Meny

Viken Fiber omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
69
av 87 innen
bredbåndsleverandør
38%
anbefaler
Viken Fiber
Filtrer omtaler
7
0
4
2
9
Sorter omtaler etter
Viser av 22 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover, useriøs"

Fakturerer for ikke mottatt utstyr i forbindelse med påtvunget oppgradering. Ga opp da de oversendte til inkasso i stedet for å gå i seriøs dialog. Særdeles variabel hastighet, "full fart" er definitivt unntaket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Veldig useriøse, i over 1 år har di fakturert for noe de ikke leverer oss, etter 1,5 år er fortsatt ikke fiber rør gravd ned til tomtegrense som avtalt. På tross av mange telefoner og purringer skjer det ikke noe. Styr unna hvis mulig. !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset og bra"

Fornøyd med kvaliteten, hatt 500/500 Viken fiber på Nordstrand i 2 år. Det er stabilt, får beskjed ved nedetid og fornøyd med linjen. Dessverre overpriset, betaler 1000kr i måneden for dette. Det synes jeg er drøyt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lovte 1000/1000"

De lovte 1000/1000,men har 100/100. Hvis du skal ha høyere må du kjøpe fra en ekstern leverandør. Jeg betaler over 500 nå. Null stress med installasjon, ryddig og flinke. Sykt pågående selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig stabilitet"

Min familie har hatt nettet i to år, det ble lagt opp helt nye fiber kabler, begynte med 80/80 hastighet, men måtte oppgradere til 500/500 hastighet pga vi ikke fikk levert riktig hastighet og ble bedt om og oppgradere, var veldig bra de første ukene etter dette, så sank hastigheten, nå blir det ikke levert mer enn rundt 25/25 til 100/100 hastighet (på en god dag)

Rodolphe D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tok 3 måneder for å få fiber installert. Montør kom 4 ganger, pådro omfattende skader på fasaden som viken vil ikke ta ansvar for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frekke og useriøse folk"
5 syns denne omtalen er nyttig

Firmaet er useriøst. Det eneste disse gjør er å sende deg videre til andre folk. Eksperter på å si «dette har ikke jeg noe med, da må du ringe dit og dit». Etter MYE krangling med firmaet for å få dette installert, og ikke minst 6 uker ventetid, kommer de hjem å ødelegger alle teppene mine. Alt var bare å kaste. Forsålene fra skoa var klistra igjen i hele huset og teppene ser f#%n ikke ut. IKKE ANBEFALT!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset med dårlig kundeservice og ustabilt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prisene bare øker og øker hos de. På noen få år har de økt fra 429 til 679 og hastigheten har ikke økt så mye. Nettet deres oppleves som tidvis ustabilt og de er ikke villige til å bytte gammel router boks. Kundeservicen gir deg standardsvar og de mener du må kable hele huset for at nettet skal bli stabilt i 2020 da de ikke garanterer en dritt stabilitet trådløst.

Per E. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ble lurt for 2000,- i oppkoblingsavgift som ikke var avtalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

1 montør kom her og ante tydeligvis ikke hva hun drev med, satt her og ventet 2 t på en annen montør som turte å gå i stige? Jeg fikk regninga på 2000 kr for dette tullballet.

Joakim K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Virker alltid og suveren kundeservice"

Har hatt Viken Fiber i to år. Aldri vært noen store problemer. De små problemene jeg har hatt, har Viken Fiber løst på en formidabel måte via telefon. Gruer meg til jeg en dag havner et sted hvor man ikke kan ha Viken Fiber.

Øystein A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Justeringer, Justeringer"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hos Vikenfiber må man følge med! Startet med 100/100 linje, til en grei pris. Prisen ble justert opp etter en stund. Deretter justerte de opp hastigheten til 150/150 uten økning i pris, «for kundens skyld». Så har de justert opp både hastighet og pris etter det.. Nå hadde jeg plutselig dobbel hastighet (200/200), til dobbelt pris. Å justere ned til 100/100 ender opp på en høyere pris enn initialt, og nå justerer de prisen igjen. Pris nå blir 679,- for 100/100, noe som er en økning på 70% på 3-4 år. Hadde jeg hatt noe alternativ, hadde jeg byttet tvert!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer akkurat som det skal"
1 syns denne omtalen er nyttig

Viken Fiber og Altibox 300/300 fungerer akkurat som det skal, og sammen med Google Wifi er dette en sikker vinner <3

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frarådes på det sterkeste"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte bredbånd i oktober til mine leietakere i Drammen. Fremdeles absolutt ingenting på plass. Rundt 30 telefoner dit fra både meg og leietakerne, ulike beskjeder, ekstrem ventetid på telefonen. Skylder på montør. Må betale 4000,- for å komme ut av avtalen. Vi er nærmest låst i dette marerittet med dem. Nå har det vært montør der flere ganger, ingen kan si hva som skjer, jeg kommer ikke gjennom på telefonen og er fanget i dette. Jeg vil varsle om dette iom at det nok grenser mot lovbrudd iht forbrukerlovgivningen. Jeg fraråder på det sterkeste å inngå avtale! Vi har hatt store kostnader med å legge til rette, og må i tillegg betale 4000,- for å komme ut av det. Jeg får pr telefon i dag etter evinnelig venting beskjed om at avtalen ble terminert i desember. Jeg har ikke sagt opp avtalen iom at det allerede var brukt adskillige tusen og frigjøringen vil koste 4000,-. Jeg blir sendt rundt til ulike underleverandører og opplever et rot og et surr jeg knapt har sett maken til. Jeg får ikke et klart svar på om det kommer nett til boligen, men blir atter en gang henvist til å ringe i morgen og snakke med an annen avdeling og underleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Pålitelig og rask internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke opplevd noen store problemer med Viken fiber hittil. Veldig lite nedetid, kan ikke huske sist jeg hadde problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt nett og rask service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt tilkobling til Viken Fiber i flere år og har alltid hatt stabil linje med hastighet akkurat det vi betaler for. Og kundeservice er upåklagelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Unnskyldninger osv med andre forstyrrelser. Tull og tøys"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bare unnskyldte seg ... men de klarte å ta betalt for en 500 linje ut og inn. De sier at vi må ha KABEL... hvem f#%n har kabel i 2019.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra, men ikke under mye trafikk, da kuttes det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når det er mye trafikk, så throttler de ned hastigheten til ubruklig hastighet, bild stopper opp, og lydet hakker. Bredbåndet i disse tider er 15Mbit, og normalt ligger det på nær 500 Mbit som jeg skal ha. Dette er til trots at man har højt priset på grunn av at man trenger med pengar til tekniskt utstyr for at hålla bra kvalitet. Kundeservice mener det bare har med en switch at gjøre, men hvorfor bare da under spesifikke tider når det er mye bruk av TV i samfundet/nettet som helthet Man får ikke det man betaler for.

Bytt.no
"Hva er din erfaring med Viken Fiber?"

Hva er din erfaring med Viken Fiber? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"

Ustabilt nett :( så med andre ord ingen forbedring etter overtakelsen fra Eidsiva.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd"

Kan virkelig anbefales. Vi er kjempe fornøyde. Virkelig å anbefale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Topp levering over 4 år"

Lett å komme gjennom på telefon og bra service. Ingen uventet nedetid over 4 år som kunde!

Rikard S. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fornøyd så langt"

Med 500/500 Fiber nett fra Viken, så er jeg så langt fornøyd med både pris og kundeservice.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR