Meny

SpareBank 1 SMN omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
89
av 116 innen
dagligbank
57%
anbefaler
SpareBank 1 SMN
Filtrer omtaler
10
1
1
1
8
Sorter omtaler etter
Viser av 21 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SpareBank 1 SMN?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Stor forskjell på kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stor forskjell på renta til kundene. Billig til LO og unge, dyr for gamle kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Over snittet på det meste"

Min erfaring som total privatkunde er at de har gode vilkår, samt de beste løsningene. De har utvilsomt den beste nettbanken, mobilbank-appen og kodebrikke-appen. Ord som intuitiv, enkel og pen å se på beskriver tjenestene deres. Jeg har noen kundeforhold i andre banker som er like ressurssterke (ifbm. depositums-konto o.l.), men de ligger årevis bak. Fikk også veldig rask tilbakemelding på en boliglånsøknad hvor jeg fikk en rente som ingen andre var i nærheten av (dog er jeg organisert og søkte om boliglån ung). De utklasserer også de fleste forsikringselskaper. Renten på særlig BSU er også helt i toppen. I tillegg setter jeg pris på at SMN gjør mye for miljøet, samt gir tilbake til regionen gjennom utdelinger, stipend o.l.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sparebank 1 smn ..Dårlig erfaring"

Ble anbefalt / smått tvunget til fastrentelån for å få dekket inn en restskatt..Har de siste år slitt med alfor høy rente i forhold til andre banker uten mulighet til å skifte bankforbindelse..Søkt på epost om å få betalt bare renter men de gidder ikke svare ..Jeg har vært kunde i ca 30 år og i den senere tid er jeg meget misfornøyd blitt..

Preben F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundeservice"

Lett å komme i kontakt med både gjennom kundeservice og fysiske lokaler. Kort svartid på tlf. og hjelpsom. Trivelig møte i banken. Godt system.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundebehandling"

God kundebehandling og greit å diskutere avtaler med kundebehandleren 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke kundevennlig"

Systemene de har på nett fungerer ikke og de er veldig dårlige på personvern

Stefanie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytter snart"

Veldig stive og sia det stengte ned den personlige service har det berre blitt tull

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppfølging"

Aldri svar /tilakemelding. Justerer ikke lån som avtalt....lover mere en De klarer...

Solveig S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tanker om losjer, vennskap og kundeservice øker daglig"

Dem er ekstremt selektive når det kommer til service vilje til å yte for kundene sine.. Mens en kan få ta opp lån med over en million i inkassokrav, kan ikke kausjonisten som ble ansvarlig for å dekke lånet lov å fornye det på grunn av prikk verdi 4000 kr. Jeg fikk ettergitt 280.000 kr på grunn av misbruk av tilbakeholdte opplysninger. Som resultat har banken å "glemme" å sende ut regning på forsikring før det plutselig droppes et nytt inkassokrav på sms. Et krav FORVALTNINGSANSVARLIG har bedt om at de skal få tilsendt siden 2019! Kan tidvis virke som at banken ØNSKER at kunden skal ende i økonomisk kaos, og i dette tilfellet (IGJEN) gikk dem på feil PERSON!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundens mening"

God kundebehandling både privat og i næring. Lett å komme i kontakt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tilfredstillende"

Ikke noe å utsette på, Har vært kunde der i alle år.

Bjørn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service"

Utmerket kundebehandlere, raske tilbakemeldinger og meget hjelpsomme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Solid og god bank for alle."

Dyktige fagfolk som gir god informasjon og gode økonomiske råd, - det gjelder evt lån, plassering av penger og daglig bruk av banktjenester. Samtidig er banken er en aktiv samfunnsaktør med tanke på å bidra til kulturlivet i regionen samt støtte frivilligheten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd 😊"

Veldig bra kunde rådgivning og kundeservice. Jeg har fått hjelp og støtte når keg har trengt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Villig til å hjelpe"

Jeg hadde en fantastisk opplevelse med de SMN ansatte, som gikk ut av deres måte å hjelpe min kone med å få en ny bankid selv om vi ikke er deres kunde mens min egen bank nektet å hjelpe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Følte meg som frikjøpt slave etter å ha skiftet bank"

Mine første vel 35år som selvstendig nærigsdrivende var som en økonomisk hengemyr hvor jeg aldri var "god nok" til å få tilbud om bedre betingelser. Min kunderådgiver ville/kunne ikke foreslå løsninger, og antydet at jeg/mitt foretak neppe var interessant for andre banker heller. Men da min ektefelle lett fikk langt bedre betingelser på lån til fritidsbolig, takket jeg for meg og gjorde alvor av å bytte bank. For det var slett ikke umulig, og nå har jeg "levd i frihet" i to år. Det er som et nytt liv.

Hossein R
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke Sparebank 1 SMN TIL NOEN"

Hei, jeg har en bolig lån hus sparebanken 1 SMN, og jeg har bedt å få redusert renter av 2 årsaker: det ene at sentralbanken har satt ned rentene så jeg hadde håper å få redusert renter på grunn av det. Den andre er på grunn av Korona viruset og som alle andre i Norge vi som er ikke rike sliter med økonomien. Jeg fikk beskjed at det er bare bestemt folk som vil få det, vi som sliter å betaler eller vi som kanskje ikke har muligheter å flytte lånet til andre banker får ikke lavere renter. Jeg har forstått at banken utnytter min økonomiske situasjon. Når folk sliter så må banken hjelpe til men her er det verst. jeg betaler 3,5 prosent i bolig renter. : Angrer på det sterkeste at jeg har flyttet fra Danske banken til dem. Nå jeg sier ikke at andre bank kan være dårlig, men anbefaler ikke sparebank 1 SMN. KOPI AV BESKJEDEN SOM JEG HAR FÅTT FRA BANKEN I MIN POST BOKS: 17.03.2020 "SpareBank1 SMN har varslet en rentenedgang. De som nå får renteendring, vil i løpet av neste uke få informasjon i nettbanken eller via brev i posten om hvordan dette påvirker deres lån."

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hyggelig betjening"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjelpsom, god informasjon , Flinke medarbeider. Blir godt mottatt. Er i det heletatt godt fornøyd med min lokale bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å få muligheten til å forbedre økonomien når man ikke har veldig god mnd betalinger"

Det hadde vært så mye enklere for meg, hvis jeg hadde fått en refinansiering, men jeg får aldri muligheten. Derfor må jeg betale store beløp hver måned, men kunne vært mer eller mindre ferdig nedbetalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg er stort sett fornøyd med sparebank 1"

Jeg er stort sett fornøyd med sparebank 1. Er veldig fornøyd med vilkårene jeg har fått igjennom sparebank 1.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dyr og lite hjelpsom!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige betingelser for de som ikke har Meget i muntlig, og særdeles god pantesikkerhet! Kundebehandlere som er lite løsningsorienterte, skaper unødvendig dyre finansieringsløsninger.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR