Nordax Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sender meg brev flere ganger i året med tilbud om lån, i over 10år har dette pågatt nå. Jeg har aldri kontaktet disse eller vært kunde hos de, og sikkert kastet over 15kg med papir nå, ringt de flere ganger og spurt om de kan slutte å sende meg brev som uansett bare går i søpla, jada sier de, også fortsetter de bare å sende brev. Sykt lite miljøvennlig, og gjør at jeg bare tenker "Uansett hvor hardt jeg skulle trengt et lån her i livet, kommer jeg hvertfall aldri til å søke om dette via disse folka her"
Helt forferdelig og lureri. Dere har ødelagt alt. Snakker en ting mens dere gjøre/svare andre ting. Helt umulig å forstår dere..... anbefaler ikke....
Har du andre alternativer til finansiering enn Nordax Bank, så benytt heller disse!
Godkjent, men egentlig ikke godkjent. Selger sier at alt er godkjent og klart og pengene på konto innen 3dager. Men så kommer det plutselig melding om at det ikke er det. At det kreves masse dokumentasjon. Ønsker også dokumentasjon som ikke er klart. Telefonterror av selger og bank. Etter at du har brukt mye tid på dette over lang tid så får du en fin melding. Ikke godkjent uten forklaring. Saken slettet og du kan ikke spør eller gi tilbakemelding.... Fordi Minesider ikke finnes mer.
Om du benytter en annen bank som tilbyr avdragsfrihet mnd, så får du avdragsfrihet. Hos Nordax, betyr dette at man fremdeles mottar purringer, telefoner flere ganger om dagen, fra flere nr, og spørsmål om når man har tenkt å betale det beløpet inn. De kommuniserer ikke internt, og det er heller ikke mulig å innhente noen form for forståelse hos noen som jobber der. På Mine Sider er det null informasjon, du kan ikke engang finne nedbetalingsplanen din. Det heter at i nøden så spiser selv Fanden fluer", men her hadde nok han valgt å heller sulte ihjel enn å ha noe mer med Nordax å gjøre!
Styr unna denne banken for enhver pris. Anonyme kundebehandlere og avdelinger. Ingen har oversikt, ingen vil ta ansvar hvis noe er galt som feks i en juridisk bedragerisak selv om Økokrim er involvert. Aggressive og truende på telefon og nekter å gå i dialog, nekter å svare skriftlig hvis man ber om det, selv om man sender utallige mailer eller brev til dem pr post. Ingen i banken vil følge juridiske retningslinjer og om man bestrider krav så oversender de det til inkasso uten å gi tilbakemeldinger. Å bli involvert på en eller annen måte med denne banken, enten frivillig eller ufrivillig som feks ved en svindel/bedrageri, er ett komplett mareritt. Denne banken skulle vært gransket.
De var bra i starten, ca 15 år siden med bra rente. Dog dårlig innsyn da de ikke hadde nettbank. Helt uten å vite det har det ført mine penger over på en konto med mye dårligere betingelser. Veldig misfornøyd
Prøvde og få hjelp til og betale inn en sum og bli ferdig med lånet som jeg har betalt i 5år på. Dette var de ikke intresert i. Var snakk om 15000. Jævla dritt bank, hjelpe en person i en vanskelig situasjon var helt uaktuelt. Og kalde at de har god kundeservice er helt jævlig.
Har benyttet Nordax over flere år, og dette fullstendig problemfritt. Da jeg selv måtte registrere ny forhåndsbestemt konto for uttak fra sparekonto ble det litt kluss. Men kundeservice ringte og så til at jeg ble fulgt opp og ingen feil skulle oppleves. Har benyttet Nordax som innskudskonto, og har her et betydelig beløp i 7 siffer størrelse. Men renter på innskudd kunne ha vært høyere! Har derfor måtte opprettet 2 andre høyrentekonto i annen bank i tillegg, som gir bedre renter på mine innskudd på million beløp på hver konto. Rente justeringer går også for tregt hos nordax, mine andre banker justerer mine renter langt fortere, skjerpings! Alt i alt er jeg godt fornøyd, og takker alle som tar forbrukslån o.lg slik at jeg tjener mere:)
Sendte inn søknad om refinansiering, fikk raskt svar, det var noe tull med nettsiden deres, men vi tok kontakt, og ventet kanskje i ca 15. minutter. Dette fordi det var stor pågang. Vi fikk pengene inn på kontoen samme dagen vi fikk beskjed om at de var blitt utbetalt! So far, so good!
De hevder at de utbetaler vanligvis etter 1-2 dager, men på arbeidsdag 5 begynner man å lure på hva slags selskap man har rotet seg bort i- og epost svarer de ikke heller.
Ser ikke ut til at man har navn og personnummer forbundet med innskuddskonto, penge tilsendt fra annen bank, forsvant i 6 uker ,uten forklaring, end at de nokk lå i felleskasse, selv med vedlegg fra avsender ,fannt man ikke pengene ,leste åpenbart heller ikke vedlegget i Mailen ( frustrerende)
Jeg har et betydelig innskudd i Nordax bank som jeg for 3 uker siden har bedt om å få overført til en annen bank. Dette kunnes ikke la seg gjøre i nettbanken deres. Jeg måtte fylle ut et papirskjema og sende det inn gjennom nettbanken. Først kunne de ikke overføre til min brukskonto, så måtte jeg fylle ut et nytt skjema der jeg oppga en ny konto som de etter hva de sa kunne benyttes til overføringen. Dette måtte også skrives ut på papir og sendes via deres nettsted. Nå har jeg ventet på pengene i 3uker og de svarer meg ikke engang når jeg henvender meg til dem via nettstedet. På mail får jeg et automatisk svar om at de ikke kan svare på epost på grunn av bankens taushetsplikt.. Jeg burde egentlig aldri benyttet meg av denne useriøse banken da jeg hadde en dårlig opplevelse for noen år siden. Da steg rentene og likeså Nordax sine innskuddsrenter. Det var bare det at det gjaldt ikke den kontoen jeg hadde. Jeg måtte nemlig opprette en ny konto i Nordax og overføre pengene til denne for å få den beste renten. Alt dette måtte selvsagt gjøres på papirformularer og sendes i posten! Nei, styr unna dette useriøse fortaket!!
Refinansierte for en tid tilbake noen smålån til Nordax. Alt virket greit til og begynne med, og jeg betaler alltid på riktig forfallsdato samt noe ekstra hver måned. Passet på å få tiselndt nedbetalingsplan ved gjevne mellomrom, jeg hadde redusert nedbetalingstiden med ca 6 mnd pga innbetalingene. Så plutselig ved melding om renteøkning så ser jeg at månedsummen på lånet er redusert. Tar da kontakt å får greie på at de har økt lånetiden til opprinnelig avtale. Jeg protesterer på dette og har flere innspill mot behandlingen men får bare beskjed om at de ikke har mer å tilføye i saken og anser saken som avsluttet. Kan dette være lovlig? Min økonomiske situasjon tilsier at jeg greit kan nedbetale mer enn det regningen pålyder. De truer jo alltid med hvitvaskingsloven osv. På sidene står at om man innbetaler under 3 ganger månedsum så skal lånetiden reduseres, noe jeg har gjort. Men nå har de altså økt den igjen og satt ned månedsummen uansett. Må man virkelig engasjere advokat for å få orden på dette. Har heldigvis alle betalingsplaner og tidligere innbetalinger utskrevet på papir. Ved omlegging til nytt bank system så er alle tidligere dokumenter forsvunnet. De produserer jo betalingsproblemer også for folk som betaler regningene sine. Kan ikke anbefale noen å låne penger her. De tjener godt med penger på dette lureriet
Uansett hvor mye du skal betale og uansett hva som står i nedbetalingsplanen blir beløpet samme hver måned. Jeg lurer på om noen klarte å nedbetale forbrukslån
Rask utbetaling av lånet og fikk senere satt ned renten til et meget godt nivå sammenlignet med andre banker. Veldig god og behagelig kundeservice. Gir deg opptil 3 betalingsfrie måneder i året som er greit å benytte seg av hvis man får ekstra utgifter en eller flere måneder. Og de gir deg den beste renten du kan få på sparing. Det eneste minuset jeg kan nevne er at de krever dokumentasjon på hvor pengene kommer fra når du skal innfri lån. Men det er jo enkelt å få gjort uansett. Anbefales.