Helgeland Kraft Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
God mobilapp og enkle å ha med å gjøre når man tar kontakt. Kort ventetid i telefonkø
Solid leverandør som produserer vannkraft selv. Har ny app som er helt topp. Ingen ting å utsette på Helgeland Kraft.
Jeg valgte Helgeland Kraft for noen år siden, primært fordi de ikke plager oss med irriterende reklamer og at de hadde grei pris. Brukergrensesnittet på hjemmesiden er veldig bra og gir god oversikt over time-til-time-forbruk osv. De få gangene jeg har ringt dem har jeg fått god og hyggelig hjelp. Ser ingen grunn til å bytte.
Hei Dag, Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med kundeopplevelsen hos oss - det setter vi stor pris på å høre 😊 Vi ønsker deg en riktig god sommer videre! Hilsen Ingrid
Ble kontaktet i forbindelsen med en forespørsel om avtale til ny bolig. Ble ring opp av selger, som gav meg i utgangspunktet en god avtale, men da måtte jeg si ja på stående fot. Dette var jeg ikke interessert i. Ble deretter ringt opp av en ny selger, et par dager etterpå. Like pågående, jeg avviste de høflige med at jeg hadde opprettet avtale, og vil komme tilbake til nytt tilbud når jeg var klar for det. Deretter ringer selger fra første gang to uker etter, og er påståelig om at de ikke har ringt, og lett anklagende at jeg gjør feil i forhold til strømavtaler. Av prinsipp liker jeg ikke en sånn tilnærming, og vil derfor ikke komme til å handle hos Helgeland kraft på en god stund. Å få potensielle kunder til å følge seg både dum og passelig irritert etterhvert, er et dårlig utgangspunkt!
Hei Siw, Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi ønsker på ingen måte at våre selgere skal opptre på denne måten, og tar slike tilbakemeldinger veldig alvorlig. Om du har mulighet, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller på e-post til [email protected], da vi gjerne skulle hatt mer informasjon om hendelsen, slik at vi kan finne ut av hvem du har vært i kontakt med og ta det opp med selger direkte. Vi har naturligvis full forståelse for at du ikke ønsker å bli kunde hos oss etter en slik opplevelse, men skulle du forandre mening i fremtiden, ta gjerne kontakt med oss og spør etter Ingrid, så kan vi se på å gi deg en kompensasjon for den dårlige opplevelsen 😊 Vi beklager igjen, og ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Ingrid
Helgeland kraft holder seg ikke til avtalen som er inngått. Som ny kunde skulle jeg få 500 kw gratis i april 2023. Det har jeg ikke fått. De sier at det er "en feil i systemet". Vel - ikke til troende. En kan ikke ha tillit til en slik kraftleverandør.
Hei Jao, Vi beklager på det sterkeste dersom en systemfeil har ført til at du ikke fikk rabatten som inngikk i din avtale hos oss. Vi ønsker veldig gjerne å få rettet opp i dette, slik at du får det du er lovet, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller [email protected], dersom du ikke allerede har gjort det 😊 Hilsen Ingrid
Oversiktlig å bra. Ingen skjulte kostnader. Fakturaen kommer ikke fram på «Min side « og av
Alltid hjelpsomme og hyggelige kunde veiledere. Anbefaler
Hei Kaj, Så godt å høre at du har hatt gode opplevelser med våre kunderådgivere! God kundeservice er kjempeviktig for oss, så vi setter stor pris på slike positive tilbakemeldinger 😊 Ønsker deg en riktig fin sommer videre! Hilsen Ingrid
Det å vite at kraftleverandøren er eid av kommunene i distriktet og at eventuelle overskudd kommer lokalsamfunnet og ikke en postkasse i et skatteparadis tilgode, betyr like mye som prisen for meg. I det store og hele er det for mye børs og for lite regulering av markedet.
Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.
I would strongly not recommend this company to anyone. The expirence i had was really bad. they commited to offer discount and when time come to said it will be applicate after 6 months. I dont know what was the reason but the are not loyal with customers.
Hi Irfan, Thank you for your feedback. We're very sorry to hear that you found the experience with us so unsatisfactory. It should be clearly stated in the written offer you received and accepted when you made your order with us, that the discount of 500 kWh is withdrawn after you've been with us for three months. If you make a deal with another supplyer and leave us within those three months, you will unfortunately not receive the discount, or see it withdrawn on your invoice. We're sorry if that was no sufficiently clear to you when you accepted the offer. Wishing you a very nice day. Best regards, Ingrid
Helgeland Kraft AS hadde høvelig rimelige priser før, men det er ikke så rimelig nå. Jeg fikk SMS om at vi skulle få kuttet utgifter i vinterhalvåret, men det ble visst ikke noe av... De sender enkelte kunder regninger som er over ett år gamle, og unnskylder seg med at det var ei regning utestående. Hvordan i allverden kan det ha seg?? Jeg skulle ønske at Helgeland Kraft AS kunne være flinkere å informere kunder om prisendringer og om disse skjulte utgifter. Skulle ønske at de også hadde ryddet litt opp i systemet sitt for å unngå misforståelser og rot. Her har de seg selv å takke. Kanskje færre kunder hadde byttet dem ut.
Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.
Hei Mads, Takk for dine tilbakemeldinger! Vi beklager dersom du fikk feil informasjon angående gjennomfakturering med ditt nettselskap da du tegnet avtale med oss. Vi jobber med å få til gjennomfakturering med flere nettselskap, slik at man skal kunne få strøm og nettleie (og dermed også strømstøtte) på samme faktura i fremtiden. Vi kan gledelig annonsere at vi nå har annonsert en ny app som erstatter appen du tidligere hadde så dårlig erfaring med, så forhåpentligvis vil opplevelsen med denne være bedre 😊 Vi beklager sent svar, og ønsker deg en riktig fin dag videre. Hilsen Ingrid
Helgeland kraft sendte oss en samlet regning for mange måneder nesten ett år etter forbruket.De ga oss lang tid på og betale men med de prisene som har vært nå, så klarer man jo ikke delbetale over tretti tusen!!!??! Det er krise, hadde vi vært kunde et annet sted, hadde vi jo ikke vært i denne situasjonen,da hadde vi fått regning hver måned, og vi hadde betalt hver måned og ferdig med det. Ser at mange kunder har opplevd det samme, så dette er ikke bare en glipp!
Sender ut feil faktura å feil beløp. Krever tusenvis for strøm i bolig som ikke har hatt strøm på. I Norge er det tydeligvis lov å ta urettmessig penger fra folk så lenge man er strømselskap.
Hold deg vekk fra variable avtaler som spiser opp den strømstøtten du får og som gjør store innhugg i husholdningsbudsjettet. Vurder spotpris avtaler alternativt når din fastprisavtale løper ut, om du har slik avtale. Be om full informasjon på priser før du velger Helgelandskraft. Sjekk gjerne "Veiledning om skjerpet opplysningsplikt for strømleverandører" Prisopplysningsforskriften ble endret fra 1. november 2022. Les kapittel 6 om endringene.
Alltid førsteklasses behandling. Har nå 32,9 øre pr. kilowattime. Forrige avtale var 45 øre pr. kWh. Var og er godt fornøyd med avtalene. Regner at nettleie og øvrige avgifter kommer i tillegg. Vil ikke bytte avtale. Vennlig Hilsen Knut O.