Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 106 innen
bank
90%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
111
32
11
4
11
Sorter omtaler etter
Viser av 169 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke bytte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk ikke bytte bank som jeg ville, jeg kunne spart ca 1500 i måneden på å fått bytte til bulder bank, jeg har har DNB bank og den har jeg hatt i ca 20 år og ikke hatt noe problemer med betaling. Jeg søkte om ett bra kreditt kort som har en god reise forsikring, og det fikk jeg på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å hatt lokalbanken i hele mitt trettifem-årige liv var tiden inne for å bytte bank. Jeg var lei av å ha en bank som hadde liten eller ingen teknologiske nyvinninger, samt at renta måtte jeg til stadighet mase på for å få satt ned. Byttet til Bulder gikk veldig enkelt og greit, det tok en ukes tid så var lånet flyttet, brukskonto opprettet og Visa-kort i posten. Appen er ikke helt ferdig, men dette var jeg klar over før jeg ble kunde. Ser frem til mer og nye fuknsjoner i appen. Hvis det er et forbedringspotensial her så er det at Bulder mangler mulighet for Apple Pay.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.18
Hei Jørn,

Tusen takk for en fantastisk omtale😎 Raske og enkle løsninger er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Vi vet at mange med deg er lei av å måtte mase på banken for å få satt ned renten, og det er nettopp derfor vi har utviklet boliglånet vårt som skrur seg selv ned i pris etter hvert som belåningsgraden din går ned.

Fremover vil vi fokusere på videre utvikling av ny og spennende funksjonalitet i appen. Blant annet jobber vi med nye konsepter innenfor sparing og visning av pengebruk som vi gleder oss til å vise dere. Apple Pay har vi dessverre ikke umiddelbare planer om per i dag.

Kult at du er med oss🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Surr og rot"

Styr unna, app som ikke fungerer. Satte løpetiden til 25 år. Hadde søkt om 14 år. Kunne ikke forandres. Ønsket oss ikke som kunde, siden kona er utenlands statsborger. Kunne ikke rette opp feil de selv hadde begått. Betaler heller høyere rente for å slippe dette surret. Kan ikke anbefales. De har en lang vei å gå til å få denne appen til å fungere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hurra, endelig ikke jalla jalla mobilapp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om alt går gjennom mobilen, men mobilappen er helt suvern, magisk og utrolig behagelig å bruke. Veldig fancy, du merker med en gang at mobilapp'en er ikke en jalla jalla versjon, som alle fleste bankene tilbyr sine kunder. Jeg kan hele prosessen går automatisk og mer oversiktlig.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.18
Hei Hawar,

Tusen takk for omtalen😎 Bulder-appen er bygget med den nyeste og beste teknologien, så ingen jalla her i gården. Kult å få tilbakemelding på at du liker den.

Om du har forslag eller innspill til hvordan vi kan gjøre opplevelsen din enda bedre, må du gjerne bli med i vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Best boliglånsrente til vanlige kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Bulder Bank da de hadde best rente på min type boliglån. Appen synes jeg i starten var litt «rotete», men har nå blitt utviklet/forbedret og har blitt veldig bra!! BB kan anbefales👍😊

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.17
Hei Line,

Tusen takk for omtalen😊 Kult å høre at du sparte penger på å flytte til oss, og at du liker appen bedre nå. Fremover vil vi slippe enda mer spennende funksjonalitet i appen, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk.

Om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre bankopplevelse for deg, hører vi gjerne fra deg på vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/ 🙌

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Moderne og ungdommelig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nylig flyttet lånet til dem. Merkelig bank.. altså.. dem gjør alt riktig osv.. men alt går via app og sms.. plutselig så endre dem renta.. i mitt favør heldigvis.. men må innrømme at jeg er litt skeptisk og redd.. redd pga dette er helt nytt og en ny måte å få lån på.. lånet basere seg på boligverdi.. dem har radar på boliger så dem følger opp hva boligen er verd for en hver tid.. og renta basere seg også på verdien.. så lenge økonomien er grei i Norge så går det bra for meg.. men får man en boligboble.. og den sprekker.. det er det jeg er redd for.. kommunikasjon mellom kunde og bank er særdeles ungdommelig.. det kan skremme endel eldre kunder.. med Hey! og Yo! osv i sms`ene..Dette er en bank for de som kan gjøre jobben selv! Og jeg digger det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som jeg aldri har opplevd før"

Her kjeder man seg ikke når man prater til kundeservice. Å ha en helt annen vri på hvordan man behandler kunder samt beholde servicen, er sunt og det er bra med forandring noe de andre bankene ikke har som er ganske A4 og rett fram. Slipper å bruke PC-en så mye når denne banken er mere app basert, og vi som er bak tlf og bruker den daglig, så gjør man alt fra en telefon istedenfor.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.17
Hey Mickey,

Tusen takk for strålende omtale! Ekstra kjekt å få gode tilbakemeldinger på de suverene folkene vi har på kundesupport – de er de beste😊

Bulder er bygget for deg som mener at bank passer best i en app, og er klar for å gjøre alt på mobilen. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Kult å ha deg med oss🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Konkurransedyktig lånerente"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Sbanken siden de startet opp, men byttet til Bulder Bank fordi Sbanken ikke lenger er konkurransedyktig på boliglån, særlig når sikkerheten er god (innenfor 50 %). Er Sbanken blitt for trauste og late? Er Bulder den nye Sbanken? Men den barnslige språkbruken kan Bulder med fordel slutte med. De fleste kundene deres er vel ikke i tenårene? 5 stjerner hvis appen blir bedre.

Kundetilfredshet
"God rente, enkel å bytte til, og høy "hello fellow kids"-faktor"
5 syns denne omtalen er nyttig

Lånerenten er som nevnt god, og det er enkelt å bli kunde og flytte et lån fra en annen bank, men mangel på nettbank reduserer seriøsiteten til banken med mange hakk, det gjør også sikkerhetsmekanismene, eller mangel derpå i appen (biometrisk innlogging alene er eneste godkjente måte å logge inn). Appen i seg selv er også ~40% ferdig, så om du er avhengig av å faktisk bruke den etter at lånet er flyttet har du et problem. På et tidspunkt i flytteprosessen ble et dokument oversendt meg, og i mangel på å dokumentmottak i appen ble det gjort med en lenke på SMS til en kvasi-webmail fra 1999 hos Sparebanken Sør-Vest eller hvem det nå er som eier Bulder. Når det er sagt er appen og banken veldig cool og hip, med permanent "dark mode", fjasete meldinger i bakgrunnen mens status oppdateres, flust med emoticons, of alt er signer med "gjengen fra Bulder bank", som om det skal få oss til å glemme at det er gamlinger i dress (eller buksedress) som står bak. :)

Svar fra Bulder Bank
02.07.2020 10.47
Hei Lars

Glad for å høre at du er fornøyd med lånerenten og prosessen med å bli kunde. Mangelen på nettbank er helt bevisst. Vi er en bank-app og bare det. Vi kommer aldri til å bygge en nettbank. Det er frodi vi vil konsentrere all vår innsats i å skape den beste mobilopplevelsen. Det klarer vi ikke om vi samtidig skal drifte en nettbank. Det stemmer at appen fremdeles venter på noen features som vi likevel viser frem med "kommer snart"-skilt. Vi ønsker å vise hva vi lager og inkludere kundene i dette. Slik appen er nå skal du klare å gjøre det aller meste av det du trenger til din bankhverdag. Når det gjelder vårt "Hello fellow kids"-spårk :D så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så nøye på om alt skrives på korrekt "banksk" slik de fleste banker er. Noen liker det, andre ikke. Jeg skjønner at du blir skeptisk når du hører noen fra bank-verdenen snakke om "gjeng". Men når jeg ser utover de som jobber her nå - rundt 25 stykker - med en snittalder tidlig i 30-årene - så er vi en gjeng. Så vi kommer til å fortsette å kalle oss det.

Ha en fin sommer

Eirik, en av gjengen i Bulder Bank ;)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God lånerente, litt uferdig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lånerenten er svært god. Artig låneprosess i nettbanken. Kort åpningstid for kundeservice, kun tilgjengelig på telefon midt på dagen. Nettbanken er litt uferdig, finner ikke nedbetalingsplan for lån. Neppe aktuell som hovedbankforbindelse i dagens løsning.

Camila S
Kundetilfredshet
"Knallrente og artig bank"

LItt uvant grensesnitt i appen, men alt er en vanesak. En morsom og tilsynelatende serviceinnstilt bank.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.16
Hei Camila,

Tusen takk for omtalen😎 Vi satser på at du blir vant til appen vår etter hvert. Vi kommer til å slippe enda flere spennende funksjoner fremover, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk. Kult å ha deg med oss🙌

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Spennende nytt bank konsept."

Byttet til Bulder bank først og fremst pga lav rente på boliglånet. Valget om å bytte ble enkelt ved siste rentenedsettelse da banken jeg hadde favoriserte kundene som hadde over 4 mill i lån med sin beste rente. Bulder bank tenker sikkerhet og ikke mer eller mindre enn f.eks 2 mill. Flott app, men er litt uferdig. Dette er banken helt tydelig på, så den app'en blir sikkert mer komplett etter hvert :-) Savner Apple pay, men har løst det med å ha brukskonto et annet sted. Alt i alt, så vil jeg anbefale Bulder bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"

Bare positive erfaringer så langt. Enkel og grei nettside. Gleder meg til videre utvikling. Tipp topp tommel opp!!

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.16
Hei Andre,

Så fint å høre at du er fornøyd😎 Vi gleder oss også til å slippe enda mer funksjonalitet i appen fremover. Blant annet jobber vi med spennende konsepter innenfor sparing og visning av pengebruk. Kult å ha deg med oss!

Og du, om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre opplevelse for deg, må du gjerne stikke innom vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ny lånekunde"

Raskt og enkelt å bytte til dem. Veldig gode lånebetingelser, kontra Sbanken som tydeligvis ønsker seg ned på DnB sitt nivå. Litt rotete og enkel app, savner flere funksjoner, men det kommer vel etter hvert. Meget godt fornøyd så langt!

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.16
Hei Robin,

Tusen takk for omtalen😊 Raske, enkle løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Appen er stadig under utvikling, og mer funksjonalitet vil komme fortløpende. Vi jobber blant annet nå med spennende konsepter innenfor sparing og visning av pengebruk. Kult å ha deg med oss!

Og du, om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre opplevelse for deg, må du gjerne stikke innom vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/ 🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Godt tilbud, men fryktelig vanskelig å få tak i kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått et meget konkurransedyktig tilbud fra Bulder Bank, men det er for meg litt ugreit å måtte sitte i mesteparten av en time for å få tak i kundeservice for å få svar på spørsmål. Man kan også sende chat, men det tok også så lang tid, at jeg var usikker på om det hadde skjedd en teknisk feil og valgte å ringe isteden.

Torill F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og veldig lett å bruke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det var enkelt å bytte til Bulder Bank. Jeg refinansierte et boliglån, og det gikk som en drøm. En fordel med Bulder er at de tar sikkerhet i to boliger. Minus er at jeg må selv overføre penger fra min "dagligbank" til låneavdragene i Bulder hver måned. Savner at dette kunne bli "hentet" i min bank. Håper dette kommer som en funksjon etterhvert.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.16
Hei Torill,

Tusen takk for omtalen! Vi jobber knallhardt for å levere Norges raskeste og enkleste boliglånsflytt, så det er ekstra kult å få tilbakemelding på at det gikk som en drøm for deg😎

Det stemmer at vi har krav om at låneavdragene må trekkes fra brukskontoen din i Bulder. En løsning kan være at du setter opp en fast betaling fra dagligbanken din til Bulder-kontoen, slik at du slipper å overføre manuelt hver måned. Så satser vi naturligvis på at du etter hvert blir fristet til å bruke Bulder også som dagligbank😉

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Billig Bulderbank bruser blomstrende 🤩"
2 syns denne omtalen er nyttig

Markedets beste rente for uavhengige kunder. App med humor og de ordner ting raskt. Et nytt og friskt tilskudd som er sårt tiltrengt i bankverdenen nå. Rimelig og effektiv administrasjon gjør at de kan være billigere enn de tildels høytprisede gamle bankene.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.15
Hei Knut,

Tusen takk for fin omtale, og ikke minst den strålende allitterasjonen i overskriften🤩💯

Raske, enkle løsninger og lav rente er akkurat det vi ønsker å levere, så det er ekstra gøy å få tilbakemelding på at det fungerer. Vi skal fortsette å jobbe knallhardt for å bruse like blomstrende fremover💐 Kult at du er med oss!

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Annkristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt, raskt og gunstige betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må være et av markedets absolutt beste rentebetingelser! Enkelt å søke om lån og kort behandlingstid. Minus er at det kun er mulig å få annuitetslån, ikke serielån. Et annet minus er at innloggingsmetoden er begrenset til touch eller ansiktsgjenkjenning. Ville vært "totalkunde" hvis det var mulig med bankid på mobil. Tar lang tid å få kontakt med kundeservice (men sånn er det å være ettertraktet!)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og effektiv"

Boliglån med verdivurdering og kredittsjekk gikk uventet enkelt og ganske raskt med god informasjon om alle forsinkelser m.v. Mobil-appen virker noe uferdig spesielt siden det ikke finnes noen normal nettbank som alternativ. Det gir litt usikker følelse mht om alt er gjort/vises riktig, f.eks. om man ser oppdaterte summer, ligger registrerte betaling til forfall osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bankenes svar på Tesla og Spotify?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sjelden jeg gir omtaler men denne banken fortjener 10 stjerner til nå. Ingen gebyrer, kjapp søknadsprosess, ingen "manuell" verdivurdering, veldig oversiktlig, beste rente, ingen binding til fagforeninger eller annet for å forbedre vilkår. T.o.m rask og hyggelig kundeservice. What's not to like! :-)

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.15
Hei Kent,

Tusen takk for en fantastisk omtale😎 Raske, enkle løsninger og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er gøy å få tilbakemelding på at det fungerer. Superkult å ha deg med oss🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Mycket bra support"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mycket bra support snabb och enkel Och ha den en väldigt bra mobil apps Men synd att man kan inte logga in netbanken vid datorn 💻 :)

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 11.15
Hei Tony,

Tusen takk for omtalen😎

I Bulder har vi valgt å gå "all in" på mobil, rett og slett fordi vi mener at bank passer bedre i en app enn i en nettleser. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Kult at du er med oss🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Ole M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Brukergrensesnitt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre er appen fortsatt mangelfull, spesielt for Android. Viktige funksjoner i brukergrensesnittet er derved ikke tilgjengelig. Dette bør finpusses snarest ! Når det er sagt, er det svært positivt at noen går foran og utfordrer den "dresskledde" bankbransjen. Godt jobba !

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra lånerente, ellers en litt uferdig bank."
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Norges bank har satt sin rente til 0,00% har de etablerte bakene vært svært trege til å justere sine rentesatser. Men en "nykommer" er på banen. Med 1,44% i effektiv lånerente er Bulder nå i tet med å sette lav lånerente blant bankene. Utenom dette savnes en mulighet til å logge inn på banken via PC (det er kun muligheter via smarttelefon) :-( Ellers er det litt "rotete" layout i banken, for eksempel litt uoversiktlig å forstå når forfall er. Likså er det flere funksjoner som antageligvis kommer senere, men som fortsatt ikke er i drift (slik som å gjøre ekstra innbetalinger på lån). Men kanskje kan også dette bli en bra brukervennlig bank, når en venner seg til layout mm. Kundeservice er ikke i nærheten av å tilby samme service som S-banken (tidligere Skandiabanken), men kanskje skal banken få litt tid på seg til å komme etter(?). Banken får bare 4 stjerner av meg nå, kanskje kan det bli 5 når jeg får logget på via pc. :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt, dynamisk og moderne"

Jeg hadde to lån i forhenværende bank, knyttet opp mot bolig og fritidsbolig. Dette lånet nektet de å slå sammen da de ikke ville ta prisen på fritidsbolig inn i grunnlaget. Hos Bulder var ikke dette noe problem, og jeg fikk beste rente på hele lånet. I tillegg hentet de inn antatt prisverdi på eiendommene selv - ingen krav til takst via megler/takstmann. Hvis du er komfortabel med å utelukkende kunne bruke app til dine banktjenester, anbefales Bulder på det varmeste.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 10.05
Hei,

Tusen takk for en strålende omtale, Åsmund😎 Så kult å høre at du er fornøyd.

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og bra nettbankapp"

Bulder Bank er i startgropa for øyeblikket, og ikke alle funksjoner er på plass - men de lytter på brukerne sine og vurderer deres innspill på en måte jeg aldri har sett i en bank. Det er etablert et eget community forum der brukerne kan stille spørsmål, komme med forslag og hjelpe hverandre. Dessuten har Bulder Bank gjort flytting av avtalegiro til en lek. Man skanner avtalen man har i annen nettbank, skriver en liten kommentar og vips er den laget hos Bulder Bank. Dette har alltid vært en utfordring for meg tidligere. I tillegg ser vi frem til spennende funksjoner i den svært responsive nettbankappen, som kategorisering, budsjettering, oppbevaring av kvitteringer og mye annet. Bulder Bank er en ren app-bank, så det finnes ingen nettside som er nettbanken. Av og til må jeg innrømme at jeg savner en oversiktssiden på nettet der jeg i det minste kan se saldo og kontonummer, slik at det blir enklere å copy-paste kontonummer til for eksempel andre nettbanker jeg har. Dette er et ganske svakt savn - da å ha en nettbank app som er rask og responsiv og ikke er bygget rundt en nedskalert versjon av nettbanken i nettleseren er veldig praktisk og bra.

Svar fra Bulder Bank
05.08.2020 10.05
Hei Richard,

Tusen takk for en strålende tilbakemelding😎 Dette er som musikk i våre ører.

Det stemmer at vi digger å få innspill og forslag fra kundene våre. Appen er stadig under utvikling, og målet vårt er å bygge en mobilbankopplevelse som er bedre enn noen andre har klart før. For å klare det er det avgjørende for oss å få tilbakemelding fra kundene på hvordan vi kan gjøre appen best mulig for dere. Kult å ha deg med oss!🤜🤛

Hilsen gjengen i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR