Jeg blir faktisk ganske imponert over hvor rævva nett det går an å levere jeg. Vi streamer fra telefonen vi må, for det dere leverer er så dårlig at vi ikke får startet en film i Disney pluss engang... For ikke å snakke om den forferdelige hakkingen i ALT vi ser på. Så glad vi skal flytte fra dette sameiet som uheldigvis var så korttenkte at de valgte OBOS sitt nett!
Forbindelsen har falt ut og det er helg. Har sendt mail og prøvd å ringe for å få assistanse. Ingen som svarer på mail og telefon. Nå er det under 20 grader i huset og temperaturen faller. Nå er det lørdag kveld og ingen hjelp å få tidligst mandag. Skikkelig elendig service!
OBOS opennet... vel, hadde en hyggelig prat med en kundekonsulent i åpningstiden på fredag og det var det. TVbildet smuldrer opp fortsatt. Dette er gjentakende problemstilling som vi har måttet leve med helt siden vi omsider klarte å få inn TVsignal. Defekt tjeneste blir avkrevd betalt etter full program.
Jeg er en gamer, og er avhengig av godt og stabilt nett. Det er definitivt IKKE Opennet fra Obos. Har aldri hatt problemer før dette ble installert. 800ms og rubberband-lag i alle spill jeg forsøker, selv med KABLET nett direkte inn i modemet. Om du er gamer og boretslaget ditt vurderer Obos Opennet. KJEMP MED NEBB OG KLØR for å unngå.
Har fra 1.januar fått OBOS Open Net. Har noe jeg vil spørre de om. Kommer ikke i kontakt med de gjennom tlf.
Synd vi er bindt til disse i 3 år... Får ikke tak i kundeservice etter nettet var nede i helgen før mandag på dårlige åpningstider. Ja det er billig, men her stiller ordtaket "du får hva du betaler for" sterkt! Styr unna!
Sameiet byttet til obos openNet fra Telenor. Jeg har hatt linjen nå i snart 1 år og må si jeg er strålende fornøyd med både pris og kvalitet! Får full kapasitet på 1Gb linje og kun opplevd ustabilitet 1 gang som skyldtes vedlikehold. Til informasjon så bruker jeg eget utstyr fra Ubiquiti for tilkobling. Mao er dette en anmeldelse av linjen og ikke evt utstyr som blir levert fra leverandør.
Skjer det noe uventet med tv og/eller Internett i helgen med OBOS opennet? Synd for deg, du får ikke tak i noen som eventuelt kan ta tak i dette og utbedre før til mandag... Elendig nett som kommer og går. Svæææært ustabilt
Får ikke hjelp til tråd løse bredband, på telefon får bedsjed at de ikke kan hjelpe.

Nett faller ofte ut, får ikke i nærheten av den hastigheten som er lovet, flere ganger har vi vært uten nett i timesvis. Fungerer dårlig til hjemmekontor. Anbefales virkelig ikke. Kan dessverre ikke bytte da sameiet har valgt de som leverandør.

Liker at abonnementet ikke er knyttet opp mot et TV-abonnement man ikke vil ha. Nå har jeg bare internett-abonnement, og ser all TV jeg vil på en Apple TV-boks. Har ikke hatt problemer med hastighet eller oppetid, og har aldri hatt behov for å kontakte kundeservice.

Nettet er ustabilt - ramler ofte ut. Som sagt ikke opplevd noe liknende siden 90-tallet - jeg ønsker meg - egentlig hva som helst annet. Desverre har borettslaget bestemt at vi må ha denne elendige løsningen.

Jeg bor i Ringnes Park og vi gikk for snaut en mnd siden over til Opennet. Det er en utrolig dårlig leveranse. Vi har fibersamvand og ble lovet 1000 mb/s forbindelse. Jeg hadde før overgangen 350 mb/s fra Telenor og målte stort sett hastigheter opp mot 200 mb/s. Nå har jeg en serie målinger over flere uker med hastigheter ned til 6 mb/s. Stort sett er målingene på under 30 mb/s og har en ping opp mot 22 mens jeg hadde 2 eller 3 stort sett mot Telenor. Dette gjør at TV stadig faller ut og at det tar tid å få opp internettsider. Noen ganger mister også pc nettverket. Jeg har sendt mailer med klager og målinger i løpet av noen uker uten at de er blitt besvart. I dag blei jeg kontaktet og etter den siste testen jeg gjorde tror jeg at feilen ligger i ruteren de har levert og satt opp. Jeg vil ikke gjøre noe med konfigurasjon på ruteren og har gitt Opennet beskjed om det. Så langt har jeg ikke fått noen respons på dette, ei heler en forklaring på feilen.

Borettslag i Oslo - ble installert for ca 2 år siden som erstatning for et håpløst gammelt GET-nett. Rask installasjon og et fullt fungerende 1 Gb-nett etter dette. Jeg tror nettet har vært nede 2 ganger i perioden på nattetid for vedlikehold. Meget konkurransedyktig prising. Hele borettslaget er strålende fornøyd.

Vi har hatt opennet i mange år og det har fungert utmerket hele tiden. Fiber med høy hastighet til en gunstig pris.

Forferdelig dårlig trådløst nett fryser ofte og det påvirker også tv signalet kundeservice er null sitter vel en del seniorer der som ikke har peiling på teknologi tror di jobber gratis for å få dagene til å gå.

Nettet er ekstremt tregt og skrur seg av og på hele tiden. Kundeservice har foreslått å bytte strømkabel og det har de gjort 3 ganger. Til slutt kom det en tekniker og det viste seg jeg hadde feil ruter. Ny ruter ble installert og nettet fungerer fortsatt ikke. Har holdt på i 2 måneder uten å få det til å virke. Dessverre er det borettslaget som har bestemt at vi skal bruke denne leverandøren hvis ikke hadde jeg skiftet for lenge siden.

Ny obos- leilighet. Første uka uten nett. Kom omsider på nett, men WiFi detter ut og inn hele tiden når vi beveger oss rundt i vår lille 90 m2 leilighet. Håpløst opplegg. Dette holder ikke. Håper å finne en alternativ løsning til OBOS open net.
Dette er dyrt, dårlig og absolutt ikke verdt pengene. Å få stygge ledininger som ligger synlig er også et tap om man vil selge leilighet senere. Og internettet ( fiber) er ustabilt, tregt og lite samarbeidsvillig i disse corona tider med hjemmekontor . Ber alle styre unna dette. Open.net tommel ned! Kundeservice svarer heller ikke på flere hendvendelser. Dette kan ikke anbefales! Angrer bittert og vil helst bytte leverandør fortest mulig. Som sagt ikke godt nok. Med andre ord, horribelt
Betaler for 1000/1000, noen dager detter det ned til 100/80.veldig dårlig når jeg egentlig skal få mye mer, ruteren er ikke en "bottle neck" og det er terminert cat 6A uttak i veggene så alt går på kabel. Veldig dårlig!
Borettslaget vårt er stort sett fornøyd med valgte system, infrastruktur og leverandør. Feilene som oppstod, skyldes stort sett brukerfeil og leverandør av TV, og noe mindre tilfeller av hastighet (Opennet). Det har nå stabilisert seg og 95% er fornøyde.
Vi har fått fiber fra OBOS OpenNet, og skulle i teorien ha en 1000Mbps linje (både opp og ned). Hvilket er mye mer enn hva vanlige folk trenger. MEN på gode dager har vi også bare ca 500Mbps, og som oftest ligger vi godt under 100 på ca 75 i tillegg til at det stadig faller ut. Det kan også være at problemet med utfall relaterer til Riks tv dekoderen, og at det er den som er problemet! Skulle ønske at de (OpenNett og RiksTv) kunne snakke samme og finne optimalt oppsett.
Inkassovarsel på allerede betalte fakturaer. I sommer kom det ingen faktura, men så kom det plutselig en samlefaktura for 3 måneder fordi de "hadde byttet system og da ble det litt kluss". Kundeservice svarer ikke på mail.
Bilde blir borte, bilder fryser, lyd blir borte, dårlige bilder. Så kommer lyd tilbake uten bilde, Eller bilde tilbake uten lyd. Og dette skjer HELE TIDEN OG SPESIELT OM KVELDEN. Det gjelder ALT som leveres via RiksTV. Det som funker er det som vi abonnerer og betaler for utenom RiksTV .
Det må være pinlig for obos å sende ut faktura for ett så dårlig fungerende produkt. Vi har hatt problem med veldig dårlig kvalitet på tjenesten i flere måneder. På tross av dette ramler regning ned postkassen hver måned. Har intet problem med å betale for en rjenedte jeg mottar. Når jeg betaler regning fra Open-Net føler jeg meg bondefanget.