Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 148 innen
bank
85%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
264
72
20
17
35
Sorter omtaler etter
Viser av 408 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tungvint, og tilsynelatende dårlig kompetanse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er i utgangspunktet fan av systemet, men algoritmen vektlegger ting som er irrelevante for søknaden. På samme tidspunkt er ikke medarbeiderne i stand til å svare på hva som er årsaken til avslag. Om dette skyldes at man ikke har innsikt i beslutningsgrunnlaget, eller dårlig kompetanse vet jeg ikke, men det har gjort at jeg har måttet kontakte kundeservice utallige ganger uten å få et klart svar på hvorfor jeg får avslag når alle kriterier er innfridd. Tilbakemeldingene jeg fikk første gang gjorde at jeg ordnet det de mente var problemet, men når jeg så kom tilbake var det plutselig et nytt problem. To ganger har jeg også fått vite at jeg skal bli ringt tilbake uten at dette har skjedd. Opplevelsen med Bulder Bank har vært elendig i alle ledd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lånemulighet"

De svarte ved første ring på telefon og ga meg viktige opplysninger om hva mulighet for flytting av lån til dem kunne være mulig. Nb! Ikke ha for høy kredit-grense på kort!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Renten er glimrende, men logikken i selve banken - APPEN - er ikke noe å skryte av."

Føler ikke at brukergrensesnittet gir meg særlig god oversikt over mine konti. Det ble kanskje litt for enkelt???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lånnesøknad"

Søkte om lån i går og fikk svar i dag. Om det er sånn de jobber så er jeg meget fornøyd.

Bjørnar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra, men kun app?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med banken for huslånet mitt. Helt perfekt at jeg ikke trenger å bekymre meg for å passe på renta og forhandle om den. Renten er slik den er og jeg føler jeg har god oversikt over hva den er og hva som må til for å få lavere. Det jeg ikke er fornøyd med og som gjør at jeg fremdeles er kunde i DNB er at jeg ikke liker ideen om å gjøre alt via app på telefonen. Det er fint at alt er tilgjengelig via appen og den ser fin ut, men når jeg skal ha oversikt over alle kontoer og budsjett er det fremdeles PC som gjelder. Det var også en del rariteter når jeg skulle signere, for da var det ikke mulig å bruke app... akkurat det virket veldig rart og uferdig, mulig det er bedre nå...

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt og greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Relativt raskt og enkelt å bli kunde. Bra oppfølging fra kundeservice i etterkant av lånesøknaden. Appen er oversiktlig. Det eneste banken kan bli bedre på over tid er å tilby flere produkter og tjenester som for eksempel fond og aksjesparing, forsikringer, kredittkort, Apple og Garmin Pay og andre lignende tjenester som de fleste "hverdagsbankene" har. Har anbefalt Bulder Bank til venner og familie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bulder er best"

Virker som de er veldig frempå i utviklingen. Appen virker veldig moderne og intuitiv.

Glennien
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkelt, kjapt og ikke minst penger spart"

Enklere og billigere boliglån finner jeg ikke. Utbytte, lav rente gjør at jeg setter 5 stjerner. Selve app og banktjeneste er bra, men bruker sjeldent dette. Kundeservice er og helt topp når du trenger dem. Øke lånet går på få minutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kunne ikkje gi oss lån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Logga inn og sjekka lånemuligheter. Får låne 6,6 mill i annen bank. Men bulder regner vist kun ut e-takst. Sidan me bur litt utenfor by / tettbebygd strøk vil ikkje roboten rekne ut takst, eller gi oss tilbud på lån. Litt rart med tanke på at hus er nesten er nedbetalt og det her er snakk om mulig å bytte bank. Så takk og farvel 😳

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"fremtiden viser vei"
3 syns denne omtalen er nyttig

Buldergjengen er awesome! De er raske å svare, har kult brukergrensesnitt og er noe mer up-2-date enn resten av banknorge! Ingen pruting på renter og alltid imøtekommende rådgivere! Anbefales💪

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Meningsløs automatikk i et håpløst rigid system, styr unna."
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har solgt boligen vår, kjøpt ny men ikke overtatt enda, og prøvde å sjekke pris hos Bulder. Det fungerte ikke ettersom vi ikke eide boligen enda. Tok derfor kontakt med Bulder på telefon for å forklare saken. Svaret var enkelt: Beklager vi kan ikke gi lån med mindre du eier boligen. Mitt naturlige spørsmål var da: Så, om du har noen som ønsker å bytte bank og bli kunde hos Bulder så må vedkommende først etablere et kundeforhold med en ANNEN bank før de så kan ta kontakt med DERE for flytte lån og alt mulig annet over? Mannen i røret svarte stolt: "JA! Vi er en annerledes-bank" Min respons var en helt utilsiktet latterkule hvor jeg måtte baklage flere ganger da dette var det sykeste jeg hadde hørt på lenge. Prøver meg på en analogi her: Hvis jeg går på f.eks Elkjøp for å kjøpe ny støvsuger, så trenger jeg da vitterlig ikke å ha med meg en støvsuger fra Expert for å få lov til å kjøpe støvsugeren fra Elkjøp. Bulder sier selv at de ønsker å levere "den ultimate opplevelsen til deg som kunde", jeg må si dette ga meg i det minste den ultimate latterkulen jeg har hatt på flere dager. Tusen takk Bulder bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Knall god rente på boliglån"

Alt gikk smertefri fra min gamle bank til Bulder. App`en er lett å bruke.

Svar fra Bulder Bank
13.08.2021 13:09
Hei Egil, Det er fantastisk kjekt å høre! Velkommen til Bulder og takk for omtalen😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Geir I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lettvint nettbank"

Meget god kundebehandling ved bankbytte og lav rente

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Geir, Strålende at du er fornøyd med både kundebehandlingen og renten hos oss😎 Ha en energirik dag videre, hilsen gjengen i Bulder Bank
Hans P. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og effektiv bank hverdag"

Jeg opplever at dette er en bank som fokusere på å gi kundene enkel og gode løsninger for å holde kostnadene ned slik at prisene på tjenester til kundene kan holdes lave. Bare gode erfaringer så langt

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Hans, Så kjekt å lese at du er fornøyd😎 Velkommen til Bulder! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt bytte - lav rente!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempeenkelt å flytte boliglånet til Bulder Bank! Gjorde alt på mobilen - i appen til Bulder Bank. Saksbehandlingen gikk raskt, selv om de har stor pågang. Signerte alle papirene på mobilen, med BankID på mobil. Og det hele var fiks ferdig på ca. 1 uke. Helt utrolig! Og til så godt som laveste renten jeg kunne fått i markedet. Appen og tjenestene er foreløpig ikke bygget ut nok til at jeg går "all in" hos Bulder, men boliglån; løp og bytt! :-)

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Ståle, Fantastisk gøy å lese at du fikk flyttet lånet så raskt og enkelt, det er akkurat det vi jobber knallhardt for å få til😄 Appen er i stadig utvikling, og vi satser på at vi klarer å friste deg til å ta i bruk flere tjenester etter hvert😎 Ha en strålende dag videre, hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bulder bank holder det de lover"

Enkel bank å forholde seg til. Jeg får de tjenestene jeg trenger av en bank. Alt fungerer veldig bra

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste vilkår på boliglån - brukervennlig løsning (mobil-app)"

Da DNB la inn bud på Sbanken der jeg hadde mitt boliglån vurderte jeg forskjellige alternative løsninger. Min erfaring med DNB tidligere er mange og høye gebyrer samt middels gode rentevilkår. Sbanken var gjennom mange år fantastiske med sin null-gebyr satsing og ikke minst svært gode internett bankløsning. Jeg valgte til slutt et tilbud fra Bulder Bank og fikk enda bedre vilkår på mitt boliglån. Søknads- og overføringsprosessen ifm. flytting av lånet fra Sbanken til Bulder bank gikk svært raskt og på en veldig brukervennlig måte. Jeg har nå skiftet til Bulder bank som hovedbank og har gjort det samme for flere i familien. Så langt er jeg svært godt fornøyd med banken og brukervennlig løsning i deres web- og app-tjenester uten gebyrer. Tidligere DNB og Sbanken kunde.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Oddbjørn, Dette ble vi skikkelige glade for å lese🤩 Vi skal jobbe knallhardt for å gi deg enda flere gode Bulder-opplevelser fremover🤜🤛 Velkommen til oss! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvorfor betale mer?"

Har lån hos Bulder bank. Med lite lån og god sikkerhet, så har ihvertfall ikke jeg funnet noe billigere. Appen er veldig grei å bruke. Anbefales på det varmeste :-)

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Tore, Takk for strålende omtale! Så gøy å høre at du er fornøyd med både lånet og appen😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask, bra service."

Rimelig for vår del, lav rente, enkel etablering. Passer bra når en har god sikkerhet.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Jan, Kjekt å høre at prosessen har vært enkel og at dere er fornøyd med lånet😎 Jo bedre sikkerhet du har, jo mindre risiko utgjør du som kunde for banken. Da er vi i Bulder opptatt av at du også skal ha en lavere rente🤜🤛 Hilsen oss i Bulder Bank
Joakim N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel og grei bank"

Enkelt å bli kunde og enkel og bruke. Svært bra å se bolig vurderingen. Det som kan bli bedre er mulighet for lengre avdragsfrihet

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt, ryddig og meget god rente"

Utrolig enkelt opplegg. Automatisk regulering av renten etter boligverdi. Rask og god service!!

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Lars, Strålende å høre at du er fornøyd og at du liker konseptet vårt med automatisk nedjustering av renten😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Så genialt enkelt"

Alt blir ordnet kjapt og enkelt. Ikke venting. Ble veldig overrasket da jeg fikk kundeutbytte🤩 oversiktlig bank.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Gro, Dette liker vi å høre🤩 Veldig gøy at vi kunne overraske med kundeutbyttet. Ha en strålende dag videre! Hilsen oss i Bulder Bank
Torstein R
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Brukervennlig"

Hovedmotiv for å bytte bank, var lånerenten. Blant bankene som fikk god score var det et par som stakk seg litt ut, deriblant Bulder. Jeg tenkte «ja.. hva har jeg å tape?», og må innrømme at jeg ble litt gira når jeg så hvor enkelt det var. + Oversiktlig og lett å orientere seg. + Liker at markedsverdien på boligen blir oppdatert hver måned. + Lett å overføre avtalegiroer. - Savner å kunne laste ned kontoutskrift for en egendefinert periode. Typisk til excel eller evt. som pdf. Dette håper jeg de gjør noe med.

Svar fra Bulder Bank
11.08.2021 15:51
Hei Torstein, Dette er som musikk i våre ører🎵 Vi blir veldig glade for å høre at du liker både enkelheten i appen og den gode lånerenten. Det er mange som etterspør muligheten til å eksportere data, så det skal vi fikse. Legg gjerne igjen mailen din på interesseliste, så får du beskjed så snart vi har det klart: https://www.bulderbank.no/roadmap/data Hilsen oss i Bulder Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Forutsigbar enkel"

Ved skifte av bank ble alt håndtert uten noe problem, raskt og effektivt.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Geir, Så kjekt å lese at prosessen har vært rask og effektiv, det er akkurat slik det skal være😎 Ha en strålende dag, hilsen oss i Bulder Bank
Anita O. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lavest rente og best kundeservice."

Vi har aldri hatt så lav boligrente noensinne. Da vi kjøpte huset vårt i 1991 betalte vi 14% rente. Nå er vi under 1/10 av dette ! God kundeservice og lettvint å bruke.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 15:04
Hei Anita, Veldig gøy å lese😎 Mye har endret seg på 30 år! Strålende å høre at du er fornøyd. Hilsen oss i Bulder Bank
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR