Meny

Viken Fiber omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Viken Fiber
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
72
av 88 innen
bredbåndsleverandør
30%
anbefaler
Viken Fiber
Filtrer omtaler
10
1
3
4
22
Sorter omtaler etter
Viser av 40 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende kvalitet og hastighet"

Data må resettes ofte. Bilde på tv fryser Man får raskt hjelp, men det varer i 14 dager, så er det på han igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Mye bedre enn Telenor og Nexgentel."

Mye bedre enn Telenor og Nexgentel, raskere og mer stabilt. Prisen er også lavere. Anbefales!

Tom V. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke samarbeide med andre Altiboks leverandører."

Har 2 Abonnement kan kun logge inn på den ene Notodden energi men viken fiber kan jeg ikke få logget inn på. 2 bruker navn 2 forskjellige passord. Unngå å bruke viken fiber. Betaler over 30.000.- pr år og bare problemer. Bestillte ny fjernkontroll den havnet på mitt abbonentet som er 44 mil tur retur. Tok kontakt med support og ble lovet en ny dagen etter dette er 10 dager siden og fremdeles ingen fjernkontroll.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Nettet detter ut til stadighet, nesten umulig å få hjelp, på helgen er det bare chat som man ikke får noen tilbakemelding fra, nå driter jeg snart i hele driften.

Andreas A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sämre än koax via Canal digital!"

Kan knappt se på Youtube, kan inte ens logga in på DNB???? Har varit in kontakt med viken fiber och allt ska vara bra.... men det funkar inte alls! hur mycket jag än startar om och byter inkopplade enheter.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Borettslag/sameier må styre unna dette firmaet"

Vårt sameie har tegnet en avtale med Viken Fiber, men maken til rot og elendig kundebehandling har vi aldri opplevd. Selve installasjonen var også et mareritt for sameiet. Jeg sitter i sameiets styre og har sett hvordan dette firmaet opererer på nært hold. Etter at kontrakten er undertegnet kan dere se langt etter å høre noe som helst fra disse gutta, eller å få det som var beskrevet i avtalen for den saks skyld. Nå skal det sies at selve tjenesten fra Altibox er bra, men det hjelper lite når leverandøren er så useriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling-fullstendig firkantet"

Jeg signerte en avtale uten å være klar over at jeg kunne ha bestilt bare internett-tilgang. TV trenger jeg ikke, og etter 4 uker ba jeg om endring av avtalen. Det hører med til historien at det ikke er gitt noen tidsangivelse for når installasjonen kan skje. Selskapet gikk med 156 millioner i overskudd i 2019, men kan ikke akseptere å redusere en månedsinntekt fra ca 1200.- til ca 750,- Som pensjonist skal jeg nok overleve bindingstiden, men jeg er skikkelig irritert over at det skal finnes monopolister som opptrer fullstendig uten fleksibilitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"kjeltringer"

Er ikke til å stole på og skremmende priser. Lage en avtale med dem på tlf. Men den brøt de og satt opp prisen siden jeg ikke hadde det skriftlig

Vegard Ø
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil/treg hastighet. Dyre."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 500/500 abo, men målt hastighet er ikke nærheten. Oftest nærmere 50. Riktignok målt via WiFI (1,5 m fra ruter Altibox har levert). Påfallende hvor mye hastigheten varierer, selv om oppsett og bruk ellers er likt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Solid som fjell"

Har ikke hatt en eneste nededag siden jeg fikk dem som leverandør i 2014. Opplevd hastighet er som det skal være, sentral og hjemmeutstyr fungerer bra. Support de par gangene jeg har kontaktet har vært blant de beste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig komunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene stiger stadig, og dette må tas som normen. Men da jeg ikke betalte regningen på en måned på grunn at AvtaleGiro maksbeløp ble ikke endret med en gang, fikk jeg umiddelbart et trusselbrev fra Kredinor. Ingen bryr seg om den menneskelige komunikasjonen, å spøre for eksempel sin kunde om han/hun har glemt å betale....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig og lite fleksibelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjemmesentralen fra Viken døde her, også er det hjemmekontor. Og midt i koronanedstenging skal jeg vente på at det skal komme en person hjem til meg for å feilsøke. Jeg får ikke lov å plukke opp en ny sentral og se om det virker, de skal ha en person inn for å koble til 2 ledninger - om 1-2 dager. Dette er håpløst. Må se om det finnes alternativer til denne leverandøren, null hjelp å få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice"

Har hatt Viken Fiber i fem år. Alltid hjelp å få fra flinke folk på kundeservice, både på chat og på telefon. Ikke det billigste selskapet, men de er verdt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Totalt mangel på respekt for kundene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt horribel kundeservice. Jeg har aldri før opplevd å bli behandlet så dårlig og respektløst i noen som helst sammenheng enn hva jeg har blitt av kundeservice hos viken fiber. Nettet de leverer hos meg er veldig ustabilt, og de lover å se på saken og ringe meg tilbake. Men så går det dagesvis, og jeg ringer og purrer. Da må jeg starte helt fra scratch, og kommer aldri noen vei. Sånn går det om og om igjen, og har holdt på snart en måned... Anbefaler andre sterkt å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mangler evne til å rette opp"

- får ikke hastigheten som er bestilt, oppnår maks 20% - ustabilt nettverk, viken fiber sier at alt er ok og skylder på utstyret som brukes - dyre - monterte hjemmesntralen i en annen del av boligen som medførte at man må kjøpe ekstrautstyr for 3000 eller trekke nye kabler i huset for å se tv. - dårlig kundeservice som er trege på å svare og bare prøver å ro seg unna problemet - dårlige på behovsanalysen, jeg hadde fint betalt ekstra for utstyret jeg trengte hadde jeg bare blitt opplyst om det istedenfor baller det bare på seg. - useriøse mot kunden

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

4 - 8 uker skulle det ta, nå har det gått 7 mnd og de greide til og med å avlyse montøren i dag. 4 - 8 mnd er vel mer riktig. De har ikke kontroll på hvor fiberen ligger og gir ingen tilbakemelding på hva som skjer, jeg har mast og mast om å få vite progresjonen i saken, men ingen som klarer å svare fornuftig på noe som helst. Elendig kundebehandling og null kontroll på eget nett. Altibox reklamerer med "Mest fornøyde kunder i 11 år", det er i hvert fall ikke Viken Fiber sin fortjeneste

Irritert
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Leverer ikke det de lover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte nett i august, de kom og gravde i starten av oktober, ved bestilling vi ble lovet at vi skulle ha ferdig og brukbart nett før frosten kom. Nå er det gått mange måneder uten at vi har klart å få ordentlig svar på når de kommer og hvorfor de ikke har gjort seg ferdig tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte i september ,gravd ferdig for lang tid siden. Når vi ringer ,svarer de det samme hver gang: vi skal få en til å ringe dere. 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Overraskende positivt"

Etter flere år med breiband/bigblu osv. får man jo veldig dårlig erfaring med internettleverandører. Så etter Vikenfiber kom i hus har det stort sett vært veldig bra. Har hatt en fiberfeil som vi fikk beskjed om både når feilen oppstod og etter den var rettet. Dette var vi jo ikke vant med heller. Hadde en defekt router, og den ble sendt samme dag, og lå i postkassa morgenen dagen etter. Det er ganske imponerende. Kundeservice hos VikenFiber har vært enestående de gangene jeg har vært i kontakt med dem, og jeg ble nok regnet som "vanskelig" hos BigBlu, Good riddance.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover, useriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerer for ikke mottatt utstyr i forbindelse med påtvunget oppgradering. Ga opp da de oversendte til inkasso i stedet for å gå i seriøs dialog. Særdeles variabel hastighet, "full fart" er definitivt unntaket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Veldig useriøse, i over 1 år har di fakturert for noe de ikke leverer oss, etter 1,5 år er fortsatt ikke fiber rør gravd ned til tomtegrense som avtalt. På tross av mange telefoner og purringer skjer det ikke noe. Styr unna hvis mulig. !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med kvaliteten, hatt 500/500 Viken fiber på Nordstrand i 2 år. Det er stabilt, får beskjed ved nedetid og fornøyd med linjen. Dessverre overpriset, betaler 1000kr i måneden for dette. Det synes jeg er drøyt.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"

Ustabilt nett :( så med andre ord ingen forbedring etter overtakelsen fra Eidsiva.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lovte 1000/1000"
1 syns denne omtalen er nyttig

De lovte 1000/1000,men har 100/100. Hvis du skal ha høyere må du kjøpe fra en ekstern leverandør. Jeg betaler over 500 nå. Null stress med installasjon, ryddig og flinke. Sykt pågående selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig stabilitet"

Min familie har hatt nettet i to år, det ble lagt opp helt nye fiber kabler, begynte med 80/80 hastighet, men måtte oppgradere til 500/500 hastighet pga vi ikke fikk levert riktig hastighet og ble bedt om og oppgradere, var veldig bra de første ukene etter dette, så sank hastigheten, nå blir det ikke levert mer enn rundt 25/25 til 100/100 hastighet (på en god dag)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR