandører..

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:19
Hei Torill. Det er leit å høre at du opplever oss slik. Vi ønsker å tilby en app våre kunder kan dra nytte av for å spare penger. Vi tar med oss din tilbakemelding videre. Takk ⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Stort sett fornøy"

Veldig fornøyd med pris men appen fungerer dårlig/ ikke i det hele tatt

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:14
Hei Even. Supert å høre at du er fornøyd med prisen! Appen skal nå være fikset. Dersom du fortsatt har noen utfordringer, ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg ⚡️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Savner en app som fungerer."
2 syns denne omtalen er nyttig

Litt mangelfull opplysning på faktura,står ingenting om hvor mye i strømstøtte.

Svar fra Motkraft
25.08.2022 08:13
Hei Irene. Strømstøtten ser du på fakturaen din for nettleie 🤗
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det er umlulig uten telefonisk kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det må etableres en telefonisk kundeservice....

Svar fra Motkraft
18.08.2022 08:28
Hei. Takk for tilbakemeldingen. Vi har telefonlinje til vurdering ⚡️
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Null hjelp fra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg meldte flytting skriftlig til motkraft, men fikk fortsatt faktura for måneden etter flytting. Så ble det ordnet. MEN de ga ikke beskjed til nettleie selskapet, så de fortsatte å fakturere meg. Ble da en kasteball. Tatt kontakt med motkraft om dette da Elvia mener de må ordne opp. Null svar verken på mail etter chatt funksjon på deres sider. Rett og slett utrolig dårlig, eller rettere sagt fraværende kundeservice!

Svar fra Motkraft
18.08.2022 08:27
Hei Mona. Det er leit å høre at du opplever oss slik. Vi jobber for å svare alle våre kunder og dette er helt motsatt av det vi ønsker. Vi tar tilbakemeldingen til oss⚡️
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt, ingen oversikt, flere fakturaer"

Dyrere enn andre rimelige strømavtaler. En ikke fungerende app og derfor ingen oversikt over strømpris underveis og heller ikke faktura. Vanskelig å få tak i kundeservice. De samlet ikke strømbruk og nettleie på samme faktura, som gjorde at vi gikk glipp av fratrekk i strømstøtte. Vi gikk for en annen strømleverandør etter bare en mnd.

Svar fra Motkraft
18.08.2022 08:24
Hei Maren. Det er leit å høre at du opplever oss slik. Dette er helt motsatt av det vi ønsker, og vi har stor tro på at vi tilbyr en god avtale til våre kunder. Din tilbakemelding om app og kundeservice tar vi med oss videre, for å sikre at andre ikke får tilsvarende opplevelse. Strømstøtten får du fra nettselskapet om du har samfakturering eller ikke⚡️
Monika G. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mine erfaringer med Motkraft er utmerket :) Motkraft gjør det aller beste ut av den grusomme strøm-situasjonen som er nå. At de har andre tjenester gjør dem ennå bedre! Jeg er superfornøyd

Svar fra Motkraft
18.08.2022 08:17
Hei Monika. Takk for en super tilbakemelding🤩 Vi gleder oss til vi kommer skikkelig i gang med andre tjenester så våre kunder kan spare enda mer⚡️
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR