Meny

Viken Fiber omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Viken Fiber
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 81 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
Viken Fiber
Filtrer omtaler
11
2
4
8
38
Sorter omtaler etter
Viser av 63 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For høy pris, og ingen vilje til å hjelpe meg ned billigere abonnement"

Jeg fikk ikke tilbud om et billigere abonnement da jeg henvendte meg for å be om lavere hastighet, eller lavere pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nettleverandør"

Dette må jo være den desidert dårligste internettleverandøren som finnes i dette landet. Tregt, kobler seg av og på Kundeservicen er lik null Prisen er alt for høy i forhold til produkt Vurderer å gå over til 5G for å få stabilt nett

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Helt elendig, og forferdelig kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde «bestilt» tv-abonnement uten å vite at de ikke kunne levere fibernett her jeg bor. Da jeg oppdaget det og avbestilte, fikk jeg en regning på kr. 4.500,- som avbestillingsgebyr., hvor de også truer med inkasso.Da hadde ikke Viken Fiber levert noe som helst hos meg. Jeg klaget til kundeservice og forklarte situasjonen, men ble kun avvist. Avbestillingsgebyret var slik «fordi det var slik». Maken til firma har jeg aldri vært borti. Maken til skurker, og jeg oppfordrer alle til å holde seg unna. Astri

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, dyrt og dårlig. Startet med innstalleringen, det fikk de ikke til å fungere. Påsto det var feil hos meg. Måtte få egen datateknikker til å sjekke og når han ringte og fikk overbevist de så fant de plutselig ut at feilen lå hos de. Så tlf svarer tjeneste som aldri fungerte, plutselig tok de den vekk i tilbudet, noe prisreduksjon, nei..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt ubeskrivelig dårlig kundeservice, tar 2timer for og få kontakt hver eneste gang. er det så mange som opplever problemer at man må vente så lenge må dem ansette 50 personer til.

Dominik P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tv/internett"

Skuffende kundehjelp, jeg har fått følelse at de vet ikke helt hva de driver med da vi måtte bytte sentral. Det ble bedre etter hvert men må allikevel resettes alt for ofte. Sender tv tilbud på Mail som ikke kan bekreftes på nettside…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Opplevde problemer"

Nettet faller ut, har lav sikkerhet og lager lange pauser i filmstreaming. Men har fått god hjelp når har nådd frem på telefon.

Jan T. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Pris for høy"

Det blir alt for høy mnd pris i dagen marked! Det koster nå 1300 pr mnd m tv. Kundeservice ikke kontakt, ikke informasjon oppdatert på hjemmeside. På tross av at hele landet er lammet så oppgir Altibox ingen driftsmeldinger på min side!

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er nesten umulig å si opp, da jeg ringte kunne han ikke hjelpe meg fordi oppsigelsen måtte sendes skriftlig. Så fikk jeg vite at det var en måned oppsigelsestid, det står ikke på mine sider eller veldig tydelig noe sted. Nettsiden man blir sendt til når man skal forsøke på dette finnes ikke. På mine sider har de en link for å melde flytting, men ingen for å si opp. Fikk til slutt sendt oppsigelse via et kontaktskjema, men det kom ingen bekreftelse på at dette var sendt. Kan derfor ikke vite om de har mottatt meldingen. Internettet har stort sett fungert greit, men har hoppet ut noen ganger og gått tregere enn skulle og ble lovet. Veldig misfornøyd.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
"Dyrere og dyrere!"

De setter gang på gang opp minimums hastighet og prisen. De har monopol på fiber i området og holder kundene sine for gissel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundeservice"

Utrolig dårlig på kundeservice, lite samarbeidsvillig og er desidert dyrest på pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"

Jeg endte opp med Telenor til å gjøre gravinga. Sparte en del siden de tok kun 2000 for selve gravinga og ga meg et ok tilbud for tv og internett i 6mnd. Viken fiber skulle ha 5000 og med et relativt dårlig abonnement. Jeg skal bytte fra Telenor til noe billigere. Prisen gikk fra 750 til 1100 per mnd for tv og internett. Det blir imidlertid ikke Viken Fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Rask og super service"

Klarte kappe fiberkabelen ved planting av hekk. Ringte inn 23:00 samme kveld, og informerte om dette. 10 neste morgen var problemet fikset av en super servicetekniker. Prisen på 1990,- kroner betaler jeg gladelig for slik service på noe jeg selv er skyld i.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøs aktør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skygg unna dette selskapet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Makan til dritt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg til og med kjøpt disse wifi forsterkerne men det funker ikke med tv eller apple tv. P000 feil på dekoder. OL gikk i dass her ihvertfall. Bare 10 mnd igjen til bindingstiden er ute. Gleder meg. Altibox = M***adritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer kun en brøkdel av hastigheten"
5 syns denne omtalen er nyttig

Når vi kjører speed test på nettet- har det aldri vært den hastigheten vi betaler for. Av og til fungerer det ikke i det hele tatt.ææ

Schaefer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, ustabil linje"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gledet meg til installering, men som ble over 1 år forsinket. Merker etter installering ingen forskjell fra den tidligere kobberlinja fra Telenor. I tillegg lite behjelpelig og helt handlingslammet kundeservice. Anbefales IKKE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig håndtering av 2 forskjellige"
4 syns denne omtalen er nyttig

Teksting på opptak var borte. Den første jeg snakket med sa feilen lå hos NRK. Det stemte ikke. Ringte neste dag igjen. Da sa hun at det var ordnet, men glemte å si at jeg måtte ta strømmen for å få det aktivert! Det fikk jeg først vite tredje gangen jeg ringte. Håpløst.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Godt nett men respektløs kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice hos viken fiber har null forståelse for faget de holder på med samt null forståelse for forbrukeren utfordringer. En samtale med kundeservice ang. Modem presterer kundebehandleren og si at bytte av leverandør er bare å gjennomføre når kunde informerer om dårlig behandling av pågående sak hos altibox. Ufyselig oppførsel på kundebehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Endte med rettsak etter trusler fra viken fiber."
4 syns denne omtalen er nyttig

Viken fiber har i dette tilfelde drevet med utpressing og kommet med trusler. Har klaget på en liten del av en faktura, deretter øker de prisen 2 ganger. Og fikk flere trulser om at jeg må betale ellers stenger de mine tjenester. Etter innsigelse, stenger de. Og det måtte da anmeldes for brud på inkassoloven og straffeloven.

Karianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett og service."
3 syns denne omtalen er nyttig

problemer helt siden jeg fikk det. Dårlig service og dyrt. Holder ikke det de lover. Må vente mange uker før de svarer. Snakket med ca.30 forskjellige , og ingen kan noe. lovet godtgjørelse for all det dårlige, ikke fått noe enda.Får ikke logget på banken og og andre ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De glemte å bestille montør"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har et bedriftsabbonement hos Viken fiber. Som butikk er vi avhengig av nett for å kunne tilby kort som betalingsløsning. Vi mistet nettet kl 1630 en mandag, og ringte inn til Viken øyeblikkelig. Det ble sagt at det skulle sendes ut en montør tidlig neste dag, da de ikke fikk gjort noen med dette samme dagen. Det er helt uholdbart bare det. Dagen etter ringer jeg dem kl l0930 da jeg ikke hadde hørt noe. Vi åpner kl 10. Fikk høre at det var rart vi ikke hadde hørt noe fra dem. Hørte fremdeles ikke noe så ringte igjen kl 1015, og igjen kl 1202 og igjen kl 1255......Kl 13 kom det en montør, og han fortalte at han nettopp hadde fått oppdraget, og at de hadde ringt fra Viken og vært skikkelig stresset - fordi de hadde glemt å booke montør til oss...... Hadde vi kunnet bytte, hadde vi gjort det øyeblikkelig...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Varierende kvalitet og hastighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Data må resettes ofte. Bilde på tv fryser Man får raskt hjelp, men det varer i 14 dager, så er det på han igjen.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Mye bedre enn Telenor og Nexgentel."

Mye bedre enn Telenor og Nexgentel, raskere og mer stabilt. Prisen er også lavere. Anbefales!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR