OBOS Nett har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hastigheten er i stabil, og nettet faller ut til tider. Gikk fra gammelt kabelbredbånd, men forskjellen er ikke merkbar. Kun ved en og annen hastighetstest kan jeg se det være raskere.
Hei, Tobias. Takk for at du deler din opplevelse med oss. Vi kan gjennomføre en grundig sjekk av linjen for å identifisere og løse problemet. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss på telefon 21 01 61 50 når du er hjemme, slik at vi kan bistå deg på best mulig måte. Vi ser frem til å høre fra deg! Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Oppgitt over kvaliteten på internettjenesten deres, spesielt når det gjelder ping under gaming. Etter at jeg byttet til Obos Nett, har jeg merket en stor forverring i ytelsen sammenlignet med tidligere leverandører. For eksempel pleide jeg å ha en ping på 11 ms til Stockholm-servere i Valorant med mine tidligere leverandører. Nå, med Obos Nett, ligger pingen på 30 ms. Dette er en merkbar forskjell som ødelegger spillopplevelsen min. Jeg har tatt kontakt med dere flere ganger via e-post og spurt om det er mulig å gjøre noe med dette, men fikk til svar at pingen anses som "akseptabel" og at ingenting kunne gjøres. Det er veldig skuffende, spesielt siden jeg vet at andre leverandører har klart å levere mye bedre ping.
Hei, Yushua. Takk for at du tok kontakt. Jeg ser at vår tekniske avdeling har sendt deg en e-post. Vi ber deg svare på denne, så tar de kontakt med deg snarest. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Hvis du ikke vil ha hjemmekontor og liker helger uten å være på nett så kjør på. De har stadig dropp ned til null og da er alltid løsningen å ta strømmen på modem, rutere (man må selvsagt ha mange såfremt du ikke kabler alle enheter som de ønsker) tv og andre apparater. Dette i en 3 roms leilighet. Fine flotte kabler gjennom hele leiligheten fikk vi og. Når nettet faller ut på hverdager så er det stort sett etter at kundeservice er i ferd med å stenge eller er stengt. Du bør være glad i bøker og spille brettspill, sørg derfor for å ha noen som liker å spille. Vi er 90 enheter som har hatt de et år nå, jeg har ikke tall på hvor mange dager vi har vært uten nett. En av løsningene de kjører på med er å skru av all avansert sikkerhet, dette anbefaler de alle hos oss. Utover det legger de skylden stort sett på leverandør av ruter, linjeleverandør og tv-leverandører. Det ironiske er at dette er levert som en pakke fra OBOS Nett AS. Vi hadde Telenor og de fleste vil tilbake.
Hei, Lena. Takk for tilbakemeldingen din. Når det gjelder stabiliteten på nettet, er det flere faktorer som kan spille inn, inkludert utstyr, linjekvalitet og lokale forhold. Vi ønsker å se nærmere på dette og finne ut hva som kan gjøres for å forbedre situasjonen. Vi ber deg derfor ta kontakt med oss på [email protected] eller ringe oss på 21 01 61 50. Våre teknikere kan undersøke både nettet og utstyret for å sikre at alt fungerer som det skal. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
For det første veldig ustabilt, for det andre - mister vi i borettslaget all fiber en gang i blant. Dette er dårlig nytt for de med hjemmekontor.
Hei, Maria. Det er beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med tjenesten vår. Vi ønsker gjerne å undersøke dette nærmere, dessverre har vi ikke mulighet til å finne kundebildet ditt kun basert på navn. Vi ber deg derfor ta kontakt med oss via e-post på [email protected] eller ringe oss på telefon 21 01 61 50, slik at vi kan feilsøke sammen og hjelpe deg videre. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Svært ustabilt internett. Borettslaget har byttet til dette ustabile nettet, som har tilkoblingsvanskeligheter flere gang om dagen. Her burde det gjøres en jobb for å få et stabilt nettverk slik dere skryter av på hjemmesiden. Helt umulig å få til en god opplevelse til spilling og streaming med dette internettet. OBOS Nett
Hei, Nina. Takk for at du gir oss tilbakemelding om utfordringene du opplever med internettforbindelsen. Vi ønsker å hjelpe deg med dette. For å komme til bunns i problemet, ber vi deg vennligst kontakte vår kundeservice på 21 01 61 50 eller [email protected] Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Verste jeg har vært borti. Mister nettet flere ganger per dag. Kundebehandler jeg snakket med hadde særdeles dårlig kunnskap og kunne ikke gi meg svar på noen ting. Jeg har fått flere mail at de har kort endringer, og at jeg kan koble av og på modem, men ingen Forklaring på hva som er galt. Og ingen bedring heller. En kupp for OBOS open nett at de har monopol på internett tjenester der jeg bor, en skandale for oss beboerne som ikke kan endre til annet selskap. Tragisk hele greia.
Hei, Merethe. Takk for at du tok deg tid til å dele din tilbakemelding. Vi har sendt deg en e-post med mer informasjon om saken. Ta gjerne kontakt om du har flere spørsmål. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Glimrende kundeservice. Lite ventetid på telefon, samt. rask hjelp.
Hei, Alexis. Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din opplevelse. Det er godt å høre at du er fornøyd med vår kundeservice. Ønsker deg en strålende dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Borettslaget valge å gå over til Obos OpenNet (i dag Obos Nett) høsten 2021. Tidligere hadde vi Telenor. Generelt godt fornøyd. Nettet har vært mer stabilt enn når vi hadde Telenor. Tidligere var det Nextgentel som leverte nettet via Obos OpenNet, men siden i høst 2024 er vi direkte på Obos Nett sitt nett. Prøvde det første året å oppgradere til 1000/1000 flere ganger, men hver gang det skjedde ble nettet mye dårligere i perioder med høy trafikk (typisk kveld/helg etc), så valgte å nedgradere nettet igjen til 500/500. Da fungerte det godt. Og man fikk ikke utfordringene på kvelden/helgen. Med 1000/1000 via NextGenTel hadde jeg i perioder under 50/20 med periodevis lang ping tid på kveldstid. Hver gang jeg prøvde 1000/1000 tidligere, og ikke var fornøyd, fikk jeg refundert beløpet/ble ikke trekt. I høst ble nettet oppgrader fra 500/500 -> 1000/1000 sannsynligvis ifm. borettslaget valgte å fortsette avtalen med Obos Nett. Dette har fungert godt og har ikke hatt samme problemene som med NextgenTel sitt 1000/1000 nett på kveldstid/helg tidligere. Kundeservice har vært behjelpelig. En gang det tolk litt vel lang tid før man fikk svar, ellers så har de respondert ganske raskt. Normalt i løpet av et døgn. Dette har vært ifm. spørsmål etc. Man har fått rask og god informasjon under driftsbrudd og informasjon i forkant ifm. planlagt vedlikehold. Typisk pingtid til fra Bergen til Oslo ligger på mellom 7-10ms. Videre fra Bergen til Frankfurt (hvor mange av online spill servere ligger) ligger normalt på 27-29 ms. Nettet har vært relativt stabilt med god pingtid ifm. online spilling. Typisk hastighet etter overgang til Obos Nett sitt nett ligger på ca. 950/950 hele døgnet. Medfølgende router var Eero 6. Denne er helt grei, men har litt liten wifi dekning, dvs. hastigheten blir raskt redusert med litt avstand til routeren. Har valgt å kjøpe en Asus router da denne har bedre wifi dekning. Pluss er at det er rimelig. Prisen er vel 1/3 av det vi betalt med Telenor tidligere, og hastigheten er vel 5x. Nå i høst så betaler man ca. 1/3 av prisen og 10x hastigheten til Telenor tidligere. Syntes det er et veldig godt produkt i forhold til pris. Ser at man betaler raskt 7x så mye for et tilsvarend nett fra enkelte andre leverandører. Så i sum veldig fornøyd og glad for at borettslaget valge å fortsette avtalen.
Hei, Arvid. Takk for at du tok deg tid til å skrive en så grundig og positiv tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du deler dine erfaringer med oss. Det er godt å høre at du er fornøyd med stabiliteten, hastigheten og servicen etter overgangen til OBOS Nett. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både tjenestene våre og kundeservicen, og det betyr mye for oss å vite at dette blir lagt merke til. Vi ser frem til å fortsette å levere gode tjenester til deg og borettslaget ditt. Ønsker deg en flott dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Svært ustabilt internett. Borettslaget har byttet til dette ustabile nettet, som har tilkoblingsvanskeligheter flere gang om dagen. Her burde det gjøres en jobb for å få et stabilt nettverk slik dere skryter av på hjemmesiden. Helt umulig å få til en god opplevelse til spilling og streaming med dette internettet.
Hei, Andreas. Det er leit å høre om opplevelsen din. For at vi skal kunne undersøke saken nærmere, ber vi deg ta kontakt med oss på telefon 21 01 61 50 eller via e-post til [email protected], slik at vi kan feilsøke sammen. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Kanskje dårligste kundeservicen jeg har vært borti noen gang. De lyver gang på gang og holder ikke det som blir lovet.
Hei, Matias. Det er leit å høre om opplevelsen din. Vi ønsker å hjelpe deg, men finner deg dessverre ikke i systemet vårt. Vennligst send oss en e-post på [email protected] med mer informasjon, så ser vi på saken. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Opplever brud flere ganger daglig. Sitter på laptop og bildet blir svart noen sekunder og kommer tilbake. Det samme skjer når man ser på tv, bildet fryser eller blir svart og kommer tilbake etter noen sekunder. Har vært i kontakt med kundeservice en hel haug med ganger til ingen nytte. Elendig kundeservice, gjør ikke noe med det, påstår fibernettet er «perfekt».
Hei, Irene. Det er leit å høre at du opplever problemer med brudd flere ganger daglig. Vi har forsøkt å finne deg i systemet, men har dessverre ikke klart det. For å hjelpe deg best mulig, ber vi deg ta kontakt med oss når du er hjemme, slik at vi kan feilsøke sammen. Våre åpningstider er: Mandag–fredag: 08.00–20.00 Lørdag: 10.00–14.00 Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Veldig upålitelig og ustabilt, spesielt om kvelden... at jeg må jobbe og kjøre tungt analyser...ingen håp! Mange dager i rekke hastighet var så sakte så kunne jeg ikke koble via Teams i det hele tatt Dessverre er styret som bestemte å bytte til Obos nett ellers jeg skulle ha styret unnå lenge siden...
Hei, Janis. Vi streber etter å levere en stabil tjeneste, så det er leit å høre om din opplevelse. Vi ønsker gjerne å kontakte deg for å undersøke problemet. Vi finner deg dessverre ikke i systemet vårt, men ta gjerne kontakt med oss når du har tid, så skal vi få orden på det. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Veldig ustabilt nett. Og når det faller helt bort en søndag kveld, er det ikke noen mulighet for å få hjelp pga stengt kundeservice. Dårlig opplegg
Hei, Anne. Vi har forsøkt å kontakte deg per telefon uten hell og ønsker gjerne å hjelpe deg med feilsøking. Vennligst ta kontakt med oss via chat, e-post, eller telefon på 21 01 61 50 når du er hjemme og har tid, så kan vi hjelpe deg videre. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
dowload er veldig bra og upload men når ms er 500-800 så for jeg ikke spilt noe online, dette skjer vær kveld vi er i 2024 og har fiber nett. takket været boretslagget ellers hadde jeg byttet nett for lenge siden.
Hei! Vi har flere som benytter seg av vårt nett for å spille online regelmessig, og vi ønsker at du også skal kunne bruke nettet på lik linje som alle andre. Vi finner deg dessverre ikke i systemet vårt uten kontaktinformasjon, men ta gjerne kontakt med oss når du har tid så skal vi sørge for å få orden på det. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Fungerer de fleste gangene, men ekstremt frustrerende at nettet ikke er like stabilt som Telia/Get. Man kan ikke stole på at nettet fungerer 99% av tiden. ville holdt meg langt unna med hvis du har muligheten selv å velge. Eneste grunnen til de har klart å blitt så store er for de har lurt de fleste borettslagene/sameie med prisene sine.
Hei Chow, Vi strever etter å levere en stabil og velfungerende tjeneste med høy hastighet. Det er leit å lese om din opplevelse med nettet vårt, vi ønsker veldig gjerne å kontakte deg. Jeg håper at det passer at vi tar kontakt med deg i ettermiddag for å se nærmere på dette. Ønsker deg en fin dag og takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Er et helt ok nettverk. Men å bruke LAN-kabel til spilling er det bare å glemme. Kobler seg ut hele tiden, er ikke stabilt nett når det først funker. Og de siste 3 dagene så har hele modemet skrudd seg av uten noen som helst grunn. Er forferdelig irriterende når jeg er avhengig av nettverk. Og nettverkshastighet er bare løgn. 1000/1000 er det hvertfall ikke. Her heldig kommer jeg meg over 200/200
Hei Tobias, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår tjeneste. Har du mulighet til å kontakte oss angående dette slik at vi får feilsøkt? Du kan også legge igjen en kommentar her så kontakter vi deg. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett