Meny

OBOS OpenNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til OBOS OpenNet
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
70
av 81 innen
bredbåndsleverandør
23%
anbefaler
OBOS OpenNet
Filtrer omtaler
5
1
0
3
17
Sorter omtaler etter
Viser av 26 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med OBOS OpenNet?
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vakttelefon?"

Skjer det noe uventet med tv og/eller Internett i helgen med OBOS opennet? Synd for deg, du får ikke tak i noen som eventuelt kan ta tak i dette og utbedre før til mandag... Elendig nett som kommer og går. Svæææært ustabilt

Magnus L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Det er dårlig kundebehandling av kondebehanrdlerne."

Får ikke hjelp til tråd løse bredband, på telefon får bedsjed at de ikke kan hjelpe.

Svar fra OBOS OpenNet
04.08.2022 21:14
Hei Magnus L, Jeg vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett og undersøke mer rundt opplevd hastighet, om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Oslobeboer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Et ustabilt og ustabilt produkt"

Nett faller ofte ut, får ikke i nærheten av den hastigheten som er lovet, flere ganger har vi vært uten nett i timesvis. Fungerer dårlig til hjemmekontor. Anbefales virkelig ikke. Kan dessverre ikke bytte da sameiet har valgt de som leverandør.

Svar fra OBOS OpenNet
25.05.2022 09:17
Hei Oslobeboer, Dette er ikke slik vi ønsker at du som kunde skal oppleve vårt produkt og må være svært frustrerende og irriterende for deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett og undersøke mer rundt opplevd hastighet, om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Ganske problemfritt"

Liker at abonnementet ikke er knyttet opp mot et TV-abonnement man ikke vil ha. Nå har jeg bare internett-abonnement, og ser all TV jeg vil på en Apple TV-boks. Har ikke hatt problemer med hastighet eller oppetid, og har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra OBOS OpenNet
28.03.2022 15:47
Hei Vr, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Vi er opptatt av at du som kunde skal kunne velge den løsningen som passer best for deg, og gir den fleksibiliteten du beskriver. Skulle det være noe du trenger hjelp med eller lurer på er det bare å ta kontakt. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Kristian
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke opplevd maken siden 90-tallet"

Nettet er ustabilt - ramler ofte ut. Som sagt ikke opplevd noe liknende siden 90-tallet - jeg ønsker meg - egentlig hva som helst annet. Desverre har borettslaget bestemt at vi må ha denne elendige løsningen.

Svar fra OBOS OpenNet
28.02.2022 15:35
Hei Kristian, Dette høres ikke bra ut og må være svært frustrerende for deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett, og om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Per M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Sein/manglene respons på klager"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bor i Ringnes Park og vi gikk for snaut en mnd siden over til Opennet. Det er en utrolig dårlig leveranse. Vi har fibersamvand og ble lovet 1000 mb/s forbindelse. Jeg hadde før overgangen 350 mb/s fra Telenor og målte stort sett hastigheter opp mot 200 mb/s. Nå har jeg en serie målinger over flere uker med hastigheter ned til 6 mb/s. Stort sett er målingene på under 30 mb/s og har en ping opp mot 22 mens jeg hadde 2 eller 3 stort sett mot Telenor. Dette gjør at TV stadig faller ut og at det tar tid å få opp internettsider. Noen ganger mister også pc nettverket. Jeg har sendt mailer med klager og målinger i løpet av noen uker uten at de er blitt besvart. I dag blei jeg kontaktet og etter den siste testen jeg gjorde tror jeg at feilen ligger i ruteren de har levert og satt opp. Jeg vil ikke gjøre noe med konfigurasjon på ruteren og har gitt Opennet beskjed om det. Så langt har jeg ikke fått noen respons på dette, ei heler en forklaring på feilen.

Svar fra OBOS OpenNet
18.01.2022 09:39
Hei Per, Så trist å høre at du opplever dårlig dekning hjemme hos deg. Vi vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett, og om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. På våre FAQ- sider har vi og publisert en artikkel om hvordan man kan forbedre hastighet og dekning på trådløst nett. https://obosopennet.no/kundeservice/faq-wifi/ Ta kontakt med meg så kan vi sammen gå igjennom problemene du opplever. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget raskt og stabilt fibernett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Borettslag i Oslo - ble installert for ca 2 år siden som erstatning for et håpløst gammelt GET-nett. Rask installasjon og et fullt fungerende 1 Gb-nett etter dette. Jeg tror nettet har vært nede 2 ganger i perioden på nattetid for vedlikehold. Meget konkurransedyktig prising. Hele borettslaget er strålende fornøyd.

Svar fra OBOS OpenNet
18.01.2022 09:39
Så hyggelig å høre Rolf. Vi har et høyt fokus på kundetilfredshet og slike tilbakemeldinger varmer. Takk for at du tok deg tid til å skrive en kommentar. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungert utmerket i mange år!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt opennet i mange år og det har fungert utmerket hele tiden. Fiber med høy hastighet til en gunstig pris.

Svar fra OBOS OpenNet
18.01.2022 09:39
Tusen takk John. Vårt mål er å levere et stabilt høyhastighets fibernett med konkurransedyktige priser til våre kunder. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags teknologi"

Forferdelig dårlig trådløst nett fryser ofte og det påvirker også tv signalet kundeservice er null sitter vel en del seniorer der som ikke har peiling på teknologi tror di jobber gratis for å få dagene til å gå.

Svar fra OBOS OpenNet
18.01.2022 09:39
Hei Jan, Vi har nå begynt å følge opp alle meldinger her på bytt.no Jeg håper du fortsatt ikke sitter med disse problemene, men om du gjør det så ta kontakt med meg på [email protected] Jeg lover deg at jeg ikke er kvalifisert for å kjøpe seniorbillett på bussen! Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er ekstremt tregt og skrur seg av og på hele tiden. Kundeservice har foreslått å bytte strømkabel og det har de gjort 3 ganger. Til slutt kom det en tekniker og det viste seg jeg hadde feil ruter. Ny ruter ble installert og nettet fungerer fortsatt ikke. Har holdt på i 2 måneder uten å få det til å virke. Dessverre er det borettslaget som har bestemt at vi skal bruke denne leverandøren hvis ikke hadde jeg skiftet for lenge siden.

Svar fra OBOS OpenNet
18.01.2022 09:39
Hei H.K, Vi har nå begynt å følge opp alle meldinger her på bytt.no Beklager så mye at du har hatt denne opplevelsen. Jeg håper alt er i orden nå sånn at du kan sitte på hjemmekontor, surfe, streame, game, med mer uten problemer. Om du fortsatt har problemer så kan du kontakte meg på [email protected] så vil jeg sørge for at saken din blir løst. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Obos Open Net fungerer dårlig."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ny obos- leilighet. Første uka uten nett. Kom omsider på nett, men WiFi detter ut og inn hele tiden når vi beveger oss rundt i vår lille 90 m2 leilighet. Håpløst opplegg. Dette holder ikke. Håper å finne en alternativ løsning til OBOS open net.

Linnea T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt ustabilt ikke verdt pengene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er dyrt, dårlig og absolutt ikke verdt pengene. Å få stygge ledininger som ligger synlig er også et tap om man vil selge leilighet senere. Og internettet ( fiber) er ustabilt, tregt og lite samarbeidsvillig i disse corona tider med hjemmekontor . Ber alle styre unna dette. Open.net tommel ned! Kundeservice svarer heller ikke på flere hendvendelser. Dette kan ikke anbefales! Angrer bittert og vil helst bytte leverandør fortest mulig. Som sagt ikke godt nok. Med andre ord, horribelt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet detter ut daglig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 1000/1000, noen dager detter det ned til 100/80.veldig dårlig når jeg egentlig skal få mye mer, ruteren er ikke en "bottle neck" og det er terminert cat 6A uttak i veggene så alt går på kabel. Veldig dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Noen innkjøringsproblemer men fungerer nå utmerket"
2 syns denne omtalen er nyttig

Borettslaget vårt er stort sett fornøyd med valgte system, infrastruktur og leverandør. Feilene som oppstod, skyldes stort sett brukerfeil og leverandør av TV, og noe mindre tilfeller av hastighet (Opennet). Det har nå stabilisert seg og 95% er fornøyde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"ustabilt og langsomt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått fiber fra OBOS OpenNet, og skulle i teorien ha en 1000Mbps linje (både opp og ned). Hvilket er mye mer enn hva vanlige folk trenger. MEN på gode dager har vi også bare ca 500Mbps, og som oftest ligger vi godt under 100 på ca 75 i tillegg til at det stadig faller ut. Det kan også være at problemet med utfall relaterer til Riks tv dekoderen, og at det er den som er problemet! Skulle ønske at de (OpenNett og RiksTv) kunne snakke samme og finne optimalt oppsett.

Kristin V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kluss med fakturering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Inkassovarsel på allerede betalte fakturaer. I sommer kom det ingen faktura, men så kom det plutselig en samlefaktura for 3 måneder fordi de "hadde byttet system og da ble det litt kluss". Kundeservice svarer ikke på mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bilde blir borte, bilder fryser, lyd blir borte, dårlige bilder. Så kommer lyd tilbake uten bilde, Eller bilde tilbake uten lyd. Og dette skjer HELE TIDEN OG SPESIELT OM KVELDEN. Det gjelder ALT som leveres via RiksTV. Det som funker er det som vi abonnerer og betaler for utenom RiksTV .

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det må være pinlig for obos å sende ut faktura for ett så dårlig fungerende produkt. Vi har hatt problem med veldig dårlig kvalitet på tjenesten i flere måneder. På tross av dette ramler regning ned postkassen hver måned. Har intet problem med å betale for en rjenedte jeg mottar. Når jeg betaler regning fra Open-Net føler jeg meg bondefanget.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon og kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig informasjon på hjemmesidene. Det står blant annet ikke noe på driftsmeldinger om at nettet er nede. Når jeg ringer kundeservice, forsøker de ikke å løse noe der og da, men svarer etter lang tid på e-post. Jeg hadde tidligere canal digital. Her svarte de med en gang, gav mye bedre informasjon og løste det aller meste på telefon ved å koble seg opp. Det virker som om kundeservice synes at det er den naturligste ting i verden at man skal være uten internett i lang tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og laber responstid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ustabile hastigheter som medfører lagging på all nettbruk og tv. Henvender du deg til kundeservice pr epost kan du påregne minst et par ukers ventetid. utstyret som følger med i standard installasjon (Inteno) virker billig og lite pålitelig.

Nordheim
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Største rasket vi har hatt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke annet en plunder fra dag 1. Skiftende hastigheter som varierer fra 450mb-1000mb gjør at Riks tv fryser og virker i tide og utide. Sendt email til Opennett, men selvsagt ingen svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil hastighet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabil hastighet som gjør at at film og TV ofte hakker, vises i lavere kvalitet og av og til stopper helt opp. Jeg har koblet direkte med kabel til Apple TV for å sjekke at det ikke er Wi-Fi routeren det er noe feil med. Hastighetsmålinger bekrefter at hastigheten varierer enormt.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Leverer som forventet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet og andre tjenester i henhold til spesifikasjon og forventninger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tilfreds"
2 syns denne omtalen er nyttig

På min adresse i Sørreisa fungerer det fint. Jevn god hastighet. sjeldent utfall.

Bettina T
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller ut hele tiden"
6 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut hele tiden. Langsomt når det virker. Virker i blant men vet aldri hvor lenge.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR