Meny

Helgeland Kraft omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Helgeland Kraft
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
96
av 100 innen
strømselskap
38%
anbefaler
Helgeland Kraft
Filtrer omtaler
7
7
2
7
11
Sorter omtaler etter
Viser av 34 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Helgeland Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel, inkasso, manglende fakt osv."

1 år etter skifte til Tibbere, pga rot med regninger, dobbelt fakturering, feil fakturering ,manglende faktura , skit kundeservice, lovede feil rettinger som ikke er blitt gjort, feil reg inkasso på feil beløp reg hos kredinor, som nå et år etter oppsigelse kommer igjen som spøkelse med trusler .og ringe helvet begynner igjen, må sitte i timer med å prøve få dem til å rette opp feilene. Ender vel i at jeg må politianmelde dem for svindel. STYR UNNA. TIBBER ANBEFALES, mine regninger falt til femtedelen etter skifte, og null problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundeservice er hyggelige, men sjeldent hatt så mye tull rundt faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Mer tull rundt fakturaer har jeg nesten ikke opplevd. Det som trekker opp til to stjerner, er at kundeservice er hyggelige å snakke med, og lett å få tak i. Oppsettet som viser hva du betaler for er elendig, ingen spesifiseringer om forbruk bl.a. det står enkelt og greit "Forbruk: Strøm. Totalsum xxx kr". De gangene de ikke har med øreavrundingsjusteringer for alle de 5 siste fakturaene i tillegg da. Der de uten å ha det i kronologisk rekkefølge, først setter opp alle beløpene du har betalt i minus, og så kommer alle beløpene, da med ørejusteringen i pluss, i tillegg til den betalingen du faktisk skal gjøre for innerverende fakturamånde "mars-500 +mars502 +april400". Og hvis du er sikkelig heldig så får du ikke faktura på tre måneder, for så og måtte betale for tre måneder samtidig. Og hvis du tror du er ferdig med dem etter å ha byttet selskap, så tro om igjen. For etter 5-6 måneder får du plutselig ny faktura fra dem fordi de oppdager at det har blitt noe tull med faktureringene deres (sjokk, med så godt oppsett som de har på fakturaene sine..) og de har oppdaget at du har blitt trukket noe ekstra rabatt på en faktura på høsten, som egentlig allerede var trukket på våren. Kort oppsummert, styr unna for din egen del..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot med regninger"

Selskapet virker ikke å ha noe kontroll. Sender ikke regninger. Må selv purre dem opp. Lager avtale, og betaler ned. De sender likevel uoppdaterte regninger via Kredinor. Må ringe begge selskaper hver måned, og forklare at jeg er ajour. Dokumenterer at alt er betalt, likevel fortsetter rotet. Ligg unna dette selskapet.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Ola A. P. L. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Oppleves som å bli lurt"

Det at Helgeland Kraft i det hele tatt tilbyr en strømavtale til sine kunder som Forbrukerrådet fraråder både fordi den er overpriset og uoversiktlig er mer enn nok til at jeg gir karakteren dårlig. Som kunde over tid burde HK ha tilbydt meg andre avtaler som hadde vært mer gunstig for meg enn å la meg leve uvitende med en strømavtale som til nå har belastet meg 8-9000 kroner mer i året enn jeg ellers kunne ha fått.

Kundetilfredshet
"Selgere med mangel på kompetanse"

Selgere fra dette selskapet feilinformerer om påslag (gjelder espot avtalen), og de oppgir priser til forbrukere uten mva. Dette er ikke særlig bra som forbruker å få greie på etter at avtale er inngått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super fornøyd"

Jeg ble oppringt av Helgeland kraft, og fikk en kjempe god strøm avtale. Er så fornøyd med avtalen. Svært god service og oppfølging, kan virkelig anbefale dette selskapet. Det beste firma jeg har brukt på strøm avtale.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
""100% fornybar strøm" = Tull"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde 100% fornybar strøm avtalen, når den bikket 70øre byttet jeg til spot. Men når jeg fikk faktura for desember så har de beregnet hele forbruket for 70 øre kwt... Noe som skurrer når jeg hadde 50 øre kwt i en periode i desember..... 100% fornybar strøm der de reklamerer for at du får "ren strøm" og ikke fra kull osv. Det er bare tull da de produserer kraften lokalt og inn i strømnettet til byen. Og prøver å lure deg over på "ren kraft" noe alle allerede har uansett leverandør. Hvordan kan de tilby en sånn avtale som er fysisk umulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ærlig avtale uten fast månedsbeløp og klart tillegg per kWh"

Grei app for å se forbruk og pris. Kunne hatt sum per tidsenhet (dag, mnd, år)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, men brukbar service."

Dyr kraft, og lite råd å få om forbedring av kraftavtalen. Oppfølging av tekniske problemer har delvis vært bra. Installasjonen av "smart måler" fungerte riktignok dårlig. Burde i det minste gitt kompensasjon for jeg selv må melde inn målerstanden.

Helgelending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uprofesjonelt på grensen til svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet nylig inn i nytt hus og bestilte da strøm hos Tibber. Tidligere eier hadde nok Helgeland Kraft (HK). Første dag i nytt hus fikk jeg beskjed om at HK hadde opprettet strømavtale på meg. Jeg ringte og sa at dette var feil. De beklaget feilen og slettet avtalen. En uke senere får jeg melding om at det IGJEN er opprettet en avtale med HK. Jeg ser da at Helgeland Kraft, uten at jeg har bedt om det eller bestilt strømavtale hos dem, har kansellert strømavtalen hos strømleverandøren vår (Tibber). Utrolig dårlig og det virker som de forsøker å svindle til seg kunder på uredelig vis. Ekstremt misfornøyd. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Bra pris"

Prisen er ok, sett bort fra nord pool sine priser. Litt misfornøyd med oversikt på forbruk, og dagens/timens strømpris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Webspot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Heilt greit selskap, billig strøm første mnd så steig den veldig, så skifter npok snart vil eg tro. Skal gi dei en sjanse til. 1 mnd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"De går over hodene på folk."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg visste ikke hvilken strømavtale jeg hadde, og da hadde de byttet avtale uten at jeg visste det. Det er skremmende hvor dyr nettleia er. Uansett hvor billig strømmen er har man den evinnelige nettleia og andre gebyrer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig, men ikke billigst"

Espot er en god timeprisavtale med lavt påslag (7øre/kWh). Ingen fastpris i tillegg. Garanti om ren vannkraft kan velges, men det gir ekstra påslag på drøyt 35kr./mnd. Oversiktlig og god faktura. Krever efaktura, men det er bare en fordel, etter min mening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God strømavtale"

Bra med avtaler, men dårlig hjemmeside for å følge med, Rette opp hjemmesiden så mener e at mange kunder blir mer fornøyde. kan bli betre å svare på mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrest"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bygde nylig 5 småkraftverk i Tosbotn, men er av de dyreste i området. Ble byttet ut med andre billigere og bedre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Helt kurrant"

Helt kurrant strømavtale, god kundeservice og fin app

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og på grensen til svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å komme igjennom på telefon. De har fakturert meg dobbel månedspris i 6 måneder uten at jeg var klar over det. Måtte ringe å si i fra da jeg plutselig oppdaget det. Den siste regningen jeg fikk var det bare en månedspris, så her har noen oppdaget feilen uten å tilbakebetale meg for de tidligere månedene. Svindel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mine erfaringer med HK"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i 30 år har jeg fått nok. Kundeservice er noe som ikke eksisterer. De ringer ikke tilbake når det blir lovet. Regningene har vært et eneste rot i 8 måneder. Ikke får kunder informasjon jeg mener de burde få. Og ingen tar ansvar, ifra øverste ledelse og nedover i rekkene. Kundekontoret har selv sagt at de skulle sende beskjed videre ,og jeg har ønsket kontakt men ingen i selskapet har sett verdien med å ta kontakt med meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ødelegger for mange vassdrag !"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyre på strøm, mange strømbrudd siste årene. Har gått kraftig ned på refusjonsordningen i forbindelse med strømbrudd .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Velsig ryddig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke si noe ant enn at eg har vært fornøyd å eneste grunnen eg bytte selskap er pga prisen. Ellers har selskapet hyggelig kundeservice å oversiktlig faktura

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"DÅRLIG KUNDEBEHANDLING - STYR UNNA!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos HK i mange år, men nå ser det ut til at de har mistet kontrollen helt! Det skal vel ikke være nødvendig for kundene å purre på strømregningen i månedsvis?? Etter deling av selskapet i slutten av 2020 sluttet Helgeland Kraft Strøm å sende ut regninger. Jeg har purret x-antall ganger, og hver gang lovet de at faktura ville bli sendt om noen få dager. Nå kom faktura for bolighuset for desember 2020 til mai 2021, og den var ikke liten. Fortsatt venter jeg på strømregninga for hytta for de siste 6 måneder. Jeg tipper at den regninga også blir stor! Null informasjon fra selskapet! STYR UNNA!!! Takk for meg!

Charlotte D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, dårlig kommunikasjon og høy pris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var fornøyd med Helgeland Kraft før, men nå er det mye elendighet. Jeg prøvde å registrere meg på den nye kundekontoen som Helgeland Kraft laget, uten suksess. Jeg prøvde å sende dem email to ganger og fikk igjen mail hvorpå det stod "Email kunne ikke sendes". Hvorfor har et kraftselskap en mailadresse som ikke funker? Hvorfor plages kunder med å registrering eller innlogging på den nye "Mine sider", selv om de bruker rett mailadresse og sånt noe? Hvorfor fikk jeg tilsendt mail med kode som ikke funker? Og attpåtil i fra en emailadresse, som nå ser ut til å være en adresse for nettsvindel/nettfisking/phishing. Helgeland kraft ville aldri brukt noe alá følgende emailadresse: "[email protected]". Dette er jo et selskap som tydeligvis driver veldig useriøs business... Helgeland kraft bør virkelig gjøre noe for å forbedre og styrke nettsidene sine og sikkerheta vedrørende kundeopplysninger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"En gjeng med løgnere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har enda ikke fått strømregningen. Og jeg gikk til dem i desember. Har sagt opp avtalen og gikk over til fortum igjen. Der får jeg ihvertfall strømregningen hver mnd. Ønsker du stabilitet så hold dere langt unna helgeland kraft

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Solid selskap"

Prisen er for høy, derfor bytter jeg. Ikke noe feil :-)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR