yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Elendig kunde service. Prøver å nå dem på tlf., nytter ikke. Skriver inn. Får ikke svar. Må skaffe ny ID Brikke fra annen Bank. Jeg har nå besluttet å bytte Bank.
Etter at resurs bank kjøpte opp banken, er alt som var bra før blitt dårligere og dårligere, rock bottom er nådd etter at de stopper elementære banktjenester som utenlandsbetaling og bank id, dette kaller jeg å dytte kundene foran seg. Begriper ikke hvorfor de gjør det, direkte selvskading. Etter en time i telefonkø kom jeg gjennom og spurte forsiktig hvorfor? svaret var at det skal bytte banksystem, jeg spurte hva slags banksystem? Men det kunne kundeservice ikke svare på. Bytte prosessen er igang..
Overlater til kunden å betale for ny ID-brikke og gir for kort frist til bytte.
Etter at Resursbank overtok, har Yabank krympet sitt tilbud vesentlig: Tilbyr ikke utenlandsbetaling. Tilbyr ikke BankID (!). Kontaktskjema for kredittkort fungerer ikke, man må sende mail. Der får hver henvendelse et nytt saksnummer så det blir vanskelig å samle saksgangen. Mine mailer besvares først etter flere purringer over 5-10 dager, og det skjer ikke noe i saken som banken erkjenner er deres feil, men som de ikke har løst etter over 3 måneder. Har dessverre ikke noe vesentlig positivt som veier opp for ulempene.
Betaling til utlandet er opphørt fra 2019, og kundeservice trenger flere dager for å svare på dette. Å komme i kontakt med kundeservice over telefon er håpløst. - og dersom en er så uheldig å måtte sperre kort så er det samme telefonnummer....
Jeg har et kredittkort hos Ya Bank og har i tillegg også tatt ut en forbrukslån hos de for refinansiering. Valgte de pga lavest rentetilbud på en sammeligningsportal for lån, men hadde jeg vist hvor dårlig opplevelse de tilbyr hadde jeg heller betalt mer renter hos en annen mer seriøs aktør. Elendig grensesnitt på nettbank og app. Utdatert, tungvindt og mangler funksjoner så enkle som å hente ut gamle fakturaer. Du får kun minimumsbeløp opp i nettbanken. Det tror jeg faktisk ikke er lov engang etter nye regler fra finanstilsynet. Refinansieringslån er veldig tungvindt, fremfor å overføre penger til deg for at du da kan nedbetale gjeld med første efaktura vil de ha kid og beløp på hver kreditt som skal refinansieres. Utrolig kjipt, dette skaper masse tull ettersom det tar masse tid å få restbeløp fra alle aktører og da blir nedbetaling feil og du får en ny faktura fra kredittene du har refinansiert på uberegnet renter. Kundeservice er veldig vanskelig å få nådd. Jeg har ventet over 45 minutter i kø på telefon før jeg ga opp. Sender du mail gjennom kontaktform er det heller ikke noe bedre, det tar mange dager før de svarer, om de i det heletatt svarer. Har noen ganger sendt inn henvendelser som har blitt ignorert. De sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang", både på epost og telefon. Det er nå vært "mye pågang" i alle timer i døgnet over flere måneder. Uansett, alt i alt er Ya Bank en av verste bank jeg har vært bort i. Kommer til å kvitte meg med lånet hos de ila noen få dager, nå har jeg hatt nok!
Fungerte helt greit en stund, men nå er det umulig å betale noe som helst på nettbank. Hver gang jeg godkjenner med BankID eller BankID på mobil går det rett tilbake til godkjenningssiden. Har nå godkjent samme betaling 10 ganger uten at det er betalt. Dette har pågått i flere uker.
Yabank stengte min bank-id som jeg har i en annen bank. Kundeservice hos yabank var heller ikke så interessert i å hjelpe med å få åpnet denne igjen. Måtte kontakte banken hvor bank-id er og be dem om å fikse det for meg. DNB sa at yabank har steng bank-id'en min og det er en merknad om at jeg må vise passet mitt før jeg får åpnet denne igjen.. Var innom DNB og viste passet mitt og da ble den åpnet. Yabank har heller ikke god rente. 0,4%.. Holder på å åpne konto en bank som har 1,5% rente på brukskonto... Gidder ikke å tulle med useriøse banker mere..
Rask og ok på rente. Utrolig gode på små skrift. De tilbyr forsikring, noe som er smart, spesielt for Ya bank da forsikringen i sin helhet legges til lånet ditt før du får det utbetalt. Deres nettbank er ikke annet enn tragisk, elendig info og utrolig uoversiktlig. Om du velger forsikring finnes det over hode ingen info om hvor mye du i utgangspunktet har lånt !!!!
Betaler man sine lån fungerer banken helt topp. Kundeservicen har også vært god de årene jeg har hatt med banken å gjøre. Rentene får man opplyst om før lån underskrives så det er lite å mase om.
Min omtale gjelder kun vanlige banktjenester. Har ingen erfaring med forbrukslån. Veldig fornøyd med yA Bank. De har blant markedets høyeste renter både på brukskonto og sparekonto og tilnærmet 0 gebyrer ved bruk av nettbank.Ikke gratis å anskaffe seg bankid-brikke fra denne banken. Banken har dessuten flere bra kredittkort med gode valgfrie månedsrabatter. Et av kortene har bankaxept og "virker" da overalt, også på legekontorer.
Anbefale ikkje. Det verste banken som finnes. Søkte forbrukslån og venter på svar dritt lenge. Umuligt å få kontakt med kundeservice og hvis etter flere dager klarte eg det så fikk ikkje noe svar heller.
Kundeservice er ikke et begrep som eksisterer i denne banken. 0 hjelp å få. På grensen til svindel!
Laaaang ventetid, uten mulighet for at banken ringer meg opp igjen.
Dette er en bank som driver så nær grensen til svindel som mulig. Jeg lånte et større pengebeløp i en kort periode, med tanke om å tilbakebetale så fort jeg fikk ny takst på boligen. Når jeg hadde betalt punktllig i 6 mnd og det sto avdrag på 2500kr hver måned så skylte jeg 12000kr mer en jeg lånte da jeg skulle betale inn??? Grunnen var at jeg etter at jeg fikk lånet utbetalt fikk en tlf med tilbud om forsikring på lånet til kun 350kr pr mnd, dette svarte jeg ja til da det virket fornuftig. Det dem ikke sa var at dem la denne premien oppå lånet i en sum noe som resulterte i mye mere renteutgifter og større lån. Dem kom heller ikke med saldo på hvor mye lån jeg fikk utbetalt eller hvor mye som gjensto hver mnd. Dette er en av de verste bankene jeg har hvert borti og finnes ikke seriøs. HOLD DERE VEKK.
Rask og god kundebehandling. Dette er et trygt valg. Jeg hadde valgt en forsikring på lånet da jeg trodde det var obligatorisk. Kontaktet yaBank og ønsket å fjerne denne. De ordnet opp i dette i løpet av en dag