Meny

Viken Fiber omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Viken Fiber
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
72
av 88 innen
bredbåndsleverandør
31%
anbefaler
Viken Fiber
Filtrer omtaler
10
0
4
3
19
Sorter omtaler etter
Viser av 36 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Borettslag/sameier må styre unna dette firmaet"

Vårt sameie har tegnet en avtale med Viken Fiber, men maken til rot og elendig kundebehandling har vi aldri opplevd. Selve installasjonen var også et mareritt for sameiet. Jeg sitter i sameiets styre og har sett hvordan dette firmaet opererer på nært hold. Etter at kontrakten er undertegnet kan dere se langt etter å høre noe som helst fra disse gutta, eller å få det som var beskrevet i avtalen for den saks skyld. Nå skal det sies at selve tjenesten fra Altibox er bra, men det hjelper lite når leverandøren er så useriøs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling-fullstendig firkantet"

Jeg signerte en avtale uten å være klar over at jeg kunne ha bestilt bare internett-tilgang. TV trenger jeg ikke, og etter 4 uker ba jeg om endring av avtalen. Det hører med til historien at det ikke er gitt noen tidsangivelse for når installasjonen kan skje. Selskapet gikk med 156 millioner i overskudd i 2019, men kan ikke akseptere å redusere en månedsinntekt fra ca 1200.- til ca 750,- Som pensjonist skal jeg nok overleve bindingstiden, men jeg er skikkelig irritert over at det skal finnes monopolister som opptrer fullstendig uten fleksibilitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"kjeltringer"

Er ikke til å stole på og skremmende priser. Lage en avtale med dem på tlf. Men den brøt de og satt opp prisen siden jeg ikke hadde det skriftlig

Vegard Ø
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil/treg hastighet. Dyre."

Har 500/500 abo, men målt hastighet er ikke nærheten. Oftest nærmere 50. Riktignok målt via WiFI (1,5 m fra ruter Altibox har levert). Påfallende hvor mye hastigheten varierer, selv om oppsett og bruk ellers er likt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Solid som fjell"

Har ikke hatt en eneste nededag siden jeg fikk dem som leverandør i 2014. Opplevd hastighet er som det skal være, sentral og hjemmeutstyr fungerer bra. Support de par gangene jeg har kontaktet har vært blant de beste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig komunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisene stiger stadig, og dette må tas som normen. Men da jeg ikke betalte regningen på en måned på grunn at AvtaleGiro maksbeløp ble ikke endret med en gang, fikk jeg umiddelbart et trusselbrev fra Kredinor. Ingen bryr seg om den menneskelige komunikasjonen, å spøre for eksempel sin kunde om han/hun har glemt å betale....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, dårlig og lite fleksibelt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hjemmesentralen fra Viken døde her, også er det hjemmekontor. Og midt i koronanedstenging skal jeg vente på at det skal komme en person hjem til meg for å feilsøke. Jeg får ikke lov å plukke opp en ny sentral og se om det virker, de skal ha en person inn for å koble til 2 ledninger - om 1-2 dager. Dette er håpløst. Må se om det finnes alternativer til denne leverandøren, null hjelp å få.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kundeservice"

Har hatt Viken Fiber i fem år. Alltid hjelp å få fra flinke folk på kundeservice, både på chat og på telefon. Ikke det billigste selskapet, men de er verdt det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Totalt mangel på respekt for kundene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt horribel kundeservice. Jeg har aldri før opplevd å bli behandlet så dårlig og respektløst i noen som helst sammenheng enn hva jeg har blitt av kundeservice hos viken fiber. Nettet de leverer hos meg er veldig ustabilt, og de lover å se på saken og ringe meg tilbake. Men så går det dagesvis, og jeg ringer og purrer. Da må jeg starte helt fra scratch, og kommer aldri noen vei. Sånn går det om og om igjen, og har holdt på snart en måned... Anbefaler andre sterkt å styre unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mangler evne til å rette opp"

- får ikke hastigheten som er bestilt, oppnår maks 20% - ustabilt nettverk, viken fiber sier at alt er ok og skylder på utstyret som brukes - dyre - monterte hjemmesntralen i en annen del av boligen som medførte at man må kjøpe ekstrautstyr for 3000 eller trekke nye kabler i huset for å se tv. - dårlig kundeservice som er trege på å svare og bare prøver å ro seg unna problemet - dårlige på behovsanalysen, jeg hadde fint betalt ekstra for utstyret jeg trengte hadde jeg bare blitt opplyst om det istedenfor baller det bare på seg. - useriøse mot kunden

Reidar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

4 - 8 uker skulle det ta, nå har det gått 7 mnd og de greide til og med å avlyse montøren i dag. 4 - 8 mnd er vel mer riktig. De har ikke kontroll på hvor fiberen ligger og gir ingen tilbakemelding på hva som skjer, jeg har mast og mast om å få vite progresjonen i saken, men ingen som klarer å svare fornuftig på noe som helst. Elendig kundebehandling og null kontroll på eget nett. Altibox reklamerer med "Mest fornøyde kunder i 11 år", det er i hvert fall ikke Viken Fiber sin fortjeneste

Irritert
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Leverer ikke det de lover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte nett i august, de kom og gravde i starten av oktober, ved bestilling vi ble lovet at vi skulle ha ferdig og brukbart nett før frosten kom. Nå er det gått mange måneder uten at vi har klart å få ordentlig svar på når de kommer og hvorfor de ikke har gjort seg ferdig tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte i september ,gravd ferdig for lang tid siden. Når vi ringer ,svarer de det samme hver gang: vi skal få en til å ringe dere. 😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Overraskende positivt"

Etter flere år med breiband/bigblu osv. får man jo veldig dårlig erfaring med internettleverandører. Så etter Vikenfiber kom i hus har det stort sett vært veldig bra. Har hatt en fiberfeil som vi fikk beskjed om både når feilen oppstod og etter den var rettet. Dette var vi jo ikke vant med heller. Hadde en defekt router, og den ble sendt samme dag, og lå i postkassa morgenen dagen etter. Det er ganske imponerende. Kundeservice hos VikenFiber har vært enestående de gangene jeg har vært i kontakt med dem, og jeg ble nok regnet som "vanskelig" hos BigBlu, Good riddance.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover, useriøs"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerer for ikke mottatt utstyr i forbindelse med påtvunget oppgradering. Ga opp da de oversendte til inkasso i stedet for å gå i seriøs dialog. Særdeles variabel hastighet, "full fart" er definitivt unntaket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Veldig useriøse, i over 1 år har di fakturert for noe de ikke leverer oss, etter 1,5 år er fortsatt ikke fiber rør gravd ned til tomtegrense som avtalt. På tross av mange telefoner og purringer skjer det ikke noe. Styr unna hvis mulig. !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med kvaliteten, hatt 500/500 Viken fiber på Nordstrand i 2 år. Det er stabilt, får beskjed ved nedetid og fornøyd med linjen. Dessverre overpriset, betaler 1000kr i måneden for dette. Det synes jeg er drøyt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lovte 1000/1000"
1 syns denne omtalen er nyttig

De lovte 1000/1000,men har 100/100. Hvis du skal ha høyere må du kjøpe fra en ekstern leverandør. Jeg betaler over 500 nå. Null stress med installasjon, ryddig og flinke. Sykt pågående selgere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig stabilitet"

Min familie har hatt nettet i to år, det ble lagt opp helt nye fiber kabler, begynte med 80/80 hastighet, men måtte oppgradere til 500/500 hastighet pga vi ikke fikk levert riktig hastighet og ble bedt om og oppgradere, var veldig bra de første ukene etter dette, så sank hastigheten, nå blir det ikke levert mer enn rundt 25/25 til 100/100 hastighet (på en god dag)

Rodolphe D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tok 3 måneder for å få fiber installert. Montør kom 4 ganger, pådro omfattende skader på fasaden som viken vil ikke ta ansvar for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Frekke og useriøse folk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Firmaet er useriøst. Det eneste disse gjør er å sende deg videre til andre folk. Eksperter på å si «dette har ikke jeg noe med, da må du ringe dit og dit». Etter MYE krangling med firmaet for å få dette installert, og ikke minst 6 uker ventetid, kommer de hjem å ødelegger alle teppene mine. Alt var bare å kaste. Forsålene fra skoa var klistra igjen i hele huset og teppene ser f#%n ikke ut. IKKE ANBEFALT!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Overpriset med dårlig kundeservice og ustabilt nett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Prisene bare øker og øker hos de. På noen få år har de økt fra 429 til 679 og hastigheten har ikke økt så mye. Nettet deres oppleves som tidvis ustabilt og de er ikke villige til å bytte gammel router boks. Kundeservicen gir deg standardsvar og de mener du må kable hele huset for at nettet skal bli stabilt i 2020 da de ikke garanterer en dritt stabilitet trådløst.

Per E. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ble lurt for 2000,- i oppkoblingsavgift som ikke var avtalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

1 montør kom her og ante tydeligvis ikke hva hun drev med, satt her og ventet 2 t på en annen montør som turte å gå i stige? Jeg fikk regninga på 2000 kr for dette tullballet.

Joakim K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Virker alltid og suveren kundeservice"

Har hatt Viken Fiber i to år. Aldri vært noen store problemer. De små problemene jeg har hatt, har Viken Fiber løst på en formidabel måte via telefon. Gruer meg til jeg en dag havner et sted hvor man ikke kan ha Viken Fiber.

Øystein A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Justeringer, Justeringer"
10 syns denne omtalen er nyttig

Hos Vikenfiber må man følge med! Startet med 100/100 linje, til en grei pris. Prisen ble justert opp etter en stund. Deretter justerte de opp hastigheten til 150/150 uten økning i pris, «for kundens skyld». Så har de justert opp både hastighet og pris etter det.. Nå hadde jeg plutselig dobbel hastighet (200/200), til dobbelt pris. Å justere ned til 100/100 ender opp på en høyere pris enn initialt, og nå justerer de prisen igjen. Pris nå blir 679,- for 100/100, noe som er en økning på 70% på 3-4 år. Hadde jeg hatt noe alternativ, hadde jeg byttet tvert!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR