Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telia Bredbånd
1.7
666 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
666 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#83
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#83 av 83 bredbåndsleverandører
10%
Dårlig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 666 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
38
16
29
96
487
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telia Bredbånd
Telia Bredbånd har 666 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt tilbakesående teknologisk

Omtale av  Fritt V

Til Telia , Først må Dere fornye tv grensesnittet deres betraktelig for å i det hele tatt konkurrere med andre aktører på markedet. Dere ligger milevis etter.. og Ja, dere har kanskje konsumert store deler av landets "hybridfiber", gammel coaxial kabel infrastruktur gjennom oppkjøp eller lignende, men dere vet like godt som alle andre her at dette nettet er vanvittig upålitelig og ikke minst så ustabilt da det blir lett påvirkelig av vær og vind. Der også ligger dere milevis etter. I tillegg evner dere jo ikke i det hele tatt å supportere på de elendige kundesenterne deres og ute i felten. Det er tydelig at selskapet et blitt styrt(et) av en gjeng med Kyniske ledere som kun er ute etter en ting, nemlig få høyest verdi på selskapet og selge når den tid kommer. Dere har sikkert godt rykte B2B, men konsumermarkedet er det ingen tvil om dere driter i! Jeg hatt flere leiligheter med forskjellige aktører som Telenor fiber, get hybrid og Altibox hvor GET/Telia har kommet dårligst ut både på nett og tv tjenester. Ustabilt nett, meget dårlig hardware, klumsete grensesnitt og lite responsiv, om ikke vanvittig treigt og tungvint tv-system. Konkurrerende aktører kom ut med nye kontroller, dekodere og ikke minst innhold og portaler for 5+ år siden!! Snakk om å ikke følge med liksom. Nettet har garantert ikke mer enn 70% oppetid og det er helt elendig kundeservice på toppen av det hele. Oppgradert nettet, etter eller annet og SLUTT å kalle dette hybridfiber. Det er bare idiotisk salgstriks og SCAM!!!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ustabilt, dårlig modem og software.

Omtale av  Missfornøyd

Styr unna! Blir "på tvunget" denne leverandøren gjennom borettslaget jeg bor i. Hadde aldri valgt denne leverandøren igjen. Makan til dårlig utstyr og kompetanse fra kundeservice skal en lete lenge etter.

Lover noe de ikke kan overholde

Omtale av  Eric

Jeg ble oppsøkt av selger på døren, da Get fremdeles var et eget selskap. Selgeren tilbød meg en pakke med en pris som kunne forsvare en smalere linje enn den jeg hadde fra daværende leverandør. Siden vi bruker videokonferanser fra vårt hjem omtrent daglig og at jeg har en del barn i huset som gamer, så var jeg opptatt av at opplastingshastigheten måtte ha en del båndbredde. Pakken jeg ble tilbudt var 500/20, men jeg skulle få 50Mbit opplasting inkludert. På fakturaen gjenspeiles det med "ekstra opplasting". Jeg slapp å betale for det og var derfor fornøyd. Etter installasjon av Get sin linje testet jeg opplastingshastigheten og den var bare 20 Mbit. Dermed ringte jeg kundeservice som kunne bekrefte at det ikke var aktivert, men vedkommende gjorde det på direkten. Bra, tenkte jeg. Fremdeles bare 20 Mbit opplasting. Etter flere uker, så ringte jeg kundeservice igjen og klaget over manglende opplasting. Jeg sa at selgeren hadde lovet meg 50 Mbit. Da kunne vedkommende kundebehandler fortelle at det var ikke engang utstyret deres i stand til å levere. Hmrf!! Etter en stund ville jeg bare si opp med påskudd om avtalebrudd fra Telia sin side. Det ville de selvsagt ikke akseptere og en oppsigelse ville derfor koste over 4000 kr i bruddgebyr. De har jo selvsagt sitt på det rene, siden fakturaen ikke angir hvilken hastighet som ligger bak betegnelsen "ekstra opplasting". En annen kundebehandler mente at "ekstra opplasting" var 5 Mbit, men det har jo heller aldri fungert. Nå er jeg over hos tidligere leverandør igjen, med ren fiber hele veien og det er jeg svært fornøyd med. Anbefaler alle som vil ha skikkelig bredbånd om å styre unna Telia sin hybridfiber.

Dårlig kontakt

Omtale av  Tanja

Vente siden oktober2020på fiber!Har enno ingen kommet og installer det!Har ringte 100ganger!

STYR UNNA

Omtale av  Nora

Telia er DESIDERT den verste av de aller verste operatørene du kan finne. ELENDELIG kundeservice, TVn er sinnsykt treig, nettet forsvinner hver mnd og må vente på tekniker i 3-4 uker. Så da satt man der uten internett og TV da, uten noe forståelse fra telia eller noe form for kompensasjon. I TILLEGG til alt dette, så smeller de på deg en regning på 1100kr hver gang teknikeren kommer for å løse ‘problemet’, som de forklarer som DIN egen feil. Eneste grunnen til at vi sitter fast med de, er fordi borettslaget har bestemt seg for at telia er tingen. Aldri noensinne hatt problemer med nett, før de rottene kom inn i hus. VERSTE VERSTE VERSTE jeg noensinne har vært med på. HOLD dere unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice - velg noen andre

Omtale av  Helene

En og en halv time i kø for å få chatte med kundeservice. Internettet nede siden søndag, de sender noen på onsdagen, og hvis de bestemmer at det er vår feil at nettet ikke virker, så må vi betale for dette. Kommer nok til å bytte leverandør.

Lureri som må stoppes!

Omtale av  Spomenka B

Jar en bredbånd (borettslag, gratis ikke noe: pimp-meg-WiFi) som sluttet å funke, sønd. 13.06.21. Ringte 14.06.21 for å få hjelp. 30 minutter ventetid til noen tar opp. Fikk Operatoren. Hun kunne ikke hjelpe meg (ingen signal). "Da må vi sende tekniker! Hun " hvis det er din feil så må du betale 900.-". Jeg har ikke gjort noe sa jeg, og tekniker som komme kan faget sitt. Han vet at jeg ikke har peiling om dekning og kan lure meg, Moden er ikke knustav meg heler. Teknikker kommer om en uke sa hun (21.06.21)! Søkte på min hjelpegruppe i FB om hjelp. Ville låne Modem for å sjekke selv om min modem boks evt. defekt. Fikk ikke lånet utstyr, men 2 personer svarte at de ble lurt på samme måte med "ingen signal" - teknikker som kom 2, 3 ganger og skrev regning til 4000 kroner, men feilen kom likevel tilbake og forsvinner. Men de måtte betale regning. 2 personer uavhengig, kjenner ikke hverandre skrev dette! De sa vi ble lurt. Den ene personen vil klage. Hva skal jeg gjøre? Jeg avbestiller i morgen teknikker. Mvh S.

Telia Bredbånd har 666 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telia Bredbånd mener

Telia Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR