Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice og leveringstid.

Omtale av  Sebastian

For det første, levering tiden er sykt lang. Det tar ca. 15 dager for å få kortet (Sparebank 1 tar sånn 6 dager). For det andre skulle eg bestille noe på nettet. Som en 13-åring må jeg bruke SMS til sikker netthandel. Og ikke BankID. Eg måtte ringe banken for å få ein engangskode. Eg ringte, ventet i 15 min. Og kundeservice sa: foreldrene dine må ringe. Mor satt rett ved siden av meg, men kom ingen vei videre. Dagen etterpå ringte mor til dem, men da visste dem ingenting. 30 min bortkastet tid på danskebank. Dem sa at dei skulle ringe oss kl. 16:00, men dei ringte oss aldri. Viss dem skulle klare de må jeg sikkert vente 15 dager for å få engangskoden i posten😡ELENDIG.

Elendig kundebehandling

Omtale av  Nina

Fungerer greit når du klarer deg selv, men trenger du hjelp er det umulig å få tak i kundebehandlere/rådgivere. Jeg har prøvd å få hjelp både pr telefon, møtt opp i lokalet, hvor jeg ble avvist med at de kun mottok kunder etter avtalt tid. Prøver så å booke tid i nettbanken for å slippe å vente i timer på svar i telefonen, der må jeg svare på hva jeg ønsker hjelp med, men mitt behov er ikke listet opp der, så jeg kan ikke gå videre med bookingen. Prøver så chatten, men får beskjed at dette kunne han ikke hjelpe med og henviser meg igjen til telefonen. De ønsker forslag til forbedringer står det på nettsiden deres, klage eller forslag, men når jeg nå leser all denne dårlig omtalen om kundebehandling de har fått både her og på andre sider , kan de ikke mene mye med det. Mangt kan sies. Aldri mer Danskebank for min del!!!

Norges sämsta bank!

Omtale av  Mariam O

Danske banken (Norge) är den sämsta banken någonsin!! Några anledningar: - dålig kundservice - det tar otroligt lång tid att få snacka med någon, och de bollar med dig hit och dit. - fördomsfullheten är helt otrolig! - det tar lång tid att behandla låne-ansöker etc The list goes on and on! Alllldrig mer!!!!! Jag byter tillbaka till Handelsbanken!

Ekstremt dårlig nettbank, helt ok forøvrig

Omtale av  Anne

Danske Bank har dessverre den dårligste nettbanken på det norske markedet, og det virker ikke som om de har tenkt til å forbedre den med det første heller, jeg har nå vært kunde der i flere år og nettbanken er fortsatt like dårlig. Det er uoversiktlig manøvrering i nettbanken og tungvinte løsninger, føles som man går 10 år tilbake i tid. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde der, er pga gode vilkår på boliglånet.

Svært dårlig kundeservice, elendig nettbank og dårlig mobilapp

Omtale av  Nils

Vi har fått god rente på boliglån, og har fått god hjelp av en svært profesjonell og hyggelig kunderådgiver som det er ingenting å utsette på. Danske Bank har gitt oss et lån vi er svært fornøyde med. Dette er det eneste positive å si om denne banken, som henger igjen i år 2000 på veldig mange områder. Jeg nevner noen: - Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, vi måtte følge opp alle steg i prosessen selv, og følte oss nesten glemt i prosessen. Umulig å få snakke direkte med bankkontakt, man må først kontakte kundeservice som deretter stiller spørsmål man har, til kunderådgiver, hvorpå kundeservice deretter formidler svaret han gir, tilbake til oss. Svært kronglete og tidskrevende! Synd, da de som jobber der er koselige, men tydeligvis alt for lavt bemannet. - ELENDIG nettbank. Ubegripelig og direkte pinlig at en så stor bank ikke har oppdatert designet på sin nettbank siden tidlig 2000-tallet - dette er ingen overdrivelse. Mangler sentrale tjenester, hvilket medfører at man må kontakte banken for svært mye. Vanskelig å navigere, blir logget ut etter 5 minutter inaktivitet, hvilket er totalt unødvendig.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Synd det ikke går an og gi 0 stjerner

Omtale av  Erik

Det er synd at slike banker som Danske bank for lov til å drive virksomhet i Norge. Eneste bank i Norge som ikke betaler ut underkurs på fastrente lånet uten noe som helst info om dette på forhånd. Håpløs mobilbank løsning. Skjulte gebyrer overalt og aksje handel gebyr opptil 10 X prisen av andre banker i tillegg må man betale gebyr for å få lov til å ha en aksjekonto. Helt håpløst. Kundeservice er totalt fraværende.

Søppelbank

Omtale av  Anders

Utdatert nettbank, utrolig trege på å svare på private meldinger i nettbank, enda tregere til å legge inn bestillinger man gjør der. Man kan ikke endre trekk på boliglån selv. Bestilte nettopp nytt kredittkort over telefon, men det kom aldri i posten. Ringte og fikk til svar at det aldri hadde blitt produsert, men at det skulle produseres og sendes med ekspress dagen etter. Ringer dagen etter for å bekrefte, men kortet er fortsatt i produksjon og ikke sendt. Spør om de kan sende det med post over natt, men det er umulig. Mottar nå kortet lenge etter at jeg har dratt til utlandet.

Banken som ikke vil ha nye kunder

Omtale av  Teknamedlem

Etter at jeg ble igjen i den gamle Teknabanken, tenkte jeg å bytte til Danske Bank som har ett godt tilbud på lån til medlemmer. Forsøkte å kontakte de på chat (ingen respons), stod over 20 min. i kø på kundeservice og fikk beskjed om å søke om lån først. Gjorde dette og legitimerte oss med BankID. Fikk SMS om at vi ikke var legitimert. Legitimerte oss på nytt med BankID, fikk samme SMS og at de etter 3 dager droppet søknaden. Forsøkte å gi beskjed om at noe er feil med løsningen, men ingen respons. De ringer heller ikke eller tar kontakt med de som ønsker å bli nye kunder. Nå har jeg gitt opp og blir hos Gjensidige Bank (Nordea Direct) som hvertfall svarer på henvendelser og også satte ned renten min for å matche Danske Bank.

Elendig nettside og lange ventetider

Omtale av  M

Vi har boliglån hos Danske Bank, og einaste grunnen til at vi har det er fordi vi får veldig god rente grunna Tekna-avtale. Dei har ei forferdeleg lite brukarvenleg og veldig lite intuitiv nettside, appen manglar mange funksjonar andre mobilbankar har og verkar gamaldags. Alt i alt ein veldig dårleg opplevelse.

Lang ventetid hos kundeservice

Omtale av  Rune

Svært lang tid for å komme gjennom på telefon. Ikke mulig å endre kredittramme verken på nettside eller pr telefon. Trengte skriftlig henvendelse og kunne ta opp til 48t. Kunne tro henvendelsen blei sendt med båt til Danmark.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Dårlig kundeservice

Omtale av  Rune

det verktøyet 2 uker for en enkel finansieringsbevis. Jeg fikk inkompetente unnskyldninger.

Gode fordeler for medlemmer av Akademikerne

Omtale av  Akademikeren

Jeg er absolutt fornøyd med Danske Bank og de fordelene man får som medlem av Akademikerne. Har ingenting å utsette.

Vil de ikke ha kunder?

Omtale av  Erik

Det her er den mest horrible kundeinteraksjonen jeg har hatt. Jeg er Tekna-medlem, og skulle søke om lån. Det er et litt spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene, så jeg trenger å snakke med en kundebehandler. Etter en halvlunken samtale på både telefon og chat, forsøkte jeg i tre omganger å logge inn på den automatiske søknadssiden (brukte over tre timer). Kontaktet kundeservice to ganger, men det var til slutt Sbankens kundeservice som hjalp meg inn (i konkurrentens bank. BankID-relatert). Fylte ut søknad. To uker etterpå får jeg en e-post med teksten "Det ser ut til at det har oppstått en teknisk feil ved innsending av lånesøknad, og vi kan dessverre ikke se hva du søker om. Send på nytt, så tar vi kontakt." Jeg sender inn på nytt, og får et automatisk avslag på lånesøknaden (som forventet, jeg har et spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene). Banken tar ikke kontakt, så jeg ringer etter et par dager, og etter 20 minutter i kø får jeg snakke med en hyggelig kundebehandler... i ca. fem minutter før samtalen blir brutt. Jeg regner med at de ringer opp igjen, og joda, etter ett minutt ringer det. "Hei, dette er en automatisk spørreundersøkelse. Vi lurer på hvor fornøyd du er med vår forrige samtale." Kundebehandleren har ikke ringt tilbake. Og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Den Danske Bank har kostet meg altfor mange kalorier som det er. Nå skal jeg snakke med Tekna, og be de vurdere å skifte samarbeidspartner, for etter både egen erfaring, og det jeg kan lese fra andre her, er ikke dette en bank de burde assosiere navnet sitt med.

Amatøraktig, foreldet, talentløst, forferdelig, grusom tåkeheim.

Omtale av  Stgrot

Umulig å betale regninger, endre beløp på overførsler, ingen oversikt, tåpelige svar hos kundeservice, håpløst amatøraktig og foreldet layout. Eks.: Ønsker jeg å betale ned ekstra på huslån, må overføre penger til min gamle bank, for så å overføre tilbake til Danske Bank som en overførsel. Jeg må også overføre penger til min gamle bank for å betale regninger, da det er umulig å få utført denne tjenesten hos Danske Bank! Total mangel på oversikt over lån, innbetalinger etc. Danske Bank er den verste banken som finnes, men rentebetingelsene som medlem av Akademikerne er ok.

Arroganse og dårlig kundebehandling

Omtale av  Hasan

Jeg hadde både privatkonto og bedriftskonto i Danske bank med meget bra årlig omsetning. I forbindelse med internett kjøp og tvunget av korona tider ble mitt kredittkort svindlet for et ikke ubetydelig beløp. Jeg kontaktet banken med en gang og fikk beskjed om å ikke bekymre meg da dette gikk på reklamasjon. Til min store overraskelse fikk jeg avslag på reklamasjonen da bankens "svindeljeger" som så ut til å være nettopp ferdig meg gymnaset bestemte seg for at dette ikke var svindel. Etter at jeg klaget til finnansklagenemnda kom bankens advokat på banen og brukte mange timer og dokumenter for å beviser at jeg løy. Saken ble ikke løst i nemnda og ble sendt finnansklagenemnda bank som til slutt ikke kunne bestemme, men kunne ikke gi medhold til Danske bank og jeg fikk pengene mine tilbake etter 6 mndr. I mellomtiden byttet jeg bank til din bank og sparte kr. 10000 I året på boliglån. Opplevelsen av å bli svindlet var en ting, men arrogansen jeg opplevde fra Danske bank og det å ikke ble trodd etter mange år kundeforhold var mye verre.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Boliglån

Omtale av  Petter

Jeg og min samboer prøvde å ta opp boliglån gjennom akademikerne (Tekna) i Danske Bank. Rådgiver var minimalt hjelpsom og prøvde (følte jeg) å unngå og svare behjelpelig for å få oss ut av prossessen, som forøvrig tok 3 uker med en svartid på epost på rundt 3 dager per mail. Dro til en annen bank hvor rådgiver virket interessert i å få til dette boliglånet, og hele prossessen tok en uke. Horribel kundeservice i Danske Bank. Eneste anbefalningen jeg har å komme med er at akademikerne forhandler med en annen bank

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR