Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 118 innen
dagligbank
85%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
295
77
23
19
40
Sorter omtaler etter
Viser av 454 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig på kundeservice"

Først og fremst en av de beste når det gjelder boliglånsrente. Når det er sagt var de veldig kjappe med å sette opp renten ytterligere en gang nå etter nyttår, måtte vel kompansere for rentegarantien de hadde i 2021. Det som irriterer meg mest med bulder er kundeservicen, må være en av de dårligste i bankverdenen. En ting er at de ofte svarer på noe annet enn det man spør om, men værre er den frekke undertonen de ofte bruker i sine svar. Jeg opplever at de mangler en god del basic kunnskap, og er bastante i sine tilbakemeldinger uten å høre på problemstillingene som kundene kommer med. Hadde en case jeg prøvde å forklare til Bulder for en stund siden, jeg fikk samme feilaktige forklaringer fire ganger før jeg møtte på en kundebehandler som delvis møtte meg. Men ingen viste noe som helst interesse for det jeg tok opp. Er så drittlei av den type kundeservice, det er så unødvendig.. Er først og fremst kunde pga den lave renten, det er lite annet som er spesielt imponerende med denne banken. Men pluss for at de automatisk setter ned renten ettersom belåningsgraden blir mindre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"skuffende start på 2022"

Bra tjeneste, men skuffende kjappe med å sette opp renten i 2022 og er redd de ikke blir prisledende for fremtiden slik de var i fjor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Blir vanskelig når det dukker opp en liten hump, dvs når alt ikke er helt A4 og de må gjøre noe xtra"
1 syns denne omtalen er nyttig

De ønsker ikke å fikse pante prioritet med SPK men ønsket at jeg sa opp lån i Statens pensjons kasse også i tillegg til det banklånet jeg skulle flytte.

Jfrode H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste renten"

Bedre rente skal du lete lenge etter. Har lett lenge men bulder bank var best

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Veldig fornøyd bruker"

Alt i banken foregår prikkfritt. Både ifht lån og daglig bruk. Superfornøyd. Håper dere snart får egen bankid.

Kundetilfredshet
"Fikk ikke flytte bolig lån."
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi ville flytte bolig lån fra Dnb til dem men vi fikk ikke. Vi fikk flytte til Storebrand bank etter på. Så synd! Dere skulle få en kunde til.

Nissefar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Avslag tross god betalingsevne og høy EK"
4 syns denne omtalen er nyttig

Avslått søknad med 36% belåning - har ingen betalingsanmerkninger eller problem med å betjene lånet i en annen bank. Det fremstår derfor som uforståelig med avslag, og det gis heller ingen forklaring på hvorfor -eller hva som kunne vært endret. Kundeservice er uinteressert. Leser at mange har sammenfallende erfaring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Moderne bank"

Flytting av boliglånet mitt til Bulder var smertefritt. Opplever Bulder som en moderne bank under utvikling. De er gode på å etterspørre kundenes behov og utvikler nye løsninger basert på dette. Funksjonen jeg liker best hos Bulder er automatisk reduksjon i lånerente ved redusert belåningsgrad, så slipper man å følge med på boligprisvekst og å kontakte banken selv. Opplever også at kundeservice er raske med å svare på chat. Det eneste jeg savner er alternative innloggingsmetoder utover fingeravtrykk, da denne funksjonen ofte ikke fungerer for meg etter klatring. Jeg kommer meg rundt det ved å bruke appen til SPV.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn søknad via denne lenken 2 ganger da de påsto at det ikke var kommet gjennom. prøvde også å komme i kontakt med dem på e-post, men fikk denne e-posten tilbake. "Søknadsprosessen hos oss i Bulder er basert på en hel-automatisk søknad og for å flytte lånet til oss forutsetter det at du får tilbud om å flytte lånet ved å gå gjennom denne. Grunnen til at vi kan tilby såpass lave renter er nettopp fordi vi er avhengige av at dette går av seg selv, og i mer komplekse saker er vi nok ikke riktig bank for deg/dere. Jeg vil anta det er lettere å få godkjent søknaden i en bank som har mulighet til å vurdere din søknad mer individuelt, da vi sannsynligvis er strengere enn andre på dette området. " Så lånesøknaden min var visst altfor kompleks for dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste banken jeg vet om, enkelt å greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere måtte jeg passe på banken, med Bulder passer banken på meg…. Litt rart uten nettside men med Norges beste bank app går det likevel greit.

Svar fra Bulder Bank
25.01.2022 12:05
Hei Eirik, Denne tilbakemeldingen har vi lyst til å ramme inn og henge opp på veggen🤩 Du setter nemlig ord på akkurat den følelsen vi streber etter å gi kundene våre. Tusen takk for omtalen, og ha en fantastisk dag videre! Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Holder det de lover"

Ble i telefonsamtale møtt på en hjelpsom og hyggelig måte og de overførte og ordnet at. Renten ble også automatisk satt ned når huset økte i pris slik at belåningsgraden gikk ned.

Svar fra Bulder Bank
25.01.2022 12:05
Hei Frank, Så bra at du fikk et godt møte med våre dyktige rådgivere😀 Veldig kult å høre at du allerede har fått oppleve det aller beste med boliglånet vårt – nemlig at renten blir automatisk justert ned når boligen øker i verdi🙌 Ha en strålende dag videre! Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"For en bank!"

Byttet fra YS Nordea Direct som ikke tilbyr så gode renter når lånet ditt ligger rundt 55%, i alle fall ikke de beste rentene. Boligens verdi blir automatisk hentet inn og sammen med ønsket lånebeløp blir lånets andel beregnet. Og du blir tilbudt deres beste rente. Det var ikke noe vanskelig valg. Litt lav på innskuddsrenter, men dette bøter de på ved neste korsvei til 0,5%. Og det er ganske raust. Liker også deres app veldig godt. Skal du bytte bank så sjekk ut Bulder Bank!

Svar fra Bulder Bank
25.01.2022 12:05
Hei Ronny, Velkommen til Bulder, og tusen takk for strålende omtale! Fantastisk å høre at du liker boliglånskonseptet vårt der du automatisk får den beste renten vi kan tilby😎 Gøy at også appen faller i smak! Ha en energirik dag videre🔥 Hilsen oss i Bulder Bank
Ingebjørg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flytting av boliglånet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om å få flytting boliglånet til bulder bank. Fikk først avslag, noe jeg ikke fikk til å stemme. Ringte dem opp der jeg fikk snakket med en hyggelig kar. Ble oppfordret til å søke på nytt, noe jeg gjorde. Ble samtidig anbefalt å slette kredittkort som jeg ikke brukte. Fikk boliglån og en utrolig bra rente. Er så fornøyd med bulder bank og appen deres.

Svar fra Bulder Bank
19.11.2021 14:10
Hei Ingebjørg! Så bra å høre at du er fornøyd med Bulder, appen og den hyggelige karen du snakket med hos oss! Det blir vi glad for å høre. :D Skjønner at godt at du lurte på avslaget ditt. Dette er det mange som ikke vet, men da Gjeldsregisteret kom, så måtte alle banker ta hensyn til alle kredittrammer kundene har og vurdere dem som om de er tatt i bruk. Altså om du har et gammelt kredittkort med en ramme på 50.000 kr, og du ikke har brukt en krone - så er vi av myndighetsregler forpliktet til å anta at du har makset ut hele beløpet. Med de høye rentene det er på kredittkort kan det utgjøre ganske mye penger hver måned. Har du kanskje 3-4 kredittkort i skuffen som du ikke bruker - så ser det plutselig mye vanskeligere ut for økonomien din å betjene et boliglån enn det faktisk er i virkeligheten. Og vi kan bli nødt til å gi et avslag, selv om du skulle fått lån hos oss. Så bra du fikk oppklart dette. Du kan gå inn på gjeldsregisteret.no og sjekke om du har flere kredittkort du ikke bruker og som du kanskje hadde glemt! Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss
Svein H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og oversiktlig bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å etablere, får det man ønsker av tilbud, enkle å forholde seg til

Svar fra Bulder Bank
19.11.2021 14:12
Hei Svein Takk for god vurdering. Vi er så glad for å høre at du synes det er enkelt å etablere, få det du ønsker og forholde deg til oss! Det er det vi etterstreber hele tiden. Vi lover å fortsette med det. Hilsen alle oss i Bulder!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra, enkel og real bank."
2 syns denne omtalen er nyttig

Alt er enkelt med Bulder. Genial mobil bank som er best i klassen.

Svar fra Bulder Bank
19.11.2021 14:14
Hei Kjell! Wow. Takk for det. Dette er så gøy for oss å høre. Spesielt glad for at du trekker frem real. Det er viktig for oss, og vi vet at mange savner dette i bankmarkedet. Vi legger ned mye arbeid i mobilbanken vår - og sånne tilbakemeldinger gjør alt verdt det. Vi lover å jobbe på videre for at du fortsatt skal synes at vi er best i klassen! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Useriøs bank, aldri igjen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk mellomfinansiering, men kundebehandleren trakk det tilbake siden vi senere kom til å bytte bank pga. boliglånsrenten er lavere i en annen bank (men tilbyr ikke mellomfinansiering). Fikk beskjed av Bulder bank om at de heller vil bruke tid på eksisterende kunder, noe jeg er! Jeg blir straffet for å vere ærlig, istadenfor å få mellomfinansiering og overraske dei med å bytte bank om 1-2 mnd. Når jeg ber om hvilke retningslinjer dette faller under, så har de ingenting å vise til. Trodde dette var en seriøs bank, hadde jeg visst dette tidligere så hadde jeg aldri gått til Bulder bank.

Svar fra Bulder Bank
25.11.2021 09:08
Hei Sylvia Vi kan ha forståelse for at du er misfornøyd med opplevelsen hos oss. Mellomfinansiering er en svært arbeidskrevende prosess for våre rådgivere og legger beslag på mye tid, noe som illustreres ved at din nye bank ikke tilbyr dette i det hele tatt. Vi kan ikke gå i detalj på din sak her. Men det vi kan si på generelt grunnlag er at vi strekker oss langt når vi velger å tilby mellomfinansiering til kunder som ber om det, men da må vi også prioritere stramt. Så har vi forståelse for at det er frustrerende for din del. Hilsen oss i Bulder
Svein H. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra bank."

Den daglige bruken er meget bra.. Sliter dog med å få lagt inn giroer med fotomuligheten i appen. Enkelt å opprette sparekonto. Brukergrensesnittet kunne vært litt bedre.

Svar fra Bulder Bank
19.11.2021 15:27
Hei Svein! Så bra at du synes den daglige bruken er meget bra! Vi vil gjerne høre hva du sliter med når det kommer til betaling av giroene dine med kamera i mobilen. Her er en oppskrift: https://faq.bulderbank.no/appen/ta-bilde-av-faktura Om det er andre ting du sliter med, så vil vi gjerne høre om det. Kontakt oss på [email protected] så går eposten din rett inn til utviklerne og designerne som jobber med å gjøre Bulder-appen så bra som mulig for deg. Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra, mangler litt på app"

Bra vilkår og enkel gjennomføring Mangler litt på app

Svar fra Bulder Bank
19.11.2021 14:39
Hei Morten! Takk for god score fra deg! Vi vil gjerne høre mer om hva du savner i appen. Om du skriver til oss på [email protected] så går mailen din rett inn til utviklerne og designerne som ivrig leser alt vi får inn. Håper du tar deg tid til å fortelle oss hva du savner :) Hilsen alle oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Til nå har det vært bra."

Banken gir meg som kunde de rette betingelsene. Det er allikevel et punkt jeg vil ta frem. Ved rentehevingen fra sentralbanken var det en lånekalkulator i VG. Jeg tok den og fikk vite at det er andre kunder i samme bank som får rimeligere lån enn det jeg gjør. Hvorfor det ?

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:33
Hei Knut, Veldig kult å høre at du er fornøyd🤩 Det skal vi jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være!💪 Så til spørsmålet ditt: I Bulder har vi helt åpne priser. Det eneste som er avgjørende for hvilken rente du får hos oss, er belåningsgraden din, som vil si hvor stort lånet ditt er i forhold til verdien på boligen din. Har du et boliglån som utgjør 50 % eller mindre av verdien på boligen, får du vår aller beste rente, som for tiden er 1,29 % effektiv. Om du har høyere belåningsgrad, blir renten også litt høyere. Vi har seks rentetrinn, fra 75 % til 50 % belåningsgrad. Og det aller beste? Vi setter ned renten din automatisk etter hvert som belåningsgraden din går nedover og du når et nytt rentetrinn🤜🤛 Håper dette var forståelig😊 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Effektig og kundevennlig"

Har ikke vært kunde hos noen banker som er like effektive like effektiv Bulder. Alle de praktiske løsningen som kan utførespå mobilen er jo bare morsomt å #gå i banken"

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:33
Hei Dag, Utrolig kjekt å lese at du er fornøyd! Effektive og praktiske bankløsninger på mobilen er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så ekstra gøy å få tilbakemelding på at det fungerer😎 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig enkelt og greit"

Bare å bytte. Funker som det skal med lav rente på boliglån. Eigil

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:33
Hei Eigil, Tusen takk for strålende omtale, og superkjekt å høre at du er fornøyd😎 Hilsen oss i Bulder
Hanspetter H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit! Og til og med litt moro."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bulder er et spennende bekjentskap, og aldri før har det vært så moro å skifte bank - god humor i en såvidt kjedelig prosess gjorde at jeg fikk et godt førsteinntrykk, og opplevelsen bekrefter bare det banken står for. En spennende nykommer med innovative ideer og god brukervennlighet!

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:32
Hei Hans Petter, Dette er som musikk i våre ører🎵🤩 Vi lover å jobbe knallhardt for å følge opp det gode førsteinntrykket ditt, og levere gode (og morsomme!) Bulder-opplevelser også i fortsettelsen. Ha en energirik dag videre💪 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lettvint"

Veldig lett å surfe igjennom appen. Har fått raske tilbakemeldinger når jeg har lurt på noe. Renten er det råeste. Ser i aviser om lav rente, men de er ikke i nærheten av Bulder.

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:32
Hei Arvid, Fantastisk gøy å høre at du er fornøyd med både appen, kundesupporten og renten hos oss! Det blir ikke bedre enn det😎 Vi skal jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd i fortsettelsen. Hilsen oss i Bulder
Frøydis
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank"

Gode boliglånsbetingelser. Lett og intuitiv bank og forholde seg til.

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:32
Hei Frøydis, Strålende å høre at du er fornøyd, og tusen takk for feiende flott omtale🤩 Hilsen oss i Bulder
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Superfornøyd"

Beste og hyggeligste bank jeg har hatt. Lett og raskt å søke om boliglån og mye bedre rente enn tidligere. Kan absolutt anbefales.

Svar fra Bulder Bank
05.11.2021 14:32
Hei Paul, Dette blir vi hoppende glade for å lese🤩 Vi skal jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd også i fortsettelsen. Ha en energirik dag videre💪 Hilsen oss i Bulder
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR