Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 88 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd

"Mest innkompetente mennesker på service, bare rot å ustsbilitet. Sender å roter med regninger, dårli"

Omtale om Telia Bredbånd skrevet av Anne C. B for 06.08.2021 09:27

Telia Bredbånd har totalt 346 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Anne C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mest innkompetente mennesker på service, bare rot å ustsbilitet. Sender å roter med regninger, dårli"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig, dårlig service , bare rot, sender regninger på summer som ik skal eksistere. Frustrerende både med bredbånd og mobil. Krever ditt å datt på regninger. Dårlig dekning ..vil ut dette. Vi flyttet å ga beskjed i god tid. Ble bare tull med alt...å fortsatt tull...går snart til anmeldese for ufin å elendig behandling som kunde. Dette må ordnes opp i. Snakket med mange på Telia å ingen klarer rette opp så dette blir riktig

Bytt.no
"Mest innkompetente mennesker på service, bare rot å ustsbilitet. Sender å roter med regninger, dårli" skrev Anne C. B om Telia Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Telia Bredbånd?
Gjør som Anne C. B og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telia Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt tilbakesående teknologisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Til Telia , Først må Dere fornye tv grensesnittet deres betraktelig for å i det hele tatt konkurrere med andre aktører på markedet. Dere ligger milevis etter.. og Ja, dere har kanskje konsumert store deler av landets "hybridfiber", gammel coaxial kabel infrastruktur gjennom oppkjøp eller lignende, men dere vet like godt som alle andre her at dette nettet er vanvittig upålitelig og ikke minst så ustabilt da det blir lett påvirkelig av vær og vind. Der også ligger dere milevis etter. I tillegg evner dere jo ikke i det hele tatt å supportere på de elendige kundesenterne deres og ute i felten. Det er tydelig at selskapet et blitt styrt(et) av en gjeng med Kyniske ledere som kun er ute etter en ting, nemlig få høyest verdi på selskapet og selge når den tid kommer. Dere har sikkert godt rykte B2B, men konsumermarkedet er det ingen tvil om dere driter i! Jeg hatt flere leiligheter med forskjellige aktører som Telenor fiber, get hybrid og Altibox hvor GET/Telia har kommet dårligst ut både på nett og tv tjenester. Ustabilt nett, meget dårlig hardware, klumsete grensesnitt og lite responsiv, om ikke vanvittig treigt og tungvint tv-system. Konkurrerende aktører kom ut med nye kontroller, dekodere og ikke minst innhold og portaler for 5+ år siden!! Snakk om å ikke følge med liksom. Nettet har garantert ikke mer enn 70% oppetid og det er helt elendig kundeservice på toppen av det hele. Oppgradert nettet, etter eller annet og SLUTT å kalle dette hybridfiber. Det er bare idiotisk salgstriks og SCAM!!!

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, dårlig modem og software."
2 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! Blir "på tvunget" denne leverandøren gjennom borettslaget jeg bor i. Hadde aldri valgt denne leverandøren igjen. Makan til dårlig utstyr og kompetanse fra kundeservice skal en lete lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lover noe de ikke kan overholde"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppsøkt av selger på døren, da Get fremdeles var et eget selskap. Selgeren tilbød meg en pakke med en pris som kunne forsvare en smalere linje enn den jeg hadde fra daværende leverandør. Siden vi bruker videokonferanser fra vårt hjem omtrent daglig og at jeg har en del barn i huset som gamer, så var jeg opptatt av at opplastingshastigheten måtte ha en del båndbredde. Pakken jeg ble tilbudt var 500/20, men jeg skulle få 50Mbit opplasting inkludert. På fakturaen gjenspeiles det med "ekstra opplasting". Jeg slapp å betale for det og var derfor fornøyd. Etter installasjon av Get sin linje testet jeg opplastingshastigheten og den var bare 20 Mbit. Dermed ringte jeg kundeservice som kunne bekrefte at det ikke var aktivert, men vedkommende gjorde det på direkten. Bra, tenkte jeg. Fremdeles bare 20 Mbit opplasting. Etter flere uker, så ringte jeg kundeservice igjen og klaget over manglende opplasting. Jeg sa at selgeren hadde lovet meg 50 Mbit. Da kunne vedkommende kundebehandler fortelle at det var ikke engang utstyret deres i stand til å levere. Hmrf!! Etter en stund ville jeg bare si opp med påskudd om avtalebrudd fra Telia sin side. Det ville de selvsagt ikke akseptere og en oppsigelse ville derfor koste over 4000 kr i bruddgebyr. De har jo selvsagt sitt på det rene, siden fakturaen ikke angir hvilken hastighet som ligger bak betegnelsen "ekstra opplasting". En annen kundebehandler mente at "ekstra opplasting" var 5 Mbit, men det har jo heller aldri fungert. Nå er jeg over hos tidligere leverandør igjen, med ren fiber hele veien og det er jeg svært fornøyd med. Anbefaler alle som vil ha skikkelig bredbånd om å styre unna Telia sin hybridfiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vente siden oktober2020på fiber!Har enno ingen kommet og installer det!Har ringte 100ganger!

Telia Bredbånd har totalt 346 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR