Liker at abonnementet ikke er knyttet opp mot et TV-abonnement man ikke vil ha. Nå har jeg bare internett-abonnement, og ser all TV jeg vil på en Apple TV-boks. Har ikke hatt problemer med hastighet eller oppetid, og har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice.

Nettet er ustabilt - ramler ofte ut. Som sagt ikke opplevd noe liknende siden 90-tallet - jeg ønsker meg - egentlig hva som helst annet. Desverre har borettslaget bestemt at vi må ha denne elendige løsningen.

Jeg bor i Ringnes Park og vi gikk for snaut en mnd siden over til Opennet. Det er en utrolig dårlig leveranse. Vi har fibersamvand og ble lovet 1000 mb/s forbindelse. Jeg hadde før overgangen 350 mb/s fra Telenor og målte stort sett hastigheter opp mot 200 mb/s. Nå har jeg en serie målinger over flere uker med hastigheter ned til 6 mb/s. Stort sett er målingene på under 30 mb/s og har en ping opp mot 22 mens jeg hadde 2 eller 3 stort sett mot Telenor. Dette gjør at TV stadig faller ut og at det tar tid å få opp internettsider. Noen ganger mister også pc nettverket. Jeg har sendt mailer med klager og målinger i løpet av noen uker uten at de er blitt besvart. I dag blei jeg kontaktet og etter den siste testen jeg gjorde tror jeg at feilen ligger i ruteren de har levert og satt opp. Jeg vil ikke gjøre noe med konfigurasjon på ruteren og har gitt Opennet beskjed om det. Så langt har jeg ikke fått noen respons på dette, ei heler en forklaring på feilen.

Borettslag i Oslo - ble installert for ca 2 år siden som erstatning for et håpløst gammelt GET-nett. Rask installasjon og et fullt fungerende 1 Gb-nett etter dette. Jeg tror nettet har vært nede 2 ganger i perioden på nattetid for vedlikehold. Meget konkurransedyktig prising. Hele borettslaget er strålende fornøyd.

Vi har hatt opennet i mange år og det har fungert utmerket hele tiden. Fiber med høy hastighet til en gunstig pris.

Forferdelig dårlig trådløst nett fryser ofte og det påvirker også tv signalet kundeservice er null sitter vel en del seniorer der som ikke har peiling på teknologi tror di jobber gratis for å få dagene til å gå.

Nettet er ekstremt tregt og skrur seg av og på hele tiden. Kundeservice har foreslått å bytte strømkabel og det har de gjort 3 ganger. Til slutt kom det en tekniker og det viste seg jeg hadde feil ruter. Ny ruter ble installert og nettet fungerer fortsatt ikke. Har holdt på i 2 måneder uten å få det til å virke. Dessverre er det borettslaget som har bestemt at vi skal bruke denne leverandøren hvis ikke hadde jeg skiftet for lenge siden.

Ny obos- leilighet. Første uka uten nett. Kom omsider på nett, men WiFi detter ut og inn hele tiden når vi beveger oss rundt i vår lille 90 m2 leilighet. Håpløst opplegg. Dette holder ikke. Håper å finne en alternativ løsning til OBOS open net.
Dette er dyrt, dårlig og absolutt ikke verdt pengene. Å få stygge ledininger som ligger synlig er også et tap om man vil selge leilighet senere. Og internettet ( fiber) er ustabilt, tregt og lite samarbeidsvillig i disse corona tider med hjemmekontor . Ber alle styre unna dette. Open.net tommel ned! Kundeservice svarer heller ikke på flere hendvendelser. Dette kan ikke anbefales! Angrer bittert og vil helst bytte leverandør fortest mulig. Som sagt ikke godt nok. Med andre ord, horribelt
Betaler for 1000/1000, noen dager detter det ned til 100/80.veldig dårlig når jeg egentlig skal få mye mer, ruteren er ikke en "bottle neck" og det er terminert cat 6A uttak i veggene så alt går på kabel. Veldig dårlig!
Borettslaget vårt er stort sett fornøyd med valgte system, infrastruktur og leverandør. Feilene som oppstod, skyldes stort sett brukerfeil og leverandør av TV, og noe mindre tilfeller av hastighet (Opennet). Det har nå stabilisert seg og 95% er fornøyde.
Vi har fått fiber fra OBOS OpenNet, og skulle i teorien ha en 1000Mbps linje (både opp og ned). Hvilket er mye mer enn hva vanlige folk trenger. MEN på gode dager har vi også bare ca 500Mbps, og som oftest ligger vi godt under 100 på ca 75 i tillegg til at det stadig faller ut. Det kan også være at problemet med utfall relaterer til Riks tv dekoderen, og at det er den som er problemet! Skulle ønske at de (OpenNett og RiksTv) kunne snakke samme og finne optimalt oppsett.
Inkassovarsel på allerede betalte fakturaer. I sommer kom det ingen faktura, men så kom det plutselig en samlefaktura for 3 måneder fordi de "hadde byttet system og da ble det litt kluss". Kundeservice svarer ikke på mail.
Bilde blir borte, bilder fryser, lyd blir borte, dårlige bilder. Så kommer lyd tilbake uten bilde, Eller bilde tilbake uten lyd. Og dette skjer HELE TIDEN OG SPESIELT OM KVELDEN. Det gjelder ALT som leveres via RiksTV. Det som funker er det som vi abonnerer og betaler for utenom RiksTV .
Det må være pinlig for obos å sende ut faktura for ett så dårlig fungerende produkt. Vi har hatt problem med veldig dårlig kvalitet på tjenesten i flere måneder. På tross av dette ramler regning ned postkassen hver måned. Har intet problem med å betale for en rjenedte jeg mottar. Når jeg betaler regning fra Open-Net føler jeg meg bondefanget.
Dårlig informasjon på hjemmesidene. Det står blant annet ikke noe på driftsmeldinger om at nettet er nede. Når jeg ringer kundeservice, forsøker de ikke å løse noe der og da, men svarer etter lang tid på e-post. Jeg hadde tidligere canal digital. Her svarte de med en gang, gav mye bedre informasjon og løste det aller meste på telefon ved å koble seg opp. Det virker som om kundeservice synes at det er den naturligste ting i verden at man skal være uten internett i lang tid.
Ustabile hastigheter som medfører lagging på all nettbruk og tv. Henvender du deg til kundeservice pr epost kan du påregne minst et par ukers ventetid. utstyret som følger med i standard installasjon (Inteno) virker billig og lite pålitelig.
Ikke annet en plunder fra dag 1. Skiftende hastigheter som varierer fra 450mb-1000mb gjør at Riks tv fryser og virker i tide og utide. Sendt email til Opennett, men selvsagt ingen svar.
Veldig ustabil hastighet som gjør at at film og TV ofte hakker, vises i lavere kvalitet og av og til stopper helt opp. Jeg har koblet direkte med kabel til Apple TV for å sjekke at det ikke er Wi-Fi routeren det er noe feil med. Hastighetsmålinger bekrefter at hastigheten varierer enormt.
Hastighet og andre tjenester i henhold til spesifikasjon og forventninger.
På min adresse i Sørreisa fungerer det fint. Jevn god hastighet. sjeldent utfall.
Faller ut hele tiden. Langsomt når det virker. Virker i blant men vet aldri hvor lenge.
Manglende nett og tv minst en gang i uka og dårlig kundeservice med korte åpningstider om kvelden