Viken Fiber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Alt for høye priser. Mtp at bruker har delt store deler av utbyggingen
Har ikke noe lavprisalternativ og veldig begrenset tilgang på router.
Det er ok.men dette er dyrt Jeg har nå med tv pakke også. Jeg vil ikke ha tv
Ustabilt og tregt net,t dårlig hjelp fra kundeservice.
Veldig raskt hvis du har få enheter, men vært veldig mye tull etterhvert som hjemmenettverket har blitt mer sammensatt. Dårlig kompatibilitet med annet utstyr, fungerer knapt i bro modus, så fremt til de får bedre modem-/nettverksløsning vil jeg ikke anbefaler hvis du har mer enn 9-10 enheter. Hatt viken i over 10 år, men nå gir jeg opp og bytter.
Fikk informasjon at det var lagt opp fiber til huset og at de ville bli installert innen 14 virkedager (måtelig på telefon). Det gikk 1 mnd uten å høre fra de, kom en person for å installere, han mente han ikke fikk det til, hørte ikke mer fra han og vikenfiber eller altidbox…. Vi prøvde å kansellere bestillingen da vi sytes dette ble useriøst da det ikke var installert etter 3 mnd, selv om vi ringte 2 ganger i uken og lirte på hva som skjedde med bestillingen vår, opplevde at de ble hissige på kundeservice og at de bare la på. Men jeg måtte betale 10 000kr hvis jeg avbestilte selv om de ikke hadde gjort noe som helst!!! Og mente de hadde 9 mnd på seg til å installere det før jeg kunne klage! What?! Fikk tilslutt tak i montøren etter mange telefonsamtaler, han fortalte meg at viken fiber hadde gitt feil informasjon da de sa at det lå fibernettet til huset vår, så de hadde tenkt å grave opp den nye asfalterte privat veien til nabolaget vår til 200 000 kr uten å høre med oss!!! Gikk rett til forbruker rådet, og fikk de til å si opp viken fiber uten å måtte betale avbestilingsgebyr. Det tok mye krefter og tid til å ikke stå igjen med noe som helst…
Monopolist-adferd og tvangstrøye-hensikter med TV- og Bredbåndspakker til alt for høye priser for forbrukerne. Det skal ikke koste 15.000,- i året å få et fungerende internett for en familie, men det er det de fakturerer. Prisene hadde vært 30% av dagens om det var reell konkurranse om kundene.
Bare problemer. Sinnsykt dyrt og de som jobber på kundeservice har ikke lov til å si noe negativt om hverken produktet eller firmaet de er ansatt hos.
Fiberkabelen dems ble klipt av kantklipper som tok grøfta, brukt 2 uker uten og kunne gi meg en dato for retting av feilen som ligger hos dem. Dette skjedde i en stolpe 500meter unna mitt hus
Det koster for mye, selv om det er verdens beste nett, stabilt og har ikke hatt flere nede dager en du kan telle på en hånd
Elendig kundeservice, dårlig nett, tar lang tid å laste ned selv internettsider på mobil. Hva kan bli bedre: gratis befaring på dagen til internett under som ikke får nettet de betaler for.
For dyrt og for ustabilt. Kuttet TV men måtte betale mer for å beholde Internett. Har større hastighet enn nødvendig men de vil ikke levere lavere hastighet til lavere pris. Dette er fullt mulig å gjøre
Dyrt, tregt, ustabilt. Man får ikke det man betaler for, i stor grad søppel..
Bra hastighet og stabil bredband. Lit dyr og dårlig valg av TV kanaler med Altibox. Man trenger ikke tv lengre siden andre web tjenester er tilgjengelig. Ønsker å ha billigere Internet iten tv tjenester. I dag er billiger å bestiller Starlink…
Jeg blir helt skremt jeg av at Viken fiber kan behandle kundene sine som de gjør. De på kundeservice er opplært i Nord Korea og gått i lære hos Putin. De virker til ikke å forstå det norske språk eller innha vanlig norsk oppførsel. Forstår de er livredde for at kundene skal komme i kontakt med dem, for maken til slett behandling skal man lete lenge etter. Det må være fordi de snakker kun nord koreansk. For mine forklaringer falt på steingrunn som de ikke forstod hva jeg sa. Signalene er bra på fiberen. De andre signalene Viken fiber sender ut til de som betaler for dette er rett og slett bældårlig. Synes norske myndigheter burde kjølehalt disse lederene i Viken fiber grundig for her er rettighetene dine som forbruker kuttet rett over de mest fundamentale rettigheter man har. Det er bare å le av hele dette landet Norge som kan la sånt skje uten at lovgiver kommer med retningslinjer for hvordan fibermonopolet skal forholde seg til sine kunder. Vi har ikke noe valg og da burde staten sette fiberselskapene som er denne markedsposisjon til veggs og kreve en rett til å kunne skrive en epost, ringe dem med svarfrist. Og sist men ikke minst en bestemt makspris på tjenestene. Det er som ville vesten for disse som er ute hos kundene nærmest truer seg tilgang og skremmer vannet av kunder. En paragraf kontrakt skrevet med lupeskrift og uforståelig "nordkoreansk" eller gresk for vanlige borgere. På tide å rydde opp.
Dyrt, elendig kundeservice, arrogant holdning til kundens problemer. Kjempeproblemer med e-post, de øker prisen uten forklaring. Nå MÅ myndighetene gjennomføre tilgang for alle tilbydere i alle nettverk - la Telenor få adgang til Vikens fibernett og vice versa.