Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!
Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.
Nå har jeg til og med kjøpt disse wifi forsterkerne men det funker ikke med tv eller apple tv. P000 feil på dekoder. OL gikk i dass her ihvertfall. Bare 10 mnd igjen til bindingstiden er ute. Gleder meg. Altibox = M***adritt.
Når vi kjører speed test på nettet- har det aldri vært den hastigheten vi betaler for. Av og til fungerer det ikke i det hele tatt.ææ
Gledet meg til installering, men som ble over 1 år forsinket. Merker etter installering ingen forskjell fra den tidligere kobberlinja fra Telenor. I tillegg lite behjelpelig og helt handlingslammet kundeservice. Anbefales IKKE!
Teksting på opptak var borte. Den første jeg snakket med sa feilen lå hos NRK. Det stemte ikke. Ringte neste dag igjen. Da sa hun at det var ordnet, men glemte å si at jeg måtte ta strømmen for å få det aktivert! Det fikk jeg først vite tredje gangen jeg ringte. Håpløst.
Kundeservice hos viken fiber har null forståelse for faget de holder på med samt null forståelse for forbrukeren utfordringer. En samtale med kundeservice ang. Modem presterer kundebehandleren og si at bytte av leverandør er bare å gjennomføre når kunde informerer om dårlig behandling av pågående sak hos altibox. Ufyselig oppførsel på kundebehandler.
Viken fiber har i dette tilfelde drevet med utpressing og kommet med trusler. Har klaget på en liten del av en faktura, deretter øker de prisen 2 ganger. Og fikk flere trulser om at jeg må betale ellers stenger de mine tjenester. Etter innsigelse, stenger de. Og det måtte da anmeldes for brud på inkassoloven og straffeloven.
problemer helt siden jeg fikk det. Dårlig service og dyrt. Holder ikke det de lover. Må vente mange uker før de svarer. Snakket med ca.30 forskjellige , og ingen kan noe. lovet godtgjørelse for all det dårlige, ikke fått noe enda.Får ikke logget på banken og og andre ting.
Vi har et bedriftsabbonement hos Viken fiber. Som butikk er vi avhengig av nett for å kunne tilby kort som betalingsløsning. Vi mistet nettet kl 1630 en mandag, og ringte inn til Viken øyeblikkelig. Det ble sagt at det skulle sendes ut en montør tidlig neste dag, da de ikke fikk gjort noen med dette samme dagen. Det er helt uholdbart bare det. Dagen etter ringer jeg dem kl l0930 da jeg ikke hadde hørt noe. Vi åpner kl 10. Fikk høre at det var rart vi ikke hadde hørt noe fra dem. Hørte fremdeles ikke noe så ringte igjen kl 1015, og igjen kl 1202 og igjen kl 1255......Kl 13 kom det en montør, og han fortalte at han nettopp hadde fått oppdraget, og at de hadde ringt fra Viken og vært skikkelig stresset - fordi de hadde glemt å booke montør til oss...... Hadde vi kunnet bytte, hadde vi gjort det øyeblikkelig...
Data må resettes ofte. Bilde på tv fryser Man får raskt hjelp, men det varer i 14 dager, så er det på han igjen.
Mye bedre enn Telenor og Nexgentel, raskere og mer stabilt. Prisen er også lavere. Anbefales!
Har 2 Abonnement kan kun logge inn på den ene Notodden energi men viken fiber kan jeg ikke få logget inn på. 2 bruker navn 2 forskjellige passord. Unngå å bruke viken fiber. Betaler over 30.000.- pr år og bare problemer. Bestillte ny fjernkontroll den havnet på mitt abbonentet som er 44 mil tur retur. Tok kontakt med support og ble lovet en ny dagen etter dette er 10 dager siden og fremdeles ingen fjernkontroll.
Nettet detter ut til stadighet, nesten umulig å få hjelp, på helgen er det bare chat som man ikke får noen tilbakemelding fra, nå driter jeg snart i hele driften.
Kan knappt se på Youtube, kan inte ens logga in på DNB???? Har varit in kontakt med viken fiber och allt ska vara bra.... men det funkar inte alls! hur mycket jag än startar om och byter inkopplade enheter.....
Vårt sameie har tegnet en avtale med Viken Fiber, men maken til rot og elendig kundebehandling har vi aldri opplevd. Selve installasjonen var også et mareritt for sameiet. Jeg sitter i sameiets styre og har sett hvordan dette firmaet opererer på nært hold. Etter at kontrakten er undertegnet kan dere se langt etter å høre noe som helst fra disse gutta, eller å få det som var beskrevet i avtalen for den saks skyld. Nå skal det sies at selve tjenesten fra Altibox er bra, men det hjelper lite når leverandøren er så useriøs.
Jeg signerte en avtale uten å være klar over at jeg kunne ha bestilt bare internett-tilgang. TV trenger jeg ikke, og etter 4 uker ba jeg om endring av avtalen. Det hører med til historien at det ikke er gitt noen tidsangivelse for når installasjonen kan skje. Selskapet gikk med 156 millioner i overskudd i 2019, men kan ikke akseptere å redusere en månedsinntekt fra ca 1200.- til ca 750,- Som pensjonist skal jeg nok overleve bindingstiden, men jeg er skikkelig irritert over at det skal finnes monopolister som opptrer fullstendig uten fleksibilitet.
Er ikke til å stole på og skremmende priser. Lage en avtale med dem på tlf. Men den brøt de og satt opp prisen siden jeg ikke hadde det skriftlig
Har 500/500 abo, men målt hastighet er ikke nærheten. Oftest nærmere 50. Riktignok målt via WiFI (1,5 m fra ruter Altibox har levert). Påfallende hvor mye hastigheten varierer, selv om oppsett og bruk ellers er likt.
Har ikke hatt en eneste nededag siden jeg fikk dem som leverandør i 2014. Opplevd hastighet er som det skal være, sentral og hjemmeutstyr fungerer bra. Support de par gangene jeg har kontaktet har vært blant de beste.
Prisene stiger stadig, og dette må tas som normen. Men da jeg ikke betalte regningen på en måned på grunn at AvtaleGiro maksbeløp ble ikke endret med en gang, fikk jeg umiddelbart et trusselbrev fra Kredinor. Ingen bryr seg om den menneskelige komunikasjonen, å spøre for eksempel sin kunde om han/hun har glemt å betale....
Hjemmesentralen fra Viken døde her, også er det hjemmekontor. Og midt i koronanedstenging skal jeg vente på at det skal komme en person hjem til meg for å feilsøke. Jeg får ikke lov å plukke opp en ny sentral og se om det virker, de skal ha en person inn for å koble til 2 ledninger - om 1-2 dager. Dette er håpløst. Må se om det finnes alternativer til denne leverandøren, null hjelp å få.
Har hatt Viken Fiber i fem år. Alltid hjelp å få fra flinke folk på kundeservice, både på chat og på telefon. Ikke det billigste selskapet, men de er verdt det.
Helt horribel kundeservice. Jeg har aldri før opplevd å bli behandlet så dårlig og respektløst i noen som helst sammenheng enn hva jeg har blitt av kundeservice hos viken fiber. Nettet de leverer hos meg er veldig ustabilt, og de lover å se på saken og ringe meg tilbake. Men så går det dagesvis, og jeg ringer og purrer. Da må jeg starte helt fra scratch, og kommer aldri noen vei. Sånn går det om og om igjen, og har holdt på snart en måned... Anbefaler andre sterkt å styre unna.
- får ikke hastigheten som er bestilt, oppnår maks 20% - ustabilt nettverk, viken fiber sier at alt er ok og skylder på utstyret som brukes - dyre - monterte hjemmesntralen i en annen del av boligen som medførte at man må kjøpe ekstrautstyr for 3000 eller trekke nye kabler i huset for å se tv. - dårlig kundeservice som er trege på å svare og bare prøver å ro seg unna problemet - dårlige på behovsanalysen, jeg hadde fint betalt ekstra for utstyret jeg trengte hadde jeg bare blitt opplyst om det istedenfor baller det bare på seg. - useriøse mot kunden