SMN tar regjeringens hvitvaskingslov ALT for langt, og ser på samtlige kunder som kriminelle inntill motsatt er bevist. Dette er heller ikke banken for deg som driver bedrift av noe slag eller har private utlegg for bedriften din. De sperret kontoen min på bakgrunn av at jeg har lagt ut penger for mitt eget enkeltmannsforetak, (hvordan eller skal jeg kunne betale for varer??), og kom med en idiotisk grunn om at privat og bedriftsøkonomi ikke må blandes. For det første er det rent pisspreik, for det andre så gav de INGEN advarsler før de stengte, ikke ringte de heller annet enn å legge inn en melding på nettbanken hvor jeg og også min kone har måttet bruke svært mange timer for å bevise vår uskyld og bevise hvem vi betaler til og hvorfor, opp og ned i det store og mente. Som om ikke banken har bedre kontroll på overføringene enn vi har? SMN er ikke banken hverken for bedrifter eller ærlige folk iallefall, kundebehandling er grusom og du blir sett på som en uviktig "dritt".
Boliglån, renter på 6,8%😠 det finnes ikke noe boligrenter som 6,8%. Dette er rett og slett stjeling
Jeg har bare opplevd at banken har en god kundeservice.
Kundeveiledere kan absolutt ingenting og de sier ofte helt motstridende ting når man ringer flere ganger. Når deres feil i tillegg gjør at man taper penger, kan jeg ikke gjøre noe annet enn å gi denne banken en stjerne.
Alltid hjelpsom, hyggelig kundeservice og løsningsorientert.
Veldig godt fornøyd med kunderådgiver i Sparebank 1 SMN - utrolig kunnskapsrik og flink til å formidle muligheter.
Er veldig fornøyd med sparebank smn 😉👍 Har den i mange år og fått utrolig god hjelp 👍😉
Da bytter jeg bank. Nå er det nok, nok av kundeservice som ikke kan svare, nok av "lånerådgivere" som strøk i matte på ungdomsskolen og nok av nedetid av nettbanken som fører til purregebyrer. Kunde i snart 20 år. Ha det.
Stor forskjell på renta til kundene. Billig til LO og unge, dyr for gamle kunder.
Min erfaring som total privatkunde er at de har gode vilkår, samt de beste løsningene. De har utvilsomt den beste nettbanken, mobilbank-appen og kodebrikke-appen. Ord som intuitiv, enkel og pen å se på beskriver tjenestene deres. Jeg har noen kundeforhold i andre banker som er like ressurssterke (ifbm. depositums-konto o.l.), men de ligger årevis bak. Fikk også veldig rask tilbakemelding på en boliglånsøknad hvor jeg fikk en rente som ingen andre var i nærheten av (dog er jeg organisert og søkte om boliglån ung). De utklasserer også de fleste forsikringselskaper. Renten på særlig BSU er også helt i toppen. I tillegg setter jeg pris på at SMN gjør mye for miljøet, samt gir tilbake til regionen gjennom utdelinger, stipend o.l.
Ble anbefalt / smått tvunget til fastrentelån for å få dekket inn en restskatt..Har de siste år slitt med alfor høy rente i forhold til andre banker uten mulighet til å skifte bankforbindelse..Søkt på epost om å få betalt bare renter men de gidder ikke svare ..Jeg har vært kunde i ca 30 år og i den senere tid er jeg meget misfornøyd blitt..
Lett å komme i kontakt med både gjennom kundeservice og fysiske lokaler. Kort svartid på tlf. og hjelpsom. Trivelig møte i banken. Godt system.
God kundebehandling og greit å diskutere avtaler med kundebehandleren 👍
Systemene de har på nett fungerer ikke og de er veldig dårlige på personvern
Veldig stive og sia det stengte ned den personlige service har det berre blitt tull
Aldri svar /tilakemelding. Justerer ikke lån som avtalt....lover mere en De klarer...
Dem er ekstremt selektive når det kommer til service vilje til å yte for kundene sine.. Mens en kan få ta opp lån med over en million i inkassokrav, kan ikke kausjonisten som ble ansvarlig for å dekke lånet lov å fornye det på grunn av prikk verdi 4000 kr. Jeg fikk ettergitt 280.000 kr på grunn av misbruk av tilbakeholdte opplysninger. Som resultat har banken å "glemme" å sende ut regning på forsikring før det plutselig droppes et nytt inkassokrav på sms. Et krav FORVALTNINGSANSVARLIG har bedt om at de skal få tilsendt siden 2019! Kan tidvis virke som at banken ØNSKER at kunden skal ende i økonomisk kaos, og i dette tilfellet (IGJEN) gikk dem på feil PERSON!
God kundebehandling både privat og i næring. Lett å komme i kontakt med.
Ikke noe å utsette på, Har vært kunde der i alle år.
Utmerket kundebehandlere, raske tilbakemeldinger og meget hjelpsomme.
Dyktige fagfolk som gir god informasjon og gode økonomiske råd, - det gjelder evt lån, plassering av penger og daglig bruk av banktjenester. Samtidig er banken er en aktiv samfunnsaktør med tanke på å bidra til kulturlivet i regionen samt støtte frivilligheten.
Veldig bra kunde rådgivning og kundeservice. Jeg har fått hjelp og støtte når keg har trengt.
Jeg hadde en fantastisk opplevelse med de SMN ansatte, som gikk ut av deres måte å hjelpe min kone med å få en ny bankid selv om vi ikke er deres kunde mens min egen bank nektet å hjelpe.
Mine første vel 35år som selvstendig nærigsdrivende var som en økonomisk hengemyr hvor jeg aldri var "god nok" til å få tilbud om bedre betingelser. Min kunderådgiver ville/kunne ikke foreslå løsninger, og antydet at jeg/mitt foretak neppe var interessant for andre banker heller. Men da min ektefelle lett fikk langt bedre betingelser på lån til fritidsbolig, takket jeg for meg og gjorde alvor av å bytte bank. For det var slett ikke umulig, og nå har jeg "levd i frihet" i to år. Det er som et nytt liv.
Hei, jeg har en bolig lån hus sparebanken 1 SMN, og jeg har bedt å få redusert renter av 2 årsaker: det ene at sentralbanken har satt ned rentene så jeg hadde håper å få redusert renter på grunn av det. Den andre er på grunn av Korona viruset og som alle andre i Norge vi som er ikke rike sliter med økonomien. Jeg fikk beskjed at det er bare bestemt folk som vil få det, vi som sliter å betaler eller vi som kanskje ikke har muligheter å flytte lånet til andre banker får ikke lavere renter. Jeg har forstått at banken utnytter min økonomiske situasjon. Når folk sliter så må banken hjelpe til men her er det verst. jeg betaler 3,5 prosent i bolig renter. : Angrer på det sterkeste at jeg har flyttet fra Danske banken til dem. Nå jeg sier ikke at andre bank kan være dårlig, men anbefaler ikke sparebank 1 SMN. KOPI AV BESKJEDEN SOM JEG HAR FÅTT FRA BANKEN I MIN POST BOKS: 17.03.2020 "SpareBank1 SMN har varslet en rentenedgang. De som nå får renteendring, vil i løpet av neste uke få informasjon i nettbanken eller via brev i posten om hvordan dette påvirker deres lån."