Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Helgeland Kraft Strøm
3.1
64 verifiserte omtaler

Helgeland Kraft Strøm omtaler og erfaringer

Positiv trend

Helgeland Kraft Strøm opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
64 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#39
Middels
Helgeland Kraft Strøm er rangert
#39 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler Helgeland Kraft Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 64 omtaler om Helgeland Kraft Strøm

FILTRER OMTALER
18
11
5
8
22
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Helgeland Kraft Strøm?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Alf

Er veldig fornøyd med den service og hjelp jeg har fått av hyggelige medarbeidere i Helgeland kraft.

Påslag

Omtale av  Arne V

For stort påslag på strøm.Ønsker lavere pris.og ikke så mye tåkelegging av regner.

Seriøs aktør

Omtale av  Polly

God fastpris avtale, ingen ekstra påslag, ryddig info

Greit nok

Omtale av  Stus

Greit nok, men ikke alltid lavest pris. God kundebehandling og støtter lokalsamfunnet.

Trivelige og kundeorientert

Omtale av  Bjørn

God mobilapp og enkle å ha med å gjøre når man tar kontakt. Kort ventetid i telefonkø

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
14.12.2023 15:20

Hei Bjørn, Så godt å høre at du er fornøyd! Både med appen og vår kundeservice. Det blir vi veldig glad for å høre 😊 Vi ønsker deg en riktig god jul! 🎄🌟 Hilsen Ingrid

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Tommy

Solid leverandør som produserer vannkraft selv. Har ny app som er helt topp. Ingen ting å utsette på Helgeland Kraft.

Enkelt, greit og reklamefritt

Omtale av  Dag

Jeg valgte Helgeland Kraft for noen år siden, primært fordi de ikke plager oss med irriterende reklamer og at de hadde grei pris. Brukergrensesnittet på hjemmesiden er veldig bra og gir god oversikt over time-til-time-forbruk osv. De få gangene jeg har ringt dem har jeg fått god og hyggelig hjelp. Ser ingen grunn til å bytte.

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:10

Hei Dag, Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med kundeopplevelsen hos oss - det setter vi stor pris på å høre 😊 Vi ønsker deg en riktig god sommer videre! Hilsen Ingrid

For pågående salg uten påfølgende avtale/dokumentasjon

Omtale av  Siw A

Ble kontaktet i forbindelsen med en forespørsel om avtale til ny bolig. Ble ring opp av selger, som gav meg i utgangspunktet en god avtale, men da måtte jeg si ja på stående fot. Dette var jeg ikke interessert i. Ble deretter ringt opp av en ny selger, et par dager etterpå. Like pågående, jeg avviste de høflige med at jeg hadde opprettet avtale, og vil komme tilbake til nytt tilbud når jeg var klar for det. Deretter ringer selger fra første gang to uker etter, og er påståelig om at de ikke har ringt, og lett anklagende at jeg gjør feil i forhold til strømavtaler. Av prinsipp liker jeg ikke en sånn tilnærming, og vil derfor ikke komme til å handle hos Helgeland kraft på en god stund. Å få potensielle kunder til å følge seg både dum og passelig irritert etterhvert, er et dårlig utgangspunkt!

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:21

Hei Siw, Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi ønsker på ingen måte at våre selgere skal opptre på denne måten, og tar slike tilbakemeldinger veldig alvorlig. Om du har mulighet, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller på e-post til [email protected], da vi gjerne skulle hatt mer informasjon om hendelsen, slik at vi kan finne ut av hvem du har vært i kontakt med og ta det opp med selger direkte. Vi har naturligvis full forståelse for at du ikke ønsker å bli kunde hos oss etter en slik opplevelse, men skulle du forandre mening i fremtiden, ta gjerne kontakt med oss og spør etter Ingrid, så kan vi se på å gi deg en kompensasjon for den dårlige opplevelsen 😊 Vi beklager igjen, og ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Ingrid

Avtalebrudd

Omtale av  Jao

Helgeland kraft holder seg ikke til avtalen som er inngått. Som ny kunde skulle jeg få 500 kw gratis i april 2023. Det har jeg ikke fått. De sier at det er "en feil i systemet". Vel - ikke til troende. En kan ikke ha tillit til en slik kraftleverandør.

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:20

Hei Jao, Vi beklager på det sterkeste dersom en systemfeil har ført til at du ikke fikk rabatten som inngikk i din avtale hos oss. Vi ønsker veldig gjerne å få rettet opp i dette, slik at du får det du er lovet, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller [email protected], dersom du ikke allerede har gjort det 😊 Hilsen Ingrid

Holder det de lover

Omtale av  Jorunn S

Oversiktlig å bra. Ingen skjulte kostnader. Fakturaen kommer ikke fram på «Min side « og av

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Hyggelig kundeservice

Omtale av  Kaj R. W

Alltid hjelpsomme og hyggelige kunde veiledere. Anbefaler

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:23

Hei Kaj, Så godt å høre at du har hatt gode opplevelser med våre kunderådgivere! God kundeservice er kjempeviktig for oss, så vi setter stor pris på slike positive tilbakemeldinger 😊 Ønsker deg en riktig fin sommer videre! Hilsen Ingrid

Solid leverandør

Omtale av  Gudmund M

Det å vite at kraftleverandøren er eid av kommunene i distriktet og at eventuelle overskudd kommer lokalsamfunnet og ikke en postkasse i et skatteparadis tilgode, betyr like mye som prisen for meg. I det store og hele er det for mye børs og for lite regulering av markedet.

Useriøs aktør med mafiose rutiner.

Omtale av  Arnfinn S

Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.

Pathetic to deliver commitments

Omtale av  Irfan K

I would strongly not recommend this company to anyone. The expirence i had was really bad. they commited to offer discount and when time come to said it will be applicate after 6 months. I dont know what was the reason but the are not loyal with customers.

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:42

Hi Irfan, Thank you for your feedback. We're very sorry to hear that you found the experience with us so unsatisfactory. It should be clearly stated in the written offer you received and accepted when you made your order with us, that the discount of 500 kWh is withdrawn after you've been with us for three months. If you make a deal with another supplyer and leave us within those three months, you will unfortunately not receive the discount, or see it withdrawn on your invoice. We're sorry if that was no sufficiently clear to you when you accepted the offer. Wishing you a very nice day. Best regards, Ingrid

Bra før, men ganske dyrt mtp nettleie-pris

Omtale av  Charlotte D

Helgeland Kraft AS hadde høvelig rimelige priser før, men det er ikke så rimelig nå. Jeg fikk SMS om at vi skulle få kuttet utgifter i vinterhalvåret, men det ble visst ikke noe av... De sender enkelte kunder regninger som er over ett år gamle, og unnskylder seg med at det var ei regning utestående. Hvordan i allverden kan det ha seg?? Jeg skulle ønske at Helgeland Kraft AS kunne være flinkere å informere kunder om prisendringer og om disse skjulte utgifter. Skulle ønske at de også hadde ryddet litt opp i systemet sitt for å unngå misforståelser og rot. Her har de seg selv å takke. Kanskje færre kunder hadde byttet dem ut.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna

Omtale av  Mads

Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.

Svar fra Helgeland Kraft Strøm
31.07.2023 13:59

Hei Mads, Takk for dine tilbakemeldinger! Vi beklager dersom du fikk feil informasjon angående gjennomfakturering med ditt nettselskap da du tegnet avtale med oss. Vi jobber med å få til gjennomfakturering med flere nettselskap, slik at man skal kunne få strøm og nettleie (og dermed også strømstøtte) på samme faktura i fremtiden. Vi kan gledelig annonsere at vi nå har annonsert en ny app som erstatter appen du tidligere hadde så dårlig erfaring med, så forhåpentligvis vil opplevelsen med denne være bedre 😊 Vi beklager sent svar, og ønsker deg en riktig fin dag videre. Hilsen Ingrid

Forrige
Side 1 av 4

Helgeland Kraft Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR