Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
1
av 117 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Bulder Bank
Filtrer omtaler
417
101
40
35
78
Sorter omtaler etter
Viser av 671 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Separert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De tilbyr ikke lån om man ikke har registrert eiendom på seg selv i kartverket."

Litt vanskelig etter skilsmisse da man er kjøpt ut så eiendom er overdratt og tinglyst. Dette var dårlig!

Lillebeth
Kundetilfredshet
"Boliglånskalkulator"

Nå når renten skal gå opp, burde man kunne legge inn den nye renten for boliglån i kalkulatoren (som kommer i slutten av desember). Dere er en bank som mange vurderer, og det virker ærligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for folk flest"

Bulder Bank tilbyr godt konkurransedyktige betingelser både på lån og innskudd. Banken er allestedsværende og lett tilgjengelig. Her er det selvbetjeningsprinsippet som råder (via en fancy app), og banken fører et folkelig språk.

Kundetilfredshet
"God rente på både utlån og sparing."

Utrolig enkel prosess. God rente fra første krone (over 1% bedre rente enn vår gamle bank på sparing samt null gebyrer på uttak). Smidig og god nettbank. Kult at man ser estimert verdi av boligen. Bonusutbetaling avhengig av hvor mye lån og hvor mye man har til sparing, slik at reell rente faktisk er enda bedre enn bare tallet.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 14:52
Hei Håkon! Dette var en perfekt oppsummering av det vi selv synes vi er gode på i Bulder! Så kjekt å høre at du er fornøyd med prosessen, renten, muligheten til å se boligverdien og kundeutbyttet! Vi skal jobbe knallhardt for å for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp bank."

Beste bank jeg har hatt til nå. En bank uten filialer får ned utgiftene for kundene.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 14:53
Hei Trond! Det stemmer på en prikk! Takk for anbefalingen og godt å høre at vi gjør deg fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder :)
Trude O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedre rente, ingen hjelp"

Bytta til Bulder bank for å få bedre rente på boliglånet. Nå er det omtrent samme nivå som i andre banker, da alle har satt opp renta. Bra med Bulder er at de har god rente på sparepengene, men det er sikkert bedre å ha dem i fond etc. Alt hos Bulder Bank skjer via appen. Det er greit når alt er i orden, men slitsomt når du bare trenger å snakke med et menneske. Å få finansieringsbevis var en prøvelse. Det er sikkert bedre om du er lønnsmottaker, men for meg som er frilanser, selvstendig næringsdrivende og lønnsmottaker ble det mye rot. Det verste synes jeg faktisk er at de ikke signerer mailer med fullt navn. Det var pinlig at jeg ikke visste mer enn fornavnet til min "kontakt" i banken da jeg kjøpte bolig. Det er fint med moderne greier, men akkurat bank er greit at er like traust og kjedelig som det har vært før.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:06
Hei Trude Sjekker du Finansportalen.no så ser du at Bulder har det billigste lånet i markedet på blant annet 50 % belåning. Det stemmer at i Bulder får du en god rente på sparepengene. Vil du heller spare i fond kan du også gjøre det. :) I Bulder er det først og fremst flytt av eksisterende lån vi utfører. Det er mye enklere for både kunde og bank å flytte et lån enn å tilby lån i forbindelse med kjøp av bolig som gjerne også betyr periode med mellomfinansiering. At det er enklere å flytte lån gjør det mulig med automatisering, noe som kan hjelpe oss å presser rentene ned. Per i dag har vi ikke noe tilbud på finansieringsbevis. Du har helt rett i at det er lettere for en bank med en lånekunde som har fast stabil lønn. Det gjør det enklere for banken å vurdere sikkerheten for at kunden har mulighet til å betale tilbake lånet. Som selvstendig næringsdrivende og frilanser så forstår vi at du kan ønske tettere rådgivning og gjerne en fast personlig rådgiver. Vi har veldig gode rådgivere men tilbyr ikke en fast kontaktperson. Dette henger igjen sammen med ønske vårt om å presse boliglånsrenten ned. Husk at traust og kjedelig bank ofte kommer med en høyere prislapp. Vi står uansett klar til å hjelpe deg så godt vi kan fremover:) Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank app med solid og rask bak-kant"

Svært fornøyd med opplevelsen i bruk av appen som også er bankens ansikt utad. Her får du god oversikt- også fremover i tid, og kan utføre alle dine bank-oppgaver på en rask og effektiv måte. Veldig positivt overrasket også hvor raskt selve operasjonene blir utført i bak-kant. Jeg flyttet over to boliglån og fikk organisert det sammen til ett i løpet av en kort kveldsstund.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:08
Hei Kjetil! Det er herlig å høre at flyttingen av lånene dine gikk så smurt og at du liker appen og oversikten den gir deg. Vi er glade for å høre at vi gjør deg fornøyd! Det skal vi fortsette med. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Det lureste vi gjorde i 2021!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet til Bulder i 2021, og fikk en helt ny, og positiv, opplevelse av kundeforhold til bank! Alt man trenger er en app og chat-mulighet, enkelt, blant de rimeligste på markedet og veldig brukervennlig oppsett. Vi gikk fra en overpriset lokalbank på Sørlandet til en rettferdig og rimelig løsning i Bulder. Her må man ikke «kjenne noen» i banken for å få riktig rente - det får man automatisk! Gir de beste anbefalinger!

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:11
Hei Camilla! Hehe, vi er sikker på at dere sikkert gjorde mye annet lurt i 2021, men så bra å høre at dere er så fornøyd. :) Det stemmer, og her er vi helt enig. Du skal ikke måtte kjenne noen for å få den renten du fortjener! Hver måned kan vi nedjustere renten til en drøss med kunder, og det er den gøyeste dagen i måneden! Takk for 2021, 2022 og så skal vi fortsette å holde dere fornøyd helt til boliglånet er nedbetalt - og lenger enn det! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verdens letteste bank!"

Jeg løser alt på telefon, veldig oversiktlig og lett søke tilbake regninger og fakturaer.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:12
Hei John! Bingo! Det er fortsatt mange som tror det ikke er muligå løse alt på telefonen. Men du har skjønt det! Vi er glad for å høre at Bulder funker så bra for deg! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt bankhold til de beste betingelser!"

Svært enkel å bytte, spesielt boliglån. Verdi på bolig hentes automatisk og du trenger ikke foreta deg så mye når valget er tatt. Boliglånsrenter som gruser mange andre. Enkel app-bank med mange morsomme attributter. Kanskje blir det til og med utbytte av både boliglån og innskudd.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:13
Hei Espen! For en god oppsummering! Du har skjønt greien med Bulder. Godt å høre at Bulder funker så bra for deg! Hilsen alle oss i Bulder :)
Gunnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkelt og greit med lav rente"

Enkel prosess ved låneooptak. Full kontroll via nettbank, lav boliglånsrente og utbytte fra bankens overskudd gjør at jeg på ingen måte føler meg lurt eller flådd. Samme lave rente ved lav som høyt lån er et pluss og var utløsende for at jeg byttet til Bulder bank.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:15
Hei Gunnar Flåing og luring hører heldigvis ikke fremtidens bank til! Herlig å høre at Bulder funker så bra for deg! Vi er glad for at du byttet til Bulder og at vi kan hjelpe deg med å redusere kostnadene på boliglånet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fremoverlent bankforbindelse."

Konkurransemessige god lånerente God innskuddsrente på brukskonto og sparekonto Mulighet for kundeutbytte både for innskuddskonti og lånekonti.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:16
Hei Svein En god oppsummering! Takk for fem stjerner. Vi er glade for at vi kan hjelpe deg å redusere kostnader på boliglånet og gi deg bedre rente på sparekontoen. Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig, enkelt og greit."

Lav boliglånsrente, høy innskuddsrente, rask og god kundeservice.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:17
Hei Stian Herlig å høre at du er fornøyd med boligånsrenten, sparerente og kundeservice! Vi skal jobbe på for å holde deg like fornøyd i tiden fremover! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank jeg har hatt"

Lave lånerenter, høye renter på sparekonto og utbytte om banken går med overskudd. Kan ikke be om mer😊

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:19
Hei Trond! Wow! Så kult å høre at Bulder funker så bra for deg! Selv om du ikke sier at du kan be om mer - så kommer vi hele tiden til å jobbe for at kundene våre skal få enda mer å glede seg over. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ukomplisert"

Ukomplisert bank. Mobilvennlig bank. Gode boliglånsrenter.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:20
Hei Karsten! Takk for fem stjerner og en god oppsummering av hva Bulder står for. Herlig å høre at Bulder funker så bra for deg! Hilsen alle oss i Bulder :)
Ninamonica J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Enkel og gebyrfri bank"

Lett og grei bank på nett. Har alle tjenester her og elsker at det ikke er gebyrer på diverse tjenester. God informasjon om endringer i forkant.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:21
Hei Ninamonica Herlig å høre at Bulder funker så bra for deg! Kjekt å høre at du setter pris på informasjon om endringer i forkant. Vi informerer mer enn vi er pålagt å gjøre, og det er nyttig for oss å høre at du som kunde setter pris på det. Vi skal jobbe på for å holde deg like fornøyd i tiden fremover. Hilsen alle oss i Bulder:)
Magnus O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God rente og oversiktlig app."

Renten for de med lav belåningsgrad er veldig god, appen er veldig lett å bruke og gir god oversikt. Kan absolutt anbefale banken til andre.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:22
Hei Magnus! Det stemmer. Det er på de lave belåningsgradene renten vår er aller best sammenlignet med andre. I tillegg så har du sikkert sett at vi gir kundene automatisk den beste renten de kan få hos oss, når belåningsgraden går nedover. Takk for anbefaling! Vi skal jobbe på for å holde deg like fornøyd i tiden fremover . Hilsen alle oss i Bulder:)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Suveren"

Kundevennlig app.Veldig gunstig renta på boliglån.»Pauseknapp»på boliglån

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:23
Hei Egil! Takk for suveren tilbakemelding og fem stjerner. Vi skal jobbe knallhardt på videre for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Norges beste bank?"

Kom fra Sbanken som jeg trodde var veldig bra, helt til jeg fikk brukt Bulder appen en stund. Kan anbefales

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:24
Hei Knut! VI har stor respekt for alt Sbanken har stått for og gjort historisk. Nå som de har blitt DNB er det veldig mange kunder som har gått samme vei som deg. Det er herlig å høre at Bulder funker så bra for deg. Vi vet at kundene som kommer fra Sbanken er godt vant og har høye forventninger. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knalleffektiv bank"

Har bare gode erfaringer med å bytte til denne banken

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:25
Hei Hans Perfekt! Godt å høre at du bare har gode erfaringer! Let's keep it that way! Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra bank"

Bra rente og grei oppfølging. Mangler noe på tjenester

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:26
Hei Ine Kjekt å høre at du er fornøyd med rente og oppfølging. Gi oss gjerne en tilbakemelding på [email protected] på hvilke tjenester du savner. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken er ikkje for dei som bur på bygda"

Eg fekk ikkje lån fordi eg bur i eit område med for "lav score" som ho sa på telefonen. Banken kunne i det minst opplyst om at dei diskriminerer folk i grisgrendte strøk

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:29
Hei Gaute Det stemmer at en del områder i landet faller utenfor grensen for hvor Bulder kan gi lån. Dette har med hvor mange boliger det har blitt omstatt i ditt område den siste tiden. Det betyr ikke at boligen din ikke har høy verdi, eller at området er "dårlig". Det betyr bare at det er vanskelig for oss å sette en presis nok verdi på boligen. Vi trenger denne verdien fordi du som Bulder-kunde alltid skal kunne få den beste renten vi kan tilby deg, helt automatisk. Den renten bestemmes av belåningsgraden som igjen bestemmes av boligveriden og lånesummen. Det er i alle fall forklaringen på hvorfor. Skjønner at det ikke er mye trøst for din del. Men den gode nyheten er at scoren til området kan endre seg dersom det omsettes noen flere boliger i tiden som kommer. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
"Heldigital, enkel,innovativ!"

Endelig en ny Skandiabanken! Noen småting som mangler, men det kommer etterhvert!

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:33
Hei Sigtill Takk for fem stjerner og god tilbakemelding! Vi har stor resptekt for alt Skandiabanken/Sbanken har gjort historisk. Nå når de har blitt til DNB så er det mange kunder som har gått samme vei som deg. Velkommen til Bulder! Du har helt rett i at noen småting fortsatt mangler. Vi jobber på spreng med disse og har god oversikt over hva kundene våre ønsker seg. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bjarne H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"BankID og sikkerhet"

Ingen BankID påloggings mulighet pr.18/11-22 Ingen to-faktor pålogging pr. 18/11-22 Dette burde vært på plass fra de opprettet BulderBank.

Svar fra Bulder Bank
22.11.2022 15:34
Hei Bjarne Når du søker boliglån eller bli kunde så bruker vi BankID som identifisering. Men når du skal bruke appen som kunde har vi valgt å bruke biometri (ansikt- eller fingerID) som innloggingsmetode. Dette fordi vi vurderer det som den sikreste og raskeste metoden. Vi har fått en del tilbakemelding på at noen likevel foretrekker BankID som innloggingsmetode og vi ser på mulighetene for å også tilby dette. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lite fleksibelt"

Appen prøver hardt å fremstå som "kul" men er til tider treg og har ikke spesielt velutviklet funksjonalitet. Hvis du prøver å søke om kredittkort og skriver feil i ett av feltene blir du automatisk avvist. Da kan du ikke prøve igjen på 6 måneder, uansett omstendigheter. Kan godt hende det vil være et godt alternativ om et par år, men litt umodent og lite fleksibelt akkurat nå.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR