Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig missfornøyd!

Omtale av  Mona A

Jeg inngikk strømavtale og ble lovt et fast beløp hver mnd. Plutselig gikk jeg opp 300 kr i mnd, uten noen som helst varsel om dette. Når jeg ringte og spurte, forsto de ingenting av at jeg ikke har fått varsel. Jeg sa om NorgesEnergi og fikk plutselig en restsaldo på over 4000 kr. Svært missfornøyd kunde!!!

Svar fra NorgesEnergi
29.12.2019 21:34

Hei Mona! Det er veldig leit å høre at du er missfornøyd med oss. Det stemmer at vi tilbyr betalingsløsningen Strømkonto hvor du kan betale et fast anbefalt beløp hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeret.. Vi regner ut ditt anbefalte månedbeløp utifra ditt forventet årlige strømkostnad og deler den på 12. Dersom vi ser at dine årlige strømkostnader endrer seg så kommer vi til å regne ut et nytt anbefalt beløp, men dette skal du alltid bli varslet om. Dersom du ikke er blitt varslet så hadde det vært veldig fint om du kontakter oss på tlf 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi undersøke det nærmere. Mvh Kate, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Bjørn

Kunderådgiver hev på røret da jeg forklarte han om mitt problem og han ikke hørte ikke etter jeg sa "du hører jo ikke etter hva jeg sier" satte han meg bare over til køen igjen. Så då må jeg vente en ny time før de ringer opp igjen. Kommer til å si opp avtalen me dem. Bare rot.

Svar fra NorgesEnergi
29.12.2019 21:33

Hei Bjørn. Dette er ikke selvfølgelig ikke greit. Våre kundebehandlere skal lytte og være behjelpelig på telefon. Det er veldig leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse. Det er dessverre vanskelig å si hva som kan ha skjedd under samtalen og jeg håper du fikk hjelp når du kom i kontakt med oss igjen. Hvis ikke så vennligst ta kontakt med oss på epost [email protected]. Mvh Kate, NorgesEnergi

Rådyr strøm

Omtale av  Terje

Fikk første regning i dag. Aldri hatt så høy regning og jeg bor alene i et hus. Bruker ikke mye strøm og føler meg lurt. Hadde mye biligere strøm før da jeg delte hus med samboer. Vurderer allerede å bytte. Regning på 3200 på en mnd. Trodde dem var billig.

Svar fra NorgesEnergi
29.12.2019 21:32

Hei Terje! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Som lavprisaktør så er vi blant de rimeligste på markedet. Jeg syns derfor det er rart at du opplever høyere strømregning dersom du nå har et lavere forbruk. Veldig greit om du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi sjekke din faktura og at du står på den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Lever på svindel

Omtale av  Kjetil

Garantert billig strøm, blant de 10 laveste prisene etc... Hvordan kan dette gå galt? En kWh er en kWh, det er vel ikke mulig å sno seg unna den? Vel, det er det faktisk. Når man bytter til NorgesEnergi blir man automatisk "gitt" et abonnement på "sparepakken", Norges mest unyttige forsikring. Den legger til 49 kr per måned på din faktura som du sannsynligvis ikke la merke til. Om du ikke husker "sparepakken" er det fordi de aldri spurte deg om å anskaffe den, de bare satte deg opp uten å spørre.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2019 12:50

Hei Kjetil. Det er leit å lese at du tenker at NorgesEnergi svindler sine kunder, det er heldigvis ikke slik vi driver vår forretning. Sparepakken skal bli informert om når du bestiller strøm, i velkomste-posten/brevet og på alle fakturaene vi sender til kunden. Hvis dette ikke ble informert om i ditt tilfelle er det veldig bra om du sender oss en e-post til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg. Mvh Mari, NorgesEnergi

Bra service, jeg er en veldig fornøyd kunde hos Norges Energi!

Omtale av  Gj

Jeg synes Norges Energi har alltid hyggelig folk som svar på telefon og prisen er best for meg. Har vært hos Norges energi i over 10 år.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2019 12:50

Hei! Så utrolig hyggelig at du har tatt deg tid til å legge igjen en kommentar:) Vi i NorgesEnergi ønsker deg en riktig God Jul og et Godt Nytt År :D Med vennlig hilsen Mari, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Feil informasjon fra selger Elkjøp

Omtale av  Bård

Skulle kjøpe pc på Elkjøp. Selger Elkjøp presenterte "godt tilbud" iform av bytte av strømleverandør til NorgesEngergi. Vil gi en rabatt 1000 kr under Black Week. De fortalte meg at det kun var 6 mnd bindingstid. Takket derfor ja til å prøve. Fikk vite etterpå fra min strømleverandør at bindingstid var hele 9 mnd og at prisen for strøm totalsett ble høyere enn det jeg hadde tidligere. Styr unna NorgesEnergi når selger av deres strømavtalen er Elkjøp.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2019 10:34

Hei Bård. Det er veldig leit å lese at selger har feilinformert deg om lengden på bindingstiden. Dette skal fremkomme tydelig når man signerer på avtalen, men selger skal selvsagt gi korrekt informasjon muntlig ut mot potensielle kunder! Avtalen man inngår på Elkjøp er et godt tilbud, men om du ønsker å endre avtalen din til en annen kan vi selvsagt gjøre det. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (38 10 00 80) eller e-post ([email protected]) hvis det er ønskelig. På den måten beholder du rabatten på 1000 kr:) Mvh Mari, NorgesEnergi

Ikke la dere lure av selger hos Elkjøp til å bytte til norgesenergi

Omtale av  Olav S

Jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon og selgeren på elkjøp sa at hvis jeg byttet til Norgesenergi ville jeg få billigere strøm enn jeg hadde hos Tibber og i tillegg 1000 kr rabatt på mobiltelefonen. Det viste seg å bare være løgn fordi når jeg kom hjem sammenlignet jeg prisene. Tibber var 39 kr per måned og 2.06 kr påslag. Norgesenergi var 39 kr per måned plus 49 kr per måned og 5.99 kr påslag. Tibber har også smart lading av elbil som gir 20% sparing i pris ved lading. Langt høyere pris altså og med bindingstid på 9 måneder ville prisen bli høyere selv med rabatten på 1000 kr tatt i betraktning. Jeg byttet derfor tilbake til Tibber. Jeg forklarte min erfaring og situasjonen til norgesenergi på chat men de var ikke villig til å gå bort fra 1000 kr i bruddgebyr. Det som høres for godt ut til å være sant er det, de tjener i dette tilfelle mere enn det de taper på denne 1000 kr "rabatten" så ikke la dere lure. Siden de ikke en gang ville gå bort fra de 1000 kr bruddgebyr når selgeren i elkjøp hadde løyet om pris så hadde jeg ikke annet valg enn å skrive en tilbakemelding på bytt.no for å advare andre.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2019 10:34

Hei Olav S. Det er utrolig leit at selgeren på Elkjøp har gitt deg en garanti på billigere strømavtale enn det du allerede hadde hos tidligere strømleverandør. Vi kan endre avtalen og fjerne Sparepakken (49 kr) hvis det er ønskelig, på den måten beholder du rabatten på 1000 kr. Hvis du likevel ønsker å bytte tilbake til tidligere strømleverandør må rabatten på 1000 kr tilbakebetales i form av et bruddgebyr. Send oss en e-post til [email protected] hvis dette er ønskelig. Mvh Mari, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR