Alltid hjelpsomme og hyggelige kunde veiledere. Anbefaler
Det å vite at kraftleverandøren er eid av kommunene i distriktet og at eventuelle overskudd kommer lokalsamfunnet og ikke en postkasse i et skatteparadis tilgode, betyr like mye som prisen for meg. I det store og hele er det for mye børs og for lite regulering av markedet.
Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.
I would strongly not recommend this company to anyone. The expirence i had was really bad. they commited to offer discount and when time come to said it will be applicate after 6 months. I dont know what was the reason but the are not loyal with customers.
Helgeland Kraft AS hadde høvelig rimelige priser før, men det er ikke så rimelig nå. Jeg fikk SMS om at vi skulle få kuttet utgifter i vinterhalvåret, men det ble visst ikke noe av... De sender enkelte kunder regninger som er over ett år gamle, og unnskylder seg med at det var ei regning utestående. Hvordan i allverden kan det ha seg?? Jeg skulle ønske at Helgeland Kraft AS kunne være flinkere å informere kunder om prisendringer og om disse skjulte utgifter. Skulle ønske at de også hadde ryddet litt opp i systemet sitt for å unngå misforståelser og rot. Her har de seg selv å takke. Kanskje færre kunder hadde byttet dem ut.
Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.
Helgeland kraft sendte oss en samlet regning for mange måneder nesten ett år etter forbruket.De ga oss lang tid på og betale men med de prisene som har vært nå, så klarer man jo ikke delbetale over tretti tusen!!!??! Det er krise, hadde vi vært kunde et annet sted, hadde vi jo ikke vært i denne situasjonen,da hadde vi fått regning hver måned, og vi hadde betalt hver måned og ferdig med det. Ser at mange kunder har opplevd det samme, så dette er ikke bare en glipp!
Sender ut feil faktura å feil beløp. Krever tusenvis for strøm i bolig som ikke har hatt strøm på. I Norge er det tydeligvis lov å ta urettmessig penger fra folk så lenge man er strømselskap.
Hold deg vekk fra variable avtaler som spiser opp den strømstøtten du får og som gjør store innhugg i husholdningsbudsjettet. Vurder spotpris avtaler alternativt når din fastprisavtale løper ut, om du har slik avtale. Be om full informasjon på priser før du velger Helgelandskraft. Sjekk gjerne "Veiledning om skjerpet opplysningsplikt for strømleverandører" Prisopplysningsforskriften ble endret fra 1. november 2022. Les kapittel 6 om endringene.
Alltid førsteklasses behandling. Har nå 32,9 øre pr. kilowattime. Forrige avtale var 45 øre pr. kWh. Var og er godt fornøyd med avtalene. Regner at nettleie og øvrige avgifter kommer i tillegg. Vil ikke bytte avtale. Vennlig Hilsen Knut O.
I juni d.å. ble det git tilbud på fastpris, (30 øre i 3 år) uten at jeg fikk tilbud om det. Jeg kjente ikke til det. Hvilken plattform de brukte kjenner jeg ikke til. Fikk høre det av noen naboer nå i november. Jeg har vært kunde i 47 år (1975), og har vært veldig godt fornøyd intil nå. Skuffet nå. Det gjelder å ta vare på sine kunder. Etter en undersøkelse på Bytt.no ender dere på en 24.plass i prisplassering.
Ett mere useriøst selskap skal man lete lenge etter, når de presterer å stenge strømmen i leiligheten min i slutten av november med minusgrader i luften uten å i det heletatt gi meg en form for forvarsel så føler jeg meg ekstremt lite verdt i deres øyne. De har herved mistet all min tillit, hadde jeg hatt muligheten ville de blitt totalt boikottet.
Veldig lett avlesersystem med app og god kontroll på kilowattbruk og pris. Er fornøyd med strømtilbudet fra Helgeland kraft.
Her må jeg rett og slett si meg meget fornøyd. Fikk spotpris via strøm.no med rabatt på 500 kWh, uten bindingstid. Ble møtt av hyggelig kundeservice og ryddig avtaleinngåelse. Anbefales.
Uoversiktlig applikasjon. De tar påslag på kilowatt time. Uhørt!
Helgeland Kraft er et lokalt strømselskap som er eiet av de fleste kommunene på Helgeland. Selskapet har vært med helt fra tidlig i forrige århundre, på å bygge ut strømmen i regionen, og er dermed et naturlig valg for oss som bor her. HK er neppe blant landets billigste strømselskap, men jeg tror det ligger rimelig godt an prismessig. Selv har jeg en strømavtale som heter Webspot og ved div. undersøkelser så er dette en billig og god avtale, - faktisk blant de beste. Videre så håper jeg at HK aldri vil la seg lure/overtale til å ødelegge vår vakre natur ved å bygge vindmøller.
Mottar inkasso på inkasso som stammer fra år tilbake, renter i tusen, på regninger dem aldri har sendt ut (?) Har vært i dialog med hk ørten ganger, dem lover å rydde opp med kredinor for jeg nekter å bet renter på noe dem ikke har sendt regning på, men dem holder ikke ord. jeg har vært kunde oss hk i sikkert 20 år og fått noen uforutsette overraskelser oppigjennom årene som kommer fra rot i systemet. kollegaer på jobb forteller hårreisende historier om inkassokrav på over 100.000,-, regninger som forfalt 8 år tilbake (!?) foreldelsesfrist er 3 år, så er det helt hårreisende at dem prøver seg. Det er hyggelige mennesker man treffer på kundeservice i HK, men jeg føler meg utrygg og tør derav ikke være kunde lengere. takk for meg!
Helgeland kraft leverer det de skal, har en grei app for forbruk og har opplegg for å ha flere anlegg på regningen på en oversiktlig måte.
Etter gjetatte forsøk på å tegne ny avtale (har hatt fastpris på 54 øre) er Helgeland Kraft ikke interessert i å svare på forespørsel.
God service,opprettholder avtaler,meget fornøyd. Super god pris,enkelt og forholde seg til samt att.
1 år etter skifte til Tibbere, pga rot med regninger, dobbelt fakturering, feil fakturering ,manglende faktura , skit kundeservice, lovede feil rettinger som ikke er blitt gjort, feil reg inkasso på feil beløp reg hos kredinor, som nå et år etter oppsigelse kommer igjen som spøkelse med trusler .og ringe helvet begynner igjen, må sitte i timer med å prøve få dem til å rette opp feilene. Ender vel i at jeg må politianmelde dem for svindel. STYR UNNA. TIBBER ANBEFALES, mine regninger falt til femtedelen etter skifte, og null problemer.
Styr unna! Mer tull rundt fakturaer har jeg nesten ikke opplevd. Det som trekker opp til to stjerner, er at kundeservice er hyggelige å snakke med, og lett å få tak i. Oppsettet som viser hva du betaler for er elendig, ingen spesifiseringer om forbruk bl.a. det står enkelt og greit "Forbruk: Strøm. Totalsum xxx kr". De gangene de ikke har med øreavrundingsjusteringer for alle de 5 siste fakturaene i tillegg da. Der de uten å ha det i kronologisk rekkefølge, først setter opp alle beløpene du har betalt i minus, og så kommer alle beløpene, da med ørejusteringen i pluss, i tillegg til den betalingen du faktisk skal gjøre for innerverende fakturamånde "mars-500 +mars502 +april400". Og hvis du er sikkelig heldig så får du ikke faktura på tre måneder, for så og måtte betale for tre måneder samtidig. Og hvis du tror du er ferdig med dem etter å ha byttet selskap, så tro om igjen. For etter 5-6 måneder får du plutselig ny faktura fra dem fordi de oppdager at det har blitt noe tull med faktureringene deres (sjokk, med så godt oppsett som de har på fakturaene sine..) og de har oppdaget at du har blitt trukket noe ekstra rabatt på en faktura på høsten, som egentlig allerede var trukket på våren. Kort oppsummert, styr unna for din egen del..
Selskapet virker ikke å ha noe kontroll. Sender ikke regninger. Må selv purre dem opp. Lager avtale, og betaler ned. De sender likevel uoppdaterte regninger via Kredinor. Må ringe begge selskaper hver måned, og forklare at jeg er ajour. Dokumenterer at alt er betalt, likevel fortsetter rotet. Ligg unna dette selskapet.
Det at Helgeland Kraft i det hele tatt tilbyr en strømavtale til sine kunder som Forbrukerrådet fraråder både fordi den er overpriset og uoversiktlig er mer enn nok til at jeg gir karakteren dårlig. Som kunde over tid burde HK ha tilbydt meg andre avtaler som hadde vært mer gunstig for meg enn å la meg leve uvitende med en strømavtale som til nå har belastet meg 8-9000 kroner mer i året enn jeg ellers kunne ha fått.
Selgere fra dette selskapet feilinformerer om påslag (gjelder espot avtalen), og de oppgir priser til forbrukere uten mva. Dette er ikke særlig bra som forbruker å få greie på etter at avtale er inngått.